Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3421904 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28940 Gepost op: 30-06-2018, 14:19:28 »
Het zijn gewoon mensen die hun beroep uitvoeren..... Is zo'n dag er ook voor busschauffeurs? magazijnmedewerkers? pizzabakkers? gevangenbewaarders?
nope, die mensen lopen minder risico om hun leven te geven, maar stel het voor als jij een nationale magazijnmedewerkers dag wil. Er is ook een dag van de secretaresse en een dag van de leraar en dierendag dus je maakt best kans ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28941 Gepost op: 30-06-2018, 14:20:16 »
Slotje is er weer af:


De Veteranendag laat veel mensen even stilstaan bij hetgeen er nu en in het verleden, en ook zeker in de toekomst, voor onze vrijheid gedaan wordt.



Edit: er is al een dag:


Witte Donderdag.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28942 Gepost op: 30-06-2018, 14:23:31 »
nope, die mensen lopen minder risico om hun leven te geven, maar stel het voor als jij een nationale magazijnmedewerkers dag wil. Er is ook een dag van de secretaresse en een dag van de leraar en dierendag dus je maakt best kans ::ok::

die dagen zijn er wel, maar dat merk je alleen als je daar zelf mee bezig bent. Op TV zie je er niks van.

Deze mensen die je vandaag op tv ziet lopen inderdaad meer risico om hun leven te geven, maar het is wel een beroep waar ze zelf voor gekozen hebben (en als het goed is zit er een zekere risicovergoeding in de beloning die ze krijgen).

Maar goed, kennelijk zijn er genoeg mensen die er naar willen kijken op tv, anders zou het niet uitgezonden worden.
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28943 Gepost op: 30-06-2018, 15:02:43 »
Die mensen verdienen zo'n dag en het lijkt me wel logisch waarom, meer hoef ik er niet over te zeggen. Als je er niet naar wil kijken, lekker van het zonnetje genieten!  ::zon::
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28944 Gepost op: 30-06-2018, 15:59:06 »
Misschien is het beter deze discussie in het stelling van de (veteranen)dag te voeren? :)  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28945 Gepost op: 30-06-2018, 16:16:21 »
is mollenvanger moderator geworden?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28946 Gepost op: 30-06-2018, 16:52:18 »
is mollenvanger moderator geworden?
Denk het...  ::) nee, maar ik vind het jammer om te zien dat er als een soort noodmaatregel meteen ergens slotjes op worden gegooid (al snap ik het wel hoor), terwijl er plekken/topics zijn om die discussie op een degelijke manier te voeren toch? Dus doe ik die suggestie  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28947 Gepost op: 30-06-2018, 17:28:04 »
er wordt wel eens vaker een topic per ongeluk op slot gedaan
waarom meteen denken dat dit expres gebeurd.
er werd hier een vraag gesteld en er zijn een paar antwoorden op gegeven.
waar maak jij je druk om?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28948 Gepost op: 30-06-2018, 17:31:01 »
Er bestaan ook nog altijd mensen die met hun grote vingers eigenlijk niet op hun telefoon moeten forummen maar het toch doen en dan het verkeerde knopje aanvinken. En aangezien moderators door slotjes heen kunnen posten - is het niet automatisch die het slotje heeft geplaatst. Dus geen overhaaste conclusies trekken de volgende keer.

Nu weer  ::ontopic::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28949 Gepost op: 1-07-2018, 12:27:01 »
die dagen zijn er wel, maar dat merk je alleen als je daar zelf mee bezig bent. Op TV zie je er niks van.

Deze mensen die je vandaag op tv ziet lopen inderdaad meer risico om hun leven te geven, maar het is wel een beroep waar ze zelf voor gekozen hebben (en als het goed is zit er een zekere risicovergoeding in de beloning die ze krijgen).
Daar vergis je je toch wel deels in. Er liepen ook mensen mee die tijdens hun dienstplicht werden uitgezonden naar oorlogsgebieden... En zeker de veteranen uit WOII, de KNIL, Korea en nog een paar van die brandhaarden waren ook veelal 'vrijwilliger' of soms zelfs verplicht de oorlog ingestuurd.
Ik mag hopen dat jij nooit in die situatie wordt gedwongen, want zulke veteranen hebben dingen meegemaakt die je je ergste vijand nog niet toewenst. Dan mag er wel wat respect zijn voor deze veteranen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28950 Gepost op: 1-07-2018, 18:07:08 »
Deze mensen die je vandaag op tv ziet lopen inderdaad meer risico om hun leven te geven, maar het is wel een beroep waar ze zelf voor gekozen hebben (en als het goed is zit er een zekere risicovergoeding in de beloning die ze krijgen.
Ik vind het prima dat er zo’n dag is, ik gun iedereen zijn eigen dag hoor maar de verplichting om respect te hebben voor veteranen vind ik lastig.

Ik hoop dat de meeste veteranen daarvoor stonden: het recht om geen respect er voor te hebben.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28951 Gepost op: 8-07-2018, 13:16:02 »
Hoe pak ik dit aan?

Ik wil graag een reunie organiseren voor de opleiding waar ik 40 jaar geleden mijn diploma haalde. De school zelf bestaat niet meer, is opgegaan in een groter geheel. De kans dat er nog leerlingen-lijsten van toen zijn, acht ik heel klein.

Facebook is een mogelijkheid, en ik heb zowaar enkele namen teruggevonden. Dus ik heb waar ik kan, al een beetje mijn "huiswerk" gedaan, om in schooltermen te blijven.


De oproep zelf doe ik niet hier omdat de forumregels dat niet toestaan. Maar heeft iemand een idee waarmee ik in 1 klap een groot aantal leerlingen van toen kan bereiken?
« Laatst bewerkt op: 8-07-2018, 14:48:53 door Bodejos »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28952 Gepost op: 8-07-2018, 17:44:45 »
Ik zou dan toch bij de school beginnen? Misschien, tegen de verwachting in, zijn er nog wel ergens documenten die je verder kunnen helpen? En anders de gevonden klasgenoten inschakelen: wanneer iedereen dan even gaat nadenken en mensen gaat benaderen, komt er zo langzaam maar zeker vermoedelijk een grotere groep? ::vergroot::

Veel succes..!! ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28953 Gepost op: 8-07-2018, 18:31:55 »
De school zelf bestaat dus niet meer. Als dat wel het geval was geweest, was ik nu al een flinke stap verder geweest.

Het gaat dus om 3 examenjaren, en de school had 5 studierichtingen. Ik heb wel een behoorlijk aantal namen, toch wel al tientallen, maar ik weet slechts van enkelen dat ze een facebook-account hebben.

Je moet ERGENS beginnen, nietwaar?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28954 Gepost op: 8-07-2018, 18:45:01 »
De school zelf bestaat dus niet meer. Als dat wel het geval was geweest, was ik nu al een flinke stap verder geweest.


Maar in dat grote geheel waarin het is opgegaan zullen misschien ergens alsnog documenten bewaard zijn gebleven?

En haha, wel goed begin ja! Ben heel benieuwd of dit gaat lukken! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28955 Gepost op: 8-07-2018, 18:57:18 »
scholen mogen niet zomaar gegevens meer geven ;)
moeten ze eerst toestemming krijgen van de mensen zelf.
toch succes Bodejos
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28956 Gepost op: 8-07-2018, 19:07:10 »
25 mei 2018 heeft meer impact dan menigeen denkt.

Maar het is wel zaak dan om de boel anders aan te pakken. Wil niet zeggen dat het niet gaat lukken. Ik richt me overigens op   april volgend jaar.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28957 Gepost op: 8-07-2018, 20:38:22 »
Was er niet ooit ook zo'n website waarop je oude klasgenoten kon terugvinden? Verder geen idee helaas
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28958 Gepost op: 8-07-2018, 20:42:49 »
schoolbank.nl

En iedereen die je nog kent aanschrijven en hopen op een sneeuwbaleffect. Misschien ergens een gratis webpagina waarop je wat informatie kwijt kan? Het adres kan je dan meesturen aan de mensen die je nog kent. Zij kunnen dat dan weer gebruiken om anderen erop te attenderen. Zo werd ik paar maanden terug ook benaderd voor mijn schoolreünie.

Succes!
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28959 Gepost op: 8-07-2018, 20:48:28 »
schoolbank.nl

En iedereen die je nog kent aanschrijven en hopen op een sneeuwbaleffect. Misschien ergens een gratis webpagina waarop je wat informatie kwijt kan? Het adres kan je dan meesturen aan de mensen die je nog kent. Zij kunnen dat dan weer gebruiken om anderen erop te attenderen. Zo werd ik paar maanden terug ook benaderd voor mijn schoolreünie.

Succes!


Ik ga eens kijken hoe ver ik kom op Schoolbank. Ik heb er vele jaren geleden een account gehad.

Ik weet intussen wel dat er interesse is. Alleen kan ik daar nog te weinig mmee om al een datum en een locatie mee te kunnen ''prikken''.