Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3420000 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29040 Gepost op: 20-09-2018, 17:08:36 »
Een flinke tijd geleden is onze Albert Heijn ook verbouwd. We hebben nu iets van 15 zelfbedieningskassa's en nog maar 2 bemensde kassa's. Wat mij al maanden opvalt, en vandaag heb ik even geteld: van de 15 zelfbedieningskassa's waren maar 3 a 4 tegelijk bezet. Ondertussen staan bij beide gewone kassa's een rij van 7 a 8 personen.

Dus wat ik mij afvraag: wat bedoelt de Albert Heijn eigenlijk met dat dit is wat de klanten willen?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29041 Gepost op: 20-09-2018, 17:26:14 »
Hier precies zo. Als er al een pinkassa open is (is die dus lang niet altijd) staan er nauwelijks mensen. Bij de gewone kassa's staan ze bij wijze van spreken tot halverwege de winkel. En als je dan kijkt hoeveel mensen er gewoon bij die kassa's gaan pinnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29042 Gepost op: 20-09-2018, 17:27:31 »
Heerlijk voor mij though, ik kan dan lekker snel door lopen  ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29043 Gepost op: 20-09-2018, 21:48:18 »
Ik heb t idee dat veel mensen bij de zelfbediengskassa's denken dat t alleen voor de zelfscan is. Maar da's niet zo, het is net als bij de AH to Go. Moeten ze nog even uitvinden.

Overigens kom ik sinds er een Jumbo Foodmarket in de buurt zit bijna nooit meer bij de AH. Die hebben alleen, laat ik het netjes zeggen, een nog niet heel goed werkend zelfscan systeem, dus sta ik alsnog weer bij de gewone kassa. Maar daar staat nooit een rij. :D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29044 Gepost op: 20-09-2018, 22:51:13 »
Ik heb t idee dat veel mensen bij de zelfbediengskassa's denken dat t alleen voor de zelfscan is. Maar da's niet zo, het is net als bij de AH to Go. Moeten ze nog even uitvinden.
Dat wist ik ook niet :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29045 Gepost op: 20-09-2018, 23:36:15 »
als je niet al te veel producten hebt is dat wel handig. Met een volle kar zou ik het niet doen
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29046 Gepost op: 20-09-2018, 23:47:16 »
Hoeveel levens heeft Tristan nog na zijn laatste tweet?  ;D #dtv
Ik ben onsterfelijk ::hypocriet::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29047 Gepost op: 21-09-2018, 10:34:54 »
als je niet al te veel producten hebt is dat wel handig. Met een volle kar zou ik het niet doen

Met een volle kar kun je wel juist heel goed gebruik maken van de handscanners ;)
Dan kun je je spullen meteen inladen ipv eerst in een kar en dan daarna in een tas
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29048 Gepost op: 21-09-2018, 11:22:46 »
Ja, handscanners wel, maar die zelfbedieningskassas zijn niet handig met volle kar

Nog beter zou het zijn als ze die handscanners koppelen aan zelfbedieningskassas, maar dat heb ik nog nergens gezien ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29049 Gepost op: 21-09-2018, 11:25:20 »
Huh, het hele idee van handscanners is toch dat het gekoppeld is aan zelfbedieningskassa's? ::rofl:: Of bedoel je iets anders?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29050 Gepost op: 21-09-2018, 11:30:44 »
Je hebt idd handscanners die gekoppeld zijn aan zelfbedieningskassa's, maar je hebt tegenwoordig ook heel veel van die zelfbedieningskassa's waar je ter plekke scant (dus zonder handscanner), zoals je voorheen alleen bij de ah to go had. En daar zou ik idd niet met een volle kar langs gaan nee.  ::ohno:: Maar die met de scanner zijn volgens mij idd ook gekoppeld aan zelfbedieningskassa's, maar dan andere ofzo, maar dat weet ik niet zeker, want die gebruik ik nooit.  :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29051 Gepost op: 21-09-2018, 11:43:15 »
Je hebt idd handscanners die gekoppeld zijn aan zelfbedieningskassa's, maar je hebt tegenwoordig ook heel veel van die zelfbedieningskassa's waar je ter plekke scant (dus zonder handscanner), zoals je voorheen alleen bij de ah to go had. En daar zou ik idd niet met een volle kar langs gaan nee.  ::ohno:: Maar die met de scanner zijn volgens mij idd ook gekoppeld aan zelfbedieningskassa's, maar dan andere ofzo, maar dat weet ik niet zeker, want die gebruik ik nooit.  :P

Nee gewoon zelfde kassa's. Je kunt bij de zelfbedieningskassa's op drie manieren afrekenen: met handscanner, door zelf je boodschappen te scannen, of met je telefoon scannen

Maar ik weet niet of alle ah's inmiddels al alledrie de vormen aanbieden. Bij de Jumbo was het dan weer zo (lang lang geleden iig) dat je met de handscanner scant en dat een medewerker vervolgens alsnog je boodschappen afrekent.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29052 Gepost op: 21-09-2018, 12:32:23 »
Hier bij de AH hebben we iig zelfscanners die je aan het einde terugzet bij de zelfscankassa, en dan kan je je bonuskaart scannen en betalen. Dat zijn de enige soort kassa's die ik ken :P En volgens mij kan dat inderdaad ook al een tijdje met je telefoon ipv een scanner.

Maar op de houders voor de scanners na zijn die kassa's volgens mij wel precies hetzelfde als bij de AH to go, dus het zal vast ook wel werken als je daar los producten scant. Zou niet weten waarom dat andere kassa's zouden zijn :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29053 Gepost op: 21-09-2018, 13:26:58 »
Maar ik weet niet of alle ah's inmiddels al alledrie de vormen aanbieden.
Nog niet overal is het zo. Bij mij in Schoonhoven worden wel drie mogelijkheden geboden, maar in IJsselstein kun je (vooralsnog) alleen afrekenen met handscanner en app.

Bij de Jumbo was het dan weer zo (lang lang geleden iig) dat je met de handscanner scant en dat een medewerker vervolgens alsnog je boodschappen afrekent.
Hier was dat bij de Plus ook zo, maar dat is inmiddels gemoderniseerd en is het volledig zelfstandig (met af en toe een at random controle)

::ontopic:::
Kunnen we niet een subforum oprichten met als onderwerp 'Het wel en wee van de RN'er, waarin dit soort zaken besproken kunnen worden? ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29054 Gepost op: 21-09-2018, 15:09:34 »
Hier valt er helemaal niks zelf te scannen volgens mij ;D Heb het ooit ergens anders in een AH wel gedaan, toen ik daar met mijn moeder was die 5 boodschappen had. Mijn moeder is voor haar leeftijd erg bij de tijd, gebruikt whatsapp en zo, maar vond die zelfscan echt helemaal niets. In de volgende winkel was ze haar bankpasje kwijt, dus ben ik weer terug gerend om te kijken of hij nog bij de AH was. Bleek dat ze door al het gedoe met het inpakken van die boodschappen en zo het pasje ergens had teruggestopt ::)

Dat systeem van de Jumbo, dat is wel erg fijn, je hebt je boodschappen 2x minder in handen omdat je het direct goed kunt inpakken. En het gaat echt sneller bij het afrekenen.

Ik vraag me af waarom de AH zo populair is? (om toch nog maar even ontopic te zijn ;D)
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29055 Gepost op: 21-09-2018, 16:08:05 »
Ik vraag me af waarom de AH zo populair is? (om toch nog maar even ontopic te zijn ;D)
Fijnste aanbod in producten en veel opties voor een kleiner huishouden :). Enige nadeel is dat het duurder is dus ik ga op dit moment naar de Vomar ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29056 Gepost op: 21-09-2018, 17:38:07 »
Omdat het AH of Vomar is voor mij en dan heb ik toch liever AH. Ook kwestie van gewenning denk ik
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29057 Gepost op: 24-09-2018, 13:26:29 »
Fijnste aanbod in producten en veel opties voor een kleiner huishouden :). Enige nadeel is dat het duurder is dus ik ga op dit moment naar de Vomar ::jaja::.
Dat eerste klopt zeker, dat tweede vind ik reusachtig meevallen. In vergelijking met Jumbo en Aldi/Lidl zijn ze inderdaad iets duurder, maar zeker niet zo veel als een paar jaar geleden. De kwaliteit is ook veelal beter. En daarnaast vind ik de AH goedkoper dan veel andere supermarkten hier in de buurt (Plus, Emtee)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29058 Gepost op: 24-09-2018, 16:10:42 »
Deal or no deal?  ??? Oftewel: genoegen nemen met eigenlijk minder of toch meer willen krijgen met het risico op ::art::  ??? (en nee ik zit niet in een Wie is de mol opdracht :P )

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29059 Gepost op: 15-10-2018, 19:15:23 »
Gaat HDD zijn forumnaam wijzigen nu de dakdekker industrie beschuldigd wordt van kartelvorming?