Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437310 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16880 Gepost op: 11-06-2011, 21:31:38 »
Dat vraag ik me niet af; ik natuurlijk
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16881 Gepost op: 11-06-2011, 21:32:38 »
Dat vraag ik me niet af; ik natuurlijk

wat van dier is het? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16882 Gepost op: 11-06-2011, 21:51:06 »
Is het ook een idee om een 'meld bij de moderator'-knop bij leden te hebben (of zouden de lijnen dan roodgloeiend staan ::rofl:: )
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16883 Gepost op: 11-06-2011, 21:52:42 »
hoe bedoel je dat ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16884 Gepost op: 11-06-2011, 21:54:03 »
Nou er is weer al de hele avond een 'aanval' op RN van ongewenste gasten bezig (heb ik net bij test gemeld via de mail)... wellicht kunnen deze dan ook via zo'n knop gemeld worden als niemand van de mods online is....

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16885 Gepost op: 12-06-2011, 09:52:31 »
Je hebt gelijk, het is erg jammer nu dit gespuis ook blijkt door te dringen tot de fora waarvoor je wel ingelogd moet zijn.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16886 Gepost op: 12-06-2011, 10:37:44 »
Dat vraag ik me niet af; ik natuurlijk

Zal ik hierop reageren?  ;D ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16887 Gepost op: 12-06-2011, 19:52:39 »
Gezien op twitter:


hoeveel mensen zouden HIER in trappen?


Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16888 Gepost op: 12-06-2011, 19:54:45 »
Gezien op twitter:


hoeveel mensen zouden HIER in trappen?



besteld, bedankt voor de tip ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16889 Gepost op: 12-06-2011, 20:54:47 »
hahahaha. Ik vrees dat je alleen de sleeve krijgt. Maar dat is dan ook een koopje.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16890 Gepost op: 12-06-2011, 21:14:25 »
Gezien op twitter:


hoeveel mensen zouden HIER in trappen?



Tijdelijk niet bereikbaar staat er nu :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16891 Gepost op: 12-06-2011, 22:58:48 »
Tijdelijk niet bereikbaar staat er nu :(

Dit beantwoorde de vraag van Jos.... véél en volgens mij was het daadwerkelijk een duur foutje!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16892 Gepost op: 12-06-2011, 23:01:15 »
Vraag mij af wat daar eerst stond
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16893 Gepost op: 12-06-2011, 23:02:02 »
Vraag mij af wat daar eerst stond

een aanbieding voor een IPAD 1 64gb wifi 3G voor E34,-
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16894 Gepost op: 12-06-2011, 23:05:54 »
Indien het een type-fout was kunnen ze er vermoedelijk onderuit komen. Was jaar of.. 5 geleden ook met tv's die ineens voor 20% van de prijs of iets dergelijks in een krantje stonden. Winkel beroepte zich op drukfout en werd door rechter in het gelijk gesteld aangezien er van consumenten word verwacht dat ze de prijs enigszins kunnen inschatten en daardoor moeten snappen dat er iets niet klopt als er een compleet andere prijs staat.

Weet de details niet meer, maar daar kwam het op neer.
Daarentegen komt het een enkele keer voor met zulke dingen dat een winkel soepel is en wel levert voor de te-lage prijs.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16895 Gepost op: 12-06-2011, 23:26:34 »
een aanbieding voor een IPAD 1 64gb wifi 3G voor E34,-

en wat meer info
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16896 Gepost op: 12-06-2011, 23:36:06 »
Indien het een type-fout was kunnen ze er vermoedelijk onderuit komen. Was jaar of.. 5 geleden ook met tv's die ineens voor 20% van de prijs of iets dergelijks in een krantje stonden. Winkel beroepte zich op drukfout en werd door rechter in het gelijk gesteld aangezien er van consumenten word verwacht dat ze de prijs enigszins kunnen inschatten en daardoor moeten snappen dat er iets niet klopt als er een compleet andere prijs staat.

Weet de details niet meer, maar daar kwam het op neer.
Daarentegen komt het een enkele keer voor met zulke dingen dat een winkel soepel is en wel levert voor de te-lage prijs.

Dit kan nog interessant worden. Otto (die de tv's leverde) had namelijk er niet bij gezet dat het om uitverkoop ging en dat was een belangrijke voorwaarde waarom ze in het gelijk waren gesteld. Bij deze website stond er duidelijk wel bij dat het om een aanbieding ging. Dan nog zou je moeten snappen dat een bedrijf nooit een i-pad kan leveren voor dat bedrag, maar omdat er bijstond dat het ging om een aanbieding zouden ze nog wel eens een probleem kunnen krijgen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16897 Gepost op: 13-06-2011, 10:27:54 »
Ah, dat is interessant inderdaad. Dat het daar niet om een uitverkoop ging was me ontschoten.

Misschien dat ze dan wel gaan worden verplicht te leveren - we gaan het zien  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16898 Gepost op: 13-06-2011, 11:10:48 »
Als ze zich richten op de Nederlandse markt, kan ik zeggen dat ze NIET verplicht kunnen worden om tegen de genoemde prijs van 34 euro die I-Pad te leveren.

Dat hadden ze wel gemoeten als ze bijvoorbeeld 100 euro korting op de adviesprijs van 479 euro hadden gegeven. Van 479 - 100 = 379 euro mag een consument verwachten dat het hier om een verkoopstunt gaat. En dan mag de leverancier hieraan worden gehouden.

Maar als het een zodanig duidelijk prijsverschil is, waarbij de consument zou kunnen weten dat het hier om een tikfout gaat (ik denk dat de prijs 434 euro had moeten zijn), dan is de leverancier niet verplicht om hiertegen te leveren.

Hier is zelfs jurisprudentie over. Het komt er in het kort op neer dat een consument, die in alle redelijkheid kan weten dat een door de aanbieder genoemde prijs een vergissing is, deze leverancier juridisch niet kan dwingen om tegen deze prijs te leveren.

Vaak wordt de consument beschermd, in dit geval de aanbieder.

Alleen als de leverancier zelf besluit het verlies te nemen, hebben de mensen die net op tijd op de aanbieding zijn in gegaan, geluk. Maar hij is het dus niet verplicht.


@Hulpdakdekker: Het geval ''OTTO'' is zo'n voorbeeld, waarbij de leverancier besloot om het verlies te nemen. Maar dan wel alleen ten opzichte van de klanten die op dat moment de bestelling al geplaatst hadden. Uiteindelijk waren het niet zo heel veel TV's. Voor zover ik weet, ging het toen om grootformaat LCD-tv's die ipv voor 999 euro, voor 99 euro de deur uit gingen. Gezien de totale omzet van OTTO ging het toen om een relatief laag bedrag op het totaal. Redenatie van OTTO was destijds: ''het levert ook goodwill op om zo te handelen, terwijl we het juridisch niet verplicht zijn''.

Klanten die later geprobeerd hebben om OOK voor die lage prijs zo'n tv te bemachtigen, kregen een keurig briefje thuis, met uitleg.
« Laatst bewerkt op: 13-06-2011, 11:18:59 door Bodejos »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #16899 Gepost op: 13-06-2011, 12:00:42 »
Even snel nagezocht van de OTTO:

Algemeen overzichtje van het geschil: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2714

Uitspraak rechter [waarschuwing: lang  ;)]: http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AZ7368&u_ljn=AZ7368

Maar uhmmm.. volgens mij gaan we off-topic  ;)

edit: ohja, aangezien het een officieele uitspraak is, is de tekst per definitie bijna niet leesbaar door ongewoon taalgebruik en allerlei bijzinnen.
« Laatst bewerkt op: 13-06-2011, 12:04:37 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.