Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437635 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21220 Gepost op: 31-12-2012, 11:39:45 »
na 3 maanden zal het niet lekker meer zijn,toch? (hadden wij met kerst ::rofl::)
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21221 Gepost op: 31-12-2012, 11:40:51 »
misschien iets voor zwager 2?  (volgens mij speelt die honkbal)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21222 Gepost op: 31-12-2012, 11:43:07 »
Is Ycaris al klaar met liedjes luisteren?
...maar soms even niet :)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21223 Gepost op: 31-12-2012, 11:45:44 »
Is Ycaris al klaar met liedjes luisteren?
Ze is online, ze post alleen niets

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21224 Gepost op: 31-12-2012, 13:43:12 »
Waarom denkt Hotmail steeds dat ik op 31 december jarig ben? Ik heb dat nergens ingevuld? ???

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21225 Gepost op: 31-12-2012, 16:33:06 »
Waarom denkt Hotmail steeds dat ik op 31 december jarig ben? Ik heb dat nergens ingevuld? ???
Gefeliciteerd Daisy! ::feest:: Je bent vandaag 27 jaar en 9 maand geworden ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21226 Gepost op: 1-01-2013, 16:17:30 »
Waarom doet het internet op de laptop het gewoon en heeft de Ipad kuren? ???

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21227 Gepost op: 1-01-2013, 16:37:59 »
Waarom denkt Hotmail steeds dat ik op 31 december jarig ben? Ik heb dat nergens ingevuld? ???
Bij jou ook al..  ???

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21228 Gepost op: 1-01-2013, 17:14:16 »
Je kan er vast iemand blij mee maken ::jaja::
Mijn vader was er erg blij mee :D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21229 Gepost op: 3-01-2013, 13:00:47 »
Wat heeft het voor nut om verpakkingen met Paracetamol kleiner te maken, in plaats van maximaal 100, mogen daar vanaf 10 januari nog maar maximaal 50 stuks in zitten.

Dit wordt gedaan om het aantal zelfmoorden met behulp van paracetaml terug te dringen.

Degene die een eind aan zijn of haar leven wil maken met paracetamol, koopt dan toch gewoon 2 doosjes?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21230 Gepost op: 3-01-2013, 13:02:30 »
van 50 paracetamol ga je toch ook wel dood? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21231 Gepost op: 3-01-2013, 13:14:06 »
Wat heeft het voor nut om verpakkingen met Paracetamol kleiner te maken, in plaats van maximaal 100, mogen daar vanaf 10 januari nog maar maximaal 50 stuks in zitten.

Dit wordt gedaan om het aantal zelfmoorden met behulp van paracetaml terug te dringen.

Degene die een eind aan zijn of haar leven wil maken met paracetamol, koopt dan toch gewoon 2 doosjes?

Ja klopt... of je gaat naar de apotheek om een doos van 100 stuks, naar de etos om een doos van 50 stuks, kruidvat nog eens 50 stuks, trekpleister 50 stuks etc etc. Tel daar nog alles bij op wat je verder nog aan pijnstilling kunt kopen... En dan zie je dat dit gewoon een stomme regel is.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21232 Gepost op: 3-01-2013, 13:49:28 »
van 50 paracetamol ga je toch ook wel dood? :P
niet als je ze niet tegelijk slikt

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21233 Gepost op: 3-01-2013, 13:50:39 »
Dat hangt af wat het achterliggende idee is.

Het is bijvoorbeeld best mogelijk dat mensen die reeds langere tijd nadenken over zelfmoord andere methoden gebruiken [eg voor een trein springen] dan mensen die meer impulsief een poging doen [eg voorradige medicijnen].
Fatale dosis voor paracetamol is grofweg 25 gram, dus met halfgramstabletten is dat ongeveer een heel doosje. Meeste mensen zullen niet meer dan dat voorradig hebben, denken dat ze genoeg hebben [en immers, wie denkt dat niet met 50 tabletten] - en dat blijkt niet zo te zijn.

Maar dit is slechts een hypothese. Er zal vast een achterliggende reden zijn, die wellicht heel goed is onderbouwd. En misschien zelfs klopt.



--

Dan nu - ik vroeg me eigenlijk ook wat af.

Eveneens met betrekking tot dood, maar nu van onze plantaardige vrienden. Dus dit is meer een vraag voor mensen met groene vingers, of mensen die groen zijn [en daarbij mogelijk eveneens groene vingers hebben].

Stel je hebt een plantje basilicum.
Die heb je een paar weekjes geleden gekocht, en sindsdien is het het plantje aan niets te kort gekomen. In zoverre dat 'alles' dingen zijn als licht, lucht en water. Alles in normale hoeveelheden.

En nu schimmelt de aarde, en de onderste delen van sommige stengeltjes ??? Wat kan er fout zijn gegaan?
Heb wel eerder zo'n plantje gehad, en warmhartig verzorgt alvorens te vervijzelen voor pesto, maar toen ging alles goed..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21234 Gepost op: 3-01-2013, 13:51:13 »
wie worden er nu feitelijk wegbezuinigd ,en waarom -grilige gedachtensprong hé  >:(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21235 Gepost op: 3-01-2013, 14:30:48 »
Het is bijvoorbeeld best mogelijk dat mensen die reeds langere tijd nadenken over zelfmoord andere methoden gebruiken [eg voor een trein springen] dan mensen die meer impulsief een poging doen [eg voorradige medicijnen].
Fatale dosis voor paracetamol is grofweg 25 gram, dus met halfgramstabletten is dat ongeveer een heel doosje. Meeste mensen zullen niet meer dan dat voorradig hebben, denken dat ze genoeg hebben [en immers, wie denkt dat niet met 50 tabletten] - en dat blijkt niet zo te zijn.

Nou ja, ik zou van te voren gewoon hamsteren en het niet aan toeval overlaten :P


En nu schimmelt de aarde, en de onderste delen van sommige stengeltjes ??? Wat kan er fout zijn gegaan?
Heb wel eerder zo'n plantje gehad, en warmhartig verzorgt alvorens te vervijzelen voor pesto, maar toen ging alles goed..

Echt niet teveel water gegeven?
Je kan proberen door hem uit de grond te halen, de aangetaste wortels weg te halen (mits dat niet teveel is) en hem in droge potgrond te zetten.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21236 Gepost op: 3-01-2013, 14:47:43 »
Nou ja, ik zou van te voren gewoon hamsteren en het niet aan toeval overlaten :P
Ik zou gewoon ergens anders zelfmoord mee plegen want van te veel paracetamol krijg je pijn aan je lever. Geen prettig einde dus :P

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21237 Gepost op: 3-01-2013, 15:20:46 »
Ik zou zelf beschimmelde basilicum-plantjes gebruiken om zelfmoord te plegen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21238 Gepost op: 3-01-2013, 15:24:43 »
Echt niet teveel water gegeven?
Je kan proberen door hem uit de grond te halen, de aangetaste wortels weg te halen (mits dat niet teveel is) en hem in droge potgrond te zetten.

Basil is dood, dus ik zit meer in over de opvolging dan de huidige generatie ;)
Maar zat ook te denken aan te veel water; denk het niet maar gezien de schimmelsymptomen klinkt het logisch.


--

Overigens een kleine nuancering op mijn vorige post.
De fatale dosis van 25 gram kwam uit m'n geheugen; hetgeen feilbaar is. Dus ik ben even gaan neuzen, zo zit ik eenmaal in elkaar.

[jaja, liefst doorgaans geen linkjes plaatsen, maar dit is enigszins relevante wetenschappelijke literatuur]

Bronnen lijken uit-een te lopen, hoewel http://adc.bmj.com/content/75/3/194.full.pdf het houdt op 250mg/kg [viz.: ben je 80kg, dan 20g].
Voorts is de conclusie van http://jech.bmj.com/content/51/2/175.full.pdf wel interessant:
"Trends towards greater availability of paracetamol are parallelled by increases in its use for both non-fatal overdose and suicide. Paracetamol related morbidity and mortality seem to be less frequent in France where the quantity of paracetamol in a single purchase is limited. Although not conclusive, these data add to a body of evidence which suggests that restrictions in the quantity of paracetamol available as a single purchase in the UK may reduce suicide and liver failure related to paracetamol."
Let wel dat (1) dit slechts correlaties zijn, dus causaliteit is zeer tricky; en (2) het artikel uit 1997 is en zodoende kan zijn verouderd. Maar het is een bruikbaar vertrektpunt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21239 Gepost op: 3-01-2013, 15:27:49 »
ik vraag me af of dit op de site hoort.
Het is wel wetenschappelijk hoor en goed onderbouwd maar in de relaxhoek...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.