Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437392 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21240 Gepost op: 3-01-2013, 15:34:28 »
Terwijl ik eigenlijk alleen iets wilde weten over het nut van die kleinere verpakkingen.

Inderdaad, zoals Lukie zegt: loopt iemand met suïcidale plannen rond, de Relaxhoek is dar niet het meest geschikte medium voor.


De andere subfora ook niet, maar daar gaat het nu niet om.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21241 Gepost op: 3-01-2013, 16:13:16 »
Is het de bedoeling dat ik het ook allemaal echt lees HDD ??? (en dan nog begrijpen ook ::schaam:: ) of mg ik het overslaan?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21242 Gepost op: 3-01-2013, 16:16:33 »
Natuurlijk mag je alles wat ik post overslaan - doorgaans op het eerste en laatste woord na ::vergroot::

Ha, dan mag ik weleens aandacht aan mn eerste en laatste woord schenken, is het niet? :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21243 Gepost op: 3-01-2013, 16:48:18 »
Natuurlijk mag je alles wat ik post overslaan - doorgaans op het eerste en laatste woord na ::vergroot::

Ha, dan mag ik weleens aandacht aan mn eerste en laatste woord schenken, is het niet? :)
::rofl::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21244 Gepost op: 3-01-2013, 17:55:27 »
Inderdaad, zoals Lukie zegt: loopt iemand met suïcidale plannen rond, de Relaxhoek is dar niet het meest geschikte medium voor.


De andere subfora ook niet, maar daar gaat het nu niet om.

Hahahaha Jos, toen ik de bovenste zin las, dacht ik al: Ooh, dus op andere sites en fora helpen we ze graag een handje?  ::rofl::  ::rofl::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21245 Gepost op: 3-01-2013, 18:19:34 »
wat is het forumvoornemen van HDD ::oink:: ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21246 Gepost op: 3-01-2013, 18:23:47 »
mijn zusje probeerde haar goudvis te vermoorden door deo in de kom te spuiten, je wilt niet weten hoe lang dat beest het nog heeft volgehouden ::).

Heet het zusje van D*N soms Wednesday? (uit de Addams family)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21247 Gepost op: 3-01-2013, 18:25:04 »
wat is het forumvoornemen van HDD ::oink:: ?

Bondig zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21248 Gepost op: 3-01-2013, 18:27:31 »
Heet het zusje van D*N soms Wednesday? (uit de Addams family)
Nee, Kelly Bundy uit Married with children ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21249 Gepost op: 3-01-2013, 18:36:16 »
Terwijl ik eigenlijk alleen iets wilde weten over het nut van die kleinere verpakkingen.

Uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk(jaren geleden) is gebleken dat het aantal zelfmoorden met paracetamol verminderde door de wijziging in verpakkingsgrootte in 1998. Zie ook hier


::ontopic:: waarom heb ik van die koude handen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21250 Gepost op: 3-01-2013, 18:37:31 »
Uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk(jaren geleden) is gebleken dat het aantal zelfmoorden met paracetamol verminderde door de wijziging in verpakkingsgrootte in 1998. Zie ook hier


WOW, dat zijn grote dozen... 1998 paracetamollen in een verpakking...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21251 Gepost op: 4-01-2013, 10:15:02 »


Eveneens met betrekking tot dood, maar nu van onze plantaardige vrienden. Dus dit is meer een vraag voor mensen met groene vingers, of mensen die groen zijn [en daarbij mogelijk eveneens groene vingers hebben].

Stel je hebt een plantje basilicum.
Die heb je een paar weekjes geleden gekocht, en sindsdien is het het plantje aan niets te kort gekomen. In zoverre dat 'alles' dingen zijn als licht, lucht en water. Alles in normale hoeveelheden.

En nu schimmelt de aarde, en de onderste delen van sommige stengeltjes ??? Wat kan er fout zijn gegaan?
Heb wel eerder zo'n plantje gehad, en warmhartig verzorgt alvorens te vervijzelen voor pesto, maar toen ging alles goed..

Misschien zat er al een heel klein schimmeltje in de aarde toen je het kocht...Maar het is ook helemaal de tijd niet voor een basilcumplantje,winter vinden ze niet leuk hoor.
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21252 Gepost op: 4-01-2013, 10:24:21 »
@Swifty:
Ik had al min of meer gehoopt en verwacht dat jij toelichting zou kunnen geven.

::ontopic:: waarom heb ik van die koude handen?
Neem een paracetamolletje of twee, zou ik zeggen.



En dan weer ontopic: geluidsoverlast in een flat is toch zeker niet aan tijd gebonden? Er zijn hier mensen komen wonen, die hun muziek (of wat daarvoor moet doorgaan: Marianne Weber) zo keihard zetten, dat de muren in het hele flatgebouw ervan dreunen. Zeg je er iets van, dan zeggen ze: maar we hebben hem toch zeker om half negen uit gezet?

Die mensen zijn er heilig van overtuigd, dat je er niets van mag zeggen VOOR een bepaalde tijd, maar dat is dus niet zo.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21253 Gepost op: 4-01-2013, 12:09:29 »
dat hangt dan weer van het bewonersreglement af.

Bij mij in het appartementencomplex is het zelfs niet toegestaan te klussen op zondag ::oink:: (kwam ik na mijn verhuizing en dus na 3 weekenden klussen achter)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21254 Gepost op: 4-01-2013, 12:28:34 »
Geluidsoverlast is betrekkelijk.

Het is namelijk een klacht-delict, dat staat los van het bewonersreglement.

Wanneer iemand om middernacht de radio of geluidsinstallatie zo hard heeft aantaan, dat de hele flat er wakker van wordt, maar niemand doet vervolgens iets, dan komt de politie ook niet om orde op zaken te stellen.

Daarentegen mag ik er dus wel iets van zeggen als die geluids-explosie midden op de dag plaatsvindt. Ik HOEF niet te klagen, maar het MAG. En dan is dat weldegelijk strafbaar. Of het de verstandhouding met de buren ten goede komt, is een tweede.   

Maar over klussen op zondag: daar kunnen inderdaad afspraken over zijn.

Wat ik dan wel overdreven vind, en die regel is dan ook al jaren geleden geschrapt: toen ik hier in de flat kwam wonen, mocht er op zondag geen wasgoed aan de lijn hangen.

Veel oudere bewoners hielden zich aan het traditionele ''maandag-wasdag-principe''. Nu maakt hangend wasgoed geen geluid, maar mensen die naar de kerk gingen, stoorden zich daar kennelijk aan.

De regel is afgeschaft toen er meerdere keren bewaar werd gemaakt tegen langslopende mensen die naar boven keken. Klinkt vreemd, maar de woningstichting heeft aan belangenafweging gedaan, en geconcludeerd dat die wasgoedregeling niet meer van deze tijd was.

Korte tijd later kreeg ik een wasdroger........


Om op het bewonersreglement terug te komen: mensen leggen de regels daarin graag in hun eigen voordeel uit, of lezen wat ze erin willen lezen, en niet wat er expliciet staat.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21255 Gepost op: 4-01-2013, 12:30:16 »
bijna helemaal met je eens behalve met het woordje strafbaar.
Dat bepaal jij niet ;)
Dat is iets wat de politie mag bepalen en die komen daar niet voor denk ik.
Maar blijft een lastig probleem bodejos :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21256 Gepost op: 4-01-2013, 14:41:15 »
Waarom denk ik altijd dat spookdiertjes spookaapjes heten?
Wat wikipedia niet kent ::)


..en waarom leest Lukie Jos' lange posts wel? ???

Misschien zat er al een heel klein schimmeltje in de aarde toen je het kocht...Maar het is ook helemaal de tijd niet voor een basilcumplantje,winter vinden ze niet leuk hoor.

Daarom hield ik het arme ding ook binnen. [nee, niet recht boven een verwarming zodat'ie helemaal doodschroeide ::)]
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 14:43:01 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21257 Gepost op: 4-01-2013, 14:44:04 »
::hug::  psssssst dat doe ik stiekem bij jou ook hoor
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21258 Gepost op: 4-01-2013, 14:53:59 »
 ::hug:: ;D

OT: Ik vraag mij af wat er in Z-A gebeurd zal gaan zijn geweest ::vergroot:: ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21259 Gepost op: 4-01-2013, 23:41:18 »
bijna helemaal met je eens behalve met het woordje strafbaar.
Dat bepaal jij niet ;)
Dat is iets wat de politie mag bepalen en die komen daar niet voor denk ik.
Maar blijft een lastig probleem bodejos :(
Het is wel zo dat de politie mag waarschuwen, en bij het niet opvolgen van het gebod om minder lawaai te maken, de geluidsinstallatie in beslag mag nemen. Een stap verder is: het verbieden om nog ooit een geluidsinstallatie in huis te hebben. Meestal komt het niet over, maar dat is toch in zekere zin een sanctie of straf.


OT: HDD, hij spreek wartaal. Enne: ik voeg voor de overzichtelijkheid ''witregels'' toe.