Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437453 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24400 Gepost op: 13-06-2014, 10:05:02 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dus jij gaat her'en opdat je ook nog net cum laude kan halen? ;)



Heh, maar supernice next ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24401 Gepost op: 13-06-2014, 10:06:24 »
Next is ook cum laude geslaagd hee :
Echt waar, en dat heeft hij niet eens met ons gedeeld :(

Geweldig next ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24402 Gepost op: 13-06-2014, 10:42:17 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dus jij gaat her'en opdat je ook nog net cum laude kan halen? ;)


Neej, dat gaat hem niet worden, ik ga herren omdat ik niet tevreden ben over mijn lijst :-[
En iedereen lacht me de hele tijd uit maar het is gewoon niet representatief dus ik ben niet tevreden, ook al staan er 4 achten, 4 zevens en 2 zessen op. Dus ik ga proberen mijn Grieks nog naar een acht te helpen ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24403 Gepost op: 13-06-2014, 10:52:40 »
Ok :) Succes ::ok::

--

Waarom vinden we eigenlijk sommige kleurcombinaties logisch?
En in hoeverre is dat cultureel bepaald?
Als het alleen maar natuur zou zijn - waarom zouden dieren dan niet hetzelfde hebben..
En hoe ver zit je dan nog van een estetisch besef..

Hmmm heeft vast ooit een slim iemand iets over neergeschreven. Maar geen zin om te zoeken :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24404 Gepost op: 13-06-2014, 11:12:02 »
Ok :) Succes ::ok::

--

Waarom vinden we eigenlijk sommige kleurcombinaties logisch?
En in hoeverre is dat cultureel bepaald?
Als het alleen maar natuur zou zijn - waarom zouden dieren dan niet hetzelfde hebben..
En hoe ver zit je dan nog van een estetisch besef..

Hmmm heeft vast ooit een slim iemand iets over neergeschreven. Maar geen zin om te zoeken :P

Voor zover ik weet zijn dat vaak complementaire kleuren, of juist kleuren die dichtbij elkaar horen.. Maar waarom?? Geen idee. Zal vast wel iets in ons brein zijn wat dingen logisch wil maken, of onbewuste associaties maakt
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24405 Gepost op: 13-06-2014, 11:42:05 »
Ja, maar het is deels ook wel weer mode bepaald. In tenniskleding zie ik nu heel vaak de kleuren paars en oranje samen terugkomen. Dat zijn toch ook niet kleuren waarvan ik zelf zou denken: oh dat is een goede combinatie.  :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24406 Gepost op: 13-06-2014, 11:52:06 »
Voor zover ik weet zijn dat vaak complementaire kleuren, of juist kleuren die dichtbij elkaar horen.. Maar waarom?? Geen idee. Zal vast wel iets in ons brein zijn wat dingen logisch wil maken, of onbewuste associaties maakt

Ben het geheel met je eens - maar het waarom inderdaad..

Ik weet bijvoorbeeld nog dat in een ander terrein, de smaak, we hier in Europa graag smaken combineren die dicht bij elkaar zitten - terwijl de Oosterse keuken juist tegengestelde smaken combineert. Dus dat lijkt me vrijwel geheel cultureel.

Dus zat me af te vragen of het naast smaak, ook bij visuele zaken dergelijke culturele varianten bestaan.

En waarom we dus überhaupt combinaties mooi vinden.
Toegegeven, ik houd eigenlijk nooit van evolutionare verklaringen - daarmee kan je alles wegredeneren zonder bewijs, maar dat lijkt me hier niet de oorzaak.
Sommige kleuren komen niet in de natuur voor, zeker niet met onze consistentie en saturatie - maar toch vinden we ze mooi.

Hmmm kan natuurlijk met aandacht te maken hebben.
Vanaf baby's al zijn te drukke beelden te overweldigend, en eentonige beelden te saai. Alleen verschuift het gebied, als we ouder worden, van wat we interessant vinden. Dus je kan je voorstellen dat een bepaald variatie aan vormen en kleuren onze aandacht trekt.. in plaats van alleen effen-groene bomen.
Maargoed, dan verklaar je misschien een voorkeur voor variatie, en waarom we ook onnatuurlijke kleuren mooi zouden vinden. Maar nog niet de combinaties.

Kan natuurlijk op een wat dieper niveau liggen. Dat niet de ene kleurreceptor veel meer vuurt dan de ander.. of dat daar een voorkeur is.. hmm, die gedachte heb ik nog niet helemaal helder.
Maar als het uit zo'n niveau voorkomt met complementaire kleuren, dan zouden dieren het idd ook hebben. Intruiging.


Ja, maar het is deels ook wel weer mode bepaald. In tenniskleding zie ik nu heel vaak de kleuren paars en oranje samen terugkomen. Dat zijn toch ook niet kleuren waarvan ik zelf zou denken: oh dat is een goede combinatie.  :P

Ja, maar mode heeft zelden met schoonheid te maken ::)
Daar kom je in de wondere wereld van de sociale psychologie. Interesting - but different ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24407 Gepost op: 13-06-2014, 12:04:55 »
ergens had ik wel gelezen over truien die keepers aan zouden moeten hebben.
Rode of gele truien zouden spelers onbewust verleiden de bal daarheen te schieten.
Als ook dat cultureel bepaalt is; dan zouden keepers dus tegen elk land eventueel een andere kleur of kleurencombinatie aanmoeten.
Ik ga ervan uit dat Louis dit geheel gecovered heeft  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24408 Gepost op: 13-06-2014, 12:12:55 »
Volgens mij hebben heel veel clubs ook rood in hun clubshirts omdat de tegenstander onbewust angst aanjaagt ofzoiets. Heb ik ook eens ergens gelezen.  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24409 Gepost op: 13-06-2014, 12:18:41 »
Volgens mij hebben heel veel clubs ook rood in hun clubshirts omdat de tegenstander onbewust angst aanjaagt ofzoiets. Heb ik ook eens ergens gelezen.  ::)
point proven

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24410 Gepost op: 13-06-2014, 12:23:03 »
Ik ben nu wel benieuwd eigenlijk.. Even kijken of ik er iets over kan vinden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24411 Gepost op: 13-06-2014, 13:18:15 »
Vroeger vloekte blauw met groen, terwijl het juist zo mooi staat in de natuur: groene bomen (desnoods effen  :P) met een blauwe lucht.
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24412 Gepost op: 13-06-2014, 13:22:03 »
Volgens mij hebben heel veel clubs ook rood in hun clubshirts omdat de tegenstander onbewust angst aanjaagt ofzoiets. Heb ik ook eens ergens gelezen.  ::)

Hoor je inderdaad vaker.

Heb even snel gezocht. Lijkt een klein positief effect te zijn met rode & zwarte outfits, maar lijkt niet door aggressie te komen. Kunnen allerlei andere factoren zijn - zoals het imago dat een club wil uitdragen, of dat bv rood beter zichtbaar is.

Zie voor meer informatie bv: Caldwell, D. F., & Burger, J. M. (2011). On Thin Ice Does Uniform Color Really Affect Aggression in Professional Hockey?. Social Psychological and Personality Science, 2(3), 306-310. http://ww.scu.edu/cas/psychology/faculty/upload/Caldwell-Burger-2011-3.pdf
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24413 Gepost op: 13-06-2014, 13:56:19 »
Ik had ook iets gelezen over dat er heel duidelijke patronen zijn in de kleurpreferenties bij kinderen. Ben er alleen nog niet achter wat nou echt de oorzaak zou zijn. Dat vertellen ze er dan weer niet bij.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24414 Gepost op: 14-06-2014, 21:51:15 »
Hoe gaat het met de schreeuw wedstrijd van D*n?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24415 Gepost op: 15-06-2014, 14:51:02 »
Hoe gaat het met de schreeuw wedstrijd van D*n?
Meh, ik blijf er niet goed in :(. Maar opzich gingen de workshops goed, vooral meeleeftheater :). Hopen dat ik word aangenomen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24416 Gepost op: 19-06-2014, 18:20:03 »


Alles ging wel goed volgens mij :). Deed alleen aan t eind van sollicitatiegesprek gek  ::schaam::

wat dan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24417 Gepost op: 19-06-2014, 18:30:51 »
Hij stak zijn hand half omhoog om doei te zeggen en ik reageerxe in een soort halve ik wil hem een hand geven high-five move

weet nog steeds niet wat t was ;D
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24418 Gepost op: 19-06-2014, 23:31:23 »
Wie heeft er een slotje gezet op het De Zwakste Schakel Topic?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24419 Gepost op: 19-06-2014, 23:32:07 »
daisy want die had daar gepost.
ik heb hem al verwijderd ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.