Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437340 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26280 Gepost op: 5-06-2015, 18:06:45 »
Je hebt natuurlijk slippers en slippers.

Er zijn gewoon hele mooie slippers te koop, die uitstekend onder een rokje of jurkje passen en er ook nog eens mooi, misschien zelfs chique uitziet.
De plastic teenslippers vind ik ook niet kunnen op het werk ::ohno::

Ik werk in het HBO, als je eens ziet wat de studenten daar allemaal dragen ::oink::
Kan dat dan wel?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26281 Gepost op: 5-06-2015, 18:34:12 »
Bij slippers denk ik inderdaad aan die plastic dingen. Een paar leren slippers zou misschien wel kunnen, afhankelijk van je functie en het soort bedrijf.

Voor mij is het verschil met de studenten dat je als werknemer er ook staat als vertegenwoordiger van het bedrijf/de instelling waarvoor je werkt. 
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26282 Gepost op: 5-06-2015, 18:46:42 »
Ik vind dat te bloot naar school ook niet kan, het is geen terras of strand.

Een Belgische schooldirecteur riep zijn leerlingen op: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2348960/2015/06/05/Directeur-waarschuwt-Kom-niet-te-bloot-naar-school.dhtml

En dit zijn Fitflops, wordt in de zorg vrij veel gedragen, en ik heb er dus niet al te veel problemen mee. Vind ze persoonlijk beter dan Birkenstocks.

Hemdjes worden niet getolereerd, en korte broek voor eventuele mannelijke medewerkers ook niet.

Wordt het volgende week echt weer mooi weer?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26283 Gepost op: 5-06-2015, 18:51:30 »
Als ik soms zie hoe collega's erbij lopen vraag ik me echt af waar hun hersens zitten. En we hebben gewoon een kleding code: geen broeken of jurken tot boven de knie, geen hemdjes. En tot krijgen collega's het voor elkaar om te kopen in kleding waaronder je hun hele beha ziet zitten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26284 Gepost op: 5-06-2015, 19:18:09 »
Ik vind dat te bloot naar school ook niet kan, het is geen terras of strand.

Een Belgische schooldirecteur riep zijn leerlingen op: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2348960/2015/06/05/Directeur-waarschuwt-Kom-niet-te-bloot-naar-school.dhtml

En dit zijn Fitflops, wordt in de zorg vrij veel gedragen, en ik heb er dus niet al te veel problemen mee. Vind ze persoonlijk beter dan Birkenstocks.

Hemdjes worden niet getolereerd, en korte broek voor eventuele mannelijke medewerkers ook niet.

Wordt het volgende week echt weer mooi weer?
Hemdjes is eigenlijk toch raar. Het zijn vaak gewoon tshirts zonder dat kleine stukje stof dat nog over je schouder heen valt :P.

Bij scholen is het ook lastig. Want waarom zou je leerlingen niet bloot naar school laten komen onder het nom van dat het niet professioneel is, maar wel met weet ik het hoeveel tatoeages, piercings, vage gothic kleding etc. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26285 Gepost op: 5-06-2015, 19:43:28 »
Natuurlijk is school in zekere zin wel een professionele omgeving en kun je kledingregels opstellen, maar dan is vaak het probleem dat vooral meisjes niet met bepaalde kleding mogen komen omdat het "uitdagend" zou zijn en de jongens zou afleiden. Maar volgens mij ligt het probleem dan niet bij de kleding als je je niet meer kan concentreren vanwege een stel blote schouders ::)

Als het om werk gaat sluit ik me aan bij wat al gezegd is, als je een bedrijf vertegenwoordigt hoor je er wel netjes uit te zien, dus geen strandkleding o.i.d. Maar als je gewoon op kantoor zit en alleen maar je collega's ziet, zou ik niet weten wat er mis is met een korte broek. Aan de andere kant, als je binnen in de airconditioning zit is het ook niet eens nodig om er één aan te trekken, dan krijg je het nog koud :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26286 Gepost op: 5-06-2015, 19:50:43 »
Was HDD nu de enige in korte broek bij zijn cursus?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26287 Gepost op: 5-06-2015, 19:51:05 »
Ik had ook een korte broek en slippers aan naar mijn werk vandaag  ;D

Naar stage zou ik het niet doen ;)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26288 Gepost op: 5-06-2015, 20:16:34 »
Was HDD nu de enige in korte broek bij zijn cursus?

We zijn.. oh, waren.. in de cursus met 5 heren [en een sloot aan vrouwen].

Even een breakdown van ons 5:
- Naja, ik. Ja, ik noem mezelf even als eerste, want anders weten jullie al hoe het afloopt. Met korte broek en t-shirt [zonder sandalen met sportsokken overigens].
- 1 waarbij ik niet heb opgelet.
- 1 met lange broek, en t-shirt.
- 1 met korte broek, en t-shirt, en zonnebril.
- 1 met korte broek, en t-shirt, en zonnebril, en slippers.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26289 Gepost op: 5-06-2015, 23:19:29 »
minstens 2 op blote voeten  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26290 Gepost op: 5-06-2015, 23:32:36 »
waarom negeert Witte mijn vragen?

Welke cursus doet HDD?

omdat de_witte jouw vragen nog niet gezien had.....

Het was een examen voor de scheidsrechterscursus bij het schaken.

Het eerste deel (spelregels/wedstrijdregels) heb ik vrijwel zeker gehaald
Het tweede deel (rating- en titelreglement) ben ik minder zeker over, maar heb ik denk ik ook wel gehaald.

Als dat inderdaad zo is ben ik binnenkort Nationaal arbiter  ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26291 Gepost op: 6-06-2015, 00:11:00 »
het blijft lastig dus met kleding.
Ik vind ook dat iedereen moet doen wat hij zelf prettig vind.
En als ik leerlingen heb die er naar mijn idee te bloot bij lopen, dan zeg ik dat gewoon op een normale of rustige manier tegen ze. Blijft het zo dan neem ik contact op met de ouders, maar dat komt echt niet voor.
Kijk dat jongens in mijn klas in korte broek komen vind ik prima, meisje met een rokje ook prima, maar naveltruitje vind ik dan weer een grens.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26292 Gepost op: 6-06-2015, 00:33:53 »
Naveltruitjes zijn zooooooooooo 2010
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26293 Gepost op: 6-06-2015, 08:10:46 »
Ja, die draag ik ook niet meer  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26294 Gepost op: 6-06-2015, 08:28:16 »
Fijn HDD dat je niet de enige was. Goed ingeschat dus.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26295 Gepost op: 6-06-2015, 09:07:17 »
De mannen bij ons op school mogen gerust in een korte broek op het werk verschijnen maar die moet dan wel op of net onder de knie vallen. De dames mogen een rokje aan maar die moet tot op de knie vallen, daarop een t-shirt of een hemdje met brede schouderbanden. Omdat wij veel allochtonen op school hebben dragen we toch altijd al wat hoog gesloten kledij. Ik draag geen slippertjes op school maar heb wel mijn birckenstocks aan. Die zitten gewoon lekker en ik kan er met gemak een dag op staan....vind ik ook heel belangrijk :D

Wij hoeven er in ieder geval niet bang voor te zijn dat de leerlingen bij ons op school te bloot verschijnen. Ze zijn eerder te bedekt dan te bloot ;D ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26296 Gepost op: 6-06-2015, 18:31:31 »
Bij ons is niet echt een kleding voorschrift, wij hebben niks met klanten te maken, of er moet er eentje langskomen. Maar er is wel een grens natuurlijk. Een driekwartbroek bij dames vind ik prima, maar een heel kort rokje of broek, met alleen een topje en slippers is ook wel not done, daar is wel eens wat van gezegd. Ik loop zelf nooit op slippers, teenslippers kan ik maximaal 3 stappen op zetten (ik vind ze vreselijk), ik heb een gewoon paar, maar die gebruik ik alleen op vakantie bij strand of zwembad.

Een korte broek bij mannen, tot op of net over de knie kan wel, maar een echt korte broek vind ik meer iets voor het strand, zwembad, vakantie of andere vrije tijds besteding. Nu heb ik geen mannelijke collega's die dat aan zouden doen, ik zou er ook niks van zeggen als ze het wel zouden doen, maar ik vind het op het werk nik.s

OT:
Heeft Bakkertje de fout gevonden?
Weten Loezel en NextGP al iets?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26297 Gepost op: 6-06-2015, 19:23:22 »


OT:
Heeft Bakkertje de fout gevonden?


Gelukkig wel heb er een hele middag over gedaan om hem te vinden en uiteindelijk was het een knip en plakfoutje in excell ::schaam::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26298 Gepost op: 6-06-2015, 20:33:14 »
Loezel en Next mogen niet meedoen.  :\'( Maar we denken er wel over om toch een dagje in het publiek te zitten. Zul je net zien dat je dan allemaal betere antwoorden hebt dan de kandidaten maar ja.  ;D

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #26299 Gepost op: 6-06-2015, 22:48:21 »
Jammer Loezel en Next!  ::hug:: ::hug::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?