Alle forumers zijn binnen, het gordijn gaat op.
Gerard: ‘Welkom bij de Forum Awards Uitreiking Spring 2005. Mijn naam is Gerard en ik hoop dat we er samen een leuke avond van maken, mag ik jullie voorstellen aan mijn co-host Chriz!’ Chriz: ‘Hallokiedokie, als eerste wil ik natuurlijk zeggen dat het heel erg tof is dat we van Annuh dat wij dit jaar het zomaar een keertje mogen doen.’ Gerard: ‘We hebben hard ons best gedaan om de awards ons eigen te maken, maar waren we zonder Annuh?’ Chriz: ‘Annuh bedankt! Kom op zaal, doe mee.’ Hele zaal: ‘Annuh bedankt! Annuh bedankt!’ Gerard: ‘En speciaal hiervoor zetten we een traditie in gang, vanaf nu zullen er voor de verkiezingen een ode worden gebracht aan Annuh. Dit keer zal Daisy dat doen. Applaus voor Daisy. (Applaus voor Daisy)
Daisy:
‘Er waren mooie baby's bij, maar niet zo lief als jij, Anne.
Van al dat wit en zoveel licht gingen van schrik je oogjes dicht, Anne.
Even kreeg ik kriebels in mijn keel maar je had geen pink teveel, Anne.
Ik stond te blozen, was zo blij, jij moest er haast van lachen, Anne.’
Gerard: ‘Snik snif. Dat was prachtig.’ Chriz: ‘Maar over naar de orde van de dag. Het is tijd voor de eerste award.’ Gerard: ‘Het was 2003, ik weet het nog goed. WIDM 4 werd uitgezonden en als je denkt aan WIDM 4, denk je aan de Titanic-theorie, prachtig gevonden, maar kul. Geheel in traditie van de Titanic-theorie verdient de absurdste WIDM-theorie een award, wij hebben deze gedoopt tot: ‘De Titanic-Tegel voor de meest absurde WIDM-theorie.’ Chriz: ‘Boegbeeld van de Titanic, eeeuh, ik bedoel Titanic-theorie was natuurlijk Dopey. Zij verdient het dan ook om de award uit te reiken. Een applaus graag voor Dopey!’ (Applaus voor Dopey)
Dopey: ‘Ik ben zeer vereerd dat ik deze eerste award van vanavond mag uitreiken. Ook dit jaar zijn er weer mooie theorieën geweest. Tekens in vogelpoep, Victoria die een steen voor Gijs’ voeten neergooit en een gezicht in Gijs’ neus op widm.nl. Er zijn dan ook 3 toppers genomineerd voor deze award:
Fluitentheorie
De ontbrekende letters-theorie
Dubbele letters bij MM
Dopey: ‘En de winnaar is….’ Chriz: ‘Ho, wacht, je moet het precies zo voorlezen als op het briefje staat.’ Dopey: ‘Hierbij verklaar ik dat Chriz en Gerard niet vals hebben gespeeld en volledig objectief deel ik u mee dat de winnaar is…….
DE FLUITENTHEORIE
Gerard: ‘Gefeliciteerd, Whacko. Je had hem echt verdiend. Als je mensen uren lang kunt laten luisteren naar een paar domme vogels, ben je echt een topper, wees trots op de Titanic-tegel. Er is er maar 1 van en als er een tweede is, heeft Chriz hem vast vervalsd.’ Chriz: ‘He

Gerard: ‘Omdat het zo leuk is, gaan we nu even luisteren naar het gefluit.’
Terwijl er op het podium kwetterende vogeltjes te bewonderen en te beluisteren zijn, zijn wij zo terug.