Auteur Topic: Vriend of vijand  (gelezen 3210 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Vriend of vijand
« Gepost op: 1-05-2005, 21:19:10 »
Vanaf maandag 20.10 uur op één (de Belgische zender waar 'De Mol' op kwam): Vriend of vijand.
http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_vrie_hetprogramma/index.shtml

Vriend of Vijand is een verraderlijk nieuw spelprogramma op één. In heel Vlaanderen bevinden zich ongekende mogelijkheden voor een woelige strijd tussen drie onbekende Vlamingen. Zij nemen het tegen elkaar op voor geld. Wie verstandig is, mensenkennis heeft en fysiek sterk staat, heeft een streepje voor. De rest moet bijzonder sluw te werk gaan om niet onverbiddelijk naar huis gestuurd te worden. De twee anderen spelen de volgende aflevering met een nieuwe kandidaat als vriend. Of vijand.

Onze kandidaten bekampen elkaar in vier proeven:


In de Wedstrijd spelen onze kandidaten tegen elkaar.
De Mensenkennisproef wordt gespeeld door de kandidaat die wedstrijd verliest.
Een Groepsproef. De kandidaten moeten samenwerken om die tot een goed einde te brengen. Of net niet...
En tot slot: het Raadsel. De laatste in de rangschikking moet nu bepalen of hij het raadsel oplost of niet. Dit is vaak beslissend.
 
Kortom, in dit spel heeft iedereen twee gezichten. Elke keer opnieuw moeten onze kandidaten een keuze maken: ben ik Vriend of Vijand?
 



Ze kunnen elkaar dus ook saboteren in de opdrachten om iemand er uit te werken ofzo, denk ik. Ben heel benieuwd. Dit zijn de opdrachten voor maandag:
De proeven
 
Raadsel
Het raadsel van de dag gaat over de zeven hoeden van Bobbejaan Schoepen...

Wedstrijd
De drie kandidaten nemen het tegen elkaar op in de "Bobbejaanse Spelen". Ze moeten van een glijbaan roetsjen, met een boomstam door het water razen en een suikerspin draaien. Wie de beste indruk maakt op de kinderjury, wint deze ronde.
 
Mensenkennis
De kandidaat die de wedstrijd verliest, speelt de mensenkennisproef. Opdracht: vind drie mensen ouder dan 40 en overtuig hen om hun leven te wagen in de Typhoon, een rollercoaster die hen verticaal omhoog takelt en daarna loodrecht naar beneden schiet. De kandidaat krijgt hiervoor 15 minuten. En een hartstilstand?
 
Groepsproef
De drie kandidaten gaan samen op zoek naar drie weetjes over Bobbejaan Schoepen: zijn geboortedatum, een bekende hit en een foto van toen hij vier was. De juiste oplossingen vinden de kandidaten over het hele pretpark. Maar dan komt de mechanische stier in het spel...
 

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vriend of vijand
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2005, 15:49:40 »
Dit programma begint morgen weer! (Elke dinsdag en donderdag)
Was vorige keer best wel leuk. Je weet als kandidaat niet of je je medekandidaten kan vertrouwen. Soms saboteren ze namelijk een opdracht (die rechtsreeks uit De Mol zou kunnen komen) om te voorkomen dat anderen veel punten krijgen.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vriend of vijand
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2005, 19:13:17 »
Ik had me maanden geleden ingeschreven, maar hoorde maar niks dus had de hoop opgegeven. Vandaag ontving ik per mail een vragenlijst die ik nu terug moet sturen!  ::ok::