Auteur Topic: Stel hier je vragen aan Rinck  (gelezen 28016 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Stel hier je vragen aan Rinck
« Gepost op: 14-06-2005, 17:13:00 »
Mocht je na de afgelopen chat met Rinck nog vragen hebben aan hem dan kan je die in dit topic stellen.
Geniet nooit met mate...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2005, 21:02:00 »
Hallo RinCk,

Heeft U in Valthermond gewoond?? Zo ja, waar en wanneer??

Offline mixedmessage

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Just love them!!!
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2005, 21:45:30 »
Hallo RinCk,

Heeft U in Valthermond gewoond?? Zo ja, waar en wanneer??

Jee man, Rinck wordt helemaal gek van deze vraag  ::regenboog::, haha. Waarschijnlijk wil hij hier gewoon geen antwoord op geven hoor!

Afijn, hoi Rinck, nogmaals dank voor het beantwoorden van vele vragen. Die van mij zaten er enigszins bij. Maar 1 is volgens mij niet goed doorgekomen. Ik was nl. erg benieuwd wat je tegen vond vallen om de beelden op tv weer terug te zien. Of vond je juist dat ze het heel leuk in elkaar gezet hadden? Dingen die je miste of juist teveel vond? Ik ben nieuwsgierig hoe dit overkomt op de kandidaten die er écht bij waren en dit later terugzagen op tv.

Nog een andere vraag voor je. Aangezien je contact hebt gehouden met de andere kandidaten, wil je vragen of Karla en Sophie een keer langskomen om te chatten? Lijkt me leuk ook eens iets te horen van de winnaars.

Bedankt en groetjes aan Jorien!  ::zwaai::


Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #3 Gepost op: 15-06-2005, 11:08:57 »
k'dacht eerlijk gezegd t'is nu wel over maar t'blijkt wel dat PE veel impact heeft gehad.
nou hierbij dan, ja Tinuzz ik ben ik Valthermond geboren op het Noorderdiep nog wel, op het Zuiderdiep 215 gewoond en mijn lagere school periode daar op een geweldige manier doorgebracht!. Je kon toen nog vissen in het Zuiderdiep, daar waar je nu overheen fietst. k'Ging "elke" zondag naar mijn oma die een paar km. verderop woonde, als ik s 'avonds weer naar huis fietste riep ze altijd naar me "nait te dicht bie't daip komm'n, doegg"

Verder schreef ik al dat de uitzendingen voor ons ook spannend waren; wat wordt uitgezonden wat niet?
Eerlijk gezegd is het meegevallen, dat gedoe met Krieke en Natalie in de sfeer van wordt het wat tussen die twee vond ik niet zo geslaagd en hoefde voor mij niet, zo waren er natuurlijk meer onderwerpen die mij niet echt aanspraken. OOk het gedoe met Manja is enigzins zwart/witter gemaakt dan dat het was. Voor alle duidelijkheid die middelvinger was van mij hoor maar dat werd ook wat aangedikt door de beelden en het commentaar. Één van de mooiste uitzendingen vond ik toch wel die met het vissen met aalscholvers, natuurlijk omdat het ons zelf betrof maar ook omdat het zulke prachtige landschappen zijn met rust en natuurpracht. Ook de making off sprak mij zeer aan. Verder moet je weten dat als je op een dag 10 keer vloekt dat zeker 5 keer wordt uitgezonden, als je ook 10 keer roept prima, geweldig en goed gedaan meissie dat niet of 1 keer in beeld komt!
Voldoende?
groene groet
NB. kan jullie het boek van Marc Helsen  "in het spoor van Peking Express" ontzettend aanbevelen. t'Gaat over onze reis en het laat vooral de beelden van de omgeving zien. Dat wat je mogelijk op tv. hebt gemist kun je in het boek nadrukkelijk vinden!

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #4 Gepost op: 15-06-2005, 12:32:34 »
Als ik dan ook nog zo vrij mag zijn om een vraag te stellen!  :)

Wat vind je van de discussie die hier is onstaan omtrent je eigen persoontje?Ik ken geen van de kandidaten die aan PE hebben meegedaan,toch heb ik vaak achter m`n pc-tje gezeten met rondom me heen de stoom die van me af kwam!Dat ik echt gewoon pissig werd om bepaalde uitspraken en/of gedachtengangen van andere !Hoe heb jij dat beleeft,was het soms niet ontzettend pijnlijk of heb om sommige dingen vreselijk moeten lachen?
Kun je het makkelijk naast je neerleggen of trek je het je dan toch aan?

Vriendelijke groet
Gon

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #5 Gepost op: 16-06-2005, 09:33:33 »
beste Gon, mooie vraag waar ik van alles bij kan voorstellen. Als je "het" een beetje gevolgd hebt kun/kon je al een beetje inschatten hoe dit alles is verlopen. Aanvankelijk wist ik helemaal niets van dit forum af totdat mijn zoon me erover vertelde en mij liet weten dat er onheuse zaken over ons werden beweerd ( vooral die EO-familie en de geitenwollensokken stoorden hem!). Hij vond het toen nodig om te reageren. Ook Jorien las het en reageerde. k'Had toen zelf absoluut niet de behoefte om te reageren totdat de afleveringen in India begonnen en wij ervan werden beticht dat we tijdens de busreizen op de portemonnee van die arme indiase mensen reisden. Dat was pertinent niet waar omdat ik op een slinkse wijze dat vaak wist te regelen zonder dat de camera dat door had! Daar kwamen "veel" reakties op en toen kreeg ik de smaak te pakken en heb als 8berg een aantal keren het forum opgezocht. Maar dan nu antwoord op je vraag; doet het me iets?, in sommige gevallen wel dus en vooral als er een verkeerde beeld van zaken wordt geschetst of gegeven waarbij de forumbezoeker niet altijd kan inschatten wat zich achter de camera's afspeelt. Verder heb ik, maar dat wist je wellicht al, een brede rug en een spreeuw is geen mus..... groene groet

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #6 Gepost op: 16-06-2005, 10:40:04 »
 ::rofl:: ::rofl::

Ik vond de chat niet zo verhelderend, eerder wekte het wat verwarring. Dit laatste stukje vind ik daarentegen wel erg duidelijk. Bedankt voor deze aanvulling.

De laatste restjes twijfel over hoe een dergelijk realityprogramma wordt gecast en hoe de verhalen ontstaan en wat er geënsceneerd wordt, zijn weggenomen.

Schiet me toch nog één ding te binnen ;)

"Draagt Stein een bril?"   


« Laatst bewerkt op: 16-06-2005, 16:50:44 door Castor_en_Pollux »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #7 Gepost op: 16-06-2005, 21:32:23 »
Jee man, Rinck wordt helemaal gek van deze vraag  ::regenboog::, haha. Waarschijnlijk wil hij hier gewoon geen antwoord op geven hoor

Ik moet het toch een keer weten  ::trots::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #8 Gepost op: 17-06-2005, 00:02:26 »
Hoı Rınck! Maar even vanuıt het zonovergoten Turkije, welkom terug op ons forum :)

Leuk dat je nog even de tijd neemt om onze overgebleven vragen te beantwoorden :D ::ok::

Ik had er zelf nog een paar ook :)

1. In China hebben jullie ongetwijfeld veel echte armoede gezien ook (naast de zakenmannen met koffie ). Op een gegeven moment belandden jullie ergens waar men echt bijna niets had maar je toch te eten gaf (die man gaf je toen een sigaret meen ik). Hoe heb je dat op die momenten ervaren, behalve dan vwb de grote gastvrijheid. Heb je je soms ook bezwaard gevoeld dat je als 'rijke westerling' (al was het nu eenmaal deel van het spel uiteraard) bij deze mensen kwam om te eten, slapen? Had je het gevoel dat die mensen jullie zelf soms uit gene niet binnenlieten?

2. Ik heb soms wel met verbazing gekeken naar jullie liftstijl - vooral destijds met de veiling van de Rode vlag. Jullie leken zo overtuigd dat andere koppels dit wel zouden gaan halen, en waren eigenlijk al in Himalaya stemming terwijl de positie in de ranking niet echt positief was. Meerdere malen was het kantje boord - waarom zijn jullie op zo'n moment als dat bijvoorbeeld zelf ook niet heel fanatiek gaan liften, maar legden jullie het vaak in handen van het lot zo het leek?

3. Heb je nog veel gemerkt van het communisme in China (anders dan wat we op tv zagen) - zoja waarin voelde cq zag je dat bijvoorbeeld?

4. Wat ging er door je hoofd heen toen er gezegd werd dat maar 1 van jullie beiden mee kon naar de Himalaya? Wat vond je van de keuze van de regie in dit opzicht?

5. Zijn er momenten geweest dat je jezelf 'tegenkwam' op een bepaalde manier? D.w.z. je dingen deed die je niet had verwacht van jezelf , vwb gedrag of ervaring?

6. Habits are hard to kick.. Jorien is bijv ınmıddels in Polen ook begrijhp ik ;) Denk je dat jouw/jullie manier van reizen en beleven beinvloed is door die 6 weken lange waanzinsrace? Als je een reis boekt krijg je dan niet snel het idee dat iets saai of voorspelbaar is nadat je dit hebt beleefd?

7. Jullie regelden best vaak een busrit dmv anderen die ervoor betaalden - sommige mensen zagen dat als een bepaalde vorm van exploitatie. Hoe sta je hier nu zelf tegenover na eea terugzien- denk je dat je als kandidaat steeds opportunistischer wordt, die grens steeds verder verschuift ahw naarmate je er langer mee bezig bent?






 
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #9 Gepost op: 17-06-2005, 09:34:41 »
Als we toch serieus de discussie verder voeren, wat niet mijn keuze is, dan kan de volgende vraag niet ongesteld blijven. Overigens een vraag waarbij interne, externe en groeps-moraal, verschuivende waarden en normen en legitimering achteraf  een grote rol speelt.

Als we echter een normale en nuchtere redenering blijven volgen dan is wat jij op slinkse wijze de cameraman misleiden noemt, gewoon valsspelen. De vraag is dan : waarom doe je dat? Het excuus daarvoor kan niet zijn dat de mensen te arm zijn om geld aan te vragen. Als een spel niet meer, moreel verantwoordelijk, binnen de spelregels te spelen is, kan je er voor kiezen te stoppen. Waarom heb je dat niet gedaan?


En mocht het niet duidelijk zijn, deze vraag komt gewoon uit het nu nog bewolkte Nederland.  ::)
« Laatst bewerkt op: 17-06-2005, 11:03:37 door Castor_en_Pollux »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #10 Gepost op: 18-06-2005, 00:20:45 »
Leuk dat je nog even de tijd neemt om onze overgebleven vragen te beantwoorden :D ::ok::

Ik had er zelf nog een paar ook :)...

En jij dacht dat Peking Express 'n zware opdracht was he, Rinck ?  ::rofl::  :-X

Maar laat ik je vooral niet onderbreken...  ;)

Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #11 Gepost op: 20-06-2005, 08:40:37 »
@Castor_en_Pollux wat een vragen heb jij altijd zeg. Gaan ze niet een beetje erg diep? Je kunt nu makkelijk praten/ speculeren over hoe je gereageerd zou moeten hebben en hoe iemand nu over zijn toen genoemen beslissingen/ keuzes maar dat is volgens mij niet zo interessant en ik denk dat Rinck er ook niet op zit te wachten. Als die op deze vragen een antwoord had willen krijgen dan had hij wel naar de psychiater gegaan ipv PE.

Heb je niet wat normale vragen??

@ Rinck

Ik ben eigenlijk benieuwd wat je nou zelf mag meenemen van spullen?
Kleding en misschien wat verzorgingsproducten (tandenbordtel enzo) maar wat mocht/ heb je nog meer kunnen meenemen?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #12 Gepost op: 20-06-2005, 09:23:30 »
Ha Rob en Wendy. Dit is toch het topic met vragen aan Rinck?

Mijn fantasie is helaas niet zo groot dat ik vragen over verzorgingsprodukten kan bedenken. Ik moet het doen met een onderwerp dat Rinck steeds weer zelf aansnijdt. Daarom ben ik er van overtuigd dat Rinck erop wil antwoorden. Dus geen onnodige zorgen over Rinck.  ;)

Eventuele vragen cq. opmerkingen aan mijn adres svp op een ander topic dat houdt het leesbaarder voor anderen.
 ::zwaai::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #13 Gepost op: 20-06-2005, 23:13:23 »
Mijn fantasie is helaas niet zo groot dat ik vragen over verzorgingsprodukten kan bedenken.
::rofl::
Rob en Wendy, ik vind eerlijk gezegd dat Castor_en_Pollux hier wel gelijk in heeft/hebben. Al is het alleen al omdat ik persoonlijk benieuwder ben naar het antwoord op die vraag, dan naar het antwoord op de vraag over de verzorgingsprodukten. Je hebt nu eenmaal mensen die psychologisch zijn ingesteld, en mensen die wat praktischer zijn ingesteld;-).
« Laatst bewerkt op: 20-06-2005, 23:15:42 door Starry Night »

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #14 Gepost op: 22-06-2005, 18:27:20 »
hey boys & girls,
prachtige discussie zeg, ja hoor spelregels zijn spelregels! en slinkse wijze doet wat gemeen aan! Als je nu eens gewiekst zegt ipv slinks hoe komt het dan over?. Jullie moeten niet vergeten dat we drie maal achtereen  letterlijk uit de bus gegooid zijn met de laatste keer de bepakking erachteraan!!, dat maakt je vals en dus  gewiekst en je gaat iets bedenken om dit te voorkomen. Daar komt bij dat onze reporter iets doorkreeg 9 na drie keer betalen werd het ook wat doorzichtig) en mij uitnodigde om dit juist te doen met als risico dat als we gesnapt werden dat we reis konden verlaten!. Een game in een game zeg maar, d'r zat echter niets voor ons aan vast en k'ben dan ook niet op zijn voorstel ingegaan maar het echter wel toegepast. Verder moet je het spel indeed spelen zoals het gespeeld moet worden maar spelregels kun je ook aanpassen, jammergenoeg moesyen we ze eenzijdig aanpassen. Achteraf geen spijt van gehad hoor én jullie hebben niet alles gezien, maar dat wist je al!, einde discussie?
Verder mocht je niet zoveel mee hoor, gelimiyeerd kleding en verder één personlijk "ding". Benieuwd naar wat dat was?, vraag de andere kandidaten es, ze hebben er allemaal ééntje gekregen, k'was toch ook jarig!!!
de wind is gaan liggen nu......

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #15 Gepost op: 22-06-2005, 19:05:30 »
hallo lorelei,
eindelijk antwoord!, sorry k'lag eruit met het hele internet dus...
maar je had nogal wat vragen en niet de minste!!!, ik maar denken dat vooral jullie aardig op de hoogte zijn maar als ik goed lees zijn het ook vooral persoolijke vragen. k'Ga het proberen;
1) natuurlijk voel je bezwaard om daar als rijkr westerling rond te lopen maar die gene valt snel van je af hoor vooral als je honger krijgt! Maar ook hier moet je de invloed van de camera niet vergeten, in een aantal situaties gingen de deuren al letterlijk voor ons open omdat men het prachtig vond om die camera binnen te krijgen oftewel een heel mooi sanenspel en dat mocht ook wel want tijdens het liften was de camera en vooral zijn bediener vaak een blok aan het been!

2) Ik dacht toch echt dat we wel fanatieke lifters waren en zeker zijn geweest!. We hebben onze lifttechniek toch vrij snel aangepast en dat moest ook wel want het duimpje omhoog kennen ze daar niet. En ja we legden soms ons lot in andere handen maar dat pakte toch steeds goed uit. Enig geluk was ons niet onbekend, maar zoals je weet moet je geluk ook afdwingen en dat ging ons toch steeds goed af alhoewel er meer koppels waren die deze factor niet onbekend in de oren zal klinken!!!!

3) China is mij kwa communisme erg meegevallen, alhoewel je niet moet vergeten dat wij het eerste koppel waren die met de politie in aanraking kwam. Waarvan jammergenoeg geen beelden van genomen mochten worden. Verder zag je natuurlijk nog wel veel de éénkind verhouding alhoewel dat ook vager werd naarmate we verder van Peking vandaan kwamen. Over het algemeen is me het communisme in die zin meegevallen!

4) De Himalaya, tjonge, k'ben net de banden opnieuw aan bekijken. D'r is heel veel over te zeggen maar nu achteraf is het mij heel duidelijk, Roos zei het al zo mooi t'is reality tv dus... je moet wel wat en wat is er dan mooier om dit soort emoties op deze manier toe te voegen. Als deelnemer zwaar kl... maar voor de tv. makers natuurlijk geweldig. k'Zei het al in het intervieuw natuurlijk geweldig hoe Jorien ermee omging en t'voelde ook goed vandaar dat ik er niet op bleef aandringen om de zaak te wijzigen. Ook achteraf weer een hele goede keuze want ook Jorien was stuk gegaan in de bergen.

5) Zeker ben ik mezelf tegengekomen. In de chat kreeg ik ook al zo'n soortgelijke vraag. k'Heb bv. Brecht en Just m'n verontschuldiging aangeboden want de Taj Mahal aflevering was er zo ééntje waarin mezelf behoorlijk tegenkwam zo zijn er meerdere vb. Ook hier weer de opmerking dat ik niet weet of ik het een volgende keer anders zou doen misschien hier en daar wat genuanceerder.

6) Begrijp je vraag, echter als ik reis is het nooit saai oftewel d'r gebeurd altijd wel wat. Toen ik nog alleen was heb ik de cel in Zwitserland vanbinnen mogen bekijken omdat mijn paspoort verlopen was, nou ja zeg, en nsindsdien heb ik nog nooit een saaie vakantie gehad. D'r gebeurd altijd wel wat en t'loopt meestal ook weer goed af dus het wordt dit jaar (nog) geen Nepal maar vast weer spannend! Verder boeken wij nooit, we gaan haast altijd op de bonnefooi zonder eigenlijk te weten waar we terchtkomen en misschien is dat ook wel het geheim!

7) Ja de kwestie van het liften houdt meerdere mensen bezig. Een vorm van exploitatie is het zeker en dat je andere grenzen leert kennen is duidelijk. Je moet echter niet vergeten en k'schrijf het nogmaals dat we een aantal keren de liften geregeld (oftewel zelf betaald!)hebben. Methode: Jorien voor in de bus met de cameraman ,ik naar achteren omdat ik een slaapje ging doen en dan een vriendelijk man/vrouw zoeken die mijn gekd aannam en tegen de conducteur zei; I pay for him and his daughter!, klasse dus. Dus echt uitbuiten van de mensen was er eigenlijk niet bij én die mensen die uit zich zelf voor ons betaalden konden het echt wel missen.

Zo , al een beetje bruin geworden, je kan terugkomen hoor tís hier op dit moment ook tropisch
het ga je goed en bedenk:
Wie gokt is niet goed wijs, maar wie niet gokt wint nooit een prijs!


Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2005, 23:32:12 »
o, o, één vraagje gemist,
we hebben twee keer overwogen om te stoppen met de race
maar contractuele verplichtingen en een strafsom noopten ons om door te gaan oftewel we hadden geen keuze!!!
zo een compleet antwoord? ::oink::

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #17 Gepost op: 23-06-2005, 08:13:48 »
 ;D Rinck, ik ben helemaal trots op je!  ;D  ;) ;D

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #18 Gepost op: 23-06-2005, 20:35:44 »
Gon, waar ben je nu trots op???, die laatste vraag?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stel hier je vragen aan Rinck
« Reactie #19 Gepost op: 23-06-2005, 21:58:25 »
Laatste worden was een binnen het contract toegestane methode om het spel te verlaten. Misschien was dát sneller gelukt als je niet "eenzijdig de spelregels had aangepast" (zoals je dit zelf noemt).

Twee vliegen in één klap ..........,toch ??? ;)
« Laatst bewerkt op: 23-06-2005, 22:20:18 door Castor_en_Pollux »