Auteur Topic: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier  (gelezen 11939 keer)

Offline Kao Ya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Gepost op: 28-06-2005, 20:35:12 »
bron: "Gazet van Antwerpen" - dinsdag 28 juni 2005

Het derde seizoen van Peking Express speelt zich opnieuw af in Azië. De avonturenreeks volgt in grote lijnen de Mekong, één van de grootste rivieren ter wereld.

De eerste reeks ging van Moskou naar Peking, het tweede van Peking naar Bombay.

Het derde seizoen, dat dit najaar wordt opgenomen, speelt zich ook nog voor een stukje af in China, maar Peking is er deze keer niet meer bij. De deelnemende duo's zullen min of meer de Mekong volgen.
De Vlaamse en Nederlandse duo's vetrekken vanuit Tibet, waar de Mekong ontspringt. De 4.909 kilometer lange rivier stroomt door China, Myanmar, Laos, Thailand en Cambodja en mondt in het zeuiden van Vietnam uit in de Zuid-Chinese Zee.
Het gerucht deed de ronde dat het derde seizoen van Peking Express zou starten in Parijs. Niet waar, blijkt nu.
De Franse zender M6, die weldra met een eigen versie op de proppen komt, neemt de route over die de Vlaamse en Nederlandse koppels in het eerste seizoen gevolgd hebben, maar geeft het startschot in de Franse hoofdstad. Vandaar worden de Franse duo's vervolgens overgevlogen naar Rusland.
"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. " Antoine de Saint-Exupéry

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2005, 20:39:33 »
Weet je zeker dat ze beginnen in Tibet en door Myanmar gaan?  Dat zal voor de organisatoren een hele papierwinkel worden. In die landen kom je namelijk niet zomaar. Tibet gaat nog, maar Myanmar (Birma dus) laten maar heel mondjesmaat mensen toe. Maar zonder meer een gave route. Mijn hemel dat wordt weer heel wat toeristische informatie verzamelen. :o
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Kao Ya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2005, 21:35:13 »
Hey Mapel!

Tja, ... mijn gedacht ook. Ze kiezen niet bepaald een gemakkelijke route, logistiek gezien.
Ik kan al niet wachten tot het weer begint se!  Woo-hoo!!!

En-e, ik wil best meehelpen met het verzamelen van die toeristische informatie hoor?
Of enig ander jobke dat hier moet gebeuren. Heb een beetje ervaring met webdevelopement.
Kan wel knutselen met Dreamweaver, Fireworks en Photoshop.

Laat maar weten als het zover is hé.  ::jaja::

cheers,
Kao Ya
"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. " Antoine de Saint-Exupéry

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2005, 21:47:14 »
Hey Mapel!

Tja, ... mijn gedacht ook. Ze kiezen niet bepaald een gemakkelijke route, logistiek gezien.
Ik kan al niet wachten tot het weer begint se!  Woo-hoo!!!

En-e, ik wil best meehelpen met het verzamelen van die toeristische informatie hoor?
Of enig ander jobke dat hier moet gebeuren. Heb een beetje ervaring met webdevelopement.
Kan wel knutselen met Dreamweaver, Fireworks en Photoshop.

Laat maar weten als het zover is hé.  ::jaja::

cheers,
Kao Ya


Kao Ya, fijn!!!. Hulp kunnen we altijd gebruiken. Misschien is tegen die tijd het AL schap wel iets voor je. Kijk maar eens hier: http://www.pekingexpress.org/index.php?p=interactief_actieflidworden. Kijk eerst maar eens een poos rond hier PE duurt tenslotte nog wel even. Misschien wil je je ook wel inzetten ooit voor een andere site. Maar nu eeeeerst vakantie...over een week of twee pas  :-\\
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2005, 10:02:19 »
bron: "Gazet van Antwerpen" - dinsdag 28 juni 2005

Het derde seizoen van Peking Express speelt zich opnieuw af in Azië. De avonturenreeks volgt in grote lijnen de Mekong, één van de grootste rivieren ter wereld.

De eerste reeks ging van Moskou naar Peking, het tweede van Peking naar Bombay.

Het derde seizoen, dat dit najaar wordt opgenomen, speelt zich ook nog voor een stukje af in China, maar Peking is er deze keer niet meer bij. De deelnemende duo's zullen min of meer de Mekong volgen.
De Vlaamse en Nederlandse duo's vetrekken vanuit Tibet, waar de Mekong ontspringt. De 4.909 kilometer lange rivier stroomt door China, Myanmar, Laos, Thailand en Cambodja en mondt in het zeuiden van Vietnam uit in de Zuid-Chinese Zee.
Het gerucht deed de ronde dat het derde seizoen van Peking Express zou starten in Parijs. Niet waar, blijkt nu.
De Franse zender M6, die weldra met een eigen versie op de proppen komt, neemt de route over die de Vlaamse en Nederlandse koppels in het eerste seizoen gevolgd hebben, maar geeft het startschot in de Franse hoofdstad. Vandaar worden de Franse duo's vervolgens overgevlogen naar Rusland.

Haha, dat klinkt al weer goed!!! Hopelijk worden we geselecteerd! Deze route spreekt me enorm aan! En anders verheug ik me alweer op de mooie beelden!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #5 Gepost op: 29-06-2005, 10:19:19 »
Haha, dat klinkt al weer goed!!! Hopelijk worden we geselecteerd! Deze route spreekt me enorm aan! En anders verheug ik me alweer op de mooie beelden!


Hebben jullie ingeschreven ::oink:: ::oink::  Gewellllldig!!!!   Je weet toch waar je met je achterdeschermeninfo heen moet hè?::)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #6 Gepost op: 29-06-2005, 10:49:38 »

Hebben jullie ingeschreven ::oink:: ::oink::  Gewellllldig!!!!   Je weet toch waar je met je achterdeschermeninfo heen moet hè?::)
Ja we hebben ons ingeschreven!! maar ik heb het idee dat je weinig kans maakt als je een "standaard inschrijving heb". Maarja wie weet  ::tandpastasmiley:: Mochten we er doorheen komen dan krijg je alles te weten en zal ik wel voor de verslagen/ verhalen zorgen  ;)

Maar zo ver is het nog niet. Eerst maar afwachten tot volgende week!
(uiterste datum waarop je een reactie kan krijgen) Maar ik denk dat wij
iets te gewoon zijn voor dit programme. Vaak gaan ze elke versie van een programma (zie big brother enzo) steeds "appartere" mensen nemen om het toch nog een beetje interessant te houden.

Offline Kao Ya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #7 Gepost op: 29-06-2005, 15:46:43 »
Hey Rob en Wendy,

Keitof dat jullie het willen wagen samen!
'k Ben alvast aan het duimen dat je d'r bij bent.  ::trots::

Als jullie geselecteerd worden, zal je hier wel effe moeten wegblijven, vrees ik.
Allemaal heel hush-hush hé, anders is de pret er voor ons al af.  :-X

Ken ook een koppeltje uit het Antwerpse dat zich heeft ingeschreven, maar ze
hebben tot hiertoe ook nog niks gehoord.

Volgens de VT4 site zijn de inschrijvingen al afgesloten ...

No worries! Ben je er deze keer niet bij, volgende keer beter!  ;)

Good Luck!!!
Kao Ya
"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. " Antoine de Saint-Exupéry

Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2005, 10:37:14 »
Hey Rob en Wendy,

Keitof dat jullie het willen wagen samen!
'k Ben alvast aan het duimen dat je d'r bij bent.  ::trots::

Als jullie geselecteerd worden, zal je hier wel effe moeten wegblijven, vrees ik.
Allemaal heel hush-hush hé, anders is de pret er voor ons al af.  :-X

Ken ook een koppeltje uit het Antwerpse dat zich heeft ingeschreven, maar ze
hebben tot hiertoe ook nog niks gehoord.

Volgens de VT4 site zijn de inschrijvingen al afgesloten ...

No worries! Ben je er deze keer niet bij, volgende keer beter!  ;)

Good Luck!!!
Kao Ya


Dank je wel!

Ja het is voor ons echt een hele uitdaging en vinden het ook steeds spannender worden. Je krijgt namelijk voor 8 juli door of je door de selectie heen ben. Nog even een weekje duimen en dan weten we meer.

Ik denk ook dat je wel een contract ofzo moet tekenen dat je niemand wat mag vertellen! Maar dat kan alleen 8Berg denk ik bevestigen.

Weet iemand trouwens hoe zo`n selectie in zijn werk gaat???

De route van dit jaar lijkt me trouwens heel erg mooi!! (teminste als we de geruchten moeten geloven)

Offline Kao Ya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2005, 11:06:36 »
Hey Rob en Wendy,

Ja als het waar is van die route via de Mekong, dan zal het ongelooflijk mooie beelden en  unieke ervaringen opleveren. Maar ik vrees dat ze, met door zo veel landen te willen reizen misschien deze keer toch een beetje te veel hooi op hun vork nemen ...
Al het papparassenwerk en de logistieke planning ... Phew!
Hoe meer miserie ... hoe meer mooie anecdotes zeker? Altijd positief blijven!  ;D

"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. " Antoine de Saint-Exupéry

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #10 Gepost op: 1-07-2005, 00:34:46 »
ja de making of wordt dan helemaal fantastisch, misschien nog wel mooier dan de hele serie ::rofl::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline alex89

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #11 Gepost op: 29-07-2005, 20:22:21 »
Uuhhm..tja..de Mekong is ''maar'' 5000km lang..hoeven de kandidaten dan maar 5000km af te leggen? Of zullen ze ''uitstapjes'' maken naar plaatsen ver van de rivier af?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #12 Gepost op: 6-08-2005, 08:22:46 »
Ik ben net terug van een mooie vakantie in Myanmar, Thailand, Laos en Cambodja. De hele vakantie vond ik al dat dit een fantastisch gebied zou zijn voor een volgende Peking Express en tot mijn vreugde blijkt deze route nu dus ook gekozen te zijn.
Wat de kandidaten in ieder geval kunnen verwachten:
-  Onverharde wegen in Laos en Cambodja - er zijn nauwelijks verharde wegen. Het feit dat de serie in september (het regenseizoen!) opgenomen wordt, maakt de wegen in met name Cambodja een hel. In Laos kunnen de kandidaten veel bochtige bergwegen verwachten. Over relatief korte afstanden zullen de deelnemers erg lang doen door deze omstandigheden.
-  Weinig auto's buiten de steden in Laos en Cambodja.
-  Een grote gastvrijheid in Laos en Thailand, hoewel de mensen erg slecht Engels spreken. In Cambodja spreken iets meer mensen Engels, maar verwachten ze ook eerder geld van de 'rijke toeristen'. Hier zijn ook erg veel (meestal door landmijnen verminkte) bedelaars.
-  Overnachten in houten hutten op hoge palen op het platteland van Laos en Cambodja.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #13 Gepost op: 15-08-2005, 00:28:45 »
Uuhhm..tja..de Mekong is ''maar'' 5000km lang..hoeven de kandidaten dan maar 5000km af te leggen? Of zullen ze ''uitstapjes'' maken naar plaatsen ver van de rivier af?
de etappes gaan altijd via een grote omweg van plaats naar plaats, ik verwacht wel zo'n 9000/10000 kilometer eerlijk gezegt

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2005, 16:22:45 »
Leuk!
Ben erg benieuwd!

Wanneer zijn de uitzendingen weer dan?
Some light in your eyes...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #15 Gepost op: 19-08-2005, 20:02:59 »
Leuk!
Ben erg benieuwd!

Wanneer zijn de uitzendingen weer dan?
begin 2006 denk ik

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #16 Gepost op: 24-08-2005, 19:01:14 »
Ik verwacht dat het net als vorig jaar weer zo rond de 1e week van maart begint.

Offline terrafan

  • Forumlid
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #17 Gepost op: 27-08-2005, 14:11:52 »
ik ben een super grote fan van peking-express.
ik heb alle afleveringen gezien.
ik ben trouwens ook erg benieuwd naar terra incognita, vandaar mijn naam.
maar eigenlijk ben ik een grotere peking express fan !!!
zit nu al vol ongeduld te wachten op het nieuwe seizoen.
 ::ok::

Offline Mr. Brown

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2005, 10:11:33 »
Kei goe dat ze er nog een seizoentje aanbreien,
Ik hoop wel dat ze dit jaar iets meer van het land
tonen, want dat is telkens om jaloers op te worden.

In ieder geval tel ik al af voor maart   ::ok:: ::vergroot::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Peking Express 3 volgt Mekong-rivier
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2005, 15:07:39 »
mooie route denk ik..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!