Auteur Topic: Pascal [Kandidaat BE]  (gelezen 17926 keer)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #40 Gepost op: 27-09-2005, 00:50:45 »
Pascal zit volgens mij vooral zichzelf in de weg. Ik hoop voor hem dat het aan de omstandigheden lag, en dat dit geen vaste karaktertrek van hem is.
Daar ben ik het wel mee eens..
TI is voor hem vanf het begin al een zware opgave..
En het werd ook steeds zwaarder voor hem..
Op het laatst kwam hij in een neerwaarts spiraal terecht.
Het is dan moeilijk om dan weer positief te worden.
Als je de ene tegenslag na de andere mee maakt.
Is het moeilijk om weer iets positiefs te zien.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #41 Gepost op: 28-09-2005, 18:42:10 »
De opmerking van Steve tegen Pascal komt vorige week ook... en Pascal zie je daar zitten en zegt iets van "wil er nog meer iemand iets kwijt" met zo'n smerige glimlach erna. Ik geloof toch echt niet dat ik zijn tactiek begrijp, maar mss is het wel een hele slimme. ;)

Ik heb dit net ook gezien in het voorfilmpje... eerst krijgt ie van Paulo op zn donder, daarna van Steve en dan idd ' wil er verder nog iemand iets kwijt '

vind ik wel humor eigenlijk  ::ok::

maar verder ben ik geen fan van m  ::niet-ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #42 Gepost op: 2-10-2005, 23:04:26 »
Wat een Narcastisch gekrenkte klootzak zeg >:(
 ;D

nee ff serieus: Ik vind het echt stom dat hij de gamer-groep gewoon een stem naait! Maar goed, daardoor komt het wel dat Lisa niet naar het eiland is ::ok:: ::rofl::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #43 Gepost op: 2-10-2005, 23:08:20 »
Tja.. like life itself fairness doesn't seem to be much in the rules ;)

Misschien was Lisa anders doorgegaan idd ja, ben iig niet rouwig dat Pascal naar huis is  ::)

In ieder geval krijgt een aantal spelers nog kansen volgende week sws naar het zich laat aanzien dus.. ik heb het vermoeden dat Steve daar nog wel eens bij kan zitten, die lijkt me gemotiveerder dan ooit (plus: ik heb hem nog niet horen zeggen: 'Iemand anders gun ik het niet '... ) zeer benieuwd wat dat oplevert vis-a-vis oude vriendin (verondersteld) Machteld, de Oerkohmukkers en de overigen ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #44 Gepost op: 2-10-2005, 23:11:26 »
Begrijp nu zijn uitspraken die hij deed bij het introfilmpje voordat de serie TI begon..

De puzzlestukjes vallen nu op z'n plaats.
Aan het einde zegt hij dat zijn beeld van de wereld is veranderd. Ik begrijp nu waarom. Toen ik het hoorde kon ik het niet plaatsen en dacht ik dat het over zijn kijk op de zeenomaden was maar het is toch zijn kijk over hij in de wereld staat.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #45 Gepost op: 2-10-2005, 23:12:42 »
Nou ben ik geen fan van Pascal. Het lijkt wel of deze man helemaal leeft in zijn eigen wereld die weinig van doen heeft met de echte wereld. Hij gaf dat ook min of meer toe. Alleen denk ik dat hij de echte wereld dan maar een boze wereld vindt. Weinig realiteitszin dus. Maar dat is op zich niet verkeerd, zolang je daar anderen geen nadeel mee doet. Emn dat is niet echt het geval.

Zijn actie om zich vrijwillig 'op te offeren' (hij was mijns inziens toch allang van plan te gaan) en daarmee zelf in de hand te houden wie één van degene zou zijn die naar Koh Muk mocht gaan, vond ik eigenlijk wel een goede. Zo heeft hij toch iemand van zijn team daarheen kunnen krijgen. En zo is het spel. Dat gaf wel een mooie wending. Vond het dus niet terecht van de anderen dat die hier over vielen.

Ben overigens wel blij dat ie nu naar huis gaat en hoop van harte dat hij dat zelf naderhand ook een juiste beslissing vond.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #46 Gepost op: 2-10-2005, 23:19:32 »
Nou ja.. als kijker en buitenstaander kan ik natuurlijk nooit een werkelijke indruk hebben van hoe zoiets je verandert ;)

Desalniettemin heb ik niet erg de indruk dat Pascal erg zijn best deed om zich in te leven in een andere wereld (die van de zeenomaden, die van Koh Muk óf die van het vasteland..  ::) ) Ik kreeg sterk de indruk dat hij probeerde zijn eigen drama op alles los te laten en daar vooral structureel in te blijven..

Ik denk niet dat hij met opzet die  roei/ promotieopdracht saboteerde maar gezien zijn nogal selfinvolvedness vwb handelen en denken beïnvloedde hij wel degelijk de kansen van de anderen daarin. Het feit dat hij dat achteraf vrijwel zuiver als semiheldendaad zag was eigenlijk tekenend (vooral aangezien hij de enige leek te zijn die niet precies begreep 'wat er misging' terwijl de anderen in consensus (die hij glashard ontkende) konden aangeven waar hem dat precies aan lag..)

M.a.w. ondanks het feit dat ik toeschouwer en niet meer dan dat ben (dus niet weet hoe aangrijpend iets aankomt) kan ik niet anders dan wel m'n twijfels zetten bij in hoeverre dit echt het wereldbeeld van hem verandert... als je daarbij optelt het feit, dat zijn redenen om Machteld te promoveren ook nog eens nogal egocentrisch leken eerder dan dat hij daadwerkelijk oordeelde over iemands functioneren fysiek, psychologisch & sociaal - eerder geënt leken op hoe receptief zij was ten aanzien van zijn vermeende 'lijden'-  tja..  ::) Wereldbeelden zijn subjectief maar misschien nog een slag meer voor wat betreft dat van Pascal ;)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2005, 23:27:49 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #47 Gepost op: 2-10-2005, 23:58:20 »
Het leek erop dat Pascal in eerste instantie niet zozeer de beslissing nam Machteld te promoveren, maar vooral in reactie op de verwijten van Remco en Patrick handelde die hem een gebrek aan inzet verweten op een bepaald moment in de proef.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Pascal [Kandidaat BE]
« Reactie #48 Gepost op: 3-10-2005, 01:04:21 »
Het leek erop dat Pascal in eerste instantie niet zozeer de beslissing nam Machteld te promoveren, maar vooral in reactie op de verwijten van Remco en Patrick handelde die hem een gebrek aan inzet verweten op een bepaald moment in de proef.

Kan zijn natuurlijk idd, lastig te beoordelen aangezien veel beelden dooreenvloeiden.

Dit is iig de reden die Pascal zelf opgaf voor de promotie ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you