Auteur Topic: Intervieuws  (gelezen 1778 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Intervieuws
« Gepost op: 24-08-2005, 22:32:24 »
Bridget over Big Brother

De BB-Bewoners staan 24 uur per dag onder cameratoezicht. Jij staat ook al van jongs af aan in de spotlights. Hoe beinvloedt dit je gedrag?

“Daar zit wel een groot verschil in. Ik sta alleen als presentatrice en model voor de camera. Dat is toch anders dan 24 uur per dag een camera op je smoel. Dan zou ik echt gillend gek worden. Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje echt niet meer weet wie je bent. Alhoewel ik wel denk dat je na een tijdje vergeet dat de camera’s er zijn.”

Het bericht van een zwangere vrouw in het BB-Huis heeft voor veel ophef gezorgd. Jij hebt in het verleden ook programma’s als Neuken doe je Zo en The Underworld according to BNN gepresenteerd, waarin je de grenzen opzoekt. Waar ligt jouw eigen grens op het gebied van televisie?

“Ik vond dat het met die grens bij ‘Neuken doe je zo’ wel meeviel. Ik heb nog nooit bij een programma van mezelf gedacht dat ik over een grens heenging. Wel probeer ik natuurlijk altijd mijn grenzen te vinden. Ik vind die ophef over die zwangere vrouw ook zwaar overdreven. Het lijkt me niet dat bij een eventuele bevalling frontaal wordt gefilmd. Het is toch ook gewoon een afspiegeling van de samenleving.”

Door je carrière ben je vaak weg van je familie en vrienden. Ook de Bewoners moeten hun vertrouwde omgeving een tijd missen. Hoe ga jij om met heimwee?

“Als ik lang van huis ben heb ik altijd last van heimwee, maar ik heb zo’n gave baan en ik zie veel van de wereld. Dat maakt het toch makkelijker. Als je opgesloten zit is het anders. Dat is echt geen kattepis. Maar uiteindelijk krijg je natuurlijk wel een band met de andere Bewoners.”


Uit je biografie heb ik opgemaakt dat je eerst graag cameravrouw wilde worden. Toch sta je al van jongs af aan voor de camera. Ben je meer exhibitionistisch of voyeuristisch ingesteld?

“Ik heb natuurlijk ook mijn eigen productiemaatschappij (Haagse Bluf, red.). Dus ik werk nu ook achter de schermen. En misschien verdwijn ik uiteindelijk wel voorgoed achter de camera. Toch denk ik dat ik meer exhibitionistisch ben ingesteld, alhoewel ik de vraag wel erg zwart-wit vind.”


Zowel Ruud als jij hebben gespeeld in de BNN-family. Een parodie op de real-life-soap in het algemeen. Betekent dit dat je zelf nooit zou meedoen aan een real-life soap?

Volgens mij zou dat bijzonder saai worden. In mijn vrije tijd ga ik graag met mijn vriend motorrijden of lekker met de hond wandelen. Daar is verder toch niets interessants aan? Bovendien ziet mijn vriend dat helemaal niet zitten. In het BB-Huis zou ik ook nooit gaan zitten. Te opgesloten. Maar ik neem aan dat de Bewoners goede beweegredenen hebben.”

Jullie werkten achtereenvolgens samen bij TMF, BNN en nu Talpa. Welke kracht gaat er schuil achter het team Bridget en Ruud?

“Er zit kracht in onze samenwerking. Laat Ruud los en hij is op zijn best. Ik ben juist goed in orde scheppen. De kijkers aanspreken enzo.We zijn daardoor een goede mix. Bovendien hebben we hetzelfde gevoel voor humor. We hebben allebei wel zoiets van: neem het leven niet zo serieus, het is maar televisie.”


Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intervieuws
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2005, 22:38:28 »
Ruud vol vertrouwen

23 augustus - Het Big Brother-huis wordt vanaf morgen weer bewoond. Dit vijfde seizoen is de hoofdprijs maximaal 400.000 euro en staat het huis in Aalsmeer. Presentatoren Ruud de Wild en Bridget Maasland sluiten er morgenavond twaalf nieuwe kandidaten op. Vanaf zondag zijn ze honderd dagen te zien op Talpa en vanaf morgen al op internet.

De Wild verwacht dat Big Brother hoge kijkcijfers gaat scoren. In de GPD-bladen zegt hij: "Als mensen kijken naar die schijtprogramma's van SBS, dan zullen ze zeker ook naar Big Brother kijken. We gaan weer terug naar het begin, zonder battles en luxe. Ik denk dat mijn rol in het programma zich vanzelf zal ontwikkelen. Ik zorg voor de koffie met gebak als er weer een bewoner het huis uit komt."

"Als er iets moet worden uitgelegd, kan Bridget dat beter doen. Ik vind het wel knap van de kandidaten dat ze het aandurven om elke dag in de gaten te worden gehouden door camera’s. Ze gaan er in met het volle verstand. Wie daar spastisch over doet, weet de knop van de televisie te vinden. Nu is er weer veel tumult over de zwangere vrouw. Ik vind dat zij volledig verantwoordelijk kan worden gehouden voor haar keuze. Het is toch lachen, zo'n zwangere vrouw in het huis."

Bridget Maasland vindt de ophef over een zwangere vrouw in het Big Brother-huis overdreven. "Ik vind het idee hartstikke goed. Het programma laat gewoon zien hoe de wereld in elkaar zit. Veel vrouwen in Nederland zijn zwanger, dus is de kans groot dat er eentje van hen in het Big Brother-huis zit. Het is juist heel menselijk. Ik begrijp niet dat er zo’n ophef over wordt gemaakt, want programma’s als De Bevalling zijn wekelijks op tv en daar zie je vrouwen echt met de benen wijd. Daarbij vraagt nooit iemand zich af wat de gevolgen voor het kind zijn."

Bridget vertelt zich samen met De Wild grondig te hebben voorbereid. "De eerste liveshow is volgende week donderdag, als de bewoners er een week zitten. Ruud wordt de vliegende keep. Daarom mocht hij het huis nog niet zien. Hij moet straks echt vol verbazing het huis in. Mijn rol is het bewaken van de orde en de uitleg. Dit is een echte show en Ruud is toch meer van de radio. Daarom laten we hem los, want zo’n radioman op televisie gedijt niet onder restricties."
 

Bron: bigbrothervijf.web-log.nl
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Intervieuws
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2005, 17:07:55 »
Lieske gaat niet winnen"

Intervieuw van haar moeder Jo

AMSTERDAM - Big Brother-benjamin Lieske heeft het niet makkelijk in het huis. Haar medebewoners zorgden voor een proefnominatie en brachten de 19-jarige studente er bijna toe dat ze opstapte, omdat ze zich erg alleen voelde. Jo, de moeder van Lieske: "Ik vind het geweldig dat ze het tussen zulke mensen kan volhouden. Ze zijn niet al te aardig tegen mijn dochter."
 
Mama Jo: "Ik vind de bewoners niet zo charmant, en zeker die zwangere niet (Tanja noemde Lieske onlangs een 'slet', red.). Als er iets over seks en mijn dochter geschreven wordt, dan vind ik dat vervelend. Maar Lieske gebruikt de pil en condooms, dus die beschermt zichzelf goed."

Jo kijkt iedere dag naar het wel en wee van haar dochter. "Het is vervelend als ze huilt en naar huis wil, maar ze laat daarmee wel zien dat ze een gevoelig meisje is, dat ook maatjes nodig heeft. Iedereen zit daar alleen maar voor zichzelf. Aan Roel heeft ze denk ik de meeste steun..."

Lieskes moeder zegt 'niet zo'n reality-persoon te zijn'. "Televisie maken via andermans ellende, daar houd ik niet van. Toch steun ik Lieske voor de volle honderd procent. Ook al wilde ik liever dat ze aan het studeren was. Maar als ze iets in haar hoofd heeft, dan gaat ze ervoor. Mijn dochter gaf zich bijvoorbeeld volledig voor haar balletopleiding, die ze uiteindelijk moest afbreken wegens blessures."

Ondanks haar vechtlust zal Lieske niet als winnares uit de bus komen, vermoedt Jo. "Ze is denk ik te jong om te winnen, en heeft er te weinig body voor. Anderen kunnen de terreur langer volhouden... Nou ja, terreur. Als je met vreemde mensen wordt opgesloten en je weet hun achtergrond niet, moet je wel van goeden huize komen. Voor Lieske is het een groeiproces, een stukje vorming."

Hoeveel tijd de studente economie nog heeft om te groeien, zal snel blijken. Vanavond is het in de live uitzending tijd voor de echte nominaties, en moet één bewoner de week erop zijn of haar spullen pakken. "En als dat Lieske is, gaat ze gewoon weer studeren", besluit Jo.

Bron : http://www.telegraaf.nl/prive
« Laatst bewerkt op: 8-09-2005, 17:09:53 door Nîcky »