Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113989 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #200 Gepost op: 21-09-2005, 18:07:44 »
Rugklachten

En dan is het weer pauze. Terwijl iedereen lekker buiten gaat zitten neemt Tanja haar rust binnen op de bank. Buiten klagen een aantal vrouwen over pijn in de rug. “Ik heb echt last van mijn rug”, zegt Dido als ze op het harde gras gaat liggen. “Wil jij mijn benen omhoog doen en er een beetje aan trekken?”, vraagt ze Joost. “Dat rekt mijn rug op.” Helaas voor hem bakt hij er niks van. “Dan moet ik nu zeker je mooie benen loslaten?”, vraagt Joost haar nog. “Jep!”

Nog een paar uurtjes

Zo luidruchtig als de Bewoners vanochtend waren zijn ze nu niet meer. Af en toe wordt er nog wel voorzichtig een liedje ingezet maar echt enthousiast klinkt het allemaal niet meer. De houten stoelen beginnen ook hun tol te eisen. Hier en daar wordt geklaagd over pijn in de rug. Nog een paar uurtjes, dan zit de dag er weer op, lijken ze allemaal te denken.

"Ze schatten me vaak veel jonger"

Nathalie verteld dat ze vaak veel jonger wordt geschat dan ze is. "Hoe oud dan?”, wil Chantal weten. “Nou, een jaar of 24”, antwoordt Nathalie. “Ja jeetje”, reageert Chantal lachend. “Dat is toch een verschil van lik m’n neus, je bent 26!”

De laatste loodjes voor vandaag

Het werk zit er bijna op voor vandaag. De Bewoners zijn even gestopt met het in mapjes doen van de stickervellen. Nu pakken ze de dozen vol en bekijken ze de stand. Veel dozen blijken echter veel te vol en te zwaar. Dido en Nathalie laten er bijna een uit hun handen vallen. Alle volle dozen worden verplaatst naar de gang bij het Washok. Roel komt met de stand: 3.600 mapjes. "Zo weinig maar?", reageert iedereen. Dat maakt dus bijna 7.000 in totaal. Nu is het tijd voor ontspanning, tijd voor koffie en tijd voor een sigaretje. Het is de laatste pauze van vandaag, nog een uur re gaan...

Tanja werkt nog even door

Het werk zit er voor nu even op. Het resultaat, ruim drieduizend mapjes staan al in het Washok. De pakken zijn uit, de meeste Bewoners liggen relaxed in de Tuin. Tanja is echter nog druk in de weer, ze verzameld alle vuile mokken in het Huis en maakt de Keuken schoon.

Nieuwe lichting

Linda, Ingrid en Menno wachten bij het Washok op de nieuwe lichting mapjes en stickervellen. De deur is open! De pakken gaan weer even aan om alle dozen de kamer in te dragen. De koppels zijn inmiddels gemixt. Ingrid en Menno gaan samen in een pak. Dat vraagt natuurlijk om problemen; direct zitten ze in de knoop met elkaar.

"Daarboven op die berg"

Van werken krijg je honger. De Bewoners beginnen onder het inpakken al te discussiëren over het eten. Lasagne zal het worden. Dat kan namelijk snel klaar zijn en dan kan er om half zeven al gegeten worden. Gisteren was het namelijk pas rond half tien.

Joost heeft een liedje bedacht, om ook de laatste moed erin te houden:
"Daarboven op die berg...
daar woont een thuiswerker...
en die heeft een erker...."

“Een erker?” Linda begrijpt de bedoeling daarvan niet. Ralph weet het echter al direct. Hij heeft namelijk ook een erker aan zijn huis. De logica straalt ervan af.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #201 Gepost op: 21-09-2005, 21:16:35 »
Kleine oogjes

Lieske is naar de Dagboekkamer geroepen. Ze heeft daar verteld dat ze nu rond de 8.000 mapjes zitten en dat ze er zeker van zijn dat ze door willen gaan.
Chantal heeft last van haar ogen. “Heb je het gevoel dat je ogen achteruit gaan?”, vraagt Lieske aan Chantal. Chantal bevestigt dat dat inderdaad zo is. “Je ziet er nog jong en lekker uit hoor”, stelt Menno Chantal gerust.
Nog veertig minuten te gaan en de werkdag zit er op.

Nog twee dagen lekker eten?

Dido vindt het net het laatste uur op school. “Eén keer per week dat laatste uur was echt vreselijk”, zegt Lieske. Linda vraagt zich af waarom er geen muziekje wordt aangezet. “Het is geen hotel”, zegt Menno. “Ik kan je straks niet meer luchten of zien”, zegt Linda tegen Joost. “Over twintig minuten is het negen en een half uur geleden dat we zijn begonnen”, zegt Tanja. “Maar misschien rekenen ze de tijd dat we zonder bladen zaten niet mee.” De Bewoners vrezen dat ze nog twee dagen lekker kunnen eten, omdat ze de Weekopdracht waarschijnlijk niet gaan halen.

"Ze willen ons op rantsoen zien"

“Ze willen ons gewoon op rantsoen zien", vindt Roel. Maar Chantal is optimistischer.
“Het kan best lukken, alleen het is wel duur betaald.” Linda doet haar best om 240 stuks per uur af te werken. Maar volgens Roel is dat niet genoeg; om de Weekopdracht te kunnen halen moeten er maar liefst 350 mapjes per uur gedaan worden.

Snelle hap

Het eten is klaar en Roel wil aanschuiven. Maar Dido vindt dat het eten op bordjes moet worden geserveerd, om zo min mogelijk tijd te verspillen. En zo geschiedde. “Ik heb nog nooit zo snel een Mexicaanse schotel naar binnen gewerkt", aldus Chantal.

Meten is weten!

Ralph komt uit de Dagboekkamer. Hij heeft een envelop en een stopwatch. Ralph leest het bericht van Big Brother voor: “Beste Bewoners. Meten is weten!”
Joost zet de vaart erin. “Ik zit op 10 seconden!”, roept hij enthousiast uit. “Hee Naat, met twee glaasjes wijn op gaan we sneller. Maar met een naakte vent voor me neus zou het nog sneller gaan”, zegt Linda.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #202 Gepost op: 21-09-2005, 21:30:37 »
Er zijn nu 8 gelukkigen gekozen die zonder dwangbuis de hele nacht door mogen werken en morgen de hele dag tot 8 uur, als ze dan 31.000 mapjes afhebben is de opdracht alsnog geslaagd. Ze hadden de afgelopen twee dagen slechts 7000 van die dingen af, statistsch gezien zouden ze anders maar 10.500 mapjes afhebben.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #203 Gepost op: 21-09-2005, 21:33:25 »
Go Chan! Go Chan!"

“Go Chan! Go Chan!”, roept Rob. “We kunnen straks geen vingerafdrukken meer maken, want dan zijn onze vingers afgesleten”, beweert Menno. “Zodra ik ga denken, gaat het fout”, zegt Chantal. Tanja legt Rob uit hoe ze productielijn gestroomlijnder kunnen krijgen. “Dido weet ook hoe het moet”, zegt ze. De werksfeer zit er goed in.
Tanja is bij verloskundige geweest. “Ik denk niet dat het heel lang meer duurt. Ik denk eerder als 24 oktober”, zegt ze tegen Ingrid.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #204 Gepost op: 21-09-2005, 22:20:20 »
Het nomineren is begonnen
Rikkert heeft Roel al genomineerd.
Tanja nomineert Lieske.
De rest nomineert Tanja.

Duidelijke zaak.
The British are not impressed.

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #205 Gepost op: 21-09-2005, 22:41:25 »
Dus Lieske en Roel komen door 1 stem in de gevarenzone :o
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #206 Gepost op: 21-09-2005, 22:48:13 »
Tja, als het geen doorgestoken kaart is, gaat Tanja met 3% van de stemmen gewoon het huis uit.
The British are not impressed.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #207 Gepost op: 21-09-2005, 23:08:37 »
Laten we hopen dat het nu echt voorbij is voor Tanja ::zwaai:: ... maar zal wel niet ben ik bang :(

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #208 Gepost op: 21-09-2005, 23:21:23 »
De beste stuurlui staan aan wal

Chantal moet even plassen. “Ik hou het niet vol”, zegt ze. Bij terugkomst van het toilet is ze wat positiever. “Hoe is met je rug?”, vraagt Linda aan Chantal. “Ik hou het nog wel even vol.”
“Gelukkig geeft het niet af. Anders hadden we nu oranje vingers”, zegt Dido. Ralph: “Kan ook niet, want anders kregen die kinderen ook oranje vingers. Voorlopig hebben we in ieder geval al 7.000 kinderen blij gemaakt.”
Tanja vertelt aan Ingrid haar idee om het proces vlotter te laten verlopen. “Als ze het zo doen, misschien halen ze het, maar het wordt wel moeilijk.”

Lollie erbij?

Tijdens het harde werken moeten de Bewoners omstebeurt naar de Dagboekkamer om te nomineren. Tanja legt Ingrid haar nominatietheorie uit. “Ik probeer het zo onpersoonlijk mogelijk te houden. Maar toch blijft het verrot.” Tanja moet naar de Dagboekkamer. Menno deelt ondertussen een lollie uit aan de hardwerkende Bewoners.

Tanja's eetlust

Menno is niet tevreden met zijn motivatie voor de nominatie. “Achteraf had ik het anders willen zeggen.” “Ik heb altijd het idee dat ik bikkelhard ben”, zegt Lieske. Tanja: “Je moet onverwachts mensen kiezen. Dat is moeilijk, want dan sta je in ene met je klote voor het blok.”
De vier niet-inpakkers hebben het over Tanja’s eetlust. Tanja: “Als ik trek heb, dan pak ik gewoon wat.” “Probeer volgende keer te overleggen”, vindt Lieske. “Of geef gewoon een grote bek”, zegt Ingrid. “Heb ik ook gedaan. Ik zei: 'wie van jullie is nog meer zwanger?’ Maar toch kreeg ik rare blikken”, zegt Tanja. “Ik moet gewoon eten anders val ik flauw. Als ik thuis om drie uur ’s nachts honger had, ging ik gewoon snoep halen bij tankstation, ookal moest ik dan voor vijf euro tanken.”

Niemand luistert naar mij."

Lieske rakelt weer eens op dat ze zich niet serieus genomen voelt in het Huis. “Ik heb het gevoel dat er hier niet naar mij geluisterd wordt, dat ik totaal onbelangrijk ben.” Ze heeft het gevoel dat ze nog niets zinnigs heeft kunnen zeggen in het Huis. Volgens de 19-jarige studente hebben haar mede-Bewoners de volgende houding ten opzichte van haar: “Joh wijf, lul jij maar door want wat jij zegt is toch alleen maar bullshit”. Lieske: “Ik ben misschien pas negentien maar ik denk ook over de dingen na, ik ben echt niet imbeciel ofzo hoor.” Ingrid weet het precies te omschrijven: “Jij zegt de dingen gewoon op een jonge wulpse manier.” “Ik probeer me ook maar gewoon te redden”, zegt Lieske. “Maar ik heb nu wel zoiets van kom maar, kom maar, kom maar.” Terwijl ze dit zegt steekt ze beide middelvingers in de lucht. Soms denk ik wel eens ‘ben ik nou echt de enige hier die graag naar huis wil en krijg toch allemaal de klere?’”
« Laatst bewerkt op: 21-09-2005, 23:54:56 door Nîcky »

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #209 Gepost op: 21-09-2005, 23:54:40 »
Ze doen nu allemaal wel mee aan de opdracht. Maar ik vind ze dit jaar erg lui en ik had liever zoiets als Big Brother the batlle gezien. Er gebeurd te weinig in het huis.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #210 Gepost op: 21-09-2005, 23:55:22 »
Ze doen nu allemaal wel mee aan de opdracht. Maar ik vind ze dit jaar erg lui en ik had liever zoiets als Big Brother the batlle gezien. Er gebeurd te weinig in het huis.

Vindt ik ook Sander er moet meer Actie in komen maar helaas,  :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #211 Gepost op: 22-09-2005, 10:11:36 »
Weekopdracht gestaakt
De bewoners zijn hedenmorgen gestopt met het uitvoeren van de weekopdracht. Linda verklaarde dat ze niet nog zoveel uur wilde werken voor een beetje lasagna, daarna zouden ze toch op rantsoen moeten, daar de opdracht toch reeds gedoemd was te mislukken.
Sanctie is dat al het nu overgebleven voedsel ook direct door BigBrother weggehaald wordt.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2005, 10:13:17 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #212 Gepost op: 22-09-2005, 10:53:54 »
Goedemorgen Bewoners!

Goedemorgen Bewoners! De haan kraait, de zon schijnt en voor acht van jullie ligt het werk te wachten. Zullen de Bewoners vandaag nog een laatste poging wagen om de weekopdracht te halen?

Gebrek aan inzet

De acht Bewoners, die met de aangepaste Weekopdracht bezig waren, zijn vannacht om 5:00 uur gestopt. Ze zagen het niet meer zitten en gooiden op dat moment min of meer de handdoek in de ring.

Rob heeft gedoucht en overziet de chaos in de Keuken. Overal staan dozen en de pakketjes liggen verspreid door het hele Huis. Hij maakt de andere Bewoners wakker om te overleggen of ze nog verder zullen gaan. Erg veel animo lijkt er niet te zijn en op Nathalie en Tanja na blijft iedereen in bed liggen. Rob stoort zich zichtbaar aan het gebrek aan inzet.

Onenigheid

De Bewoners zijn druk aan het overleggen wat ze zullen doen. Alle voor en nadelen worden van alle kanten bekeken. Maar tot een overeenstemming lijken ze niet meer te kunnen komen. De barsten in de eens zo harmonieuze groep beginnen zichtbaar te worden.

Tanja heeft er wel zin in

Tanja heeft een goede bui vandaag en wil de Bewoners helpen bij de Weekopdracht. In de Dagboekkamer vraagt ze of zij iemands taak mag overnemen, maar ze komt met een slechte mededeling naar buiten. “Helaas, ik mag niet wisselen en het is me ook duidelijk gemaakt dat we dus met zijn achten tegelijk moeten werken.” De Bewoners lijken dit niet helemaal te begrijpen, want het plan is nu dat ze in ploegen van vier gaan werken. We wachten af hoe deze opdracht afloopt en wat Big Brother er van vindt.

"Te weinig doorzettingsvermogen"

Tanja baalt ervan dat de groep soms te weinig doorzettingsvermogen heeft en al in een vroeg stadium doorrekent dat een opdracht niet haalbaar zou zijn. “En dan balen we een paar dagen later dat we toch niet hebben doorgezet.” Ralph baalt er ook van en had graag door willen gaan. "We hadden in elk geval moeten laten zien dat we bereidt waren om door te gaan." Rob komt voor de andere Bewoners op: “Dan hadden we misschien ruzie gekregen of was iemand ingestort.” Is Rob zijn eigen uitbarsting van gisteren vergeten? Toen was hij nog zo boos dat niemand een keer wat hards durfde te zeggen uit angst om genomineerd te worden...

Een ander systeem

Rob, Tanja en Ralph bespreken de methode die ze hebben gebruikt bij het inpakken. “Ik ga kijken of mijn idee beter werkt”, geeft Tanja aan. Fanatiek gaat ze aan de slag met de stapels en de mannen helpen haar. "En dan gaan we het nu nog een half uur proberen", zegt Rob als alles goed ligt. Zal het systeem van Tanja inderdaad sneller werken?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #213 Gepost op: 22-09-2005, 11:29:33 »
Veel efficiënter!

Terwijl de andere Bewoners liggen te slapen testen Tanja, Rob en Ralph een half uur het systeem van Tanja en komen op een totaal van 150. “We hadden het qua tempo nooit vol kunnen houden, maar het is absoluut een veel efficiëntere manier van werken,” geeft Rob toe aan Tanja.

Diepe rust en bedrijvigheid

Tanja is druk in de weer met de Winnie de Poeh-pakketjes, Ralph maakt de Jacuzzi schoon, Rob is naar de Dagboekkamer en de rest van de Bewoners is diep in slaap en heeft geen weet van al deze bedrijvigheid.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #214 Gepost op: 22-09-2005, 12:41:21 »
Ja, ze zijn nu tòch weer bezig, alleen niet allemaal en niet hoe het van BB moest. Ik vraag me af in hoeverre de opdracht dan geslaagd is, mochten ze het toch redden...
« Laatst bewerkt op: 22-09-2005, 12:46:28 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #215 Gepost op: 22-09-2005, 14:15:13 »
Nog even een momentje voor jezelf

Voordat de andere Bewoners wakker worden gemaakt pakken Rob en Ralph nog even een kwartiertje rust in de zon. Tanja blijft bezig met het perfectioneren van haar sorteersysteem.

Door voor respect

Na een zware discussie gaan de Bewoners door. “Alleen voor de persoonlijke verrijking gaan we dit nu doen?”, zegt Roel cynisch. Linda is er totaal niet gelukkig mee. Door middel van stemmen wordt het besluit genomen. Op het moment dat Linda om haar mening wordt gevraagd zegt ze bits:”Ik snap het idee wel en ik kan ook tellen. Ik zie dat ik geen andere mogelijkheid heb.” Menno slaat de spijker op zijn kop: “Ik vind dat we door moeten gaan, omdat we het bij het fietsen ook al zo snel hebben opgegeven.” Daar doen de Bewoners het voor. Lieske is niet om haar mening gevraagd. Roel beseft het en biedt zijn excuses aan. “Oh, dat ben ik wel gewend hoor”, zegt ze boos en vertrekt naar buiten.

En de opdracht dan?

Alle commotie rondom Lieske zorgt ervoor dat de eerder genomen beslissing, om toch nog door te gaan met de opdracht, wordt vergeten. Na een half uur gaan Nathalie en Ralph naar binnen. “Ze valt nu in herhaling”, zegt Nathalie. Ralph beaamt dit en zo komen ze tot het besluit om verder te gaan met de opdracht. Langzaamaan druppelen de andere Bewoners naar binnen en pakken de opdracht op. Alle commotie rondom Lieske zorgt ervoor dat de eerder genomen beslissing, om toch nog door te gaan met de opdracht, wordt vergeten. Na een half uur gaan Nathalie en Ralph naar binnen. “Ze valt nu in herhaling”, zegt Nathalie. Ralph beaamt dit en zo komen ze tot het besluit om verder te gaan met de opdracht.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #216 Gepost op: 22-09-2005, 14:20:43 »
Je valt in herhaling bij dat laatste stukje ;D
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #217 Gepost op: 22-09-2005, 15:42:07 »
"Ik ga daar niet aan meedoen"

Het gesprek over Lieske gaat door:
Chantal: “Ik kan me ook voorstellen, dat het voor haar ook moeilijk is.” Dido: “ Maar het is haar probleem. Waar zij vandaan komt, is zij heel populair. Die meiden vinden haar heel belangrijk en dat heeft haar sterk gemaakt. Hier mist ze dat. Ons leven draait om hele andere dingen. De meeste van ons hebben al meer werkervaring en hebben al veel gezien. Het draait om meer dan alleen leuk gevonden te worden.”
Chantal: “Ze is hier ook de benjamin. En in die rol, moet ze zich maar schikken. Ze heeft zichzelf een rol aangemeten, weliswaar een kinderrol. Maar dat doet ze zelf. Thuis is ze ook de jongste. Blijkbaar vind ze dat toch leuk. Ze kiest er echt zelf voor om die rol op zich te nemen. Ik vind het hartstikke zielig en wil ik haar helpen. Maar ze moet het toch zelf doen.” Dido: “Gisteren schaamde ik me zo. Toen besefte ik even voor het eerst dat ik op tv was. Ik voelde me echt niet goed hoor. Ik voelde mijn hart in mijn keel.”
Chantal: “Heb je nog met hem gesproken dan en heb je het uitgesproken? Dido: “Nou, ik heb een gesprek gehad, maar ik heb vooral mijn waardigheid teruggewonnen. Ik ga echt niet vechten voor een man. Ik ben een leeuw! Ik ga daar niet aan meedoen.” Chantal: “Hiermee laat je zien, dat je volwassen bent. Als de rollen omgedraaid waren , dan had ze jou op het matje geroepen, ‘met wat doe je mij aan’?!”


"Veel onnodige details"

Vervolg gesprek over Lieske tussen Rob en Roel:
Rob: “Het is sneu voor Lieske, dat ze het zich zo aantrekt. Het is wel een lief kind. Ik vind het wel zonde dat ze zo over haar toeren gaat.” Roel: “Lieske vertelt graag veel verhalen, maar met vele onnodige details. Maar dan vertelt ze het heel snel en soms haalt ze er een ander onderwerp bij. En dan snap ik er soms echt helemaal niets meer van het verhaal. En dan knik ik alleen maar van ja, ja."
Rob zoekt Lieske op in de Badkamer:
En Lieske valt steeds weer in herhaling. Lieske: ”Thuis wordt mijn mening wel gewaardeerd. Ik ben het ook niet gewend om constant voor mijn plaatsje te moeten vechten. Thuis ben veel ik assertiever. Ik heb hier geen mogelijkheid tot ontlading. Ik heb hier niemand om mee te praten. Thuis heb ik mijn vader, die mij vaak dingen uitlegt.”
Rob: “Er zitten een heleboel gebekte mensen hier. En het is moeilijk om daar bovenuit te komen. Maar laat je niet kisten. En zit je weer eens ergens mee, confronteer ze er dan gelijk. Dan hoef jij er ook niet meer mee te zitten.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #218 Gepost op: 22-09-2005, 20:28:44 »
De stemming is gelaten

Nu de rust een beetje is weergekeerd in het Huis wordt er toch weer aan de Weekopdracht gewerkt. Het tempo is niet al te hoog. De stemming is gelaten; alle gebeurtenissen en emoties lijken er behoorlijk ingehakt te hebben. Nog een paar uur en dan is het ook voor de Bewoners weer tijd voor de Live-uitzending.

“Ik ben weer klaar voor de strijd.”

Lieske heeft een gesprek in de Dagboekkamer gehad. Had ze eerst Chantal juist aangevallen, nu zoekt ze haar mede-Bewoonster weer op om haar hart te luchten. “Ik ben weer klaar voor de strijd. Ze hebben gezegd dat ik gewoon mijn plekje in de groep moet veroveren. Ik moet een grotere bek krijgen en meer op mijn strepen staan.” Chantal geeft toe dat zijzelf de situatie ook verkeerd heeft aangepakt. “Het is voor ons ook af en toe goed om teruggefloten te worden. Wij leren er ook elke keer weer van.”

Glaasje op

Chantal en Tanja bespreken in de Badkamer de ‘situatie’ Lieske. Tanja wil weten wat Lieske nu precies dwarszit. Chantal legt uit dat het gewoon een gevoelig meisje is. Ze bespreekt de irritatie van Lieske dat er met haar niet geproost wordt. “Ik heb dat niet eens in de gaten. Ik ben al blij als ik een glas wijn in mijn hand heb. Maar ik moet ook niet zo moeilijk doen. Ik ben een volwassen vrouw.” Ook heeft Lieske gezegd dat Roel de enige is die haar begrijpt. Hier is Tanja het absoluut niet mee eens. “Ze moest eens weten.”

“Dan had je maar door moeten trekken.”

Iedereen werkt zich in het zweet en is zichtbaar aan een bad toe. Morgen wordt het daarom relaxtijd met gezichtsmaskers. Joost en Roel zijn aan een ijskoud biertje toe, gelukkig komt Joost erachter dat er nog ijs is. “Als we dat nu eerder hadden geweten.” Chantal gaat haar inseminatieset weer inleveren bij Big Brother. Menno is het daar niet helemaal mee eens, want dit betekent ook dat hij zijn Playboy moet inleveren, deze was immers bij deze set geleverd. “Dan had je maar door moeten trekken”, verwijt Joost hem.

Wat kan je doen met een ijsstokje

“We hebben toch ook massage-olie?”, vraagt Roel aan Lieske, die op dit moment zijn schouders masseert. “Dan mag je mij vanavond echt uitgebreid masseren.” Lieske stemt in. "Na de uitzending, dat is goed hoor.” Menno vermaakt intussen de groep door het stokje van zijn ijsje diagonaal in zijn mond te zetten. Met succes. Tanja en Dido nemen zijn actie direct van hem over. "Laten we vanavond zo met zijn allen voor de TV gaan zitten."

“Heeft er iemand een geel truitje?”
Koppeltje Ingrid en Menno bekommeren zich om de avondmaaltijd. Op het menu staat vanavond lasagne. Intussen zingen de nog overige thuiswerkers het hoogste lied.

Roel is ‘stikgelukkig’ dat de andere Bewoners hem vanmiddag wakker gemaakt hebben om de Weekopdracht te hervatten. Linda oppert het idee om daarom van Roel een beertje te maken. “Heeft er iemand nog een geel truitje?”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #219 Gepost op: 22-09-2005, 20:30:28 »
De laatste laagjes

De laatste laagjes van de lasagne worden gelegd. Nu alleen nog 25 minuten in de oven, dat wordt smullen. Zeker gezien het feit dat dit wel eens de laatste luxe maaltijd zou kunnen zijn, voordat de Bewoners weer op noodrantsoen moeten.

Beer genomineerd

Het kostte bloed, zweet en tranen. Maar de Weekopdracht lijkt toch gehaald. Althans dat denken de Bewoners. Rob beweert dat er meer dan 31.000 mapjes zijn gevuld. “Laten we er nog een paar extra doen”, stelt hij voor. "Dan weten we zeker dat we het gehaald hebben." Roel en Rob weten in ieder geval al wie ze gaan nomineren vanavond, namelijk het beertje.

Menno de huisman

De lasagne is klaar. En Menno schept voor iedereen een bordje op. “Waarom ben jij zo’n goede huisman?”, vraagt Joost. “Student hè”, reageert Menno. Tanja is van mening dat studenten over het algemeen goed kunnen koken en creatief zijn met gerechten. “Of ze zijn zo lui als de tering”, spreekt Ingrid haar tegen. Lieske mengt zich, als rasechte student, graag in dit gesprek. “Je leert met minimale dingen echt lekkere dingen maken. Je moet bewust inkopen.” Ze legt uit dat het goedkoper is om met verse producten te koken, dan kant-en-klaar maaltijden te bereiden. Wie zegt dat studenten ongezond leven?

"Ouwe oma!"

Ingrid brengt Tanja een kopje soep. “Proef eens even of er nog water bij moet.” Tanja neemt een lepel: “Het is goed.” Ze zit op de bank met haar benen op een poef, een kussen op haar schoot en daarop een lekker bordje eten. Menno, die tegenover Tanja zit, begint een onderonsje. “Wat zou er vandaag weer eens gaan gebeuren?”. Hij hoorde vandaag dat ze aan het boren waren in de kamer die aan het Huis grenst. Tanja is ook benieuwd wat zich daar afspeelt. Misschien komen ze vanavond meer te weten… Het gesprek duurt niet lang, want Tanja zegt: “Ik ga mijn laatste noodsigaretje aanbreken.” Ze kreunt bij het opstaan. Menno spreekt haar er op aan: “Ouwe oma”, hij doet een zielig stemmetje na: ”Oh, ik krijg pijn aan mijn rug!” Tanja glimlacht even: “Maar ik klaag niet!”

Wat is jouw naam?

Nathalies schoonzusjes zijn allebei fan van het bekende Disney-beertje. Eentje ervan, Vera, heeft dezelfde meisjesnaam als Joost. Tenminste, als hij dus als meisje was geboren. Nathalie zegt dat zij Rutger had geheten als ze een jongen was geweest. Dat is weer de naam van Linda's broer. Ralph 'de metroman' (aldus de Bewoners) toont hoe hij eruit ziet met korter haar. Nathalie adviseert zijn zijkanten wat naar buiten te kammen zodat het voller lijkt.

Pakketjes voor elkaar

Joost maakt een pakketje voor de zusjes van Dido. Linda pakt in voor de ouders van Joost en zijn broer en zus. Joost gaat dan weer actief aan de slag voor de moeder van Linda. En de broer van Ingrid wordt ook niet overgeslagen: Linda gaat zijn pakje bereiden. “Staat de tv al aan jongens?”, vraagt Joost die weet dat ze in een klein uurtje live te zien zijn. Dido stelt hem gerust: “Dat gaat allemaal vanzelf Joost.”

"Dag pokkebeertje!"

De Bewoners ruimen de laatste resten van de Weekopdracht op. Alle stapels vellen worden in de dozen gedaan. “Dag Winnie, hahaha, dag pokkebeertje”, schatert Linda. Alle dozen worden opgestapeld in het Washok, alle meubels worden op hun plek teruggezet en Linda en huisman Menno vegen de vloer. “En Winnie die komt nooit meer terug, hoelala, hoelala”, zingt Joost opgetogen.