Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113990 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #240 Gepost op: 7-10-2005, 11:34:59 »
Roel confronteert Joost

Roel spreekt Joost in de Tuin aan over het feit dat hij door hem genomineerd is. “Ik moet eerlijk zeggen Joost: ik vind je niet meer dezelfde.” Joost heeft Roel genomineerd, omdat hij schijntolerant zou zijn. “Ben je kwaad?”, vraagt Joost zich af. Roel: “Jij voelde je niet op je gemak die avond bij me in die jurk. Als jij met barbies aan het spelen bent en ik dis je dan, dan ga je daar vragen over stellen. Dat je zoiets hebt van: 'Is het wel zo cool?' Maar om dan de conclusie te trekken dat ik schijntolerant ben, vind ik nogal wat." Gisteren gaf Roel al aan: "Als mensen in hun vrije tijd in hun jurk willen lopen, ben ik de laatste die daar een opmerking over maakt. Maar bij jou had het iets engs vond ik, sorry. Ik ben het niet gewend, het was net een freakshow."

"Zin in morgen"

De Bewoners komen langzaam op gang. Rob zit zoals gewoonlijk aan de afwas. Roel helpt een handje mee. Hij droogt af en zet alles weer op z’n plek. Tanja is ook al wakker. Ze zegt dat ze zin heeft in morgen. Ze geeft niet aan waarom, maar Linda heeft ook erg veel zin in morgen. Waarschijnlijk omdat vandaag de boodschappen weer worden besteld en dat krijgen ze dan morgen. Nu moeten ze het nog heel even met het overgebleven noodrantsoen doen.

Ze houden de moed erin

De nieuwe Weekopdracht valt de drie rokers nog best mee. Sowieso rookt Chantal ‘s ochtends nooit, althans dat zegt ze. Maar Dido en Roel beweren ‘s ochtends juist heel veel te roken. Dido heeft nog geen last van een slecht humeur, want hier waarschuwde ze iedereen voor. Ze houden de moed erin. Ze mogen in ieder geval niet roken tot volgende week donderdag. We wachten af hoe ze het ervan afbrengen.


"Eten! Broodjes, kadetjes, nu eten!”


De Bewoners willen gezamenlijk ontbijten. “Eten! Broodjes, kadetjes, nu eten!”, roept Linda naar iedereen. Ineens komt een stormvloed de Keuken in. Blijkbaar hebben ze allemaal honger. Ingrid: “Wat zullen we vandaag eens op ons brood smeren?” “Pindakaas!", roept Linda terug. Mmmmm...

Joost heeft spijt van Nominatie

Joost heeft spijt dat hij Roel heeft genomineerd. Dit vertelt hij aan Menno terwijl ze de jacuzzi schoonmaken. Hij is vooral bang dat Roel hem de volgende keer nomineert. Menno biecht op dat hij er ook over heeft nagedacht om Roel te nomineren. Hij wist dat Rob op de bank zou zitten. Hij wilde op zich wel weten hoe het was als er twee sterke personen op de bank zitten. Maar dat vond Menno te strategisch en dat wil hij niet meer doen. Dan is hij teveel met het spel bezig. Hierbij geeft Menno toe al een keer strategisch iemand genomineerd te hebben. Was dat met Ralph of Lieske? Dat weten we pas als Menno het zelf zegt. Tot die tijd speculeren we alleen maar.

De Bewoners blijven speculeren

Speculaties over het nomineren blijft het onderwerp van de dag. “Maar wie heeft mij genomineerd, eigenlijk?”, vraagt Lieske. Ze zit met Chantal, Linda en Rob in de Tuin. Lieske heeft ook al aan Linda vertelt dat ze haar heeft genomineerd. Uiteindelijk geeft Chantal een zwaai om aan te tonen dat zij haar heeft genomineerd. “Oh, dat geeft niet hoor. Ik zit er niet mee”, zegt Lieske op een rustige toon. Chantal wil toch graag uitleg geven; ”Ik heb het wel uitgebreid toegelicht hoor. Als je terugkijkt dan kun je dat zien. Maar ik ben blij dat het nu voor jou geen consequenties heeft."

“Lekker. Het is gewoon dat ik de nicotine dichtbij wil ruiken"

Dido en Ingrid hebben een onderonsje in de Woonkamer. Ingrid: “Ik vind het zo sterk van jou. Ik weet dat je echt je best doet om vrolijk te zijn.” Dido: “Wil je weten wat er nu in mijn hoofd omgaat? Ik hoor de hele dag niks anders dan sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret, sigaret in mijn hoofd. Ik word er echt knettergek van!” Ingrid: “Zo, dat is erg joh. Ik zou zo trots op je zijn als je het hebt gehaald.” Dido: “Het is heel simpel Ingrid. Als ik het niet red, dan lig ik eruit. Heel simpel. Zou je misschien een sigaret willen opsteken? En dat dan in mijn gezicht willen blazen?” Ingrid: “Ja is goed.” Ingrid pakt een sigaret en begint te roken. Na ieder trekje blaast ze in het gezicht van Dido. Wanneer de sigaret op is, is Ingrid erg opgelucht. Ze had namelijk helemaal geen zin om te roken, omdat ze daarvoor ook al had gerookt. Dido is in ieder geval erg blij. Dido: “Lekker. Het is gewoon dat ik de nicotine dichtbij wil ruiken. Nu gaat het weer.”
« Laatst bewerkt op: 7-10-2005, 13:17:05 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #241 Gepost op: 7-10-2005, 14:49:20 »
"Ik heb nog nergens last van"

Terwijl Dido haar klerenkast opruimt en haar kleren netjes opvouwt, komt Chantal naast haar zitten. “Hoe gaat het bij jou?", wil Dido van Chantal weten. “Verbazingwekkend goed. Ik heb nog nergens last van.” Chantal wil dan ook weten hoe Dido het er vanaf brengt. Dido legt uit dat ze het heel erg moeilijk heeft. Chantal wil nog aan Dido kwijt dat Roel zojuist naar de Dagboekkamer is geroepen. Chantal: “Ik hoop toch echt niet dat hij nu stiekem mag roken. Dat zou ik echt niet leuk vinden.” Dido vouwt rustig verder terwijl Chantal doorpraat. Plotseling loopt Chantal weer naar de Keuken. Dido: “Ga je nu al weg?” Chantal: “Ik ga me verder bemoeien met de boodschappen.”

Linda valt af, Chantal komt aan

Linda komt op Chantal afgestormd. Ze hebben namelijk samen een weddenschap afgesloten. Degene die het meest afvalt in het Huis wordt door de ander getrakteerd in een luxe restaurant van een bekende kok. De reden dat Linda zo blij is en Chantal omhelst is dat Linda beseft dat Chantal door de Weekopdracht (stoppen met roken) veel meer gaat eten. Linda is al veel afgevallen en dat door hetzelfde eetpatroon. Hier komt ook nog eens weinig verandering in. Maar Chantal zit er niet mee. “Ik neem je mee naar Le Garage, het restaurant van Joop Braakhekke.” Linda heeft er zin in. Ook omdat het in Amsterdam is. Linda: “Als jij wint dan neem ik je mee naar een restaurant van die kok van het programma lijn 4. Dit zit namelijk in Roosendaal."

De bestelling

De Bewoners hebben hun bestelling rond voor de komende week. Aangezien ze deze week 250 euro meer te besteden hebben is de bestellijst erg lang geworden. Nathalie leest de bestelling aan Joost voor, die op zijn beurt de bestelling inspreekt op het antwoordapparaat van Big Brother.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #242 Gepost op: 7-10-2005, 16:43:03 »
Roel in pak

Chantal vindt een pak dragen niet erg: “Ik heb er thuis drie, met stropdassen. Als een pak een mooie taille heeft wil ik dat graag dragen.” Over het tenue dat ze aan moest op het travestietenfeest was ze minder tevreden: “Er miste alleen nog een snor.” “Vindt je moeder dat jij er altijd leuk uitziet?”, vraagt ze dan aan Roel. “Ja”, is Roels antwoord. “Ja?” Chantal lijkt verbaasd. “Ja, jij niet dan?”, reageert Roel. Ze moet lachen, omdat ze doorheeft hoe het over komt: “Jawel, maar je hebt een vrij eigen stijl.” Roel geeft aan geen problemen met een pak te hebben. Voor een baan zou hij er best één willen dragen. “Ik vind het wel wat hebben. Strak, niet teveel franjes, goede kleuren bij elkaar. En mooie overhemden.”

Deo verspreiden is efficiënt

Dido staat voor de spiegel in de Badkamer. Ze doet deo onder haar oksels en draait vervolgens wat met haar armen en schouders. Joost ziet het. "Waarom doe je dat?" Ze legt uit: "Zo verspreidt je de deo. Het zijn de natuurlijke bewegingen van je armen. Zou je ook eens moeten doen." Joost: "Ik heb spuitdeo." Dido brengt nu haar mascara op. Ze mompelt tegen zichzelf met Joost naast zich: "Waarom doe je dat?", vraagt ie. "Voor de lol?" Dido: " Nee, natuurlijk niet, dat is efficiënt!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #243 Gepost op: 7-10-2005, 16:44:34 »
Dido gaat voorgoed stoppen met roken

Dido: “Jullie zijn allemaal erg lief voor me.” Ze heeft het moeilijk met afkicken, maar is haar mede-Bewoners dankbaar. Linda: “Het is al half drie.” Lieske: “En dan slaap je ook nog acht à tien uur per dag.” Dido moet nog een week: “Ik vind dit nu al zo’n prestatie!”
Roel: “Een trekje kost je 50.000 euro. Moet je nagaan.” Dido ziet het positief in: “Ik ga proberen helemaal te stoppen. Als dat niet lukt, rook ik alleen nog op feestjes. Ik wil niet meer terug naar af, blèhh, dat vind ik walgelijk.” Roel heeft het minder moeilijk met stoppen: “Want is een sigaret nou echt zo lekker?”
Dido heeft een manier om haar lot te ondergaan: “Ik vind het lekker als mensen naast me roken. Ik weet wel dat het tussen mijn oren zit, maar als ik zin heb in een sigaret ga ik naast iemand zitten die rookt, dan heb ik het idee dat ik ook weer gerookt hebt.” En dus blaast Nathalie even later haar sigarettenrook voluit in Dido’s gezicht.

Klaarmaken voor zaterdag

Tanja borstelt alvast de pruik van Roel

Tanja maakt zich zorgen over haar nominatie

Ook bij Tanja slaan de nominatiekriebels toe. Stel dat ze er nu, zo vlak voor de bevalling, uit moet. Dat zou een hoop onrust veroorzaken. Er zou dan in sneltreinvaart nog een hoop geregeld moeten worden. In de tuin vertrouwt ze Chantal toe: “Mocht ik er komende donderdag uit worden gestemd dan wil ik niet thuis bevallen, dat durf ik dan niet meer. Dan zou ik absoluut in het ziekenhuis willen bevallen. Ik ben veel te bang dat er anders door de stress wat fout gaat.”


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #244 Gepost op: 7-10-2005, 16:45:32 »
"Roel, wat voor kleur kunstnagels wil je?"

Lieske is de kunstnagels aan het voorbereiden die Menno en Roel morgen tijdens de voetbalwedstrijd zullen dragen. “Wat voor kleur wil je? Roze of rood”, roept ze naar Roel. “Het moet wel bij m’n pruik passen, of je wel ff rekening wilt houden met dat soort dingen”, grapt Roel terug. Tanja heeft ondertussen de pruiken een goede verzorging gegeven.

Dido controleert Tanja's werk

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #245 Gepost op: 7-10-2005, 17:29:28 »
Ingrid en Menno vinden elkaar weer

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #246 Gepost op: 8-10-2005, 11:12:32 »
Een vrachtwagenchauffeur voor Ingrid

Chantal weet zichzelf onder controle te houden in het Huis. “Maar als er nu een leuk persoon zou binnenlopen, dan zal ik me anders gaan gedragen”, vertelt ze. “Ik vind het leuk om uit te gaan en om hier en daar een borreltje te krijgen en een knipoog uit te delen. Ik heb meer het idee dat ik met mijn familie in Sporthuiscentrum zit. Roel, als je hier met alleen maar mannen had gezeten…” “Dan had ik me kapot verveeld”, vult Roel aan.
Er wordt getoeterd. “Dat is een vrachtwagenchauffeur voor Ingrid”, grinnikt Roel.

Linda en Chantal vertrouwen elkaar

Chantal en Linda hebben het over Roel. “Als ik Dido was had ik jou niet genomineerd", zegt Chantal, "Omdat ik dan bang zou zijn dat het als een jaloerse actie opgevat zou worden. Je had het kunnen verwachten, maar ik had zelf nooit gedaan."
Het valt de dames op dat Rob zo stil is. “Die is zijn nieuwe plan aan het bedenken”, lacht Chantal. “Het spel kun je alleen maar winnen met eerlijkheid. Er zijn maar een paar mensen hier van wie ik het niet erg zou vinden als ik ervan zou verliezen. Ik vertrouw ook maar een paar mensen.” “Ik vertrouw jou”, zegt Linda. “Jij staat ook op mijn lijstje”, zegt Chantal.

Moeilijke week

Dido wil om acht uur naar bed. Ze denkt dan dat ze het stoppen dan makkelijker volhoudt. “Ik hoop dat degene die wint er gelukkig mee is en dat ie nog even terugdenkt aan deze moeilijke week."
“Vind je het stom dat ik op Roel hebt gestemd?”, vraagt Joost aan Tanja. “Ik vind het niet stom. Misschien is hij wel de tweede in mijn rijtje als ik er nog ben”, zegt Tanja. “Ik heb echt gedubt tussen Roel en Linda. Roel heeft iets heel doms gedaan, maar met hem heb ik speciaals”, zegt Dido. Chantal komt binnen en onderbreekt het gesprek.

I like to... move it!

Dido en Joost halen weer een ‘klassieker’ uit de kast en verzinnen ter plekke een dansje: “I like to move it, move it. I like to… move it!”

Het boodschappenmysterie

Wat is er met de boodschappen gebeurd? Rob wil gaan koken, maar richt zich in een camera toch even tot Big Brother: “Kunnen we onze boodschappen nog terugkrijgen voordat we gaan beginnen? Dat zou wel prettig zijn.” Maar over welke boodschappen heeft Rob het?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #247 Gepost op: 8-10-2005, 11:15:23 »
Grote Schoonmaak

“Ik ben blij dat je niet meer rookt”, zegt Rob tegen Dido. Ze is druk bezig met het schoonmaken van de Keuken. “Hoezo?”, vraagt Dido. “Het wordt allemaal zo keurig hier!”, grapt Rob. Dido: “Hou je mond! Ik wil er niks over horen. Ik ben mezelf gewoon moe aan het maken, zodat ik straks vroeg naar bed kan.”

'De zwaarste thuis'

Nathalie en Joost hebben het tijdens het schillen van de aardappelen over hun gewicht. Joost had niet verwacht dat hij de zwaarste in het Huis zou zijn. Maar met 85 kg is hij dat toch. “Mijn Joost weegt ook 85 kilo”, roept Nathalie. “Ja, maar hij is wel korter dan ik”, wijst hij haar terecht. Nathalie: “Hij heeft ook een iets dikker buikje dan jij, denk ik.” “Maar jouw Joost houdt ook wel een beetje van shoarma, hè”, zegt Joost pestend.

Hitler in 'Der Untergang'

De Bewoners praten over de film ‘Der Untergang’. Joost vraagt aan Chantal of zij de film heeft gezien. “Nee, vrienden van mij zeiden dat ie zo zwartgallig was, dat ik er geen trek meer in had.” Ze legt uit dat ze wel genoeg films over de Tweede Wereldoorlog heeft gezien. Joost vindt 'Der Untergang' juist heel indrukwekkend, omdat dit één van de weinige films is die vanuit het oogpunt van Hitler is gefilmd. “Op een gegeven moment vind je Hitler zo zielig, dat je bijna medelijden met hem dreigt te krijgen”, geeft Joost toe. Hij vertelt dat je in de film ziet hoe Goebbels en zijn vrouw hun vijf kinderen ombrengen. “Je weet wel, de Minister van Propaganda”, legt Joost aan Chantal uit. “Hé, zie ik eruit alsof ik uit een ei ben gekropen?”, reageert Chantal beledigd.

Oor aan je gezicht

“Hé wat grappig, jouw oren zitten aan je gezicht vast”, zegt Ingrid tegen Tanja. “Dat is toch bij iedereen?”, vraagt Nathalie enigszins verbaasd. “Nee, ik bedoel natuurlijk d’r oorlel”, verbetert Ingrid zich snel.

Lieske ontpopt tot mooie vlinder

Wanneer Nathalie aan Lieske vraagt wat ze in godsnaam met haar ogen aan het doen is, antwoordt ze: "Ik ga mezelf 'bevlinderen'."

Roel zwijgt liever

Roel is net naar de Dagboekkamer geweest en Dido is toch wel benieuwd wat hij daar besproken heeft. Roel houdt het nogal vaag: “Daar wil ik niet over praten, dat is persoonlijk.” “Oké”, zegt Dido. “Dan niet.” Maar de blikken die ze elkaar toewerpen zeggen genoeg.

Rob is kwaad

Rob kan het maar niet verkroppen dat hij genomineerd is en Menno niet. In de Tuin lucht hij zijn hart bij Chantal. ”Eerst krijgen Ingrid en Menno zo’n makkelijk opdracht met eieren, daarna met de 'berenopdracht' stoot hij Ingrid aan en besluiten ze niet mee te doen. En ze liggen de hele dag klef te doen in bed”, blaast Rob stoom af. “Het is bij Menno allemaal ikke, ikke, ikke, en daar kan ik niet tegen. Daar heb ik een pleurishekel aan.”

Tanja’s baby slaapt
Tanja is opnieuw bij de verloskundige geweest. Ze vertelt haar verhaal in geuren en kleuren aan Ingrid en Menno. “Eerst hoorde ik het hartje niet en toen schrok ik wel eventjes”, begint Tanja. Menno wil weten of de verloskundige het hartje wel hoorde kloppen. Tanja gaat verder: “Nee, maar toen hebben ze haar even naar links gelegd en toen hoorde we het hartje wel. Het hartje klopte eerst heel langzaam, dat betekent dat ze sliep.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #248 Gepost op: 8-10-2005, 11:16:47 »
De chemie tussen Roel en Linda

Is het dan toch echt over tussen Roel en Dido? Ze mijden elkaar het grootste gedeelte van de dag en prompt stort Roel zich weer in de armen van Linda. "Ik ben trots op je Roel", zegt Linda, doelend op het rookverbod. Zou drie keer dan toch scheepsrecht zijn?

De fluitende nachtegaal

Nathalie en Joost zijn weer eens wat van plan. Als ze de Badkamer uitkomen heeft Joost een handdoek over zijn hoofd. Nathalie: “Ik presenteer jullie…de fluitende nachtegaal!” Met lippenstift heeft Nathalie een snaveltje getekend op de navel van Joost en oogjes op zijn tepels. En als een echte entertainer vermaakt hij zijn mede-Bewoner.

Chantal geeft Tanja tegengas

In de jacuzzi komt het gesprek weer op roken. Tanja laat de rest van de Bewoners weten dat er niet gerookt mag worden als de baby geboren is. Lieske, Ingrid en Joost gaan hier zonder discussie mee akkoord. Alleen Chantal vindt dit niet zo vanzelfsprekend: “Ik heb nu het idee dat Tanja niets heeft moeten inleveren. Zij mocht roken wanneer ze wilde. Maar dan is het kind geboren en dan wordt aan de hele groep gevraagd of ze willen stoppen met roken.” Tanja legt uit dat roken wiegedood kan veroorzaken. Chantal geeft aan dat ze zeker niets zal doen om het kind in gevaar te brengen: “Maar wat zijn de risico’s als je rookt tijdens je zwangerschap?” Tanja legt uit dat het de groei kan beïnvloeden en dat het kind veel te vroeg geboren had kunnen worden. “Maar dat is de reden dat ik van twintig sigaretten terug ben gegaan naar vier."

Het eerste gesprek!

Rob en Menno hebben deze avond voor het eerst een serieus gesprek met elkaar. En alhoewel niet gelijk alle misverstanden de wereld uit zijn geholpen, is het natuurlijk wel een begin. "Ik ben blij dat we even hebben kunnen praten", laat Rob aan Menno weten. "Ik ook', reageert Menno.

Aalsmeer om half negen

Binnen ligt nog iedereen te maffen. Niet alle Bewoners slapen even diep. Tanja woelt wat, en opent af en toe haar ogen.




Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #249 Gepost op: 8-10-2005, 11:17:59 »
Interieur bekent kleur

Iedereen slaapt nog steeds. En wat doe je als er geen mensen zijn om vast te leggen op een plaatje? Dan geef je een exclusieve dia-show van wat details uit het Huis!

Rob is op

Rob is recordhouder 'vroeg opstaan'. Hij heeft zijn been klaargemaakt om aan te trekken en zijn baardharen zijn inmiddels verwijderd.

Tijd voor een nepsigaret

Ook Dido is wakker. Ze heeft niet goed geslapen, vertelt ze Rob, verbaasd over wat stoppen met roken met je kan doen. Ze staan in het Washok waar Rob ondertussen de handdoeken opvouwt als een volleerde huisvrouw. Dido ziet nog steeds de positieve kant van haar opdracht: "Ik ben onwijs energierijk. Nu ga ik een kopje koffie zetten en een nepsigaret nemen." En weg is ze, de Keuken in.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #250 Gepost op: 8-10-2005, 11:46:45 »
Pech is pech

"Ik heb het gevoel dat het fifty-fifty is." Rob kan zich niet voorstellen dat Tanja niet genoeg stemmen van de kijkers krijgt, omdat zij de Big Brother-baby krijgt. Hij, Tanja en Linda staan genomineerd. "Daar baal ik wel een beetje van", zegt hij tegen Dido. "Nu is het tussen mij en Linda. Het is dubbel. Ik zit al helemaal thuis met mijn gedachten, want het kan zomaar gebeurd zijn. Maar ik denk het niet hoor, ik denk zelf dat ik er wel doorheen zal komen", klinkt hij zelfverzekerd. "Wel hoop ik dat de baby morgen al komt. Echt." Hij zegt over Tanja: "Daarbij is het raar dat ze elke week roept 'Ik wil naar huis'. Dat is een beetje wrang voor ons." "Ja, dat is zo", vindt Dido ook. Rob ziet ook positieve kanten: "Ik heb al een keertje meegemaakt dat ik weg moest, dus ik weet hoe het is, haha." Maar toch: "Dit is de beroerdste bank die ik me had voor kunnen stellen. Ach, spel is spel. Pech is pech."

"Hij is op z'n ruggetje gevallen!"

Dido en zijn Rob zijn nog steeds als enige wakker en gooien buiten een balletje over. Als Dido de bal oppakt in een hoekje van de Tuin, ziet ze een dode spin. “Kijk nou!”, roept ze uit. Rob komt erbij. Dido: “Wie zou dat gedaan hebben?” Ze denkt aan moord. ”Wat een onwijs grote hè. Goor!” Ze draait hem om en ziet de ware oorzaak: “Hij is op z’n ruggetje gevallen! Wat zielig!” Rob stelt voor hem in de bosjes te gooien. “Nee, ik laat hem liggen, dan kunnen de anderen hem ook zien”, zegt een hypere Dido.

Bal over muur

De Bewoners nemen het er goed van. Nog steeds ligt iedereen op één oor. Dido en Rob zijn daarentegen zeer actief bezig met Dido's antirookbal: door over te gooien vergeet ze de sigaretten. Helaas kopt ze de bal enthousiast over de muur... "Mogen we alsjeblieft mijn antirookbal terug?" Rob smeekt mee: "Mogen we hem alsjeblieft terug beveiligingsman?" Maar ze krijgen geen respons. Gelukkig zijn de jongleerballen er nog. Ze tonen zich allebei echte jongleurs tot Dido het sein geeft voor pauze: "Tijd voor een nepsigaretje."

Het is net een lange film

Rob en Dido kijken zwijgend voor zich uit. “Hè, hè wat een leventje”, zucht Dido. Menno is ondertussen ook wakker geworden. “Ga je zo al roken?”, wil Dido weten. “Want dan wil ik ernaast zitten.” Menno rookt echter nooit voor zes uur ‘s avonds. Dido besluit het straks dan maar aan Ingrid te vragen. Nu is ook Roel wakker, in zijn welbekende oranje badjas wandelt hij nog slaperig door het Huis.

Big Brother voetbaltoernooi

Dido verspreekt zich: “We kunnen wel een voetbaltoernooi organiseren in de Tuin.” Menno vindt het direct een goed idee. “Laten we dat vanavond gaan doen.” Dan realiseert Dido ineens weer dat ze net met Rob de bal over de schutting heeft getrapt. Zonet besloot ze dit nog aan niemand te vertellen. Gelukkig kunnen de Bewoners vanavond wel voetbal kijken.

Schreeuwpartij in 't Huis

Tanja is erg boos op Rob. Zij heeft ‘s avonds haar was gedaan en die haalde Rob er vanochtend uit. Hij heeft de babykleertjes van Tanja’s aanstaande dochtertje niet opgehangen. Tanja treft ze nu nat en op een hoopje aan, die er al een paar uur ligt. Ze wordt woest: “Je kan toch wel wachten met wassen tot iedereen wakker is?!” Rob vindt deze kritiek onterecht en roept terug: “Ik houd al met alles rekening met je!”

"Ik hoop dat hij eruit vliegt"

“Ik ga geen gesprek meer met hem aan hoor”, zegt Tanja in de Badkamer. Ze is nog steeds van streek door haar woordenwisseling met Rob. “Als je ziet dat er was ligt, ga je toch niet eerst zelf wassen zodat er daarna geen ruimte meer is om andere kleren op te hangen?” De babykleertjes mogen namelijk niet in de droger. Lieske snapt Tanja: “Het is goed om het soms even uit te schreeuwen.” "Ik hoop dat ik erin blijf en hij eruit vliegt", zegt Tanja eerlijk.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2005, 13:42:54 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #251 Gepost op: 8-10-2005, 15:54:38 »
De boodschappen zijn er

De boodschappen zijn gearriveerd. “Ze hebben alles netjes bij elkaar gezet joh”, zegt Tanja, die nu een welkome afleiding heeft. “Wat veel, jongens!”, vindt Joost. “Zo, voorzichtig man”, waarschuwt Roel Linda als deze in één keer heel veel boodschappen vanuit het Washok de Keuken in sjouwt. De worsten vallen bijna uit haar armgreep. Nathalie is ook blij met wat ze aantreft: “Jee, tandenborstels!” “Jongens…”, zegt Lieske die haar ogen niet kan geloven bij zoveel voedsel. Ook het drinken is goed vertegenwoordigd: cassis, sinas, appelsap, jus d; orange en cola. Roel: “Volgens mij klopt het als een bus.” Nathalie wil wel van één ding af: “Al die pindakaas moet nu de kast uit hoor!”

Solidair en verwend

De boodschappen zijn net binnen. Het gemopper begint echter al direct, want er blijken een heel aantal dingen niet te zijn. Chantal kan daar echt niet tegen, ze vindt het maar verwend gedrag. “We hebben nog nooit zoveel eten gehad.” Ook vindt ze het niet solidair dat alle andere Bewoners gewoon doorroken terwijl Roel, Dido en Chantal moeten stoppen. "Het lijkt wel of de andere Bewoners zelfs meer roken, zelfs met een blik van ‘kijk mij nu’." Chantal verwijt het Ingrid dat ze direct klaagt over het feit dat niet alle bestelde boodschappen zijn geleverd. Een felle woordenwisseling volgt. Chantal vindt iedereen maar verwend. Dit is alweer de tweede woordewisseling vandaag. Hebben de Bewoners te lang geslapen of zijn het de afkickverschijnselen?

Twee blikjes krab in plaats van vier

Joost komt terug uit de Dagboekkamer. Hij heeft een nieuwe zender voor Roel. Ook brengt hij de mededeling dat de mascara nog komt en dat er sommige dingen niet geleverd zijn terwijl ze wel zijn besteld. Dit komt echter ook omdat het budget is overschreden. Dit feit maakt de woordenwisseling van vanmorgen nog zinlozer. Chantal verwijt de andere Bewoners nog steeds dat ze zich druk maken omdat er maar twee blikjes krab zijn in plaats van vier. “Ik kan hier zelf wel een maand van leven en er zijn mensen die van veel minder rond moeten komen.” Ook Linda is het met haar eens, “Wij hebben verschrikkelijk geluk, we mogen gewoon elke week voor 800 euro eten bestellen, alleen maar omdat we meedoen aan een tv-programma.”

Houdt Chantal het 'niet roken' vol?

Chantal barst in tranen uit en vertrouwt Linda toe: “Al die zogenaamde uitbundigheid, allemaal spel. En al dat puberale gedrag. Ik kan er allemaal niet meer tegen. De enige manier dat ik daar elke dag mee om kan gaan is door te roken…”

Rob is geen 'klusvader'

Rob is druk in de weer met het ophangen van fotolijstjes. Joost komt aanlopen en vraagt: “Vind je het leuk om te klussen?” Rob hoeft daar niet over na te denken: “Oh nee!” Joost is verbaasd: “Oh? Ik vind jou echt zo’n gezellige klusvader… Dus geen bolderkar voor je zoon gemaakt?” Rob: “Nee, alsjeblieft zeg.” Zoals met bijna alles maakt Joost hier ook vanzelf weer een grap over: “Oh nou, dan zag ik dat echt mis. Dat moet ik even verwerken. Het is niet dat ik nu meteen minder over je denk of zo.”


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #252 Gepost op: 8-10-2005, 17:14:33 »
Waarom wast dat mens de babykleertjes? Het is net nieuw! Is ze weer bang dat het niet goed is?
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #253 Gepost op: 9-10-2005, 00:21:22 »
Indrinken voor de wedstrijd

Roel is al helemaal in de stemming voor de wedstrijd van vanavond. Onder het genot van een flesje bier trapt hij een balletje. Ook de Dido, Lieske en Ingrid zijn aan het indrinken met een wijntje, en in het bubbelbad maken Nathalie en Linda ook al wat bier soldaat.

Laatste feestje voor één van de Bewoners

Linda en Nathalie hebben samen al een fles rosé op, en nu zitten ze aan het bier. Ingrid voegt zich bij hen. "Voor één iemand is het vanavond het laatste feestje", merkt Nathalie op. "Ja", verzucht Linda. "Ik blijf deze week ook gewoon Linda. Ik ben vanavond bijvoorbeeld weer gewoon aangeschoten! Als ik eruit moet donderdag, dan weet ik dat ik er niet bewust iets aan heb gedaan omdat te veroorzaken. Dan heeft het zo moeten zijn." Ingrid vind haar sterk. Ze heeft al twee nominatierondes op de bank moeten doorstaan. "Als je deze ronde overleeft vind ik je echt heel sterk."

"Linda is alweer helemaal wappie"


Ingrid grijpt in als Chantal het nu nog steeds over de irritaties van vanmorgen heeft. “Geniet nu gewoon even van het moment!" Hierop pakt ze er een fles wijn bij. "De anderen zijn al flink aan het drinken, Linda is alweer helemaal wappie", aldus Chantal. Hierna buigen de dames zich over het openen van de fles, wat niet erg schijnt te lukken. Ondertussen ligt Lieske op de bank, ze heeft weer een bal op d’r knie gekregen en heeft veel pijn.

"Je krijgt ook veel grotere borsten"

Menno noemt Dido een aandachtsorgel. “Het enige wat ik wil is liefde”, reageert Dido. “In welke zin van het woord wil je liefde?”, vraagt Roel. “Jullie zitten me te plagen”, vindt Dido. “Het is alleen maar interesse”, aldus Menno. “Ik vind jou heel anders dan als je wel rookt”, meent Dido. “Dat is projectie”, zegt Roel. “Jij hebt juist een heel ander gezicht en ook een hele andere intonatie in je stem.” “Je krijgt ook veel grotere borsten”, voegt Menno daaraan toe. Dido: “Doe even normaal!” “Heb je extra zin in seks?” “Ja”, antwoordt Dido schuchter. “Jullie zitten me in de maling te nemen alsof ik gek geworden ben”, zegt ze voordat ze zich verslikt in de koffie.

Aambeienzalf tegen de wallen

Tanja heeft aambeienzalf uit de Dagboekkamer meegenomen. Ze roept Ingrid en Chantal bij zich in de Slaapkamer. Chantal schiet in de lach. De zalf is namelijk niet bedoeld voor aambeien, maar om de wallen onder de ogen tegen te gaan. Lieske is ook nieuwsgierig geworden en komt op haar krukken aanlopen. “Het is vochtonttrekkend”, zegt Chantal.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #254 Gepost op: 9-10-2005, 00:26:05 »
Het effect op je 'zijn'

Alle Bewoners moeten zich verzamelen in de Slaapkamer. Chantal vertelt over haar ontwenningsverschijnselen. “Dat nicotine me zo in de macht kan hebben. Het effect wat het op je ‘zijn’ heeft, dat herken ik helemaal niet.” Ze eet een dropje om de gevoelens te onderdrukken.

"Let me entertain you"

"Ik heb het idee dat als ik hem ooit tegenkom, ik het met hem zou kunnen doen. Je komt denk ik echt een week niet meer bij als je het een nacht met hem doet", aldus Chantal. Lieske zingt: "Let me entertain you..." Kortom, de Bewoners hebben het over Robbie Williams. Best toevallig, ze moesten eens weten wat voor chaos deze zanger de afgelopen week in het land veroorzaakte...

"Ik moet kapot nodig zeiken"

Roel moet ongelooflijk nodig naar de wc. Hij loopt onrustig door de Slaapkamer. Op een gegeven moment doet hij een laken over zijn hoofd en dreigt naar het toilet te gaan. Hij vraagt zijn mede-Bewoners om advies, maar die laten het afweten. "Ik moet kapot nodig zeiken", zegt hij ongeduldig. Big Brother voelt met Roel mee en laat hem naar de wc gaan. Opgelucht keert hij terug in de Slaapkamer.

Mag ik ze aanraken?

Roel wordt in de vrouwenkleren geholpen door Dido. Dido vindt dat ze dikker is geworden. "Je hebt ook grotere borsten", zegt Roel. Hij vraagt of hij ze even aan mag raken. "Nee", zegt Dido resoluut. Roel probeert het toch, maar Dido slaat zijn handen weg. Chantal loopt kwaad de Slaapkamer uit. Kan ze niet tegen dit gedrag?
Menno wordt opgemaakt door Tanja en Ingrid. Chantal komt ook helpen en lucht haar hart. "Ik irriteer me verschrikkelijk. Al die vrouwen die om Roel krioelen. Vrouwen hebben een onderlinge strijd; Roel die loopt zijn pik achterna."

Dichtgeplakte ogen

"En nu nog de nepwimpers", zegt Dido. "Moet dat echt?", vraagt hij. "Menno heeft het ook", zegt Dido. "Ik moet wel die wedstrijd nog kunnen zien", zegt hij protesterend. "Wil iemand een biertje voor me halen?", vraagt hij. Nathalie is zo aardig om dat te doen. Roel kan ondertussen zijn handen niet afhouden van Dido. Dido brengt de wimperlijm aan op Roels ogen. Nathalie is het niet eens met haar techniek. "Je hebt mijn oog dichtgeplakt", zegt Roel, "Ik word helemaal zenuwachtig van dat jong", gilt Dido uit. Bij Menno gaat de verkleedpartij een stuk gesmeerder. Hij is al bijna klaar.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #255 Gepost op: 9-10-2005, 00:28:56 »
Bijna klaar voor de wedstrijd!

De Bewoners maken zich klaar voor de voetbalwedstrijd. Rob is in de Tuin aan het frituren en Menno en Lieske genieten van een hun eerste patatje met mayo. Bij Roel zit de sfeer er ook al goed in. Al zingend en boerend danst hij door Woonkamer.

De wedstrijd is begonnen!

Gewoon geen feestgevoel

Linda zoekt Chantal, die in de weer is met de frituurpan, op in de Tuin. Linda heeft zo’n genoeg van het niet-roken, en dit terwijl ze het zelf wel mag. Ze vindt dat de sfeer er onder lijdt en ze vindt het gewoon sneu voor Chantal. Ze heeft daardoor geen feestgevoel en dit geldt zeer zeker ook voor Chantal. De dames zijn het er verder ook over eens dat zij de enige 'echte' mensen zijn in het Huis. "Er zijn hier mensen die in staat zijn op hun handen te lopen voor wat camera-aandacht, maar ik schrik als ik merk dat de camera op mij gericht wordt", aldus Chantal.

De tweede helft
Roel blijkt ook tijdens de tweede helft van de wedstrijd een ware voetbalkenner. Vol vuur roept hij: "Allemaal naar de andere kant, jongens!" Luttele seconden later zegt de TV-verslaggever exact hetzelfde. Dido daarentegen kan het maar weinig boeien. Na een potje touwtjespringen en het verzorgen van de frikadellen, hangt ze verveelt op de bank. Linda zit er heel stilletjes bij. Ze kijkt heel sip, het is alsof ze elk moment in huilen kan uitbarsten. Heeft het iets te maken met de letters 'Bart' die ze op haar wang heeft geschminckt?

Wel of niet stoppen?

Toen Dido haar contract moest tekenen moest ze wel even slikken toen ze de regels omtrent roken zag, en helemaal toen ze de huidige Weekopdracht te horen kreeg. Toch voelt ze zich wel goed, en overweegt ze definitief te stoppen na deze sigaretloze week. Maar Rob vindt dat geen goed idee. “Je kunt beter stoppen als je hier weg bent.” Hij denkt dat Dido het anders te moeilijk gaat krijgen in het Huis, net zoals Chantal.

Pijn is fijn

Linda is druk bezig om de nepnagels en lijmresten van Menno te verwijderen. "Pijn is fijn", zegt ze terwijl ze hardhandig verder gaat. Roel heeft inmiddels zijn standaard kloffie weer aan en zit met een biertje op de bank. In de Woonkamer zijn ze in discussie over alternatieve geneeswijzen.

Theekransje

Onder het genot van een kopje thee hebben de Bewoners hebben het over het Christendom, wereldoorlogen en het medium Char. Niet bepaald de meest sappige onderwerpen. Om en om wordt er flink gegaapt. De avond staat in schril contrast met vorig weekend, waarin de Bewoners helemaal los gingen. Zouden ze nog gaan feesten of liggen ze over een uurtje allemaal op één oor?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #256 Gepost op: 9-10-2005, 11:21:28 »
Roel verstopt zijn geld

Terwijl iedereen nog in diepe rust is, besluit Roel een andere plek te zoeken voor zijn 10.000 euro. Nadat hij heeft gecheckt of er niemand wakker is, pak hij een biertje, zijn geld en een zitzak om zijn geld in te kunnen tellen. Uiteindelijk doet hij het geld in een zwarte plastic zak om het vervolgens in de bloempot buiten te verstoppen. Is dit een geschikte plek voor zijn geld of bedenkt hij over een paar dagen weer een nieuwe? Nu gaat Roel eerst maar eens slapen. Biertje opklokken, tanden poetsen en naar bed.

Een vroegertje

Ondanks dat iedereen pas laat naar bed ging, staan er al een aantal Bewoners naast hun bed. Ingrid, Menno, Roel en Linda zijn hun bed uit. Ze zijn wat moeilijk te verstaan en daarom roept Big Brother om dat ze hun zender moeten checken. "Zo maken we iedereen wakker", zegt Roel. Linda is verbaasd dat er al zo veel mensen uit bed zijn. "Waarom toch?", vraagt Linda suf. Roel: "De Weekopdracht begint zo." Gelukkig is Linda wel zo wakker dat ze daar niet in trapt. Dan besluiten ze dat het wel erg vroeg is voor een zondagochtend en kruipen met zijn allen weer in bed.

Waar denkt hij aan?

Of dat hij wakker geworden is van de stem van Big Brother of uit zichzelf, Rob is weer als eerste van de partij. Hij gaat buiten zitten en staart een half uur voor zich uit. Waar denkt hij aan? Aan de ruzie van gisteren met Tanja, hoe hij ervoor kan zorgen dat hij het Huis niet hoeft te verlaten, aan zijn potje voetbal met vrienden of is hij gewoon aan het dagdromen? Één ding is duidelijk, hij is heel ver weg.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #257 Gepost op: 9-10-2005, 17:37:19 »
Jij wast en ik droog

In dit geval is het Rob die wast en droogt. Het hele Huis is weer spik en span. De andere Bewoners verkeren nog ver in dromenland.

Eindelijk een metgezel voor Rob.

Rob krijgt zijn trouwe metgezel erbij: Dido. Ze komt echter niet fit haar bed uit. "Ik ben niet lekker." Rob doet zijn beklag bij Dido. "Ik werd wakker omdat er vanmorgen een paar vroeg op waren. Maar goed." "Hoe laat is het eigenlijk?", vraagt Dido. Rob geeft aan dat het half één is. "Nog zeven uur, dan kan ik weer gaan slapen en hebben we deze dag ook weer volbracht."

"Ik ga zo eerst touwtje springen, beetje sporten,want ik groei echt dicht hier. Dan kom je er pas achter hoeveel je thuis beweegt." En zo gaat voor Dido deze derde rookvrije dag in.

"Schudden met die borsten"

Ondertussen is iedereen wakker. Dido, Rob en Chantal praten verder over het niet-roken, terwijl de rest gezellig op de Slaapkamer aan het dollen is. “Joost, schud eens met je tieten!”, dolt Ingrid. Hij denkt er niet aan, maar laat zich dan toch overhalen en schudt wat met zijn ‘borsten’. “Eeeh, er schudt helemaal niks man, ik heb geen borsten”, zegt Joost vol trots. “Ik ben echt super afgevallen hier. Toen ik in het Huis kwam was ik een gezonde Hollandse jongen van 85 kilo. Ik weet zeker dat ik nu minder weeg.” En wat is hij trots!

Hoe zit het met de activiteiten?


Joost wil graag met de hele club ontbijten. Dan mag hij wel opschieten, want bijna alle Bewoners hebben ondertussen hun ontbijt binnen. Het valt Ingrid op dat Joost niet meer zo actief is in de morgen. “Dat klopt ja, die tijden zijn voorbij jongens.” Al snel komt het onderwerp op Rob die weer het hele Huis heeft opgeruimd. “Menno, jij doet echt helemaal niks hier”, zegt Ingrid plagend. “Je hebt nog nooit een stofzuiger hier in Huis vastgepakt." Met pijn en moeite geeft hij het toe. “Weet je dat ik zelfs nog nooit van mijn leven een wc heb schoongemaakt.” Hij gooit het balletje terug naar Ingrid en Roel gaat zich er ook mee bemoeien. Dan zegt Roel op zijn Roels: “Voor een chick doe je helemaal geen ruk!” Ingrid huppelt weg en roept dat ze vandaag gaat stofzuigen.


Klappen voor mannen

"Kunnen mensen bij jou ver gaan?", vraagt Chantal aan Linda. "Ja, heel ver. Eigenlijk veel te ver." Linda zegt vaak niets als haar iets dwars zit, ze moppert alleen maar in zichzelf. "Ik kom vaak te makkelijk over en dat laat ik dan maar zo", zegt Linda. Ze is echter wel assertief als mannen zonder mijn toestemming aan haar willen zitten. Die kapt ze direct af, of ze maakt een vunzige opmerking. "Daar hebben ze namelijk meestal niet van terug." Linda heeft ook daarom al heel wat klappen uitgedeeld aan mannen. Ook Chantal deelde pas geleden nog een duw uit. "Vaak denken ze in de provincie dat vrouwen alles goed vinden. "Laatst was ik uit toen een man mij vol bij m'n borst pakte en hem heen en weer schudde. Toen heb ik hem een flinke duw gegeven", aldus Chantal.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #258 Gepost op: 9-10-2005, 17:39:22 »
Ontdekking in de Tuin

Gisteren vond Dido een dode spin in de tuin. Hij lag op zijn rug en was 'lekgeraakt': "Er kwam verschrikkelijk veel slijm uit". Vandaag heeft ze een kleine stekelige vrucht ontdekt aan één van de bomen in de Tuin. Ze laat hem eerst aan Rob zien, ook hij is zichtbaar verbaasd. Ingrid vindt het meer een 'mongolide' kastanje. Joost wil nog wel even die spin van gisteren zien, maar hiervoor zal hij moeten wachten totdat Dido is uitgehuppeld met Menno. "Ik heb echt drilbillen gekregen, zullen we dit daarom elke dag doen?" stelt Dido aan Menno voor.

"Mag ik je een klap geven?"

Lieske vraagt of ze Joost een hele harde klap mag geven als ze uit het Huis is, ze heeft namelijk een hele goede rechtse. Dit omdat het Joost was die haar knie blesseerde. Joost gaat hier mee akkoord: “Ga je gang maar”. Maar Lieske wacht liever totdat ze het Huis uit is.

Rode haren in de douche

Intussen is het tijd voor een broodje. Wat zijn ze blij dat ze weer eten hebben. Nathalie geniet van een ouderwetse sandwich met kaas en tomaat en Menno gaat straks een omeletje bakken. Het gesprek gaat verder over haren in de douche, een leuk gespreksonderwerp voor onder de lunch. "Ik heb altijd zo'n hekel aan die lange rode haren in de gootsteen. Die zo lang zijn dat ik ze met mijn vingers aan moet raken en je dus niet zo even weg kan spoelen", aldus Joost. Rara, van wie zullen die kunnen zijn?

De touch van Roel

Chantal tegen Lieske: “Ga lekker bij Roel zitten. Die knie gaat niet weg.” Lieske denkt er anders over en vertrekt naar de Woonkamer. “Wat is er gebeurd met mijn techniek jongens?”, vraagt Roel zich af. “Ik ben m’n touch kwijt.”

Afscheid

Chantal: “Alsof je er nooit bij bent geweest, dat vind ik het ergste.” Chantal, Linda, Roel en Rob hebben het over rare gevoel dat je krijgt als je uiteindelijk het Huis moet verlaten. Ze willen ook geen afscheidsdineetje waar iedereen iets over elkaar moet zeggen. “Vorige keer had ik het erg hoog zitten, dat zal dit keer niet gebeuren", zegt Rob. “Het hoeft ook geen afscheid te zijn. Over een paar weken kunnen we elkaar zien wanneer we willen.“ Chantal zegt dat sommige mensen waarschijnlijk niet buiten het Huis zal zien. Roel begint over Joost die hem heeft genomineerd. “Ik zal niet meer ontspannen totdat hij dit pand heeft verlaten”, grapt hij.

Biertje!

“Echt een kwebbelkous. Ik hoor haar niets zeggen. Joost is constant aan het woord.”, zegt Roel die Nathalie en Joost afluistert. Maar hij houdt zijn gedachte er niet lang bij. “Ik heb een geniale ingeving”, zegt hij. “Biertje!”

Laat mij even Big Brother doen!

“Stel dat er een brief over hek wordt gegooid van Bart, dan lees ik ‘m”, zegt Linda. “Als ik er één van mijn dochter krijg, doe ik dat ook”, zegt Rob stellig. “Als ze een brief van mijn familie over het hek gooien, dan gooi ik ‘m terug. Laat mij even Big Brother doen, kom op zeg! Ik heb niet geweten dat iemand zijn familie zo weinig kan missen”, grapt Roel.

Tanja staat op knappen

Tanja wordt naar de Dagboekkamer geroepen. “Die staat echt op knappen”, zegt Joost. “Ik heb gedroomd dat het 18-10 zou worden” , zegt Dido. Joost denkt dat het de tiende wordt. Dat is morgen al. Het begint spannend te worden...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #259 Gepost op: 9-10-2005, 18:22:43 »
Het huishouden

Er wordt getwijfeld over Dido’s bijdrage aan het huishouden. “Je moet eens initiatief nemen. Volgens mij heb jij nog nooit afgewassen.” Dido bekend dat ze alleen heeft afgedroogd, maar schiet in de verdediging. “Ik heb een keer pannenkoeken gebakken”, zegt ze. “Hoeveel dan?”, vraagt Roel zich af. “De helft!”, zegt ze. “Als er iemand niks gedaan heeft, dan ben ik dat wel”, zegt Tanja.

Alleen zijn

“In dit programma is het niet prettig om je niet prettig te voelen”, zegt Chantal. “Thuis trek je de stekker van de telefoon eruit en is er niemand die tegen je zegt dat je moet stoppen met roken. Als jij chagrijnig zou zijn, zou je dat dan laten merken?”, vraagt ze aan Joost. “Ik ben niet veel chagrijnig. Ik ben niet de persoon die een hele dag gaat zitten mokken. Sinds gisteravond heb ik wel het gevoel dat ik even alleen wil zijn.” “Dan ga je toch even een half uurtje in het bubbelbad”, zegt Chantal.

"Tanja volhouden!"

Er wordt geschreeuwd naar de Bewoners. Tanja denkt te horen dat ze ‘Tanja volhouden’ roepen. “Schreeuw eens wat harder, want ik versta er geen zak van”, schreeuwt Roel terug. Hij denkt dat ze iets over ‘die rooie’ roepen. Linda bedankt het publiek voor de steun.

Overeenkomsten tussen Nathalie en Dido

Nathalie en Dido hebben veel gemeen, zeker wat betreft hun vroegere gezinssituatie. Beide Bewoonsters komen uit een gebroken gezin. "Ik denk wel dat wij door ons verleden sterker zijn dan vele anderen. We kunnen heel goed met bepaalde situaties omgaan, omdat we daar al zo vroeg in ons leven leerden om op eigen benen te staan."

Joost heeft een uientrauma

Rob heeft, geassisteerd door Lieske, weer een heerlijke maaltijd verzorgd. Alleen het handgemaakt pittige uiensausje wordt niet door alle Bewoners gewaardeerd. Vooral Joost heeft nog een uientrauma en gaat voor de -eveneens zelfgemaakte- knoflookvariant. Lieske is tevreden over het resultaat van haar inspanningen. Ze vindt dat ze in het Huis pas goed heeft geleerd om voor groepen te koken.

Wat is er met Ingrid aan de hand?

Ingrid heeft zich afgezonderd in de Slaapkamer en ligt daar op bed een potje te huilen. Wat zou er aan de hand zijn? Chantal komt even later de kamer binnen en Ingrid vertrouwt haar toe dat ze geschrokken is van het voorval in de Tuin en dat ze haar familie en vrienden gewoon erg mist. Bovendien ligt de vette shoarmahap haar erg zwaar op de maag. Dit alles resulteerde in een flinke huilbui.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2005, 20:37:33 door Nîcky »