“Misschien moeten er wel twee uit”
“Joost, doe jij even de vuilniszak, dat is echt mannenwerk”, vindt Nathalie. “Oh leuk, maar dan ga ik daarna wel op de bank liggen”, reageert Joost. Linda zet de koffer van Rob in rechte rij naast die van Tanja. Direct wisselt Tanja de koffers van plaats. De koffer van Linda staat nu in het midden, “dat brengt geluk.” Het wordt vast een avond vol verrassingen. Daar is iedereen het over eens. “Misschien moeten er wel twee uit”, fantaseert Linda. “Dan ga ik wel met je mee”, stelt Tanja voor.
“Tijd voor een wijntje”
“We hebben het erg leuk gehad”, zegt Rob tegen Ingrid terwijl hij haar omhelst. “We kunnen nog zo veel beleven”, vindt Ingrid. “Wie weet er hoe laat het is?”, wil Nathalie weten. Rob gaat nog even speciaal voor haar kijken: “Het is zeven uur”. “Tijd voor een wijntje”, vindt Nathalie en ze holt naar de Keuken. Dan kraakt de stem van Big Brother door het Huis: “Bewoners, willen jullie naar binnen gaan en de deur dicht doen?”
De zenuwen komen naar boven
De Bewoners zitten klaar in de Woonkamer. Nu praten ze nog over korte baarden, stropdassen en andere onderwerpen waar iedereen een mening over blijkt te hebben. Linda verandert het onderwerp: “Ik ben zenuwachtig!” Chantal ziet het: “Ik merk het, je bent helemaal niet jezelf, kom hier.” Linda gaat naast Chantal zitten om wat steun te krijgen tijdens deze spannende avond. Als Linda nog eens zegt dat ze echt nooit eerder zo zenuwachtig was, stelt Lieske haar gerust: "Wacht maar tot je rij-examen."
"Ik steek er meteen één aan"
Rob zit naast Dido op de bank: “Ik vind het spannend", geeft Rob toe. Ze geeft hem een arm. Zelf lijkt Dido ook wat nerveus. Dan wordt iedereen door Big Brother opgeroepen te gaan zitten. “Jongens, succes hè!, kom op”, roept Chantal. Roel en Dido hebben al sigaretten voor zich liggen, ook één voor Chantal. Hun zware Opdracht om niet te roken is bijna voorbij. “Als ik Bridget zie, steek ik er meteen één aan”, zegt Roel. “Nee, niet doen Roel!”, zegt Dido. “Dan is straks de Opdracht mislukt.” Hij hypert nog wat na. “Niet doen Roel. Ik heb de hele week rekening met jou gehouden, nu mag je dat even met mij doen.”
De vader, de moeder en het kind
Linda krijgt op beide wangen tegelijk een zoen, van Nathalie en Joost. Het is precies het moment dat de Live-Show vanuit de studio aanvangt. Tanja zit wat bedrukt op de bank. "Iemand een glas water?" Joost verzorgt zijn mede-Bewoners en schenkt in. "Wat een klotesfeer jongens". Roel plaagt Dido: "Je hebt nooit een geheime missie gehad ofzo, en toch hang je de hele tijd de zenuwpees uit." Ook is nog iemand nerveus. "Lin, wat ben je toch een zenuwlijer", zegt Chantal lief. Linda zegt bijna niets. "Volgens mij is het negen uur geweest", zegt Menno. Dan zou iedereen weer mogen roken, maar ze wagen de gok maar niet... Bridget komt plotseling binnen vanuit de studio: "Hallo Bewoners!"
"Lin is één van de warme en lieve persoonlijkheden in het Huis", zegt Roel over Linda als Bridget ernaar vraagt. "We hebben nu de aanstaande moeder, de vader en het kind op de bank zitten", zegt Joost. "Ik zal ze hoe dan ook missen."
Chantal zegt in de uitzending over Rob: "Rob en ik hebben elkaar de afgelopen dagen wat beter leren kennen, daarvoor was het tam, en er zijn er genoeg over met wie ik het ook kan vinden. Ik wil ze allemaal houden!" Dan gaat Bridget weer weg. "wat kwamen we goed uit onze woorden!", prijst Roel henzelf.
"Dan ben jij de baby"
"Ik krijg echt iedere week een vraag", heeft Chantal gemerkt. "Da's toch leuk schat?", zegt Rob. Ze vindt de TV behoorlijk zacht staan en vraagt aan Big Brother of hij wat harder mag. "Liet jij net een boer?", vraagt Dido aan Roel. Iedereen kakelt door elkaar. Nathalie vult de opmerking van Joost aan, toen hij verwees naar de Genomineerden met 'De vader, de aanstaande moeder en het kind'. "Dan ben jij de baby", zegt ze met een hoog stemmetje tegen Joost.
Verrassing onbekend
"Het wordt een avond met veel verrassingen", heeft Lieske horen zeggen. "Er is een Exit, en we hebben de uitslagen van de opdrachten die we waarschijnlijk gehaald hebben. Wat zou er dan nog meer zijn?" Niemand weet het antwoord. "Ik was nerveus toen ik op de bank zat, maar dit is wel factor dertien keer irritanter", merkt Roel op. Lieske: "Nou, interessant."
Joost: "Boeiend."