Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 120277 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #280 Gepost op: 12-10-2005, 12:04:45 »
Rock on!

Er gebeurt nog vrij weinig in het Huis. Terwijl Chantal nog op de stip staat, slapen de meesten nog. Totdat ze weer schrikken van de harde rockmuziek. De één zingt mee, de ander schrikt wakker en de slaapt gewoon door.

One-night stand

Linda gaat een gesprek aan met Chantal over seks. Linda: “Heb jij wel eens one-night stands?” Chantal: “Nee, nooit.” Linda: “Dus zit je dan wel eens een maand zonder?” Chantal: “Ja, tenzij ik een vriendje heb. Dan niet.” Linda: “Ik heb dat wel gedaan. En nu heb ik er een paar achter de hand die ik kan bellen voor seks.” Chantal: “Echt waar? Doe je het wel veilig?” Linda: “Ja.” Chantal: “Altijd?” Linda: ”Ja.” Chantal: “Ook met Bart?” Linda: “Ja.” Chantal: “Goed zo, ik ben trots op je. Anders zou ik boos worden.” Linda: “Ik heb eigenlijk gelogen. Maar daar wil ik het niet meer over hebben, goed.” En Chantal stemt in. Ze beginnen gelijk over iets anders, namelijk bananenvla.

"Wat kan jij goed Engels"

Het is nu de beurt aan Rob om op de stip te staan. Met Chantal en Linda als zijn publiek, ziet hij reden genoeg om op te treden. Hij zingt allerlei liedjes en danst er zelfs bij. Rob kan niet bepaald goed zingen, maar dat deert de pret niet. Chantal speelt een spel met Rob. Zij vertaalt een zin in het Nederlands van een bekend nummer en dan moet Rob raden welk liedje het is. Chantal: “Je zit onder mijn huid.” Rob staat te denken en probeert uit te vissen welk liedje. Hij weet wel van welke zanger. Hij probeert erachter te komen door het hardop te zeggen: “Under my skin, under my skin.” Hij weet het nog niet, en dan helpt Chantal hem een handje. Linda vindt het knap van Rob dat hij goed Engels kan. Linda: “Rob, jij kan wel goed Engels.” Rob: “Nou valt mee hoor.” Linda: “Hoe weet je anders dat huid ‘skin’ in het Engels is. Ik zou het niet weten. Als je geen Engels op school leert, dan zou ik niet weten hoe je het anders moet leren.” Linda’s gebrek aan Engels geeft Rob en Chantal geen aanleiding om daar verder over te praten. Zij spelen snel hun spelletje verder.

Beter dan je Elvis-kapsel

De Bewoners zijn even lekker aan het lunchen en het nieuwe kapsel van Menno komt weer ter sprake. “Kort haar staat je best leuk Menno. Los van die kale plekken natuurlijk. Dat Elvis- kapsel van de afgelopen dagen stond je echt niet”, merkt Dido op. Gisteravond is er een kapper langs geweest om Menno’s toegetakelde kapsel te fatsoeneren. Het is aardig gelukt, maar de schade die Ingrid heeft toegebracht, blijft zichtbaar. “Mensen denken echt dat je een psychopaat bent”, is Roels nuchtere opmerking. “Zijn jullie nu klaar?”, vraagt het ‘slachtoffer’. “Ik ga zo naar de Dagboekkamer om Ingrid terug te pakken. Jullie zien nog wel wat er gaat gebeuren.”
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 13:44:11 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #281 Gepost op: 12-10-2005, 20:46:33 »
'Queen of boring'

De verveling slaat weer eens toe. “Wat zullen we eens gaan doen vandaag?”, vraagt Linda. “Zullen we ons gewoon gaan vervelen”, stelt Chantal voor. “Nou dan ga ik weer zitten”, zegt Linda. Chantal: “Dan ga ik even kijken hoe je dat doet. The queen of boring.”

“You can run, but you can’t hide.”

Menno en Ingrid staan samen in de Badkamer. Ook al is het buiten nog erg lekker weer, toch doet Menno zijn ‘sneeuwmuts’ op. Het blijft natuurlijk ook behelpen met zo’n kapsel. Ingrid heeft duidelijk aandacht nodig, maar Menno heeft het niet echt in de gaten. “Als je het knippen van je teennagels belangrijker vindt?”, zegt ze op een verwend toontje. “Belangrijker dan wat?”, vraagt Menno. “Dan knuffelen?” Ingrid is de deur echter al uit en roept nog: “Nee, nou hoeft het al niet meer.” Menno rent vervolgens achter Ingrid aan: “You can run, but you can’t hide.”

Menno heeft iets te verwerken

Menno heeft opnieuw een gesprek gehad in de Dagboekkamer. Als hij terugkomt is hij een beetje overstuur. Ingrid staat op de stip in de Tuin als hij naar buiten komt. Ze vraagt hoe het was in de Dagboekkamer. “Niet leuk”, zegt Menno. “Ze hebben me e-mails laten lezen en die waren echt niet leuk.” Zijn mede-Bewoners willen weten wat er in stond. “Dat kan ik nu nog niet zeggen. Ik moet het eerst zelf even verwerken.”

"Dit had ik niet van mezelf verwacht"

Rob zegt tegen Lieske: ”Je raakt op een gegeven moment klaar met dingen. Krijgt meerdere dipjes. Je hebt elkaar gezien, weet hoe iedereen in elkaar zit. En dan heb je ook nog drie mensen die niet mogen roken en drie mensen die op de nominatiebank zitten. Een hele zware nominatiebank. Dan verlang je naar huis.” Op een andere plek in de Tuin praat Tanja over Rob: “Ik hoop zo dat hij weggaat als ik niet ga. Dan voel ik me stukken beter. Ik denk dat ik zelf ga, maar als dat niet het geval is…” Menno: “Volgens mij hoopt hij dat zelf ook wel een beetje. Hij heeft het niet meer naar zijn zin hier. Tanja is rechtuit: “Mooi zo, eigen schuld. Ik dacht dat ik het meer voor me kon houden als ik iemand niet mocht, dit had ik niet van mezelf verwacht. Maar je zit hier verplicht met elkaar en buiten kan je iemand ontlopen, hier is dat niet prettig.”

Joost de actieheld

Dido heeft Joost weer eens een vreemde uitdossing gegeven. Vandaag is hij Batman! Compleet met cape, zwart maskertje en…naveltruitje? “Ik heb nooit zo gelachen op de stip”, zegt Linda. Dido gaat nog een stapje verder. “Kom, ik ga je zelfs laten vliegen”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #282 Gepost op: 12-10-2005, 20:48:33 »
"We moeten gewoon nadenken"

Menno wordt opnieuw naar de Dagboekkamer geroepen. En hij komt er niet al te vrolijk uit. Menno gaat naar buiten om even af te koelen. Niet dat hij kwaad is, maar hij moet een aantal dingen verwerken. Hij treft Tanja op de zitzak aan en vertelt zijn verhaal. "Ik heb een soort van sanctie gekregen van BB. Doordat ik mensen in de buitenwereld heb gekwetst door woorden als kanker en chemokuurtje te noemen." Tanja: "Ik kende toevallig iemand die heel ziek was en die kwam ik lang geleden in de stad tegen. Die had een beetje het haar zoals jij nu. Dan maak je al snel zo'n opmerking, zonder er iets mee te bedoelen. En wel meer mensen zeggen dat. Volgende week is iedereen het weer vergeten."
Menno: "Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft gezegd."
Tanja: "Ja, ik heb daar vanochtend ook een opmerking over gemaakt."
Menno: "Maar ik ga het straks wel tegen de hele groep zeggen. Blijkbaar zeggen mensen op straat zulke dingen, alleen nu komen wij op televisie." Tanja: " Mocht je nu op de bank zitten, dan denk ik niet dat je hierdoor eruit zal gaan."
Menno zit even later naast Ingrid. Hij vertelt haar wat er in de Dagboekkamer gezegd is. BB heeft hem een aantal e-mails voorgelezen waarin kijkers zich gekwetst voelen door de woordkeuze van Menno. Ingrid: "Ik was er al bang voor. Maar dan ben je nu wel goed teruggepakt. Ik vind het terecht." Menno: "We moeten gewoon nadenken over de dingen die we zeggen. Eigenlijk kan het gewoon niet."

"Maak je je zorgen om Menno?"

Chantal: "Kijk eens in de spiegel, daar staat een geweldige man." Joost ziet zichzelf. Of ziet hij Batman?
"Maak je je zorgen om Menno?", vraagt Joost aan Chantal. "Om wat hij heeft gehoord in de Dagboekkamer en hij niet blij is?", gaat hij verder. "Ik vind dat hij erg aangedaan is, dat raakt mij." Chantal: "Hij had hartstikke lekker haar. Het is gewoon niet slim. Dat doe je thuis nog niet eens. En dat zonder drank! Ik kan me voorstellen dat er heftig op is gereageerd. Als ze er een kale bij hadden gewild, dan hadden ze dat wel gezegd. Maar het is vervelend dat hij zich rot voelt." Chantal heeft nog niet al het nieuws gehoord. Joost: "Big Brother heeft net e-mails voorgelezen aan Menno over wat er gisteren is gebeurd. Hij wil er nu niets over zeggen, misschien gaat hij het straks vertellen." Chantal: "Ik houd me in mijn hoofd dat ik er uit moet gaan en buiten rotte eieren tegen mijn hoofd krijg. Je hebt hier geen enkele kans je te verdedigen en bent hartstikke kwetsbaar." Joost: "Maar als je overal rekening mee moet houden, is het niet meer leuk." Chantal: "Als jij straks de kroeg in gaat, kunnen mensen je vragen: 'Was jij nou diegene in het Batman-pak?' Maar Menno staat niet alleen in dit verhaal. Hij had zich alleen wel kunnen beseffen dat het grapje uit de hand kon lopen."

“Menno praat met de rest van Bewoners”

Menno: “Ik wilde niemand kwetsen, maar het is vervelend dat het is gebeurd.” Lieskes conclusie: “Je bent op TV.” Linda vult haar aan: “Zolang je hier binnen zit, merk je niet dat je een publiek figuur bent.” Hiervoor heeft Menno verteld dat hij de inhoud van een e-mail hoorde in de Dagboekkamer. Een vrouw die wachtte op het nieuws of ze kanker had of niet, was gekwetst dat Bewoners naar aanleiding van Menno’s kapsel vroegen of hij soms een chemokuur had gehad. Menno had dit voor de grap beaamd en ook het woord kanker in de mond genomen. Hiervoor kreeg hij een berisping van Big Brother. Zijn muts mag hij helemaal niet meer dragen. Hij voelt zich rot onder wat er is gebeurd. Toch ziet hij één positief punt: “Die vrouw van de mail vond me wel een leuke jongen.”

Rijden op de koninklijke paarden

Dido: "Roel slaapt echt de hele dag hè?" Ze hebben het over het koningshuis. Dido: "Ik heb nog nooit de koningin gezien!"
Menno wel: "Toen Claus in het ziekenhuis lag, werkte ik op golfbaan naast het AMC." Hij stond met zijn auto voor het stoplicht en keek naast zich. Daar zat Beatrix in een auto." "Reed ze zelf?", vraagt Lieske. Joost weet hoe het hoort: "De koningin laat zich rijden!" Menno is ook wel eens door de koninklijke stallen gelopen. Hij zou daar gaan rijden op de koninklijke paarden. Een kans die hij kreeg omdat zijn opa Hoofd Politie was. Dido gilt het uit: "Echt?" Menno: "Het ging niet meer door om één of andere reden." Lieske: "Zijn dat de mooiste paarden 'ever' Died?" Dat weet Died niet: "Ik heb ze nooit gezien. Toen wij in de stallen van Paleis Het Loo waren, waren alle paarden weggehaald omdat ze verkeerde dingen van het publiek te eten kregen. En die man die daar rondliep kon me niks over de paarden vertellen!"

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #283 Gepost op: 12-10-2005, 20:50:14 »
Joost vertelt straks wat hij in de Dagboekkamer hoorde

Iedereen is nieuwsgierig: "Wat was er?", vraagt Dido. Lieske is ook benieuwd. "Ik ga het zo aan iedereen vertellen", zegt Joost. "Heb je zo in de Dagboekkamer gezeten?", vraagt Chantal, verwijzend naar zijn Batman-outfit. Joost laat z'n Batman-make-up door Dido verwijderen, want dat is blijkbaar nodig voor wat komen gaat.

Ook leuk voor Lieske

“Dit hoort bij wat straks gaat gebeuren”, zegt Joost tegen de aanwezigen. Hij heeft een krat in zijn handen en zet deze neer in de Keuken. Als hij daarna zijn tanden in de Badkamer poetst, zegt hij tegen Lieske: "We krijgen straks een leuke activiteit." "Ook leuk voor mij?", vraagt Lieske. "Ja", beaamt Joost: "Jij kan net zo hard meedoen als iedereen."

"Tanja, we houden ook van jou"

Menno heeft het al geraden: "Er komt straks een Chinese rijsttafel en Guus Meeuwis treedt op." Hij zit met enkelen in de Woonkamer. Ondertussen liggen Nathalie, Dido en Ingrid op bed in de Slaapkamer en oefenen liedjes. De namen van de genomineerden komen erin voor. Zoals Tanja, die een rol heeft in het lied op de melodie van 'Het is een nacht'. "Want Tanja, we houden ook van jou", zingt Nathalie met een lief stemmetje.

Lekkere hapjes

Wat heeft Joost toch voor Opdracht gekregen? Hij is druk in de weer met lekkere hapjes. Het belooft een leuke avond te worden!

Achtergelaten rokken

Chantal: "Wat zie je er smooth uit! Als je het Huis uitbent, moet je meer van die overhemden met een taille kopen, kan ik je vertellen. Dat maakt slank en breed van boven." Joost vertelt dat hij er thuis al heel veel heeft: "Thuis heb ik heel veel blouses. Met manchetknopen enzo, en zelfs kwastjes." "Wat? Is dat niet een beetje overdreven? Je bent 21!", schrikt Chantal. "Ja, maar ik heb ook heel veel hippe", verdedigt Joost zich. Als hij weg is, praat Chantal met Nathalie verder over kleding. "Jouw stijl vind ik gaaf", zegt Nathalie. Chantal: "Ik ben erg van de rokken." Nathalie liet tot haar spijt wat rokken thuis.

Hapjes en wijn

De andere Bewoners doen zich tijdens het afscheidsgesprek tegoed aan allerlei lekkere hapjes en luisteren aandachtig naar Joost, Rob en Linda. Over een klein uurtje moeten zij gaan vertellen wie ze willen dat er in het Huis blijft.

"Ik voel me niet op mijn gemak bij dit soort dingen."

Terwijl Joost binnen het gesprek tussen Linda en Rob leidt, zit Tanja buiten. Nathalie, die buiten op de stip staat, vraagt Tanja waarom ze niet aan het gesprek deelneemt: "Ik had in jouw geval, voor jezelf, meegedaan met het gesprek", zegt ze. "Dat had geen zin gehad", reageert Tanja. "Want dan had ik mijn mond gehouden, ik ken mezelf. Ik voel me niet op mijn gemak bij dit soort dingen."

Pijnlijke stilte

Terwijl Joost buiten met de Bewoners die niet aan het gesprek mochten deelnemen het gesprek doorneemt zitten Linda en Rob binnen. Ze zijn duidelijk bezig het één en ander te verwerken en er heerst een pijnlijke stilte. Uiteindelijk zegt Linda: "Zulke dingen maak je in het gewone leven allemaal niet mee." Rob is ver weg met zijn gedachten en mompelt: "Nee....."
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 21:14:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #284 Gepost op: 12-10-2005, 22:01:17 »
Irriteren over het nomineren

Chantal denkt dat bepaalde Bewoners hun beweegredenen om iemand te nomineren voor zich houden of er zelfs over liegen. Ze neemt het Dido bijvoorbeeld kwalijk dat zij niet toegeeft waarom zij Linda wérkelijk heeft genomineerd. Volgens Dido is de reden dat zijzelf een kakker is en dat Linda een heel ander type is, en meer niet. Maar dat gaat er bij Chantal niet in. "Ik ben ook geen kakker, en Roel is een kraker, waarom nomineer je mij of hem dan niet?" Dit schiet Dido helemaal in het verkeerde keelgat en luid verdedigt ze haar keuze. Rob denkt dat het een goed idee is om voortaan maar niet meer tegen elkaar te zeggen wie ze hebben genomineerd, en daar zijn de meesten het mee eens.

Tanja en Joost over de opdracht

In de Tuin zoekt Tanja Joost, die op de stip staan, op. Joost uit zijn teleurstelling over haar. Tanja vond het een 'stomme' opdracht van Big Brother, zeker nu ze van Joost de instructies en de inhoud van de vragen op de kaartjes van hem verneemt. "Ik ben blij dat ik niet heb meegedaan. Het schiet ook niet op, kijk maar. Bepaalde dingen moet je voor je houden, en als het je zo erg dwars zit, moet je dat zelf tegen iemand kunnen zeggen en daar niet toe gedwongen worden. Bovendien kom je toch nooit op één lijn en legt het alleen maar meer zout op wonden." "Ach ja", reageert Joost. "Ik ben ook maar degene die de opdracht heeft uitgevoerd en meer niet."

Muziek!

Opeens schalt er muziek uit de speakers van het Big Brother-Huis. De discussies, die sinds het gesprek onder leiding van Joost zijn ontstaan, verdwijnen als sneeuw voor de zon. De Bewoners snellen naar buiten, vallen elkaar in de armen, geven elkaar 'High-Fives' en hier en daar wordt er een excuus aangeboden. Gelukkig is de stemming weer een stuk luchtiger.

Chantal geloofde alles

Chantal kan niet ophouden met het uiten van haar verontwaardiging. Ze vindt het gewoonweg verschrikkelijk dat iedereen bereid is om te liegen en te bedriegen voor het spel. Vooral het toneelstuk van Menno, die haar voorhield dat hij homo was, heeft haar heel veel verdriet gedaan. Ze snapt niet hoe mensen zo gemeen kunnen zijn. Huilend loopt ze naar de Slaapkamer...

"Jouw reactie sierde je."

Roel, Dido en Joost praten na over het de opdracht van Menno. Roel vindt dat de oprechte reacties van medeleven en bezorgdheid de Bewoners juist sierden. "Ik kon er alleen maar om lachen, toen ik eraan terugdacht hoe ik op Menno's onthulling reageerde", vertelt Dido. "Ik voel me vereerd dat jij dit mij vertelt!" aapt Dido zichzelf na. "Inderdaad, en je stond helemaal niet voor gek, en Chantal ook niet."

Samen zingen

Dido en Nathalie hebben een liedjesboek uit de Dagboekkamer meegekregen en beginnen te zingen. De Bewoners zingen uit volle borst de liedereen mee. Nou ja, niet iedereen. Tanja ligt op bed; ze heeft last van brandend maagzuur. En waar zijn Chantal en Ingrid?

Stille Menno

De uitval van Chantal zit Menno best hoog, hij is al een tijdje erg stil. In de Keuken vertelt hij Nathalie dat hij toch wel een pittige week heeft gehad. Hij vindt dat hij er niks aan kon doen dat hij betrokken werd bij de opdracht en hij heeft zijn best erop gedaan, maar hij heeft wel momenten gehad waarop hij zich best vervelend voelde over het voorliegen. "Ik denk dat ik maar even ga liggen", verzucht hij.

Tanja in tranen

Tanja zit in de Woonkamer een sigaretje te roken en Chantal komt haar vergezellen. Ze geeft Tanja een flinke knuffel, waarop Tanja prompt begint te huilen. Ook voor haar is deze avond niet echt leuk verlopen. Ze weet zeker dat als ze er morgen niet wordt uitgestemd, ze volgende week wel weer op de bank komt te zitten. En de stress die dat haar op zal leveren, doet haar overwegen om er alsnog voortijdig uit te stappen.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2005, 00:06:52 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #285 Gepost op: 13-10-2005, 09:24:33 »
Zwangerschapshormonen?

Joost houdt Nathalie, die de stip in de Tuin bemant, gezelschap. De twee praten na over de heftige avond. Nathalie denkt dat het gedrag van Tanja gister, ze wilde niet meedoen aan het ‘afscheidsgesprek’, niets met zwangerschapshormonen te maken heeft. Nathalie staat nog steeds achter haar keuze om Tanja te nomineren: “Ik ga niet ten koste van anderen iemand niet nomineren, alleen omdat ik dat kindje wil zien.”

Er is er één jarig, hoera!

Ingrid heeft de stip overgenomen van Nathalie. Joost is weer lekker teruggekropen in zijn bed. “Het is 13 oktober vandaag, toch?”, vraagt Ingrid. “Ja”, beaamt Nathalie. Ingrid: “Dan is mijn hond vandaag jarig.” “Oh, wat leuk, gefeliciteerd”, reageert Nathalie. “Gefeliciteerd Koen, ik hou van je en een fijne dag. Ik weet alleen niet hoe oud je bent geworden, jongen.”

Korte zijkanten

Menno lost Nathalie af, die snel weer in haar bed duikt. Ze heeft nog maar eventjes om haar ogen dicht te doen, want Ingrid en zij vrezen dat over ongeveer een half uurtje de keiharde muziek weer uit de boxen zal schallen. De twee dames constateren dat Menno’s haar al ietsje is gegroeid. “Alleen de zijkant is nog heel kort”, merkt Ingrid op. Menno zegt dat deze na de ludieke scheeractie van Ingrid lang niet zo kort was. “Zou Big Brother dat expres hebben gedaan?”, vraagt Ingrid zich af. “Ik denk het wel”, zegt Menno.

"Ik vertrouw jou"

Ingrid maakt een kopje thee voor Menno. “Welke smaak?”, roept ze de Tuin in. “Maakt niet uit”, antwoordt Menno. Ingrid: “Er ligt nog sinaasappel.” “Oh, doe dan maar mango.” Even later komt Ingrid terug met een warm kopje thee. “Ik wou er zout in doen”, laat ze weten. “Gek hè, nu durf ik niet meer de eerste slok te nemen. Nee hoor, ik vertrouw jou, dom hè”, zegt Menno.

Menno en Linda in Idols?

Linda staat op de stip en Menno pakt het liedjesboek erbij. De twee zingen uit volle borst. Tientallen Nederlandse hits passeren de revue. ‘Kedeng, kedeng’, ‘Nee je hoeft niet naar huis vannacht’, ‘Sinds een dag of twee’, ‘When de lady smiles.’ Het hele liedjesboek wordt afgewerkt. "Welk liedje zou jij doen als je op de stip van Idols zou staan?", vraagt Linda aan Menno. "Als ik daar zou staan zou ik een heel mooi kerstliedje doen", antwoordt Menno. "Maar dat doe ik niet, want dan moet je de tekst kennen. "Ja, da's een raar verschijnsel hè, dat als je een liedje wilt zingen dat je de tekst moet kennen", grapt Linda.

Wakker worden!!

Menno en Linda willen erg graag dat hun mede-Bewoners hun bed uitkomen. Linda doet een voortreffelijke imitatie van de haan. En Menno doet in zijn eentje een heuse hardrockband na. Maar ze hoeven geen moeite meer te doen, want daar klinkt de echte muziek al. En hard ook!
« Laatst bewerkt op: 13-10-2005, 10:39:10 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #286 Gepost op: 13-10-2005, 11:26:07 »
Roel is in een opstandige bui

Roel, Chantal en Linda zien schimmen buiten het hek. “Het lijkt wel of iedereen instructies heeft gekregen om niet tegen ons te praten”, zegt Roel. “Ja, en er hangt ook een bordje ‘Niet praten tegen de dieren, niet voederen, niet tegen het hek slaan. Anders krijg je een schrikeffect’”, grapt Linda. Roel heeft honger. Hij luidt het belletje keihard. “Ik wil een tosti”, roept hij naar binnen. Niemand reageert. “Welke onverlaat staat er in de Keuken mij te negeren?” Roel lijkt in een opstandige bui. “Hallo, voer!”, roept hij nog eens. “Ik sta hier nu al 35 minuten zonder iets te vreten.” “Acht minuten”, corrigeert iemand hem. Dan laat hij een boer, terwijl hij gaapt en dat produceert een heel vreemd geluid. “Ik hoop dat ze hem op tape hebben bij Big Brother. Als ik hen was zou ik hem uitzenden”, is Roel van mening. “Ja, daar doe je Nederland echt een plezier mee”, zegt Chantal.

Uit opstandigheid naar bed?

Opstandige Roel wil weer gaan slapen. Dit tot ongenoegen van Dido en Chantal. Cynisch zeggen de dames om beurten: “Ik vind het belachelijk als je nu weer naar bed gaat. Dan moet je ‘s nachts maar slapen. Dat kan je niet maken! Wat een afknapperrrr! Mega-afknapper.” Roel twijfelt opeens aan zijn weloverwogen beslissing, maar verdwijnt uiteindelijk toch onder de dekens. “Als je er om twee uur maar wel bij bent”, laat Dido hem nog even weten.

Nu echt wakker worden!

Lieske komt de Dagboekkamer uit met de mededeling dat iedereen zijn bed uit moet van Big Brother. Nathalie en Joost liggen net heerlijk in bed. Nathalie baalt ervan: “Ik heb maar drie uurtjes geslapen.” "Ze willen dat we, nadat de Weekopdracht is afgelopen, weer in een goed ritme komen.” “Ik blijf nooit, nooit liggen”, kreunt Nathalie. “Nou ja, dan weten jullie het. Ik moest het aan mijn mede-Bewoners doorgeven. Nu ga ik naar de andere Slaapkamer." Lieske waggelt op haar krukken naar de andere Slaapkamer. “Hi guys, iedereen moet wakker worden en eruit.” Ze krijgt weinig reactie, maar dan hoort ze Ingrids stem van onder de deken komen: “We hebben toch ook nog banken, dan ga ik daar wel op liggen.”

De koffers staan klaar...

Het moment is daar. De genomineerden kunnen hun koffers ophalen. Het inpakken kan beginnen.

Wanneer zal Linda weer op Roosendaal CS aankomen?

Terwijl Tanja druk aan het inpakken is, ligt Linda languit bij Joost buiten een beetje te babbelen: “Roosendaal staat bekend om zijn treinen”, gooit ze er opeens uit. “Ja, inderdaad. Dat komt doordat deze stad het laatste station van Nederland is voordat je België inrijdt.” “Ben ik echt trots op”, zegt de Roosendaalse. Linda laat weten dat ze zelf ook vaak in een buitenlandse trein zit. “Weet je wat ik dan zo mooi vind, dat er zo’n karretje langskomt met koffie en thee”, zegt ze met een brede glimlach op haar gezicht. Misschien zit ze al sneller in de trein dan ze eigenlijk zou willen. Nog een paar uur en dan wordt bekend wie vanavond het Huis moet verlaten.

Joost is apetrots op de 'niet-rokers'

Joost vertelt aan Chantal en Dido hoe trots hij op hen is, omdat ze zeven dagen niet hebben gerookt. “Ik heb er echt respect voor dat jullie het een week hebben volgehouden, terwijl het voor jullie echt heel moeilijk is." Chantal: “Ik ben ook heel trots op mezelf.” “En er viel zelfs nog goed met jullie te leven deze week”, gaat hij verder. “Goed hè, we hebben gewoon een week niet gerookt”, zegt Dido, die het bijna niet kan geloven. Chantal: “Ik heb het idee dat ik een stuk schoner ben van binnen.” Dido laat weten dat ze nog steeds van plan is om na de tijd in het Big Brother-Huis onmiddellijk te stoppen met roken. “Ja, ik ook”, zegt Chantal. “Het is echt vieze troep. We zijn ons gewoon van binnen aan het vergiftigen!”

« Laatst bewerkt op: 13-10-2005, 14:15:22 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #287 Gepost op: 13-10-2005, 14:50:23 »
De Weekopdracht is afgelopen!

"De Weekopdracht is nú voorbij", kondigt Big Brother officieel aan. Joost, die als laatste de rode stip bemant, verroert geen vin. Maar Menno komt Joost een handje helpen. Hij duwt hem de stip af en pakt deze op. "Frisbeeën?"

'Stukje spanning'

"Roel, wat zit je te overdenken?", vraagt Linda aan een peinzende Roel. "Of ik een biertje ga nemen of een koffie", antwoordt hij. "Ja, dat zijn de dilemma's in het leven", grapt Chantal. "Doe dat nou niet, je hebt net overgegeven", zegt Nathalie dwingend. Roel werd inderdaad, na het eten van een broodje ei, 'niet lekker'. Chantal maakt zich zorgen en vraagt waarom hij moest overgeven. "Ik weet niet, stukje spanning ofzo? Dat heb ik wel vaker, dan draait m'n maag zich om", legt hij uit. "Nu vind ik jou helemaal zielig!", zegt Chantal. Ze pakt 'haar broertje' even stevig vast.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #288 Gepost op: 14-10-2005, 00:04:55 »
Het bad-ritueel

Het lijkt een vast ritueel te worden. De middag voor de Exit zitten Joost, Nathalie en Linda samen in bad. Even ontspannen voor de spannende avond die komen gaat.

"Als ik er vanavond in blijf dan wordt het menens"

Chantal en Rob zitten voor een intiem gesprek in de Tuin. Het zit Rob hoog dat er een aantal Bewoners zijn die teveel met het spel bezig zijn. Hij vindt het niet eerlijk dat ze achter zijn rug om van alles bekokstoven. Hij weet ook wel dat Big Brother een spel is, maar hij heeft het er moeilijk mee. Rob: "Na vanavond gaat het spel echt beginnen." Chantal: "Het is al begonnen." Rob : "Als ik er vanavond in blijf dan wordt het menens."
Chantal doet op haar beurt haar beklag aan Rob. Zij is ervan overtuigd dat de gelegenheidsrokers nu meer roken dan ooit. Chantal: “Hoe vaker ik zeg dat het goed gaat, hoe meer zij in mijn bijzijn roken. Alsof ze het niet geloven dat ik er sterk in ben. Ik ga het halen. Ik vind het alleen raar dat ze nu opeens meer roken."

Joost de Nederlandse versie van Mr. Bean

Aan de andere kant van de Tuin heeft een ander groepje zich genesteld. Ingrid, Menno, Dido en Roel liggen op de zitzakken te grappen. Uit verveling hebben ze een aantal biertjes op en dus vermaken ze zich prima. Roel denkt dat Joost wel de Nederlandse versie van Mr. Bean kan worden. De anderen zijn het ermee eens. Ze bedenken de naam ‘de mensenredder’. Vooral na het ‘batman-pakje’ dat Joost gisteren aanhad. Ingrid en Menno gaan naar binnen en dus blijven Dido en Roel alleen achter. Roel vraagt zich af of Dido’s familie op hem zou stemmen als hij op de bank zou zitten. Dido antwoordt resoluut “Nee.” Roel: “Oh, dan ga ik ook tegen mijn vrienden zeggen dat ze ook niet op jou mogen stemmen als je genomineerd bent.”

"Dido! Ik hou van je"

Dido vertelt aan Roel en Rob een verhaal over een stalker. Op een dag reed ze in haar auto om brood te kopen. Onderweg naar de bakker zag ze een leuke jongen in de auto naast haar. Ze glimlachte en reed door. Toen ze uiteindelijk thuis kwam, zag ze dat die jongen haar achtervolgd had. Hij gaf zijn nummer, en Dido zag geen vuiltje aan de lucht. Ze vond hem een leuke jongen en sms’te hem. Maar al gauw had ze door dat hij raar was. Hij stuurde haar vreemde sms’jes terug en op een gegeven moment wilde ze geen contact meer met hem. Maar hij bleef bellen en hij stond vaak ineens voor de deur. En dan riep hij “Dido! Ik hou van je!, Dido! Ik hou van je!” Omdat ze het een keer helemaal zat was, pakte ze een aardappelmesje en rende ze naar buiten om hem te dreigen. En dat was gelukkig de laatste keer dat ze hem zag. Roel en Rob vinden het een grappig verhaal. Rob vraagt: “Waarom gaf je hem je nummer?” Dido: “Gewoon, ik dacht dat hij leuk was.”

Roel laat zich epileren

Dido: “Uit verveling ging ik altijd alles epileren. Mijn beenharen enzo.” Lieske: “O ja, dat deed ik vroeger ook.” Dido: “Vroeger… ik doe het eigenlijk nog.” Ze praten over epileren terwijl ze Roel met een pincet onder handen nemen. Eerst zijn wenkbrauwen (“Au!”), en dan zijn neusharen. Hij deinst achteruit. Nathalie ziet iets vreemds. “Da’s een haarzakje hoor, da’s geen snot!”, verdedigt Roel zich. Dan epileert Dido Nathalie en daarna geeft ze advies aan Lieske. “Je moet ze verven Lies. Het is zo’n megaverschil als jij mascara opdoet! Ik zou je wimpers zwart laten verven en je wenkbrauwen donkerblond, zoals de kleur van je haar. Je hebt zulke lichte wenkbrauwen dat je ze nauwelijks ziet.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #289 Gepost op: 14-10-2005, 00:07:37 »
"Als ik minister was..."

Dido is stellig: "Ik neem aan dat alle jongens hetzelfde zijn. Nu is de vraag: 'Blijf ik mijn hele leven vrijgezel, of leer ik ermee leven?'" Rob: "Niet alle mannen! Je bedoelt dat ze allemaal vreemdgaan?" Maar dat ontkent Dido. Toch stelt ze haar mening niet bij: "Als ik minister was liet ik bij alle mannen sperma aftappen en hun ballen afhakken. Dan denk ik dat de wereld er veel mooier uit zou zien." Roel lacht: "Zo, die is grof!" Rob heeft een goed alternatief in gedachten: "Je kan toch ook met een vrouw gaan?" "Nee", zegt Dido, "Want ik hou van mannen." Rob vindt het prima, maar: "Dan gaan we geen dingen eraf halen."

"Ik ga later trouwen met een masseur"

Lieske praat met 'masseur' Rob die haar in de Tuin onder handen neemt. “Ik heb toen ik nog veel kleiner en jonger was op zwemmen gezeten. Elk golfje was eerst te groot voor mij, zo klein was ik. Maar ik werd er heel goed in en kon er een eind mee komen. Op mijn tiende heb ik vijf dagen in de week gedanst tot mijn achttiende.” Dat kon ze niet doorzetten door meerdere blessures, en het amateurniveau is niets voor haar: “Ik word al gek als iemand een pirouette voor me draait en het is niet volledig perfect uitgevoerd. Ik ben zelf gewend overal op gewezen te worden.” Rob adviseert dat los te laten, “anders maak je het jezelf wel heel moeilijk.” “Ik ga later trouwen met een masseur”, zegt een genietende Lieske.

Twee kokkinnen

Linda helpt Chantal met de bereiding van de avondmaaltijd. Vanavond eten de Bewoners een ovenschotel met kip. Omdat één van de ovens kapot is gegaan moet alles in een ovenschaal. “Dit weegt echt verschrikkelijk veel, bijna niet te tillen”, vindt Chantal. Linda heeft zich gestort op het schillen van de aardappels. Niet haar meest favoriete bezigheid: “Ik heb nog nooit zulke vieze aardappels in mijn leven gezien.”

Bad (hair)day? "Ach, maak je niet dik”

“Ik moet eventjes een kam pakken, want ik zie er niet uit.” Dido is in paniek. Joost adviseert haar een schaar te pakken, dan wordt het misschien nog wat. Ook qua kleding kan ze het niet echt vinden vandaag, haar groene truitje heeft ze verruilt voor een roze. Lieske komt erachter dat ze vanaf vandaag haar broek niet meer past: “Hoe kan dat nou? Ik eet hier nauwelijks meer dan thuis”, laat ze weten. Dido probeert haar gerust te stellen, maar verspreekt zich: “Maak je niet dik, eh druk, Lies dat is er zo weer af.” Lieske maakt zich echter wel druk: “Ik denk dat ik vanavond niet mee eet.”

Een lege stoel

De Bewoners zitten vandaag al vroeg aan de maaltijd, aangezien de Live-uitzending er aan zit te komen. Ondanks dat er vanavond een Exit plaatsvindt lijkt de sfeer ontspannen. Morgen zal opnieuw één plek aan de keukentafel leeg blijven.

De smeekbedes van Tanja

Tanja wil het Big Brother-Huis nog steeds verlaten. “Ik hoop dat Nederland mijn smeekbedes heeft gehoord”, laat ze Ingrid weten. Die denkt er het hare van: “Dan laten ze juist zitten!”

Joost: "Van Menno had je gewonnen"

Joost en Rob hebben het over de naderende Exit. “Het is een zware bank”, begint Rob. “Ik weet niet wat er gaat gebeuren, maar ik ben niet zenuwachtig.” Joost vindt dat knap: “Ik ben namelijk bloednerveus.” Rob heeft in ieder geval nergens spijt van: “Sommige zijn niet zichzelf hier en die vallen wel door de mand.” Rob vind het moeilijk om genomineerd te staan met Tanja en Linda. “Tanja is een vrouw die moet bevallen en Linda vind ik ook een hele bijzondere vrouw. Het zijn toevallig drie verschillende mensen die op een bepaalde manier in de groep staan.”
Joost weet het zeker: “Als je met Menno op de bank had gezeten had je het zeker gered, want dan hadden de kijkers voor jou gekozen.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #290 Gepost op: 14-10-2005, 00:10:02 »
“Misschien moeten er wel twee uit”

“Joost, doe jij even de vuilniszak, dat is echt mannenwerk”, vindt Nathalie. “Oh leuk, maar dan ga ik daarna wel op de bank liggen”, reageert Joost. Linda zet de koffer van Rob in rechte rij naast die van Tanja. Direct wisselt Tanja de koffers van plaats. De koffer van Linda staat nu in het midden, “dat brengt geluk.” Het wordt vast een avond vol verrassingen. Daar is iedereen het over eens. “Misschien moeten er wel twee uit”, fantaseert Linda. “Dan ga ik wel met je mee”, stelt Tanja voor.

“Tijd voor een wijntje”

“We hebben het erg leuk gehad”, zegt Rob tegen Ingrid terwijl hij haar omhelst. “We kunnen nog zo veel beleven”, vindt Ingrid. “Wie weet er hoe laat het is?”, wil Nathalie weten. Rob gaat nog even speciaal voor haar kijken: “Het is zeven uur”. “Tijd voor een wijntje”, vindt Nathalie en ze holt naar de Keuken. Dan kraakt de stem van Big Brother door het Huis: “Bewoners, willen jullie naar binnen gaan en de deur dicht doen?”

De zenuwen komen naar boven

De Bewoners zitten klaar in de Woonkamer. Nu praten ze nog over korte baarden, stropdassen en andere onderwerpen waar iedereen een mening over blijkt te hebben. Linda verandert het onderwerp: “Ik ben zenuwachtig!” Chantal ziet het: “Ik merk het, je bent helemaal niet jezelf, kom hier.” Linda gaat naast Chantal zitten om wat steun te krijgen tijdens deze spannende avond. Als Linda nog eens zegt dat ze echt nooit eerder zo zenuwachtig was, stelt Lieske haar gerust: "Wacht maar tot je rij-examen."

"Ik steek er meteen één aan"

Rob zit naast Dido op de bank: “Ik vind het spannend", geeft Rob toe. Ze geeft hem een arm. Zelf lijkt Dido ook wat nerveus. Dan wordt iedereen door Big Brother opgeroepen te gaan zitten. “Jongens, succes hè!, kom op”, roept Chantal. Roel en Dido hebben al sigaretten voor zich liggen, ook één voor Chantal. Hun zware Opdracht om niet te roken is bijna voorbij. “Als ik Bridget zie, steek ik er meteen één aan”, zegt Roel. “Nee, niet doen Roel!”, zegt Dido. “Dan is straks de Opdracht mislukt.” Hij hypert nog wat na. “Niet doen Roel. Ik heb de hele week rekening met jou gehouden, nu mag je dat even met mij doen.”

De vader, de moeder en het kind

Linda krijgt op beide wangen tegelijk een zoen, van Nathalie en Joost. Het is precies het moment dat de Live-Show vanuit de studio aanvangt. Tanja zit wat bedrukt op de bank. "Iemand een glas water?" Joost verzorgt zijn mede-Bewoners en schenkt in. "Wat een klotesfeer jongens". Roel plaagt Dido: "Je hebt nooit een geheime missie gehad ofzo, en toch hang je de hele tijd de zenuwpees uit." Ook is nog iemand nerveus. "Lin, wat ben je toch een zenuwlijer", zegt Chantal lief. Linda zegt bijna niets. "Volgens mij is het negen uur geweest", zegt Menno. Dan zou iedereen weer mogen roken, maar ze wagen de gok maar niet... Bridget komt plotseling binnen vanuit de studio: "Hallo Bewoners!"
"Lin is één van de warme en lieve persoonlijkheden in het Huis", zegt Roel over Linda als Bridget ernaar vraagt. "We hebben nu de aanstaande moeder, de vader en het kind op de bank zitten", zegt Joost. "Ik zal ze hoe dan ook missen."
Chantal zegt in de uitzending over Rob: "Rob en ik hebben elkaar de afgelopen dagen wat beter leren kennen, daarvoor was het tam, en er zijn er genoeg over met wie ik het ook kan vinden. Ik wil ze allemaal houden!" Dan gaat Bridget weer weg. "wat kwamen we goed uit onze woorden!", prijst Roel henzelf.

"Dan ben jij de baby"

"Ik krijg echt iedere week een vraag", heeft Chantal gemerkt. "Da's toch leuk schat?", zegt Rob. Ze vindt de TV behoorlijk zacht staan en vraagt aan Big Brother of hij wat harder mag. "Liet jij net een boer?", vraagt Dido aan Roel. Iedereen kakelt door elkaar. Nathalie vult de opmerking van Joost aan, toen hij verwees naar de Genomineerden met 'De vader, de aanstaande moeder en het kind'. "Dan ben jij de baby", zegt ze met een hoog stemmetje tegen Joost.

Verrassing onbekend

"Het wordt een avond met veel verrassingen", heeft Lieske horen zeggen. "Er is een Exit, en we hebben de uitslagen van de opdrachten die we waarschijnlijk gehaald hebben. Wat zou er dan nog meer zijn?" Niemand weet het antwoord. "Ik was nerveus toen ik op de bank zat, maar dit is wel factor dertien keer irritanter", merkt Roel op. Lieske: "Nou, interessant."
Joost: "Boeiend."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #291 Gepost op: 14-10-2005, 00:13:54 »
De Bewoners mogen weer roken

De rookopdracht zit erop en is gehaald. Daarmee is er 50.000 euro voor de prijzenpot verdiend. Roel, Chantal en Dido kunnen met een gerust hart weer een sigaretje opsteken. Het niet-roken is hun zwaar gevallen. Ze hadden flinke afkickverschijnselen. Chantal: “Het was een hel. Het was één van de zwaarste dingen die ik ooit heb meegemaakt.” Ondanks de moelijke tijd, heeft ze nooit de neiging gehad om er één op te steken, vertelt ze Bridget die vragen stelt vanuit de studio.

Lachen om mislukte Weekopdracht

Het volgende nieuws dat Bridget brengt is niet zo vrolijk. "Ik wil het met jullie hebben over de Weekopdracht. Volgens mij tot nu toe met stip de eenvoudigste." Menno voelt het al aan: "Het is niet gelukt." Dat is inderdaad het nieuws. Tanja: "Ik was er al bang voor." "Dido had een paar keer geprobeerd duidelijk te maken hoe het moest", zegt Bridget, "Maar het lukte haar niet dit over te brengen." Ze zien de beelden van televisie waarin ze het verkeerd doen: het ging mis bij het wisselen op de stip. Ze lachen hard om hun falen, zo vaak zien ze zichzelf natuurlijk niet terug op televisie.

Linda eruit

Linda moet het Huis uit. "Oh, wat vind ik dit k*t", huilt ze. Iedereen zit verslagen om haar heen. Tanja moet ook huilen. Roel omhelst Linda: "Ik zie je. Over een paar weken." "En we gaan", lacht Linda dan weer als ze zich losmaakt uit hun omhelsing. Ingrid: "Ik ben blij dat je jezelf hebt laten zien." Chantal heeft het al te zwaar al ze elkaar huilend in de armen vliegen. "Ik vond het supertof met jullie", zegt Linda vol tranen. Nathalie: "Laat ze een poepie ruiken daarbuiten hè!" Ingrid: "Leer ze wat feesten is."

Donderdag-gevoel

Chantal is blij dat ze een sigaret kan opsteken nu Linda weg is. Ze traant nog na van het huilen. "Weer dat rottige donderdag- leeg-gevoel", zegt Lieske. "Nou zit Ruud met haar in dat golfwagentje", lacht Chantal.

Doorgaan met de maskers

Dido: "Je voelt je zo rot als iemand er door jou uit is." Chantal: "Het is je tweede al." Dido: "Ja, maar ze snapte het ook nog wel, volgens mij. Wat voel ik me rot zeg." Lieske, die ook op Linda stemde, heeft het ook: "Je wil zo'n iemand in je armen sluiten, je vindt het erg. En toch gaat er constant door je hoofd heen: 'Lies, het is wel jouw schuld.'
Nathalie en Joost omhelzen elkaar in tranen. Nathalie: "Dat zijn leuke herinneringen die we hebben, ja toch? En we gaan gewoon door met onze maskers", grapt ze. "Dat hebben we nu wel nodig!" Daar moet Joost om lachen.

Tanja's moeder bij de bevalling

Bridget komt weer de Woonkamer binnen. "Tanja, heel Nederland snapt dat je het zwaar hebt, wat wel blijkt uit alle kijkers die op je stemden. Linda zit naast me en heeft nieuws voor je." Linda zegt vanuit de studio: "Joost, ik mis je nu al schat." En dan: "Tan, ik gun het je van harte, je mama zal straks bij de bevalling zijn." Tanja waardeert dit natuurlijk. Ze knikt dankbaar, en neemt met glunderende ogen nog een chipje.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #292 Gepost op: 14-10-2005, 00:16:15 »
Stil in mij

Het is stil in Huis. Nathalie doorbreekt het zwijgen. "Het is nog nooit zo stil geweest." En weer is het geluidloos.

Chantals woorden herhaald

Chantal: "Ik vind het zo vreemd als je je woorden terughoort van wat je in het Huis hebt gezegd. Ik heb nooit ergens opgeschreven dat ik al twintig jaar rook. Dat heb ik dus hier ergens gezegd en dan wordt dat door Bridget op televisie herhaald." Ze trekt haar jasje uit, zo warm heeft ze het.

Dido voelt zich behoorlijk rot

Rob: "Ja, jongens we hebben het niet voor het zeggen. Ik heb me er niet druk over gemaakt, had me erbij neergelegd." Hij heeft het over de tijd waarin hij wist genomineerd te zijn. "Als ze is bevallen, is het wel een stuk prettiger voor ons om te nomineren", zegt hij over Tanja. Dido zit ondertussen in de Badkamer met Nathalie en voelt zich nog steeds schuldig over haar stem op Linda en het vertrek dat erop volgde. Nathalie herinnert haar vriendin eraan hoeveel heimwee Linda vorige week nog had. "En het is ook eng om eruit te gaan, dat hoort er ook bij." Dido beseft ook wel dat Linda nu haar familie en vrienden weer ziet. Nathalie: "En het is niet alleen jouw stem geweest." Dat weet Dido ook en ze staat achter haar nominatie. "Maar het blijft vervelend."

Denkend aan Linda...

"Zorgzaam, gezellig", zijn de eigenschappen die Menno en Nathalie van Linda zullen onthouden. Chantal rookt inmiddels weer als een ketter. "Ik weet nog dat ik de eerste dag wakker werd en haar in haar rode kleine broekje naar buiten zag komen", denkt ze hardop over Linda na. "Ik dacht: 'Wat is dit?' Ze had een heel sterke uitstraling met die grote tattoo van haar." Joost: "Maar ze bleek heel lief." Chantal: "We zijn allemaal een karikatuur. Ik ben benieuwd welk karikatuur ze bij mij in gedachten hebben."

Lachen in de spiegel

"Wat zat jij vandaag hilarisch te gillen zeg, toen die spin op je afkwam." Toen Dido eerder op de dag op de stip stond, kwam Roel naar haar toe met een spin. En Dido kon nergens heen, want dan zou ze de Weekopdracht verpesten. "Dat was echt een rotstreek van je." Dan komt make-up aan de orde. Lieske: "Ik kijk in elke etalage. Een check-up, om te kijken of alles er nog op zit. Dido: "Heb je Lieske wel eens gezien als ze in de spiegel kijkt?" Dido doet Lieske na en lacht breeduit. Lieske vindt het grappig: "Het is echt niet zo dat ik dat denk: 'wat kijk ik naar een mooi evenbeeld', ik heb het gewoon niet in de gaten."

"Ik mis haar"

Dido ligt op de bank en Rob zit naast haar. Ze hebben het over bejaarden in een verzorgingstehuis. Dido vindt het heel erg stom dat de kinderen van die ouderen zo verschrikkelijk weinig op visite gaan. "Die mensen verheugen zich daar zo op maar die kinderen komen soms maanden niet. Ik heb ook een oma in een verzorgingstehuis. Mijn moeder en ik gingen regelmatig. Alleen ben ik de laatste tijd niet meer geweest, maar mijn volgende doel is om gauw weer langs te gaan. Ik mis haar.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #293 Gepost op: 14-10-2005, 11:22:23 »
Iedereen is nog in diepe rust...

De Weekopdracht is mislukt. Eén voordeel; de Bewoners konden allemaal genieten van hun nachtrust. De stip hoeft niet meer 24 uur per dag bemand te worden. Maar de andere kant van de medaille is dat ook het Noodrantsoen weer is ingegaan. Geen lekker luxe belegde broodjes voor het ontbijt dus.

"I'm so happy..."

De Bewoners worden wakker geschud met wederom een stevig rocknummer. Nathalie kende zelfs de tekst van Lithium van Nirvana, met de toepasselijke openingszin: "I'm so happy..." Maar de meeste Bewoners kijken niet zo happy. Dido ziet uit naar een kopje koffie met een sigaretje, haar standaard ochtendritueel dat ze een week over heeft moeten slaan.

Roosendaal is binnen

Dido mist Linda en heeft een beetje spijt dat ze haar heeft genomineerd. Chantal probeert haar gerust te stellen. "Lin wordt vandaag wakker en is ons alweer vergeten. Ze heeft genoeg om naar terug te gaan." Chantal hoopt dat Bart Linda vergeeft en op haar heeft gewacht. "Hij weet hoe ze is", zegt Nathalie. "Hij gaat met haar stoer lopen doen." "Wat zal haar baas balen. Hoe langer ze er in zou zitten, hoe populairder zijn kroeg zou worden", zegt Chantal. "Nee hoor", denkt Nathalie, "Roosendaal is al binnen."

Ingrid praat met apparaten

Terwijl iedereen aan het wakker worden is in de Tuin, is Menno druk in de weer in Keuken. Hij heeft de opdracht gehad om de ramen boven het aanrecht te zemen.
Ingrid vertelt over dat als ze thuis een dvd'tje kijkt die blijft hangen, dat ze in gevecht gaat met de televisie. "Dan blijf ik op de bank zitten en doe ik net alsof het mij niets kan interesseren. "Je bent dus in gevecht met een apparaat", constateert Joost. Ingrid vertelt dat ze ook contact heeft met haar auto. "Toen het dak lekde van mijn auto, ben ik met hem gaan praten. Ik dacht dat ie kwaad was." Alle Bewoners beginnen hard te lachen. Nathalie verdedigt haar: "Laat haar lekker d'r ding doen, misschien is het wel een soort Herbie."

Lekker sigaretje!

“What the f*ck, wat een lekkere sigaret hé! Nou weet ik weer waarom ik rook”, zegt Roel. De Bewoners zitten in de Tuin. Dido laat weten dat haar sigaretten juist niet zo lekker meer smaken. Daar heeft Chantal waarschijnlijk geen last van, want zij is in een opperbeste stemming. “Heb je geen last van een hoestje?”, vraagt Lieske aan Roel. “Nee, daar heb ik hier nog geen last van gehad. Thuis wel. Dus ik denk dat het door het blowen komt”, antwoordt Roel. Dido moet wel toegeven dat ze heerlijk heeft geslapen.

DJ Nathalie in da house!

Chantal fluit de melodie waarmee de Bewoners vanmorgen zijn gewekt; ‘Lithium’ van Nirvana. Dan roept Nathalie: “Chan, hoe heet die band?” Werkte Nathalie niet bij een muziekzender?

"Dan ben je echt een drol"

De Bewoners in de Tuin praten nog eens over de Exit. Rob vraagt zich af of hij gisteren de meeste stemmen heeft gekregen van het Nederlands publiek. "Het ergste is als je maar twee procent van de stemmen haalt. Dan ben je echt een drol", is Chantal van mening. "Dan ga ik echt niet meer met die koffer over straat." Dido neemt in dat geval drastische maatregelen: "Dan ga ik naar de plastisch chirurg!". Lieske is blij dat ze al één Nominatieronde heeft overleefd. "Nu weet ik tenminste dat er mensen zijn die mij in het Huis willen houden."

De toekomst van Joost

De Bewoners speculeren over de toekomst van Joost. "Hij moet gewoon hierna naar de toneelschool gaan", vindt Dido. Ingrid: "Hij is echt zo'n type die je kan inhuren voor themafeestjes." Chantal vindt dit echter niks en ziet Joost eerder in een cabaretgroep.

'Twee handjes van de lieve Heer'

Lieske gooit in de groep dat ze ergens heeft gelezen dat mannen gemiddeld eens in de week een schone onderbroek aandoen. De dames gruwelen van dit idee. En de heren blijven opvallend stil. Roel heeft er wel wat over te zeggen. In zijn kraakpand heeft hij niet de beschikking over een wasmachine. “Ik heb een bepaald aantal onderbroeken en ik kan maar eens in de twee weken wassen”, legt hij uit. “Je kunt toch een handwasje doen?”, zegt Chantal verontwaardigd. “Je hebt toch twee handjes van de lieve Heer gekregen?
« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 12:50:26 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #294 Gepost op: 14-10-2005, 13:31:44 »
Dido de Pipo

Lieske gaat nog even door op het ‘vieze-onderbroeken-verhaal’. “Mijn moeder was daar vroeger heel strikt in. Ik moest elke dag een schone onderbroek aan en schone sokken. Voor de rest maakte het niet uit.” Dido vertelt dat zij helemaal zelf mocht weten wat ze aantrok: “Ik zag er soms als een halve Pipo uit.” Daar kan Lieske over meepraten. “Ik ben met hele palmbomen op mijn hoofd naar school gegaan!” Er was ook een dag dat ze haar pyamabroek onder haar gewone broek aanhield. ‘Lekker handig’, aldus Lieske. “Dan hoefde ik ‘s avonds mijn pyama niet meer aan te trekken.”

Meertalig zingen

De Bewoners bespreken opnieuw de Live-uitzending. Ze zouden graag hun familieleden een keertje willen zien. “Al is het alleen maar de neus van mijn moeder”, zegt Chantal. Roel laat weten dat zijn broer vandaag jarig is. Lieske, Chantal en Dido barsten in gezang los en zingen de jarige job toe. In het Nederlands, Duits…en Chinees?

Knap lullig

De Bewoners bespreken de dagelijkse dingen in het leven buiten het Huis. Lieske: “Wie van jullie doet dat ook? Als je een bekende ziet, waar je niet mee wil praten, dat je dan zo ver mogelijk in je tas iets gaat zoeken. Ingrid heeft zo haar eigen manier: “Ik pak mijn telefoon en doe net of ik aan het bellen ben.” Roel vindt dat nogal riskant: “Da’s ook knap lullig als je dan echt gebeld wordt.”

"Zij wilde zo graag blijven"

Tanja heeft het er moeilijk mee dat Linda gisteren het Huis heeft moeten verlaten: “Zij wilde zo graag blijven.” Dat is ook de reden dat Tanja toch heeft besloten niet vrijwillig op te stappen. “Ik wist dat het dan heel erg voor haar zou zijn.” Chantal wil weten of ze dat ook zou hebben als Rob weg had gemoeten. “Nee, dat zou me dan geen zak kunnen schelen.”

Guus Geluk is slechtziend

Ingrid en Chantal bespreken de situatie van Menno. Deze vindt namelijk zelf dat hij het heeft getroffen in het leven. Chantal begrijpt dat niet helemaal: “Hij zegt wel steeds dat ie Guus Geluk is, maar waarom? Hij is dyslectisch, heeft geen goede band met één van zijn broers en heeft te horen gekregen dat hij blind kan worden over een paar jaar.” Ingrid legt uit dat hij het voor zichzelf goed heeft geregeld. “Hij is misschien wel al miljonair als hij straks naar huis gaat.”

Gekke-bekkentrekkerij

Hallo, wij zijn Nathalie en Joost en we doen Donald Duck na!
« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 14:54:42 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #295 Gepost op: 14-10-2005, 17:17:10 »
“Heb jij ook zo’n zin in een stukje bruschetta?”

Joost en Nathalie hebben een lekker hapje voor de rest van de Bewoners bereidt. Echte Italiaanse bruschetta. Knapperig brood met tomaten. De twee zijn apetrots op hun culinaire creatie en zijn heel erg benieuwd naar de reactie van hun mede-Bewoners. Chantal mag als eerste proeven. “Mmm, erg fijn!”, is haar reactie. Ingrid wil niet; ze heeft al een week last van haar buik. Vervolgens wandelen ze met hun bord vol lekkernijen de Tuin in. “Heb jij ook zo’n zin in een stukje bruschetta?”, zingen zij op de melodie van ‘Se bastasse una canzone’ van Eros Ramazzotti. “Roel, je gaat nu wat beleven. Vanaf nu wil je alleen nog maar Italiaans”, zegt Joost die Roel het bord voorhoudt. Ook Roel smult ervan.

Natural beauty

“Jullie hebben alletwee niet veel nodig”, zegt Rob tegen Dido en Nathalie. De drie praten over make-up. Nathalie vindt dat er weinig verschil is tussen ‘Dido die net uit bed komt’ en ‘Dido die make-up op heeft’. Rob vindt van wel. Hij vindt Dido ‘au naturel’ veel mooier. Nathalie: “Ik ga echt de deur niet uit zonder mascara en een glossje.”

Een lege koffer

Tanja schijnt definitief besloten te hebben om in het Big Brother-Huis te blijven. Als ze haar spullen heeft uitgepakt, brengt ze de lege koffer naar het Washok. Behoedzaam sluit ze de deur achter zich.

"Ik doe al moeilijk over een stukkie voorhuid"

De Bewoners lijken weer een nieuwe balans in het Huis te moeten vinden nu Linda vertrokken is. De stemming is gelaten. Er wordt wat rondgehangen en gekletst. In de Zithoek wordt er onder andere gepraat over besnijdenis en geslachtsverandering. Joost moet er niet aan denken: “Moet je nagaan; ik doe al moeilijk over een stukkie voorhuid. En dan zijn er kerels die vrijwillig hun hele geslachtsdeel eraf laten halen…”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #296 Gepost op: 15-10-2005, 00:17:11 »
Gebrek aan 'voelsprieten'

Chantal wil weten van Joost wat hij zijn eigen zwakke punten vindt. Joost: “Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Misschien geef ik soms te snel op. Vooral als ik iets niet leuk vind. En ik realiseer me dat, al je iets wil bereiken, je af en toe ook door moet zetten als iets niet leuk is.” Vervolgens is het de beurt aan Dido: “Ik baal ervan dat ik niet assertief genoeg ben.” Joost wil nog een aanvulling geven op wat hij heeft gezegd: “Nu bedenk ik me dat ik graag wat meer takt zou willen hebben en ik heb ook gebrek aan ‘voelsprieten’…”

Het debat kan beginnen

Chantal neemt het initiatief: “Zullen we gaan zitten?” Joost wijst iedereen zijn plek. Het debat kan beginnen.

Tanja heeft wat gemist vanavond

Tanja heeft een dutje gedaan en komt de Woonkamer in lopen. Juist op dat moment gaat het debat over de vraag of gehandicapten subsidie moeten krijgen om een prostituee te ontvangen. Tanja, die tot nog toe niet bij het debat aanwezig is geweest, warmt wat melk op. Ze heeft overduidelijk wat gemist vanavond. Van een afstandje bekijkt ze glimlachend het tafereel.

De gouden greep van Joost

Het idee van Joost om een avondje te debatteren blijkt een gouden greep te zijn geweest. De Bewoners zijn al uren bezig met het verzinnen van onderwerpen en daar dan vervolgens over te debatteren. Travestie, leven na de dood, plastische chirurgie, het kopen van een huis met je partner als je 18 bent en 'kraken' zijn maar een paar van de onderwerpen die vanavond de revue passeren. Joost is een ware Paul Witteman en leidt de diverse debatten op zeer professionele wijze.

Het debat is voorbij

Het debat is voorbij maar de discussie niet. Her en der praten de Bewoners onderling verder over de behandelde onderwerpen. Het is duidelijk, vanavond wordt er voorlopig nog niet geslapen. Het 'Joost debat' heeft de Bewoners aangezet om eens stevig maar respectvol met elkaar te praten.

Joost vertelt dat hij samen met een vriend debatcursussen geeft op middelbare scholen in Gelderland. Dat doen ze gratis. Ze hebben van de Politie Gelderland een subsidie van een paar duizend euro per jaar gekregen omdat de politie het een goed initiatief vindt. Het is dus niet verbazingwekkend dat hij het debat van vanavond zo professioneel wist te leiden.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #297 Gepost op: 15-10-2005, 13:56:06 »
De grote dag is bijna daar...

Zie Foto

Not so happy

Wederom worden de Bewoners gewekt met een 'vrolijk' deuntje van Nirvana. Tanja en Rob stonden een kwartier geleden al op, maar nu moet de rest er ook aan geloven. Blijven ze liggen, dan wordt ongetwijfeld het volgende nummer uit de collectie van Big Brother opgezet...

Tanja was solidair met Linda

Dat Tanja nog in het Huis zit is volgens haarzelf alleen maar het geval omdat het Linda was die het Huis afgelopen donderdag moest verlaten, en niet Rob. Puur uit solidariteit met Linda, omdat deze zo graag wilde blijven, is Tanja niet weggegaan. Verder kan ze er niet bij dat er massaal op haar gestemd wordt vooral over de kritiek die ze denkt dat er is op haar beslissing om de baby in het Huis te laten komen en haar rookgedrag. Maar ook vanwege haar accent. Zij ergerde zich bij een eerdere editie van Big Brother ontzettend aan het accent van Bewoner Andries en kan zich heel goed indenken dat mensen ook niet naar haar Groningse manier van praten willen luisteren.

Het avontuur gaat bijna beginnen

Ervaringsdeskundige Rob praat met Tanja over het ouderschap. "Nooit meer alleen", verzucht Tanja. "Echt iets van jezelf", voegt Rob toe. “Het is een rotsituatie geweest, maar nu pas kan ik het allemaal een beetje bevatten", aldus Tanja. "Maar ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen om echt moeder te zijn."
"Komt allemaal vanzelf", weet Rob. "Je hoeft je nergens zorgen om te maken. Het komt allemaal goed."
"Ja, dat denk ik ook. En nu ben ik ook pas echt nieuwsgierig hoe het kindje eruit gaat zien. Klein neusje, groot neusje, kuiltjes, misschien mooie tanden want die heeft haar vader ook…", mijmert ze verder.

Treuzelaars in de douche

Het is inmiddels half twaalf en over een half uur komt het bezoek van de verloskundigen al. Roel en Menno liggen echter nog in badjas op hun bed. Roel baalt van de vrouwen, die nu al geruime tijd onder de douche staan. "Elke dag hetzelfde gewoon", roept hij geïrriteerd uit. Na nog tien minuten houdt hij het niet meer: "Ik ga d’r nu wat van zeggen!

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #298 Gepost op: 15-10-2005, 13:57:21 »
Lekker Tutten

De meiden maken zich mooi in de Badkamer

Libidido

Roel vindt Dido er "opwindend uitzien" in haar half-doorschijnende topje. "Je libido is wel hoog he, de laatste tijd", merkt Dido op. "Vind je het gek", zegt Roel. "Hoezo, waarom is dat dan, zeker omdat je met Lieske onder de douche stond", wil Dido weten. "Nee, ik zit al acht weken met jou in één huis", antwoordt Roel. "Dat doet gekke dingen met mijn libidido." Dido moet erg lachen. "Ja, dat woord had ik meteen toen ik in het Huis kwam al bedacht", zegt Roel droogjes.

Bezoek van de verloskundigen

Zie Foto

Genieten van de zon

De Bewoners profiteren volop van het zeer milde en zonnige weer. Wie had gedacht midden oktober nog in een topje te kunnen rondlopen? Roel trapt een balletje, Lieske gaat jongleren en de rest ligt lekker ontspannen te genieten van de zon.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 15:01:29 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #299 Gepost op: 15-10-2005, 17:41:48 »
Roel en Olijfje

Roel heeft het weer eens met Dido over diens sportieve kwaliteiten. Ze vertelt over een voetbalcompetitie waarin ze ooit meespeelde. Ze zat in een team waarin alleen maar 'sukkels' speelden, zoals ze zelf omschrijft. Na de wedstrijd kreeg ze de bijnaam Olijfje, omdat ze een wijde slobberbroek en t-shirt aanhad waar haar spillebeentjes opvallend uitstaken. "Je bent veel aantrekkelijker dan van die sportieve types. Je bent een echte vrouw. Een echt coole vrouw."
Het complimentje laat ze verder voor wat het is. "Ach ja, ik doe wel zo fanatiek mogelijk mee met sporten, ook al sta ik voor lul," zegt Dido.

Wachten op het Noodrantsoen

Het lekkere eten is ingeleverd; het wachten is op het Noodrantsoen. Zullen de Bewoners het deze week uithouden?

Arme Lieske

Lieske loopt alweer zonder krukken door het Huis. Met haar knie gaat het al beter. Zelfs zo goed dat ze het waagt om een balletje mee te trappen in de Tuin. Big Brother vindt dit echter nog geen goed idee en roept haar terug. Teleurgesteld druipt ze af en besluit dan maar de keuken een poetsbeurt te geven. “Ach Liesje, ze kan geen reet, ja, ze kan op haar reet zitten”, zegt Nathalie vol medelijden.

“Laat de uien maar komen”

Het Noodrantsoen is gearriveerd in het Washok. Het is meer dan de Bewoners gedacht hadden. Bananen, kaas, bloedworst. Tussen de boodschappen ligt een envelop. Roel leest voor: “Wie van de ex-niet-rokers wordt de gelukkige? Wie hoeft zich deze week niet te houden aan het Noodrantsoen en mag via de telefoon zijn eigen bestelling voor de hele week doorgeven.” Tanja mag de gelukkige kiezen. Er wordt besloten om te loten: “Een getal onder de tien”, stelt Tanja voor. Chantal en Dido zitten er allebei naast. Zeven raadt Roel en daarmee is hij de gelukkige. Dat wordt dan een weekje tosti’s, shoarma en magnetronmaaltijden voor Roel.