Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113988 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #320 Gepost op: 18-10-2005, 15:53:48 »
"Het is een plaatje!"

Chantal en Ingrid zijn de gelukkige Bewoners die van Tanja de kleine Joscelyn het eerste mogen bewonderen. “Ach, wat een schatje”, roept Ingrid verrukt uit. Chantal is voor het eerst zelfs sprakeloos. Even later stamelt ze alleen: "Het is een plaatje!” Ze pakt Tanja stevig beet en ook Ingrid mengt zich in de innige omhelzing. "Ik ben zo trots op je!"

Iedereen wil het kleine wonder aanschouwen

De rest van de Bewoners staat te popelen in de gang. Iedereen wil het kleine wonder aanschouwen. “Ik wil met Rob”, gilt Joost uit. “Heb je wel je handen gewassen?”, vraagt Dido bezorgd. Ze stoot Nathalie aan: "Daarna gaan wij hoor.”

“Het is allemaal nog zo onwerkelijk”

Joost en Rob zijn het volgende duo die de Babykamer betreden. Joost is duidelijk ontroerd. “Ik heb hier een klein cadeautje”, fluistert Joost. “Ik zet het hier neer. Het geeft licht in het donker!” Na een korte stilte gaat Joost verder: “Je bent nu voor altijd moeder, dat gaat nooit meer over!” Tanja lacht vertederd: “Het is allemaal nog zo onwerkelijk.”

Een momentje alleen voor moeder en dochter

Tanja ligt op het bed met haar kleine meid in de armen. Even een momentje voor moeder en dochter alleen. Even later komt de verloskundige nog even langs: “Wat is het toch een mooi kind.” Ook complimenteert ze Tanja met het feit dat de jonge moeder er zo fris uitziet zo vlak na de bevalling. Tanja voelt zich duidelijk gevleid: “Echt waar?”

Nu al beroemd

Niet alleen voor Tanja blijkt het een bijzondere dag. Ook de fotografen zijn er als de kippen bij om het kleine wonder op de gevoelige plaat vast te leggen. Natuurlijk niet alleen voor het Nederlandse publiek, maar zeker ook voor de jonge moeder zelf. Via de camera kun je nu eenmaal niet van die scherpe foto's maken, en elke moeder heeft recht op haar eigen 'babyboek'. Zowel Tanja als de kleine Joscelyn poseren als echte modellen. Nadat de twee fotografen de Babykamer hebben verlaten grapt de verloskundige: “Hoeveel foto’s kun je maken?” Tanja zit duidelijk in haar geluksroes en kan alleen nog maar lachen.

De orde van de dag

Sommige Bewoners gaan snel over tot de orde van de dag. Lieske pakt haar breiwerk weer op en tikt er lustig op los. Maar de meeste Bewoners zijn nog te opgewonden om ook maar aan iets anders te denken.

Zou Lieske een goede moeder zijn?

Lieske is aan het breien met Roel. "Denk je dat ik een goede moeder zal zijn?", vraagt ze aan Roel. Deze antwoordt "Ja".
"Waarom denk je dat?", wil Lieske weten. Roel: "Je kan veel, bent lief. En je kan ook wel huiselijk zijn denk ik. Burgerlijk."
"Ik hou niet van burgerlijk", zegt Lieske. "Ik ga nooit trouwen." Ook heeft ze er geen vertrouwen in dat ze bij de opvoeding op een man kan rekenen: "Het komt toch op de vrouwelijke schouders terecht. Zoals Joost, die heeft idyllische ideeën. Hij wil dat ze allebei parttime werken, en allebei de kinderen opvoeden." Roel denkt dat dat best mogelijk is.

Joost zoekt contact

Joost, Rob en Nathalie liggen samen in de Tuin op een zitzak. Ze hebben vannacht weinig geslapen en zijn daarom erg moe. Joost vindt het jammer dat de verloskundigen al weg zijn. Hij had ze namelijk het één en ander willen vragen. Rob: “Maar dat mag natuurlijk niet hè, Joost. Wat had je dan willen vragen? “ Joost: “Van alles, maar vooral of ze Brenda voor me had willen bellen.” Rob: “Gekke Joost. Denk je dat je de enige bent die dat wil? Iedereen in Huis wil wel iets van thuis horen of laten horen, maar het mag niet en daarmee klaar.”

Geen feestmaal op deze feestdag

De Bewoners kiezen ervoor om op deze ‘feestdag’ geen feestmaal te maken. Ze eten vanavond gewoon brood met beleg. Misschien om noodrantsoen te sparen, misschien omdat ze geen zin hebben om te koken...Geen feestje dus, voor de Bewoners. Maar hoe vaak wordt er nou een kindje geboren in het Big Brother-Huis?
« Laatst bewerkt op: 18-10-2005, 17:45:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #321 Gepost op: 18-10-2005, 22:52:27 »
De baby heeft een eigen zender

Terwijl de helft van de Bewoners nog verder slaapt, eet de andere helft een boterham in de Woonkamer. Dan begint Nathalie ineens een interessant gesprek. Nathalie: “Geloven jullie in iets dat ooit op de wereld komt en dat de wereld verwoest? Ik geloof daar wel in.”
Rob: “Ik denk dat er veel meer is in de wereld dan wij denken. Dus alles is mogelijk.” Even later komt Dido de kamer in en vertelt dat de baby een eigen zender heeft die aan haar wiegje hangt. Iedereen verbaast zich erover en verandert gelijk van onderwerp.

Tanja bedankt Big Brother voor alles

Tanja is weer uit haar kamer. Ze loopt een beetje moeilijk, maar verder zou je niet denken dat ze zojuist van een kindje is bevallen. Tanja loopt als eerste naar de kraan om een glaasje water in te schenken omdat ze last heeft van een zuur gevoel in haar maag. Dan gaat ze naar buiten om een sigaretje te roken. Joost ziet haar naar buiten lopen en achtervolgt haar met een warme deken. Hij wil niet dat ze kou vat. Tanja grijpt gelijk de kans om Big Brother te bedanken voor alles. Tanja lijkt nog steeds niet te beseffen wat er vandaag allemaal gebeurd is.

Roel en Menno verliefd op het 'prinsesje'

Lieske en Nathalie mogen eindelijk bij de baby komen kijken. Ze zijn erg zenuwachtig en hebben er dan ook veel zin in. Vooral Lieske kon haast niet meer wachten. Nu is het dan zover en ze zijn erg onder de indruk van de kleine Joscelyn. Lieske: “Ik voel me zo vereerd dat ik hier bij de eerste Big Brother-baby ter wereld ben. Wat gaaf.” Als Lieske en Nathalie weggaan is het de beurt aan Menno en Roel. Ook zij zijn verliefd geworden op het nieuwe prinsesje in Huis. Menno: "Zo vredig en lief."

Rob, Joost en Nathalie zoeken verkoeling

Om enigszins te ontspannen vandaag gaat Rob in de jacuzzi. Hij wordt al snel vergezeld door Joost die ook wel behoefte heeft aan rust. Het nieuws gaat snel door het Huis, want Nathalie wil er eigenlijk ook wel bij. Iedereen is moe van alle commotie van vandaag. Samen praten ze na over het nieuwe wondertje.

Iedereen is moe

Tanja ligt even lekker uit te rusten en ook bij de rest van de Bewoners komt het besef wat er allemaal gebeurd is. Ze hebben zo meegeleefd dat ze zelf ook aardig uitgeput zijn geraakt. De meeste Bewoners zoeken daarom ook hun bedje even op. Behalve Dido. Die pakt de stofzuiger, om het Huis nog maar eens een goeie beurt te geven.

Tosti's en thee

De Bewoners maken tosti’s klaar en houden het bij een kop thee. Koffie is nu echt even teveel van het goede. Iedereen voelt zich nog erg opgewonden over de gebeurtenissen van vandaag, maar tegelijkertijd ook heel moe. Ze hebben immers de vorige nacht doorgehaald met breien, en daar achteraan kwam dan Tanja’s bevalling. Joost vindt het best raar dat ze een hele dag niets van Big Brother hebben gehoord. Chantal beaamt dit, ze wil eigenlijk gewoon iets kunnen doen maar weet niet wat. Joost heeft opeens een bezigheid bedacht: hij gaat zijn teennagels knippen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #322 Gepost op: 18-10-2005, 22:53:39 »
Lieske voelt zich alleen

Eén voor een gaan de Bewoners naar bed. Rob doet nog even de vaat, Lieske zit alleen in de Huiskamer. Ze snikt. Rob vraagt wat er is. "Oh niks", antwoordt ze. Wanneer Rob bij haar komt zitten begint ze nog harder te snikken. "Ik mis mijn vader en mijn moeder en mijn zus." Verder heeft ze het gevoel dat ze helemaal alleen is in het Huis, terwijl de anderen allemaal iemand hebben gevonden om mee om te gaan.

"Lies, kom je zo bij mij op kraamvisite?"

Tanja zit weer even in de Tuin en rookt een sigaretje. Ze zit op één bil, vanwege de pijn. Ze heeft volgens eigen zeggen nog 'zwabberbenen' en is ze moe, maar verder voelt ze zich alweer prima. Ze overpeinst nog even de namen die ze voor haar dochter heeft gekozen. Aan Chantal vertrouwt ze toe dat ze er ook nog even aan gedacht heeft om haar dochtertje ook nog de naam Linda te geven, naar de Bewoner die het laatst uit het huis is gegaan. Ook wil ze misschien nog iets met Kimberly en Karlijn doen, de namen van de twee verloskundigen die haar bijstonden tijdens de bevalling. Chantal en Ingrid beginnen te brainstormen: "Karlinki, Lindelijn...". Maar daar moet Tanja nog even over nadenken!
Dan vertelt Chantal over Lieske die zoëven moest huilen. Hierop nodigt Tanja haar spontaan uit om bij haar langs te komen. "Lies, kom je zo bij mij op kraamvisite?"

Dames in Huis hebben meer privileges

De dames in het huis hebben toch meer privileges wat betreft het bezichtigen van de baby. Je weet namelijk niet wanneer Tanja borstvoeding geeft en Tanja schrikt niet als er een mede-Bewoonster wil meekijken. Wel als er een mede-Bewoner onverwachts komt kijken. De dames genieten er enorm van. Dit maak je immers niet zo vaak van dichtbij mee. Gelukkig zitten de heren er niet zo mee. Ze wachten wel op een ‘cue’ als de kust weer veilig is.

"Je hebt een echt sportlichaam."

Lieske doet wat oefeningen die ze van de fysiotherapeut heeft gekregen. Menno slaat het gade. "Het gaat al veel beter he?", zegt hij. Lieske beaamt dit. "Het herstelt ook veel sneller omdat ik al een redelijk goede conditie had, zei de fysio", aldus Lieske. "Ja, je hebt een echt sportlichaam", vindt Menno. "Echt gespierd."

De ochtend erna

Na die enorm mooie en spannende dag van gisteren heerst er vanmorgen een heerlijke rust in het huis. Tanja slaapt samen met Joscelyn in de Babykamer. De andere Bewoners liggen prinsheerlijk op hun gebruikelijke plekken. De kraamhulp is reeds het huis ingeslopen en maakt een kop koffie voor zichzelf. Dido, haar ‘nacht-assistent’, heeft zich vannacht kranig geweerd met luiers en kruiken.

Tanja"s Buik

Tanja, vanzelfsprekend vroeg wakker, poetst haar tanden in de Badkamer. Grinnikend ziet ze in de spiegel dat haar buik al de helft kleiner is.

Eerste regenbui...

....Sinds 1 oktober 2005.
....Dat Tanja moeder is.
....Van Joscelyns leven.
....In Dido's kraamzorgtijd.
....En, ze mag niet zomaar vergeten worden, sinds Linda het Huis heeft verlaten.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 13:46:50 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #323 Gepost op: 19-10-2005, 13:48:46 »
Rob trotseert de regen

Rob is wakker en waagt zich, gekleed in ochtendjas, in de regen. Hij ziet dat door alle opwinding van gisteren de tuinkussens buiten zijn blijven liggen. Snel bergt hij ze op en haast zich weer naar binnen, klaar voor zijn vaste ochtendritueel.

Heeft de haan ATV?

Het is erg rustig in het Huis. De kraamverzorgster is bij Tanja en Joscelyn. Rob heeft de afwas gedaan en eet nu een broodje. De andere Bewoners liggen nog allemaal op één oor. Het lijkt erop dat de haan een oogje dichtknijpt vandaag.

“Wat is ze mooi hè?”

Rob en Tanja staan in de Tuin. Joost komt er bij staan: “Goh, je ziet er goed uit”, zegt Joost. “Ik voel me ook heel goed”, reageert Tanja. “Joscelyn drinkt nu goed, en ik heb haar vanmorgen in badje gedaan”, vervolgt ze glunderend van blijdschap en trots. “Ik ben zo blij dat je hier bevallen bent”, zegt Rob tegen haar. ”Ja ik ook, ondanks mijn vier ‘vluchtpogingen’”, lacht Tanja om zichzelf. “Je bent ook zo’n eigenwijze.” “Ja”, zegt Tanja “en die kleine wordt volgens mij net zo erg.”

Het is even stil. “Wat is ze mooi hè?”, vraagt Tanja. “Ja, heel mooi”, zegt Rob oprecht.
“Gelukkig heb ik een goed broertje, die kan haar later tegen al die kerels beschermen.”

Kopje thee met veel suiker

De kraamverzorgster is druk in de weer met het verzorgen van Tanja en de baby. Ze wil een kopje thee, maar weet de weg nog niet helemaal te vinden in de Keuken. “Waar staat een grote mok?” Chantal geeft hem aan en laat nog maar eens weten dat ze Tanja goed kent: “En in de thee, melk en drie scheppen suiker.” De kraamverzorgster moet erom lachen en verdwijnt met een goedgevulde kop thee terug naar de babykamer.

De gelukkigste moeder op aarde

“Als ik maar niet op m’n kont ga zitten”, zegt Tanja terwijl ze zich nestelt in de Zithoek. Lieske en Joost hebben niks gehoord van de baby vannacht. Het onderwerp van gesprek verandert in het weer. “In ons hoofd straalt de zon, maar buiten is het guur en koud”, zegt Joost. Tanja vraagt Lieske naar haar knie. “Het is een beetje als last van je maag hebben de hele dag”, antwoordt ze. Lieske wil ook wat van Tanja weten: “Ben je de gelukkigste moeder op aarde?” “Ja”, grinnikt Tanja.

Af en toe een duiveltje

Chantal vertelt aan Dido dat ze heeft geleerd zichzelf weg te cijferen. “Eerst stond alles in het teken van de komst van de baby; nu in het welzijn van het kind.” Tanja komt bij de dames staan om een sigaretje te roken. Tanja voelt zich anders. “Alle stress, alle zorgen zijn weg. De komende weken kan ik alles goedmaken wat ik de afgelopen weken heb verprutst. “Verprutst?”, zegt Chantal. “Valt wel mee hoor. Je bent gewoon af en toe een duiveltje.”

Ingrid met een k

“Het is net science-fiction”, zegt Chantal, “als je opeens een hoofdje ziet verschijnen tussen je benen.” De baby is het gesprek van de dag. Rob vindt het leuk dat Dido zo begaan is met de baby. Hij gaat zelf helemaal op in het breiwerk. Roel heeft daar meer moeite mee. “Ik vind het interessanter om elkaar de hele dag aan te kijken dan te moeten breien”, zegt hij stellig.
“Waarom hebben jouw ouders gekozen om Ingrid uit spreken zoals jij het uitspreekt?", wil Joost weten. “Dat is Haags volgens mij. Je schrijft het ook met een k: ‘Inkrid’”, grapt ze.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #324 Gepost op: 19-10-2005, 15:10:28 »
Doomscenario voor Joost

Roel zit in de Tuin naast Dido te genieten van een kopje koffie en een sigaret. “Ah heerlijk drugs”, zegt hij. Uiteraard gaat het gesprek over de baby. “Voelde je ook dat ingebouwde mechanisme wanneer je dat kleintje in je armen had?”, vraagt Roel. “Je doet opeens zo voorzichtig.” In de Woonkamer gaat het over het huwelijk. “Als ik ga trouwen, dan trouw ik met Bren”, zegt Joost. Nathalie schets een doomscenario: “Wat nou als Brenda verliefd is geworden op een ander terwijl je hier zit?” Joost gaat er niet in mee. “Er moet eerst een periode van niet-verliefdheid aan voorafgaan”, denkt hij. “Bij Dido was dat niet zo”, zegt Nathalie. Dido beaamt dit. Zal Joost zich zorgen gaan maken?

Een Vlecht voor Ingrid

Zie Foto

De eerste cadeautjes

De Bewoners hebben alle cadeautjes voor Tanja verzameld in een mand. Tanja mag elke dag één cadeau uitzoeken. Het eerste wat ze pakt is een sleutelring. “Ideaal voor de ontwikkeling van de tastzin”, leest Chantal voor uit de handleiding. Iedereen vindt dat Tanja ook een cadeautje voor haarzelf mag pakken. Ze krijgt het boekje ‘De Geboorte van een Moeder’ van Daphne Deckers. “Van die titel krijg ik echt kippenvel”, zegt Roel.

"Die kwam niet om te winnen"

De Bewoners hebben het breiwerk weer opgepakt. Ondertussen ‘keuvelen’ ze over de vorige Big Brother-series. “Kelly (BB3 red.) in ons Huis, dat had wat geweest!”, zegt Nathalie. “Ik had in een deuk gelegen, maar ik zou het op een gegeven moment wel zat zijn.” Chantal weet het zeker: “Die kwam niet om te winnen, die wilde gewoon met haar snuitje op televisie!”

"Ik zou nooit een golden retriever nemen"
De dames beseffen dat het een vreemd gezicht moet zijn dat ze allemaal aan het breien zijn. “Ik denk dat we goed in de markt liggen als we het Huis uitkomen”, zegt Lieske.
“Ja, jij wel”, zegt Chantal. “Jij kan koken en breien.” “Ik denk niet dat het voor mij geldt”, lacht Dido. Lieske schiet gelijk in de verdediging: “Ik vind burgerlijk dus het meest smerige woord wat er bestaat. In het dagelijkse leven ben ik helemaal niet burgerlijk ofzo. Ik zou bijvoorbeeld nooit een golden retriever nemen!

De truttenclub

“We lijken wel een stelletje mutsen”, lacht Chantal. “De truttenclub!” Nathalie: “Ja, sinds we een kind in huis hebben!” Chantal gaat verder: “Lekker breien, potje thee erbij!” “De tijd van roken en wijn is duidelijk geweest”, grapt Nathalie.

“Daar heb ik ook niet altijd zin in”

Chantal, Ingrid en Dido bespreken het gedrag van Tanja van de laatste weken. “Ze is helemaal veranderd!”, zegt Chantal. Ingrid en Dido weten dit zo net nog niet. “Ze heeft gezegd dat ze alles goed wil maken, maar ze hoopt dat ze daar nog genoeg tijd voor heeft”, gaat Chantal verder. “Heeft ze dat echt gezegd?”, vraagt Ingrid. “Ze is niet de sociaalste geweest.” Chantal neemt het op voor Tanja: “Ik vind het allemaal wel meevallen." Ze legt uit dat de rest van de groep wel héél sociaal is. “Daar heb ik ook niet altijd zin in.”

Met liefde bereid

Ingrid vertelt dat ze ooit haar moeder hielp met koken: “Ik had een stukje vlees gebakken en mijn moeder had het naar mijn vader gebracht. Zegt ie: ‘Dit is nou eens een lekker stukje vlees. Heb je het eindelijk met liefde voor me klaargemaakt?”
“Je zult het na dertig jaar huwelijk maar te horen krijgen”, grapt Joost. Nathalie heeft ook een eetverhaal: “Mijn vriendje wilde een keer macaroni eten en ik wist niet hoe je dat moest maken. Toen ben ik het bij de slager gaan halen, heb het in een pan gegooid en zei: ‘Kijk eens schat! Voor jou!'"

Dido's geschenk

Het lijkt wel of iedereen iets aan het aan het breien is voor de kleine 'Jos'. Dido heeft als eerste haar geschenk af en showt het vol trots aan haar mede-Bewoners.

Roel in de Keuken aan het helpen?

De magen van de Bewoners beginnen weer te knorren en Rob besluit om voor vanavond een stevige kippensoep te maken. Lieske vindt het een uitstekend idee en wil daarom een stokbrood bakken voor bij de soep. Rob schrikt op als hij ziet dat Roel uien pikt die hij zojuist gesneden heeft. Roel: “Oh Rob, ik wil er een paar voor op mijn hamburger.” Rob snapt het, maar kijkt enigszins teleurgesteld. Hij zag het namelijk als een wonder dat Roel uit zichzelf in de Keuken staat om te helpen.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 17:24:50 door Nîcky »

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #325 Gepost op: 19-10-2005, 15:13:26 »
Haha dat is echt een bende. Ik heb het over de foto op pagina 11 ;D

En leuke foto's  ::tandpastasmiley:: en mooie stukjes.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 15:15:18 door SaNdeR. »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #326 Gepost op: 19-10-2005, 18:40:20 »
Waarom slaap je niet meer met Menno?

Ingrid en Chantal gaan naar buiten om een sigaretje te roken. Ingrid kan geen shag draaien en dat doet Chantal dan voor haar. En dan vraagt Chantal ineens een brandende vraag aan Ingrid: “Waarom slaap je niet meer met Menno?”Ingrid: “Gewoon, ik heb er geen zin in. Chantal kijkt erg bedenkelijk Ingrid: “Nee, echt niet.”
Chantal: “Waarom niet, heb je genoeg van hem? “ Ingrid: “Ja ik wil gewoon niet dat hij te aanhankelijk wordt. Chantal: “Hoe zit het met je gevoel dan voor hem?” Ingrid: “Ja dat is nu heel raar, dat is er nu niet. Het is echt in één keer weg.” Chantal: “Waarschijnlijk omdat het je te makkelijk werd gemaakt.” Ingrid: “ Ja, misschien wel.

Joost de Rastafari?

Joost heeft zijn cadeautje voor Joscelyn voor een groot gedeelte afgemaakt. Maar voordat hij het gaat vullen tot een dobbelsteen zet hij het op z’n hoofd en verandert hij ineens in Bob Marley. Alleen erg frappant dat deze Bob Marley papiamento spreekt. Hij spreekt de Bewoners namelijk aan met 'Eeh Swa, conta bai'?

Tanja is weer even onder de Bewoners

Tanja is weer naar buiten. Ze heeft net een frisse douche genomen en komt bij Chantal, Roel, Dido en Ingrid een sigaretje in de Tuin roken. Ze is vandaag alweer bezocht door meerdere fotografen. Tanja: “Ze waren heel aardig omdat ze echt rekening met me hielden. Ze vroegen of ze de flits mochten gebruiken enzo, maar dat vond ik oké. Het viel echt mee, ik merkte er niets van.”

Boodschap van Big Brother

Rob heeft een boodschap van Big Brother. “Beste Bewoners. Big Brother presenteert het resultaat van jullie noeste huisvlijt. Het eerste exemplaar van het speeldekentje mogen jullie natuurlijk aan Tanja overhandigen. We hopen dat jullie meer vertrouwen in jullie breikunst hebben gekregen. De andere 24 speeldekentjes zijn bedoeld voor vrouwen die op dezelfde dag zijn bevallen als Tanja. Daarmee willen we jonge alleenstaande moeders blij maken.”
Rob komt voor de tweede keer terug uit de Dagboekkamer. Big Brother kan niet begrijpen dat de Bewoners gestopt zijn met de Weekopdracht. Chantal probeert het uit te leggen: “We wisten toch al dat we het niet gingen halen. Nu wordt er een emotionele lading aan gehangen en moeten we ons schuldig voelen.”

Tanja heeft slecht nieuws voor haar mede-Bewoners

Tanja komt net uit de Dagboekkamer met een envelop in haar handen. Alle Bewoners verzamelen zich in de Woonkamer om te luisteren naar wat er in de envelop staat. Tanja wijst Rob aan om het op te lezen. Tanja wil nog wel iets kwijt aan de Bewoners maar moet toch huilen. Tanja: “Voordat jullie de brief lezen, moeten jullie weten dat ik hier niets van wist en Big Brother was hiervan ook niet op de hoogte.” Rob leest de brief voor en het komt erop neer dat de Bewoners niet meer in de babykamer mogen komen en dat ze baby niet meer mogen zien, dit in verband met de Arbeidsinspectie. De enige uitzondering geldt voor Dido omdat zij Tanja helpt met het kindje en hierin een opleiding voor volgt. Alle Bewoners reageren heel erg teleurgesteld. Zij hadden dit niet zien aankomen maar zijn allemaal blij dat ze het kindje toch gezien hebben.

Nomineren is weer een feit

Het Nomineren is begonnen. De Bewoners worden één voor één naar de Dagboekkamer gestuurd om hun stem uit te brengen. Chantal is geweest en stuurt Joost nu naar de Dagboekkamer. Alleen komt Joost er niet al te vrolijk uit. Volgens Chantal leek het alsof er een ‘sombere wolk’ boven hem hangt. Ze is een beetje bezorgd en benieuwd naar wat Joost gezegd heeft in de Dagboekkamer.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2005, 20:48:57 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #327 Gepost op: 19-10-2005, 21:58:47 »
We moeten ons er gewoon bij neerleggen”

Joost heeft het er moeilijk mee dat de baby nauwelijks uit de Babykamer mag: “Het lijkt me gewoon niet gezond voor de kleine.” Chantal geeft aan dat het niet aan hen is om daar over te beslissen: “We moeten ons er gewoon bij neerleggen.”

"Naar wat voor feestje ben jij geweest?"

Het onderwerp van gesprek is haarkleur. Ingrid vertelt over een ziekte waarbij je heel snel helemaal grijs wordt. “Ik kwam een jongen tegen die ik nog van vroeger kende. Hij was helemaal grijs, dus ik vroeg: ‘Naar wat voor feestje ben jij geweest? Bleek hij die ziekte te hebben”, aldus de altijd subtiele Ingrid.

Rookpauze

De rokers hebben besloten dat zolang Joscelyn in het Huis is om voortaan buiten te gaan roken. Dus deze avond trekken ze er weer op uit om naar buiten te gaan. Ingrid, Roel, Rob, Chantal en Dido nemen samen een rookpauze. Behalve Rob, die rookt niet maar ziet wel de gelegenheid om met Roel in zijn rookpauze een potje te schaken

Rob: "Let op hun lichaamshouding"

Rob en Roel hebben een potje geschaakt en Roel heeft weinig zin in een ander potje. Roel maakt zich namelijk een beetje zorgen om de Nominaties. Hij is bang dat hij er dit keer weer bij zit. Hij denkt dat zowel Joost als Lieske op hem gestemd hebben. Joost omdat hij hem de vorige keer ook al had genomineerd en Lieske vanwege wat er gebeurd is met Linda en Dido. Maar Rob probeert het helemaal uit z’n hoofd te praten. Rob zegt dat hij zeker weet dat er geen vrouw in Huis zit die hem heeft genomineerd. Rob: “je moet goed kijken hoe ze met je omgaan. De situatie goed inschatten. Lichaamshouding zegt ook veel hoor.” Op dat moment komen Chantal, Dido en Ingrid weer naar buiten om een sigaretje te roken en Rob vertelt nogmaals om op ze te letten. Roel gaat het proberen.

"Ik vertrouwde haar compleet"

Menno en Joost zijn de enige Bewoners die in de Woonkamer zijn achtergebleven. De rest zit buiten. Ook Menno en Joost vragen zich af wie er dit keer op de bank komt te zitten en of dat zij er tussen zitten. Menno is bang dat Ingrid hem heeft genomineerd omdat zij afstand van hem heeft genomen. Hij vindt het heel erg. Hij snapt er ook niks van, vooral omdat hij zo aardig voor haar is geweest na het tondeuse-incident.
Menno: “Misschien had ik niet zo mild moeten zijn. Ik vertrouwde haar compleet.” Menno stelt zich de laatste dagen erg kwetsbaar op omdat hij zich in de steek gelaten voelt. Hij is zijn maatje kwijt en wil graag weten wat er aan de hand is. Maar Menno is niet meer van plan om toenadering te zoeken. Menno: “Het moet gewoon van twee kanten komen. Ik heb het genoeg geprobeerd.”

Samen oud en nieuw vieren

Het lijkt de Bewoners leuk om samen oud en nieuw te vieren. Chantal zegt dat ze ieder jaar wel een oud en nieuw feestje thuis geeft. Ze heeft iedereen hierbij gelijk uitgenodigd. Iedereen is gelijk enthousiast. Ze willen natuurlijk dan wel ook aanhang meenemen. Chantal: “Ja ik vind het best, maar zo groot is mijn huisje niet. Anders gaan we daarna wel de stad in.” Maar naarmate het enthousiasme toeneemt, neemt de aanhang ook steeds meer toe. Rob: “Het wordt wel een heel groot feestje.”

Weer een zenderwaarschuwing

Dido komt net uit de Dagboekkamer. Ze heeft hierbij een belangrijke mededeling voor iedereen. Dido: “Jullie moeten van Big Brother echt beter op jullie zenders letten. Het wordt een beetje kinderachtig. Hij moet namelijk 20 cm onder je kin vandaan zitten. En bij het wisselen moet je de zender pas bij het bakje wisselen en niet onderweg. Ook geen 'rinkeldingetjes'in de buurt van de zender tijdens de live-uitzending. En dan niet gelijk naar mij kijken hoor, dit geldt voor iedereen.”
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 00:16:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #328 Gepost op: 21-10-2005, 13:32:00 »
Tikkende breinaalden

Chantal komt uit de Tuin en vraagt of er nog mensen koffie willen. Dat voorstel wordt vanzelfsprekend met enthousiaste ontvangen. Nathalie loopt met haar mee naar de keuken om melk op te kloppen. Lieske legt de fijne kneepjes van het studentenleven uit aan Ingrid en Joost buigt zich diep over een kleedje. De bindende factor is het getik van breinaalden dat door het hele huis te horen is.

"Ik ga het tot op de bodem uitzoeken"

Tanja komt weer even haar Babykamer uit om een sigaretje te roken. Ze gaat samen met Dido buiten zitten. “Stel je voor dat ik thuis ben en overal camera’s hang, een website start en daarop 24 uur online ben, dan hoor je geen haan kraaien.” Dido knikt bevestigend. “Ik ga echt rechten studeren, ik ben er nu helemaal uit. Het woordje 'regelneukers’, wat Roel gisteren zei, kan ik maar niet vergeten.” Dido: “Die regels zijn ervoor dat er geen erge dingen gebeuren met kinderen. Ze worden gemaakt om kinderen te beschermen.” Tanja vraagt zich af of ze de Arbeidsinspectie niet kan aanklagen. Dido: “Ik zal het proberen een beetje van je af te zetten.” Tanja geeft toe dat ze dat ook wel doet, maar blijft wel verbouwereerd. “En als ik thuis ben ga ik deze hele kwestie tot op de bodem uitzoeken.”

Ingrid irriteert zich rot

Ingrid vindt het belachelijk dat Menno zo achter Nathalie zit. “Ik irriteer me rot. Hij is nooit fan van haar geweest, wordt gek van dat stemmetje wat ze wel eens opzet. Ingrid laat Chantal weten dat ze echt normaal wilde doen: “Maar dat kan ik heel moeilijk.” Chantal begrijpt Ingrid helemaal, maar vindt ook dat ze er niet zo veel over moet nadenken. Dan komt Tanja erbij zitten, en valt het gesprek stil. Ingrid legt Tanja de kwestie met Menno uit. “Er zit me gewoon een hoop dwars en ik kan niet meer normaal tegen hem doen.”
Een paar minuten geleden stond Menno nog, helemaal alleen, een half uur te douchen. Hij keek wat triest voor zich uit en lijkt van slag.

Wil de echte zanger(es) nu opstaan

Tijdens het breien lijkt zingen een goede bezigheid. Lieske neemt het voortouw en zingt er op los. De andere Bewoners zingen lekker mee. Op deze ‘groepsconcerten’ mogen ze echter nog wel een beetje oefenen, want om te zeggen dat het zuiver is…


Iedereen naar de Slaapkamer

De Bewoners krijgen van Big Brother de opdracht om naar de Slaapkamer te gaan. Normaal houdt dit in dat er dan het één en ander veranderd gaat worden in het Huis. Of misschien moet er een camera worden gerepareerd. De Bewoners speculeren, terwijl ze op de Slaapkamer doorbreien, wat er zou kunnen staan te gebeuren.

Chemisch toilet weg

De Bewoners mogen de Slaapkamer weer uit en het chemisch toilet blijkt uit de tuin te zijn verdwenen. Op het oog is er verder niets veranderd. De rokers haasten zich naar de tuin om een sigaret op te steken.

Je bent nu weer een beetje terug

Dido en Ingrid zitten buiten te kletsen over, jawel, mannen! En met name de mannen in het Huis. "Mijn vrienden zullen er allemaal niks van begrijpen", laat Dido weten. Ingrid vraagt waarom ze dan toch zo ver met Roel is gegaan. "Waarschijnlijk doordat ik wat van het andere 'genre' wilde proberen." Beide meiden moeten lachen en waarschijnlijk begrijpt Ingrid erg goed waar Dido het over heeft. Ingrid laat Dido weten dat het een beetje over is tussen haar en Menno. "Alles is zo anders in dit Huis, zo onrealistisch." In eerste instantie staat Dido versteld van Ingrid, maar ze ziet er al snel het positieve van in: "Je bent nu ook weer een beetje terug en dat vind ik leuk!" Ingrid vindt het eerlijk dat ze dit zo zegt: "Ik ben er ook blij mee.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #329 Gepost op: 21-10-2005, 13:34:26 »
'Lang Zal Die Leven'

De Bewoners worden gewekt door Big Brother. En kan het toepasselijker dan met het liedje: 'Lang Zal Die Leven'? Menno is jarig en dat zullen ze weten.

Zal Menno vandaag in de beautysalon gebruik maken van de diensten van de kapper?

Onderonsje
Rob en Tanja hebben nog snel voordat de drukte losbreekt een onderonsje in de Tuin. "Hoe gaat 'ie meisje?", wil Rob weten. "Het gaat wel", zegt Tanja. "Die nominatie is net even een korreltje teveel, na alle veranderingen van de afgelopen week. Ik kan die stress van 'wel-eruit/niet-eruit' er nu gewoon even niet bij hebben. Vorige week maakte me dat allemaal niets uit." "Ga je er nou niet druk over maken", zegt Rob vaderlijk. "Nee, dat probeer ik ook. Ik ga er in ieder geval niet vrijwillig uit", reageert een vastberaden Tanja.

Joost gaat voor de hippe look

Terwijl er al een aantal in de Salon zijn, gaan Joost en Roel buiten zitten. Joost laat weten dat hij zijn haar wel wat hipper wil. Roel kijkt wat vertwijfeld: “Wat jij moet doen is de achterkant laten opknippen en dan bovenop een beetje warrig. Je moet echt geen matje doen.” Joost: “Maar dat is wel super in de mode.” Nou, als jij zo’n trendy-Billie wil zijn met zo’n sjaaltje… Ik vind er niks aan.” Joost lijkt er over na te denken en is dan wel benieuwd naar wat de stoere Rotterdammer laat doen bij de schoonheidsspecialist. “Mijn gezicht denk ik. Aan mijn handen hebben ze niks en mijn voeten doe ik ze niet aan met mijn kalknagels.” Dan wordt Joost door Dido geroepen: “Jouw beurt!”

Je haar danst!

“Ik moet mijn haar donkerder kleuren, met rode tinten. Want nu wordt het rode in mijn huid alleen maar geaccentueerd. Wel blond, maar iets donkerder." Joost staat echt te kijken van Lieskes metamorfose. Lieske bewondert zichzelf in de spiegel in de Badkamer. “Pam, je haar danst”, doet ze de reclame na.

Dido kreeg op haar donder

Dido vertelt dat ze een waarschuwing heeft gehad van Big Brother. “Vanochtend moest ik jullie eerst wakker maken en daarna mijn haar wassen. Ik ben toen eerst een sigaretje gaan roken. Bij de eerste hijs werd ik teruggeroepen naar de Dagboekkamer en kreeg ik op mijn donder”, vertelt ze giechelend.

Rode string

Lieske heeft wat de tips van de kapper: “Je moet je haar maar één keer in de week wassen.” Roel is de expert: “Dat heb ik toch al eerder gezegd.” Maar Roel wordt genegeerd en Lieske gaat verder met haar beauty-praat. “Volgens mij heeft hij echt veel tijd aan mij besteed." Dido heeft ook zin in aandacht. “Ik heb speciaal mijn rode string aangedaan.” Ze doet haar rokje omhoog en schud met haar billen. “En dan ga ik zo liggen bij masseur.” Ze gooit haar kont naar achter en slaakt een kreet. “Neehoor, doe ik niet.” Ze rent lachend vanuit de Tuin de Woonkamer in.

De Big Brothertweeling

Lieske, Nathalie en Dido hebben het over welke beautybehandelingen ze wel zouden willen. Roel luistert aandachtig mee. Dido is wel weer toe aan een donkerbruine kleurspoeling. Want volgens haar lijkt ze toch wel teveel op Nathalie. "Lijkt Dido teveel op Naat?", vraagt Lieske aan Roel. "Nee", zegt Roel, "Dido is een heel ander type." Maar Dido betwijfelt het. Ze is bang dat de kijker later op de verkeerde zou kunnen stemmen, omdat ze volgens de kijker toch onderling inwisselbaar zijn!
Lieske draait de theorie om. Zij denkt dat Dido erg geliefd is bij het publiek, en dat Nathalie daar de volgende stemronde van mee kan gaan profiteren.

"Het lijkt wel spaghetti!"

Roel masseert Dido's schouders en is verbaasd over hoe zacht het aanvoelt. Gisteren voelde hij alleen maar stijve spieren en pezen, maar nu lijkt het volgens Roel wel spaghetti. De massage van gisteren heeft Dido duidelijk veel goed gedaan. Ze demonstreert de techniek even bij Ingrid, die het uitgilt van de pijn. "Sorry Ingrid, ik heb je zeer gedaan!", roept Dido verschrikt uit.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2005, 13:51:20 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #330 Gepost op: 24-10-2005, 12:54:04 »
Dido en Ingrid botsen

Dido en Ingrid zonderen zich af in de Tuin, want Ingrid wil wat weten. “Je zei tijdens het feest dat je lelijk over mij had gesproken. Ik ben nieuwsgierig naar wat dat was.” “Ik heb niks naars over je gezegd, maar wij botsten in het begin vrij vaak over kleine dingen “, legt Dido uit.

“Komen zij er weer bij”, onderbreekt Dido het gesprek als Chantal en Roel aan komen lopen. “Ik heb echt een vette droom gehad vannacht”, zegt Roel. “Ik heb de kraak van mijn leven gezet.”

Maar Ingrid en Dido willen het nu uitspreken en verplaatsen zich naar de Slaapkamer. “Je bent de totaal de andere kant opgedraaid”, zegt Dido over Ingrid na haar ‘breuk’ met Menno. Ze legt uit waarom ze Ingrid heeft genomineerd. “Je creëert een minder sterke band met elkaar als je veel met één persoon optrekt”, vertelt Dido. “Je bent de enige die zich aan Menno en mij heeft gestoord”, valt Ingrid op. Ze worden weer onderbroken, want Dido mag helpen met de baby.

Beschuitjes, crackers en vitaminepillen

Joost zit tegenover Rob en probeert een mooie verdeling te maken van zijn Noodrantsoen. Hij heeft verschillende stapeltjes gemaakt van beschuitjes en crackers. “Oh ja, en ik mag ook nog een vitaminepil”, zegt hij, waarop hij de pil ook op een stapeltje legt. “Maar dan neem ik vanmiddag een bord pap.” “Nee, dat kan niet”, zegt Rob. “Pap is alleen voor ’s ochtends en we hebben nog maar drie pakken melk.” Dido wil havermout met melk pakken. Rob maakt een opmerking over de hoeveelheid melk. “Wat een gezanik”, zegt Dido. “Ik blijf m’n hele leven alleen. Vervelende mannen.” Rob en Joost pesten Dido terug: “We denken dat je een Geheime Missie hebt: we mogen jou niet zien eten.” “Onzin”, zegt Dido.

Mooie vrouwennagels

Joost heeft het nagelknippertje van Roel geleend. “Ik heb liever een schaartje”, klaagt Joost. “Teruggeven, graag of niet! Inleveren! Dat is irritant, dan bied je iets aan...”, zegt Roel. Lieske komt terug uit de Tuin. “Het is twaalf uur, dus we kunnen alweer lunchen.” “Maar voorlopig sta ik strak van de koffie“, zegt Roel met wijde ogen.. “Je kijkt als een blije baby de wereld in, klasse Roel!”, grapt Joost. “Bedankt Roel”, zegt Joost en geeft hem het nagelknippertje terug. “Wat heb ik mooie nagels. Ik lijk wel een vrouw.”

Mikado met bestek

“Zal ik vertellen wat ik gaan doen?”, vraagt Menno. “Interesseert me niks”, zegt Dido. “Roel en ik gaan de bestekbak samen schoonmaken", zegt hij trots. De bestekbak wordt omgekeerd en de Bewoners besluiten om mikado te spelen met vorken, messen en lepels. Het schoonmaken moet nog even wachten.

Je kan er geen boek over lezen"

"De groep wordt kleiner en er komt steeds meer van jezelf uit", zegt Chantal tegen Nathalie. Ze smoezen samen in de Badkamer. Nathalie vindt het nu makkelijker dan in het begin van de Big Brother-periode. "Sinds Ralph weg is doe ik elke week makkelijker, zoals ik thuis in het echt ben." Chantal: "Jij hebt bijvoorbeeld nog geen woordenwisseling gehad. Als dat eventueel komt, wordt het misschien weer moeilijker. Maar je weet niet hoe het loopt; je kan er geen boek over lezen."


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #331 Gepost op: 2-11-2005, 17:27:45 »
Sporttest met Menno als zwarte schaap

Via de streams zijn er beelden te zien van de geheime kamer. De bewoners gaan de multifunctionele kamer in, die is omgetoverd tot een heuse gymzaal. De instructeur, Iwan, stelt zich voor. Hij heeft negen verschillende oefeningen uitgezet. Per minuut wisselen ze per oefening. De bewoners worden bij elke oefening een minuut geklokt. In die minuut moeten ze zoveel mogelijk herhalingen doen. De oefeningen bestaan onder andere uit push-ups, sit-ups, gewichtheffen en squats. Tegen het einde van de middag zijn ze klaar en word er gelijk weer volop geroddelt over Menno. Het lijkt erop dat iedereen een bewuste hetze tegen hem opzet. Menno word erg in het kwade daglicht gezet door iedereen, of dat altijd terecht is is de vraag. Waarom is Menno het zwarte schaap?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #332 Gepost op: 2-11-2005, 17:30:56 »
Kiekjes kijken

Nathalie en Joost bekijken wat foto’s die aan de wand hangen. Joost staat verbaasd van zichzelf. Op een foto, genomen in april van dit jaar, woog hij ruim 80 kilo. Nu is daar minstens zes kilo vanaf. Ook Dido vindt hij erg veranderd. “Ik dacht eerst dat het haar zus was”, merkt hij op bij een foto van Dido, die ongeveer een jaar geleden genomen werd. Dan pakt Nathalie een foto van Ralph. “Ik vind Ralph toch wel een hele mooie jongen, serieus. Ik kan hem zo opvreten nog, en dat meen ik.” “Echt een man”, vindt Joost, "maar toch een open en vriendelijke blik."

Het parcours is gereed

Zie foto

Het zit er bijna op

Lieske, Ingrid en Menno lijken het parcours lachend af te leggen. Ook Rob doet het goed. Volgens Iwan voert hij de sit-ups het beste uit. Chantal heeft het zwaar. Na een opbeurend gesprekje met Iwan gaat ze verder, maar van harte gaat het niet.
De laatste ronde gaat in. Zou iedereen het volhouden?

De nabespreking

Nadat de Bewoners twee keer het parcours zijn afgegaan, doen ze met de gehele groep rek- en ontspanningsoefeningen. Dan zijn ze al klaar. De trainer adviseert de Bewoners deze avond rustig aan te doen en morgen weer (rustig) verder te trainen. De bewoners ploffen dan ook meteen lekker op de bank. Chantal en Ingrid vonden de trainer wel leuk. “Sop Sop”, roept Ingrid luid. De vrouwen vonden het duidelijk allemaal erg leuk dat er weer eens een (nieuwe) man in het Huis was.

De groep voelt zich erg goed

De Bewoners zitten nog steeds lekker na te kletsen. “Ik ben erg trots op ons!” zegt Dido, de anderen beamen dit. De meeste Bewoners hebben alles gegeven. Maar juist Chantal, die er in de Gymzaal zoveel moeite mee had, zegt dat ze nog wel even door had kunnen gaan. Lieske vindt dat vooral de vrouwen goed hebben gepresteerd.

Ingrid valt voor de sportinstructeur

Ingrid kijkt of ze een glimp kan opvangen van de instructeur. En daarvoor wringt ze zich in allerlei bochten.
Chantal haalt Ingrid daar weg "Dat is ten strengste verboden".

Uitstekende tenen

Roel valt op dat Dido’s teen uitsteekt in haar schoen. “Daarom val je zo vaak”, lacht hij. “Toen ik ze kocht zaten ze goed. Ze zijn gewoon uitgelopen”, verdedigt ze zichzelf. “Dat ziet er echt raar uit”, vindt Nathalie. “Kan het ook zijn dat je met je voeten naar binnen loopt?”, vraagt Lieske. Dido beaamt dit.
“Wat staat er achter op je pakje sigaretten?“, wil Lieske van Nathalie weten. “’Zoek hulp’ en dan een telefoonnummer.” “’Zoek hulp’, dat klinkt wel erg dramatisch”, lacht Roel. “En dan staat er ook nog achter dat telefoonnummer dat het negentig cent per minuut kost. Dat nummer bel je dus nooit”, denkt Lieske.
De Bewoners valt op dat Menno wel heel lang weg blijft. Ze denken dat hij niet alleen het nomineren is. Wat heeft Menno allemaal te vertellen in de Dagboekkamer?

Verder kijken zoals op zee

De Bewoners fantaseren in de Woonkamer over hoe het is om weer buiten te zijn. "Het lijkt me leuk om weer verder dan 20, 25 meter ver te zien, zoals op zee", zegt Joost en hij maakt een weids gebaar met zijn armen. Even denken de Bewoners aan de wereld buiten het Huis, maar al snel hebben ze het weer over de Weekopdracht en de team-indeling.

Joost is weer de baby

Als Joost uit de Dagboekkamer komt, zijn de meeste Bewoners in de Bad- en Slaapkamer. Alleen Rob en Chantal zijn bezig met het eten. Chantal maakt de spruiten schoon en Rob schilt de aardappelen en wortels. "Het lijkt wel of we met z'n drieën over zijn", zegt Joost. "Dan zijn jullie mijn ouders en ik de zoon." Chantal reageert hier niet op. Als de mannen dat opmerken, zegt ze: "Daar wordt ik niet heel blij van." Chantal wil in het Huis namelijk liever niet als 'oudste' gezien worden.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2005, 18:24:06 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #333 Gepost op: 2-11-2005, 22:28:58 »
Rob kookt met Joost

"In heel kleine blokjes snijden!" Kok Rob geeft aanwijzingen aan zijn assistent van vanavond: Joost. Joost bereidt gehaktballen met ui. Tijdens het hakken, maakt hij een opmerking over de nominaties die weer zijn geweest. Alle Bewoners gingen net stuk voor stuk naar de Dagboekkamer om bekend te maken wie zij weg wilden hebben. Joost: "Ik ga niet zeggen hoe of wat." Rob zwijgt ook over zijn stem. Joost gaat voor de zekerheid nog even verder: "We moeten het ook gewoon allemaal niet doen want als vijf mensen wel iets zeggen... Bedoel je echt van die blokjes, zoals je frikadel speciaal bereidt?", schakelt hij vloeiend over op het eten. "Ja", zegt Rob. Dit maakt Joost nou enthousiast. "Dan heb je mij goed uitgekozen, dat kan ik namelijk heel erg goed!"

Lieske klapt in haar handen van geluk

Chantal en Ingrid werden laatst in de Dagboekkamer geroepen, waar ze te horen kregen dat ze op de helft van Big Brother waren. Chantal: "Ik kon die spanning gewoon niet aan. Voordat ze het zeiden dacht ik: 'Er wordt nu een bom gegooid, die kent z'n weerga gewoon niet. Het programma is voorbij, dacht ik. We trekken de stekker eruit.' Je weet het niet!" Ingrid is het ermee eens. "'Staracademy' is ook gewoon afgeblazen. Da's ook geen pretje hoor voor die mensen." Chantal leeft mee: "Nee, dan voel je je niet fijn." Ze horen buiten iemand 'lekker wijf' roepen. "Ja, ik ben hier!", roept Chantal voor de grap terwijl ze flirtend in de ruimte zwaait. Dan heeft ze door om wie het daadwerkelijk gaat. "Lieske, Lieske", wordt steeds herhaald. Chantal rent naar binnen. "Lieske je hebt een fan, een man. 'Lieske, lekker wijf' riepen ze." Lieske kan het niet geloven: "Echt? Oh wat cool, oh wat leuk!" Ze klapt in haar handen van geluk.

Terugkijken op Tanja

Chantal: "Ik heb af en toe het idee dat Tanja nog steeds uit die Babykamer kan komen lopen." Ingrid heeft dat ook: "Ja, we zagen haar ook zo weinig." Chantal vindt het raar dat je je tien weken zo intensief met iemand bezighoudt, en dat zo'n persoon dan zo wegwandelt. "Bijna alleen Dido heeft ze lieve woorden toegesproken. Ze zei: ik ga een fanclub voor je opzetten." Lieske zegt wel goed met Tanja op te kunnen schieten. Chantal: "Ik ook, maar ik begreep haar niet altijd."
Zo waren ze alledrie verbaasd over de woede en teleurstelling die Tanja voelde toen het geslacht van haar kindje bekend werd gemaakt. Hiermee had ze vóór Big Brother ingestemd. "Weet wat je tekent!", is volgens Lieske heel belangrijk.
Tanja zag vanaf de bekendmaking ontzettend op tegen de zwangerschap en was boos. Lieske: "Ik zei: Tan, je krijgt een gezond kind!" Daar zijn ze het over eens. Chantal heeft wel nog een compliment voor haar oude mede-Bewoner: "Ik moet haar nageven: ze is altijd zichzelf gebleven. Dan heb je een sterk karakter en sta je je mannetje."

Roel wint de meeste massages

Na het harde werken vandaag, schuiven de Bewoners aan tafel voor het verdiende avondmaal. Vanavond staan spruiten, wortel, aardappelen en gehaktbal op het menu. Tijdens het eten wordt Dido naar de Dagboekkamer geroepen om een envelop op te halen. Omdat de Bewoners vanmiddag een zware fysieke inspanning hebben geleverd, krijgen ze benodigdheden om elkaar lekker te masseren. Eerder hebben de Bewoners in de Dagboekkamer gezegd wie (van het andere geslacht) ze zouden willen masseren. Dido noemt het schema op.

Nathalie masseert eerst Roel, dan Joost Nathalie. Rob masseert Chantal en daarna Lieske Joost. Lieske zegt hierover “Ik masseer Joost, want ik wil die drie spieren van hem wel eens opzoeken.” Ingrid wilde Roel masseren, die al blijer wordt, want dat is zijn tweede massage. Daarna gaat Menno Ingrid masseren, Roel Dido en Chantal Joost. Als laatste heeft Dido gezegd dat ze (ook) Roel wil masseren, waarop Roel juichend uit zijn stoel opspringt. Hij is duidelijk de winnaar vanavond! Rob is een beetje gepikeerd dat niemand hem wilde masseren. Ook Lieske en Menno zijn niet uitgekozen voor een massage.

Achter gesloten deuren....

In de Logeerkamer staat alles klaar voor de heerlijke massages die de Bewoners elkaar gaan geven: een massagetafel, allerlei lekkere olieën, crèmes en kaarsen. Nathalie gaat nu eerst met Roel naar binnen. Big Brother heeft net de regel opgegeven dat de deur tijdens het masseren gesloten moet blijven. Zullen er spannende dingen gaan gebeuren in de Logeerkamer?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #334 Gepost op: 2-11-2005, 22:30:47 »
Bijkletsen in de Logeerkamer

Tijdens de massage hebben Roel en Nathalie eindelijk even tijd om rustig bij te kletsen. Het eerste onderwerp van gesprek is Menno. “Ohh die Menno, Ing heeft jou gewoon gekozen” zegt Nathalie tegen Roel. “Eigen schuld, dikke bult” zegt Roel. Ze hebben het ook nog even over de actie van Menno enkele dagen geleden, toen hij bij Dido in bed probeerde te stappen. Nathalie stelt Roel gerust door te zeggen dat hij zich daar niet te veel van aan moet trekken. Nathalie denkt dat hij dat alleen maar deed omdat er iemand twee dagen later het Huis moest verlaten, en hij op die manier wilde zorgen dat hij in het Huis bleef. Nathalie vindt het babyhuidje van Roel erg lekker om te masseren. Roel geniet er duidelijk van. Nathalie legt uit waarom ze Joost niet heeft gekozen om te masseren “Zijn gezicht zou ik nog wel hebben gedaan, maar de rest…”.

"Ontspan zus"

"Ik ben heel benieuwd!" Joost gaat Nathalie masseren. In tegenstelling tot de massagebeurt hiervoor, klinkt nu een licht muziekje in de relax-room. "Ik doe wel mijn BH los", zegt Nathalie. "Ja, dat mag", antwoordt Joost. "Lig je ontspannen?" Dat ligt ze. "Wil je een glaasje water?" Dat wil ze. "Ontspan zus". Hij vangt de kneedpartij aan en begint over een massage die hij ooit met Brenda had.

Nathalie wordt overgeslagen

Nathalie wordt gemasseerd door Joost. Ze vinden het vreemd dat Chantal Rob niet masseert vanavond. “Je merkt dat Rob Chantal wel leuk vindt. Het is de laatste tijd overduidelijk. Maar het is niet wederzijds”, zegt Joost. Joost gaat verder met de massage. “Zal ik je onderrug ook doen?” De nominaties komen ter sprake. “Ik kreeg vanavond het idee dat Lieske op mij gestemd heeft. Of misschien Roel. Jij hebt geen stem denk ik.” “Ik denk dat ze mij deze week hebben overgeslagen”, zegt Nathalie zelfverzekerd. Joost: “Ik weet zeker dat Menno veel stemmen heeft. Die heeft het echt verspeeld. Het is de vraag hoe lang hij het uithoudt, maar winnen gaat hij niet.”

Het kwijl van Roel

“Roel heeft hier liggen kwijlen, en daar lig ik nu in. Ik had even om een handdoekje moeten vragen”, giechelt Nathalie. Ondertussen geeft ze Joost massage-aanwijzingen. “Ik kom echt als een andere man uit het Huis. Afgetraind, sportief, modebewust, huidverzorgend en… met massagetechnieken.” Joost is klaar. Nathalie is helemaal rozig. “Dankjewel. Kusje”, zegt ze voordat Joost de relax-room uitloopt.

Rob is een echte gentleman

“Ik kom even aan de broek. Die moet even naar beneden. En de bh-bandjes maak ik ook even los.” Rob gedraagt zich als een echte gentleman. Hij probeert Chantal op haar gemak te laten voelen door grapjes te maken. “Als het pijn doet moet je het zeggen.” Maar Chantal zegt helemaal niks. Robs woorden hebben haar compleet ontspand. "Is er iets wat je niet kan Rob?", vraagt ze. Het is duidelijk dat Chantal er erg van kan genieten.
"Wil je met je gezicht even het gat in gaan?", vraagt Rob. Chantal barst in lachen uit: "Dat wordt me niet vaak gevraagd." Maar Rob bedoelde natuurlijk of ze haar nek even kon strekken. Rob vraagt of Chantal nog wel adem kan halen. "Tussen het kwijlen door wel", grinnikt ze. De Amsterdamse humor is niet van de lucht.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #335 Gepost op: 2-11-2005, 22:32:38 »
Wat daar is gebeurd...

Nathalie en Dido bespreken de nominaties. “En Ing, wie heeft zij genomineerd?”, wil Dido weten. “Ik denk jou”, zegt Nathalie. “Oh kijk, daar komt Chantal.” De veertigjarige Amsterdamse steekt gelijk een peukie op na haar massage door Rob. De Bewoners zijn nieuwsgierig. “Wat daar is gebeurd, zal nooit iemand weten”, lacht Chantal.

Spieren masseren en huizen kraken

Terwijl Lieske Joost masseert, hebben de overige Bewoners het over auto's. “Maar jouw ouders zouden nooit een auto voor je kopen?”, wil Ingrid weten van Roel. “Ik heb vier dagen mijn moeders auto, dus ik heb geen eigen auto nodig.” “Wel grappig, dan rijdt je vader in een Jaguar en woon jij in een kraakpand”, merkt Chantal op. “Ik heb ‘m weleens voor de deur geparkeerd en dan zie je buren kijken. Dat is lachen!”, vertelt Roel. Rob: “Die denken natuurlijk dat jij hem hebt gestolen.” “Komen je ouders weleens op visite in zo’n kraakpand?”, vraagt Chantal. “Ja, en mijn oma ook. Mijn ouders gaan er helemaal in op. Als ze een leeg gebouw zien, dan geven ze me de tip door.”

En het werd steeds warmer...

Zie foto

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #336 Gepost op: 3-11-2005, 10:34:04 »
"Ik zal nog even uw voetzolen afnemen"

"Dat was echt heel lekker Lies." Joost is helemaal rozig van de massage. "Ik wil je echt heel erg bedanken, het was ook heel leuk. Heel erg gelachen." "Zo, ik zal nog even uw voetzolen afnemen, opdat u straks niet wegglipt." Lieske neemt haar taak als professionele verwenner zeer serieus. De hele massage heeft ze Joost met 'meneer' aangesproken. Als Joost weer onder de andere BB'ers komt, vraagt Chantal hoe het geweest is. Joost: "Ze is gewoon op me gaan staan!"
"Nee!", zegt Chantal.

"Jij bent de enige die dichtbij is gekomen in dit Huis"

"Ik denk dat je echt veel relaxter bent bij je vrienden". Ingrid geeft haar mening over Menno. Ze wordt liefdevol door hem onder handen genomen in de relax-room. Menno geeft toe: "Ja, die mis ik heel erg. Met Joost kan ik goed opschieten. Maar soms is het wat oppervlakkiger, dat ben ik wel eens beu." "Ben je het masseren al beu?", vraagt Ingrid. "Nee, doorgaan?"
Ingrid zegt ja. En ze heeft nog iets te zeggen: "Jij bent de enige die dichtbij is gekomen in dit Huis."

Dido en Roel gaan intiem

Roel masseert Dido. "Ik ben net nog even stiekem naar de Dagboekkamer geweest. Weet je nog dat nummer van me waar ik het over had?", zegt Roel lief. Dido: "Ja?" "Dat gaan ze straks draaien." Dido is verbijsterd. "Ja?" Het is waar. Een paar minuten later start Roels nummer. Hij kijkt intens als hij met zijn hand over Dido's rug streelt. Alleen de muziek klinkt. Als het is afgelopen zegt ze: "Ik wist niet dat jij zoiets zou maken. Echt mooi. En wat lief dat je dat nummer hebt opgevraagd." Roel is zelf ook blij dat hij het weer hoorde.

Joost en Ingrid rug aan rug

"Geen protesten. Je laat je helemaal meevoeren door mijn handen." Chantal belooft Joost een lekkere massage, die hij maar al te graag tegemoet ziet. Ingrid heeft zin om morgen te sporten. Dat snapt Chantal helemaal. "We moeten wel zo goed blijven als we zijn!" Joost wil haar wel helpen. Ze zakken samen met hun ruggen tegen elkaar en blijven daar gehurkt hangen. Ingrid krijgt er meteen last van haar knieën van. Terwijl zij lopen te dollen, heerst er nog steeds een enorme spanning in de massageruimte, waar Roel Dido in hogere sferen brengt.

"Het is net of ik vogels hoor"

"Het is net alsof ik de vogels echt hoor." Joost fantaseert een samenzijn met zijn vriendin in de natuur. In het nummer dat gedraaid wordt klinken ook daadwerkelijk vogels. "Ik hoor ze ook", zegt Chantal, "En ik kan toch onmogelijk in dezelfde droom zitten als jij." Joost vindt het een eer dat Chantal hem wilde masseren. "Heel leuk Chan."

"Dat je dat voor me gedaan hebt!"

"Jij gaat voor de softe massage hè?" Roel kijkt wat Dido lekker vindt. Maar dan is het voorbij. "Het was heerlijk", complimenteert Dido hem. Roel maakt Dido's BH-bandje vast. "Echt lief. Dat je dat voor me gedaan hebt!" Dido is dolblij met de massage en de mooie muziek. "Geloof me, het was echt leuk!", vertelt ze de Bewoners. "Ik wil het ook horen!", roept Chantal.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #337 Gepost op: 3-11-2005, 10:36:37 »
Een mooie herfstochtend

Zie foto

Waar dromen de Bewoners van?

Hoewel een groot deel van Nederland al is ontwaakt en de gebruikelijke verkeersdrukte weer van zich doet spreken, is het Big Brother-Huis nog in diepe rust. Maar met een spannende Live-uitzending voor de boeg neemt niemand dit de Bewoners kwalijk. Alhoewel de Nominaties tot de nodige kopzorgen zullen leiden!

Wie ben jij?

Rob is, uiteraard, als eerste wakker. Vorige week kroop hij bij de Exit door het oog van de naald. Zou hij vanavond weer op de Nominatiebank terecht komen?

In de Slaapkamer zijn ook Nathalie, Chantal en Ingrid wakker. Ook Nathalie heeft ontzettende spierpijn. Chantal lijkt er niet zo'n last van te hebben. "Ik heb nog tijgerbalsem opgesmeerd en ik heb een goede massage gehad." Een massage van Rob doet blijkbaar wonderen.

"Ik was helemaal 'toto'!"

Dido is de tweede die is opgestaan. Maar echt top voelt ze zich niet. Ze kan zich haast niet meer bewegen door de spierpijn. "Wat kan die gast beulen, hè!?", zegt ze. (Iwan de sportinstructeur, red.) "Hij heeft ons in ieder geval lekker door elkaar gegooid", vindt Rob. "Heb je die grap nog gehoord van Roel en mij?", vraagt Dido. Rob ontkent. Dido: "Ze hebben me hem gewoon anderhalf uur laten masseren." Rob vindt het wel grappig, maar begrijpt niet dat Dido er is ingestonken. "Als je iemand masseert duurt het altijd lang", legt Dido uit. "Op een geveven moment had ik zijn hele lichhaam gehad. En ik maar masseren, masseren. Gewoon anderhalf uur man, ik was helemaal 'toto'." En die Roel jongen, die voelde zich helemaal de koning", aldus Dido.

Chantal vraagt om lasbril

En dan gaan de lichten aan in de Slaapkamer. Geen haan vandaag, maar lichttherapie. "Zo, ze hebben er een ander voltage opgegooid", roept Nathalie die het licht duidelijk te scherp vindt. "Het doet echt pijn. Ik heb er een lasbril bij nodig", grapt Chantal.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 11:13:38 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #338 Gepost op: 3-11-2005, 11:15:57 »
Buikspieren in je rug

Alle vrouwen klagen over spierpijn. Ook Chantal heeft bij nader inzien toch wat kramp hier en daar. Maar Ingrid beweert nergens last van te hebben. "Ook niet in je onderrug?", vraagt Dido. Ingrid heeft geen centje pijn. "Ik denk dat je veel buikspieren uit je rug hebt gehaald", zegt Ingrid tegen Dido. Ze bedoelt dat Dido de buikspieroefeningen verkeerd heeft uitgevoerd, waardoor ze voornamelijk de spieren in haar rug belastte.

Het sterkste geslacht

"Waarom deden ze eigenlijk in onze Slaapkamer het licht aan en bij de mannen niet?", vraagt Lieske zich af. "Omdat wij het sterkste geslacht zijn", denkt Nathalie.

Een half uurtje later is ook 'het zwakke geslacht' aan de beurt. Ook bij de heren gaat het licht aan.

"Ik vind je ontzettend knap!"

Nathalie zegt tegen Dido dat ze haar heel mooi vindt. “Echt waar? Nou wat lief, gekkie”, reageert Dido verbaasd. “Dat heb ik ook bij jou. Vooral op momenten dat je het niet door hebt. Ik vind je sowieso ontzettend knap”, complimenteert Dido Nathalie op haar beurt. “We moeten het maar niet te vaak zeggen Naat”, gaat Dido verder, “anders denken ze allemaal nog dat we lesbisch zijn. We steken al zo vaak veren in elkaars reet.”

Nathalie is ijs- en ijskoud

“Weet je wat wij vanmiddag gaan doen?”, zegt Joost tegen Nathalie. Ze weet gelijk waar hij het over heeft; het wekelijkse bad dat ze samen nemen (en met Linda, toen die nog in Huis woonde). “Ik heb vandaag niet zo’n zin. Ik vond het gister niet zo fijn”, zegt Nathalie tegen Joost. Er is namelijk geen badschuim meer. En dat is natuurlijk een heel belangrijk ingrediënt in hun badritueel. “Oké, we wachten wel weer tot er weer schuim is”, zegt Joost teleurgesteld. “Maar dan gooien we wel een tienweekse traditie over boord”, probeert hij haar te overtuigen. “Nou oké, we doen het wel gewoon”, zegt Nathalie. Ze stelt voor om dan maar wat shampoo in het bad te gooien, om schuim te creëren. Joost voelt zich een beetje afgewezen. “Nou zus, nu weet ik wel meteen wat ik aan je heb.” Als Joost de Badkamer uit is, bevestigt Nathalie nog eens aan Menno dat ze die middag wel met Joost in bad zal gaan. Ze heeft al een plannetje om het gebrek aan badschuim te compenseren. “Ijskoud”, fluistert ze in Menno’s oor. “Niet verder vertellen hè! En dan zeg ik tegen hem ‘ga er maar in’.” Zou Nathalie genoeg hebben van Joost?

Menno's irritatiegrens is bijna bereikt

Joost en Menno maken een wandeling door de Tuin. Ze bespreken de Nominaties. “Ik zou er het liefst vier Nomineren in één keer”, zegt Menno. “Aan sommigen heb ik zo’n schijthekel. Er zijn er een paar die mijn irritatiegrens wel hebben bereikt. Elke week komt er wel iemand bij in dat rijtje. In het begin had ik nog een groepje van zes mensen waarmee ik wilde overblijven, maar dat zijn er nu nog maar twee.” Ook Joost geeft toe dat het groepje waarmee hij wil overblijven sterk is veranderd.

"We zullen zien"

Rob en Chantal lijken steeds meer naar elkaar toe te trekken. Ook in de Tuin zoeken de huisoudsten elkaar weer op. En net zoals bij iedereen, gaat ook hun gesprek over de Nominaties. “Jij zit er niet op denk ik deze keer”, probeert Chantal Rob gerust te stellen. “Ik zou niet weten wie er op je gestemd zou hebben, of Menno moet het weer geweest zijn!” Rob blijft kalm: “We zullen zien.” En dat geldt natuurlijk voor ons allemaal.

Dido op audiëntie

Dido vraagt Menno om een asbak, maar schijnt het nogal hooghartig te vragen. “Jezus!”, zegt Joost. “Je gedraagt je weer als een koningin.” Dido is zich van geen kwaad bewust: “Zo doe ik helemaal niet!” “Koningin Beatrix gaat nog bij je in de leer”, grapt Joost. “Of Amalia?”
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 14:05:39 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #339 Gepost op: 3-11-2005, 15:11:33 »
"Ik ga toch niet in een string liggen?"

Dido vraagt aan Nathalie wat Chantal gisteravond over haar heeft gezegd. Ze heeft namelijk het idee dat toen zij werd gemasseerd door Roel Dido bij de dames over de tong ging. “Niets bijzonders hoor”, begint Nathalie. “Ze zei wel dat je expres een nieuw setje ondergoed had aangetrokken.” “Ja, wat denk je zelf?”, verdedigt Dido zich. “Ik ga toch niet in een string liggen?”

Het hart van Roel

Dido houdt Roel vanaf de bank goed in de gaten. Als Roel zegt dat zijn hartslag 190 is, maant Dido hem rustiger aan te doen: “Dat is te hoog hoor, het moet onder de 180 blijven!” Gelukkig is haar bezorgdheid voor niets, want Roel had het mis. Hij keek namelijk naar de calorieënmeter in plaats van naar de hartslagmeter. Of laat Dido Roels hart nog steeds sneller kloppen?

Het zelfvertrouwen van Nathalie en Rob

Joost en Nathalie zitten in de Tuin de Nominaties van vanavond te bespreken. Joost denkt te weten wie Menno heeft genomineerd. "Ik had gehoopt dat hij Rob met rust zou laten. Hij heeft er een beetje schijt aan (aan de groep, red.). Dat kan ik me ook wel voorstellen van hem.” Als later Rob er zelf bij komt zitten zegt hij niet zenuwachtig te zijn voor de Nominaties. Ook Nathalie maakt zich niet echt druk. Zal hun zelfvertrouwen terecht zijn?

Dido vindt de groep gemeen

In de Tuin komt Roel bij Dido liggen en hebben ze een lang gesprek. Eerst (natuurlijk) over de irritaties richting Menno, maar daarna ook over andere irritaties die Dido heeft. De groep heeft erg veel commentaar op de relatie tussen Roel en Dido. Terwijl de groep, en vooral Chantal, eerst erg op Dido aan het inpraten was dat ze Roel een kans moest geven en haar hart open moest stellen, heeft Dido nu het gevoel dat de Bewoners haar en Roel uit elkaar willen drijven.

“Ze denken dat ik het je moeilijk maak met signalen en dat ik zo leuk met je doe. Ze zijn af en toe heel gemeen tegen me daarover.” Roel zegt dat Dido zich daar niets van moet aantrekken, en dat hij er geen moeite mee heeft. “Ik vind het leuk om indruk op je te maken en een muziekje voor je te regelen, daar hebben zij verder niets mee te maken.”
Ze vinden het maar vreemd dat iedereen er de hele tijd over praat, terwijl ze het er zelf nooit over hebben. Linda’s naam wordt ook nog kort genoemd, maar hierover zegt Dido nu “het is toch weer goed zo”. De massage is duidelijk goed geweest voor hun vriendschap en ze willlen elkaar na het huis ook blijven zien.

Haat of Liefde?

Opeens slaat de toon van het gesprek om en krijgen de twee het weer over ‘oud zeer’, zoals het feit dat Dido Roel na het akkefietje met Linda meteen heeft afgeschreven. Roel vindt dat Dido zich onterecht inhoudt en vindt dat vervelende spelletjes. Dido reageert daar fel op: “Dat is geen spelletje.” Roel heeft daar gewoon geen zin in: “Ik zie mijn ouders al zoveel spelletjes spelen.” Roel gaat even naar binnen en daarna kletsen ze weer op een plagende manier door. Lief, ruziënd, plagend... Wat voelen ze nu echt voor elkaar?

Maatjes tot de dood ons scheidt

Roel heeft het met Dido over hun band. Is er een kans dat er meer in de lucht hangt als het om hun relatie gaat? Roel verwijst naar zijn zoen met Linda en zegt: "Mensen die fouten begaan en je daardoor kwetsen zijn misschien wel mensen die je iets meer boeien. Ik catalogiseer mezelf in die laatste groep." Roel probeert Dido duidelijk te maken dat ze missschien meer voor hem voelt dan ze denkt. Dido ziet hem in dezelfde groep. Roel: "Dan kan je me wel aan de kant schuiven..." Dido ontkent dat ze dat heeft gedaan. Maar Roel vindt van wel: "Jawel, je hebt me genomineerd tot maatje." "Ja", zegt Dido, "daar heb ik zelf vrede mee." Roel: "Maatjes tot de dood ons scheidt." Als Roel haar even later 'zure sloot' noemt, is Dido hier niet blij mee. "Ik ben pissig", zegt Dido. Maar ze kan haar lachen niet inhouden. "We kunnen wel leuk met elkaar lachen hè?", zegt Roel. "Ja, dat is zo", vindt Dido.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2005, 16:46:54 door Nîcky »