Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113758 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #500 Gepost op: 6-12-2005, 14:34:10 »
Onbemand vuurtje

Nathalie en Dido nemen even een lunchbreak. Nathalie gaat voor de Joostburger, oftwel een broodje met smac. Ondertussen brandt het vuurtje rustig door.

Assepoester of Doornroosje?

Dido en Nathalie zitten lekker in de Tuin te kletsen als ze opeens muziek horen. "Harder", roept Nathalie. "Ze draaien Assepoester of Doornroosje!" De dames worden er stil van en mijmeren verder. Want wil niet elk meisje een prinsesje zijn?

Een strijd van regen en vuur
 
Het begint keihard te regenen, maar de Weekopdracht mag natuurlijk niet mislukken. Dido en Nathalie gooien nog wat extra hout op de vuurkorf. "Zo moet het toch lukken?", vraagt Dido aan Nathalie. De dames schuilen binnen, maar zijn niet echt op hun gemak. "Het regent wel erg hard." Zou de Weekopdracht dan toch in gevaar komen?

Roel heeft het gehad met Lieske

Roel is ondertussen ook wakker en komt de dames in de Tuin gezelschap houden. Ondertussen doet hij zijn beklag over de blonde Lieske: "Ik werd echt gek van haar. Al die negativiteit." Het was de afgelopen nacht namelijk de beurt aan Lieske en Roel om het vuur, voor de Weekopdracht, brandende te houden. Maar Roel lijkt steeds minder van de Groningse studente te kunnen hebben: "Ik heb haar zelfs naar bed gestuurd!"

Koude oorlog?

Hebben Roel en Lieske elkaar dan echt niets meer te vertellen? Terwijl Roel een douche neemt, is de de blonde Lieske zich aan het opmaken. Er wordt echter geen woord gewisseld. Of 'checkt' ze Roel stiekem uit in de spiegel?

De ontboezemingen van Joost

Joost is wakker en vraagt de dames hoe het is gegaan vanochtend. Nathalie vertelt over de 'storm' die ze hebben moeten doorstaan. Ze vindt het daarentegen wel gezellig bij het vuur en daarom een stuk leuker dan de Weekopdracht met de stip. Ingrid vertelt over de ontboezemingen van Joost over zijn ontgroening. "Ik kots op die mensen. Hij had het echt eerder moeten vertellen. Het was echt zielig."

Verzamelen in de Slaapkamer

Roel komt terug uit de Dagboekkamer. Ze moeten allemaal verzamelen in de Slaapkamer. "Dus ik moet er even voor zorgen dat het vuurtje goed door blijft branden", zegt hij. Hij gooit snel even nog wat extra blokken op het vuur en vetrekt.

De puist van Joost

Joost krijgt commentaar op de pleister op zijn neus. Dido en Nathalie willen de puist even zien. "Als ik nu de pleister eraf haal, dan bloed m'n hele neus leeg", denkt Joost. "Ik raad je aan om twee dagen plat te gaan liggen", grapt Roel. Nathalie moet hem iets ergs vertellen. Het valt even stil. Dan komt haar angstaanjagende conclusie: "Hij is donderdag nog niet weg."

Rode loper

Lieske vindt zichzelf zielig. "Wat nu weer?", vraagt Roel. "Ik ben ongesteld. Als ik dat donderdag nog steeds ben, dan kan ik het Huis niet uit." "Maar dan leg je toch alvast de rode loper uit voor de volgende?", grapt Dido. Gelukkig kan Lieske daar wel om lachen.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 15:03:40 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #501 Gepost op: 6-12-2005, 16:42:21 »
Wat is er met Dido?

Dido is een beetje afwezig vandaag en Lieske, Nathalie en Ingrid vragen zich af wat er aan de hand is. “Misschien mist ze thuis wel”, oppert Nathalie. “Vanmorgen hebben we het heel leuk gehad.” Ingrid is benieuwd wat er gisteravond in de Dagboekkamer is besproken: “Toen is het namelijk een beetje begonnen!” Dido heeft zich ondertussen even teruggetrokken en zit binnen een beetje voor zich uit te staren…

"Zijn jullie afstand aan het nemen?"

“Is er iets tussen jou en Roel?”, wil Joost van Dido weten. “Hoezo?”, vraagt Dido zich af. Joost graaft nog even door: “Jullie doen zo afstandelijk. Of is dat het moment?” “Nee”, zegt Dido resoluut. “Wat is er dan?”, vraagt Joost verder. “Er is niks”, zegt Dido geïrrriteerd. Maar daar neemt Joost nog even geen genoegen mee: “Zijn jullie alvast een beetje afstand van elkaar aan het nemen?” “Er is niks!”, is het enige wat de Heemsteedse nog kwijt wil.

Gefeliciteerd vader van Nathalie!

"Om de vier uur klinkt er muziek!", heeft Dido al uitgerekend. "We komen langzaam op een spoor!", zegt detective Joost. "Of ze doen het helemaal voor niks natuurlijk." "Ik ruik helemaal naar het vuur", merkt Nathalie op. Dan bedenkt ze iets anders en springt ze voor een camera: "Oh papa, gefeliciteerd! Mijn vader is jarig!" Op de vraag van Joost hoe oud hij is geworden, twijfelt ze: "Oh oh, dit vindt hij niet leuk... tweeënvijftig? Of drieënvijftig. Ik weet het niet zeker!" "Nou, hoe dan ook gefeliciteerd met je vader", zegt Joost.

Wennen aan de hitte

Dido denkt best goed tegen warmte van het vuur te kunnen: "Ik ben al wen aan de hitte gewend. Hierop vertelt Roel over de blufacties van zijn moeder: "Die pakte wel eens met haar blote handen een gekookt ei vast en zei niets te voelen. Een week lang had ze er last van!" Lieske vertelt dat je ook aan de kou kan wennen. Nathalie vindt het hier te koud: "Af en toe heb ik echt ijsvoeten. Lieske gaat verder met haar wennen-aan-kou-theorie: "Als je een week in een koud huis zit. heb je het er warmer dan iemand die bij je op bezoek komt." Wel ziet ze een nadeel: "Aan min vijftien wen je nooit."

Een keuze voor Roel

De Bewoners zitten deze week op het Noodrantsoen. Dus er moet harder nagedacht worden om iets lekkers op tafel te krijgen. Nathalie stelt uien met garnalen en rijst voor. Lieske wil graag smac met rijst. Roel vindt tofu maar niets: “Smakeloze troep!” De Bewoners praten liever over eten waar ze wel zin in hebben: zoals patatjes van de McDonalds. Dido legt Roel een keuze voor: de rest van de week patat of nu een joint. “Dan kies ik de joint.”, antwoord Roel stellig. Dido: “Echt waar?” Hij legt uit dat hij het een ‘unieke ervaring’ zou vinden om in het BB Huis een joint te roken. “Wat zeggen je ouders ervan?”, vraagt Dido. Roel zegt dat het zijn ouders niet echt uitmaakt, zolang zijn studie en de rest van zijn leven maar goed gaan.

"Zonde van mijn leven"

Een opmerkelijke uitspraak van Roel: “Ik vind het zonde van mijn leven dat ik drie maanden niet heb kunnen blowen.” Dido en Nathalie vinden het maar niets, dat blowen. Dido gaat door wiet alleen maar lachen en Nathalie wil alleen maar eten en slapen. Allebei vinden ze het stinken en vies. Roel legt uit wanneer hij blowt: “Eerst alle zaken regelen, zoals studie, bankzaken en communiceren, en daarna op de cruisecontrol. Als ik een dag niets te doen heb, dan word ik wakker, koffie, joint.” Joost vindt: “Je hebt het leven van een junk!” Roel verwacht niet dat het een probleem kan zijn tussen hem en Dido: “Ik heb wel vaker een vriendin gehad die niet blowde. Loop maar een paar weken met me mee, dan merk je het wel. Vorige vriendinnen vonden het na een paar maanden prima.” Zal Dido zich daar ook zo makkelijk over heen kunnen zetten?

"Mijn gevoel is ondanks alles nog wel goed"

Dido en Roel liggen met zijn tweetjes buiten en dan lucht Dido haar hart. “Roel als ik donderdag naar Huis ga, dan moet je weten dat mijn gevoel door de hele Linda kwestie een breukje heeft opgelopen, maar nog wel heel sterk is.” Roel hoopt dat dit gevoel nog een beetje zal bijtrekken. “Misschien juist na BB. Nu ga ik daar maar niet meer teveel bij stil staan. Ik heb zoiets van na het Huis praten we wel verder”, aldus een ontspannen Dido. “Ja, dat is goed. Dat voelt wel relaxter. Ik heb mijn zegje gedaan en je weet dat mijn gevoel goed zit.” “Laat het maar gewoon een beetje kabbelen die laatste negen dagen”, besluit ze.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 17:27:31 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #502 Gepost op: 6-12-2005, 17:55:06 »
"Go with the flow"

Roel vindt dat Dido de laatste dagen erg koel en afstandelijk doet. “Aan een aai over mijn bol heb ik niet genoeg. Ik heb al drie dagen je tong niet meer aangeraakt om het maar even concreet te maken.” “Ik weet niet in hoeverre ik gek op je ben”, geeft Dido vervolgens toe. “En dat maakt het heel moeilijk.” Roel: “Wakker worden Died!, fuck it allemaal, niet zo gek doen.” Roel vindt dat Dido het allemaal niet zo zwaar moet opvatten. Dido: “Het zijn alleen maar zwaarmoedige gesprekken als het over ons gaat, dat gedeelte ben ik met je eens. We kunnen toch gewoon proberen om er de laatste dagen wat leuks van te maken”, stelt ze voor. “Geniet van de laatste negen dagen, ‘go with the flow’ en we zien het wel na het Huis.” “Ja, voor mij is het allemaal niet zo moeilijk”, legt Roel uit. “Het is allemaal jouw ding.” “Ach, ik weet het ook allemaal niet”, zucht Dido. Roel: “Ja, en dat vind ik jammer, maar laten we het nu afsluiten.”

Grootspraak?

Roel ligt na het gesprek met Dido diep in gedachten verzonken naar het vuur te staren. Ingrid, die met Nathalie en Joost in het bubbelbad zit, is alert: “Kijk uit hè, als straks Roel in slaap valt.” Maar Joost ziet het gelukkig nog branden. Hij kan zelfs als er nog maar een klein vonkje is het vuur weer laten beginnen, vertelt hij trots. Nathalie en Ingrid willen meteen bewijs, maar Joost praat zich er onderuit. Hij is er blijkbaar nog niet aan toe om zich te bewijzen.

Hotelletje boeken

Joost, die zelfs zijn muts niet af doet in het bubbelbad, heeft een uitgebreid gesprek met Ingrid over zijn favoriete onderwerp: Brenda. “Ik wil niet meteen terug naar Nijmegen, ik wil eerst even bij Brenda zijn” , zegt Joost over de avond dat hij het Huis uit gaat. Ingrid heeft een leuk idee: “Er is een mooi hotel bij Schiphol, dat schijnt echt heel vet te zijn, met bubbelbad enzo.“ Helaas kan ze niet op de naam komen en Roel, die erbij geroepen wordt, weet het ook niet. “Vraag anders in de Dagboekkamer of ze het willen regelen, of dat ze het aan Chan vragen. Die wil dat zo doen en ze komt er wel achter welk hotel het is.” Van dit gesprek krijgt Joost heel veel zin om zijn vriendin weer te zien: “Het kan overmorgen al zo zijn.”

Het is net paëlla!

De Bewoners besluiten in de Tuin bij het vuur te gaan eten. Dit keer staat er rijst met roergebakken prei en garnalen op het menu. Niet bepaald een feestmaal, maar de Bewoners maken er het beste van: "Het is net paëlla!", aldus Nathalie.

Een nachtje doortrekken...

“Ik vind het wel een leuk idee om morgennacht met zijn allen door te trekken”, stelt Roel voor. Morgenavond is het voor één van de Bewoners de laatste avond. Donderdagavond zal Dido, Joost, Nathalie of Lieske het Huis verlaten. Iedereen vindt het een gezellig idee om een nachtje met zijn allen rond de vuurkorf door te brengen.

Dido stopt met roken!

“Ik ga na Big Brother echt stoppen met roken. Dat is één ding wat zeker is”, geeft Dido aan. De brunette uit Heemstede wil niet meer afhankelijk zijn van de rookstokken. “Het is zelfs zo erg dat als ik in de situatie kom dat ik geen sigaretten bij me heb, dat ik er één aan iemand ga vragen.” Roel vindt het onzin. “Na Big Brother kom je nooit meer in de situatie dat je drie dagen niet kan roken.” Maar Dido lijkt vastberaden. Zou ze het winnen van de verslaving?

De puist van Joost

Joost heeft last van jeugdpuistjes. Wilde hij zijn pukkel eerst verdoezelen, nu haalt hij toch de pleister van zijn neus af. “Zo oooh, dat doet behoorlijk veel zeer”, gilt hij uit. “Huilebalk”, reageert Nathalie.

Op de kast...

Roel zit al een tijdje in de Dagboekkamer en zijn mede-Bewoners vragen zich af wat daar besproken wordt. Dan komt hij terug in de Tuin. “Wij moeten even praten nu”, zegt hij op een zeer ernstige toon tegen Dido. “Nu?”, vraagt ze onzeker. “Haha, nee hoor, geintje”, zegt hij lachend. En Dido zit op de spreekwoordelijke kast.

Gitaarklanken uit de Tuin...
 
Roel mag van Big Brother een half uur op zijn gitaar spelen. In de Tuin pingelt hij er op los. De Bewoners worden er stil van...



« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 23:15:19 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #503 Gepost op: 6-12-2005, 23:20:12 »
Vluchten voor de regen

Inmiddels is de hemel opengebroken en zijn de Bewoners voor de regen naar binnen gevlucht. In de Zithoek tokkelt Roel verder. Maar de rest kan alleen nog maar praten over de Finaledatum van Big Brother: 22 december. “Zullen we even naar de gitaar luisteren, jongens”, stelt Dido voor. “We hebben niet zo vaak muziek!”

Waarom huilt Ingrid?

Ingrid gaat als ze uit de Dagboekkamer komt, direct door naar de Badkamer. Daar zit ze even alleen te huilen. “Jeetje. Over nou”, zegt ze al vrij snel. Ze gaat nog even naar het toilet en dan voegt ze zich weer bij haar mede-Bewoners in de Tuin. “En Ing?”, vraagt Nathalie direct. Ingrid antwoordt: “Het was leuk. Er zijn me een paar geheimpjes verteld, daar ben ik heel blij van geworden. En wat ik graag zou willen hebben. Ik zou heel graag een beest willen hebben.” Nathalie is in de Dagboekkamer gevraagd om op te letten op het uiterlijk van de Bewoners, aangezien iedereen een beetje aan het verslonzen is. Morgen mag ze spullen in de Dagboekkamer aanvragen die ze hiervoor nodig heeft. Dat wordt weer tutten!

Spiegelavond

Lieske wilde wel als activiteit een hele dag Joost en Roel imiteren. “Ja makkelijk”, zegt Ingrid. “Dan lig je voor Roel de hele dag te slapen en voor Joost roep je de hele dag ‘Anus!’”, waarbij ze wild met haar armen zwaait. Joost zou het leuker vinden als hij en Roel elkaar na zouden doen, maar aan Roels gezicht is te zien dat hij het maar niets vindt. “Laten we zaterdag spiegelavond doen. Dan gaan we lootjes trekken, voor wie wie na moet doen”,stelt Lieske voor. “Ik doe Lies!”, roepen Roel en Joost tegelijk. “Naat is lastig om na te doen”, denken Joost en Ingrid. En de Bewoners vermaken zich nog even met korte imitaties van elkaar. Dat kan wat worden zaterdag!

Dilemma voor Joost

Ook Dido komt weer blij uit de Dagboekkamer. Ze wordt meteen op de hoogte gesteld van het nieuwe plan, de spiegelavond. Ook door de Heemsteedse wordt het plan enthousiast ontvangen. Joost kreeg een dilemma voorgelegd: “Grote hoeveelheden worstjes, marshmallows en andere dingen voor in het vuur, terwijl we in Noodrantsoenweek zitten, of twee zakken shag (de shag is bijna op, red.).” Joost zou kiezen voor de shag: “Daar maak je zes mensen blij mee.” "Vier hoor Joost”, corrigeert Dido hem.

Geen gezeik meer
 
Dido neemt Roel even apart in de Keuken voor een korte maar duidelijke mededeling: “Ik vind, lieve Roel, dat we vanaf nu af aan al dat gezeik van Linda achter ons moeten laten, en we gaan samen proberen er iets moois van te maken. En we streven er naar – dit ga je helemaal leuk vinden om te horen - om na het Huis het net zo te krijgen als we het hier gehad hebben.” “Zo hoor ik het graag”, antwoordt Roel.

Wijn, sigaretten en een brief

De gesprekken met en de brief van Big Brother hebben de Bewoners duidelijk goed gedaan. Maar de wijn wordt ook blij ontvangen. "Nog een fles open maken of bewaren voor morgen?", vraagt Dido. "Openmaken!", wordt er meteen geantwoord door de rest. En Roel schenkt iedereen nog een keertje bij. Dan gaat het gesprek snel over op de einddatum, die nu bekend is.

Vuur in gevaar?
 
De Bewoners zitten gemoedelijk en blij te kletsen in de Tuin als ze geschreeuw horen: “Ingrid is oké, olé olé!”. Voor de andere Bewoners worden er ook boodschappen geroepen. Iedereen is meteen in rep en roer…Maar wat gebeurt er nu met het vuur? “We moeten het vuur in de gaten houden hoor! Het is al bijna uit aan het gaan.”, roept Dido alert. En het is ook nog eens hard gaan regenen…Als echte vuurvrouw ontfermt Dido zich over de korf.

"We laten ons niet kisten!"

In de jacuzzi praten Ingrid en Lieske na over hun ‘fans’. Het heeft ze een enorme oppepper gegeven, bovenop een goed gesprek met Big Brother, een wijntje en een muziekje. “We laten ons niet kisten!”, zegt Lieske fanatiek tegen Ingrid.
Binnen hebben Nathalie, Roel, Dido en Joost het over de Nominaties. Joost en Nathalie zijn sinds vandaag een beetje zenuwachtig aan het worden. Ze denken echter dat Dido er niet uit gaat en vertellen haar dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Dat vindt ze echter niet eerlijk: “Ik heb ook het recht om me zorgen te maken hoor.”
« Laatst bewerkt op: 7-12-2005, 00:18:31 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #504 Gepost op: 7-12-2005, 22:21:44 »
Mooi fikkie

Nathalie en Joost zorgen vanochtend voor het vuurtje. "Ik vind het een mooi fikkie", prijst Nathalie hun werk. "Ik ook", zegt Joost. Ze praten over het spel. "Ik denk dat Dido heel erg populair is", zegt Nathalie. Joost vindt het een raar idee: "Straks gaat het tussen ons op het einde. Of jij óf ik. Het kan gewoon hè."
"Ja schat", zegt Nathalie. "Dat lijkt mij ook niet leuk."

"Ik mag je graag"

"Ik mag je graag hè?" Joost beseft dat hij bijna weg kan gaan. "Ik jou ook Joost, ahh, kom eens hier." Nathalie en Joost omhelzen elkaar. "Ik ben blij dat ik je hier heb leren kennen. Dat je er voor me was enzo. Je bent een vriend voor me", laat Nathalie hem weten. "Cool", glimlacht Joost. "Ja, dat is cool hè?", lacht Nathalie om zijn woordkeuze.

Huishoudster Rob wordt niet gemist

"Het gaat best goed zonder Rob hè, in het huishouden", zegt Ingrid tegen Lieske. Dat vindt Lieske ook: "Beter zelfs." Ingrid denkt dat ze gelijk heeft: "Er zijn nog nooit zoveel schone handdoeken geweest."

Ochtendgymnastiek

De Bewoners voeren een vreemde dans uit om het vuur laaiende te houden. Of heeft het misschien iets te maken met de muziek van Pulp Fiction die uit de boxen schalt?

Roel is mevrouw Zuurtje

Even komt Roel bij Ingrid en Lieske zitten, maar dat is lang genoeg om de sfeer te verpesten: "Komt hij ons opeens zeggen hoe we het moeten doen, terwijl hij niet eens goedemorgen zegt!", zegt Lieske verontwaardigd als hij weg is. Een terugblik: Roel komt vanuit zijn bed in de Tuin roken en klaagt over Ingrid die volgens hem de hele Slaapkamer wakker maakte toen ze opstond. En daarbij ook nog eens bijna al haar vijf sigaretten heeft opgerookt. "Je rookt nog meer dan ik", concludeert hij. Lieske zegt dat de shag voor iedereen is: "Mevrouw Zuurtje", noemt ze Roel. Ingrid vraagt Roel ergens anders te gaan zitten als hij alleen maar chagrijnig wilt doen. "Ik blijf zitten waar ik zit", zegt hij. Lieske doet er nog een schepje bovenop: "Goed dat je je feeststemming hebt meegebracht Roel, anders was het werkelijk niet te doen geweest." Na zijn laatste trekje stampt hij weer naar binnen. "Leuk hè Lies", zegt hij voordat hij de serredeuren dichtknalt.


Ingrid teveel haar eigen ding?


Het zit Ingrid nog steeds dwars dat Roel zei dat Ingrid teveel haar eigen ding deed. "Daar heb ik zo'n hekel aan. Zit hij tegen ons over dat sporten met z'n tweeën. Alsof hij niet de hele tijd met Dido ligt te kleffen." Lieske: "Je moet zeker je eigen ding blijven doen." Dat doet Ingrid ook: "Moet ik anders tussen hen in gaan liggen ofzo?"

Op zoek naar lekkers

Ingrid en Lieske zijn nog steeds als enige wakker in het Huis. Ze bekijken de koelkast, en daarna de kast van Joost. "Josti heeft nog allemaal pepernoten volgens mij." Ingrid denkt niet dat het dan nut heeft bij zijn eten te kijken: "Die heeft hij zeker verstopt." Lieske besluit: "Dan neem ik wel een plakje kaas."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #505 Gepost op: 7-12-2005, 22:23:03 »
'Overtrokken familiegedoe'

Jawel, de twee blonde dames van het Huis zitten nog steeds samen bij het kampvuur als Lieske opeens bedenkt dat ze misschien morgen wel weg moet. Ingrid twijfelt nog wel eens: “Denk je echt dat er iemand uit moet?” “Honderd procent definitely zeker weten! En na morgen moet er nog iemand uit en dan kan pas de Finale beginnen.” Lieske gaat nog even door op de Nominaties. “Ik vind dat hele familiegebeuren van Roel en Nathalie een beetje overdreven hoor. Zij stemmen nu niet meer op elkaar vanwege hun opa en oma.” Samen bespreken ze de mogelijke Bank van volgende week. “Roel gaat denk ik toch de Finale halen, dus ik moet op iemand stemmen die gelijk aan mij staat”, bedenkt Ingrid. Maar wie zal dat zijn?

Shagdiscussie

Nathalie komt in de deur tevoorschijn en Lieske brengt haar gelijk op de hoogte van de discussie tussen Roel en Ingrid over de shag. “Oké”, kreunt ze zachtjes en glimlacht wat. Haar mening laat ze achterwege…

Nathalie stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen

Nathalie en Lieske nemen de films door waar muziek van is gedraaid de afgelopen dagen: "Saturday Night Fever, All Stars, Pulp Fiction, Top Gun, Life of Brian, Hair en Assepoester. Nathalie bedenkt dat het wel eens om een Weekopdracht zou kunnen gaan: "Ik vergis me niet nog een keer en probeer elk nummer onthouden."

En nog maar eens de shagdiscussie

“Je had dus een discussie, een vette?”, vraagt Dido aan Roel als ze met zijn tweetjes bij het vuur zitten. “Lies ook gelijk een beetje bijdehand lopen doen en ze zette gelijk haar ‘genietenhoofd’ op. Dan merk je dat ze nog zo jong is”, aldus een geïrriteerde Roel. “Ach ja”, is het enige wat Dido erop kan zeggen. “Ik vind het echt walgelijk dat we zo verslaafd zijn, dat is gewoon het meest irritante. Wat heb jij je laten kennen. Je had er echt boven moeten staan”, bedenkt Dido. Roel heeft er nog één ding op te zeggen: “Ik was gewoon nog maar net wakker…”

Zijn Roel en Joost opeens maatjes?

Roel en Joost zitten bij het vuur. Roel begint met praten: "Nog even een discussie gehad met Lies en Ing. Ik werd chagrijnig wakker. Ingrid had een shagje, terwijl ze gewoon nog een sigaret had. Als het roken haar niet boeit, dan hoeft ze niet die shag te roken. Maakte ze de hele kamer nog voor wakker ook. Lieske helemaal genieten omdat ik chagrijnig ben." "Meen je dat?", vraagt Joost. "Doe mij ook maar een shagje, zei Lieske. De hele tijd was ze aan het lachen, die geniet er echt van joh. Apart kind is dat." "Ja, nogal", vindt ook Joost. "Het maakt het er in elk geval niet gemakkelijker op. En ik denk dat nicotine Ing meer doet dan ze laat merken." Voor Lieske heeft Joost helemaal geen goed woord over. "Ze is zo kinderachtig! Straks denkt de buitenwereld dat we haar buiten sluiten en daar pas ik voor!" Maar weet Joost wel hoe de vork echt in de steel zit?

Joost kruipt in de huid van de pyromaan

“Het heeft wel iets moois dat je zo iets gevaarlijks als vuur onder controle kan houden. En aan de andere kant, als je de korf omtrapt kan er iets vlam vatten. Het heeft wel iets. Ik begrijp wel waarom pyromanen altijd naar hun eigen branden kijken”, filosofeert Joost terwijl hij in de vlammen tuurt.



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #506 Gepost op: 7-12-2005, 22:25:30 »
Roel verpest bijna de Weekopdracht

Roel heeft een peuk in de vuurkorf gegooid en daarom is de Weekopdracht eigenlijk mislukt. Er mag namelijk alleen hout in de korf. De Bewoners krijgen nog één ontsnappingsmogelijkheid. Roel mag tot zaterdag niet roken. Alsof dat niet moelijk genoeg is, krijgen Ingrid, Nathalie en Dido twee pakjes sigaretten van Big Brother. Binnen verdelen Ingrid en Nathalie de sigaretten. “Ik vind het echt tof dat ze ons nog een kans geven”, zegt Ingrid. “We mogen echt God op onze knietjes danken”, vindt ook Lieske. Ingrid: “Moeten we de sigaretten voor Roel verstoppen?” “Nee dat lijkt me niet, anders is Roel zelf ook de l*l”, is Nathalie van mening.

De brandweer grijpt in

Wanneer Dido nog een blok op het vuurt gooit en Nathalie er even met de pook in port, valt ineens de korf om. Nog net weet Roel, als een echte brandweerman, alles te redden met hulp van Joost. Het vuur blijft gecontroleerd branden en heeft niet de kans gekregen te doven, of over te slaan naar het Big Brother-Huis. Joost komt met de schrik vrij: "Ik heb allemaal as in mijn ogen", piept hij.

Nathalie's billen nog even dik

Het valt Lieske en Dido op dat ze weer wat pondjes kwijt zijn. “Nou, ik niet hoor”, roept Nathalie. “Dat komt omdat ik deze week geen reet heb gedaan. Ja, behalve op mijn reet zitten.”

Verrassing van Big Brother

Dido komt met een envelop uit het Washok: “Beste Bewoners, jullie moeten straks één voor één naar de Dagboekkamer gaan voor een verrassing. Wat er in de Dagboekkamer gebeurt moet geheim blijven, totdat iedereen is geweest.” Alle Bewoners reageren enthousiast op de boodschap, behalve Roel, hij ziet het pessimistisch in: “Een verrassing hoeft niet altijd leuk te zijn.” Nathalie is het niet met hem eens, zij vindt een verrassing altijd wel leuk. Dido gaat als eerste naar de Dagboekkamer. Wat staat haar daar te gebeuren?

Bericht van thuis of muziek?

Nathalie komt de Dagboekkamer uitgelopen en gaat weer naar de andere Bewoners buiten bij het vuur. “Als je maar geen gekke keuzes moet maken ofzo", bedenkt Ingrid. "Kiezen tussen een uur muziek of een boodschap van thuis ofzo. Dan zou ik echt voor een uur muziek kiezen.” Dido zou een andere keuze maken: “Ik zou zeker voor het bericht van thuis gaan.” Roel denkt daar het zijne over: “Muziek en drank is het meeste waard hier!”

"Hero van All Stars"
 
In de Dagboekkamer wordt een filmquiz gespeeld. De afgelopen dagen klonken er tien soundtracks van films uit de speakers. De Bewoners moeten nu vragen beantwoorden over deze nummers. In de instructies in de envelop stond dat er niet over de verrassing gepraat mag worden. Joost, Nathalie en Dido zijn al aan de beurt geweest. Terwijl Lieske in de Dagboekkamer zit, bedenken Ingrid en Roel dat de activiteiten in de Dagboekkamer met de gedraaide soundtracks te maken moet hebben. Samen proberen ze de titels op te sommen. Zal dit ze helpen?

Goedheiligman Joost

Dido is de enige die met de filmquiz niets heeft gewonnen. Zij kon zoch niet meer herinneren welke tien nummers er afgelopen week uit de boxen knalden. Ze kon er nog drie opnoemen, maar dat was niet genoeg. Dido werd uitgesloten van de quiz. Het geheugen van de rest van de Bewoners was beter en zij sleepten chips, snoep, broodbeleg en bier in de wacht. Joost vindt het echter zielig dat Dido slechts kan toekijken hoe de andere vijf hun lekkernijen opslokken en uit medelijden geeft hij haar de helft van zijn chocoladeletter.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #507 Gepost op: 7-12-2005, 22:26:22 »
Dido bijt de spies af

Een zilveren envelop heeft een Exit-diner aangkondigd. Niet alleen is er een mand vol extra eten, ook is er een spies met kaartjes met gepeperde vragen. Dido heeft de eer het eerste kaartje van de spies af te halen: "Wat maakt Nathalie zo bijzonder? Er mag best een beetje peper bij...", leest ze.

Hier moet Dido wel even over nadenken: "In het begin vond ik het jammer dat Nathalie niet 100% haarzelf kon zijn doordat haar ex Ralph ineens in het Huis kwam. In die tijd hield je teveel rekening met hem. Liever had ik jou in het begin zo willen leren kennen zoals je nu bent. Ook in andere dingen laat je soms niet het achterste van je tong zien, je zou jezelf niet zo moeten vergeten, dat doe je namelijk wel eens", bekent Dido. Na de gepeperde mening mag Dido nu veren gaan prikken: "Je bent echt een superfijne vriendin. Je begrijpt me goed. We hebben dezelfde humor. We hebben een geweldige klik, die steeds hechter wordt. Ik ben blij dat ik jou heb leren kennen en weet zeker dat we voor eeuwig vriendinnen zullen blijven."

Het volgende kaartje is voor Roel: "Wat is er veranderd dat jij Lieske niet meer zo leuk vindt als in het begin?
Roel steekt direct van wal: "Ik weet niet waardoor het komt, maar je moet het met eens zijn dat we bot tegen elkaar doen. Vanmorgen was ik chagrijnig en jij zit dan gewoon te stralen en mij uit te lachen, daar kan ik niet tegen", bekent Roel.

Lieskes reactie is fel: "Ik vond het gewoon een giller hoe je vanmorgen aan het snauwen was. Ik moest lachen om de situatie, maar niet echt omdat jij chagrijnig was", bekent ze. Wel vindt ze dat Roel veranderd is: "Je bent niet meer de Roel, zoals je die was in de eerste week."

Dan begint het te regenen, de groep verplaatst zich naar binnen. Gezamelijk beginnen ze daar met het klaarmaken van het eten. De confrontatie tussen Roel en Lieske lijkt vergeten.

Het is de beurt aan Ingrid om een kaartje van de spies te trekken. Haar vraag luidt als volgt: “Ingrid, vraag aan Roel waar de coole macho Rotterdammer is gebleven. Verdronken in de liefde misschien of heeft hij zich in het Big Brother-Huis laten temmen?” “Ing, ik heb me laten temmen”, antwoordt hij gelijk. “Roel de coole macho is gewoon ingedamd en fluffy geworden. Het gebeurt je een paar keer in je leven en mij gebeurt het hier. Als vrijgezel ben ik heel anders. Je hele neurobiologie verandert gewoon.”

Dan is Nathalie aan de beurt. “Aan welke eigenschap van Ingrid denk jij dat de meeste Bewoners een hekel hebben. Dus wat waarderen Lieske, Joost, Roel en Dido niet aan Ingrid?
Na even nagedacht te hebben, zegt Nathalie: “Ik denk toch dat je een onzekere kant hebt. In het begin kan je wel eens bot uit de hoek komen en een grote mond geven. Terwijl je je eigen echte gevoelens in eerste instantie niet naar buiten brengt. Nu heb je met iedereen goede gesprekken gehad, maar in een grote groep durf je jezelf niet meteen te laten zien.” Joost geeft toe dat hij in de eerste paar weken wel eens schrok van de ‘grote bek’ van Ingrid. “Dat is mijn eerste kant die ik laat zien inderdaad”, geeft Ingrid toe.
“Ik denk wel dat iedereen jouw oprechtheid waardeert en je humor”, is het positieve punt dat Nathalie toevoegt. “Wat ik knap vind is dat jij je nooit laat kisten”, vindt Dido. Joost: “Ja, beulen kan je!”

Glipt het zand Nathalie door de handen?

Middenin het gesprek worden de Bewoners plots onderbroken. Een van de vrouwen moet direct naar de Dagboekkamer komen. Nathalie is de uitverkorene. Even later komt ze terug: "Oh my God. Ik heb een 50.000 euro opdracht in mijn eentje. Ik moet een etmaal lang 20 gram zand in mijn handen houden, tot aan de Live-show. Ik ga snel naar de WC en makkelijke kleren aandoen", gilt Nathalie. Joost leest de opdracht nog eens aandachtig door. "Ik ben blij dat ik niet gegaan ben", reageert Dido.

Nathalie heeft nu al kramp

Lieske assisteert Nathalie bij het overgieten van het zand in haar hand. “Het is toch wel veel zand hoor, ik krijg nu al kramp”, deelt Nathalie mee als ze uit de Dagboekkamer komt. “Ik durf haar bijna niet aan te raken”, geeft Joost toe. Lieske leest nogmaals hardop de instructies voor. Het gaat hier om 50.000 euro en het zal niet de eerste keer zijn dat de regels niet nageleefd worden. Lieske is achteraf toch wel blij dat zij niet ‘uitverkoren’ is. “Ik ben ongesteld!” De Bewoners speculeren hoe ze dat in godsnaam zouden moeten aanpakken. De ‘zandbewaker’ moeten namelijk ook op de WC geassisteerd worden. Joost realiseert zich dat zijn wekelijkse badritueel met Nathalie morgen niet door kan gaan. Het zand mag namelijk niet nat worden.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #508 Gepost op: 7-12-2005, 23:13:02 »
Joost en Ingrid een setje?

Nu Nathalie op de bank is geïnstalleerd met het zand in haar hand, gaan de Bewoners weer verder met hun speeches. “Als jij niet verliefd was op Brenda, zou Ingrid dan een kansje bij je maken?”, is de vraag die Joost voorgelegd krijgt. Hij steekt gelijk van wal: “Ing, toen ik jou voor het eerst ontmoette sloeg de vonk eigenlijk meteen over tussen ons. We hebben het weken ontkend, maar dit is misschien wel het moment om te bekennen dat we al weken verkering hebben. Nee hoor, ik vind je in alle opzichten heel erg mooi. Als ik niet over mijn oren verliefd zou zijn op Bren, dan zou je wel degelijk een kans maken.” “Yeah, wippen”, stelt Ingrid voor.

Ingrid moet op haar beurt een welgemeend compliment aan Dido geven, maar met een vleugje kritiek. “Ik weet dat jij een heel mooi mens bent, vreugdevol en met een goed hart. Punt, klaar. Je bent ook heel open en wulps. Misschien is dat af en toe ‘too much’, omdat je dan zo snel over mensen heenwalst”, zegt Ingrid tegen Dido.

“Vraag jij eens aan Nathalie hoe het kan dat zij het altijd met iedereen eens is. Is dat een tactiek of heeft ze gewoon geen eigen mening?”, is de vraag die Lieske voor haar kiezen krijgt. Nathalie legt uit dat ze zich altijd in mensen probeert in te leven, zodat ze de gevoelens van de ander begrijpt. Wel vindt ze dat ze wel degelijk een eigen mening heeft, al komt die er misschien niet meteen heel duidelijk uit. Lieske noemt Nathalie een ‘ja-knikker’. De Huisjongste is van mening dat ze na ‘ja’, ook wel een keer ‘maar’ mag zeggen.

Dan is Nathalie aan de beurt: "Nathalie zou Joost een kansje bij je hebben gemaakt, als je je eigen Joost niet had?" Haar antwoord: "Je bent mijn steun en toeverlaat geweest vanaf het begin, je bent mijn maatje. Alleen ik mis de seksuele aantrekkingskracht." "Ik heb hem wel bij mezelf trouwens, die aantrekkingskracht, maar daarom zijn we misschien ook broer en zus", verklaart Joost. "Wat moet ik doen om toch dat 'sex-appeal' bij je aan te wakkeren?", wil hij dan toch wel weten. "Verman je", is de tip van Nathalie.

De malse worst van Joost

Na alle veren en pepers hebben de Bewoners wel weer plek in hun maag. Tijd voor een lekker mals worstje. Joost steekt zijn worst in de fik: "Dan is hij sneller gaar", beweert hij. In de keuken verwondert Lieske zich over de braadworst: "Het lijkt net een piemel", gilt ze. "Sterker nog het zijn ook piemels", weet Joost.

Nathalie het zandmeisje

Nathalie wacht vannacht een slapeloze nacht.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2005, 23:52:34 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #509 Gepost op: 8-12-2005, 21:41:49 »
Nathalie heeft de nacht gehad

En daar zit Nathalie dan. Met in haar ene hand het zand en in haar andere een peuk om de tijd wat te doden. Ze moet tot vanavond het zand bewaken. Dat wordt nog wat. Geen getut, verkleedpartijtjes of een uitgebreide badsessie met Joost. Succes Nathalie!

Korf beleeft avonturen

Het vuur brandt nog steeds. Het ziet er wat verlaten uit, maar Nathalie durft niet buiten te zitten vanwege de wind die het zand uit haar hand kan blazen. Roel maakte vannacht nog een grove misser. Doordat hij een blok hout erin gooide viel de korf namelijk voor de tweede keer om. Gelukkig kreeg hij hem, net zo heldhaftig als gisteravond, snel weer rechtop en was het vuur weer veilig.

Poepen!

Nathalie, Dido en Roel houden elkaar en het vuur gezelschap. Ze kletsen nog wat na over gisteravond als Nathalie een mededeling heeft: “Hé, ik denk dat ik moet poepen.” “Oh, moet je nu poepen?”, vraagt Dido. “Ja maar schat, ik kan het wel alleen hoor. Je moet alleen helpen mijn broek naar beneden te doen en papiertjes af te scheuren. Ik kan dan zelf mijn billen afvegen.” Ze blijven nog even zitten maar dan kan Nathalie niet meer: “Oh oh, ik krijg echt een fax uit darmstad.” “Nou dan gaan we”, besluit Dido. Missie poepen begint…

Alles in handen van Dido

Roel gaat nog maar een paar uur slapen. "Omdat ik moe ben, maar vooral om het niet-roken te ontlopen." Dido en Nathalie vinden dat hij het knap doet. "Respect", zegt zijn vriendinnetje Dido. "Maar als jij naar bed gaat heb ik de verantwoordelijkheid over het vuur en Nathalie?! Wat moet ik doen als de korf omvalt", vraagt Dido met piepstem. "Dan ren je zo snel mogelijk naar mij toe en kom ik je helpen", is Roels heldhaftige plan. Zal het nodig zijn?

Eens even bijpraten met de ex-en

Nathalie laat Dido weten dat ze het vannacht met Roel over zijn ex heeft gesproken. Dido:”Ik wil Marcel ook wel spreken als ik het Huis uit ben.” ” Wat wil je met hem bespreken dan?”, vraagt Nathalie zich af. “Ik wil weten hoe hij het heeft ervaren dat ik hier wat met Roel heb gekregen. Verder heeft hij hier in het Huis mijn kant van het hele verhaal tussen hem en mij gehoord en ik ben benieuwd of dat wat bij hem veranderd heeft.” “Ja, nou grappig”, weet Nathalie uit te brengen.

Oppeppende middelen voor Nathalie

"Veel thee drinken, want daar wordt je wakker van!" Dido probeert Nathalie op te peppen, maar dit kost haar veel moeite. Nathalie is namelijk kapot. "Als ik naar achter leun val ik al in slaap." Aan Dido nu dus de taak om haar vriendin wakker te houden en dat doet ze onder andere met thee. "In thee zit ook een opwekkend middel waardoor je wakker blijft."

Een zelfgebakken broodje

Dido heeft het er maar druk mee. Ze heeft net al het eten van gisteravond in moeten leveren en dus moeten de Bewoners het weer doen met hun Noodrantsoen. "Dat wordt brood bakken dan!", bedenkt Nathalie. Alleen...dat heeft Dido nog nooit gedaan. "Allememachies, wat een gedoe. Wat weinig melk moet erbij! Wat een zout zeg!", hoort Nathalie vanuit de Keuken. Zal het wat worden?

De ergste uren zitten er op

Iedereen is uit bed en Lieske komt even bij Nathalie zitten. "Ik heb echt mijn best gedaan hoor." Nathalie probeert zich een beetje in te dekken voor de korreltjes die ze door haar vingers heeft laten glippen sinds gisteravond. "Je hebt de moeilijkste periode er opzitten en nu is het een kwestie van uitzitten. Nog even je tanden op elkaar", zegt Lieske opgewekt. Nathalie laat nog een diepe zucht en knikt dan instemmend.

Shirt van de oude zemelaar

Wat ga je vanavond aandoen?", vraagt Dido. "Het shirt van de oude zemelaar", bedenkt hij. Dido: "En dan met die muts erbij en je baard zo. Superstoer!" Hij trekt het shirt van Rob aan en hij laat het aan Ingrid ruiken. "Ah, heerlijk", zegt Ingrid als ze aan Robs shirt ruikt. "Echte mannenlucht", zegt Ingrid.

Mag dat?

Joost leest Nathalie nog maar een keer de regels voor. Ze willen weten wat er gebeurt als er een korrel zand op het kussen valt. Mogen ze die dan weer oppakken of niet? Maar door goed te lezen ontdekken ze dat dat niet mag. “Nog zes uur en twintig minuten!”, meldt Joost. Maar Nathalie verbetert hem: “Nee de show begint om half negen, dus nog zes uur.” Zal Nathalie het volhouden tot die tijd? Ze wil in ieder geval wel weer een kop koffie!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #510 Gepost op: 8-12-2005, 21:43:34 »
Tric-Trac'en met een handicap
 
Joost houdt Nathalie gezelschap. De twee gaan nu Tric-Trac’en. Maar Nathalie heeft nu allebei haar handen nodig om de twintig gram zand vast te houden. Joost gooit dus voor haar en verzet de stenen. Met haar neus wijst ze de goede stenen aan. Dit geeft Joost natuurlijk de kans om vals te spelen!

Huilend de deur uit

Lieske kan zich voorstellen dat mensen haar soms de nek zouden willen omdraaien, omdat ze bijdehand uit de hoek kan komen. Maar van Roel begrijpt ze het niet: “Hij heeft geen tolerantie meer richting mij. Hij kan niks meer hebben. Hij is bij mij zo flexibel als een eikenhouten deur. Ik vond hem een leuke jongen, en hij was echt lief voor me. Maar sinds dat gedoe met die opdracht (Geheime Missie om Roel en Dido niet alleen te laten, red.). Ze denken nu dat ik jaloers ben.” “Nu niet, nu gun ik hem z’n tijd met Dido, maar in z’n eentje gaan we hem stapelgek maken”, is het plan van Ingrid. “Ja, zodat hij huilend de deur uit wil”, grapt Lieske mee.

Good wolf, bad wolf

Joost vertelt een spannend verhaal voor Nathalie. Over ‘Sandy, het zandmeisje’ en een lieve wolf. Maar echt spannend is het niet: “Ik word er nou al moe van”, merkt Ingrid op. Dus Joost brengt er wat meer spanning in: de wolf is toch eng en gevaarlijk. Ook de andere Bewoners kijken regelmatig hoe het met haar gaat en steken haar een hart onder de riem. Nog vijf uur voor de sterke Nathalie!

Rondje stemmen?

“Wat gaan we doen als we er vanavond nog allemaal in zitten? Een rondje stemmen?”, vraagt Roel. Vorige week wilden de Bewoners eigenlijk elkaar zo nomineren dat iedereen op de Bank komt te zitten en het Nederlandse publiek mag beslissen. Maar Dido wil dat vanavond niet: “Is het moeilijk dan?” Eigenlijk is het dat niet voor Roel: “Als Lies weg is stem ik op Ing.” En dan praten ze maar weer over iets anders belangrijks: eten!

Helpt iedereen wel genoeg mee?

Dido wil weten: “Joost heb jij je koffer al ingepakt?” “Nee, ga ik weg dan?”, vraagt Joost bijdehand. Joost wil dat er steeds één van hun twee bij Nathalie is. “Maar er zijn toch ook anderen?“ De andere helden zijn in geen velden of wegen te bekennen”, zegt Joost zurig. Maar even later zitten er toch drie Bewoners bij Nathalie. Terwijl Ingrid en Lieske buiten aan het sporten zijn, bespreekt de rest binnen de Nominaties. Joost kan in ieder geval niet genomineerd worden, als hij vanavond niet hoeft te vertrekken is zijn plek in de Finale zeker.

Rondje stemmen!

Joost, Roel, Dido en Nathalie bespreken de Nominaties. Voor Roel is het duidelijk: “Als Lies weggaat stem ik op Ing. Als iemand van ons weggaat dan stem ik op Lies”. Maar Dido begrijpt het beter: “Ja, maar dan zitten er maar twee mensen op de Bank en moeten we nog een keer nomineren. Dan moet ik kiezen tussen Naat en jou”, legt Dido uit aan Joost. Dus de vier besluiten dat er een ‘rondje’ gestemd moet worden. Maar gaan Lieske en Ingrid daar wel mee akkoord?

Goede motivatie

Roel heeft het ‘rondje stemmen’– idee overgebracht aan Lieske en Ingrid. Die doen eraan mee. Alle situaties worden besproken: Als Joost bijvoorbeeld vanavond het Huis moet verlaten, stemmen Lieske en Ingrid op elkaar en Dido, Nathalie en Roel ook op elkaar. Als Dido eruit gaat, dan stemt Lieske op Nathalie en andersom en Ingrid op Roel en vice versa. “Ik kan wel overtuigend vertellen waarom ik op jou stem”, denkt Ingrid over haar motivatie in de Dagboekkamer. Het plan is geregeld, maar zal iedereen zich aan zijn belofte houden?

Best behoorlijk sexy

"Oeh oeh oeh, gaan zij even spijt hebben dat ze haar weggestemd hebben!" Roel kijkt naar Dido als ze wegloopt en is zeer tevreden met wat hij ziet. "Wel een beetje gevaarlijk, ook nog die string die uit je broek komt. Dat kan ik bijna niet meer aan." Dido gelooft niet zo in het compliment van Roel: "Jij bent een kraker, jij hebt helemaal geen verstand van mode!" Volgens Joost zit ze naar complimentjes te wissen, maar dat ontkent Dido. Roel kan er niet over ophouden: "Oh hò hò. Ik vind het geweldig." Dido twijfelt over haar schoenen: "Ik vind het een beetje 'aggenebbis'." "Wat is dat?", vraagt Joost. Dido: "Beetje slordig, slonzig, goedkoop." Roel heeft er een andere naam voor: "Best behoorlijk sexy."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #511 Gepost op: 8-12-2005, 21:45:00 »
Lief museum

"Kan ik wat voor je doen?" "Nu even niet Joost." "Een glaasje water?" "Nee, echt niet." Nathalie schreeuwt vanaf de bank naar Ingrid wat ze vanavond graag aan zou willen doen. Joost en Lieske pakken hun koffer. Maar dan is Joost opeens verdwenen en klinkt zijn stem vanuit de Slaapkamer: "Lief museum. Ik ga je nu tot de grond toe afbreken. Elke herinnering, alles haal ik van de muren. Lief museum. Het was fijn om hier met jou te zijn....Oh, wat doet dit zeer zeg. Alles gaat van de muren af. Elke foto, elke herinnering." De rest haalt hij zwijgend weg.

Laatste klote-uurtjes

Nathalie roept naar Lieske: "Jij gaat m'n haar straks opsteken hè!" "Ja!", roept deze terug. Ingrid zoekt ondertussen naar een outfitje voor Nathalie, die op haar billen moet blijven zitten. "Ik heb mijn spieren niet meer zo onder controle", zegt ze Dido. En dan: "Ik denk te voelen dat ik eruit ga. Jij?" "Ik denk dat ik ga", zegt Dido. "Oh, daar gaan we weer!", zucht Nathalie. "Dan gaat er één van ons", zegt Nathalie. Maar eigenlijk gelooft ze dat niet: "Jij gaat echt niet hoor Died." Nathalie kan haar handje zand niet meer zo goed onder bedwang houden. "Het wordt echt zwaar." Ingrid stelt haar gerust: "Kom op! De laatste loodjes." Maar het maakt Nathalies leed er niet minder om: "Ohhhh! Wat zijn deze laatste uurtjes klote."

Nathalie voelt haar hand niet meer

Nathalie heeft het moeilijk. Ze zit al vanaf gisteravond met 20 gram zand in haar hand, maar het gewicht wordt steeds zwaarder: "Ik voel mijn hand niet meer", laat ze Dido weten. "Nog twee uur", probeert Joost haar gerust te stellen. Zou de 50.000 euro voor de pot de laatste uren dan toch als los zand door haar vingers glippen?

Nathalie krijgt het moeilijk

“Ik voel mijn vingers niet meer”, kreunt Nathalie vanaf de bank. Nu net een uur voor de Live-uitzending krijgt ons zandvrouwtje pijn in haar vingers. “Wil je een dropje?”, biedt Joost aan. Nathalie heeft er echter een slecht gevoel over: “Ik geloof er niet meer in. Wat ben ik ook een aansteller.” Joost biedt aan nog even Nathalies tanden te poetsen: “Dan heb je een heerlijk frisse smaak in je mond, dat is lekker.”

Joost moet zijn muts af

“Nog 50 minuten", spreekt Joost plechtig. Dan klinkt de stem van Big Brother. Het is tijd om plaats te nemen op de bank in de Zithoek. Big Brother neemt kort de voorschriften voor de uitzending door: “Joost moet zijn muts afdoen” “Nee, dat kan echt niet, ik sta voor lul”, reageert Joost. Lieske stelt voor dat Joost tijdens de uitzending gewoon een bak met water naast zich neerzet. Dan kan hij af en toe zijn haar goed doen.

Cool kapsel

Lieske is klaar met Nathalies kapsel. Ze krijgt een stroom van complimenten over zich heen: "Ik vind het echt heel gaaf Lies!", zegt Dido. En Nathalie is ook blij: "Oh, het ziet er heel cool uit." Roels mening over Nathalies uiterlijk: "Je ziet er echt goed uit." Ingrid vraagt: "Doe je dat volgende keer bij mij Lies?" Dido wil ook: "Ik heb spijt dat ik dat nog nooit aan je gevraagd heb."

Goed voor afvallen

Nu Nathalie zelf aangekleed is, heeft ze alle tijd om naar de anderen te kijken. "Je bent echt een dametje zo hè Lies?" Lieske geeft aan dat ze er in Groningen altijd netjes uitziet. "Mensen van college zullen wel geschrokken zijn toen ze me hier zo zagen." Nathalie kan haar aandacht nog maar op één ding richten: "Haal die vijftigduizend euro uit mijn handen!" Toch ziet ze ook een positieve kant aan het leed dat ze moet dragen: "Ik moet wel zeggen: het is goed voor het afvallen, al die stress."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #512 Gepost op: 8-12-2005, 21:46:23 »
"Mijn duim gaat omhoog!"

"Asjeblieft laat het nu beginnen, asjeblieft!" Nathalie heeft het niet meer. "Rustig Naat, het gaat zo beginnen, niet in paniek raken." "Ja, maar mijn duim gaat nu omhoog", zegt Nathalie. Iedereen is blij met de sigaretten die ze voor deze avond hebben gekregen. En spannend zal het worden. Big Brother roept om: "Als er nog Bewoners naar het toilet moeten, doe dat dan nu.

Achtbaan van je gevoel

"Succes jongens", zegt Lieske. "Ja", zegt Joost, "Allemaal succes". "Good luck", vult Nathalie aan. Dido vindt het net alsof je in een achtbaan zit: "De achtbaan van je gevoel. Nu gaan we naar boven, en als Bridget 'hallo Bewoners' zegt, gaan we naar beneden." Joost herkent haar gevoel: "En daarna maken we een looping ..."

Weekopdracht gehaald!

Bridget komt binnen met 'hallo Bewoners', en vraagt hoe het met Nathalie is. "Mijn vingers doen rare dingen uit zichzelf en ik voel ze bijna niet meer", zegt ze. Ze moet nog even volhouden, want eerst gaat de presentatrice over op de Weekopdracht: "Brandt het vuur nog? Dan hoeven jullie niet op Noodrantsoen!", brengt ze het goede nieuws. Alleen Roel moet het tot zaterdag zonder lekkers (en sigaretten) doen. Hij gooide namelijk een peuk in de korf, terwijl dat verboden was.

Joost rent richting Tuin

"We zijn voor het eerst in zestien weken niet in bad geweest", zegt Joost tegen Nathalie. "In al die weken is het altijd een keertje gelukt in bad te gaan." Deze keer niet; Nathalie had haar handen vol... Dan hoort Joost iets buiten. Hij weet dat hij niet naar buiten mag, maar denkt een trucje te hebben: "Ik moet toch het vuur erop leggen?" Als hij bijna bij de serredeur is, beseft hij zich iets: "Oh nee, de Weekopdracht is al gehaald!"


"Ik heb nog zand over!"

Daar is Bridget weer: "Nathalie, je bent bijna verlost van je ellende." Tijd om te wegen hoeveel zand er nog in haar handen zit. Minimaal achttien gram is de Opdracht. Anders kan ze fluiten naar de vijftigduizend euro... Ze gaat naar de Dagboekkamer. Nathalie: "Het is wel kletsnat natuurlijk!" Heel langzaam volgt de hele groep haar. Nathalie gaat zitten en gooit alles in een bak op de weegschaal. "Mijn handen zijn nat, het zit er allemaal aan vast!" Ingrid ziet de uitslag al: "Oh, ik zie hem al staan." De weegschaal staat op twaalf. "Misschien moeten we even naar de reclame...", stelt Ingrid voor. Dan stijgt het cijfer: zeventien... en achttien! Een luid gejuich en gegil is het gevolg. De Bewoners dansen met z'n allen in de Dagboekkamer. Nathalie heeft al het zand van haar handen geveegd en daarmee slaagt de Opdracht op het nippertje. "Ik heb nog zelfs zand over!", gilt ze dolenthousiast.

Daar is Bridget

Nathalies handen trillen ervan: "Ik heb pijn!", zegt ze. Snel heeft ze zich verkleed. "Ik ben blij, ik ben zó blij!" Dido prijst haar: "Naat, wat goed man!" Nathalie zucht het uit: "Ik heb spierpijn!" Het is blijheid én opluchting: "Zo kicken!", zegt ze. Dan komt Bridget de Kamer in en is het moment daar voor de uitslag van de Nominatieronde. "Eén van jullie moet deze expeditie gaan verlaten." Ze vraagt Dido: "Wat verwacht je?" "Ik heb geen idee wie er zou moeten gaan", zegt ze. En Joost? "Ik vond het vorige week tijd om iets stoers te doen. Ik hoop dat het goed heeft uitgepakt." Lieske hoopt weer op de steun van Nederland te kunnen rekenen: "Dus Bridget brandt los!"

"Lieverd, love you"

Lieske mag blijven, en ook Joost heeft geluk. "Roel pak haar nog even goed vast, want Dido moet weg!", brengt Bridget dan het schokkende nieuws. "Geeft niet jongens, niet huilen", zegt Dido. "Ik ben blij dat ik hier met jullie heb gezeten, dus het is goed." Nathalie vloekt. "Ik ga je missen." Dido laat haar weten: "Je blijft voor eeuwig mijn vriendin." Tegen Joost zegt ze: "Ik heb van je genoten." Lieske zegt 'sorry' voor haar stem, maar Dido is nuchter: "Geeft niet, dat is Big Brother." Roel zegt ze: "Lieverd, love you. Maak er wat leuks van." Ze wil weglopen, maar Joost zegt: "Wacht nog even!" "Oh, ik hoef nog helemaal niet!", zegt ze. Maar dan is de tijd echt daar: "Dag lieverds!" Zodra ze weg is, komen de tranen bij Roel. Nathalie troost hem: "Twee weken lieve schat, nog twee weken", zegt ze. "Ja, weet ik", aldus Roel. "Geef die jongen een sigaret!", zegt Nathalie tegen Big Brother. Maar dat hoeft niet van Roel. Met zijn hoofd in zijn handen probeert hij te beseffen wat er is gebeurd. "Het ging wel snel deze keer", zegt Joost. Nathalie is perplex: "Ik snap er niets van!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #513 Gepost op: 8-12-2005, 21:47:40 »
"Ik kan haar niet bellen"

Lieske vraagt zich af wat er in de Dagboekkamer is gebeurd. "Big Brother zei dat ze niets over jou en haar hadden gezegd", zegt ze tegen Roel. Roel vroeg Dido laatst ook waarom ze zo lang wegbleef in de Dagboekkamer, maar: "Tegen mij zij ze ook dat er helemaal niets was." Het is stil in Huis na Dido's vertrek. Roel vindt het bizar: "Ik kan haar niet spreken, niet bellen. Helemaal niets. Dat is vaag." Ook Nathalie kan er nog niet helemaal bij: "Even wennen hoor jongens." De stilte lijkt weer voor lange tijd aan te zijn gebroken, als Joost plotseling met een bibberstemmetje zegt: "Dido." Roel is duidelijk: "Het wordt een heel ander spelletje nu!"

Een vertrek en een bezoek

Een vertrek en een bezoek. De hond van Ingrid is op bezoek gekomen en wordt door iedereen welkom geheten. Maar Roel is ergens anders met zijn gedachten. Terwijl iedereen zich om het beest bekommert, ligt Roel huilend op zijn bed. Totdat hij naar de Dagboekkamer wordt geroepen. Hij komt terug met een pakje sigaretten dat hij heeft gekregen en roept Ingrid: "Tijd om te nomineren en we doen wat we hebben afgesproken." "Ja", roept iedereen.

Terug naar de realiteit

"Ik wou dat er een fles whiskey naar binnen gebracht werd", wenst Roel. Ingrid heeft het intussen druk met vriend Coen: "Allemaal gekke mensen hè. Heb je lekker gewandeld in het bos?" Intussen worden ook alle Bewoners om en om naar de Dagboekkamer geroepen. Het lijkt tijd voor de nieuwe Nominatie.

Roel bergt Dido's spullen op

Nathalie heeft haar gewonnen buit, vijftigduizend euro, in de prijzenbak gestopt. Roel komt van de WC en pakt Dido's spullen, die hij vervolgens in het Washok zet. Stopt hij nou wat in haar jaszak?

Een extraatje voor Dido?

"Het doet wel zeer, maar je weet dat het er aan zit te komen", zegt Roel tegen Lieske over Dido's vertrek. "Ik heb zoiets van: een periode is afgesloten". Daar heeft hij het nog wat moeilijk mee. Lieske weet: "Ze heeft het nu ook echt heel leuk." Roel hoopt dat ze nog iets van een missie heeft gehaald: "Dat ze nog een extraatje heeft ofzo." Lieske geeft aan het niet verwacht te hebben. Roel: "Ik ook niet eerlijk gezegd. Ik denk dat het een wat ouder publiek is. Daarom moest Rob ook weg."

Ciao Coen!

"Blijf jij nou maar even rustig zitten. Want je bent zo druk!" Ingrid heeft het gezellig met haar hond. Ze laat hem wat met haar knuffel Nemo spelen en geeft hem kusjes. Dan hoort ze dat ze nog tien minuten met hem heeft. Als het zover is, aait Lieske hem nog even en loopt ze langs Joost en Nathalie die in bad zitten. "Weet je hoe dicht je moeder nu in de buurt is Ing?" Dat beseft Ingrid, want Coen gaat weer mee met haar moeder. "Doei Coen!", roepen Joost en Nathalie in koor. Ingrid brengt hem naar het Washok: "Ga je naar mama toe." Als Coen alleen wordt achtergelaten, begint hij te blaffen. "Er komt zo iemand Coen", zegt ze met pijn in haar stem. Dan komt ze Lieske tegen en geeft ze toe: "Ik ben misselijk". "Je wou hem houden zeker hè?"

"Ik ben mijn vriendin kwijt"

"Zo feestend kwam ze binnen." Nathalie en Joost zitten in bad en denken aan Dido. Terwijl de foto van Linda hen nog steeds aanstaart vanaf de rand van het bad, want dat is nou eenmaal de traditie. "Ik ben mijn vriendin kwijt", zegt Nathalie. "Ik ook", zegt Joost, "maar gelukkig had ik er twee. En ze zaten allebei op de Bank!" Nathalie merkte na Dido's afscheid dat ze zo duizelig was. "Ik dacht: hoe kan dat nou? Maar toen wist ik het: ik was al veertig uur wakker!" Joost is onder de indruk: "Veertig uur. Het is nog waar ook."

Theekransje

“We gaan je horendol maken. We gaan je echt fucken”, pesten Ingrid en Lieske Roel, die op dit moment wel wat troost kan gebruiken. Roel: “Nou kom maar, ik kan wel tegen een stootje.” “Wat zit je nou te roken?”, vraagt Ingrid aan Roel. De Rotterdammer geeft Ingrid een trekje van zijn sigaret. “Het smaakt echt…wat is dat?”, vraagt de Haagse verbaasd. “Earl grey”, antwoordt de kraker. Ingrid: “Ik word gewoon high!”

De buit verzameld

Nathalie en Lieske en Roel gooien vijftigduizend euro in de prijzenbak. Bedankt Nathalie en de Zandopdracht!
« Laatst bewerkt op: 8-12-2005, 23:50:01 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #514 Gepost op: 9-12-2005, 12:05:40 »
Het is nog donker

Binnen in het Huis is het nog donker. De Bewoners hebben de ogen stijf dicht. Nog even komen zij bij van de schrik van gisteravond. Maar met zijn allen kijken zij uit naar de laatste twee weken. Als u nog de weg op gaat, kijkt u dan ook uit? In de provincies Noord-Holland en Utrecht komt namelijk plaatselijk mist voor.

Roels dromen

In 'n Big Brother-Huis, lag ik van deze ochtend
En ik voelde mij daar zo alleen
Het was er warm en druk, ik lag naast een leeg bed
Ik verlangde zo naar jou hier aan mijn zij
Ja, ik denk nog steeds: Hoe het was geweest?
Toen je naast me lag hier in mijn bed
Ik vroeg: Slaap en zoen je mee? Dat vond jij eerst niet oké
Maar al snel later proostte wij
Als jij naar me keek, werd ik zo week

Een beetje verliefd
Ik dacht 'n beetje verliefd
Als ik wist wat jij toen dacht
Had ik nooit op jou gewacht
Als een kind zat ik te dromen
Deze nacht ben jij voor mij
Maar die droom ging snel voorbij....

(naar: 'Een beetje verliefd' van André Hazes)

Het is weer licht!

De mist is opgetrokken, de lichten zijn weer aan en de haan is 'afgegaan'. Tijd voor dag 108. Slaperig gaan Lieske en Nathalie in de Keuken op zoek naar koffie. "Oh, ik moet even bijkomen hoor", zucht ze. Lieske lijkt zin te hebben in sporten; haar sportpak heeft ze al aan. Ingrid is daar echter nog niet aan toe: "Nu nog niet, Lies." Ook Nathalie heeft andere plannen: "Ik maak er vandaag lekker een beautydag van."

Crèmepjes en smeersels

Gisteren verwende Big Brother de Bewoners met een mand vol beautyproducten. Nathalie riep deze dag al uit tot beautydag. Ingrid is in haar nopjes met haar nieuwe dagcrème. En bij Joost gaat het gebeuren: “Ik ga me nu scheren!”, verkondigt hij.

Souvenir van Coen

 Coen, de hond van Ingrid, heeft zijn behoefte achtergelaten. Joost gaat er bijna van over zijn nek...

Blijft Joost na de finale?

Joost ruimt in de Tuin de sporen van de vuuropdracht op. Hij is duidelijk in zijn nopjes, vol zelfvertrouwen fluit hij de melodie van: ‘Een eigen huis’. Logisch, hij zit namelijk al helemaal gebakken in de finale. Joost lijkt zich zelfs zo erg thuis te voelen dat hij na 22 december wel in het Huis zou willen blijven.

Roel heeft leuk nieuws

Roel is wakker, hij vertelt dat hij de hele nacht aan het spoken is geweest. Ook was hij nog even in de Dagboekkamer voor een persoonlijk gesprekje. Hier onthulde Big Brother hem een aantal geheimen, zo weet hij zijn mede-Bewoners te vertellen dat er morgenavond een verrassingsfeestje is.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2005, 12:50:16 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #515 Gepost op: 9-12-2005, 15:14:29 »
Ze is er weer!

Roel komt met het portret van Dido in zijn handen uit het Washok: “Ze is er weer jongens!” “We gaan niet huilen als we haar ophangen, want dat wilde ze niet”, zegt Nathalie. Samen met Joost hangt Roel Dido bij in de portrettengalerij: “We gaan er morgen iets bij zeggen”, stelt Joost voor.

Extra lange boodschappenlijst

Joost spreekt de boodschappenlijst in op het Big Brother antwoordapparaat: "Twee keer de gekookte worst, hamburgers, een leverworst, twee kilo mandarijntjes, een keer ananasschijven, drie keer een liter halfvolle melk, twee pakken yoghurt, een keer waterijsjes, gesneden andijvie…" Dan onderbreekt Big Brother de bestelling met een onverwachte verrassing. De Bewoners mogen deze week vijftig euro extra besteden. De verrassing wordt met veel gejuich ontvangen.

Nog een verwenbestelling

Het extra weekbudget van €50,- gaat op aan runderrookvlees, rode wijn, ciabatta brood met mozzarella, pizza, bananen, knotsen en sigaretten. Dan komt Lieske erachter dat ze nog koffie en olijfolie zijn vergeten. Gelukkig heeft Big Brother nog een verrassing, koffie en olijfolie is deze week gratis. Zou Big Brother ergens een restpartijtje op de kop hebben getikt?

Vrolijke Lieske, treurige Roel

“Wat een verwendag”, zegt Lieske. Ondanks de Exit van Dido, maken het extra weekbudget en de beautyproducten Lieske vrolijk vandaag. Als klap op de vuurpijl gaat ze nu even lekker de jacuzzi in samen met Roel. Hij gaat alvast in het warme water zitten. Zijn gezicht spreekt boekdelen. Hij is niet gelukkig en zit overduidelijk met zijn gedachten bij Dido.

De ballade van Roel

Gisteravond liet je mij alleen
Ik heb nu niemand om me heen
rook m'n zoveelste sigaret
dan ga ik vanavond alleen naar bed

M'n gedachten doen zo'n pijn
waar zou jij vanavond zijn
't is al twee uur in de middag
en ik die op je wacht.

(naar: Jij Denkt Maar Dat Je Alles Mag Van Mij-André Hazes)

"Strakke reet"

Ingrid heeft last van haar knieën. “Ik zou maar naar de dokter gaan. Dat had je veel eerder moeten doen.” Ondanks haar slechte knieën gaat Ingrid toch sporten. Lieske doet ook mee. Roel commandeert Ingrid vanuit de jacuzzi om haar achterste in de spiegel te bekijken. Ze schrikt ervan. Ook Lieske schrikt van haar kont. “Het moet gewoon een strakke reet zijn die vastgeplakt zit aan mijn benen.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #516 Gepost op: 9-12-2005, 15:15:52 »
Roels fotohoekje

“Ik was er zo van overtuigd dat Dido een publiekslieveling was”, zegt Nathalie, die nog steeds verbaasd is over Dido’s Exit. Nathalie valt op dat Roel een hoekje heeft gemaakt boven zijn bed met foto’s van Dido. Ook de foto van Roels ex hangt er weer. “Apart. Wel een beetje gek. Misschien wil hij alle foto’s ophangen die hij heeft.”

Drie maand

“We zitten precies drie maand in het Huis”, zegt Lieske, die samen met Ingrid aan het sporten is. “Wel grappig. Jij zegt ‘drie maand’, wij zeggen ‘drie maanden’.” “Volgens mij is het wel goed Nederlands”, denkt Lieske. Maar ze begint te twijfelen. “Dat heb je wanneer je als een telgje uit een gezin komt waar taal niet vooraan staat.”

Iemand een smacburger?

Een symbool voor Brenda's cadeau

Joost is in de Dagboekkamer geweest vanwege de verjaardag van Brenda. “Ik geef haar een weekend Parijs voor haar verjaardag. Ik heb Big Brother gevraagd om een doek en verf. Ik wil de Eiffeltoren schilderen met mij er bovenop. Ik wil jullie vragen om mij te helpen schilderen.” Zal het symbool bij zijn geliefde overkomen?

En toen waren er nog maar vijf...

Joost,Ingrid,Roel,Lieske,Nathalie.

Joost voelt iets opkomen: 'de Josti-bout'

Joost voelt het opkomen, een scheet welteverstaan: “Snel een vlammetje erbij!”, stelt Nathalie voor. Ingrid heeft de lucifer al klaar. Joost perst en een zachte scheet volgt. Er gebeurt echter helemaal niets: “Het was vast een natte”, denkt Joost. Roel weet echter dat zijn broek de gassen tegenhoud. Joost stelt voor het straks nog eens te proberen: “Dan wordt dat de echte Josti-bout.”

Laat me even

Laat me even, laat me met rust
laat me wennen, dat jij me niet meer kust
laat mij maar even vergeten wie je bent
laat mij maar doen alsof ik jou nooit heb gekend
al ben jij het beste wat mij is overkomen
toch kan ik nooit stoppen van jou te dromen
al ben jij het mooiste in mijn hele leven
laat me, laat me even

Laat me denken, dat jij nog bij me bent
dat de pijn verdwenen is
mischien dat 't nog went
het raakt me dieper dan ik had verwacht
laat mij maar dromen dat je bij me bent vannacht
want jij bent het beste wat mij is overkomen
ik kan niet stoppen van jou te dromen
al ben jij het mooiste, in mijn hele leven
laat me, laat me even

(naar: Laat me even-André Hazes)

« Laatst bewerkt op: 9-12-2005, 16:20:07 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #517 Gepost op: 9-12-2005, 22:00:30 »
Erge en minder erge Exits

Joost, Lieske en Ingrid hebben het in de jacuzzi over Exits. Voor Joost hadden de Exit van Rob en Dido de meeste impact. Voor Ingrid en Lieske die van Chan en Rob. Maar Lieske vult aan: “Maar de Exit van Menno gaf ook een gat in de groep.” “Oja, Menno!”, herinnert Joost zich zijn maatje weer. De Exit van Tanja vonden de drie juist minder erg: “Dat is de enige Exit waar ik vrede mee heb”, zegt Joost.

Afspraak is afspraak?

De Bewoners hebben gisteren afspraken gemaakt over het nomineren, zodat iedereen op de Bank kwam te zitten en het aan het Nederlandse publiek is om te bepalen welke Bewoners de Finale halen. Maar niemand wist natuurlijk zeker of iedereen zich in de Dagboekkamer wel aan de afspraken zou houden… Lieske en Ingrid geven toe er even aan gedacht te hebben om van stem te veranderen. Ingrid: “Het gaat wel door je heen hoor.” ”Ik heb er wel aan gedacht”, zegt Lieske. Joost is mister 'onschuld' en beweert dat zulke gedachtes nooit door zijn hoofd zijn gegaan.

De schade wordt ingehaald

Nathalie kondigde het gisteren al aan: vandaag wordt haar tut-dagje. Ze heeft natuurlijk 24 uur stil moeten zitten en nauwelijks in de spiegel kunnen kijken. De ‘schade’ wordt nu ingehaald: ze onderzoekt uitgebreid welke accessoires het beste bij haar outfit passen. Daarna begint ze aan haar haren. Hopelijk is ze voor het eten klaar!

Ingrid heeft zwak voor Jensen

"Ik heb een zwak voor Robert Jensen", bekent Ingrid in de Jacuzzi. "Vroeger op de radio dacht ik echt dat ik verliefd op hem was. Nu hij op tv is heb ik dat wat minder, maar ik heb nog steeds iets met hem." "Misschien kom je wel in z'n talkshow", oppert Joost. "Ja gaaf, sla ik hem meteen voor z'n bek!", grapt Ingrid: "Nee hoor, daarvoor vind ik hem veel te leuk."

Opdrachtengebabbel

Joost babbelt wat over de Weekopdrachten: “De Opdrachten zijn realistischer geworden. De Bonen- en de Winnie de Pooh inpak-Opdracht waren gewoon niet haalbaar. Ze zijn zelfs leuker geworden. Ik vond de karaoke leuk, het vuur leuk, het museum leuk. Alleen jammer dat we die laatste niet gehaald hebben

Haar-alarm!

Na uren tutten is Nathalie klaar: ze heeft de goede kleren aan, de juiste accessoires, zorgvuldig aangebrachte make-up op en haar kapsel helemaal af. Maar dan besluit ze om bij Roel in de Woonkamer een dutje te gaan doen. Zo gaan natuurlijk haar mooi gekapte haren weer door de war!

Brrr!

Joost, Ingrid en Lieske besluiten uit het bubbelbad te gaan. Lieske en Ingrid gaan nu eerst even douchen en kort opmaken en houden morgen een hele beautydag. Wat Joost betreft komen er nog een paar leuke activiteiten aan. Hij begint alvast met een grapje: hij wil de klep dicht doen terwijl iedereen er nog in zit! Lieske klimt er snel uit en holt naar de Badkamer. “Brrr! Koud!”, roept ook Joost als hij binnen komt. Snel onder de warme douche!

Ik voel me zo verdomd alleen

Terwijl Ingrid, Joost en Lieske zich gaan aankleden en Nathalie in de Keuken staat, zit Roel zielig voor zich uit te kijken op de Bank. Het is niet moeilijk te raden waar hij aan denkt. Hij heeft geen zin in lever, dus besluit hij maar weer eens een smacburger te maken. Zal de pijn langzamerhand minder worden?



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #518 Gepost op: 9-12-2005, 22:01:40 »
Avondeten
 
Het avondeten is klaar. De laatste maaltijd van het noodrantsoen van deze week. De bestelling is gedaan en morgen komen de gewone boodschappen weer.

Over overgang en de pil

Joost: "Ik denk dat mijn moeder, in de tijd dat ik hier zit, in de overgang is geraakt. Ik ben ook al jaren op haar aan het inpraten dat het tijd is."

Roel: ”Er zijn vrouwen die door de pil minder ‘sexdrive’ krijgen. Daarom heb ik zoiets van: Geef die pil maar aan mij…”

Nathalie: "Ik ben wel eens een paar dagen de pil vergeten!" Joost: "Heb je er toen drie tegelijk ingenomen?" Nathalie: "Nee, natuurlijk niet. Eentje 's ochtends, eentje 's middags en de laatste 's avonds!"

Wordt Lieske een webcamgirl?

Het gaat weer eens over zelfbevrediging. “Jij doet het toch ook op de wc?”, wil Nathalie van Joost weten. “Ik doe het overal behalve op de wc”, grapt Joost. Nathalie weet dan wel hoe laat het is: “Jij smeert het dus ook onder je kussen!” "Ik smeer het overal", antwoordt joost gevat. Ook geven Nathalie en Joost aan minder zin te hebben in seks in het BB-Huis. Voor Lieske geldt het tegenovergestelde: “Ik krijg juist meer zin met die camera’s. Ik wou dat ik thuis een camera had…!”

Fel licht in 'Babykamer'

De Bewoners zien een fel licht onder de deur van de 'Babykamer' doorschijnen. "Oh, een zonnebank, een zonnebank, ik weet het zeker", roept Lieske terwijl ze door het Huis huppelt. "Als het geen zonnebank is, dan is het een wietplantage", vermoedt Roel.

De gespreksstof raakt op

Het wordt steeds stiller in het Huis en ook de gespreksstof raakt een beetje op. Terwijl Nathalie en Joost een spelletje mikado doen, hangen Ingrid en Lieske een beetje op de bank. En Roel? Die zit nog steeds in een andere wereld na het vertrek van ‘zijn’ Dido.


Tijd voor pannenkoeken


De dames willen graag vroeg naar bed vanavond. “Zullen we nog een kop thee nemen en dan gaan slapen?”, stelt Ingrid voor. “Kunnen we geen pannenkoeken bakken?’, roept Roel opeens. Hij rent naar de Keuken en zoekt de ingrediënten bij elkaar. Zou het dan toch nog een latertje gaan worden?

Een zonnetje in Huis

Ingrid wordt naar de Dagboekkamer geroepen en komt terug met een envelop. Ze rent de Woonkamer in en roept herhaaldelijk: “Het zal toch niet zo zijn?” Ze leest voor: “Beste bewoners, Big Brother wil jullie een keer in het zonnetje zetten jullie mogen allemaal drie keer onder de zonnebank. Voor Nathalie hebben we een speciale bruiningscreme in verband met haar gevoelige huid….. Over 15 minuten moet de eerste Bewoner klaar staan.”
Nathalie geeft aan dat ze er ook wel één keertje onder kan. De Bewoners zijn enthousiast.
“Wie gaat eerst?”, vraagt Joost. Maar voordat iemand antwoordt kan geven roept hij: “Ik ben er helemaal klaar voor.”

Haantje de voorste

Joost zijn beurt is alweer voorbij: "Jezus, wat gaat dat snel!" Ingrid spreekt met Nathalie af dat zij als tweede gaat, maar ze heeft geen rekening gehouden met Roel. Die staat ondertussen al naast Joost om zijn zes minuten op te eisen. "Mag ik nog even rustig mijn after sun opdoen?", vraagt Joost verbaasd.

Wat een genot

De Bewoners wisselen elkaar snel af onder de zonnebank. Joost, Roel en Ingrid hebben hun beurt inmiddels gehad en Lieske geniet momenteel met volle teugen van de warmtelampen. Nathalie zal de rij sluiten: “Daarna ga ik gelijk lekker slapen!” Roel en Joost nemen ondertussen nog een lekkere pannenkoek.

Lekker slapen

De dames zijn helemaal in hun nopjes. Ingrid is alvast in bed gaan liggen en Lieske stopt haar ‘grote zus’ nog even lekker in. Ze bepraten de dag van morgen en als Lieske de Slaapkamer uitgaat verzekert ze Ingrid: “Ik kom ook zo hoor?”
« Laatst bewerkt op: 9-12-2005, 23:35:38 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #519 Gepost op: 10-12-2005, 22:07:22 »
Droomland
 
De Bewoners zijn nog in droomland. Alleen Roel richtte heel even op, maar ging snel weer liggen. Hopelijk is er niemand verbrand onder de zonnebank gisteren. We zullen het zo zien. Nu nog even slapen...

Ik heb (geen) zin, om op te staan
 
Nu is de gang nog leeg, maar straks zal de ruimte gevuld zijn met de vrolijke stemmen van de Bewoners. Die uiteraard, als zij de wekker horen, meteen naast hun bed staan, trappelend om een nieuwe dag te beginnen...Maar het kan ook zo zijn dat als de haan kraait iedereen het beest vervloekt en wazig naar de Badkamer voor een douche of Keuken voor koffie waggelt.

Mist
 
Het is een mistige ochtend in de Tuin van het Big Brother-huis. En daar niet alleen. Nederland rust onder een dikke deken van wolken. Mocht u nog de weg op moeten; uw mistlamp mag u gebruiken als het zicht minder is dan 50 meter. Pas ook op voor bevroren weggedeeltes.

Ai, ai, ai, de haan...
 
Er werd niet getrappeld om een nieuwe dag te beginnen...

Geen zin om op te staan

Lieske heeft haar sportkleren aan, maar gaat eerst fanatiek haar tanden poetsen. Ze maakt er echt een sport van! Joost is wel opgestaan, maar direct weer op de bank in de Woonkamer gecrashed. Hij was er blijkbaar nog niet aan toe. Roel vertoont helemaal nog geen teken van leven; hij negeert de haan, het licht en zijn mede-Bewoners en blijft lekker in bed liggen. Zijn reden om op te staan is natuurlijk ook eergisteren vertrokken. Zal het nog goedkomen met de verliefde Rotterdammer?

Lieske's spannende droom

Lieske vertelt over de droom die ze vannacht had. Ze had een leuke jongen ontmoet en die nam ze mee naar huis. "Ja, en toen werd het steeds gezelliger in de slaapkamer...Maar toen veranderde de jongen opeens...in Ralph!" Nathalie kan hier hard om lachen!

Non-actief

Lieske wilde eigenlijk gaan sporten., maar zonder haar maatje Ingrid gaat ze niet. Ingrid en Nathalie zitten echter in een gesprek over hun woonplaats Den Haag. Ze kennen een paar van dezelfde mensen en gaan soms op dezelde plekken uit. Lieske zit erbij en luistert ernaar. na een tijdje pakt ze het kleedje maar en lijkt weer in te dutten. En dat terwijl ze nog wel zo'n actief plan had.

Wachten op de boodschappen

Een uur na de haan is niemand nog echt opgeschoten. De dames hangen op de bank te kletsen. Joost komt nu langzaam in beweging en gaat zich zelfs aankleden. Maar Roel is nog nergens te bekennen. De laatste restjes van het Noodrantsoen zijn nu echt op. Waarschijnlijk komen de Bewoners pas echt in actie als de boodschappen geleverd worden.

Zuigen

Het verschil tussen de twee mannen.

Joost gaat stofzuigen! Ingrid 'helpt' hem. Zittend op het aanrecht kletst ze gezellig tegen hem aan. Als Joost weer een scheet moet laten (iets wat hij de laatste dagen luid aankondigt), houdt ze netjes de stofzuiger erbij. Ingrid is altijd van de practical jokes, maar de 'lucifer bij scheet'-grap van gisteren vond zelfs zij te erg! Daarna zuigt Joost met de stofzuiger Ingrids kin en neus vast. Die Joost, verzint na 109 dagen nog steeds nieuwe activiteiten!