Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113734 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #520 Gepost op: 10-12-2005, 22:09:39 »
Is Rob weer terug?

Joost heeft al een paar dagen problemen met zijn zender en krijgt nu instructies van Big Brother. Hij denkt zelf dat hij negatieve energie uitstraald naar de zender. “Alles wat jij aanraakt gaat kapot. Jij kan echt niets”, zeggen Nathalie, Lieske en Ingrid in koor. De dames gaan aan hun sportrondje beginnen; zelfs Nathalie doet vandaag mee. En Roel is ook uit bed gekomen! Ingrid waarschuwt Nathalie: “Niet teveel met die voet, hè Naat, straks verstuikt het weer.” Nathalie besluit om te gaan touwtjespringen. Ze loopt naar binnen en vraagt aan Rob zijn foto: “Robbie, mag ik je touw lenen?” Joost hoort het antwoord: “Hij schreeuwt nee.”


Afwas
 
Roel grijpt een afwasborstel en verzamelt de vaat die door het hele huis verspreid ligt. "Laat maar, dat ga ik zo doen", roept Ingrid vanuit de Tuin. "Alsjeblieft niet", roept Roel terug: "Ik moet effe iets te doen hebben, laat mij maar boenen." "Oké", reageert Ingrid gretig. "Maar dan doe ik wel drogen", roept ze er nog achteraan. Er heerst een prettige, harmonieuze sfeer in het Big Brother-huis.

Schuimbad
 
Na het sporten is het goed rusten. Lieske en Ingrid nemen uitgebreid een bad en hebben een hoop plezier met het badschuim.

De tafel is al gedekt!

Nathalie heeft zojuist de kleinste smacburger ooit gebakken (ongeveer twee vierkante centimeter), want de boodschappen zijn er nog niet. Joost heeft erg veel zin in vanavond: “Ik heb ook al een thema voor het avondeten!” Joost begint alvast met het dekken van de tafel. Alles wordt secuur recht gelegd. Dan zegt hij oncharmant: “Ik moet een bout laten.” Nathalie is wel een beetje klaar met de grap van Joost. “Ik wil het nog één keer doen, dan doe ik het nooit meer”, zegt Joost. “Dat zou ik zo tof vinden”, zegt Nathalie blij.

Het temperament van Roel

Nathalie vertelt dat 'haar Joost' nog wel eens met een racket wil gooien als hij van haar verliest met tennis. "Dan kwakt hij dat racket van zich af en komen er een paar vloeken uit." "Oh", reageert Roel. "Dan heeft hij mijn temperament, dan snap je mij ook wel als ik af en toe ergens tegenaan schop of zo."

Highlights - Deel 2 -
 
Het is zover, er gaat geverfd worden. Niet het schilderij van Joost, maar 'highlights'. "Oh wat spannend", roept Lieske opgewonden. "Nou zeg, we gaan niemand ophangen hoor", reageert Ingrid. "Ik wil gewoon een paar streepjes licht. Moet dat op nat of droog haar?", is de vraag van Nathalie. Joost realiseert zich dat ze met alle Bewoners in de Badkamer zijn en dat ze gewoon de ruimte hebben om te bewegen. "Gezellig", vindt hij het.

"Buiten zuip ik je eruit"

“Eindelijk een persoonlijk budget!” Joost is blij met de boodschappen die zijn binnengekomen. Natuurlijk zitten zijn salmiakknotsen er weer bij. En Nathalie is tevreden over de vele verschillende vleeswaren. Alleen Roel twijfelt een beetje: “Ik had er misschien toch beter nog een krat bier bij kunnen bestellen.” Lieske stelt voor: “Drink je toch een lekker wijntje met ons mee?” Ze vult aan: “Ik ben hier wel de student, maar niet de allergrootste drinker.” Joost weet: “Nee, dat is Naat.” Ingrid zegt er ook wat van te kunnen: “Hier hou ik me in, maar buiten zuip ik je eruit”, daagt ze Roel uit. Dat gelooft hij niet: “Jij zuipt mìj eruit?” “Ik kan echt wel drinken hoor. Zullen we een wijnfles opentrekken?”, stelt ze voor. Nathalie vindt dat een goed idee. Ingrid heeft er zin in: “We gaan beginnen!”


Roels rooskleurige toekomst

Roel heeft het met Joost over zijn tijd na het Huis: "Ik ga eerst een paar maanden kraken. Het heeft geen zin om een huis te huren voordat ik ga reizen. Als een debiel studeer ik af. Zo gepiept." Joost vraagt of hij denkt dat zijn eindscriptie gepubliceerd gaat worden. "Weet ik wel 100 % zeker", zegt Roel overtuigd van zichzelf. Hij vertelt dat zijn bachelor ook gepubliceerd is. En daarna? "Een Aio-traject van vier jaar, daarmee word je dan dokter. Dan verder studeren, een boek schrijven. Op een gegeven moment ben je dan hoogleraar. Vet afwisselend." Hij ziet zijn toekomst rooskleurig tegemoet: "Als je baandoorbrekend bezig bent, wordt je naam aan heel veel projecten gehangen."

Vleesfondue op het menu!

Big Brother laat van zich horen: "Beste Bewoners, er staat een verrassing voor jullie in het Washok." "Roel en Joost rennen als eerste naar het Washok om te zien wat daar staat. Een tafel vol vlees. Dat wordt een lekker maaltje vanavond. Joost belt nog even naar Big Brother: "Beste Big Brother met Joost. Wat een prachtige verrassing, het wordt echt lekker vanavond. Maar mogen wij een verlengsnoer lenen? Dan kunnen we het fondue daarop aansluiten." Als hij heeft opgehangen, laat hij Roel bij het aanrecht weten: "Het gaat steeds gezelliger worden."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #521 Gepost op: 10-12-2005, 22:12:00 »
Heeft iedereen het moeilijk?

"Waarom zouden we dit krijgen?", vraagt Nathalie zich af als ze van haar kippetje smult. "Volgens mij krijgen we hierna twee dagen geen eten meer ofzo." Ingrid is ook achterdochtig. Maar Joost geniet ervan en denkt er niet bij na: "Doe eens normaal", maant hij zijn Huisgenoten. Roel wil van iedereen weten: "Ik denk dat iedereen het moeilijk heeft of niet?"
"ja", zegt iedereen in koor. Joost spreekt voor de anderen als hij zegt: "Het probleem is dat je aan thuis gaat denken. En dat je al gaat bedenken wat je straks allemaal gaat doen." Nathalie had 'nooit, nooit' gedacht dat ze er tot vandaag in zou zitten. Ze heeft vaak aan haar familie gedacht, en dan vooral aan: "Mijn vader. Wat heb ik die gemist!"

[bStofzuiger] op je oog en glas omhoog[/b]

Ingrid doet een vreemde ontboezeming: "Ik heb vroeger wel eens een stofzuiger op mijn oog gezet." Joost merkte dat ze dat vandaag weer wilde doen: "Da's echt hartstikke gevaarlijk man!" Lieske weet dat ook: "Want ook bij waterpolo mag je geen zwembril op. Als er een bal opkomt, wordt je oog eruit gezogen!" Na dit originele gespreksonderwerp, beginnen de Bewoners uitgebreid te proosten op de mensen die hiervoor met hun in het Huis waren. Ingrid begint: "Chantal, I love you, ik hoop dat ik er net zo mooi uitzie als jij op mijn veertigste." Roel mist Dido en kiest haar om het glas op te heffen: "Dido, ik ben heel erg gek op je, je bent een mooi mens. Ik hoop je snel weer te zien." Nathalie denkt aan haar ex-vriend: "Ik toost op Ralph, want hij blijft een lekker ding! En ik moet eerlijk zeggen: je hebt het super gedaan, ook met mij hier. Heel netjes ben je, een goede jongen." Ingrid spreekt Rob aan: "We gaan snel een keer uit eten. Misschien maak je nog wel een kansje schat. En Menno ook. Dat wordt nog een leuke strijd."

Lastig parket

De Bewoners proostten net op de Ex-Bewoners, waaronder Menno. Nu praten ze verder over hem. Joost haalt een voorbeeld aan: "Mijn beste vriend op de basisschool werd gepest, terwijl ik het ook met de anderen op school kon vinden. Dat was een beetje vergelijkbaar met de situatie van Menno op een gegeven moment. Menno kon met bijna niemand meer opschieten, en ik wilde hem niet laten vallen. Maar ik wilde het ook met de anderen leuk hebben. Ik kwam op voor mijn maatje, maar het blijft lastig." Nathalie had hetzelfde gevoel op een ander vlak: "Ik ben een maatje van Died, maar ik was ook een maatje van Lin."

Eiffeltoren voor Joost na pittig gesprek

Joost heeft een half uur van Big Brother gekregen om de Eiffeltoren voor zijn Brenda te schilderen. In de Badkamer richt hij zijn tijdelijke atelier in met een pallet en zijn verf. Een vriendelijke bezigheid, vooral na het heftige gesprek dat net aan de keukentafel werd gevoerd. Dat ging over Menno en zijn actie met Dido. Menno wilde Dido een zoen geven namens zijn vrienden en kroop bij Dido in bed. Roel is daar nog steeds boos over, en ook Ingrid heeft het gekwetst. "Als ik het erover heb, wil ik hem nog steeds hierheen halen. We zouden niet in elkaars vaarwater komen en toch loopt hij zo te fucken." Nathalie denkt te weten hoe het is: "Die jongen is in de war geraakt, in duizend stukjes uiteen gevallen en hij kon zichzelf niet meer terugvinden."

Lieve Ingrid en Roel

Terwijl Joost aan het schilderen is, hebben Ingrid en Roel het over hoe ze over elkaar denken. "Ik ben ook wel eens onzeker", zegt Roel, "maar ik vind het moeilijk om jou te peilen. Soms ben je heel lief, en soms kom je opeens heel bot uit de hoek. We kunnen veel lol met elkaar hebben volgens mij, maar er lijkt iets tussen te zitten." Ingrid is soms een beetje bang voor Roel: "Dat heb ik vaker met mannen. Met Joost kan ik knuffelen, en dat zou ik ook wel bij jou willen doen, maar er zit een stukje respect tussen. En ik ben bang dat je mijn opmerkingen raar vindt ofzo." Roel: "Jullie kunnen alles tegen me zeggen." Hij spreekt ook Nathalie aan, die aangeeft dat ze hem in het begin niet helemaal kon peilen, net als Ingrid dat had. Ingrid: "Ik heb je altijd in je waarde gelaten. Maar het kan ook komen door het gesprek dat ik met Menno had. Die zei dat ik beter bij je uit de buurt kon blijven." Roel geeft aan dat hij Ingrid een 'coole chick' vindt. Nathalie zegt dat het belangrijk is om zulke dingen te zeggen. Dat vindt Ingrid ook: "Ik heb nooit eerder gehoord dat jij mij een coole chick vindt. Dat had het wel anders gemaakt." "Zonde", vindt Roel oprecht. Ingrid beseft zich hoe bijdehand ze kan zijn. Roel heeft hetzelfde: "Als ik niet verliefd was geworden op Dido, weet ik ook niet hoe jullie tegen me aan hadden gekeken." Maar Nathalie zag het vanaf het begin bij hen allebei: "Als ik in jullie ogen keek, wist ik dat er iets heel liefs in jullie zag."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #522 Gepost op: 10-12-2005, 22:12:58 »
"Ze vroegen om een leuk poppetje"

De BB'ers tafelen na en hebben het over mensen die je beoordelen op je opleiding of uiterlijk. Als Nathalie achter de bar staat, wat ze wel eens doet, krijgt ze vaak de bezorgde vraag of ze ernaast ook nog wel werkt. En op haar werk werd ze wel eens naar iemand gestuurd, die om een 'leuk poppetje' had gevraagd. Toen maakte ze hem duidelijk dat die persoon haar anders aan diende te spreken en haar opnieuw kon bellen mocht hij haar kennis van zaken nog willen horn. Dat deed die man de volgende dag, met excuses. Ingrid merkte dat ze veel serieuzer werd genomen toen ze nog rood haar had. Maar toen ze stage ging lopen bij een luxe cateringbedrijf, moest ze weer blond. "Dat heb ik maar gedaan, je moest ook bij de koningin op bezoek, vandaar."

Fout feest!

De Bewoners krijgen een grote verrassing van Big Brother:

"Beste Bewoners, Je hebt van die partijtjes die je foute feestjes zou kunnen noemen, maar leuk dat die feestjes kunnen zijn! Jullie als Bewoners met een goede smaak kunnen je nu overgeven aan een fout feestje. De spullen die daarbij horen, krijgen jullie van ons. Onderzoek alles en ontdek dat het leven leuk is. Maak jezelf mooi met alle 'bling bling'. Big Brother geeft aan wanneer het tijd is voor een spelletje Twister. maar probeer nu maar eerst alle spullen uit!"

Big Brother

Klein spel of groot meisje?

Als Ingrid aan komt huppelen op de klanken van Whigfields ‘Saturday Night’ vraagt ze aan Joost die net het spel ‘Twister’ aan het uitpakken is: “Is dit een kleine versie?” Maar Joost stelt de blonde Haagse gerust: “Je was gewoon nog klein toen je het voor het laatst speelde!”

Zure suikerspinnen

De suikerspinnen van Joost vallen bij de dames niet echt in goede aarde. “Hij smaakt echt zuur”, zegt Ingrid. “Dat kan niet, want het is alleen suiker”, reageert Joost. Maar Ingrid heeft haar antwoord al weer klaar: “Dan heb je er teveel met je vieze handen ingezeten!”

"Win nu eens een keer van een meisje!"

Als Lieske uit de Dagboekkamer komt met een doos roept ze: “We gaan eierlopen”. Met een ei op een lepel gaan de Bewoners de strijd aan met elkaar. Eerst zijn Lieske en Roel aan de beurt. De Rotterdammer gaat als een speer van start, maar verliest onderweg zijn ei. “Heb ik echt van Lieske verloren?”, vraagt hij verontwaardigd. De tweede ronde mag Ingrid het opnemen tegen de Groningse. Het ziet er lang goed uit voor de Haagse, maar vlak voor de finish verliest ook zij haar ei. In de derde ronde moet Joost het opnemen tegen Nathalie. “Win het nou eens een keertje van een meisje”, moedigt Roel hem aan. Maar Nathalie weet van geen wijken en komt juichend, en met een heel ei, de finish over. Omdat Lieske ook de laatste run wint, mag zij een cadeautje uitzoeken. Het wordt een ring. Terwijl zij haar prijs ophaalt, ruimen de andere Bewoners de gebroken eieren op.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2005, 00:36:38 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #523 Gepost op: 11-12-2005, 00:38:32 »
Roel doet het voor Dido

Het volgende spel is snoephappen. De bak wordt gevuld met water en Nathalie voelt nattigheid: “Oh daar gaat mijn make up!” Zij moet als eerst binnen 30 seconden zoveel mogelijk snoepjes uit het water vissen. Ingrid telt 16 snoepjes, maar Roel tekent beroep aan: “Je bent gediskwalificeerd, je ging 10 seconden langer door!” Nathalie is zich echter van geen kwaad bewust. Ingrid is de volgende en ze gaat als een speer. 30 seconden en 24 snoepjes later komt ze drijfnat uit de bak. Ook Roel geeft alles. En niet zonder succes, want met 25 snoepjes verslaat hij ook Ingrid. Lieske heeft het vorige spel gewonnen, maar blijft strijdlustig. Toch komt ze met 20 snoepjes duidelijk tekort. Alleen Joost kan zijn eeuwige rivaal nu nog verslaan. Aangemoedigd door de dames zet hij zijn beste beentje voor en vist ook 25 snoepjes uit de bak. Dit tot groot ongenoegen van Roel. De twee heren moeten middels een onderlinge strijd beslissen wie de winnaar wordt. Ingrid gilt tegen Joost dat hij zich moet vermannen en bij zijn tweede poging haalt hij dan ook 33 snoepjes uit de bak. Maar Roel wil gewoon niet verliezen en Nathalie roept: “Doe het voor Dido!” Deze woorden maken de Rotterdammer gek en hij verslaat Joost met dikke cijfers.

Spijkerpoepen en beschuitfluiten

Het volgend spel is spijkerpoepen. Een spijker hangt aan een draadje aan de konten van de Bewoners. Welke spijker valt als eerste in de de fles? Het blijkt de spijker van Nathalie te zijn. En zo worden de prijzen eerlijk verdeeld. Nadat Nathalie haar prijs heeft opgehaald, een Carmen-set, komt ze terug met een rol beschuit. En je raadt het al…dat wordt beschuitfluiten. Iedereen kent de spelregels, maar Lieske voorziet een probleem: “Ik kan niet fluiten!” De Bewoners proppen het beschuit in de mond en na veel kauwen is het Ingrid die als eerste een fluitje uit haar keel krijgt. En ze wint niet zomaar iets: “Partylights”, gilt ze. “Leuk voor in de kerstboom!”

De befkoning

En wat is een fout feestje zonder zaklopen? De Bewoners moeten in tweetallen de strijd aangaan. Roel neemt het tegen Lieske op en wint de eerste manche. Joost en Nathalie zijn de volgende. Maar Nathalie gaat, met de finish in zicht, letterlijk onderuit. De eindstrijd gaat tussen Joost en Roel en deze keer is het Joost die aan het langste eind trekt. Roel komt terug met een bakje dropveters. Wie als eerste de veter helemaal in zijn mond heeft is de winnaar. “Oh die slik ik in een keer in!”, pocht Ingrid. “Ik ben niet voor niets de befkoning”, schept Roel op. Het is echter Lieske die er als lachende derde met de buit vandoor gaat. En ze krijgt een leuke prijs. “Een fondue-set!”, roept ze uit. “Ook de anderen zijn verbaasd: “Dat je die kan winnen?”

Joost heeft een te groot voorhoofd

Lieske komt uit de Dagboekkamer met twee sinaasappelen. “Dit wordt leuk”, roept ze. “Er zijn twee winnaars in dit spel en ik doe niet mee!” De sinaasappel moet tussen de voorhoofden van de duo’s worden geklemd en daarmee moeten ze twee rondjes om de keukentafel. Al na de eerste meters valt bij beide duo’s de sinaasappel. “Mijn voorhoofd is te groot voor dit spel”, is de conclusie van Joost. Ingrid en Roel zijn wel erg fanatiek en boeken een spectaculaire overwinning.

Roel de hoelahoepkoning

Het volgende ‘foute’ spel is hoelahoepen. Het gaat tussen de dames en de heren. Ingrid heeft al snel gewonnen van Nathalie en Lieske, en joost moet zijn strijd tegen Roel al snel opgeven. Het gaat nu tussen Roel en Ingrid. Maar de op het eerste oog zo makkelijke missie krijgt een verrassende wending. Roel blijkt namelijk een echte hoelahoepkoning. Hoe stoer is dat...

"Die chick kan blowen"

En het houdt maar niet op… Het volgende spel is balletjeblazen. Met een rietje moeten twee Bewoners het tegen elkaar opnemen. Het balletje ligt in het midden en wie het balletje als eerste van de tafel heeft geblazen is de winnaar. Joost wint van Lieske en Nathalie laat Ingrid achter zich. De finale wordt gewonnen door Nathalie. “Die chick kan blowen”, roept Roel met veel gevoel voor woordspelingen. We kunnen hem alleen maar gelijk geven!

Lieske lijkt van elastiek

De spelletjes blijven elkaar in rap tempo opvolgen. Nathalie komt met een limbostok uit de Dagboekkamer. De dames gillen het uit, maar deze avond heeft al aangetoond dat de winnaars wel eens uit verrassende hoek kunnen komen. Iedereen haalt de eerste ronde. Als de lat lager wordt gelegd moeten zowel Joost als Roel al snel afhaken. De dames doen echter niet voor elkaar onder, maar vooral Lieske toont zich van elastiek. Het is dan ook geen verrassing dat zij deze ronde wint. En de, deze avond door iedereen zo geliefde, milkshakemaker mag met de blonde studente mee naar huis.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #524 Gepost op: 11-12-2005, 09:35:28 »
Wat hebben de Bewoners genoten vanavond

De spelletjes zijn op, maar de muziek gaat nog niet uit. Big Brother geeft aan dat de grabbelton, waar de cadeautjes uit getrokken worden, leeg mag. En terwijl 'Oerend Hard' van Normaal uit de speakers klinkt wint Ingrid nog een parelketting, Joost extra partylights en Roel wint de gewilde discoballenset. “Dank je wel”, roepen de Bewoners in koor. Want dat ze genoten hebben moge duidelijk zijn.

Heerlijk slapen

Na een avond met emotionele speeches en discussies, maar ook vol met 'foute' muziek (en laten we het zaklopen, dropveter-eten, eier-rennen, en sinaasappelhooghouden niet vergeten) is het goed rusten. De Bewoners zijn diep in slaap.

Peukie en wat drinken

Roel heeft duidelijk moeite met slapen op het moment. Was hij vannacht na 4 uur nog op, nu zit hij al weer een sigaret te roken. Hij staart een poosje voor zich uit en besluit dan toch maar weer naar bed te gaan. Is het Dido die hem ook nu uit zijn slaap houdt?

Zondagsrust

Roel heeft vanochtend snel een sigaret gerookt en is daarna weer in zijn bed gekropen. Nathalie heeft een kort bezoekje aan het toilet gebracht. Verder is het volkomen rustig in het Big Brother-huis. Heeft de haan een vrije zondag?

"Zo dat is lekker wakker worden!"

Big Brother is vandaag erg mild. Na een ochtendje lang uitslapen worden de Bewoners gewekt met muziek van U2. Het nummer 'A Beautiful day' schalt uit de luidsprekers. "Zo dit is echt lekker wakker worden", vindt Nathalie. "Thank you!" Joost moet nog wel even wennen aan het felle licht.

'A beautiful day'

Nathalie, Ingrid en Lieske staan door de lekkere muziek meteen naast hun bed. Ingrid en Lieske doen zelfs nog even een dansje op ‘Are you kidding me’ van Anouk. Dan begeven ze zich naar de Badkamer. Alcohol en drank is namelijk slecht voor de huid en meteen worden de crèmepjes erbij gepakt. “Even de boel liften”, zegt Lieske. Joost en Roel blijven eerst nog even liggen en lezen brieven van thuis door. Maar dan staan ook zij op.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2005, 14:36:24 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #525 Gepost op: 11-12-2005, 14:37:20 »
Ei ei ei, ze zijn zo blij

De Bewoners zijn helemaal blij. Ze hebben lekker gegeten, een erg leuk feest gehad en ze zijn vanmorgen heerlijk wakker gemaakt. “Inderdaad een beautiful day”, zegt Ingrid. “Ja, en ook nog pas om half één wakker gemaakt!”, voegt Roel blij toe. Iedereen is ook erg blij met de cadeautjes die gewonnen zijn. “Vooral met die haardroogkap”, zegt Roel grappend. Maar hij heeft ook een discobal en feestlichtjes gewonnen. “Kan ik mijn hele studio leuk maken.” Is Roel eindelijk uit zijn dip?

Met of zonder pit?

Ingrid heeft een grappig verhaal over mandarijntjes: “Ik was met twee vriendinnen en de ene zegt: ‘Je hebt met pit en zonder pit. Hoe doen ze dat dan?’ Zegt de andere vriendin: ‘Ik denk dat ze ze er met een pincet uithalen'.” Iedereen moet hierom lachen. Maar Roel vertelt wel even hoe het echt zit: “Ze worden gewoon genetisch gemanipuleerd.”

Gefeliciteerd Joost!

Joost komt ook de Woonkamer ingelopen. “Wat zit je haar leuk”, complimenteert Nathalie hem. “Echt waar?, vraagt Joost. “Nou ja, van de zijkant dan”, zwakt Nathalie het iets af. Roel vindt dat Joost zo op cowboy Henkie lijkt. Maar Joost wil het over iets anders hebben: “Raad eens welke geluksvogel vandaag drieëneenhalf jaar verliefd is? Ik heb al drieeneenhalf jaar verkering!” Iedereen feliciteert hem “Op naar de twintig!”, roept Ingrid.

Trek en honger

Het beste anti-katervoedsel: gebakken ei met spek en kaas. Roel staat in de Keuken voor iedereen eieren te bakken. “Ik krijg nog een ergere honger dan dat ik al had”, zegt Joost. Ook Nathalie zegt dat ze echt trek heeft. Joost corrigeert haar: “Nee, in Afrika hebben ze trek, wij hebben honger.” Ging die uitdrukking nu echt zo Joost?

Aankleden!

Lieske is naar de Dagboekkamer geroepen. De Bewoners moeten zich nu wel weer eens gaan aankleden. Ook moeten ze straks naar de Slaapkamer met z’n allen. “Maar ik ben net aan het ontbijten!”, reageert Roel geïrriteerd. Nathalie ziet het rooskleuriger in: "Nou, als we straks toch op de Slaapkamer moeten blijven, kan ik mooi mijn nieuwe papillotten gebruiken!”

Roel wordt Dido

Nathalie vraagt aan Roel om haar wenkbrauwen even bij te werken. Tijdens de ‘Zwaan kleef aan’-missie heeft Dido dit hem geleerd. Roel is helemaal verbaasd, maar doet het toch. “Ik neem Dido’s rol rustig over hoor!”

Kerstboom aftuigen

“Ik denk dat ik niets meer doe vandaag”, verzucht Roel. Hij heeft natuurlijk ook al eieren gebakken en opgegeten en een haartje uit Nathalies wenkbrauwen gehaald. “Ik ook niet”, antwoordt Ingrid, die nog minder heeft gedaan. Maar Roel heeft een uitzondering: “Tenzij er een kerstboom komt, dan tuig ik ‘m af. Oh nee op. Ik zou Joost wel een kerstboom willen zien optuigen. Ziet er vast niet uit; maar aan één kant lampjes en kleuren door elkaar heen.”

Schoonheidsspecialiste Nathalie
 
Nathalie verwijdert even Ingrids meeëters. “Dit is wel het spannendste dat er de hele dag gebeurt”, denkt Joost. Nathalie merkt er één op, die op Ingrids lip zit. "Ohoh", mompelt Ingrid. En daarna: "AU!"

Vader en dochter?

“Oh een kerstboom!”, roept Joost als iedereen weer naar de Woonkamer mag. Maar dat is helemaal niet zo! Ingrid gaat meteen op de bank liggen en Joost stopt haar lekker in onder het schapendkekentje. “Mag ik een ijsje mam!” Roept ingrid even later naar Joost in de Keuken. Eerst waren ze broer en zus, en nu is Joost papa.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2005, 21:31:47 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #526 Gepost op: 11-12-2005, 21:40:18 »
Kapster Lieske

Lieske gaat het haar van Nathalie in de rollers zetten. Ze leest eerst de gebruiksaanwijzing door, maar volgens de anderen is ze veel te aanwezig. "Nou, mij maakt het niet uit hoor. Dan gaat je haar toch in de fik!", zegt Liekse. "Een wolf in schaapskleren", vindt Joost. "Nou alleen een wolf, geen schaapskleren hoor", meent Roel.

Knuffelbeer Ruud komt weer 'langs'

Terwijl Nathalie zich lekker laat verwennen door Lieske, bedenkt ze dat ze misschien een beetje saai zijn. Roel verdedigt zich: “Die Bewoners uit de eerste Big Brother deden helemaal niks. Ruud lag de hele tijd op de bank.” Nathalie laat weten dat ze dat een hele leuke Big Brother vond en dat ze voornamelijk Ruud-fan was. “Kan je onderbouwen waarom je hem de leukste vond?” “Ik vond het een echte knuffelbeer…!” “Goede reden Naat”, aldus een lachende Roel.

Wegwezen uit de Woonkamer

Het is weer zover. De Bewoners worden verzocht om naar de Slaapkamer te gaan. Pas op het teken van BigBrother mogen ze er uit komen. Wat zal er gebeuren in het Huis waar de vijf niks van af mogen weten?

Nathalie goes old school

Het moment is aangebroken…de krulspelden gaan er uit en het resultaat is: “Old-school en vet romantisch”, aldus Roel!

Gedeelde smart is...

Op de Slaapkamer beginnen ze zich te vervelen en pakken daarom de fotoboeken er nog maar eens bij. “Ik krijg toch een beetje een raar gevoel als ik Dido zo zie”, zegt de gekrulde Nathalie. Roel roept vanaf zijn bed dat hij haar ‘echt verschrikkelijk’ mist. Dan bedenkt Nathalie dat Roel haar gisteren zo heeft gesteund toen zij haar vriendin miste. “Ach, any time. Ik voel aan dat ik jou ook echt nog wel vaker op zal gaan zoeken om over haar te praten”, zegt Roel wat somber.

Versieren maar

Als de Bewoners de Slaapkamer uitkomen zien ze kerstbomen staan! Iedereen is door het dolle heen. Nathalie neemt het voortouw en bekijkt de versierspullen. Er zijn zes kleuren: paars, lila, goud, wit, rood en blauw. “Laten we paars met goud doen”, gilt Nathalie uit. De opdracht van Big Brother is in elk geval dat het er ‘stylish’ uit moet zien. We zijn benieuwd naar de versierkunsten van de Bewoners.

Bedrading volgens de 'Jostitechniek"
Intussen zijn de Bewoners druk bezig met de decoraties. Lieske hangt slingers op, Nathalie en Roel bevestigen een 'kerstballengordijn' aan de serredeuren, en Joost doet de bedrading. Op een krukje bevestigt hij de snoeren aan het plafond. Volgens Roel een echte 'Jostitechniek', aangezien de snoeren wel erg in de weg hangen. "Het ziet er niet uit", aldus de Rotterdammer.

Nee Joost, de boom moet versierd worden...

Zie foto

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #527 Gepost op: 11-12-2005, 21:43:42 »
Lekker cadeau

De Bewoners gaan vanavond fonduen! Lieske is gisteravond, door het winnen van een spelletje, de nieuwe eigenaresse geworden van een fondueset en daar gaan ze vanavond mooi gebruik van maken. Ingrid laat haar ware ‘kookkunsten’ zien en snijdt de ingrediënten voor de fondue om ze vervolgens in kleine bakjes te doen. Wat een gezelligheid daar in het Big Brother-Huis!

Het vlees verdwijnt op het bord

De Bewoners houden een staand buffet. De fonduepan staat op het aanrecht omringd met sausjes en ingrediënten om er in te frituren. Roel vindt het wel prima om even niet met zijn allen aan tafel te zitten: “Gewoon een hele avond zo door hapjes eten en niet weer ‘o zo gezellig’ aan tafel zitten.” Als Joost hard zijn best heeft gedaan op zijn stukje vlees valt het eindresultaat hem een beetje tegen: “Het is zo klein op mijn bord!” Ja, zo kan de avondmaaltijd inderdaad nog lang duren.

Roel: 'Compleet doelloze informatie'

Met het rode kerstlint van Big Brother schrijft Joost op tafel 3,5 jaar. Vandaag is hij namelijk al zo lang samen met zijn vriendin Brenda. Als hij net klaar is wordt de romanticus naar de Dagboekkamer geroepen. “Zie je Joost, dat mag niet”, roept Nathalie naar hem. “Wat doet hij dan?”, vraagt Ingrid. “Hij gebruikt het rode lint van ons voor een boodschap op tafel.” Roel vindt het maar een ‘aandachttrekker’. Dan komt Joost de Dagboekkamer weer uit en laat inderdaad weten dat hij iets heeft gedaan wat niet mocht. Lieske: “Zie je wel, en nu heb je ons lint verpest!” “Daar ga je toch niet de spullen van je mede-Bewoners voor gebruiken? Dat doen wij toch ook niet continue”, zegt Ingrid gepikeerd. Joost besluit wijs zijn mond te houden…

Oh, oh, oh

Wat doet iedereen zijn best. Lieske en Nathalie hebben zich over de ene boom ontfermd en Roel en Ingrid over de andere. Joost houdt zich bezig met de overige versieringen in het Huis en oh,oh,oh wat een gemoedelijk sfeertje. Roel en Ingrid zijn alleen erg opstandig en zijn het niet eens met de verdeling in de twee bomen: "Wij hebben niet van die hangkegels en andere onzin. Wij hebben alleen maar ballen!", gooit de opstandige Roel maar eens in de groep. "Geef ons een paar van jullie dingen." De twee meiden willen er niks van weten en gaan door met 'hun' boom. Het is toch geen wedstrijdjje?

Roel weet 't beter

Roel vindt het allemaal welletjes en hij gaat op de bank hangen. Sowieso datgeen wat hij 't allerleukste vindt aan de kerstdagen: 'vrij zijn en dus niets doen'! Wel vindt hij het nog nodig om de anderen commentaar te geven op hun versierkunsten. "Als ik jou was zou ik alle lila elementen uit de boom halen", is zijn advies aan Nathalie.

"Hé Leroy!"

Roel komt na een kleine tien minuten alweer uit het zonnekanon vandaan. "Wow, wat ben jij bruin!", roept Joost. "Echt niet normaal", vindt Nathalie. "Hé Leroy!", schreeuwt Ingrid.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #528 Gepost op: 11-12-2005, 23:14:54 »
Ingrid en Joost en hun alter-ego's

Joost en Ingrid zijn het nieuwe komisch duo in het Huis. Elke dag doen ze wel een rollenspel, waarbij het opvalt dat ze daarin allebei hun duistere trekjes laten zien. Ingrid is in haar rol vaak een wrede dame terwijl Joost meestal in zijn element lijkt te zijn in de rol van een vunzig mannetje!

Joost is een aap

Roel en Joost trekken hun T-shirt omhoog en vergelijken elkaars lichaam. Roel is gebruind en heeft nauwelijks lichaamsbeharing, terwijl Joost bleek ziet en overal juist veel haar heeft. "Eigenlijk lijk ik meer op een aap", vindt Joost waarop Roel hard moet lachen...

'Zenders checken'

Lieske zit er maar een beetje voor Jan Joker bij. Roel ligt te tukken, Ingrid is in geen velden of wegen te bekennen en Joost en Nathalie spelen een spelletje. Maar blijkbaar staan haar gedachten niet stil: "Nog maar tien keer mijn batterijen verwisselen." Laten we het hopen voor Lieske, want het kan ook zo maar zijn dat ze aanstaande donderdag er uit moet en dan moet zij nog maar vier keer haar batterijen wisselen.

Brenda gefeliciteerd
 
Vandaag is Brenda, de vriendin van Joost, jarig. Ze heeft de magische leeftijd van twintig bereikt. Om twaalf uur vannacht werd er al luidkeels voor haar gezongen. Wat voor ludieke verjaardagsacties kunnen we vandaag nog van Joost verwachten?

Langslapers

Ook al hebben de dames zo'n negen uur geslapen, ze lijken niet wakker te kunnen worden. De haan kraait uit volle borst, maar zijn werk lijkt voor niks. "Eén minuutje even bijkomen", zegt Nathalie.

'Santa Claus is coming to town'

Waar de haan niet goed in is, dat is Mariah Carey wel. Het nummer 'Santa Claus is coming to town' doet de Bewoners opspringen. De vrouwen rennen en springen door het Huis en ook Joost staat voor de spiegel op het ritme van de muziek mee te deinen. Zelfs op het gezicht van techno Roel verschijnt een glimlach. "Zo, da's lekker wakker worden", zegt Ingrid.




« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 16:41:43 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #529 Gepost op: 12-12-2005, 16:45:36 »
Al 111 dagen zonder trap

“Kom we gaan traplopen”, zegt Joost. Hij heeft van kussens een trap gemaakt en klimt erop. “Op Bren’s verjaardag je nek breken, da’s heel handig”, vindt Lieske. Ook Ingrid stapt op de trap, maar dan klinkt er een waarschuwing. Big Brother gooit roet in het eten. “Zo dat was eng, dat moet ik echt opnieuw leren thuis”, zegt Joost.

Worstelen met feestverlichting

Nathalie en Joost zijn de kerstboom in de Tuin aan het optuigen. “Moet ie al in de stekkerdoos?”, vraagt Nathalie met de stekker van de buitenfeestverlichting in haar hand. “Nee, hij moet in je neus”, zegt Joost. De twee worstelen met de draden. “Ik moet hier mijn vak van maken, bij rijke mensen kerstboomlichtjes ophangen", aldus Joost.

Kerstmis moet natuurlijk wel praktisch zijn....

Joost is nog met de verlichting bezig en Roel let goed op de veiligheid: “Wel opletten dat je dat waterdicht inpakt die overgang” (stekkerdoos, red.). Ondertussen zijn Ingrid en Lieske klaar met sporten. Het is nu tijd voor het rekken en strekken, zodat ze geen blessures oplopen. Sporten is belangrijker dan de kerstgedachte voor Lieske: “Is wel relaxed, je kan er gewoon omheen blijven lopen.”

Roel niet zielig!
 
De Bewoners hebben voor elke dag dat ze nog het Huis bewonen een stukje borstplaat apart gelegd. Degene die het zieligst is, mag de borstplaat van vandaag opeten. Joost wilt dat Roel de borstplaat opeet: “Want je bent gewend om kerst met Dido te vieren en dat kan dit jaar niet.” Roel antwoordt: “Ik ben helemaal niet zielig! Zie je mij mokken? Het gaat hartstikke goed! Neem zelf die borstplaat. Jij bent zielig!” Uiteindelijk ‘offert’ Nathalie zich op. “En zo zijn er nog tien dagen over”, zegt Joost tevreden.

Overhoring

De Bewoners zijn actief bezig. De kerstboom in de Tuin is opgetuigd, Joost heeft de Woonkamer gestofzuigd, Lieske heeft een wasje gedraaid en Nathalie de strijk gedaan. Daarbij heeft ze ook nog Roel de symbolen die in kledinglabels staan overhoord. Roel had alles goed! Het wordt nog een echte huisman…

Vellen en klonten dode bacterieën

“Roel”, roept Ingrid vanuit de jacuzzi. De Rotterdammer komt aangesneld. “Heb je het badje gezien? Moet je kijken bij die filters.” “Er drijven gewoon allemaal vellen in”, vult Nathalie haar aan. “Goor man”, reageert hij. “Ik denk dat het klonten dode bacteriën zijn.” “Maar we hebben het pas helemaal schoongemaakt”, zegt Nathalie verbouwereerd. “Ik zit dus gewoon tussen bacteriën van jullie”, zegt Ingrid vol afschuw. Lieske: “Nou dat doe je überhaupt als je in het badje zit.” Ingrid: “Ja, maar nu zichtbaar. Ik durf niet meer te bewegen.” “Je moet er gewoon niet over nadenken”, vindt Nathalie. Na een aantal minuten houden de dames het toch maar voor gezien. Joost raadpleegt de handleiding, op zoek naar het defect. “Ik ga even douchen voordat het allemaal in mijn poriën trekt”, zegt Lieske.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #530 Gepost op: 12-12-2005, 16:46:37 »
Heeft Joost de blues?

De zon is nog niet eens onder en Joost heeft de tafel al gedekt. Het is natuurlijk een bijzondere dag voor hem vandaag, aangezien zijn vriendin jarig is. Het thema van vandaag is ‘blauw’ en Joost heeft de eettafel versierd met accessoires in blauwtinten. “Het wordt echt leuk vanavond en ik ga ook nog eens lekker koken”, zegt hij enthousiast. Joost vindt het wel moeilijk dat hij vandaag niet thuis kan zijn, bij zijn vriendin. "Het thema is Brens verjaardag", zegt Joost tegen Nathalie, "maar we doen gewoon blauw. Heb jij nog blauwe dingen voor de tafel?"

"Op Brenda!"

Joost en Nathalie nemen een drankje op Brenda’s verjaardag: “Proost, op Bren”, zeggen ze en klinken op haar gezondheid. “Wat moet ik vanavond aantrekken bij het eten?”, vraagt Joost, die de hele avond tot 'Brenda-avond' heeft gebombardeerd. “Een jasje. Heb je dat nog?” “Ja”, reageert Joost en hij gaat verder met het uitpakken van de kerstversiering. De Bewoners versieren het het Huis voor de kerst, maar Joost versiert het Huis stiekem ook een beetje voor Brenda.

“Je bent net Bridget”
 
De krulspelden worden door Nathalie professioneel uit Lieskes haar verwijderd en trots bekijkt ze het resultaat: “Nu ben je echt net Bridget”, roept ze opgewonden uit.

Joost is de kok

Joost is aan de avondmaaltijd begonnen. Hij heeft die taak van Rob overgenomen, zo lijkt het. Af en toe informeren de Bewoners of het allemaal wel goed gaat. Een terechte vraag aangezien hij vanmiddag een eitje kookte in een één centimetertje water...

Hiep hiep...

Brenda is vandaag jarig en Joost heeft haar lievelingskostje gemaakt: andijviestamppot met spekjes. Roel is blij: “Het is ook mijn lievelingskostje. Goh, wat lijken we op elkaar.” De Bewoners zitten met feestmutsjes op aan tafel en proosten nog maar eens op de 20e verjaardag van Joost zijn Grote Liefde. Iedereen heeft een eigen kaarsje naast zich staan. Na het eten mag iedereen het kaarsje uitblazen en een wens doen.

Samen een filmpie pakken

“Kroontje af voor Brenda dat ze jou elke dag aan kan!”, zegt Lieske terwijl ze het feestelijke kroontje even afzet. “Jij mag blij zijn met zo’n mooie meid. Vooral met die gok van jou. Kom op, een beetje lachen vandaag.” Joost begint weer te stralen. Roel zit er ongelukkig bij. Hij is ook de enige met geen kroontje op zijn hoofd. Joost wil de boel wat opfleuren en stelt voor perenijs als dessert te nemen. Daar hebben de dames wel trek in. Ze hebben ook wel zin een film. Het liefst een kerstfilm. Roel wil liever wat anders: “Er moeten wel dooien in die film vallen.” Ze constateren dat ze over tien dagen ook samen een dvd'tje kunnen huren.

Hoe reageert Groningen?

Roel heeft de kriebels om weer naar buiten. te gaan “Het lijkt me eng om op stap te gaan”, denkt Nathalie. “Ik vraag de eerste keer aan mijn moeder of ze met me meegaat.” “Het lijkt mij juist gek om weer helemaal alleen te zijn”, zegt Joost. Roel is het met hem eens. “Ik ben wel benieuwd hoe Groningen erop reageert”, vraagt Lieske zich af. Iedereen begint te lachen. “Nee, ik bedoel niet de stad Groningen. Ik bedoel mijn vriendenclub in Groningen.”

"Als ik er maar een keer uitga..."

“Roel gaat helemaal flippen als hij als laatste met mij op de bank zit”, denkt Joost. “Het lijkt mij dan nog wel oké om met z’n tweeën het Huis te verlaten. Dan krijg je de minste aandacht”, zegt Roel. “Als ik er maar een keer uitga!”, grapt Joost, die bang is voor de rest van zijn leven opgesloten te blijven zitten. Lieske vergelijkt de finaleavond het met haar eindexamen. “Dat was echt een anticlimax.”

Geruzie over kado's

Lieske vertelt over haar zus. Die wilde van haar weten of het cadeautje wat Lieske aan haar gaf voor haar eindexamen echt wel 150 euro was. “Het gaat bij mijn zus over de gelijkheid in waarde van cadeautjes. Daar was echt een strijd over.” Joost: “Als ik later een kind krijg dat zo zeikt over de waarde van cadeautjes, dan krijgt hij helemaal niks meer. Dat is zonde, want dan gaat het idee van cadeaus geven helemaal weg.” Lieske gaat nog verder over cadeautjes: “Als ik iets heel graag wil, dan krijg ik dat van mijn ouders.” Roel moet hier erg hard om lachen. “Het is gewoon hebzucht”, zegt Joost.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 22:24:18 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #531 Gepost op: 12-12-2005, 22:25:28 »
Kinderen kosten veel geld

De Bewoners hebben het over het krijgen van kinderen. Nathalie wilde tot voor kort geen kinderen, maar vorig jaar dacht ze: "waarom niet." Joost wil ze dolgraag met zijn Brenda. Ook Ingrid wil wel moeder worden. Niet omdat ze dat altijd dolgraag wilde, maar ze vindt dat het bij het leven hoort. Lieske denkt er anders over. “Kinderen kosten heel veel geld.”
Roel moet heel hard om die opmerking lachen, hij vind het ongelofelijk dat Lieske het krijgen van kinderen gelijk stelt met geld. Maar Lieske blijft bij haar standpunt. Ze koopt liever een sportauto van het geld dat ze jaarlijks aan kinderen uitspaart.

Allemaal naar de Dagboekkamer

Eén voor één worden de Bewoners in de Dagboekkamer geroepen. Lieske mag als eerste. Wanneer ze naar buiten komt, vermeld ze dat het om een gesprekje over de krullen en over uiterlijk in het algemeen gaat. “Geheime missie!”, roept Roel meteen uit. Maar als daarna de anderen ook om beurten naar de Dagboekkamer worden geroepen weet hij het niet meer.

Wat is er aan de hand?
 
Is het toevallig dat ze met zijn drietjes hun tanden staan te poetsen of is er meer aan de hand. Alle Bewoners gedragen zich vreemd sinds ze de Dagboekkamer uit zijn...

De vermoeidheid slaat toe

Sloom hangen de Bewoners op de bank. Ze zijn moe na al hun inspanningen om Joost na te bootsen en bovendien hebben ze veel wijn op. "Een kwartiertje techno zou nu wel goed zijn. Effe goed doorbeuken", verzucht Joost. "Nou ja, ik ga ff bubbelen man. Hé, heb je die kerstverlichting gezien buiten? Wreed! Vet kicken!"

The game is...nog niet over

Ingrid en Lieske trekken het niet meer en besluiten naar bed te gaan. Terwijl zij wat babbelen over de komende Exit zitten Roel, Nathalie en Joost in de jacuzzi. Het spelletje van vanavond is voor Joost nog niet klaar en dat zorgt voor grappige momenten. De metro-man die een kraker na doet ziet er wat gek uit. Nathalie kan er wel van genieten.

Scherp van tong

Lieske en Ingrid leren elkaar steeds beter kennen. De Groningse laat weten dat haar ouders haar 'scherp' hebben gemaakt. "Mijn ouders hebben me altijd geleerd om voor mijn mening op te komen en dat wordt niet altijd gewaardeerd." Ingrid moet er om lachen, maar beseft dat het inderdaad wel eens tegen haar kan werken: "Je kan niet altijd je eigen mening nastreven als je in het werkleventje zit." Lieske beseft dat ook wel: "Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet waarderen. Buren zeiden ook altijd dat ik erg scherp ben van tong." De negentienjarige studente vindt het niet zo erg, maar beseft wel dat ze mensen tegen zich in het harnas jaagt. Hoe zal het het jonkie van het Huis na deze periode verlopen?

Knotsen zijn wel op nu

Iedereen is klaar met het 'spiegelspel'. Roel komt uit de Dagboekkamer en laat Joost, die nog in de jacuzzi zit, weten dat hij mag stoppen de Rotterdammer na te doen. "Maar het is dus wel mooi balen dat alle salmiakknotsen nu op zijn", zegt een quasi pissige Joost. Ze kletsen na over de 'na-aap-actie'. Roel vond het wel relaxed om zichzelf terug te zien. Als Joost even chips gaat halen binnen laat hij Nathalie weten dat het van hem wel langer had mogen duren. "EIgenlijk wilde ik helemaal niet tegen Joost zeggen dat hij er mee mocht stoppen. Het was wel lekker rustig. Leuke gesprekspartnetr ben ik", lacht hij.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 11:24:03 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #532 Gepost op: 13-12-2005, 11:27:02 »
Droomt Roel over Brenda...

 ...en Joost over Dido?!

Heeft Joost vannacht over Dido gedroomd? En zijn de anderen gisteravond in slaap gevallen met de gedachte aan Brenda? De Bewoners gedroegen zich gisteren erg vreemd, eens kijken of ze vandaag weer 'zichzelf' zijn.

Wat zijn dromen?

De Bewoners zijn nog steeds in dromenland. Maar wat gebeurt daar eigenlijk? Dromen is de ervaring die we hebben tijdens een speciale periode van de slaap, de REM-slaap. Dromen helpen ons om mentaal en emotioneel weer op te laden, daarom spelen dromen dus ook een rol bij het verwerken van informatie en van emoties. Mensen die niet dromen, of tijdens de REM-slaap worden wakkergemaakt, krijgen concentratieproblemen. Dat is nu niet het geval, dus de Bewoners zouden zich goed moeten kunnen concentreren vandaag. Op een nieuwe Weekopdracht misschien...

Goedemorgen, deze morgen!

De Haan gaat, maar niemand reageert. Alles went blijkbaar. Of hopen de Bewoners door te blijven liggen dat BB ze weer wakker maakt met muziek, net zoals de afgelopen ochtenden?

Waarschuwing
 
Bij de tweede keer dat ze de haan horen, gaan de dames uit bed. Joost staat al onder de douche, maar Roel wil niet deze ochtend. Hij trekt zijn kussen over zijn oren en verstopt zich zo diep mogelijk in zijn bed. Zelfs op de boodschap 'dit is een waarschuwing' van Big Brother, reageert hij niet. Pas bij de tweede waarschuwing staat hij toch ook maar op.

Te warm

Ingrid merkt op: “Het is nog echt vroeg! Tien uur pas.” Roel komt bij haar op de bank zitten. Hij is niet blij: “Echt k*t geslapen, gewoon echt k*t.” “Het is bij jullie echt af en toe warm. Had je gewoon naar mij moeten komen”, is de oplossing van Ingrid. Roel klaagt ook bij Joost in de Badkamer. Daar staat Joost zich samen met Lieske al klaar te maken voor de nieuwe dag. Hij heeft de warmte opgemerkt, maar hij had er minder last van. “Zo was het de eerste weken bij de meiden, nou de laatste weken bij ons.” Lieske is ondertussen bij gebrek aan muziek maar zelf ‘All I want for Christmas is You’, van Mariah Carey aan het zingen.

Testbeeldtrui
 
Ingrid heeft een verzoek aan BB. Ze wil een vlekkenverwijderaar, omdat ze: "Vlekken in de testbeeldtrui van Joost heeft gemaakt." Eerlijk als Ingrid is gaat ze zelf natuurlijk de rode wijn uit de trui halen, ondanks het feit dat ze hem echt niet mooi vindt.

Nog negen!

“Ik weet niet of ik het durf hoor, krullen donderdag”, vertelt Ingrid. Joost vindt dat ze het wel zou moeten doen: “Ik vond het in ieder geval erg leuk staan!” “Misschien alleen de onderkant dan”, overweegt de blonde Haagse. Lieske belooft om het dan ook leuk op te steken. Daarna is het tijd voor het ceremoniële stukje bosrtplaat. Joost mag ‘m hebben van Lieske. Nu zijn er nog negen stukjes over, dus nog negen nachtjes slapen tot de Finale. “Nu is het bijna niets meer”, vindt Joost.

Eerlijkheid en vriendschap

“Eerlijkheid wordt niet altijd beloond in het BB-Huis!”, zingt Ingrid opeens. “Soms hou je je toch in”, legt ze Joost uit als die ernaar vraagt. Joost begrijpt het wel, maar vindt het ook niet slecht: “Hier kan je niet alles zeggen, omdat je niet uit elkaar kan. Je leeft hier 24 uur samen. Het is ook logisch, het is gewoon sociaal gedrag. Je houdt juist rekening met elkaar.” Iets later zingt Lieske: “Vrienden voor het leven, kameraden tot de laatste dag.” Die tekst heeft geen uitleg nodig!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #533 Gepost op: 13-12-2005, 12:39:47 »
De wereldjes

Ingrid vertelt over het leven in een woonwagenkamp. Daar woonde haar ex-vriend namelijk. Lieske hoort haar helemaal uit over deze, voor Lieske, onbekende wereld. Daarna vertelt Lieske over haar wereld. In het huis waar ze woont is er een H.O. en een H.J.: huisoudste en huisjongste. De band tussen die twee is altijd erg goed. “Ingrid is hier de huisoudste, maar ik merk er niets van”, zegt Joost. “Maar de band tussen de H.O en de H.J. is hier wel erg goed”, zegt Lieske lachend.

Sportieve Nathalie
 
Voor het eerst sinds lange tijd is het Nathalie die als eerste naar buiten gaat om te sporten. Ze springt, holt en huppelt door de Tuin. Voor het eerst sinds lange tijd is het Nathalie die als eerste naar buiten gaat om te sporten. Als ze binnenkomt vraagt iedereen of het goed was. "Ja heerlijk. Ik ben echt streng geweest voor mezelf!"

"Ik kijk alleen naar Paul de Leeuw"

Nathalie zuigt de naalden van de kerstboom op, terwijl Lieske en Joost praten over iemand die ze gezamenlijk kennen van het programma het Lagerhuis. "Een heel leuk programma was dat", vindt Lieske. Nathalie heeft het nooit gezien. "Was het Nederland 1,2 of 3? Dat kijk ik dan sowieso niet, alleen Paul de Leeuw. Ik zou het meer moeten gaan kijken. Hoewel ik ook wel genoeg heb aan het ontbijtnieuws." Joost vindt Het Lagerhuis zo leuk omdat iedereen een andere mening heeft en je iets meekrijgt van het nieuws. Ingrid vond Zomergasten heel leuk, net als Joost. En dat programma waarbij ze naar Frankrijk gaan. "Hoe heette dat ook alweer?", vraagt Ingrid. "Villa Achterwerk?" "Villa Felderhof", verbetert Lieske haar.

Roel had het zwaar als Joost

Lieske heeft het over een drukke kennis van haar. "Ze heeft niet echt ADHD, maar het zou wel iets voor haar zijn." En om nog iets duidelijker over haar te zijn: "Roel die haat haar, die kan haar helemaal niet aan. Die wordt écht gillend gek van haar." Roel begint over iets anders tegen Joost: "Ik probeerde te blijven lullen toen ik jou was, maar op een gegeven moment zat ik vast, kon ik echt niets meer bedenken om over te praten." Joost heeft altijd genoeg onderwerpen in zijn hoofd: "Altijd wel twintig of dertig. En daarbij heb ik nog heel veel gevoelens om met jullie te delen."

Levend sjoelen

Ingrid gaat sporten met de brace van Lieske om. "Hij zit wel heel strak", zegt ze. "Ik weet niet of ik hem omhou, want hij houdt mijn hele knie tegen." "Dat is de kunst van een brace", zegt Lieske. "Oh", dan houdt ze hem toch maar wel om. Ondertussen probeert Joost de verveling tegen te gaan. "Laten we groene zeep op de tafel smeren en levend gaan sjoelen! Dan heb je een baan van tien meter ofzo. Leg je mij op de tafel en dan schuif je me 'rats!' richting kookgerei."

Joost ontevreden over imitatie

Joost vindt dat hij 'beperkt' is nagedaan: "Ik hoorde alleen maar woorden als 'anus'..." Roel weet waarom: "Dat woord horen wij al 111 dagen uit jouw mond Joost." Maar Joost weet: "Ik zeg toch ook andere dingen?" "Ja, rond het woord anus", zegt Roel droog. Maar Nathalie komt op iets anders. Met een Joost-stem zegt ze: "U2 is een wereldband!"

Roels Exit & Lieskes verjaardag

"Ik heb zin om haar te zien, dat is iets anders dan 'vervelend missen'", zegt Roel openhartig over Dido. Ingrid en Lieske sporten in de Tuin en Roel komt ze vertellen dat het brood klaar is: "Ziet er goed uit." Ingrid vraagt of hij meteen naar Dido gaat als hij uit het Huis komt. "Ik wil eerst naar mijn vrienden en mijn broers toe, die mis ik nog meer. Ik geef Dido een knuffel en een zoen en hoop dat ze met ons meegaat. En anders hoop ik haar in het weekend te kunnen zien." Als Roel weer teruggaat naar het aanrecht, hebben ook Ingrid en Lieske het over hun leven buitenshuis. "Dan neem ik mijn ouders mee naar je verjaardag, en dan gaan ze 's avonds weer naar huis", zegt Ingrid. Lieske vindt het dolletjes: "Tuurlijk joh, je neemt maar mee wie je wilt, je hele familie is welkom!"
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 15:46:26 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #534 Gepost op: 13-12-2005, 15:47:51 »
Luier dan ooit

"Ik weet zeker dat er niks op ons afkomt hierna", zegt Joost. Nathalie vraagt of zijn relatie er tegen bestand zou zijn als Joost opeens volop in de aandacht zou komen te staan. "Een test hebben we nog nooit gehad", geeft Joost toe. "Maar ik denk niet dat ik verander. En Bren is de nuchtere persoon van ons tweeën. Ik verwacht geen problemen." Ook wil hij liever niet teveel aandacht krijgen na BB: "Je wordt dan niet herkend omdat je iets kan, maar omdat je met je luie kop op tv bent geweest. Je hebt gewoon in een huis gewoond, en dat is het. Ik zit hier gewoon. Ik eet een boterham en ik lul wat weg. Ik zou het bijna beschamend vinden om teveel in de belangstelling te staan." Dat vindt Nathalie te ver gaan: "Niet iedereen zou dit psychologisch kunnen hoor. Je bent wel helemaal afgesloten van de buitenwereld! We hebben echt wel een prestatie neergezet." "Ja", geeft Joost toe, "misschien is het meer dat ik me geen houding weet te geven omdat ik het niet echt verdiend heb. Ik was hier luier dan ooit."

Roel mist spirit

"Ik heb het hier wel een beetje gehad. Ik hoop dat ze er nog wat leuke dingen ingooien en ik wil natuurlijk wel winnen, maar het lijkt me ook leuk om naar huis en mijn muziek te gaan." Hij verklaart zichzelf aan Joost en Nathalie: "Thuis ben ik niet zo'n ingekakt persoon. Ik heb misschien wel het hardst gerend van iedereen voordat ik hier kwam. Ik had negen maanden geen vakantie gehad. Maar hier heb ik die drive niet. Dat frisse, wakkere, stoere. Andere gespreksstof heb ik ook hierbuiten. Ik zou niet zo makkelijk kunnen aanwijzen wat het nou is. Maar die 'spirit', die mis ik."

Wat zou jij doen met een kwart miljoen?

Roel komt met een envelop uit de Dagboekkamer. "Een vraag waar we het met z'n allen over moeten hebben: Wat zou jij doen met een kwart miljoen?" Roel zou eerst een wereldreis maken, Nathalie betaalt de schulden van haar moeder en broertje af, wil met haar vriend op wereldreis en met haar oma door Denemarken fietsen. Joost huurt zijn lievelingsrestaurant af voor al zijn dierbaren en Ingrid stuurt haar ouders op vakantie en gaat iets voor de apen doen. Lieske zet een groot gedeelte weg om later een starterskapitaal te hebben voor het bedrijf dat ze samen met haar vader wil opzetten.

Uitkijken naar de Weekopdracht

"Mensen kijken me vaak aan", vertelt Lieske aan Roel. "Wat ben je in godsnaam aan het doen?, denken ze dan. Dan ben ik me gewoon aan het vervelen!" Ook in het BB-Huis gebeurt dat: "Ik dacht dat ik me in mijn leven al eens verveeld had. Nou, hier wel tien keer meer hoor! Thuis zegt mijn moeder op zo'n moment: laat de hond even uit. Daar heb ik een hekel aan, maar hier zou ik het meteen doen!" Roel herkent het: "Het begint heftig te worden. Kijk naar Joost. Ik vind het te gek dat die gozer nergens last van heeft. Die vermaakt zich prima. Ik heb vandaag een heftig daggie. Ik ben een beetje kribbig." Lieske steekt hem een hart onder de riem: "Joost begint straks weer met koken. Dan is de dag zo voorbij. Hopelijk krijgen we nog iets leuks of spannends of uitdagends." Roel voelt iets wat hij niet eerder beleefde: "Ik moet toegeven dat ik uitkijk naar de Weekopdracht."

"Melig op Mallorca"

"Ik ben nog nooit met meiden onderling op vakantie geweest", vertelt Ingrid. "Altijd met een vriendje erbij. Ik zou graag een keer alleen met de meiden weg willen." Nathalie vertelt haar in het bubbelbad hoe leuk dat kan zijn: "Ik had al een keer geboekt, en ging weg toen ik net twee weken een vriendje had. Maar ik moet zeggen: dat was één van mijn leukste vakanties ooit. Lekker naar Mallorca. We waren echt zo erg, maar zó leuk. Enorm veel lol gehad. Alleen maar stappen, overdag op het strand slapen, ’s avonds lekker tutten. Alleen drie vind ik niet echt een relaxed getal. Eén iemand is dan toch altijd een beetje alleen.

Nathalie wint van Dido

Lieske kan zich wel voorstellen dat sommige mensen zich aan haar ergeren: "Dat ze denken: Lies, nu even niet." Ze heeft net verteld over haar opvoeding: "Als ik één vinger kreeg, pakte ik de hele hand. Zowel positief, zoals met dingen regelen, als negatief: dat ik meer van alles wilde hebben." Maar ze denkt niet dat er mensen in BB waren die een grondige hekel aan haar hadden. "Dan had je het wel gemerkt", denkt ook Roel. "Denk je dat je volgende week naar huis moet?", wil Lieske vervolgens weten van haar voormalige knuffelmaatje. "Ik hou er wel rekening mee", aldus Roel. "Omdat je wederhelft is weggevallen?" Dat is het niet direct, antwoordt Roel. Hoewel: "Nu Dido weg is, heb ik zoiets van 'alles kan'. Daarom maakt het me allemaal wat onzeker." Lieske was ook verrast door Dido's vertrek: "Ik had het echt niet verwacht. Naat en Died lijken een beetje op elkaar en kunnen goed met elkaar opschieten. Ik had gedacht dat Dido het van haar zou winnen."
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 16:03:19 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #535 Gepost op: 13-12-2005, 17:59:24 »
Lekkers in de jacuzzi

Roel ligt op de bank te peinzen, Lieske epileert haar wenkbrauwen in bad, en Ingrid haalt een roseetje voor Nathalie en Joost die in de Tuin liggen te bubbelen. "Connie was nog niet klaar voor een vriend", denkt Joost. "Wat was het gezellig met haar." Ook Nathalie vindt Linda een toffe meid: "En ze is elke week bij de Live-shows, dat vind ik zo leuk!" Dan komt Ingrid met het drinken: "Wil je chips erbij?" Joost heeft zin in iets lekkers, maar dit lijkt hem geen goed idee: "Dat moet ik niet doen. Echt niet. Ik voel dat mijn huid heel heftig reageert."

Joost moet zijn mond opentrekken om op te vallen

Nu het einde steeds dichter in de buurt komt, speelt het thuisfront meer en meer op. En met name Nathalie en Joost hebben het veel over hun geliefdes en juist de overeenkomsten tussen BB Joost en Nathalie. “Dat je hier gaat zitten zou Bren nooit doen. Bren heeft wel wat avontuurlijks, maar die wil graag op reis.” “Ja, dat wil mijn Joost ook en die zou nooit dit Huis in zijn gegaan. “Dat zijn ook weer de overeenkomsten tussen ons”, beseffen de twee. We weten het al langer, maar Joost is dus zeer onder de indruk van zijn vriendin en met name van haar verschijning. “Zij hoeft minder te zeggen om aanwezig te zijn. Als zij een kamer binnenkomt hoeft ze niks te zeggen om op te vallen. Wanneer ik dat doe, val ik niet op. Mensen weten dat ik er ben, doordat ik veel praat. Als ik mijn mond niet opentrek, dan val ik niet op.”

Het vertrek van Tanja voelde goed

In de jacuzzi blijven Joost en Nathalie babbelen en ze hebben het over de afgelopen Exits. Joost heeft er zo zijn eigen gevoel bij: “Tanja is de enige Exit waar ik 100% tevreden over ben. Met name omdat ik voelde dat ze mij belemmerde. Maar het was voor haar ook het beste. Bij de anderen voelde ik dat anders. Zo vond ik het niet tof voor Rikkert dat hij er zo vroeg uit moest. Menno, Linda, Rob en Dido mis ik zelfs enorm. En ja, Ralph. Dat is een pure jongen die geen vlieg kwaad kon doen. Ik zou hem ook nooit meer genomineerd hebben, maar toen hij er uit was zag ik wel dat jij meer los kwam.” Nathalie beaamt dat Ralph een ‘prima’ jongen is.

Overtollige kilootjes

Nathalie komt uit de Dagboekkamer en Joost is nieuwsgierig wat daar is besproken. “Ze wilden weten hoe het met mijn gewicht zit en of ik er mee zat dat ik was aangekomen. Ach, wel lief.”

Nathalies kwartje valt

Wat doen de Bewoners nu gek? Ingrid zet gekke stemmetjes op en Lieske vindt zich veel te dik in haar broek. “Wat zeur jij nou?”, reageert Nathalie die net in de Dagboekkamer over haar toegenomen gewicht heeft gepraat. “Das toch erg?’, gaat Lieske onverstoord verder. "Tien kilo erbij!" En dan valt het kwartje bij Nathalie: “Oh, de boodschap is overgekomen hoor” lacht Nathalie. “Ik ben aan de beurt!” Wie zal de volgende Bewoner zijn die geïmiteerd wordt?

De stemmetjes van 'Naat'

Terwijl de Bewoners Nathalie nadoen, zit de Haagse zichzelf in de Woonkamer op te maken. Ingrid doet de stemmetjes van ‘Naat’ na, en Lieske houdt zich vooral bezig met haar gedrag. Nathalie voelt zich uitermate ongemakkelijk: “Ik begrijp nu wat je bedoelde gister Joost! Wat verschrikkelijk dit. Ben ik zo?"

Joost heeft zichzelf weer overtroffen

Joost heeft een gerecht gemaakt wat bij iedereen heel goed valt: pasta met saus. Het is zo goed gelukt omdat Joost vandaag zijn gevoel erin heeft gelegd. "En ik heb de pasta goed op temperatuur gehouden", zegt Joost terwijl hij iedereen opschept. "Niet teveel hoor", geeft Roel aan, "Ik ben een aantal kilo's aangekomen."

De breuk van Nathalie en haar Joost

Nathalie vertelt tijdens het eten over de drie maanden dat zij en haar vriend Joost uit elkaar zijn geweest: “Ik was zijn eerste grote liefde en hij zette daar alles voor opzij”, begint Nathalie. “Ik ben juist iemand die er ook een eigen leven bij wil hebben. Het ging mij heel erg benauwen.” Nathalie heeft daarop besloten met de relatie te stoppen. Hierop werd haar Joost weer helemaal de oude: “Toen ik hem daarna een keer zag dacht ik: 'Nou, daar is ie weer.' Hij zag ook wel dat hij zichzelf een beetje was kwijtgeraakt en daarom was het even nodig om uit elkaar te gaan!”
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 23:27:42 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #536 Gepost op: 13-12-2005, 23:29:50 »
Er komt nog iets

Roel voelt zich niet helemaal jofel vandaag. Hij ligt een beetje op de bank te hangen en zegt dan: “Ik ga toch vragen of ik op bed mag gaan liggen!” Als de Rotterdammer naar de Dagboekkamer gaat, praten de andere Bewoners nog even door: “Hij heeft gewoon teveel gezopen gisteren!” Even later komt hij teleurgesteld terug: "Ik mag nog niet naar bed, want er komt nog iets..."

Wat doet Nathalie daar?

Nathalie gaat naar de Dagboekkamer, terwijl de anderen zwijgend bij de kerstboom zitten. Ze is er vandaag al een keer geweest. Wat zou ze daar nu bespreken?

De meiden maken er een feestje van
 
"We maken allemaal lekkere hapjes, en die gaan we dan gezellig bij Roel opeten", gniffelt Lieske. Dat vinden Ingrid en Nathalie een goed idee. Ingrid informeert of ze in de Geheime Kamer ook mogen roken. Joost vindt het er allemaal lekker uitzien. "Zullen we ook wat kussentjes en dekens neerleggen?", oppert hij terwijl hij 'n fles vodka uit de kast pakt.
Is dit nou leedvermaak of een oprechte poging Roel mentaal te steunen?

Nathalie 'bewerkt' Joost

Nathalie laat Joost in de Slaapkamer weten moeite te hebben met de imitaties die de mede-Bewoners van haar deden. “Ik ben toch wel meer dan dat?”, wil ze weten.
“Zit je daar over te piekeren?”, vraagt Joost. Nathalie antwoordt dat het wel meevalt, maar Joost stelt haar toch gerust. Even later blijkt dat Nathalie al met haar Geheime Missie bezig is. Nu ze alle aandacht heeft van Joost, begint ze over de roddel van Roel. Ze laat Joost weten dat Roel alleen met Dido ging om zo populair bij de kijkers te worden. “Dit vind ik niet tof”, reageert Joost. “Ik ook niet”, zegt Nathalie gelijk. “Het is wel mijn vriendin.” Joost is verbijsterd. Nathalie drukt de Nijmegenaar op het hart dat hij absoluut zijn mond moet houden. Joost belooft het, maar kan zijn afkeer voor het gedrag van de Rotterdammer niet verbergen. En zo lijkt het 1-0 voor Nathalie.

Nathalie ligt op schema

Als Nathalie en Ingrid in de Keuken lekkere hapjes staan te maken, vindt Nathalie de tijd rijp om de roddel over Joost te ‘droppen’. En ze pakt het slim aan. Als Ingrid laat weten dat ze vindt dat Nathalie is afgestraft tijdens de imitaties, blijkt dit de ideale gelegenheid de roddel te verstrekken. “Joost was gisteren ook ontdaan”, begint Nathalie. “Het deed hem meer dan hij wilde toegeven!” Ingrid begrijpt dit wel, maar vindt het goed dat mensen een spiegel voorgehouden krijgen. En zo lijkt het 2-0 voor Nathalie.

Een wijntje tijdens de Weekopdracht

“Jullie gaan het niet geloven!, roept Roel als hij de Dagboekkamer uitkomt. “Ik moet de hele Weekopdracht in mijn eentje doen! Ik moet bonen sorteren, breien en Winnie de Poeh-pakketjes maken!” De Bewoners weten niet of ze moeten lachen of medelijden moeten hebben met de nuchtere kraker. “Ik mag zelfs niet roken en ga nu snel even plassen”, roept Roel terwijl hij naar de wc sprint. “Ik heb maar 4 uur en die zijn al begonnen!” In de Geheime Kamer staat alles al klaar. “Waar moet ik mee beginnen?”, vraagt Roel zich bijna wanhopig af. Zijn mede-Bewoners mogen als toeschouwer plaatsnemen. “Wie wil er een wijntje”, vraagt Ingrid om het zich zo gemakkelijk mogelijk te maken. Even later staan de dames ook nog lekkere toastjes te smeren. "We gaan vieren dat WE onze laatste Weekopdracht hebben!"

Joost is irritant

De Bewoners proberen Roel onder het genot van een wijntje, een sigaretje en een hapje te motiveren om toch vooral de Opdracht goed te volbrengen. "Je kunt mensen toch nog een leuke laatste week bezorgen, vlak dat niet uit", aldus Nathalie. "Kom op Roel, doe je best!", zegt Ingrid. Joost is ondertussen druk aan het kletsen over koetjes en kalfjes. Tot overmaat van ramp zet hij, gevolgd door de anderen, een nummer van Gerard Joling in. Roel trekt dat niet. ""Alsjeblieft man, wat kan jij slap lullen! Je bent net een ratelband!", schreeuwt Roel. Hij vindt dat Joost moet ophouden met zijn geratel, of anders moet hij de Geheime Kamer maar verlaten! "Maar dan weet ik niet wat ik moet doen", sipt Joost.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #537 Gepost op: 13-12-2005, 23:31:01 »
Roel heeft weinig hoop

Roel is klaar met de bonen en nu gaat hij met de pakketjes beginnen. Hij ziet het somber in, want hij schat in dat dat hem minstens 2,5 uur zal gaan kosten. "Dit gaat echt niet lukken man!"
De anderen proberen hem een hart onder de riem te steken door hem tips te geven hoe het aan te pakken. Maar het mag niet baten; ontmoedigd besluit hij dan maar om toch maar eerst het breiwerkje op te gaan pakken.

'En van je hela, hela, hela, holala, hoi!'

De vier toeschouwers worden steeds joliger naarmate de flessen wijn leger raken. Vrolijk beginnen ze scoutingliederen te zingen, maar wel met een 'alternatieve' tekst. "Hoog in de bergen, daar woont onze Josti...

Nog steeds aan het breien

Roel is nog steeds aan het breien. Het schiet niet zo op; het werkje zit erg 'strak' in elkaar en de Rotterdammer heeft steeds ruzie met de wol, die om de haverklap in de knoop komt te zitten. Het is pas de tweede 'Weekopdracht', terwijl hij al ruim 2,5 uur bezig is.
Hierna moet hij de pakketjes nog maken en in de Dagboekkamer 15 van de 25 museumobjecten gaan benoemen. Zal Roel deze opdracht volbrengen?
« Laatst bewerkt op: 14-12-2005, 00:37:35 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #538 Gepost op: 14-12-2005, 13:22:20 »
Harde werkers

Het hele Huis is nog in diepe rust. Gisterenavond is de Weekopdracht uitgevoerd. Eerst alleen door Roel, maar later mochten zijn mede-Bewoners ook helpen. Hopelijk voor Roel gaat de haan vandaag iets later. Gisterochtend was hij al niet blij met de luide vogel, maar na een zware avond vindt hij vast dat hij mag uitslapen. Eens kijken of BB daar ook zo over denkt...

Haan heeft geen medelijden
 
Helaas voor de Bwoners, want de haan kan zich niet inhouden en slaat hard toe. Roel is 'not amused'...Toch kruipt hij als eerste uit zijn bed. Dag 113 is aangebroken.

Stress komt op

Zo langzaamaan worden de Bewoners weer zenuwachtig voor morgenavond. Ingrid, Nathalie en Joost bespreken de komende Nominatie. "Het publiek heeft waarschijnlijk al lang besloten wie er het langste in het Huis gaan blijven. Ik denk dat er niks meer kan veranderen, of er moeten echt hele gekke dingen gaan gebeuren." Nathalie voelt de stress in haar lijf zitten. "Ik voel me niet gestresst, maar mijn spieren zitten helemaal vast." "We horen vanavond pas officieel wie er genomineerd zijn", merkt Ingrid op. "Oh ja, misschien heeft iemand zich niet aan de 'code' (ervoor zorgen dat ze alle vier op de Bank zouden zitten, red.) gehouden."

Echt iets om naar uit te kijken

Ingrid kan naar één ding uitkijken.“Ik heb zin om mijn koffer in te paken. Alles netjes bij elkaar.” Dat is pas je tweede keer toch?”, vraagt Joost. “Voor mij is het de zevende keer!”, roept Lieske trots. Of nou ja, trots? Misschien is het meer wat ongemakkelijk. Ze beseft best dat veel van haar mede-Bewoners haar liever eerder hadden zien vertrekken al lijkt daar nu geen sprake meer van te zijn.

Donkere man voor Lieske

"Ik zou wel een donkere jongen als vriend willen hebben", gooit Lieske in de groep. Joost weet wel waarom: "Vanwege de grote lul?" "Neehee, ik denk gewoon dat dat bij mij past." Lieske zwijmelt even verder: "Ze hebben vaak van die leuke namen: Timothy, Arthur, Quincy." Het mag duidelijk zijn dat Lieske het helemaal ziet zitten.

Koffieleuten

Het wordt weer even duidelijk hoe Nathalie en Ingrid in elkaars leven verweven zitten. Alle vrienden worden nog een keer besproken. Joost is het gereutel van de twee een beetje beu en brengt het onderwerp op kleding. "Als ik het Huis uit ga heb ik heel veel zin om een nieuwe spijkerbroek te kopen. Een strakke." Onze modekoning staat op!

Mensen met een lelijk gezicht

Lieske en Ingrid zijn weer bezig met hun dagelijkse 'rondje door de Tuin'. Zingend hollen ze om het tuinmeubilair. "Ik heb een clubje opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, je hoort erbij, je hoort erbij." Dan jogt Lieske langs het spiegelglas en wat ze daar ziet bevalt haar niet. "Boehoe", piept ze.

Sporty Roel

Roel doet zijn drie sportieve huisgenoten na in de Tuin. Na een paar hupjes en sprongetjes is hij al moe. “Ik ben kapot.” Zijn uithoudingsvermogen is ver te zoeken.

Verveling kwelt de Bewoners
 
Bij gebrek aan activiteiten, of 'input' zoals Roel het noemt, neemt Joost nog maar eens de map met gebruiksaanwijzingen door. Roel kijkt hoe zijn ei rondspringt in het kokende water.

De blanke Patrick Kluivert

Joost gaat voor de derde keer onder de zonnebank. ‘Medewerker’ Ingrid assisteert hem weer. “Doe jij dan de klep dicht en dat ding aan?”, vraagt Joost aan haar. Ingrid: “Tuurlijk schat, ik had ook niet verwacht dat je dat na twee keer zelf zou kunnen.” Ze helpt hem het UV-brilletje op te zetten. “Au, je trekt mijn ogen helemaal in mijn oogkassen”, gilt Joost uit. “Ik denk dat als jij eronder uit komt dat je de blanke Patrick Kluivert bent, met je voetbalbenen”, complimenteert Ingrid haar klant nog even. “Nou dag pik, veel plezier. Gaan we dadelijk een bakkie pleur drinken.” Tien minuten later komt Joost in zijn onderbroek weer het Huis binnen. “Wat zie jij er goed uit pik”, zegt Ingrid enthousiast. “Je ziet het echt wel”, aldus Nathalie. “Hij is wel aangekomen”, merkt Roel op.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2005, 15:22:20 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #539 Gepost op: 14-12-2005, 15:23:36 »
Iedereen is besmet met de slaapziekte

“Ik ben echt moe”, zegt Ingrid zuchtend. “Volgens mij is het besmettelijk wat Roel heeft, want iedereen voelt zich zo”, denkt Joost. Roel stelt vervolgens voor om een gezamenlijk middagdutje te doen.

Haalt BB nog capriolen uit?

“De eindstrijd komt nu echt in zicht”, zegt Lieske in de jacuzzi tegen Ingrid. “Ik ben benieuwd wat voor capriolen Big Brother nog allemaal gaat uithalen”, vraagt de huisjongste zich af. “Misschien moet ik wel in mijn eentje een 50.000 euro-opdracht doen.” De twee fantaseren over de tijd na het Huis. “Het leven moet nu echt doorgaan. Ik heb het gevoel dat ik een hele grote rugzak met knopen omheb, die allemaal doorgehakt moeten worden”, laat Lieske weten.

Drollenvanger

Ingrid vertelt over de interessante badmanieren van haar en haar broertje vroeger. Het kwam nog wel eens voor dat ze in bad poepten namelijk… “Dus je zat met je broertje in bad…”, begint Joost. En Ingrid vertelt daarop verder: “En dan kwam mijn moeder om de drollen eruit te vissen of met van die slagroomdingen (slagroomkloppers, red.) om af te likken. Ook andere jeugdherinneringen worden opgehaald. Ingrid vertelt Joost over opkruipende jurkjes, waardoor je vast komt te zitten aan plastic stoeltjes en bloedende kinnetjes omdat je moeder de rits van je jas te snel dicht doet.

Alle roddels verteld

De Geheime Missie van Nathalie loopt nog steeds. Lieske is echter al de hele dag bij Ingrid in de buurt, dus valt er voor Nathalie niets te 'roddelen'. Gelukkig verlaat Lieske net de jacuzzi om te gaan douchen. Nathalie slaat toe in de Badkamer. Daar zegt ze tegen Lieske dat Ingrid en Rob gezoend hebben. Lieske lijkt het te geloven. Ze zweert plechtig om het niet aan Ingrid te vragen. "Ja anders vermoord ze me!", liegt Nathalie nog verder!

Zo ken ik je niet...

“Het is mijn ergste nachtmerrie dat iemand tegen mij zegt: ‘Zoals ik je nu zie, ken ik je niet’. Dan zou ik mijn zelfvertrouwen echt kwijt raken. Ik ben ervan overtuigd dat ik hier in Huis elke minuut precies mezelf ben geweest”, meent Joost. Zijn relaas wordt onderbroken door een van de nepnagels van Nathalie, die spontaan afbreekt. “Het zal straks nog wel een keer gebeuren, het zijn namelijk nogal goedkope nepnagels”, meent Nathalie. Joost vraagt zich af of er ook nepteennagels bestaan, dat lijkt hem lastig: "Die lange nagels prikken zo door je sokken heen.”

Nathalie heeft kriebels
 
Nathalie: “Hoe lang zou het duren voordat een spin is verteerd?”
Joost: “Heb je er een opgegeten dan?”
« Laatst bewerkt op: 14-12-2005, 21:49:55 door Nîcky »