Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 17301 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Gepost op: 4-09-2005, 21:04:26 »
Over een minuut of 20 dan eindelijk zo ver... Wat vond je ervan?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2005, 21:50:30 »
Geweldig tot nu toe. :) De voice over van de intro aan het begin probeert het spannend te brengen, maar lukt hem m.i. niet geheel. Heb wel wat moeite om te onderscheiden wie wie is...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 4-09-2005, 22:24:19 »
Ik wordt er heel nieuwsgierig van.  ;D  mystrieus en leuk.

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 4-09-2005, 22:37:14 »
hahaha super aflevering!!!
Heel anders dan ik had verwacht.. mss maar 20% ER...
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2005, 22:38:47 »
Geweldige serie! ::bravo:: Sneu voor Josha dat ze alweer terug moet, maar wel met veel meer kennis dan de mensen die er nog niet geweest zijn. Het is wel een nadeel voor haar om nog kans te maken om weer terug te mogen gaan naar Koh Muk denk ik.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 4-09-2005, 22:41:30 »
de kansen om te winnen worden telkens minder.. als je doorgaat naar het eiland gaan er mensen van het eiland mss ook weer door dus je blijft altijd op een achterstand als het zo gaat.
Maar het zal wel ingewikkelder uitpakken dan dit  ::tandpastasmiley::
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 4-09-2005, 22:42:42 »
Ik zit er nog niet helemaal in geloof ik, beetje wennen nog denk ik....onwillekeurig trek ik toch vergelijkingen met ER.

Het onbekende is wel een aantrekkelijk element, maar op een of andere manier boeit het me nog niet.
Nog even afwachten
sic transit gloria mundi

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 4-09-2005, 22:44:05 »
Ik vondt het erg spannend ik vindt het programma super leuk beetje mix van De Farm en van ER  :)

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 4-09-2005, 22:56:46 »
ja de farm en ER maar toch ook nog iets minders en toch iets extra's :o
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 4-09-2005, 23:25:36 »
Ik zit er nog niet helemaal in geloof ik, beetje wennen nog denk ik....onwillekeurig trek ik toch vergelijkingen met ER.

Ja ik heb hetzelfde maar dan zonder de vergelijking met ER  ;D

Veel indrukken, en nou ja ik kan me nog niet helemaal een beeld vormen van hoe eea zich gaat ontwikkelen op het eiland Koh Muk. Maar dat zal denk ik in de loop van de serie wel duidelijk worden.

Bij de kandidaat aflevering irriteerde ik me wel een beetje aan hoe nadrukkelijk het woord mysterieus elke keer langkwam.. bij keer nummer 4 ofzo had ik zoiets van nou weten we 't wel  :-X ::)

Maar goed verder een leuke eerste aflevering  ::ok::  ::jaja:: . Morgen nog maar es kijken om de indrukken een beetje te verwerken. Achttien kandidaten is ook wel best veel om even aan te wennen naast alle andere nieuwe elementen :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 4-09-2005, 23:28:01 »
 :-[ Wanneer is de herhaling... Ik heb er 3 minuten van gezien tussen de reclames door..

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 4-09-2005, 23:57:53 »
Ik vind het wel vervelend dat er niemand afvalt. Ja, sommige zullen nooit niveau 2 bereiken, maar toch.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2005, 00:07:26 »
Er lijkt hier gekozen te zijn voor een struktuur die toch wel afwijkt van bijv. ER.
De kandidaten worden zowel in de aflevering als uiteraard in de introductie vrij uitgebreid voorgesteld. Dit gaat dan wel ten koste van het tempo en zorgt zeker bij 18 kandidaten voor een wat trage start. Het voordeel hiervan moet later blijken.
Symphatieker is wel dat kandidaten duidelijk meerdere kansen hebben uiteindelijk ver te komen in het spel en er voorlopig geen afvallers zijn.
Het is me nog niet helemaal duidelijk of het mysterie nu betekent dat er verderop in de reeks ook daadwerkelijk een raadsel moet worden opgelost of dat er wordt geduid op het mysterieuze van de mokencultuur in het algemeen.
Verder hele mooie en sfeervolle plaatjes. ::ok::
Eens kijken of het de komende weken lukt de spanning wat meer op te bouwen. :D

Even los hiervan, het leek er bij de eerste proef wel op dat toen eenmaal de balans in het aantal mensen aan weerszijden van de boot was verstoord, het een gelopen race was. ::)
De rechterkant kwam steeds verder uit het water, voor links werd het een makkie. Oplettende passagiers in de boot hadden dit misschien kunnen compenseren. ;D
« Laatst bewerkt op: 5-09-2005, 00:57:09 door Castor_en_Pollux »

Offline Sabien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2005, 01:00:42 »

Castor en Pollux,

"Even los hiervan, het leek er bij de eerste proef wel op dat toen eenmaal de balans in het aantal mensen aan weerszijden van de boot was verstoord, het een gelopen race was.
De rechterkant kwam steeds verder uit het water, voor links werd het een makkie. Oplettende passagiers in de boot hadden dit misschien kunnen compenseren. "


Jullie zijn goed bij de les....... Jammer dat het spel zo moest lopen, anders had Lisa het zeker gered en zat ze mooi op het tweede niveau..... Helaas... Maar je hebt haar er niet over gehoord; heel sportief!

Ze krijgt haar kansen nog wel weer......  ;)


Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2005, 09:23:50 »
Zo! Dat was wennen, ik snap ook nog steeds niet veel van het spel (ja dat het mysterieus is, blabla :D) maar ik voel me eigenlijk net zoals de kandidaten, dat is wel een grappig gevoel! Heb ik nog niet eerder echt gehad met een programma. Het lijkt ook net alsof je zelf moet ontdekken wat de bedoeling is. Ik bedoel: wat moeten die mensen op niveau 1 nu de hele tijd doen?
Miste wel een beetje een intro, het begon zo patsboem...

Ik vond Gianna trouwens een grappige jongen, Josha een leuke meid, en Josephine die viel me positief op. Ik d8 eerst: dat wordt niets, maar vind het echt een aanwinst voor de groep!

Ik ben benieuwd naar volgende week.

p.s. Idd dat met die boot was mij ook opgevallen, niet geheel eerlijk, maar ja...
« Laatst bewerkt op: 5-09-2005, 09:46:01 door Sjappie »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2005, 09:49:01 »
Ben het met Lorelei eens. Beetje wennen enzo. :)

Maar ik hoor nog steeds over de ER vergelijkingen rondom mij, terwijl die er totaal niet zijn, naast het feit dat ze op een eiland zitten. En dat er Vlamingen en Nederlanders zijn.

Offline sirione

  • Forumlid
  • always in charge
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2005, 10:01:33 »
Eerlijk gezegd valt de aflevering mij behoorlijk tegen. Een waar het aan ligt? Ik vind het lastig te zeggen. Wat ik in ieder geval niet goed gekozen vind is de voice over, waarom gebruiken ze niet de stem van het intro filmpje? Dat is een veeeeeeel spannendere stem!

Op de 1 of andere manier kwam ik er maar niet in bij dit programma. Terwijl ik er veel van had verwacht.

Ik denk dat ik me ga concentreren op ER en op Oberon: ER omdat het vertrouwd en spannend is en Oberon omdat dat tenminste echt nieuw is.
Jammer voor TI maar dan hadden ze mij de 1e aflevering al aan de buis moeten kluisteren, er is immers aanbod genoeg op dit moment qua programma's.

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2005, 10:28:33 »
Art heeft geen survival stem :S Roos is van ouds de gangmaker..
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline draakje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 5-09-2005, 15:51:28 »
Een survival stem? Wat is dat nu weer? Een stem met ingebouwd zwitsers zakmes?  ::rofl::
Ik weet niet of Art een survivalstem heeft, maar ik vind wel dat ie een mooie stem heeft! En dat ie het dus goed doet!

en verder on topic:
Ik moest nog wel wennen aan deze eerste aflevering van terra. Ik heb het helemaal uitgekeken, was prettig verbaasd, maar snap een heleboel nog niet. Maar goed, misschien is dat ook wel de bedoeling van de makers. Volgende week ga ik in ieder geval weer kijken, denk ik!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 5-09-2005, 16:57:59 »
Ik vond de eerste aflevering niet erg spectaculair, maar toch goed genoeg om mijn aandacht vast te houden. Het concept van Terra Incognita spreekt mij tot nu toe wel aan. Ik had alleen gehoopt dat de mysterieuze sfeer die vooral in de promo naar voren kwam ook tijdens het programma kon worden vastgehouden.

Ik vind het wel vreemd dat er geen kandidaten afvallen maar dat er wel een aantal kandidaten zullen zijn die nooit het tweede niveau bereiken. Ik vraag me dan ook af of die kandiaten nog een andere rol krijgen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."