Auteur Topic: De Mol is....  (gelezen 1948 keer)

Offline Whacko

• Forumlid
De Mol is....
« Gepost op: 5-03-2002, 17:19:46 »
Volgens mij ben ik een van de weinigen die echt overtuigd is dat George de mol is, daarom zal ik even de anwijzingen geven die ertoe leiden dat George de mol is. Ik zet er ook een eventueel tegen argument  bij :)
(Ik heb Aflevering 1 niet gezien, dus wat daarin gebeurde weet ik niet)

1. George vind heel snel de naam "Gorge Golago" op de muur in het station. Heel groot station, en hij vind het heel snel! kan naatuurlijk geknipt zijn, maar zo ziet het er niet uit als je de band bekijkt.

2. Op de site wieisdemol.nl staat bij de omscrijvingen van de deelnemers ALLEEN bij George zijn beroep en leeftijd in een andere volgorde genoemd. Dit kan een foutje zijn van de webdisigner, maar het KAN ook een hint zijn.

3. Het eerste geluidsfragment: "Mission Impossible". George heeft hoogtevrees, en moest van de dam abseilen. Dit was heel eng voor hem, dus een soort van mission impossible.

4. Geluidsfragment: "Bicycle race" George heeft veel gefiets in de fiets opdracht, en kreeg compliment van zijn teamgenoten. Dit zegt natuurlijk niet veel, maar ALS George de mol IS, dan heeft diet wel enige betekenis.

4. NOG een keer "Mission Impossible": George moet Parallelen, zelfde verhaal als eerst. Hoogtevrees, eng,MI etc.

5. Geluidsfragment "Aan de amsterdamse Grachten". De tekst die in het fragment zit luid:
"Alleen de Bomen, DROMEN, Hoog boven 't verkeer...En over 't water gaat 'r een bootje net als welleer"
DROMEN slaat op de "dromers/denkers/doeners" opdracht, en je KUNT hieruit opmaken dat de mol iets in deze opdracht heeft gesaboteerd. In deze opdracht heeft George wel DEGELIJK iets (Bewust??) Gesaboteerd, nl hij interpreteerd het gedicht als zijnde een aanwijzing, en staat er niet bij stil dat het afgemaakt moet worden(bewust??) en denkt aan een KOPTELEFOON (??).
Dan "Hoog Boven't verkeer" slaat mischien weer op de Parallell opdracht, en geeft aan dat de mol BOVEN is geweest, dwz dat hij heeft meegedaan aan het parallellen.
Het bootje, slaat opm de kano waar George in de rivier opdracht in voer(tenminste ik dacht dat hij het was) volgens mededeelnemers stak George de roeispaan niet helemaal correct in het water, met als gevolg dat hij minder afstand aflegde dan mogelijk was.

Ik wil niet zeggen dat deze argument 100% kloppen maar dit is wat ik ervan maak, heeft iemand anders nog een argument meld het dan ff :)

Verfrissend he? de waarheid? 100% waar :)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: De Mol is....
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2002, 17:25:16 »
wat je zegt klopt niet, george is wel mijn mol, maar deze argumenten zijn niet waterdicht
trouwens, george stond op de waterski's (in het dagboek van de mol "(...) ik sta natuurlijk overal boven (...)"). das wel een goede toch. george kan trouwens in aflevering 1 ook gedaan hebben als of hij hoogtevrees had, zodat in aflevering 4 gedacht zou worden dat ie de overkant niet zou halen... als je je theorien nou eens bij george is de mol opschrijft?
Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2002, 17:30:38 »
Inderdaad, de hoogtevrees kan gespeeld zijn waardoor ie nog verdachter wordt. Een goed argument hiervoor is ook dat zijn hartslag niet ver omhoog gaat tijdens het paralellen.

Over dat waterskiën daar heb je gelijk in. Maar had hij nou gezegd dat ie het eerder had gedaan of niet??
Zo niet dan kan hij het van te voren hebben geoefend om zo zijn verdenkingen een beetje van zich af te schuiven.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2002, 17:39:17 »

Citaat

als je je theorien nou eens bij george is de mol opschrijft?

En dan nog maar 'n keer, want Whacko snapt 't geloof ik niet. We hebben reeds 'n topic "George is de mol" en daar kunnen deze posts van je ook prima in. En dan kan deze weer op slot...

Offline Freeze

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2002, 17:52:10 »
Voordat deze op slot gaat, nog even een andere opmerking:

Is er bij de muzikale aanwijzingen nou twee keer "bicycle race" of twee keer "Mission Impossible" uitgezonden. Ik had bij de MP3's al het gevoel dat ik de verkeerde fragmenten had gedownload...

Wie schept duidelijkheid?

Freeze

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2002, 17:53:24 »
2 * freddy , dus bicycle race

nu mag ie echt dicht

cheers
vlaming

Citaat

Voordat deze op slot gaat, nog even een andere opmerking:

Is er bij de muzikale aanwijzingen nou twee keer "bicycle race" of twee keer "Mission Impossible" uitgezonden. Ik had bij de MP3's al het gevoel dat ik de verkeerde fragmenten had gedownload...

Wie schept duidelijkheid?

Freeze

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2002, 18:07:45 »

Citaat
Voordat deze op slot gaat, nog even een andere opmerking

Wanneer er een nieuwe topic over iets wordt gestart, terwijl er al een topic over bestaat gaat de topic dus op slot. Anders krijg je op meerdere plaatsen dezelfde discussie wat het forum erg onoverzichtelijk maakt.  :-/

Laten we verder gaan met de vraag of George wel of niet de mol is bij 'George is de mol - deel 2'

slotje...

Groeten,
Malcolm