Auteur Topic: Het Blok in de Media  (gelezen 8442 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Het Blok in de Media
« Gepost op: 9-09-2005, 13:37:33 »
Bij dit topic kunnen alle artikelen geplaatst worden die over Het Blok gaan en leuk en interessant zijn om nog eens na te lezen op het forum over Het Blok.


Nog wat info over Maschja & Paul
« Laatst bewerkt op: 10-09-2005, 17:22:03 door mapel »
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #1 Gepost op: 9-09-2005, 13:39:05 »
extra info over Nicoline & Sander
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #2 Gepost op: 9-09-2005, 13:40:10 »
nog wat extra info over Olga & Olaf
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #3 Gepost op: 9-09-2005, 13:41:29 »
en nog iets over Merel & Rogier
er was eens......

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2005, 00:32:05 »
Het Blok maakt reclame in de kranten.
Deze foto kwam ik tegen van Het Blok.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #5 Gepost op: 1-10-2005, 00:22:04 »
Dit artikel kwam ik nog tegen in de Veronicagids nummer 40.

(klik op de plaatjes voor een vergrote versie)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2005, 09:43:21 »
Media
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2005, 09:49:32 »
vervolg
er was eens......

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Het Blok in de Media
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2005, 20:33:14 »
Woningen ’Het Blok 2004’ vol gebreken

Garantie tot de voordeur

NET 5, ZONDAG en MAANDAG 20.30 UUR

door RONNEKE VAN DER GENUGTEN

Na 77 dagen van emotie, ruzies, bloed, zweet en tranen vindt vandaag en morgen de finale plaats van Het Blok. Maandag worden de appartementen van Het Blok geveild tijdens de Eerste Amsterdamse Onroerend Goed Veiling en dan wordt meteen duidelijk wie zich de winnaars van Het Blok 2005 mogen noemen. Of zullen de gloednieuwe eigenaren zich de kampioen voelen? Als het geklus en getimmer in Het Blok aan de Brouwersgracht net zo is verlopen als in het vorige Blok dat in december 2004 werd geveild, kunnen we daar een groot vraagteken bij zetten.
        Het licht aandoen om koffie te zetten, plinten die als puzzelstukjes in elkaar zijn geschoven maar niet gelijmd, gordijnen die met spelden aan elkaar zitten, het zijn slechts kleinigheidjes waar de eigenaren van het eerste blok tegenaan liepen na de oplevering van de appartementen. De bezitters van het appartementencomplex aan de Czaar Peterstraat zijn in de loop van het jaar tegen veel grotere problemen opgelopen.
       
Haard
        „Het ergste vind ik nog die gashaard”, wijst de bewoonster van het winnende appartement dat door Lieke en Michon werd verbouwd, op een knots van een kachel die de halve muur in beslag neemt.
              „Kennelijk hebben de klussers een deal gesloten: zij de haard, de leverancier publiciteit. De kachel heeft het maar één keer gedaan, dat was in het programma te zien. Omdat de beoogde reclame nooit tot stand is gekomen, geeft de firma nu geen thuis. Van geen enkel apparaat in dit huis hebben we een bon. Alle facturen moesten naar SBS, in verband met de btw-aftrek geloof ik. Als mijn wasmachine stuk gaat, ben ik nergens.”
        Toen leverancier Ton van Dam van Openhaarden hoorde dat de eigenares met deze krant had gesproken, kon er opeens wel van alles. Sinds afgelopen woensdag zitten de bewoners er weer warmpjes bij. De woningen aan de Czaar Peterstraat werden op 5 december 2004 geveild. De oplevering vond in februari van dit jaar plaats. „Het was schandalig”, herinnert de eigenares zich die het appartement van Wina en Jochem kocht. „De pakken jus d’orange, glazen en etensresten van de kijkdagen stonden nog her en der in de woning. Een schoonmaakploeg op kosten van SBS zat er natuurlijk niet in.”
              Tijdens een korte rondleiding komen er steeds meer gebreken boven water. Wijzend op de muren: „Sommige dingen zijn echt prutswerk. In de badkamer zitten gewoon latjes in de deurpost in plaats van stevige kozijnen. De trap staat niet goed, de plint bij de terrasdeur zit alleen in de grondverf, elektriciteitsdraden lopen open en bloot over de balken. Maar dat zijn dingen waarop ik bij de koop niet ben afgegaan, hoor. Ik ging voor het licht, dit appartement heeft een fantastische lichtinval!”
        Hoe gemakkelijk stapt de bewoonster heen over het ontbreken van een handleiding van de combiketel, het niet functioneren van de designradiator in de badkamer, de lekkage die dit voorjaar werd veroorzaakt door een ondeugdelijke afvoer. Het feit dat ze als vermeende inbreker door de politie van haar bed werd gelicht, wuift ze gemakshalve weg.
       „Die man deed natuurlijk gewoon zijn werk. Tijdens de bouw heeft SBS een alarmsysteem geïnstalleerd en een bewakingsabonnement afgesloten. Omdat dat op hun naam staat, hebben wij daar geen codes van. Die nacht ging het alarm af, maar wij hadden er geen flauw benul van hoe dat ding uit moest. ’Wie bent u?’ vroeg de gealarmeerde politie toen ik de deur open deed. ’Ik ben de bewoonster, maar wat komt u eigenlijk doen?’ reageerde ik verbaasd. Tja, dan krijg je een hele discussie. Later ook nog met SBS 6, maar dat leverde niks op. Toen hebben we het zelf maar opgelost.”
En, daar draait het ten slotte allemaal om: het technische rapport dat ik heb laten opstellen ziet er prima uit. Wat dat betreft hoeven de nieuwe kopers van Het Blok zich nergens zorgen over te maken!”
       
De huidige bewoners willen niet met naam en toenaam worden genoemd.

bron: telegraaf