Auteur Topic: Kro Detective's : Opvolger van Morse & Murder City  (gelezen 1956 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Kro Detective's : Opvolger van Morse & Murder City
« Gepost op: 14-09-2005, 14:38:56 »
Jaaaaaaaaaaaaaaa  ::bravo:: ::ok::

Citaat
KRO koopt nieuwe detectives aan

De KRO heeft opnieuw een aantal detective series gekocht. Zowel de opvolger van Morse, de nieuwe detectiveserie Jericho, Taggert en een nieuwe serie van Murder City zullen op termijn bij de KRO op de televisie te zien zijn.


De opvolger van Morse, met zijn voormalige sidekick Robbie Lewis in de hoofdrol, is één van de nieuwe aankopen van de KRO. Over de definitieve titel wordt nog nagedacht. Als voorlopige werktitel wordt Lewis’ Repuation gebruikt.

Verder kocht de KRO de bijzondere nieuwe serie Jericho met Robert Lindsay in de hoofdrol, gespeeld in een jaren vijftig setting. Het tijdsbeeld van de vijftiger jaren geeft de serie een meerwaarde, onder meer door de elegante mode en een kijkje in het Britse rangen en standensysteem met veel intriges. De serie is eigentijds en spannend gemaakt.

Ook de vervolgserie van de bekende serie Murder City is straks bij de KRO te zien. De eerste serie werd afgelopen winter al door de KRO uitgezonden.

Tot slot heeft de KRO Taggart aangekocht, de Schotse detective met Alex Norton in de hoofdrol als Detective Matt Burke.

De uitzenddata van de nieuwe series zijn nog niet gepland. Zodra er meer bekend is, staat deze informatie op www.detectives.kro.nl

Mignon Huisman, Hoofd Aankoop & Coproducties, is blij met de nieuwe aankopen. “Ook dit zijn weer typische KRO detectives. Ze hebben alles te maken met de dilemma’s van het dagelijks leven, zijn onderhoudend terwijl het toch ergens over gaat. Dus niet geweld om geweld, veel bloed etc. Het zijn stuk voor stuk verhalen over wat mensen bezield, haat, liefde, machtswellust, frustratie en dat alles geplaatst in een perspectief van goed en kwaad. Geweldig om te zien hoe de Britten in zo’n plot ook altijd een prachtige gelaagdheid weten aan te brengen, met geweldige acteurs.”

Ben zelf zeer benieuwd naar de opvolger van Morse  ::jaja::

Had er al eerder over gehoord trouwens :) Zal niet eenvoudig zijn met hooggespannen verwachtingen, zeer benieuwd wat ze ervan gaan maken. Tenslotte was Morse wel een een serie die ruim een decennium geleden speelde (hoewel in sommige opzichten tijdloos). Kan een figuur als Lewis de serie dragen en hoe gaan ze dat doen ;)

Murder City vond ik verfrissend toen ik het vorig jaar voor het eerst zag. Allereerste indruk was : what the..??  :-X Vooral de licht neurotische en excentrieke figuur Luke Stone was even 'wennen' maar vooral de interessante plots en humor die erdoor verweven zit vond ik verrassend  ::ok::

Benieuwd wat het nieuwe Detectiveseizoen gaat brengen, heb er zin in  ;D ::ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kro Detective's : Opvolger van Morse & Murder City
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2005, 22:40:19 »
Murder City ::bravo:: Luke Stone is idd ff wennen, maar hij maakt er wel een leuke serie van. Waking the Dead is ook een goede serie, maar die is nu weer afgelopen. Nu zenden ze Midsomer Murders weer uit, maar daar zijn ze in België pas mee begonnen, die volg ik nu daar. Gelukkig hebben we nog altijd wel iets op video om dan te kijken. :)

En Taggart is ook goed ::ok::soms moet ik ff denken wie hoort nu ook alweer waar bij, t zijn er nu zoveel ;D. Enig idee of Blue Murder nog terugkomt? Volgens IMDB.com loopt ie nog steeds, die vond ik ook leuk.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kro Detective's : Opvolger van Morse & Murder City
« Reactie #2 Gepost op: 15-09-2005, 21:03:49 »
Ik moet er eens vaker aan denken om tijd te maken om ernaar te kijken, want het is wel leuk om naar te kijken. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)