Auteur Topic: stel je vragen aan Josephine  (gelezen 23449 keer)

Offline josephine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • stop - breathe - think - act!
stel je vragen aan Josephine
« Gepost op: 16-09-2005, 15:26:33 »
hallo forumbezoekers,

leuke site!
Ben momenteel wel druk, maar reageer natuurlijk op forumvragen.
Veel plezier met de komende afleveringen; ook ik ben benieuwd hoe e.e.a. wordt verbeeld. Want erbij zijn is anders dan het terug zien.

Josephine



Lorelei: sticky gemaakt en foto toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 19-09-2005, 09:37:56 door josephine »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2005, 15:28:51 »
Hallo Josephine  ::joehoe::

Ik heb even geen vragen, maar wil wel even zeggen dat ik je  ::ok:: vind.

 ::zwaai::

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2005, 04:05:40 »
Hoi Josephine!

Leuk dat je de tijd neemt om onze vragen te beantwoorden en welkom op ons forum!  :)

Zal binnenkort misschien wat uitgebreidere vragen hebben, maar voor nu deze:

Denk je dat jouw kennis van het Maleisisch en het Oosten je bonuspuntjes heeft opgeleverd bij die eerste stemronde van wie op Koh Muk 'hoorde'? Ten slotte vormde je een niet onbelangrijke communicatieve link tussen de rest en de de oude zeenomaad? Die eerste stemronde was natuurlijk strategisch neem ik aan wel een heel belangrijke om te winnen om je te kunnen 'settelen'?
M.a.w. als het zo was geweest dat het programma zich bijvoorbeeld in de woestijn of in Zuid-Amerika had afgespeeld (zuiver hypothetisch uiteraard ;) ) denk je dan dat je kansen anders hadden gelegen of was het meer je algemene flexibiliteit cq aanpassingsvermogen waar men op reageerde?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2005, 10:46:34 »
Josephine, 2 vragen:

Stop breathe think act. Dit is een richtlijn, bekend in de duikerswereld, voor handelen onder water in een panieksituatie, zou je uit kunnen leggen waarom je juist dit hebt gekozen als titel voor dit topic?
Of moet dit misschien worden gezien als een aanwijzing bij het reageren op dit topic?  ;)

Ik meen dat ik het al eens ergens gelezen heb maar je geeft hier opnieuw aan erg benieuwd te zijn naar de wijze waarop e.e.a. wordt verbeeld op TV., want erbij zijn is anders dan het terugzien, schrijf je. Bedoel je hiermee dat het verhaal zoals dat op TV wordt geschetst afwijkt van de gebeurtenissen zoals jij die hebt waargenomen of bedoel je meer dat de (emotionele) beleving anders is?
« Laatst bewerkt op: 17-09-2005, 13:30:32 door Castor_en_Pollux »

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #4 Gepost op: 18-09-2005, 22:01:47 »
Nu snap ik waar de topictitel vandaan komt. Leuke trui!  ;D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #5 Gepost op: 18-09-2005, 23:08:28 »
Ja, ik denk dat die vraag wel kan vervallen.
Als je het T-shirt zelf draagt is het risico het rijtje in omgekeerde volgorde te lezen overigens wel groot. ::)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: stop - breathe - think - act
« Reactie #6 Gepost op: 18-09-2005, 23:10:32 »
Als je het T-shirt zelf draagt is het risico het rijtje in omgekeerde volgorde te lezen overigens wel groot. ::)

::rofl:: Gelukkig bedoel je daar natuurlijk niks mee... ::pinokkio::
Geniet nooit met mate...

Offline josephine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • stop - breathe - think - act!
re: tot zover
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2005, 09:37:07 »
@ Megan: Ha Megan, dank voor je leuke reactie!

@ Lorelei: ik weet niet of mijn Maleis geholpen heeft, wel denk ik op zich het feit dat ik lang in Azië heb gewoond; zoals Agnes al zei in het interview: Gianni en Joos passen het meest op het eiland (in haar ogen). Dus wellicht dat dit heeft meegespeeld. Had het programma zich afgespreeld in de woestijn, dan was het denk ik hetzelfde geweest. Aanpassing aan een andere cultuur, klimaat en omstandigheden zit hem denk ik vooral in je eigen instelling; niet zozeer in wat precies die andere cultuur is.

@ Castor_en_Pollux: inderdaad, het is een richtlijn in de duikerswereld. Ik gebruik hem tijdens trainingen, coachsessies én in synerdive.com, een training die ik heb ontworpen in combinatie met duiken en die plaatsvind in Dahab (Egypte), Mexico en Koh Chang (Thailand). Deze analogie is op zeer veel situaties toepasbaar. En aangezien het op mijn t-shirt stond was het als topic titel bedoeld ter herkenning, meer niet  :)

En wat betreft de beleving: de tijdbeleving is heel anders. En ook het tempo: er zijn natuurlijk maar zoveel minuten per aflevering, terwijl er veel meer dingen gebeuren. Er moeten door de redactie dus keuzen worden gemaakt, wat wordt belicht en wat niet. Begrijpelijk. En daarom ook verassend om te zien. En dan natuurlijk de belevenissen van de medespelers op het vasteland, terwijl ik op Koh Muk zat.

Tot zover weer even. ben benieuwd naar het vervolg! ;D

Josephine

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2005, 16:39:43 »
Hé Josephine!

Pascal noemde je op een bepaald moment een manwijf. Wat vond jij daarvan?

Groeten,
Willem

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2005, 16:43:54 »
 ::zwaai:: ::zwaai:: Josephine

Toen je uitgekozen werd voor Terra Incognita wat dacht je toen, en heb je voorbereidingen gedaan voordat Terra Incognita begon en ik vind het geweldig dat je Maleis kent ik ben zelf kwart indonesisch en kan maar een paar woorden  ::rofl:: ::ok:: ::ok::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2005, 11:29:15 »
ligt het voor de hand om maleis in thailand te spreken?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #11 Gepost op: 21-09-2005, 16:19:45 »
Wat wist je nu eigenlijk wel van wat er te gebeuren stond, voordat je aankwam?
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #12 Gepost op: 24-09-2005, 20:03:06 »
Ben je van plan om ooit nog eens terug te gaan naar Koh Muk en waarom?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #13 Gepost op: 29-09-2005, 00:43:08 »
Net5/ Sbs heeft verzocht om de kandidaten niet op het forum vragen te laten beantwoorden. Zij hebben wel de mogelijkheid geboden een eventuele chatsessie te organiseren met de kandidaat als hij/ zij dit wil.

Blijf dus vooral je vragen verzamelen, hopelijk kunnen ze dan later alsnog worden beantwoord ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #14 Gepost op: 3-10-2005, 22:47:30 »
Ik vraag me af in hoeverre die ruilhandel ook vanuit eigen iniatief kan of mocht komen. Hebben jullie ook zelf op eigen idee eten verzameld o.i.d. om rijst te krijgen of iets anders? Als je een echte zeenomaad bent, wacht je natuurlijk niet op een opdracht van de spelleiding maar doe je dit op eigen iniatief. Als Bob 6 roggen kan vangen op 1 dag (weet niet of dat zo was) dan kon ie de volgende dag ook best weer wat gaan vangen wat je dan kon ruilen.

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stel je vragen aan Josephine
« Reactie #15 Gepost op: 7-11-2005, 13:31:35 »
Heb je sinds Machteld ook z'n hekel aan schapen gekregen  ;)
denk aan Mick en alles wat ie deed