Auteur Topic: [Column] Big Brother 5; De Bevalling  (gelezen 2790 keer)

Offline Nīcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
[Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Gepost op: 17-09-2005, 22:47:02 »
De Bevalling

Door: Daedalus

"Het is 6 uur, Nederland komt Thuis®."
Winston zit gestresst aan de tafel.
"Ja beste mensen," zegt hij in de camera, "misschien heeft u het al gelezen op talpathuis.tv, enkele uren geleden zijn in het Big Brother huis de eerste weeėn waargenomen bij Tanja. We schakelen nu live over naar Aalsmeer, waar Bridget en Ruud zijn. Hallo Bridget en Ruud!"
Op de monitor achter Winston is te zien hoe Ruud nonchalant het beeld inslentert, terwijl Bridget halsoverkop, half struikelend over haar hakken het Big Brother decor indendert.
"Ruud?" probeert Winston nog een keer.

"Hai Winston," reageert hij quasi-geļnteresseerd.
Winston probeert te bedenken hoe hij zijn eerste vraag gaat formuleren, maar Bridget is hem voor: "Op nog geen 25 meter hiervandaan in het Big Brother huis is Tanja momenteel aan het bevallen van de allereerste Big Brother baby ooit. Een paar uur geleden is door Rob in de dagboekkamer gevraagd of er medische hulp voor Tanja kon komen."
Tanja zelf had wel krampen gevoeld, maar vond het niet nodig dit te melden aan Big Brother. "Het zal wel niks zijn," had ze gezegd.
We krijgen beelden te zien van een bezwete Rob in de dagboekkamer. "We hebben nu hulp nodig!" riep hij. We zien hoe de verloskundige de woonkamer in kwam rennen. "Ik wil niet voor al die camera's bevallen hoor," zei Tanja. In de achtergrond zien we Tanja's moeder en Hummie met een contract wapperen. Joost keek bezorgd vanuit de roeimachine. Hij was op dat moment al 5 uur voor de weekopdracht aan het roeien. Roel en Lieske lagen in bed en hadden geen idee wat er aan de hand was. Dan Bridget. Het 'Big Brother-live' logo komt in beeld.

"Zo is het dus allemaal begonnen," zegt ze, "we gaan nu live kijken wat er in het huis gebeurt." Ruud kijkt weg van de camera, vermoedelijk naar een monitor.
Ondertussen zit Ingrid in de roeimachine. Tanja ligt op een geļmproviseerd bed, midden in de woonkamer. Rob is er lege vuilniszakken onder aan het leggen. Chantal neemt de zelfinseminatieset nog eens door. Roel en Lieske liggen in bed. Ze hebben geen idee wat er aan de hand is.

"Nu wordt het toch tijd dat je zelf wat gaat doen," zegt de verloskundige. Ze heeft geen zender, dus we horen haar erg slecht.

"Hoe ver is het?" vraagt Rob. De verloskundige zegt dat het bijna zo ver is. We zien een bezorgde Bridget. Ruud. Winston, Bridget. Tanja doet haar uiterste best zo min mogelijk zelf te doen.

"Ik dacht dat het vanzelf zou gaan," kermt ze. De camera zoomt nog net iets verder in. Er lijkt schot in de zaak te zitten. Tanja puft en vraagt of Rob een sigaret aan wil steken en dan de rook in haar gezicht wil blazen. Rob weigert en Tanja wordt kwaad. Joost is buiten gaan zitten. Hij is bang dat zijn lievelingsshirt vies wordt.
De verloskundige meldt dat het hoofdje er al bijna is. Ze heeft geen zender, dus Bridget is van mening dat de mededeling herhaald moet worden.

"Lieve schat, je doet het heel goed," meldt Rob. Als een dolle loopt hij rond het bed en assisteert de verloskundige waar hij maar kan.
Dan horen we een geluid wat nog het meest lijkt op een platgeperste meloen, gevolgd door het gehuil van een kindje. Het kindje heeft geen zender.

De verloskundige legt het kindje op Tanja's borst. Het kindje huilt. Tanja kijkt alsof ze er wel wat meer van had verwacht. Roel en Lieske hebben niks door. Joost zit in de tuin, Ingrid roeit, Chantal pakt het tuutje uit het pakket. Rob kijkt verwonderd en zegt: "Het is een meisje!"

Geef hier onder een mening over dit Column geschreven door : Daedalus
« Laatst bewerkt op: 17-09-2005, 23:10:11 door Nīcky »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2005, 23:05:29 »
:o Je bent wel de laatste alinea vergeten! De slotwoorden zijn juist zo mooi.
The British are not impressed.

Offline Nīcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2005, 23:08:30 »
:o Je bent wel de laatste alinea vergeten! De slotwoorden zijn juist zo mooi.

Veranderd   ::ok:: Hartstikke bedankt voor je verslag ik vindt het heel mooi verwoord

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2005, 00:52:35 »
 ::rofl:: Briljant verslag. Ik zie BB bijna nooit, maar ik kan me goed voorstellen dat het zo gaat worden!  ::ok::
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2005, 01:14:32 »
:) Dank!
The British are not impressed.

Offline Nīcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #5 Gepost op: 19-09-2005, 01:15:11 »
::rofl:: Briljant verslag. Ik zie BB bijna nooit, maar ik kan me goed voorstellen dat het zo gaat worden!  ::ok::

Ja het zou best eens kunnen  ::jaja::  ::ok::

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2005, 08:35:49 »
Whoehahaha,hij`s goed daedalus!! ::rofl::
Ik zie het gewoon helemaal gebeuren!
erg leuk en grappig geschreven! ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2005, 11:57:33 »
::trots::
The British are not impressed.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2005, 20:58:14 »
Klasse, Daedalus!!
Ik lees niet vaak columns (:$) maar deze wel! (De titel sprak me aan!)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2005, 23:18:34 »
:P Ik vind de titel nog het minst van al. Had liever iets literairs gehad, maar kon dat zo gauw niet verzinnen.
The British are not impressed.

Offline Nīcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #10 Gepost op: 10-10-2005, 11:52:47 »
:P Ik vind de titel nog het minst van al. Had liever iets literairs gehad, maar kon dat zo gauw niet verzinnen.

Nee absoluut niet vond de titel juist super leuk  ::ok:: ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #11 Gepost op: 10-10-2005, 15:48:49 »
Tja, weet je wel gelijk waar het over gaat.
The British are not impressed.

Offline Nīcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] Big Brother 5; De Bevalling
« Reactie #12 Gepost op: 10-10-2005, 17:21:41 »
Tja, weet je wel gelijk waar het over gaat.

Zo is dat  ::rofl:: ::jaja::