Auteur Topic: Survivor: De Afleveringen  (gelezen 20271 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #40 Gepost op: 19-11-2005, 16:44:49 »
Op Obscura verwelkomt ikke gewoontegetrouw de 2 nieuwelingen. “Welkom op Obscura!” “Wie ben jij?” vraagt EIDM. “Ik ben het geheime 25ste expeditielid en zal jullie een rondleiding geven in jullie nieuwe woonplaats.” “Ow leuk” zegt Juudith. Terwijl ikke vol enthousiasme zijn nieuwe kampbewoners rondleidt, genieten de andere Obscurianen van de ruimte nu dat de rotsblokken zijn opgeruimd. “Zeg eens, Giorgio, heb je nu werkelijk niet aan die bananen gezeten?” vraagt Willem. Giorgio keert zijn blik af en laat zijn hoofd op Liekes schouder rusten. Als hij inslaapt, kruipt Lieke stilletjes weg en vertelt Willem dat Giorgio inderdaad de banaan opgegeten heeft omdat hij zich ongelooflijk slap voelde. “Dat kan best zo zijn, maar hij is niet de enige. We hebben allemaal honger.” “Weet ik wel” zegt Lieke “maar Giorgio zit er het meest door van iedereen. Je weet zelf ook dat hij de laatste fase niet zal halen omdat hij te weinig krachten heeft.” “Daarin heb je gelijk. Ach ja, wat is nu 1 banaan?” Lieke glimlacht naar Willem en de twee besluiten de discussie als gesloten.

MC: “Het is weer tijd voor de Robinsonproef! Vandaag gaan jullie per kamp 5 vragen en antwoorden verzinnen waarvan jullie denken dat het andere kamp het antwoord niet weet. We gaan namelijk een quiz houden om de winnaar van de huidige proef te bepalen. De prijzen zijn een witte en een zwarte stem als ook 1 populariteitsstem per lid van het winnende team. De leider geeft het antwoord maar jullie mogen uiteraard als team overleggen ”
Daisy: “Voor deze speciale gelegenheid hebben we Lorelei gevraagd om de quizmaster van vandaag te assisteren en dat is niemand minder dan Test!”

Na luid applaus zetten de Survivors zich aan het werk. Een half uurtje later worden de vragen ingeleverd en kan de quiz beginnen.

Test: “OK jongens, iedereen veel succes! Als jullie antwoord goed is, ga ik gewoon door. Is het fout, dan geef ik het juiste antwoord. De eerste vraag is voor Kamp Zuid: op welk van de vier eilanden is Kamp Noord teamlid Jutta nog nooit geweest?”
Koekoe: “Holy Isle”
Test: “De volgende vraag is voor Kamp Noord: van welke band is Daisy mega-fan?”
Guikie: “Makkie: Lifehouse.”
Test: “Zuid, wie is het grote voorbeeld voor de leider van Kamp Noord, Guikie, naast Oprah Winfrey?”
Koekoe: “Euhm, Chriz?”
Test: “Fout, het juiste antwoord is Dr Phil. Noord, hoeveel keer is Daisy in een rode outfit in "Bar Tropicana" vanaf het prille begin tot op datum van vandaag geweest?”
Guikie: “30 keer?”
Test: “Fout, 73 keer.”
Lorelei: “Het gaat gelijk op: 1-1.”
Test: “Zuid, welk Kamp Noord teamlid kan eventueel zijn/haar eigen restaurant gaan beginnen, als hij/zij deze editie van Survivor wint?”
Koekoe: “Guikie, hij weet immers alles af van ingrediënten: hij doorstond de cocktailproef met gemak.”
Test: “Noord, hoe lang heeft Kamp Zuid bestaan,voor het onder het wateroppervlak verdween, en de bewoners elders werden ondergebracht?”
Guikie: “9 dagen”
Test: “Zuid, welke Survivors hebben genoeg van al het verhuizen tijdens Survivor?”
Koekoe: “EIDM en Juudith. Juud heeft immers al 3 leiders gehad.”
Chriz: “Wat een geluk dat ze nu niet meer hoeven te verhuizen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #41 Gepost op: 19-11-2005, 16:45:14 »
Test: “Noord, gedurende de voorstelling van de teams, had Aquagonie ervoor gekozen om tijdens de voorstelling muziek te spelen. Hoeveel keer werd het woord CATWALK gezongen?”
Guikie: “4 keer”
Lorelei: “Het blijft een nek-aan-nek-race: 3-3!”
Test: “Zuid, welk beroep gaat Jutta beoefenen als ze uit de expeditie ligt?”
Koekoe: “Paaldanseres?”
Test: “Fout, het antwoord is balletdanseres. Noord, als jullie de volgende vraag goed beantwoorden, winnen jullie. In de song van Aquagonie werd een land genoemd, welk land was dat?”
Guikie: “Indië”
Test: “Mispoes, het juiste antwoord is Japan.”
 Lorelei: “De eindstand is 3-3. Wat nu?”

Daisy en MC gaan even in overleg. “Het was een spannende quiz met pittige vragen. Beide kampen winnen” deelt MC mee. “Dit betekent dat iedereen een populariteitsstem krijgt. Tevens mogen beide leiders nog een zwarte en een witte stem verdelen” zegt Daisy.
Guikie: “Jutta krijgt de witte stem en Nostra de zwarte.”
Koekoe: “Eirc mag de witte stem hebben en ik neem zelf de zwarte stem.”
MC: “OK, hartelijk dank Test en Lorelei, jullie mogen terug naar de bewoonde wereld en jullie, Survivors, jullie mogen terug naar jullie kamp.”

Kamp Noord gaat forellen barbecuen en Kamp Zuid houdt het op een tropische vruchtenmengeling. Iedereen gaat vroeg slapen: de laatste dagen waren zowel mentaal als fysiek een uitputtingsslag.

Op Obscura zijn het zware tijden. Vooral Giorgio, kolko en Aitan zitten erdoor. De kersverse Obscurabewoners EIDM en Juudith proberen hen wat op te beuren en Nicky is samen met Tinuzzz, ikke en Faabjuh op voedselexpeditie geweest zodat er ietsje meer te eten is. Lieke doet haar uiterste best om Giorgio te troosten in deze moeilijke tijden. “Nog even Giorgio” “Zolang jij er bent, mag het nog een eeuwigheid duren Lieke” Lieke geeft Giorgio een dikke zoen. Ondanks de zware tijden, leeft iedereen in harmonie. Althans dat lijkt zo, want iedereen is volop bezig tactische plannetjes uit te broeden: de laatste fase nadert …

Daisy: “Tijd voor een nieuwe eliminatieproef. Vandaag is het erop of eronder: val je vandaag af, dan kom je niet in de laatste fase. Laten we maar niet denken, maar doen. Jullie zitten nu al een paar weken op het eiland en zijn inmiddels fervente viseters. Jullie weten ondertussen wel hoe je het beste vis kan vangen. De winnaars zijn diegenen die de meeste vis weten te vangen. De twee Survivors met de minste vissen vallen af. Jullie krijgen 3 uur de tijd. Succes!”

Terwijl de Survivors zich klaarmaken voor een visavontuur, haalt een helikopter MC op. Deze brengt hem naar Obscura. MC: “Jongens, wakker worden!” Faabjuh: “Huh, wat?” Robbie: “MC!” MC: “Yep, it’s me. De tijd is aangebroken. Over 30 minuten gaan jullie Obscura verlaten. Hier bij de uitgang liggen allerlei atributen om een vlot te bouwen. Jullie moeten namelijk vanuit deze grot naar voormalig eiland Infernius zien te komen. De twee die hier als eerste aankomen, komen terug in het spel. Dus ik zou zeggen, pak jullie spullen en bereid jullie voor op een slijtageslag!
« Laatst bewerkt op: 26-11-2005, 16:40:07 door Daisy »
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #42 Gepost op: 26-11-2005, 16:40:22 »
Aflevering 10:

De Obscurianen raken in paniek! Faabjuh: “Robbie, waar is mijn tandenborstel!” Megan: “EIDM, heb jij mijn nachtjapon gezien?!” Maar dan heeft MC nog een laatste mededeling: “Wij hebben met de dokter gesproken en wij hebben besloten dat Willem niet mee kan doen aan deze proef. Hij is de laatste dagen te verzwakt geraakt. Willem, helaas eindigt Survivor hierdoor voor jou definitief.” Willem staat versuft op. Voordat hij afscheid kan nemen valt hij flauw. De dokters snellen toe en brengen hem snel weg, naar de Eerste Hulp.

De andere Survivors zijn ondertussen begonnen aan hun visproef. Eirc en Koekoe gooien rustig hun hengel uit, terwijl Nostra en Eefjuhh nog lopen te prutsen met hun hengel. Nostra: “Ik heb nog nooit gevist.” Chriz: “Dat moet je maar wat meer doen op het eiland.” Xmoix: “Wat weet jij daar nou van, je zit niet eens bij hem op het eiland.” Chriz: “Maar wel gezeten.” Xmoix: “Maar nu nie…” Dan klinkt er een hoop geschreeuw! “Ik heb beet, ik heb beet!” Het is Eirc.  De rest kijkt jaloers naar Eirc en vist verder. Dan klinkt er opeens een grote plons. Nostra: “O mijn god…”

De rest van de Obscurianen heeft hun spullen gepakt. Ze zijn er klaar voor. MC: “Goed, het spel gaat beginnen. Hier achter mij liggen alle benodigdheden voor de oversteek. De eerste twee personen die de overkant bereiken, komen terug in het spel. Voor de nummer 3 en 4 is er ook nog niks verloren, want …” Dan gaat MC’s telefoon af. “He Dais, zeg het eens … wat zeg je … mijn hemel. Ja … maar ik sta hier met 12 Obscurianen de willen gaan beginnen, ik kan niet weg, red je het alleen? Niet? O maar wacht ik weet al iets, ik kom eraan!” MC holt richting een aanvliegende helikopter: “Jullie moeten nog even wachten, ik moet dringend weg, maar ik heb twee vervangers die mijn honneurs zo meteen zullen waarnemen. Als zij arriveren mogen jullie beginnen.” De Obscurianen blijven verbaasd achter.

MC arriveert even later op Battle Island. Nostradamus is helemaal van slag, Eirc ligt in tranen en Eefjuhh is verstijft van angst. MC: “Dais, wat is er gebeurd?”

Flashback
Guikie: “Wow! Ik heb beet!” Nostra: “Dat is snel, wel trekken, het ziet eruit als een taaie.” Guikie: “Zeker, pff, hij wil niet!” Nostra: “Zal ik ff … o mijn god, Guikie laat niet los.” Guikie: “Wat….”

Nostra: “Maar toen was het al te laat. De haai sleurde hem mee het water in. Eefjuhh en ik probeerde nog wat te doen, maar het was te laat en ook de crew kon niks doen.” Daisy: “Maar we weten niet waar hij is, voor hetzelfde geldt dobbert hij ergens op zee rond.” Eirc: “Ik ken haaien *snik* en ik geloof niet dat goed kan aflopen *snik*” Koekoe troost zijn maatje. Jutta: “Kom op, we moeten verder, je wil toch nog niet weg?” Die opmerking schiet Eirc in het verkeerde keelgat: “Kan jij alleen maar aan het spel denken? Guikie was een topgozer en nou is hij weg. Ik kan dit niet meer!” Eirc smijt zijn hengel weg, gooit zijn gevangen vis de zee in en rent het bos in. MC gaat hem achterna. Daisy: “Goed, de opdracht gaat verder, degene met de minste vis valt af. Dus nog even doorvangen.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #43 Gepost op: 26-11-2005, 16:41:08 »
Op Obscura wachten de kandidaten op wat komen gaat. Dan komt er een helikopter aan. En dan stappen Test en Lorelei uit! Lorelei: “Ons vliegtuig terug vertrekt morgen pas, dus we kunnen nog wel even helpen. Zijn jullie er klaar voor? Ja? Test, los jij het startschot.” Test pakt het pistool met rubberkogels en wil schieten. Maar het gaat helemaal fout en hij raakt Kolko. Kolko: “Auw, auw, help, ik ben gewond!” Giorgio en Aitan rennen op hun maatje af. Lorelei: “Knuppel, wat doe je?” Test: “Ik heb geen idee.” De EHBO snelt toe en voert Kolko af. Lorelei: “De rest mag nú beginnen.” Terwijl Aitan en Giorgio hun maatje Kolko uitzwaaien, begint de rest aan het bouwen van vlotten. Faabjuh, Ikke, Tinuzzz en EIDM besluiten samen te werken en beginnen aan 4 persoonsvlot. Nicky en Megan besluiten een gok te nemen en duiken direct het water in om al zwemmend de overkant te bereiken. Juudith, Giorgio, Robbie en Lieke beginnen aan een eigen vlot. Robbie is al snel klaar en duikt als eerste vlotbouwer het water in. Maar Aitan staat nog aan de kant. Hij kan het gebeuren rond Kolko niet vergeten. Aitan: “Ik kan zo niet verder, ik kan het emotioneel niet meer aan. Ik geef op.”

De vissenvangers zijn inmiddels bekomen van de schrikt. Met name Koekoe en Chriz gaat het vissen goed af, ze vangen de ene na de andere. En ook Eefjuhh begint het vissen onder de knie te krijgen. MC heeft ondertussen Eirc getroost en hij is ook verder gegaan met vissen. Maar Eirc vangt geen enkele vis meer. En sinds hij zijn eerste gevangen vis heeft weggegooid, staat hij nog op 0. Ook bij Nostra en Jutta gaat het niet al te best. Maar dan heeft Jutta opeens beet en hoe. Een joekel van een vis! Xmoix: “Geef mij er zo een zeg, die is zwaarder dan mijn 4 kleine visjes bij elkaar!” Jutta is apetrots op haar vangst. Eirc en Nostra zijn jaloers.

Ondertussen liggen alle overige 10 Obscurianen in het water. De voorsprong van Megan en Nicky slinkt met zienderogen. Met name Nicky zit er helemaal door. Nicky: “Ik kan niet meer.” Megan: “Je moet, kom op zet door, het is niet ver meer. En ik dacht dat jij zo’n zwemfanaat was? Nicky: “Dat klopt, maar niet ver meer? We zijn net vertrokken. Het is 6 kilometer zwemmen en we hebben nog geen kilometer afgelegd, dit redden we nooit.” Hij heeft het nog niet gezegd of de vlot van Robbie vaart hen voorbij. En kort daarom komt ook het megavlot van Faabjuh, Ikke, Tinuzzz en EIDM voorbij gevaren. Nicky is het zat en roept vanuit het water: “Loor, haal me eruit, ik geef op!” Op het vlot krijgt Faabjuh plots een idee. Faabjuh: “EIDM, Ikke,een haai!” Ze draaien zich verschrikt om. Faabjuh geeft ze een zetje en EIDM en Ikke  kukelen het water. EIDM komt hoestent en proestend boven. EIDM: “Argh, ik heb water ingeslikt.” Ze hoest het uit. De boot met Lorelei en Test komt aangesneld en halen ook EIDM uit het water.

Op Battle Island wordt vrolijk doorgevist. Xmoix is aan een opmars begonnen. Ze heeft van Koekoe visles gekregen en heeft zojuist een joekel van een vis aan de haak geslagen. Koekoe is zelf gestopt met vissen, aangezien hij er genoeg denkt te hebben gevangen. MC: “Er is nog een uur te gaan, daarna worden alle vissen gewogen en wordt er bepaald wie er weg moeten.”

De tocht van de Obscurianen gevorderd gestaag. Faabjuh, Megan en Tinuzzz nemen een ruime voorsprong op de rest. Inmiddels zakt Robbie een eind terug. Hij moet zijn harde start bekopen. De dames Juudith en Lieke zijn aan een opmars bezig. Ze naderen Robbie met rasse schreden. Ikke bungelt eenzaam achteraan, hij is in zijn eentje niet vooruit te branden. Met nog 2 kilometer voor de boeg houdt hij de eer aan zichzelf. En dan zijn er nog 6 Obscurianen in de race. In wat zij denken voor 4 plaatsen ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #44 Gepost op: 26-11-2005, 16:41:45 »
Dais: “Nog 1 minuut en dan moeten de hengels neer!” Koekoe, Chriz en Eck leunen heerlijk achterover. Zij voelen zich veilig. De rest vist door. En dan zit de tijd erop. MC: “Jullie moeten nu jullie emmers inleveren. Zenuwachtig leveren de kandidaten hun emmers in. Daisy en MC gaan wegen. MC: “Goed. Eirc … jou emmers is leeg, hoe kan dat?” Eirc: “Ik heb er genoeg van, dat gedoe met Guikie en die reacties erop, met die mensen kan ik niet samenwerken. Dus ik heb mijn vangsten direct weer in de zee gegooid.” Daisy: “Maar dat betekent dat je de samensmelting net niet haalt.” Eirc: “Het zij zo.” Koekoe: “Buddy! Nee! Wat doe je me aan.” Koekoe omhelst Eirc. Daisy: “Omdat Guikie nog steeds zoek is, is hij de tweede afvaller, dat betekent dat de er van de rest niemand weg hoeft!” De rest juicht. Ze hebben de tweede fase bereikt!” MC: “Maar juich niet te vroeg. Wij hebben ook de emmer van Guikie gewogen en het bleek dat er één Survivor was die minder vis heeft gevangen dan Guikie. Normaal zou deze Survivor nu weg moeten. Maar hij of zij krijgt een herkansing, vanwege Guikie’s vermissing. Deze Survivor krijgt bij de volgende eilandraad alvast één tegenstem. En deze Survivor is … Nostradamus!” Nostra: “Shit!” Koekoe: “Amai!” Daisy: “Goed, Eirc, jij mag met mij meelopen, de rest blijft met MC hier. MC: “Juist, want het is hier wachten op nog 2 survivors.” Eck: “Huh?” MC: “Ja, want de afvallers van Survivor gingen niet naar huis, maar speelden in het geheim verder. Hier vlakbij ligt een grot waarin zij al die weken moesten overleven. Als jullie dachten dat jullie het zwaar hadden, nou dan weten jullie niet hoe zwaar zij het gehad hebben. Zij houden nu een zwemtocht naar Infernius. De snelste twee zullen zich zo meteen bij jullie voegen.” En toen was het wachten …

Want de ontknoping is aanstaande. Het vlot met Faabjuh, Megan en Tinuzzz gaat als een speer. Maar dan maakt Tinuzzz een stuurfout , het vlot slaat om en zinkt! Megan: “Shit, daar gaan we.” Faabjuh: “Niks daar gaan we, we gaan wel zwemmen, we zijn vlakbij.” Faabjuh gaat er als een speer vandoor en uiteindelijk kiezen ook Megan en Tinuzzz eieren voor hun geld. Dit alles speelt in de kaart van Juudith, Lieke en Robbie. Die komen met rasse schreden dichterbij. Lieke vaart Juudith voorbij, maar dan zet ze zich af op het vlot van Lieke en Lieke slaat om. Lieke moet op haar vlot klimmen en zo komt Robbie terug. Juudith gaat als een speer en is binnen notime de 3 zwemmers voorbij. De 3 zwemmers liggen vlakbij elkaar, Faabjuh moet zijn snelle start bekopen en Tinuzzz zwemt in de stroming van Megan mee. Maar niemand houdt Juudith bij en zo komt zij als eerste aan op Infernius! Juudith: “Yes, yes!” Lorelei: “Gefeliciteerd. Je hebt een plek bij de laatste 10 veroverd. En daar hebben we de onze tweede winnaar!” Uitgeput klimt één van de zwemmers aan wal. “Dat was me een pittig laatste stukje.” De overige 4 kandidaten strijden voor 3 plekken op Grim, maar dat weten zij niet. Ze stuiven op de finish af. Vlak voor het strand staan ze op en rennen op de streep af. Het is een close finish …

De twee winnaars van Obscura worden door MC in de helikopter gebracht en verstopt achter een rots. Hij roept de rest erbij. MC: “Goed jongens, jullie hebben lang moeten wachten maar de laatste 2 personen van de samensmelting zijn bekend. Laat ik allereerst de winnares van de proef erbij halen. Jawel een dame. Jullie zullen haar nog wel kennen want ze werd nog maar kort geleden weggestemd, hier is Juudith! Juudith: “I’m back!” De groep schrikt. Hier hadden ze niet op gerekend. MC: “En dan de nr 2. Het was close, maar deze kerel heeft het ‘m toch geflikt. Jullie waren ‘m na een paar weken al zat, maar hij maakte zich Obscura, want zo heet de grot, enorm geliefd. Een goede samenwerking bezorgde hem de tweede plek, hier is … Faabjuh!” Eefjuhh: “Faabjuh!” Eefjuhh rent op haar voormalige maatje van Terra af. MC: “Goed jongens, jullie vormen de laatste 10 van Survivor. Daar mogen jullie trots op zijn. Hier heb ik een tros bananen, een fles champagne en twee flessen shampoo om het te vieren!” De kandidaten vallen elkaar in de armen. Ze hebben een mooie prestatie neergezet.  MC: “Voordat jullie naar jullie nieuwe eiland gaan, zal ik de naam van dit prachtige eiland verklappen. Jullie nieuwe eiland heet Ushaia. Veel succes!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #45 Gepost op: 26-11-2005, 16:42:13 »
De laatste 10 van Survivor 2005!
Chriz: De gedoodverfde favoriet heeft de samensmelting gehaald. Maar het werd hem dan ook totaal niet lastig gemaakt. In de 2e fase is het spel echter nog harder. Het is afwachten wat zijn nieuwe tactiek gaat worden.
Faabjuh: Deze jongeman werd al snel weggestemd, maar bleek op Obscura een taaie. Haalde dan ook verdiend de samensmelting en gaat vol voor zijn hernieuwde kans.
Eck: De 1e fase voor Eck eenvoudig verlopen. Hij bleef op de achtergrond en kwam nooit in de problemen. Kijken of deze tactiek ook in deze fase van het spel werkt.
Eefjuhh: Op Infernius was ze niet altijd even geliefd, de komst van Kamp Zuid kwam dan ook als geroepen. Sindsdien kwam Eefjuhh niet meer in de problemen en maakt ze deel uit van de laatste tien.
Jorg: Een niet te onderschatten speler. Geliefd bij iedereen, een tactisch wonderkind, een aardige jongen. Eens kijken wat de tweede fase hem brengt.
Juudith: De laatste eilandraad leek haar fataal te worden, maar een weekje Obscura deed haar goed en zo keert ze terug in het spel. Onderschat deze jongedame niet, ze is gemotiveerder dan ooit!
Jutta: De derde van 4 dames bij de laatste 10. Jutta is nog niet in de problemen geweest, de 2e fase is echter een ander verhaal. Maar deze dame valt tactisch niet te onderschatten.
Koekoe: De leider van Kamp Zuid heeft de samensmelting gehaald. De tijd van luilekkerland is over, ook zijn positie loopt nu gevaar. Maar Koekoe laat zich niet zomaar uit het veld slaan, deze Belg zal een taaie zijn om te verslaan.
Nostra: Ook Nostra weet wat het is om leider van een eiland te zijn. Hij kroop door het oog van de naald door het afscheid van Guikie en zal zich de komende weken 3 dubbel dwars moeten gaan bewijzen.
Xmoix: Het liefste meisje van de klas heeft het geflikt: ze zit bij de laatste 10. Xmoix doet geen vlieg kwaad en is geliefd bij iedereen. Wat haar strijdplan voor de 2e fase is weet niemand, dat kan interessant worden.

Op Infernius wachten Tinuzzz, Megan, Robbie en Lieke gespannen af op wat er komen gaat. Ze kwamen zo vlak na elkaar over de finish dat ze niet weten wie er nou eerder was. Inmiddels is Daisy aangekomen op Infernius en neemt de honneurs van Lorelei over. Robbie ziet Eirc in de helicopter zitten. Eirc zwaait naar zijn maatje. Daisy: “Goed, het was een close finish, maar de uitslag is bekend. Maar eerst nog een verrassing … in Kamp Noord heeft een Survivor opgegeven. Hierdoor is er een plaats vrijgekomen. Wij hebben besloten dat deze naar jullie gaat en zo er een 3e plek op Grim voor een Obscuriaan is.” Het 4-tal begint te glunderen, maar tegelijk beseffen ze dat er nu één heel teleurgesteld gaat worden. Daisy: “Ok, de persoon die hier als 3e persoon aankwam was … Lieke!” Lieke: “Yes!” Daisy: “Lieke gefeliciteerd. En ook naar Grim gaat … Megan!” Megan: “Oef!” Lieke omhelst Megan. De heren geven elkaar een hand. Één van hen gaat door, één van hen valt af. Daisy: “Oké, het was spannend, maar slechts één van jullie kan door. Het verschil tussen jullie was nog geen halve seconde, maar het was er wel. Degene die naar Grim mag is … Tinuzzz!” Er klinkt een hoop gevloek uit de helicopter. Tinuzzz juicht. Lieke vangt Tinuzzz op en Megan ontfermt zich over de ontroostbare Robbie. Robbie: “Shit, shit, ik was zo dichtbij!” Megan: “Ik vind dit heel sneu.” Daisy: “Maar zo is het spel. Robbie, voor jou zit het erop. Megan, Tinuzzz en Lieke, samen met Eirc hier gaan jullie naar Grim.” Het 3-tal stapt in de helicopter. Als de helicopter opstijgt zwaait Eirc naar zijn maatje Robbie en Robbie zwaait terug. Voor Robbie zit Survivor er nu echt op ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #46 Gepost op: 26-11-2005, 16:42:31 »
Op Grim vertoeven:
Eirc: Twee maal kroop hij door het oog van de naald, maar voor Eirc was het nu echt voorbij. Op Grim wacht hem echter een nieuwe kans, en Eirc zal er alles aan doen die laatste finaleplek te bemachtigen.
Lieke: Ze werd destijds verrassend weggestemd van Holy Isle, maar dat heeft haar eigenlijk alleen maar goed gedaan. Op Obscura bloeide ze op tot een sterke kracht en op Grim is ze ook een taaie klant blijken.
 Megan: Ze leek kansloos, maar een sterke inhaalrace bezorgde haar alsnog een plekje op Grim. Deze dame zal al haar charmes in de strijd gooien en ze is absoluut niet kansloos voor een finaleplek.
 Tinuzzz: Jong en onervaren, maar deze kerel heeft mooi wel Grim bereikt. Is wellicht de grootste outsider van de huidige deelnemers, maar onderschatting kan leiden tot mooie resultaten, heeft het verleden uitgewezen.

Ondertussen zijn Juudith, Faabjuh, Chriz, Eck, Eefjuhh, Xmoix, Koekoe, Jutta, Jorg en Nostra aangekomen op hun nieuwe eiland. En daar vinden ze gelijk een kist … met eten! Jorg: “Moet je kijken, rijst, bananen, een zak chips!” Jutta: “Ow chips!” En ze trekt gelijk de zak open. Faabjuh: “He, rustig met dat eten, we hebben niet zoveel.” Jutta: “Niet zoveel, heb je die kist gezien.” Eck: “Faabjuh heeft gelijk, we moeten rustig aandoen met wat we hebben.” Koekoe: “Laten we gewoon een planning maken.” Jorg: “Zeg Koekoe, je bent nu leider af hoor.” Chriz: “Maar er moet iemand de touwtjes in handen nemen?” De stemming zit er al gelijk goed in op Ushaia.

Lieke, Eirc, Megan en Tinuzzz settelen zich inmiddels op Grim. Lieke en Megan besluiten het eiland te gaan verkennen. Maar ze zijn al snel klaar, want het is niet groot. Lieke: “Het is hier heel rotsachtig, er zal dus weinig voedsel zijn.” Tinuzzz: “Feest, dat wordt zwaar.” Lieke: “We zijn inmiddels wel wat gewend, erger dan Obscura kan niet.” Megan: “Dat zeker.” Alleen Eirc is teruggetrokken. Het is hem allemaal even teveel geworden. Hij besluit te gaan zwemmen om alles even van zich af te zetten, zodat hij er weer fris tegenaan kan.

Dan is het weer tijd voor de weekopdracht. Daisy: “Welkom kandidaten. Vandaag gaan wij iets voor het goede doel doen. We gaan namelijk houten treintjes maken voor een weeshuis in Suriname. Ja, hetzelfde weeshuis uit de CMC 4, voor degenen die dat nog kennen. Wij gaan een houten trein maken. Wij hebben de locomotief al, we missen alleen nog 10 wagons. Die gaan jullie maken. Voor de mooiste wagon ligt een hele mooie prijs te wachten, namelijk … een immuniteitsstem voor de volgende eilandraad! Maar voor de nummer 2 is het niet getreurd, hij of zij kan een immuniteitsblokkeringgstem winnen, die ter aller tijde ingezet kan worden. Jullie hebben 2 uur de tijd, een instructieboekje ligt klaar. Succes!”

De kandidaten beginnen direct. Er wordt flink gezaagd, getimmerd en geschilderd. En na 2 uur staan er 10 schitterende treinwagons op het strand. Daisy: “Zozo, die zijn erg mooi. MC en ik krijgen het nog lastig.” Het 2-tal treedt in overleg. Na een half uur zijn ze er eindelijk uit. Daisy: “Goed het was lastig, maar de winnaar van deze proef is  … Koekoe!” Koekoe: “Whoehoe yes yes!” MC: “Koekoe, gefeliciteerd, jij wint een immuniteitsstem voor de volgende eilandraad.” Daisy: “Maar we hebben ook nog een immuniteitblokkeringsstem voor de nummer 2 uit deze opdracht. En deze is voor Faabjuh!” Faabjuh glundert aan alle kanten. MC: “Koekoe, Faabjuh, gefeliciteerd met jullie prijzen, jullie mogen nu terug naar jullie eiland.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #47 Gepost op: 26-11-2005, 16:43:21 »
Het is inmiddels avond op Grim en de 4 bewoners maken zich klaar voor de nacht. Tinuzzz heeft in zijn eentje een heel slaapkamp in elkaar gebouwd. Megan is er weg van: “Het lijkt wel een paradijs.” De sfeer is opperbest op Grim. Eirc is inmiddels wat spraakzamer geworden. Na wat gegeten te hebben voelt hij zich al een stuk beter. Eirc: “Ik heb het helemaal gehad met de rest. Vanaf nu bestaat alleen nog Grim voor mij. Tinuzzz, Megan en Lieke, we gaan er voor. Één van ons moet die finale halen. We moeten wraak nemen op de rest daar, stelletje rare snuiters!” De andere 3 krijgen gelijk een oppepper van de peptalk van Eirc. Lieke: “Go Grim!” En dan is het bedtijd en de 4 vallen al snel in slaap.

Maar lang kunnen ze niet genieten van hun nachtrust want om 4 uur worden ze door Daisy van hun bed gelicht. Het is tijd voor de eerste proef. Daisy: “Ja, da’s ff schrikken he. We gaan nu de eerste Grimproef spelen. Deze proef is elke week hetzelfde en het principe ook. De twee beste gaan door, de twee slechtste moeten naar huis. Uiteindelijk wint de persoon die hier de langste periode doorbrengt. Komen jullie mee, dan zal ik jullie de proef laten zien.” Daisy tovert een geheime deur tevoorschijn naar een ander deel van het eiland. Lieke is de eerste die de proef ziet. Lieke: “O help!” Tinuzzz: “My worst nightmare…”

Om ongeveer diezelfde tijd worden ook de Survivors van Ushaia gewekt en naar Battle Island gebracht. Daar staat MC op hen te wachten: “Hallo kandidaten. Tijd voor de eerste weekopdracht in de 2e fase. Jullie weten het, winnen is weer uiterst belangrijk. Niet alleen win je immuniteit, je mag ook nog eens een survivor naar keuze wegstemmen! Een goede tactiek is dus uiterst belangrijk. Goed, wat gaan we doen: we maken het lekker zwaar vandaag: We staan hier bij de hevigste rivier van het eiland. Over precies 1 uur zal de rivier op zijn hevigst zijn en dat is het geknipte moment om de race te starten.” “De race???”, vraagt Eefjuhh verbaasd. “Jazeker, jullie gaan 4 km stroomafwaarts kajakken. De winnaar wint de beloofde immuniteit en mag een survivor naar keuze wegstemmen.”
Na 1 uur mentale voorbereiding en nerveus heen-en-weer geschuifel is het zover: de race gaat beginnen. MC: “Beste survivors, op jullie plaatsen, klaar … BANG!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #48 Gepost op: 27-11-2005, 01:09:15 »
Terwijl de kandidaten zich klaarmaken voor de kajakrace bereiden ook de Grimmers zich voor op hun eerste uithoudingsproef. Tinuzzz: "Dit is een onmogelijke proef, dit houd ik nooit vol." Lieke: "Dit is niks voor mij, voor jou Eirc ... Eirc?" Eirc is flauwgevallen. Megan: "Eirc, sta op, wordt wakker!" Maar Eirc reageert niet. Daisy gooit een lading water over Eirc heen. Eirc: "Sorry, het werd me eventjes iets teveel." Daisy: "Dat zien we. Volgens mij heb je een zonnesteek opgelopen en daarmee kan je niet verder." Eirc: "Maar ik wil die proef doen!" Daisy: "Sorry Eirc, maar het is niet anders. Gelukkig hebben we nog een back-up kandidaat, z'n vliegtuig was nog niet vertrokken. Robbie, je mag." Robbie komt te voorschijn. Eirc: "Doe het voor mij makker." Robbie: "Bet I do!" En zo mag Robbie alsnog meedoen op Grim ... en Eirc vertrekt naar huis.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #49 Gepost op: 6-12-2005, 20:56:56 »
Aflevering 11

Zodra het startschot gegeven is, gaan de Survivors als een speer. Na 250 meter heeft zich meteen een kopgroep afgesplitst die bestaat uit koekoe, Faabjuh en Eefjuhh. Jutta, Juudith en Xmoix hangen ergens in het midden en helemaal achteraan vinden we Chriz, Nostra, Jorg en Eck terug. Omdat niemand laatste wil zijn, vechten de 4 heren voor wat ze waard zijn. Het gaat er zo heftig aan toe dat Nostra de kano van Chriz ramt waardoor Chriz komt vast te zitten in de modder van de oever. Vloekend stapt Chriz uit om zijn kano uit de modder te bevrijden waarna hij verdergaat met de race … maar natuurlijk hebben al de anderen al een grote voorsprong opgebouwd. Vooraan wisselen koekoe, Faabjuh en Eefjuhh voortdurend van positie en in de middelste regionen lijkt Xmoix de sterkste te zijn. Eck en Jorg hebben Nostra voorbijgesneld en naderen Jutta en Juudith. Eefjuhh ligt op kop en er is een beslissende tweestrijd aan de gang tussen Faabjuh en koekoe. Uiteindelijk haalt koekoe het van Faabjuh en zet de achtervolging op Eefjuhh in. Juudith is weggevaren van Jutta en heeft Xmoix in het vizier. De race nadert zijn einde: het is een nek-aan-nek-race tussen Eefjuhh en koekoe. Degene die als eerste de finish bereikt, is … de winnaar van de race en dat is niemand minder dan … koekoe! Het gezicht van Eefjuhh wordt getekend door diepe ontgoocheling wanneer ze als 2de over de finish vaart. Een uitgeputte Faab komt als 3de over de streep. Xmoix, Juudith en Jutta eindigen  respectievelijk op de plaatsen 4 tot 6. Dan komen Jorg, Eck en Nostradamus over de streep en tot slot komt de kano van Chriz 10 minuutjes later ook mistroostig aandobberen. Het is duidelijk dat Chriz niet veel moeite meer gedaan heeft en zijn gezicht heeft een typische ‘whatever’-look.
Daisy: “Proficiat koekoe, jij wint deze week de immuniteit! Dit betekent dat je immuniteitsstem nog niet ingezet wordt.”
Koekoe: “De MAX!”
MC: “We verwachten jullie allemaal op de eilandraad jongens.”

Daisy: “Welkom jongens. Koekoe, je zit hier nu mooi met je immuniteit en je hebt ook nog een immuniteitsstem op zak. De finale lonkt?”
Koekoe: “Ach, dat wil ik nog niet zeggen. Hoogmoed komt voor de val en wie weet wat er allemaal nog met mijn immuniteitsstem kan gebeuren …”
MC: “Nostra, wat verwacht jij van deze eilandraad?”
Nostra: “Ik ben al meerdere malen door het oog van de naald gekropen en ik hoop dat ook deze keer weer te doen.”
Daisy: “Eefjuhh, net 2de worden, dat moet balen zijn?”
Eefjuhh: “Jah enorm, de immuniteit was zó dichtbij en nu is ie weer zo veraf.”
MC: “Xmoix, wat gaat er eigenlijk door je heen als je weet dat je in een race zoals vandaag noch kan winnen noch kan verliezen?”
Xmoix: “Ach, je probeert toch wat he. Zeg nooit dat winst uitgesloten is, en je moet íets doen he.”
Daisy: “Tijd om te stemmen maar voordat we dat gaan doen, mag of beter gezegd móet koekoe als winnaar van de immuniteit de eerste afvaller van vandaag aanduiden.”
Koekoe: “Goh, Daisytje, wat een moeilijke vraag, zeker nu ik lichamelijk uitgeput ben. Even denken hoor. Hmm … jongens, weet dat ik jullie allemaal even graag zie maar ik ga voor het meest logische antwoord: Chriz, omdat hij als laatste eindigde.”
Chriz: “Kom nou! Nostra ramde mij! Denk je nou echt dat ik laatste was geworden als er geen technisch mankement roet in het eten had gestrooid!”
Nostra: “Ho es ff! Ho es ff! Ik ramde je helemaal niet! Je vaarde in mijn baan!”
Chriz: “Vaarde in jouw baan? Als jij van links aan komt snellen?”
Nostra: “Ow, het is een zegswijze!”

Chriz: “Ha! Zal wel! Geef toch gewoon toe dat je mij ramde! Je wist dat Koekoe als onafhankelijke en onpartijdige leider de laatste zou kiezen als afvaller! Ik heb heus wel door dat je al lang het moment afwacht waarop je mij kwijt kan raken hoor!”
Nostra: “Misschien moet je je baseren op feiten in plaats van op jouw fantasietjes! Je interpretatie slaat werkelijk nergens op! Vergeet niet dat je niet in andermans geest kan kijken!”
“Ow ja, das waar … ik ‘vergat’ het”, zegt Chriz verveeld.
Daisy: “JONGENS, ZO KAN IE WEL WEER! RUZIËN EN DISCUSSIËREN DOEN JULLIE MAAR OP USHAIA MAAR NIET HIER!!!”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #50 Gepost op: 6-12-2005, 20:57:45 »
MC: “*kuch* ahum, nou, na dit korte intermezzo zou ik graag de stemming willen voortzetten. Koekoe, wordt Chriz de eerste afvaller?”
Koekoe: “Ja, zowel hij als Nostra heeft een eigen visie op de gebeurtenissen en ik was er niet bij toen het gebeurde dus moet ik me baseren op feiten en het feit is dat Chriz als laatste over de streep kwam.”
MC: “OK, dan mag iedereen behalve koekoe nu stemmen. Jij ook Chriz.”
Chriz: “Jaja, whatever.”

De kandidaten brengen gewoontegetrouw weer hun stem uit. Enige onderscheid in vergelijking met de voorgaande eilandraden is dat er nu ook meerdere stemmen ingezet kunnen worden of helemaal geen stem.

Daisy haalt de urne. “Tijd om te tellen.”

Stem 1: Jutta
Stem 2: Juudith
Stem 3: Eefjuhh
Stem 4: Juudith
Stem 5: Juudith
Stem 6: Juudith
Stem 7: Juudith
Stem 8: Juudith
Stem 9: Juudith

“Dat waren ze en ook jij moet afscheid nemen Juudith.”
Juudith neemt afscheid van de groep en dan is het tijd om samen met Chriz naar Grim te varen. Net voor het instappen, heeft Chriz nog een vraag:
“Daisy, hoe kan ik nu mijn discussie met Nostra verderzetten?”
“Ow, nou da’s toch simpel Chriz? Zorg dat je op Grim overleeft en je komt hem vroeg of laat wel tegen.”

Op Grim is het tijd voor het allereerste duel. Lieke, Tinuzzz, Megan en Robbie maken zich klaar voor de strijd. “OK jongens, dit jaar gaan we wekelijks een kruizigingsproef houden. Jullie weten het: de 2 beste blijven op Grim, de andere 2 keren terug naar de bewoonde wereld. Veel succes”, zegt MC en hij vuurt het startschot af. Al vlug blijkt dat niemand zich zomaar gewonnen wil geven. Alle 4 zijn ze uitzonderlijk gefocust. Een half uur gaat voorbij, een uur, anderhalf uur … en niemand geeft een krimp. Omdat er na 2 uren nog altijd geen verandering in de situatie is, geeft Daisy de Survivors een koude douche. Het gaat opeens allemaal wat moeilijker en na 2 en een half uur weerklinkt er een plons. “Damn!” roept Tinuzzz. Hij is de eerste afvaller. De overige 3 hebben ongelooflijke kramp in hun armen en benen. Dan weerklinken er 3 plonsen. Tegelijkertijd komt het drietal boven water, ze stappen het strand op en schuifelen zenuwachtig naar Daisy en MC. Daisy vertelt hen wat ze willen weten: “OK jongens, het was heel close maar degene die als eerste van het kruis viel, was … Lieke. Dit betekent dat Megan en Robbie verzekerd zijn van een verder verblijf op Grim.” Lieke is ontroostbaar. Megan ontfermt zich over haar en een kwartiertje later neemt een glimlachende en tranende Lieke afscheid van Megan en Robbie. “Veel succes nog!”

Even later wordt het tweetal vergezeld door Chriz en Juud. “Megan! Robbie! Vrienden! Wat leuk om jullie weer te zien!” roept Chriz het tweetal toe. “Vrienden? Vrienden stem je niet weg Chriz” zegt Robbie koeltjes. “Kijk, dat vind ik nou ook Robbie! Ik geef je helemaal gelijk. Maar die duivelse koekoe kon het tóch niet laten.” Robbie en Megan gaan niet verder in op Chriz’ opmerking. Om de pijnlijke stilte te breken, stelt Juudith voor om een hapje te eten. Ondanks dat ze alle 4 van een vismaaltijd genieten, beperken de woordenwisselingen zich tot het meest noodzakelijke.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #51 Gepost op: 6-12-2005, 20:58:21 »
Op Ushaia gaat alles rustig zijn gangetje: nu de Survivors nog maar met 8 zijn, lijkt er plots voedsel ten overvloede te zijn. Iedereen ligt lekker te chillen. Al snel is het tijd voor de Robinsonproef. “Jongens, jullie gaan vandaag een monoloog houden die uiteraard over Survivor gaat. Je kan vertellen waarom je met Survivor begonnen bent, wat je aanspreekt in Survivor, hoe je omgaat met het hongergevoel, … alles mag zolang het maar met Survivor te maken heeft. De 2 beste monologen winnen een prijs.

Om beurt komen de Survivors aan bod. Er zijn spetterende monologen, trieste, vrolijke, gevoelige, vurige, grappige en absurde. Nadat iedereen zijn of haar monoloog voorgedragen heeft, overleggen Daisy en MC en komen tot een besluit. Daisy: “De winnaar van vanavond is niemand minder dan Jorg! Hij wint een zwarte stem en een zak smoutebollen! Voor de runner-up ligt er een witte stem en een pak friet klaar. De runner-up is geworden: Eck! Proficiat, geniet van jullie prijs!”

Op Grim is het weer bijna zover. Er staat een nieuwe balkproef op het programma. De huidige Grimbewoners hebben alle 4 hun drijfveren om op Grim te blijven. Robbie mediteert in opperste concentratie. Hij put zijn wilskracht uit de gedachte dat wraak moet nemen voor Eirc. Megan vindt zelf dat ze het spel veel te vroeg moest verlaten en wil bewijzen dat ze nog veel in haar mars heeft. De eerste overwinning op Grim heeft haar een mentale boost gegeven. Juudith werd uit het spel gestemd, kwam na een weekje Obscura terug en wordt opnieuw zonder pardon uit het spel gebonjourd. Haar wraakgevoelens zijn dubbel zo groot en ze zal alles in het werk stellen om een derde en definitieve executie te vermijden. Chriz tot slot is een gamer en wil altijd winnen. De helikopter met MC arriveert. De 4 Grimmers staan op en lopen naar de balk toe. Alle 4 hebben ze slechts 1 doel voor ogen …

Ondertussen is het op Ushaia tijd voor een nieuwe eliminatieproef. Daisy: “Hallo kandidaten. Het is weer zover. Vandaag gaan we jullie survivorskills op de proef stellen, loop maar mee!”

Even later: “Zo we zijn er.” Jutta: “Whaaaaaaaaaaaaaa een slang!” “Juist ja, een slang. In dit slangennest hebben wij diverse Survivoreieren verstopt. Aan jullie de taak ze eruit te halen. Degene die de meeste eieren pakt, wint het spel. Het spel duurt in totaal een half uur. Er zit echter ook een gouden ei in. Pak je die, dan is het spel direct afgelopen en win je de immuniteit. Succes!”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #52 Gepost op: 11-12-2005, 15:23:03 »
Aflevering 12

Daisy: “Jullie mogen nu beginnen!” Eck en Faabjuh lopen als eerst op het slangennest af. De rest kijkt van een afstandje toe. Nostra: “Ik durf niet.” Eefjuhh: “Ach zeur niet, gewoon doen.” En Eefjuhh loop cordaat op het slangennest af. Maar als ze haar hand in het nest steekt sist er een slang en valt Eefjuhh van schrik om. Jorg en Koekoe moeten lachen. Na een kwartiertje heeft iedereen, behalve Nostra, plaatsgenomen in het slangennest. Hier en daar worden eieren geraapt. En dan schreeuwt er iemand: “Ik heb ‘m! Het gouden ei! Ik heb ‘m!”

Molcrazy: “Grimbewoners, zijn jullie weer klaar voor de kruiziging?” Chriz, Juudith, Megan en Robbie knikken voorzichtig. Molcrazy: “Dan gaan we nu beginnen.” Megan en Robbie kijken elkaar zuchtend aan, ze weten hoe zwaar het is. Een kwartier gaat voorbij en er gebeurd niks. Maar dan begint Megan te wiebelen. Robbie kijkt haar aan en schudt z’n hoofd. Megan: “Robbie, sorry jongen, maar ik zit er doorheen, jij moet het voor me doen.” En Megan plontst het water in. Voor haar is het voorbij.

Ondertussen staart Jutta jaloers naar Eck als hij trots met het gouden ei de slangenkuil verlaat. Daisy: “Eck, gefeliciteerd, jij wint bij deze immuniteit!” De rest raapt verder. Behalve Nostra. Hij stapt de kuil uit. Koekoe: “Wat doe je nou?” Nostra: “Ik ga niet tussen die rotbeesten zitten, terwijl de immuniteitsprijs al weg is. Dat heeft geen zin.” Koekoe besluit er geen aandacht meer aan te besteden en raapt verder.

Ondertussen is er op Obscura 3 kwartier verstreken. Terwijl Megan aan de kant een cocktail krijgt, haar spel zit erop, hangen Juudith, Robbie en Chriz nog altijd aan het kruis. Chriz probeert Robbie een beetje te intimideren. “Weet je nog wel, die avond op Terra.” Robbie: “Chriz, houd je mond dicht.” Chriz: “Erg he, ik heb er nou nog nachtmerries over.” Robbie: “Ik zeg je, houd je smoel!” Chriz: “Ik versta je niet…” Robbie wordt woest. En dan klinken er 2 plonsen. Juudith: “Wat doen jullie nou?” Robbie: “Het is zijn schuld.” Chriz: “Niet waar, zijn schuld.” De vraag is, wie lag er eerder in het water…

Eck en Nostra zitten op Battle Island rustig aan de kant als Daisy omroept: “En de tijd is om!” Eefjuhh springt direct uit het slangennest! Eefjuhh: “Never again!” Xmoix: “Just my words.” Daisy: “We gaan eens eireren tellen. Nostra, voor jou geen eiren, Eefjuhh en Jutta, jullie hebben ieder 1 ei geraapt, Koekoe, Xmoix en Jorg hebben iederen 2 eieren en Faabjuh maarliefst 4 eieren! Eck, jij hebt immuniteit gewonnen. Jij mag zo iemand wegstemmen, maar we gaan nu eerst naar de eilandraad.”

Op Grim zijn Robbie en Chriz inmiddels opgedroogd. Juudith heeft zich over Chriz ontfermt en Megan praat met Robbie. Robbie: “Dankzij hem donderde ik erin!” Megan: “Maar volgens mij leidde hij zichzelf af en gleed hij erin.” Robbie: “Is dat zo?” Chriz: “Argh, ik heb mezelf de das omgedaan.” Juudith: “Volgens mij schrok jij eerder van Robbie, ik dacht dat hij eerder ging.” Chriz: “Serieus?” Molcrazy: “Goed, het was spannend. Megan, voor jou zit er helaas op. Juudith, jij mag nog een weekje blijven, maar met wie? Uiteindelijk is degene die nog een weekje mag blijven … Chriz!” Robbie: “F*ck!” Chriz: “Oef.” Molcrazy: “Het was close, maar Chriz bleeft net iets langer hangen. Maar Robbie, het hoeft nog niet afgelopen te zijn. Als Juudith en Chriz  de volgende keer beiden verliezen, kan jij alsnog de finale halen. Je mag daarom voorlopig ons resort doorbrengen. Megan, voor jou hebben wij een enkele reis naar huis.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #53 Gepost op: 11-12-2005, 15:23:34 »
Even verderop wordt bepaald wie de nieuwe bewoners van Grim zullen worden. Daisy: “Welkom bij de eilandraad. Allereerst Nostra, zijn slangen zo eng?”
Nostra: “Ach het had geen zin meer als Eck toch al immuniteit heeft. Dan ga ik niet zo’n bak met slangen in.”
Daisy: “Koekoe, die slangen schenen jou niks te doen, of was het schijn?”
Koekoe: “Om eerlijk te zijn was het schijn, ik was doodsbang, maar ik heb het overleefd.”
Daisy: “Gelukkig maar. Voor de duidelijkheid, deze eilandraad wordt jou eerder gewonnen immuniteitsstem ingezet, dus jij hoeft sowieso niet weg. “
Koekoe: “Fijn om te weten.”
Daisy: “Faabjuh, je had de meeste eieren geraapt, geeft je dat een goed gevoel?”
Faabjuh: “Ik ben er trots op, maar ik heb er niks aan. We zullen wel zien wat het wordt.”
Daisy: “Goed Eck, je hebt even de tijd gehad, maar je mag nu bekend maken wie jij weg wilt stemmen.”
Nostra: “Daar ga ik.”
Eck: “Nou goed dan. Ik heb lang nagedacht. Ik wil overblijven met mensen die lang ken. En er is een persoon die lang in een grot gezeten heeft en ik helemaal niet goed ken. Dus sorry Faabjuh, ik kies voor jou.”
Nostra: “Whaaaaat!”
Xmoix: “Nee!”
Faabjuh: “O … nou dan ga ik maar.”
Faabjuh pakt z’n spullen en neemt afscheid van de rest. Xmoix is ontroostbaar en Nostra geloofd niet dat hij nog leeft.” Eck: “Sorry jongen, maar ik moest kiezen.” Faabjuh: “Het is al goed.” Daisy: “Faabjuh, voor dat je gaat mag je nog stemmen voor de eilandraad.” Faabjuh loopt naar de urn. De rest volgt. Als iedereen geweest is, wordt Faabjuh afgevoerd en pakt Daisy de urn. Daisy: “Dan is het nu tijd om de stemmen te tellen.”

Stem 1: “Nostra.”
Stem 2: “Nostra.”
Stem 3: “Eefjuhh”.
Stem 4: “Eefjuhh”.
Stem 5: “Eefjuhh.”
Stem 6: “Xmoix.”
Stem 7: “Eefjuhh.”
Daisy: “En meer waren er niet.”
Eefjuhh: “Nee!” Nostra: “Ja!” Jutta: “Doe niet zo vervelend.” Jorg: “’t Is toch zo?” Daisy: “Eefjuhh, je mag afscheid nemen.” Eefjuhh kan haar tranen niet bedwingen. Xmoix troost haar. Daisy: “Sorry, maar je moet nu toch echt gaan.” Eefjuhh zwaait de rest uit en samen met Faabjuh vertrekt zij naar Grim, waar ze vecht voor haar laatste kans.

Op grim wachten Juudith en Chriz op hun nieuwe maatjes. Chriz: “Wacht eens ff … da’s Eefjuhh! Eef!” Eefjuhh: “Chriz!” Eefjuhh vliegt haar voormalig maatje om de hals. Ook Juudith begroet Faabjuh hartelijk, de twee kennen elkaar nog van Obscura. En zo ontstaan en direct twee kampen op Grim. Die avond kookt Juudith krab, die ze die middag samen met Faabjuh heeft gevangen. Het 4-tal smult zichtbaar. Eefjuhh: “Mjam, lekker hoor.” Chriz: “Ik kan ook krab vangen hoor, zullen we dat morgen doen?” Eefjuhh: “Klinkt goed.” Faabjuh en Juudith eten rustig verder.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #54 Gepost op: 11-12-2005, 15:23:59 »
Op Ushaia is de rust inmiddels teruggekeerd. Nostra is weer eens in de hangmat gekropen, tot ongenoegen van Jorg. Jorg: “Ik wil ook die hangmat in!” Nostra: “Dan heb je pech want ik lig er nu in.” Jorg: “Maar jij ligt er altijd in.” Nostra: “So what, ik moet toch ergens liggen.” Jorg: “Maar wij mogen nooit.” Nostra: “Maar jullie hebben het nooit gevraagd.” Jorg: “Dus vraag ik het nu.” Nostra: “Het antwoord is nee!” Jorg: “Ik wil nu!” Koekoe komt tussen beiden. Koekoe: “Wat een gezeur om niks weer. Nostra, jij ligt al dagen in die hangmat, laat Jorg nou ff. Nostra: “Waar bemoei jij je wel niet mee?” Koekoe: “Ik wil een ruzie sussen. Nostra: “Dit is iets tussen Jorg en mij.” Jorg: “Maar Koekoe heeft wel gelijk.” Nostra: “Ach zoek het ook uit!” Nostra springt de hangmat uit, trekt ‘m van de boom en holt weg. Koekoe en Jorg kijken hem verbaasd na.

Nostra kan echter niet ver komen, want hij wordt opgehaald voor de weekopdracht. Molcrazy: “Hallo allemaal! Vandaag gaan wij eens kijken hoe jullie over anderen denken. Jullie moeten straks duidelijk maken, wie jullie denken dat er nog kans maken op de overwinning. Dat kan bij jullie onderling zijn, maar ook kandidaten van Grim maken nog kans. Het kan dus ook iemand zijn die geheel in de eerste fase is afgevallen, via het geheime Grim, waar Juudith en Faabjuh ook op zaten op Grim zijn beland. Houdt het kort en bondig, maar motiveer je keuze goed. De winnaar wint een roofstem en voor de nummer 2 ligt een immuniteitsblokkeringgstem klaar. Jullie krijgen een uur bedenktijd. Veel succes!”

Na een uur gepeins en gestress is het tijd om de keuze’s bekend te maken. Goed, Eck, jij mag deze week als eerste:
Eck: “Mijn keuze is gevallen op Jutta. Ze helpt iedereen, ze heeft survivor-skills, ze heeft in allerlei kampen gezeten en is ook nog eens beeldschoon.”
Xmoix: “Hij is super gemotiveerd, is sterk en sociaal, mijn ex-leider Koekoe gun ik de hoofdprijs van harte!”
Nostra: “Ik wil dat Eck wint. Hij ligt goed in de groep, is sociaal, scoort hoog in de poll en bezit, niet onbelangrijk, de x-factor.”
Koekoe: “Er is een miracel voor nodig, maar ik weet dat ze het kan. Ze is een vechter, alhoewel op de achtergrond, maar ze is sociaal en fysiek heel sterk. Megan is mijn winnaar!”
Jorg: “Populair, extravert, origneel en creatief. Wat moet ik nog meer zeggen, Koekoe is de uliteme survivor!”
Jutta: “Hij is sociaal sterk, kan goed z’n eigen boontjes doppen, is populair, kortom Eck bezit alle kwaliteiten om de ultieme Survivor te worden.”

Daisy en Molcrazy treden in overleg. Daisy: “Nou het heeft even geduurd, maar we zijn er uit. De 1e prijs is deze week voor Jorg! Gefeliciteerd met je roofstem. En de immuniteitblokkeringsstem is deze week voor Jutta! Ook van harte.” Molcrazy: “Maar we zijn er nog niet. Koekoe en Eck, jullie zijn de populairste kandidaten volgens jullie medesurvivors. Jullie krijgen van ons daarom een extra stem voor de eilandraad cadeau! Succes ermee en jullie mogen weer terug naar jullie eiland."
« Laatst bewerkt op: 11-12-2005, 15:27:40 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #55 Gepost op: 11-12-2005, 15:24:14 »
Terwijl de 6 laatste Survivors terugkeren naar Ushaia, bereiden de 4 Grimmers zich weer voor op een nieuw duel. Vooral Juudith is er helemaal klaar voor. Juudith: “Laat dat duel maar komen. Het is me op het lijf geschreven.” Chriz: “Je had gewoon mazzel dat Robbie weggleed, anders hadden we nog wel even gehangen.” Juudith: “Je kan het gewoon niet hebben dat je van een meisje hebt verloren.” Eefjuhh: “Ho eens even, je hebt het wel tegen Chriz.” Juudith: “En waar bemoei jij je mee, je was er niet eens bij.” Faabjuh: “Ho eens even, laten we nou niet ruziemaken.” En toen werd het stil … heel stil … de spanning is om te snijden op Grim.

Op Ushaia is de sfeer niet veel beter. Nostra en Jorg praten nog steeds niet met elkaar. Terwijl Koekoe in de hangmat luiert, hebben Eck, Jutta en Xmoix zich om het kampvuur genesteld. Eck: “De laatste 6, wat gaat het spel toch snel.” Xmoix: “Ik had nooit gedacht dat ik zover zou komen.” Jutta: “Anders ik wel. Jullie kennen het spel een beetje, ik ben helemaal nieuw.” Eck: “Misschien is dat je voordeel geweest.” Jutta: “Ik weet het niet. Aitan, Tinuzzz enzo lagen er ook snel uit.” Xmoix: “Het blijft gissen. Feit is dat we hier zitten en dat we er zo lang mogelijk van moeten genieten.” Het 3-tal pakt er nog een visje bij. Ze genieten van de zonsondergang.

De nacht op Grim is niet al te best. Niemand zegt meer iets tegen elkaar. Die ochtend worden ze vroeg gewekt voor een nieuw kruizingsduel. Het 4-tal neemt plaats op de kruizen in het water. Juudith kijkt Chriz boos aan: “Ik zal je krijgen.” Faabjuh kijkt nog eens naar Eefjuhh: “Niet gaan huilen he.” Eefjuhh sist naar Juudith: “Laat Chriz met rust.” En Chriz roept Faabjuh toe: “Dit spel is niet voor watjes.” De spanning is om te snijden. En dat ziet ook Daisy: “Laten we maar beginnen!”

Molcrazy ontfermt zich over de laatste 6 kandidaten op Battle Island. Er staat weer een nieuwe eliminatieproef op het programma. Molcrazy: “Nog maar 6 survivors, wat gaat het spel toch hard! En jullie zien er ook zo uitgehongerd uit. Daarom vandaag een leuk en simpel spelletje. Op deze ronde draaischrijf liggen maar liefst 15 schelpjes en onder 10 van deze schelpjes ligt een overheerlijk door Daisy gebakken stervormig koekje! De spelregels zijn eenvoudig: als je een schelpje oppakt waaronder een koekje ligt, dan duidt je een afvaller aan en mag je de volgende ronde ook meespelen. Ligt er geen koekje onder, dan lig je zelf uit het spel. Duidelijk? Mooi, Koekoe, jij mag beginnen!”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #56 Gepost op: 17-12-2005, 17:47:02 »
Aflevering 13

De survivors beginnen met het koekjesspel. Koekoe tilt een schelp op … maar vindt niets. Hij ligt er gelijk uit! Jorg vindt wel een koekje onder zijn schelp terug en besluit Nostra eruit te stemmen. “Sorry Nos” Ook Xmoix vindt een koekje en stemt Jutta weg. Eck moet spijtig genoeg zijn hongergevoel laten zegevieren. Tijd voor de finale: Jorg is aan zet. Als hij een koekje vindt, wint hij, zoniet dan gaat Xmoix met de winst aan de haal. Jorg tilt de schelp op en … niets! Althans dat dacht iedereen want ff later valt het koekje dat tegen de schelp plakte naar beneden. Jorg is door het dolle en een verbouwereerde Xmoix beseft dat ze helaas verloren heeft.
MC: “Bravo Jorg! Jij wint de immuniteit. We zien jullie terug op de eilandraad.”

Daisy: “ Sow, hier zitten we dan weer. En Koe, zenuwachtig?”
Koekoe: “Nou, wel een beetje ja. Een raad zonder immuniteit ruikt naar onraad.”
Daisy: “En jij Nostra?”
Nostra: “De palmbladeren waren me gisteren nog gunstig gezind dus nothing to worry about.”
MC: “Xmoix?”
Xmoix: “Afwachten zeker? Kijk, het kan alle kanten op en ik zou natuurlijk zelf enorm graag blijven maar ik gun het iedereen.”
Daisy: “Jutta, wie wil je eruit?”
Jutta: “Wat een smerige vraag seg! Euhm, ik kies Jorg! Omdat hij me te lui vindt op het eiland!”
Jorg: “Haha, pech! Ik ben immuun!”
Jutta: “We’ll see …”
MC: “Jij voelt je zeker Jorg?”
Jorg: “Jah, ik laat me niet intimideren.”
Daisy: “Eck, wie wil jij behalve jezelf zien blijven?”
Eck: “Xmoix, mijn beste maatje van vorig jaar. Ook zij verdient een finaleplaats.”
MC: “Tijd om te stemmen jongens.”

Terwijl Eck stemt, rooft Jorg op subtiele wijze Ecks witte stem. Als Eck terug is, staat Jorg met een onschuldig gezicht op om zijn stem uit te brengen. Nadat iedereen gestemd heeft, haalt Daisy de urn.

Daisy: “Here goes. Ah, das waar, Jutta heeft haar immuniteitsblokkeringsstem ingezet. Dit betekent dat er ook op Jorg gestemd mag worden.”
Jorg: “WAT???!”
Jutta: “Hihi, pech!”
Daisy: “OK Jorg, je hebt de eliminatieproef gewonnen en mag iemand wegstemmen. Wie wordt het?”
Jorg: “Hmmm, moeilijk, zeer moeilijk. Tomtiedom … ik kies Koekoe.”
Koekoe: “Nee!”
Daisy: “Sorry Koe, het spel zit er voor jou op. Dan tel ik nu de stemmen.”

Stem 1: “Nostra”
Stem 2: “Eck”
Stem 3: “Eck”
Stem 4: “Nostra”
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 01:43:31 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #57 Gepost op: 17-12-2005, 17:47:17 »
Daisy: “Hmm, we zullen voor het eerst naar de reservestemmen moeten gaan kijken.”

Stem 1: “Nostra”
Stem 2: “Jutta”
Stem 3: “Xmoix”
Stem 4: “Nostra”

MC: “Helaas helaas, Koekoe en Nostra, c’est fini.”

Koekoe is ontgoocheld maar geeft aan het verwacht te hebben. Nostra is totaal verrast en weet niet wat zeggen. “Jongens, ik … wat … hoe … waarom??? Mijn palmbladeren lijken niet meer te werken.” Xmoix: “Spijtig joh!” Na een knuffel van Xmoix en afscheid van de rest vertrekken Koekoe en Nostra naar Grim.

Op Grim wacht opnieuw een belangrijk duel. Eefjuhh, Faabjuh, Juudith en Chriz zijn uiterst gespannen. Iedereen gaat aan een kruis hangen. Het eerste half uur verloopt moeiteloos. Na een uur krijgt iedereen het moeilijk. Eefjuhh bibbert maar blijft hangen. Ook Juudith trilt en … kan het niet meer houden: ze ligt eruit.

Op Ushaia vieren Jorg, Jutta, Xmoix en Eck een feestje: elk van hen heeft 50 procent kans op de finale! Xmoix: “Laten we er nog een gezellige tijd van maken!” en met z’n 4-en proosten ze op Survivor en op elkaar.

Na een koude douche van Daisy beginnen Eefjuhh, Faabjuh en Chriz er heel vermoeid uit te zien. Faabjuh heeft ongelooflijke kramp in zijn been maar houdt zich overeind. Chriz’ vingers schuiven en verliezen langzaam maar zeker hun grip. Eefjuhhs voeten glippen van het platform en toen gebeurde het. “Nee … arrghh …” Als in slow-motion valt Chriz van zijn kruis: het einde van 1 brok survivorervaring …

MC: “Sow sow, wie had dat nou gedacht.”
Chriz: “Balen, enorm balen maar ik heb mijn best gedaan.”
MC: “Chriz, hier eindigt het voor jou. We zien je terug in de raad.”

Daisy: “Een nieuwe Robinsonproef jongens. Wie van de reeds afgevallen kandidaten verdient volgens jullie een kleine terugkeer in het spel? Jullie gaan een pleidooi houden voor degene die jullie graag in de Raad zouden zien zetelen. Succes!”

Jorg: “Ik kies Nicky. Nicky is erg sociaal en meelevend. Hij heeft altijd een luisterend oor (of 2, als ie nieuwsgierig is) klaar om survivors met problemen een hart onder de riem te steken.
Daarnaast heeft Nicky erg veel nuttig werk gedaan door naar voedsel te zoeken en soms hele hutten in zijn eentje te bouwen.”

Jutta: “Mijn keuze is op EIDM gevallen. EIDM is een doorzetter, een vechter en een sociaal en aardig persoon. Ze is een kandidaat die respect verdient en dat zou ik graag beloond zien met een plaatsje in de Raad.”

Xmoix: “Ik kies voor Nicky. Nicky kent in mijn ogen de meeste mensen hier, kan goed overleggen met anderen, is aardig, lief en heeft eigenlijk nooit iets verkeerd gedaan! Hij heeft zich altijd 100 procent ingezet voor alles en iedereen. Hij probeerde iedereen zo goed als mogelijk te steunen. Altijd hielp hij mensen en was bij veel mensen erg geliefd! Helaas voor hem kwam er al voor de samensmelting een einde aan zijn avontuur. Ik vind dat hij het verdiend had om nog langer hier te zijn en daarom gun ik hem een plek in de Raad!”

Eck: “Ik ga resoluut voor EIDM. Ze kookte lekker voor haar medebewoners, was een spring in het veld en verzorgde alle plantjes op het eiland zo goed als ze maar kon. Ze deelde veel met anderen en gaf zelfs haar eigen eten weg. Ook was ze zeer geliefd: ze bedacht bijvoorbeeld leuke spelletjes zoals schelpenslinger of zandkorrelverstoppertje. EIDM is een sociale dame met veel fantasie en ik weet zeker dat ze een rechtvaardige stem uit zal brengen!”
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 01:44:17 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #58 Gepost op: 17-12-2005, 17:47:29 »
Daisy en Molcrazy gaan in overleg en komen tot een besluit.
Daisy: “De winnaar is Xmoix geworden! Zij wint een meesterstem. Tevens betekent dit dat Nicky een plaatsje in de Raad wint. Op de tweede plaats is Eck geëindigd, hij wint een geluksvogelstem.”

Faabjuh: “Super dat ik er nog in zit! Misschien haal ik de finale wel!”
Nostra: “Jah, ik kan er toch niet meer geraken.”
Koekoe: “Ik ook niet.”
Eefjuhh: “Ik nog wel. Maar laat ons nog ff genieten eerst.”
Het viertal kookt een lekker diner en geniet van 1 van de allerlaatste zonsondergangen op Grim.

MC: “Jongens, jullie weten het. We spelen eerst de sociale proef. De winnaar plaats zich voor de finale. Ik weet nog dat ik vorig jaar -”
Daisy: “Dan volgt er een laatste eilandraad. De laatste 2 Survivors spelen nog een fysieke proef. Ik weet nog hoe ik vorig jaar -”
MC: “Succes jongens!”

Ook op Grim is de spanning weer te snijden want ook hier draait het om een finaleplaats: wie o wie zal het worden?
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 01:44:47 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #59 Gepost op: 24-12-2005, 13:39:07 »
Op Grim maken de kandidaten zich klaar voor de kruiziging. Faabjuh neemt nog snel een duik in de zee, Koekoe doet wat rek en strek oefeningen en Eefjuhh mediteert voordat ze moet. Dan komt de helicopter met Molcrazy aangevlogen. Koekoe: “A, we mogen!” Molcrazy: “Helemaal niet. Op het andere eiland zijn de kandidaten met de sociale proef bezig en dat kan nog wel even duren. Daarom heb ik een spelletje meegenomen: mens-erger-je-niet.” Eefjuhh: “Nou bedankt!” Koekoe: “Wel lekker toepasselijk.” Faabjuh: “Jij heb makkelijk praten, voor jou staat er niks op het spel.” Nostra: “Ach, dit hoort nu eenmaal bij het spel.” Om de tijd te doden besluiten de 4 toch maar te beginnen aan een potje.

Op Battle Island slaan de kandidaten aan het pennen. De vragen zijn dan ook vrij pittig. Maar toch is Jorg al snel klaar. Jorg: “Appeltje eitje dit.” Niet veel later levert ook Eck zijn antwoorden in. Eck: “Lastig, maar te doen.” De dames zijn langer bezig. Je hoort ze zuchten. Terwijl Eck en Jorg maar een potje zijn gaan darten in de bar, is ook Xmoix klaar. Ze schut haar hoofd. “Dit was klote.” Ze zoekt een plekje voor zichzelf op. Jutta is nog steeds niet klaar. Rustig overdenkt ze de vragen die voor haar liggen.

Op Grim vordert het spelletje mens-erger-je-niet gestaag. Koekoe: “Haha Nostra, daar ga je weer.” Het zoveelste poppetje van Nostra wordt van het bord geveegd. Nostra: “Wel alle … weet je wat, zoek het ook uit, ik kap ermee.” Nostra gooit zijn poppetjes in het zand, trekt z’n t-shirt uit en neemt een duik in de zee. De rest kijkt verbaasd achterom. Eefjuhh: “Wat heeft hij?” Faabjuh: “Ik denk gewoon heimwee, en hij baalt van het feit dat ie niet in de finale meer kan komen.” Het 3-tal speelt verder.

Xmoix is inmiddels tot rust gekomen en besluit voor scheidsrechter te spelen bij het portje darts van Eck en Jorg. Jutta laat zich echter niet afleiden en pent rustig door. Jorg: “Zeg Jut, schiet eens op!” Jutta: “Zeur niet, ik neem m’n tijd!” Daisy: “Er staat geen maximum tijd op, jullie moeten gewoon wachten.” Jorg: “Grr, ik wil weten wie er wint.” Molcrazy: “Wie niet? Maar we zullen echt op Jutta moeten wachten.”

Op Grim hebben Eefjuhh en Faabjuh een verbond gesloten. Binnen no-time hebben ze Koekoe van het bord geveegd. Koekoe: “Zo’n achterstand haal ik nooit meer in, maken jullie het maar af, ik ga Nostra wel gezelschap houden.” Eefjuhh en Faabjuh lachen. Eefjuhh: “Na ja, dan gaan we met z’n tweeën wel verder, kunnen we ons alvast voorbereiden op zometeen, dan wordt het immers ook een tweestrijd.” Faabjuh: “May the best man win.” Eefjuhh: “You mean best girl of course.” Faabjuh: “Grapjurk.” Terwijl Koekoe een duik in de zee neemt, speelt het tweetal verder.

Eck en Jorg zijn uitgedart. Het is 4 – 4 geworden. Eck: “Ik hoop dat de sociale proef in mijn voordeel gaat uitvallen.” Jorg: “Wat denk je dat ik denk?” Xmoix: “Je gunt het mij vast!” Jorg: “Haha, dat had je gedacht!” Dan roept Jutta: “I’m done!” Eck: “Dat werd tijd.” Jutta: “We zullen zien.” Molcrazy en Daisy nemen de antwoorden door. Er wordt flink wat doorgekrast. Na een kwartier zijn ze eruit. Daisy: “Goed, het was spannend, maar de winnaar is bekend. De winnaar is … een vrouw!” Eck: “F*ck!” Jorg: “Damn!” Molcrazy: “Jammer jongens, maar er kan maar 1 persoon de sociale proef winnen en dat is … Jutta!” Jutta: “Whaaaaaaaaaaat! Yes yes yes!” Xmoix: “Het is je gegund meid.” Eck en Jorg druipen beteuterd af. Daisy: “Jutta, van harte gefeliciteerd. Je bent als eerste kandidaat verzekerd van een plek in de finale. Eck, Jorg en Xmoix, voor jullie drieën ligt nog één ticket klaar voor de finale. Om te bepalen wie niet mee mag doen aan de balkproef, gaan we nu naar de eilandraad. Jutta, jij mag daar ook je overige stemmen, zover je die nog hebt, uitbrengen.”