Auteur Topic: Dolf [kandidaat NL]  (gelezen 29013 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Dolf [kandidaat NL]
« Gepost op: 24-09-2005, 21:50:19 »


Naam: Dolf Kok
Leeftijd: 43 jaar
Woonplaats: Kapellen
Geniet nooit met mate...

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2005, 21:33:01 »
Hij kan dan wel regente zijn maar vergeet dan wel hoe zwaar die taak is.
Dolf had beter de regels moeten door lezen.
En hij vergat dat hij het NU als rijke een ander leven hoort te leiden als iemand van het arme kamp.
Volgende week moet hij echt een stapje terug doen.
Dat zal tegen vallen..  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 21:39:05 door plienke »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2005, 21:35:17 »
Ja, beetje eigenwijs om zo tegen de raadsheer in te gaan. Zo maak je weinig kans om als koning gekozen te worden, me dunkt.

(hij is overigens regent, ipv regentes ;) Het is een man, geen vrouw ;) )

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2005, 21:38:14 »
Ik vond het meegeven van de beloning niet eens zo`n probleem eik. Je wint zo op die manier een beetje respect.. Met het waterprobleem ging Jeroen als een echte Arme in tegen de Regent  ;)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2005, 21:38:38 »
Ja, beetje eigenwijs om zo tegen de raadsheer in te gaan. Zo maak je weinig kans om als koning gekozen te worden, me dunkt.

Ik denkt dat het ook een beetje onweetendheid is van Dolf.
Hij is waarschijnlijk ook nog de goedheid zelf.. Die het misschien nog wel te doen het met de arme..

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2005, 21:46:21 »
Ik vond het wel een teken van karakter en van meelevendheid. Ben benieuwd of het nou echt nadelig of -op de lange termijn- voordelig voor hem uitpakt...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joni

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2005, 21:52:35 »
Dolf stelde zich als regent zodanig op dat het volk niet in opstand zou komen. Op die manier hoopt hij een geliefde regent te zijn. Het lijkt me wel van belang dat je als regent gezag houdt. Als je als regent zelf bukt om water te proeven uit een emmer die op de grond staat voor je lijfeigenen verneder je jezelf volgens mij, wat je gezag niet ten goede zal komen.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2005, 22:00:47 »
Klopt, maar ik zie het een klein beetje als goedmaakactie al vanwege z'n water-perikelen die al heel snel de kop op staken. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2005, 22:07:54 »
Jeuuuu,..wat zijn de meesten van jullie feodaaaaaaaal ::tandpastasmiley::. Ik vindt wel dat hij het goed heeft gedaan. Juist sterk om standvastig te zijn in zijn houding tav de raadsheer. Een goed vorst luistert naar raad van zijn raadsheer, maar als hij geen goed advies krijgt, dan moet hij zijn eigen plan trekken. Overigens is een raadsheer in principe een ondergeschikte van de koning. Als hij dus de regent alleen maar ogendienst bewijst aan de raadsheer, dan is de raadsheer in de toekomst de werkelijke koning en niet de koning zelf. Hij heeft laten zien dat hij wat dat betreft uit leidershout is gesneden. Maar aan de andere kant heeft hij geen natuurlijk overwicht. Dat heeft Bob wil in mijn optiek
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2005, 22:23:41 »
Jeuuuu,..wat zijn de meesten van jullie feodaaaaaaaal ::tandpastasmiley::. Ik vindt wel dat hij het goed heeft gedaan. Juist sterk om standvastig te zijn in zijn houding tav de raadsheer. Een goed vorst luistert naar raad van zijn raadsheer, maar als hij geen goed advies krijgt, dan moet hij zijn eigen plan trekken. Overigens is een raadsheer in principe een ondergeschikte van de koning. Als hij dus de regent alleen maar ogendienst bewijst aan de raadsheer, dan is de raadsheer in de toekomst de werkelijke koning en niet de koning zelf. Hij heeft laten zien dat hij wat dat betreft uit leidershout is gesneden. Maar aan de andere kant heeft hij geen natuurlijk overwicht. Dat heeft Bob wil in mijn optiek
Volgens mij is de regent geen koning! of snap ik het verkeerd! je wordt pas koning als je wint toch??

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2005, 22:25:11 »
Regent is normaal vervangend-koning en regeert tot de koning(in) zelf de troon kan bestijgen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2005, 22:26:08 »
Regent is normaal vervangend-koning en regeert tot de koning(in) zelf de troon kan bestijgen.
Hmm ke.. dan is de raadsheer idd lager.. Maar wetten zijn wetten ook voor de regent lijkt mij  ::jaja:: wel een goede actie zo tegen de Raadsheer overigens  ::jaja::

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2005, 22:52:43 »
Dolf heeft als eerste regent al direct een achterstand op de Armen. Hij bouwt geen vriendschapsbanden op. De 3 edelen leken achterbakse ratten (misschien uit verveling, we zullen ze later wel beter leren kennen), en Dolf leek ook het contact met de anderen echt te missen.
Zijn beslissing om eten mee te geven is daarom waarschijnlijk goed geweest. Enerzijds om zich naar de Armen van zijn goede kant te laten zien, anderszijds door eigenwijs en vastberaden te zijn naar de Raadsheer en het programma. Als hij daar voor gestraft wordt kan hij zo doorschuiven naar de positie van rebellenleider.

Kat in het bakkie, zou ik zeggen.

Dolf scoort een punt in de leiderscompetitie


Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #13 Gepost op: 14-10-2005, 22:55:02 »
Ach ja, overtreed ever 3 keer de wet ::rofl::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #14 Gepost op: 14-10-2005, 22:59:01 »
Dolf heeft als eerste regent al direct een achterstand op de Armen. Hij bouwt geen vriendschapsbanden op. De 3 edelen leken achterbakse ratten (misschien uit verveling, we zullen ze later wel beter leren kennen), en Dolf leek ook het contact met de anderen echt te missen.
Zijn beslissing om eten mee te geven is daarom waarschijnlijk goed geweest. Enerzijds om zich naar de Armen van zijn goede kant te laten zien, anderszijds door eigenwijs en vastberaden te zijn naar de Raadsheer en het programma. Als hij daar voor gestraft wordt kan hij zo doorschuiven naar de positie van rebellenleider.

Kat in het bakkie, zou ik zeggen.

Dolf scoort een punt in de leiderscompetitie



Geheel en al mee eens ::jaja:: ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2005, 22:59:44 »
Het mooie vindt ik nog, dat hij een ander moest uitkiezen om voor zijn overtreding te boeten. :o
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #16 Gepost op: 14-10-2005, 23:01:01 »
Het mooie vindt ik nog, dat hij een ander moest uitkiezen om voor zijn overtreding te boeten. :o
dat vind ik echt genaait ::rofl::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2005, 03:24:28 »
Ik vond het wel een teken van karakter en van meelevendheid. Ben benieuwd of het nou echt nadelig of -op de lange termijn- voordelig voor hem uitpakt...

Dat misschien wel maar ik denk niet dat dat iets is wat lang gaat duren. Hij heeft er duidelijk geen punten mee gescoord bij zijn mede-edelen die meer happig lijken op behoud van hun positie en privileges in termen van afstand / feodale verhoudingen.

Misschien dat de armen het eerder als afkoopsom beschouwen. Een statement als 'Aan dat water kan ik niks doen, en het valt allemaal best mee' hebben de armen geen boodschap. En zolang Jeroen heraut is van de boodschap van de armen (of zich als dusdanig hiertoe opwerpt) zal Dolf met meer moeten komen dan gestes. Mi is het een kwestie van tijd voor dit 'watergate' weer gaat spelen ;)

De truc is natuurlijk om wel meededogend te zijn zonder dat je het respect verliest - daar is een zekere waardigheid bij vereist en gratie waarvan ik me afvraag of Dolf die - van nature althans- heeft. Ik denk dat Stella dat in haar gezouten kritiek haarfijn aanvoelde.

Ok het is zijn eerste ronde, en feitelijk wordt hij een beetje aan zijn rol overgelaten, zoals hij dat min of meer aan de raadsheer te kennen geeft ook. Toch was er iets in de manier waarop hij antwoordde, wat me zeer passief-agressief cq defensief aandeed, zo van 'Jij zou me met raad en daad bijstaan, maar er komt niks en als je het beter weet dan laat maar horen' - beetje die strekking.

De zelfingenomenheid waarmee hij wegbeende, en de beetje bombastische manier waarop hij dat triomfantelijk aan de anderen meedeelde viel ook niet meteen in goede aarde volgens mij. Daarnaast denk ik dat je je door zo weg te lopen met veel drama eerder de verliezer in zo'n dialoog (als je het zo noemen mag - misschien was het eerder een woordstrijd) betoont dan de winnaar. En erg verstandig lijkt het me niet iig om je meteen zo te 'tonen' - het maakt je iig erg kwetsbaar mi.

Weerwoord hebben of kritisch vraagtekens ergens bij stellen lijkt me niet meer dan normaal, en gezond. Maar de manier waarop hij dat deed doet me toch twijfelen vwb zijn geschiktheid voor deze rol. Ik denk dat het best eens een kort leven beschoren kan zijn en dat hem een klein beetje nederigheid en perspectief zal worden geboden door zijn mede- edelen die hem dit graag gunnen natuurlijk..  >:D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2005, 17:21:21 »
Dolf ontwart bij de start de Gordiaanse knoop:


De Gordiaanse knoop is de naam van een onontwarbare knoop. De knoop verbond het juk met de disselboom van een eeuwenoude strijdwagen. Het orakel had over deze knoop gezegd: "wie deze knoop losmaakt, zal meester over de gehele wereld worden."

Nadat Alexander de Grote Darius een eerste maal verslagen had aan de Granicus, trok hij met zijn leger de Hellespont over en drong het koninkrijk van Darius binnen. Volgens de overlevering bestond zijn leger uit 10.000 ruiters en 30.000 man voetvolk. In Gordium hoorde Alexander van de voorspelling van het orakel. Onder belangstelling van vele Macedoniërs en Phrygiërs probeerde ook hij lange tijd de knoop te ontwarren. Toen de Macedoniërs de moed al verloren, merkte Alexander op: "Over de manier van het losmaken heeft het orakel niets gezegd." en met één slag van zijn zwaard hakte hij de knoop los.


Hoe Dolf met de knoop omging hebben we niet gezien. Of hierbij inzicht of hulp van hogerhand te pas kwam wie zal het zeggen...  ;)
Maar net zoals Alexander nam hij door het ontwarren van een knoop de heerschappij van Darius over, in dit geval over Oberon. Helaas ben ik bang dat hiermee de vergelijking met Alexander ook gelijk ophoudt. Misschien dat het toch beter is om knopen door te hakken dan ze te ontwarren.  ;D
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 17:32:11 door Castor_en_Pollux »

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dolf [kandidaat NL]
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2005, 13:26:35 »
Dolf ontwart bij de start de Gordiaanse knoop:


De Gordiaanse knoop is de naam van een onontwarbare knoop. De knoop verbond het juk met de disselboom van een eeuwenoude strijdwagen. Het orakel had over deze knoop gezegd: "wie deze knoop losmaakt, zal meester over de gehele wereld worden."

Nadat Alexander de Grote Darius een eerste maal verslagen had aan de Granicus, trok hij met zijn leger de Hellespont over en drong het koninkrijk van Darius binnen. Volgens de overlevering bestond zijn leger uit 10.000 ruiters en 30.000 man voetvolk. In Gordium hoorde Alexander van de voorspelling van het orakel. Onder belangstelling van vele Macedoniërs en Phrygiërs probeerde ook hij lange tijd de knoop te ontwarren. Toen de Macedoniërs de moed al verloren, merkte Alexander op: "Over de manier van het losmaken heeft het orakel niets gezegd." en met één slag van zijn zwaard hakte hij de knoop los.


Hoe Dolf met de knoop omging hebben we niet gezien. Of hierbij inzicht of hulp van hogerhand te pas kwam wie zal het zeggen...  ;)
Maar net zoals Alexander nam hij door het ontwarren van een knoop de heerschappij van Darius over, in dit geval over Oberon. Helaas ben ik bang dat hiermee de vergelijking met Alexander ook gelijk ophoudt. Misschien dat het toch beter is om knopen door te hakken dan ze te ontwarren.  ;D

Alexander werd uiteindelijk toch geveld door een ziekte  ::) ::) ::)
Als dit een versnelde Alexander versie is, zien we hem over drie weken in het ziekenbed  :-\\ :-\\ :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta