Auteur Topic: Even een tipje...  (gelezen 3391 keer)

Offline Whacko

• Forumlid
Even een tipje...
« Gepost op: 4-03-2002, 17:33:28 »
Ik weet niet of het al eerder gezegd is, dus zeg ik het nu ff.

In de 2e aflevering stond er op de weg "Hup Mol" en even Later "Ellen".
het zou een beetje opvallend zijn als Ellen de Mol is. MAAR,
je moet OOK bedenken dat Angela/het productie team NIET zomaar naar de Mol kunnen stappen, om dingen te vertellen.
DUS moeten ze iets slimmers bedenken, waardoor de aandacht VAN de mol AF wordt gehouden, EN er informatie doorgespeeld kan Worden aan de Mol.
Als je dit in beschouwing neemt, krijg je het volgende...

Ellen heeft tijdens de executie ronde van alfevering 1 de meeste vragen goed gehad, en dat moet de mol weten.
De Mol krijgt dus via het wegdek te weten dat hij/zij
zij/haar aandacht op Ellen moet richten, omdat zij te veel "weet".

Ik dacht dat dit mischien interessant was.
Laat me weten wat je ervan vind :)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Even een tipje...
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2002, 17:36:48 »
Ik denk dat er voor 't productieteam wel makkelijkere manieren zijn om de mol iets duidelijk te maken. Ze zullen iedere dag wel met alle kandidaten 'n gesprekje hebben. Zo kunnen ze de mol ook op de hoogte brengen van wie wie verdenkt en wat voor opdrachten er komen gaan.

Bovendien vind ik 't vrij aan de late kant als ze in aflevering 3 pas de mol laten weten dat Ellen in aflevering 1 hem/haar verdacht.

En ja, de woorden op 't wegdek zijn al zeer uitgebreid besproken in verscheidene andere topics.

Offline Mr._Jones

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2002, 17:38:50 »
huh? hoe weet je dat Ellen het meeste goed had? Of is dat jouw gok om dit te verklaren?
Het lijkt mij (naar mijn bescheiden mening) dat ze geen info door gaan spelen die iedereen kan zien... Hoe cryptisch ook...
Het staat teveel in de kijker en de reactie van de mol kan dan desastreus voor het programma zijn...

You don't wanna fall apart this time

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 4-03-2002, 20:40:07 »

Citaat

huh? hoe weet je dat Ellen het meeste goed had? Of is dat jouw gok om dit te verklaren?
Het lijkt mij (naar mijn bescheiden mening) dat ze geen info door gaan spelen die iedereen kan zien... Hoe cryptisch ook...
Het staat teveel in de kijker en de reactie van de mol kan dan desastreus voor het programma zijn...

Dat weet ik niet, ik bedoel alleen maar te zeggen, dat de MOL wel weet waar het over gaat als er zoiets op de weg wordt geschreven.

Offline marty

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 4-03-2002, 21:25:01 »
In een andere reply heb ik dit ook wel vermeld.... Prince is de enige die het in de nabeschouwing over dat hup mol en Ellen heeft. Kan het niet zijn dat het later is ingemonteerd en dus alleen de mol de mogelijkheid heeft dit te weten???

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #5 Gepost op: 4-03-2002, 21:27:56 »
Het lijkt me nogal moeilijk (ik zeg niet onmogelijk) om iets wat op een weg staat erin te monteren.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline webbie

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 4-03-2002, 21:49:05 »
Misschien is Prince de mol wel, who knows? Ik denk het niet, maar het feit dat hij het als enige heeft gezien is op zich wel verdacht. Niet omdat dat er dan later ingemonteerd zou zijn - ik denk niet dat de WIDM redactie zo'n truc zou uithalen - maar puur vanwege het feit dat hij als enige blijkbaar niet zo bezig was met hard fietsen...

Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #7 Gepost op: 4-03-2002, 22:41:39 »
Ik denk niet dat men de Mol op een dergelijke manier gaat informeren.
Trouwens, deze schilderwerken moeten minstens dagen, zoniet weken van tevoren zijn aangebracht.
Dan kon men toch nog niet weten dat Ellen te "goed" zou zijn.
Ik blijf bij mijn theorie (vermeld in een andere topic) dat waarschijnlijk alle niet-mol namen 1x op het wegdek stonden samen met "Hup Mol", om zo iedereen even hard aan te moedigen. Indien we de ontbrekende naam kunnen te weten komen denk ik dat we dicht bij de waarheid zouden kunnen zijn.
Deze theorie zou dan wel diegenen uitsluiten waar we wel de naam van gezien hebben.
Weten jullie nog exact welke namen we allemaal hebben gezien ?
Wie gaat er eerstdaags (op vakantie) naar Portugal en wil voor ons effe de namen mailen ?

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2002, 23:06:00 »

Citaat

Misschien is Prince de mol wel, who knows? Ik denk het niet, maar het feit dat hij het als enige heeft gezien is op zich wel verdacht. Niet omdat dat er dan later ingemonteerd zou zijn - ik denk niet dat de WIDM redactie zo'n truc zou uithalen - maar puur vanwege het feit dat hij als enige blijkbaar niet zo bezig was met hard fietsen...

Het is niet zeker dat hij het als enige heeft gezien...Ik denk dat ze uit die stukjes ook knippen, en andere er ook wat over gezegd hebben...imho   ;) Maar om het ons moeilijk te maken zenden ze niet alles uit wat er in die intervieuwtjes gezegd wordt

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 4-03-2002, 23:19:54 »

Citaat

Het is niet zeker dat hij het als enige heeft gezien...Ik denk dat ze uit die stukjes ook knippen, en andere er ook wat over gezegd hebben...imho   ;) Maar om het ons moeilijk te maken zenden ze niet alles uit wat er in die intervieuwtjes gezegd wordt

Ik kan me ook niet voorstellen dat Prince alleen Ellen heeft zien staan. Zelfs wij hebben al meerdere namen ontdekt, en dat terwijl maar 'n paar beelden van de weg te zien krijgen. En die beelden zijn ook nog niet 'ns zo duidelijk als dat je er zelf over zou fietsen of stapvoets over zou rijden met 'n auto. 't moet wel dat de andere kandidaten 't ook gezien hebben en dat ze ook meerdere namen gezien hebben.

Prince heeft toevallig iets gezegd over 't feit dat er 'Ellen' en 'Hup Mol' stond en dat hebben ze waarschijnlijk gebruikt omdat wij dan Ellen verdacht gaan vinden. Maar daar trappen we mooi niet in!  :D

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2002, 23:42:56 »

Citaat

Ik denk niet dat men de Mol op een dergelijke manier gaat informeren.
Trouwens, deze schilderwerken moeten minstens dagen, zoniet weken van tevoren zijn aangebracht.
Dan kon men toch nog niet weten dat Ellen te "goed" zou zijn.
Ik blijf bij mijn theorie (vermeld in een andere topic) dat waarschijnlijk alle niet-mol namen 1x op het wegdek stonden samen met "Hup Mol", om zo iedereen even hard aan te moedigen. Indien we de ontbrekende naam kunnen te weten komen denk ik dat we dicht bij de waarheid zouden kunnen zijn.

Idd vrij vreemd indien ze zover zouden gaan, en tevens onaannemelijk dat Jorge Colaco reeds in de 19e eeuw wist dat George het meest zou weten over de identiteit van de mol.

Moeten we niet toch wat meer puzzelen met de letters die in het rood stonden?

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2002, 23:47:49 »
Citaat

Moeten we niet toch wat meer puzzelen met de letters die in het rood stonden?

Bedoel je "Hup Mol" en "Ellen" ?
Goed idee.
Maar misschien waren er nog rode opschriften en werden deze gewoon niet uitgezonden.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2002, 23:49:30 »

Citaat

Bedoel je "Hup Mol" en "Ellen" ?
Goed idee.
Maar misschien waren er nog rode opschriften en werden deze gewoon niet uitgezonden.

Mocht er een hint in verborgen zitten dan zullen ze toch wel alles uitgezonden hebben?

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2002, 23:54:34 »

Citaat

Mocht er een hint in verborgen zitten dan zullen ze toch wel alles uitgezonden hebben?

Niet noodzakelijk, maar wel waarschijnlijk.
Het is inderdaad gek om het niet uit te zenden en de hints enkel te tonen aan de kandidaten.
Wat vind jij trouwens van het idee dat alle namen, behalve één op het wegdek zouden moeten staan (die ene is dan vervangen door "Hup Mol"), omdat er zo voor iedereen Exact 1 aanmoediging zou geschilderd zijn.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2002, 00:11:32 »

Citaat

Niet noodzakelijk, maar wel waarschijnlijk.
Het is inderdaad gek om het niet uit te zenden en de hints enkel te tonen aan de kandidaten.
Wat vind jij trouwens van het idee dat alle namen, behalve é©® op het wegdek zouden moeten staan (die ene is dan vervangen door "Hup Mol"), omdat er zo voor iedereen Exact 1 aanmoediging zou geschilderd zijn.

Dat zou best kunnen, maar ik weet niet of we met zekerheid alle geschreven namen hebben, en als we er een aantal hebben, dan weten we niet zeker of de andere er misschien wel stond, maar niet is getoond.
Zolang we niet weten wat de hint is, weten we ook niet of we voldoende info hebben om ermee te speuren.
Hetgeen je nu beschrijft is wel het meest logische.