Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 7268 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Aflevering 5
« Gepost op: 28-09-2005, 22:38:11 »
Hier weer een sneak preview van aflevering 5.. wat vind/ vond je ervan?

***** Belgische forummers : aub hier geen spoilers!! ****


Wie verlaat Terra Incognita?
Vorige week won Paulo voor z’n team het Promotiespel, maar verrassend genoeg wordt Maarten gepromoveerd naar het tweede niveau. Bij het levenswiel ruilde Sarah haar dierbare buideltje in voor rijst voor het tweede niveau.


Maar toch moet ze naar het degradatieduel en moet ze het opnemen tegen een man: Steve. Sarah wint het duel, maar dat ze het moest opnemen tegen een man was volgens haar tegen de afspraken.

Steve moet terug naar het vasteland. Hij verloor in het degradatieduel van Sarah en na amper vier dagen op het eiland moet hij terug naar het Vasteland waar er nog maar 2 kansen overblijven om naar het tweede niveau op te klimmen...

Op het vasteland beseffen 12 spelers opeens dat ze deze laatste kansen moeten grijpen om van het vasteland weg te geraken...

Spelers op het Vasteland:

    * Steve
    * Machteld
    * Remco
    * Marina
    * Jeannette
    * Els
    * Patrick
    * Lex
    * Lisa
    * Josha
    * Paulo
    * Pascal

6 spelers slaagden erin het Eiland Koh Muk te bereiken en daar tot vandaag te blijven. Niet degraderen is hun belangrijkste doel:

    * Maarten
    * Gianni
    * Josephine
    * Agnes
    * Bob
    * Sarah

Op het eiland is Sarah belust op wraak, want volgens haar was er een afspraak om alleen spelers van hetzelfde geslacht te laten duelleren. Agnes hield zich daar op het levenswiel niet aan. Zij besliste dat Sarah moest duelleren tegen Steve.

Op het vasteland hebben de spelers nog maar twee kansen om weg te raken en zo in het spel te blijven. Iedereen verdenkt nu iedereen van allerlei strategische plannetjes.

Op het eiland Koh Muk negeren de spelers het conflict tussen Sarah en Agnes… Want ze moeten, net zoals de zeenomaden, via ruilhandel aan rijst zien te komen. Ze moeten bovendien een extra paalhut bouwen op het eiland, die zal dienen voor diegenen die nog zullen promoveren vanop het vasteland. Tijdens het regenseizoen wonen de zeenomaden enkele maanden aan land in eenvoudige paalhutten. Die moeten stevig en taai zijn om de moesson te doorstaan...

Maar ze moeten ook snel gebouwd kunnen worden als er onverwacht nieuwe stamleden aan land komen. Op het eiland beseffen ze dat de hut zal dienen voor de laatste spelers die vanop het vasteland door zullen stoten naar het eiland. Dat er nu op Koh Muk een extra hut nodig is , heeft alles te maken met het nakende einde van het laagste niveau in het spel. Want over drie dagen wordt het vasteland voorgoed verlaten. Voor wie dan niet op het eiland zit, is Terra Incognita gedaan. De enige manier om in het spel te blijven, is alsnog het promotiespel winnen..
« Laatst bewerkt op: 29-09-2005, 00:32:05 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 28-09-2005, 22:38:22 »
Het Vasteland verdwijnt voorgoed in Terra Incognita
In de vierde aflevering van het VT4-programma Terra Incognita kwamen de spelers op het Vasteland te weten dat er nog maar 3 keer iemand zou kunnen promoveren. De kansen om ooit verder in het spel te geraken zijn dus ontzettend schaars. Want wie op dag 18 nog op het Vasteland vastzit, heeft nog maar één laatste mogelijkheid om er te ontsnappen…Slagen in een zware individuele test...


Bij de start van aflevering 6 zitten er nog negen spelers op het Vasteland. Zij zullen een strijd moeten uitvechten die erg lijkt op de allereerste: ze moeten zich vastklampen aan een boot (maar deze keer in volle zee). Het is de allerlaatste kans die ze krijgen om een ticket naar het eiland Koh Muk te bemachtigen.

Maar nu gaat het niet meer alleen om hun fysiek uithoudingsvermogen. Ze worden nu ook getest op hun kennis. Wat hebben ze zélf op het Eiland, ofwel via anderen, al geleerd over de Onbekende Wereld… Wie geen of weinig kennis heeft, krijgt het extra moeilijk…

4 spelers zullen het niet halen en moeten onverbiddelijk terugkeren naar huis. Bij hen zijn ook enkelen die nooit van het Vasteland zijn weg geraakt.
De 5 overblijvende spelers zullen 2 dagen lang als echte zeenomaden moeten leven op een kabang op zee en zullen dan eindelijk de poort naar het Eiland zien opengaan.

Daar hebben ze intussen een boottocht gemaakt rond de ruige rotsen van Rank Nok. Het leven is er eenzaam. In een kleine hut op een rots, alleen met de zee… en met het geheim dat schuil gaat in de grotten van Rang Nok. En dat geheim is nog één duister gegeven voor de spelers…

En dan is het grote moment aangebroken. De spelers op het eiland Koh Muk mogen 1 speler uitkiezen, die het volgens de anderen verdient om door te stoten naar het ultieme avontuur. Die speler zet een reuzenstap verder in de Onbekende Wereld én in de ontrafeling van het Mysterie van Rang Nok…het antwoord op de vraag waarom de zeenomaden zich steeds dieper terugtrekken in de Zee van Andaman.

De eerste dagen op de rots zijn voor deze speler een keiharde maar tegelijk unieke ervaring. Voor het eerst maakt de uitverkoren speler kennis met een zeldzame desolaatheid. De wereld lijkt stilgevallen. Alleen met zichzelf, omringd door water…

Het Vasteland is intussen afgeschaft, dus vanaf nu kunnen de spelers die zich op het eiland bevinden ook niet meer degraderen. De verliezer van het degradatieduel moet dus ook onmiddellijk naar huis… Alweer een schok…

Vanaf nu moeten de spelers die hun tijd op het eiland doorbrengen hun uiterste best doen om de plaats in te nemen van de Wachters van Rang Nok (dat zijn de spelers die zich al op het Derde Niveau bevinden) uitdagen om hun eigen plaats op de rots te veroveren.
Maar als de uitdager het duel verliest, moet hij onherroepelijk naar huis. Een uitdaging houdt dus ook een risico in…

Als de Wachter het duel verliest degradeert hij naar het Eiland Koh Muk… De spelers van het eiland Koh Muk zullen telkens bij het Levenswiel bepalen wie het recht krijgt (maar ook het risico moet lopen) om een Wachter van Rang Nok uit te dagen… Ze zijn dus afhankelijk van de stemmen en de steun van de anderen…

Het leven op de gevaarlijke rotsen is niet makkelijk en alles draait om informatie… Zullen de spelers de ware betekenis van de rotsen van Rang Nok en het verband met de zeenomadenstam achterhalen?

Zullen de spelers op de rots eindelijk meer te weten komen over de missende pagina’s uit het boek?

Wie zal zijn nieuwe kennis delen met anderen en wie zal alle informatie voor zichzelf houden?

En wie vindt de weg naar de finale en ontrafelt het mysterie?

Bron: Radiovisie.be
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2005, 00:19:13 »
Wow, da's behoorlijk heftig opeens deze wending in het spel  :o
Als er in afl. 6 nog maar negen mensen op het vasteland zijn, gaan er dan vantevoren drie mensen al weg??  ???
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2005, 00:35:51 »
Tja idd ja ;)

Ben ook benieuwd hoe dat lopen gaat in volgende aflevering, lijkt erop dat er idd 3 spelers afvallen, cq eruit stappen miss  ???
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2005, 19:56:15 »
Klinkt heftig, maar lijkt me wel super gaaf zo te horen. ::ok:: ;D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2005, 22:58:09 »
Yes! Eindelijk actie! Er gaan mensen naar huis!
 ;D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 2-10-2005, 22:23:05 »
Zo... iemand die al een keer op Koh Muk geweest mag die weer terug mag. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 2-10-2005, 22:25:56 »
Nou 1 ding kan ik zeggen van deze aflevering, saai is ie iig niet  ;D

Wat een wendingen nu weer.. kee dus Machteld, who'd have thought..

En ok Josha niet dat ik het haar misgun maar eigenlijk had ik liever toch Els bijv de kans gegund. Vreemde zaak dat Josha nu ineens aangewezen werd  ???

Maar ok ben benieuwd wat er verder nog gebeuren gaat kennelijk gaan er toch nog 2 mensen weg.. dus miss offert zich nog iemand op?  ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 2-10-2005, 22:27:29 »
Ik vermoed dat Sarah opgeeft en er dan iemand van het laagste niveau mag promoveren naar niveau 2 om haar plaats in te nemen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 2-10-2005, 22:27:42 »
Vind trouwens de reden die pascal ervoor gaf wel erg Pascaliaans.. ::ohno:: Omdat ze meteen aardig voor me was en zag hoeveel ik leed..  ::niet-ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 2-10-2005, 22:28:00 »
Ik vermoed dat Sarah opgeeft en er dan iemand van het laagste niveau mag promoveren naar niveau 2 om haar plaats in te nemen.

Zou idd goed kunnen al hoop ik t niet eigenlijk ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 2-10-2005, 22:40:01 »
Hmm helaas jammer Sarah :( Al ben ik blij dat je in zekere zin je doel daar bereikt hebt :)

Van Pascal vind ik 't persoonlijk iets minder jammer  :-X Heb echt geprobeerd me niet teveel te laten leiden door hoe hij neergezet is maar ja er was niet veel anders te vinden dan wat de consensus van de overige spelers al vond geloof ik ;)

Moest wel lachen toen ze toch dat levenswiel lieten doorgaan - sneu voor Bob en Maarten .. weten ze meteen waar ze staan. Misschien vormt dat een voedingsbodem voor toekomstige allianties  8)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 2-10-2005, 22:43:47 »
Sarah, wat doe je nu. :o

Ben wel benieuwd wat volgende week weer gaat brengen zo met al die wijzigingen. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 2-10-2005, 22:47:28 »
Sarah, wat doe je nu. :o

Ben wel benieuwd wat volgende week weer gaat brengen zo met al die wijzigingen. :)

Ja ik ook idd.. Vind het erg jammer van Sarah al begrijp ik haar besluit wel. Desalniettemin denk ik dat ze heel ver had kunnen komen  ::jaja::

Ben vooral benieuwd welke coalities hier evt uitvloeien, twee nieuwlingen dat maakt 4 realitief nieuwen en 3 oer-kohmukkers.  Hoewel Josha een beetje in het midden zit dus miss zal de oergroep daar eerder proberen aansluiting te vinden ;)

Dan nog is het 3-3 en als we de sneaks geloven mogen komen er nog een aantal van het vasteland bij wat de balans wel een beetje doet doorslaan ;)

Zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen ;)

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 2-10-2005, 23:18:15 »
was spannend. Ik kijk ook al uit naar het verloop van het spel. :)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 2-10-2005, 23:30:24 »
Steeds meer puzzle stukjes vallen per aflevering op hun plaats.
In veel opzichten komen we verder in het spel.
Zeker met volgende week in het vooruitzicht.
Dan valt het laatste nivo weg.
Dit keer werd nogmaals op het vaste land duidelijk dat je beter een gamer kan zijn dan bij het emo-team.En op het eiland worden ze steeds nieuwsgieriger naar het andere nivo en wat er nog meer gaat gebeuren........

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 2-10-2005, 23:39:39 »
was spannend. Ik kijk ook al uit naar het verloop van het spel. :)

Mee eens - ik ook! ::ok:: Zeker benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen op niveau twee.. drastische veranderingen lijkt me zo en wellicht een machts/ balansverschuiving. Zal wennen worden vooral voor de 'Oer-kohmukkers' denk ik qua semi-invasie vanuit het vasteland. Fysiek enigszins verzwakt maar wel met een bepaalde mate aan informatiekennis - zeer benieuwd hoe dat stand houdt vooral gezien wat pascal inmiddels heeft doorgegeven aan de vastelanders. Ook erg benieuwd of er inpalmtactieken plaatsvinden, coalities wellicht? Ik denk dat de oergroep wel moet haast, ze moeten toch een aansluiting zien te vinden.. gezien de rol van josha voorheen (en het voorstukje  ::hypocriet:: ) lijkt me dat de meest logische aansluiting..

Ook erg benieuwd wat dat derde niveau brengt. Wat ik uit de preview begrijp is dat er iig één gepromoveerd wordt naar het derde niveau.. vraag me af of de rest dan allemaal op Koh Muk blijft in dat geval en zoja of er ook weer groepsvorming ontstaat.. moet haast wel lijkt me ;D

Dit keer werd nogmaals op het vaste land duidelijk dat je beter een gamer kan zijn dan bij het emo-team

Nou ja de vraag is dus in hoeverre miss de emo's toch wel gamers zijn ;) (zie Machteld's keuze).. Ik denk vooral gezien Remco's reactie (zich 'lichtelijk genaaid' voelen) dit toch wel een issue is..Misschien dat die groep zich niet genoeg het game element gerealiseerd heeft. Wil niet zeggen dat de gamers strategie persé perfect werkt maar ik denk wel dat het de juiste balans tussen beide is die uiteindelijk verder laat brengen. En waar die balans ligt zal ook van de groep afhangen lijkt me.. ben dus zeer benieuwd hoe het zich volgende week op Koh Muk gaat ontwikkelen ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 5
« Reactie #17 Gepost op: 3-10-2005, 21:44:35 »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you