Auteur Topic: Strix producties in de gaten houden.  (gelezen 9147 keer)

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Strix producties in de gaten houden.
« Gepost op: 5-10-2005, 19:29:06 »
Strix producties uit zweden is momenteel DE leading productie maatschappij voor reality shows in Europa en een grote speler in de rest van de wereld.
Strix is onder andere bekend van The Farm, Expeditie Robinson en de wat minder bekende Wie was ik op de KRO.
Nu is Strix net met een nieuwe show begonnen genaamd 'Paradise Lost', dit helaas nog niet in Nederland/België maar wie weet. Daarom ook het onderwerp van deze topic, hou ze in de gaten!
Dat ze plannen hebben in Nederland is zeker aangezien ze in Februari 2005 een nieuw kantoor hier in Nederland hebben geopend.
Ik hoop dat jullie met mij mee opletten en nieuwe concepten zo vroeg mogelijk gaan volgen zodat we hier altijd de primeur zullen hebben.
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #1 Gepost op: 5-10-2005, 20:32:58 »
Top Aitan  ::ok:: Dat gaan we zeker doen ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #2 Gepost op: 5-10-2005, 20:41:52 »
Fijn :)
Komen er meer leuk programma's in Nederland ::jaja::

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
UPDATE: -België- (lifestyle/koken) 'A Chef in the Family'
« Reactie #3 Gepost op: 19-10-2005, 20:16:44 »
A Chef in the Family’ sold to Belgium
Strix’ lifestyle cooking format is delivering record-breaking ratings when aired for the 2nd season on TV4 in Sweden. At the same time, the format travels to Belgium via an option deal with Endemol.

Strix Television and Endemol Belgium have signed an option agreement for the production of ‘A chef in the family’. The option covers the Belgian territory.

A second season of the celebrity version of the format has also been commissioned by TV4 in Sweden and the premiere show obtained outstanding ratings. 1.030.000 viewers watched the record-breaking opening show that was hosted by the famous James Bond movie stars Maud Adams and Britt Ekland. The number of viewers was 106% higher compared to the opening show of the first season.

The successful format has previously been sold to Spain, Italy, France, US Spanish and Mexico.

The celebrity version of ‘A chef in the family’ is a format where a charming and celebrated chef makes a guest appearance in the home of a popular celebrity. During the day they prepare a delicious dinner for invited guests and the dinner ends with a great surprise.
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
UPDATE: nieuwe shows in Nederland
« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2005, 20:34:07 »
Er zijn plannen voor twee nieuwe shows in Nederland van Strix, waarschijnlijk zullen de namen van deze programma's wel iets aangepast worden. Hieronder vinden jullie een link naar Strix waar meer over één van deze programma's te lezen valt.


Kerry's Getting Married
http://www.strix.se/?id_site=12&id_item=203

Het andere programma heet officieel 'RelationShip', hier weet ik verder niks van af behalve dan dat deze net zo als 'Kerry's Getting Married' door bluecircle in Nederland wordt gelanceerd.
Als iemand verder nog informatie heeft over deze concepten bijvoorbeel of ze al lopen of wat het inhoud, geliefe hier een update te plaatsen.


PS: Misschien is het handig voor RN de site er alvast op voor te bereiden.

Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: UPDATE: nieuwe shows in Nederland
« Reactie #5 Gepost op: 20-10-2005, 19:59:58 »
Kerry's Getting Married

Dit is net als The Farm en Expeditie Robinson een programma van het Zweedse Strix. Kerry is een toekomstige bruid waarvan de trouwdatum al is vastgesteld, het orkest al geregeld is, de gasten al uitgenodigd, maar de bruidegom nog ontbreekt. In een aantal afleveringen wordt een zoektocht voor de bruidegom gevolgd. Het concept is extreem succesvol uitgezonden in de scandinavische landen, en is ook door een Nederlandse producent aangekocht.

Via Tv Toekomst.

Ik denk trouwens dat Relationships het programma Beter in Bed is. Want dit wordt ook door Bluecircle geproduceerd.



Er zijn plannen voor twee nieuwe shows in Nederland van Strix, waarschijnlijk zullen de namen van deze programma's wel iets aangepast worden. Hieronder vinden jullie een link naar Strix waar meer over één van deze programma's te lezen valt.


Kerry's Getting Married
http://www.strix.se/?id_site=12&id_item=203

Het andere programma heet officieel 'RelationShip', hier weet ik verder niks van af behalve dan dat deze net zo als 'Kerry's Getting Married' door bluecircle in Nederland wordt gelanceerd.
Als iemand verder nog informatie heeft over deze concepten bijvoorbeel of ze al lopen of wat het inhoud, geliefe hier een update te plaatsen.


PS: Misschien is het handig voor RN de site er alvast op voor te bereiden.


« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 20:07:31 door SaNdeR. »

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #6 Gepost op: 20-10-2005, 22:44:20 »
Idd beter in bed.
Zoiets dacht ik ook al maar ik heb nog niet echt bevestiging gevonden  ::jaja::
Maar als jij het zegt zal dat inderdaad wel zo zijn.
Aitan-- altijd mening, nooit feiten

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #7 Gepost op: 20-10-2005, 22:57:30 »
Whaha ik kan ook niks bewijzen  ::tandpastasmiley::  ::tandpastasmiley:: maar wel goede info van je ik dacht ga even kijken of ik wat kan vinden.  ::ok::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #8 Gepost op: 24-10-2005, 18:12:09 »
Zelfs de beste reality-series zijn vuilnis, wij zijn het ermee eens!
Paradise Lost speelt zich af op een vuilnisbelt!
12 mannen en vrouwen moeten daar eten, slapen enzovoorts...
Elke week is er een proef denk ik en dan zullen de twee teams van 6 personen het tegen elkaar op moeten nemen, de verliezers moeten iemand naar huis sturen en het andere team gaat luxieus dineren in een mooi restaurant!
Als er nog 3 deelnemers over zijn wordt de finale gespeeld en moeten dan een paar wedstrijdjes spelen tegen elkaar, de winnaar wint de Paradise Lost Prijs van 1 miljoen dollar!

Lijkt me wel een grappig programma!  ::rofl::

bron: www.strix.se
🜃

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2005, 14:08:31 »
Idd lijkt me ook wel en SBS was trouwens tijd geleden ook met iets vna een Realityprogramma bezig maar is nu nog geen duidelijkheid van ging om dit:

Medialog meldt dat SBS6 in het voorjaar met 'een nieuw avontuurlijk spelprogramma' komt. In de woestijn strijden 10 kandidaten tegen en met elkaar. 'Maar er zit ook een addertje onder het zand', zo meldt Medialog, 'je vrienden kunnen je vijanden zijn.' De prijs is 40.000 euro voor de winnaar.
Start: voorjaar 2005, waarschijnlijk april.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2005, 19:55:25 »
Idd lijkt me ook wel en SBS was trouwens tijd geleden ook met iets vna een Realityprogramma bezig maar is nu nog geen duidelijkheid van ging om dit:

Medialog meldt dat SBS6 in het voorjaar met 'een nieuw avontuurlijk spelprogramma' komt. In de woestijn strijden 10 kandidaten tegen en met elkaar. 'Maar er zit ook een addertje onder het zand', zo meldt Medialog, 'je vrienden kunnen je vijanden zijn.' De prijs is 40.000 euro voor de winnaar.
Start: voorjaar 2005, waarschijnlijk april.
Ah, dat is het programma volgens mij wat werd omschreven als "de Wie is de Mol in de woestijn", ben benieuwd. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2005, 23:04:37 »
JA ik vraag het me ook af maar ik had ook gelezen dat er nog niks zeker over is.

Offline Aitan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ER rules en als ik dom genoeg ben ga ik es meedoen
Re: Strix producties in de gaten houden.
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2005, 15:17:11 »
Bomen, Bos en weer een realityshow...

Tja ik denk dat we de komende jaren door de bomen het bos niet meer zien.
Daarmee bedoel ik dat we waarschijnlijk zoveel reality op ons bordje krijgen -waarvan de meeste programma´s een slap aftreksel zijn van een ander 'wel' goed lopend programma maar met kleine aanpassingen- dat het voor ons in de toekomst vrij moeilijk gemaakt wordt de goede programma´s op te pikken.

Ook concurentie kan voor realityfans een echte bitch zijn want er zullen waarschijnlijk meerdere leuke shows tegelijkertijd uitgezonden worden.
In 1 woord zin: 'houd uw dvd-recorder in de aanslag en neemt op die hap'.
Aitan-- altijd mening, nooit feiten