Auteur Topic: auditie 2 (Amsterdam)  (gelezen 25155 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2005, 14:18:32 »
Ik ben het wel met Test eens. Dit is de derde editie van idols, je zou toch onderhand wel mogen verwachten dat de kandidaten weten wat ze te wachten staat. Henkjan is wel recht voor z´n raap. Met de jongen die ´ave maria´ deed, ging hij ook wat mij betreft iets over de grens, maar aan de andere kant hadden zijn ouders hem in bescherming kunnen nemen, door hem gewoon niet te sturen.

Daar heb je idd gelijk in. Ik begrijp eik niet waarom die ouders 'm toch hebben laten gaan. Ze moesten hebben geweten dat hij met zo'n nummer totaal afgezeken zou worden. Maar ik begrijp eik al die ouders niet, die hun kind niet behoeden voor zo'n teleurstelling. :-\\

Laten we eerlijk zijn, deze 4 afleveringen met auditieronden staan van het begin af aan in het teken van ´afzeiken´. Gelukkig hebben ze nu steeds meer goeie audities ertussen, want daar ben ik veel benieuwder naar. Ik kan dan ook niet wachten tot de theaterronden beginnen  :D

Precies ik ook! Ik vind 't zelf veel leuker om naar echt talent te kijken. Ik ben dan ook blij dat we nog maar 2 audities krijgen en dan 't echt werk kan beginnen!  :D

De theaterrondes zijn trouwens al vorig weekend geweest. Ik weet van Venlose Sjuulke en Kim inmiddels al of ze door zijn (werd hier op de lokale omroep in 't nieuws aandacht aan besteed), maar ik zal jullie geen spoilers bezorgen.  ;)

Ik kijk het programma niet, maar ik hoorde dat een deelnemer uit Venlo Jerney Kaagman had beledigd, ene Lowieke, of was dat vorig jaar?

Och onze Lowieke ja. Hij deed vorige keer idd mee en zong toen iets van Cher en probeerde haar ook echt na te doen. En hij vertelde dat hij homo was maar nu 'n vriendin had, die eik lesbisch was. Echt 'n heel apart stel.  ;D

Ik weet dat hij dit jaar ook weer heeft meegedaan, maar ik weet niet of hij de jury beledigd heeft. Maar dat kan ik me eik wel voorstellen. Hij heeft hier op de lokale omroep nu trouwens 'n eigen reallife-soap. Is echt hilarisch.  ;D

« Laatst bewerkt op: 30-10-2005, 14:51:17 door Han13 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2005, 14:46:41 »
Jerney: jij hebt totaal geen uitstraling

Lowieke: en jij hebt een uitstraling alsof je een condoom over je kop hebt getrokken.

Cameramensen lagen in een deuk. Lowieke bleef steken in de voorrondes. ::rofl:: ::rofl::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #22 Gepost op: 30-10-2005, 15:34:55 »
Daar heb je idd gelijk in. Ik begrijp eigenlijk niet waarom die ouders 'm toch hebben laten gaan. Ze moesten hebben geweten dat hij met zo'n nummer totaal afgezeken zou worden. Maar ik begrijp eigenlijk al die ouders niet, die hun kind niet behoeden voor zo'n teleurstelling. :-

Alsof je daar als ouder altijd invloed op hebt... Bovendien: die gruntende jongen werd met meer respect behandeld, en die bracht ook iets dat niet geschikt was voor Idols. Misschien kan ik er niet zo goed tegen dat Henk Jan m.n. de zgn. losers onder handen neemt? Zoals ik al schreef: dat hoeft niet, want dat zien we zelf ook wel. Het kan zijn dat deze ouders iets meer respect voor hun zoon verwacht hadden? Zal wel dom zijn dan...

Precies ik ook! Ik vind 't zelf veel leuker om naar echt talent te kijken. Ik ben dan ook blij dat we nog maar 2 audities krijgen en dan 't echt werk kan beginnen!  :D

Eens. Maar het afzeiken is dan niet afgelopen, hoor. Denk maar aan Alice vorig jaar. Misschien stoort het me wel dat ze zo selectief zijn in wie er afgezeken wordt. Het heeft heus niet altijd met talent (of het ontbreken ervan) te maken. Ik kan vaak al voorspellen hoe hard de reacties zullen zijn op basis van de persoon die op de stip staat. M.n. Henk Jan lijkt me zo'n pestertje op school geweest die precies wist wie hij tot slachtoffer moest maken. En nu krijgt hij daar dan voor betaald.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #23 Gepost op: 30-10-2005, 15:46:02 »
Ik vond 't voor die jongen die 't Ave Maria zong en begeleid werd door beide ouders wel heel zielig hoe de jury deed. Jerney had gelukkig door dat ze hem niet zomaar kon gaan zitten uitlachen, maar ik vond Henkjan en Eric nogal respectloos.  ::niet-ok::
Ik heb die jongen volgens mij vaker op tv gezien, toen zong hij andere klassieke liedjes, maar volgens mij had hij een lichte geestelijke handicap werd toen gezegd, dus als dat zo is hadden ze de jongen eigenlijk in bescherming moeten nemen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #24 Gepost op: 30-10-2005, 16:11:11 »
Alsof je daar als ouder altijd invloed op hebt...

Nee tuurlijk niet. Als sommigen zich eenmaal iets in hun hoofd gezet hebben, laten ze zich daar niet zo makkelijk vanaf brengen. Maar 't frapante vind ik dat we in Idols juist vaak ouders zien die 't kind zo erg pushen om mee te doen. En dat dan terwijl 't kind echt overduidelijk geen goede stem of uitstraling heeft. Ik begrijp dat je als ouder je eigen kind altijd geweldig vind, maar dat je dan helemaal je gevoel voor realiteit verliest, dat vind ik moeilijker te begrijpen.  :-\\

Ik heb die jongen volgens mij vaker op tv gezien, toen zong hij andere klassieke liedjes, maar volgens mij had hij een lichte geestelijke handicap werd toen gezegd, dus als dat zo is hadden ze de jongen eigenlijk in bescherming moeten nemen.

Ja precies. Dat idee kreeg ik dus ook en daarom vond ik in dit geval 't gelach van de jury wat tever gaan. En ik begrijp ook niet helemaal waarom ze dit uitzenden als lachwekkende televisie, want daarmee wordt zo'n jongen nog 'ns gekwetst.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 30-10-2005, 16:36:00 door Han13 »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #25 Gepost op: 30-10-2005, 16:27:56 »
Jerney: jij hebt totaal geen uitstraling

Lowieke: en jij hebt een uitstraling alsof je een condoom over je kop hebt getrokken.

Cameramensen lagen in een deuk. Lowieke bleef steken in de voorrondes. ::rofl:: ::rofl::

Was dat vorige auditie in Eindhoven?
Die heb ik volgens mij niet gezien. Jammer...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #26 Gepost op: 30-10-2005, 16:30:26 »
Nee tuurlijk niet. Om sommige zich eenmaal iets in hun hoofd gezet hebben, laten ze zich daar niet zo makkelijk vanaf brengen. Maar 't frapante vind ik dat we in Idols juist vaak ouders zien die 't kind zo erg pushen om mee te doen. En dat dan terwijl 't kind echt overduidelijk geen goede stem of uitstraling heeft. Ik begrijp dat je als ouder je eigen kind altijd geweldig vind, maar dat je dan helemaal je gevoel voor realiteit verliest, dat vind ik moeilijker te begrijpen.  :-\\

Mee eens. Net als vorig jaar die moeder die niet alleen haar moeder was, maar ook de pr-manager, mental coach en weet ik wat allemaal nogal meer. Op zich had ze niet echt zo'n slechte stem, kon ook beter :p, maar ze zong in elk geval niet supervals. Maar zoals haar moeder zich gedroeg na de auditie, zette ze zichzelf en haar dochter wel enorm voor schut.
Dat was iets van:'Al moeten we er voor naar Idols in Amerika...'
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #27 Gepost op: 30-10-2005, 17:29:19 »
Ik vond het een leuke uitzending :D, heb soms weer in een deuk gelegen. Dat sommige mensen echt denken dat ze kunnen zingen ... mijn god zeg, het klonk af en toe weer zo vals.

Ik vond 't voor die jongen die 't Ave Maria zong en begeleid werd door beide ouders wel heel zielig hoe de jury deed. Jerney had gelukkig door dat ze hem niet zomaar kon gaan zitten uitlachen, maar ik vond Henkjan en Eric nogal respectloos.  ::niet-ok::

Ben ik wel deels met je eens, maar als je aan Idols meedoet, je weet het is een popprogramma, dus met Ave Maria zal je niet hoog scoren. Die ouders hadden m nooit moeten laten gaan. Misschien dat er nu een kerkkoor zat te kijken die m misschien wel kan gebruiken, want voor z'n genre zong hij (geloof ik, heb d'r geen verstand van) niet onaardig. Dan heeft het wellicht nog iets opgelevert.

Ach starry night, ik vind je een beetje gevoelig reageren hoor. Idols gaat ook om uiterlijk. Dat is duidelijk. Maar om nou meteen te zeggen dat kandidaten trappen na krijgen of vernederd worden. Nee, dat ben ik niet met je eens. De jury is hard en zegt waar het op staat. En soms zeggen ze dingen indirect juist om het minder hard te laten overkomen. Af en toe gaan ze tot de grens (wat mij betreft) maar ik kan me dan ook best voorstellen dat ze zich af en toe afvragen wat bepaalde mensen daar in hemelsnaam komen doen. Dat heb ik als kijker ook.

En dat hele Ave Maria gebeuren. Ach, het kwam gewoon grappig over. Iemand die 15 keer Ave Maria zingt en dan heel droog zegt de tekst niet meer te kennen... ::rofl::

Ik vind idd dat mensen nu wel mogen weten dat de jury, mensen die niet kunnen zingen, echt wel op hun plaats zet. En terecht ook. 't Is zonde van je energie als je al je tijd in een zangcarriere steekt, terwijl je zo vals zingt als een kanarie. Ik denk dat die ouders hadden kunnen weten wat er met die jongen had kunnen gebeuren. Al was het wel een beetje op de grens.

En Herman weer terug.. Tja.. weinig over te zeggen. Uitstraling mist ie nog steeds, evenals een goeie zangstem. Zoals Henk-Jan al zei:'Jij een popidool? Nu niet en nooit niet.' Overigens kan ik ook niet snappen dat ie wéér zo voor l*l wil staan. Ik las laatst in een interview (volgens mij hier op de site) met Kevin, de puber met puistjes die Greased Lightning deed in Idols II), dat hij achteraf heel goed beseft hoe ze misbruik van hem hebben gemaakt zoals het optreden in de Arena. Maar schijnbaar vindt Herman het allemaal nog even leuk en snapt ie nog steeds niet hoe hij voor l*l staat.

Ja ik snap het ook niet hoor. En daarnaast, de lol is er nu toch wel vanaf? Dat soort kandidaten zouden ze nu eigenlijk moeten weigeren. Tsja, ik weet het levert leuke TV op, maar er zijn nog genoeg mensen die vals zingen.

Dat meisje van 16 vond ik erg goed zingen, en die Amerikaans-Nederlandse jongen ook wel. Had het gevoel dat hier meer talent tussen zat dan in de ronde in Eindhoven, maar dat zullen we in de theaters zien. Vond dat gedoe op Huib ook raar hoor. Als je m weg wilt hebben, stuur m dan weg. En laat m niet dan alsnog doorgaan. Wat ik overigens wel terecht vond hoor, want hij heeft wel 'iets'. De act van Mauricio heb ik ook om in een deuk gelegen, totaal geen idool natuurlijk, maar wel leuk voor in de kroeg ofzo!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #28 Gepost op: 30-10-2005, 19:48:45 »
De act van Mauricio heb ik ook om in een deuk gelegen, totaal geen idool natuurlijk, maar wel leuk voor in de kroeg ofzo!

Snap je niet he... Henk-Jan vroeg nog zoiets als:"Je ziet jezelf toch niet als het nieuwe popidool." terwijl hij zelf zoiets had van "Mwah.. waarom niet?"
Nou, ik geloof niet dat ik zijn poster boven de bedden van jeugdig Nederland zou zien hangen...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #29 Gepost op: 30-10-2005, 20:16:58 »
Ik vind idd dat mensen nu wel mogen weten dat de jury, mensen die niet kunnen zingen, echt wel op hun plaats zet. En terecht ook. 't Is zonde van je energie als je al je tijd in een zangcarriere steekt, terwijl je zo vals zingt als een kanarie.

Kijk, dat ben ik volstrekt met je eens. Ik heb er geen enkel probleem mee als er tegen zo'n jengelend wicht wordt gezegd: "Heeft iemand jou weleens verteld dat je uitermate vals zingt?" Of dat verteld wordt dat iemand niet de uitstraling van een idool heeft. Of de mededeling: "Wilde je in de muziek gaan? Vergeet het." Dit zijn gewoon zakelijke mededelingen die betrekking hebben op wat die mensen daar komen doen. Keihard, maar het gaat ergens over.

Waar ik aan refereer dat zijn de keren dat het verder gaat dan dat. Dat er tegen een meisje dat helemaal niet onaardig zingt (maar net niet goed genoeg) met veel venijn wordt gezegd: "Jij hebt nul bezieling!" En wie ben jij dat je dat op basis van 15 op een stip verzenuwde seconden kunt beoordelen?", denk ik dan. Het gaat dan gewoon echt over the top.

Bovendien merk je gewoon dat er mensen op die stip komen staan die niet helemaal in orde zijn. Ja, doen ze zelf. En ja, soms staan daar zelfs ouders achter waarvan je denkt: "Hoe haalt u het in uw hoofd?" Maar goed, kennelijk bestaan dat soort mensen. Moeten die met fluwelen handschoentjes aangepakt worden? Nee, hoor. Maar moeten ze dan maar meteen platgebrand worden omdat dat leuk is voor de kijkcijfers? Mijn antwoord daarop luidt dus ook: "Nee!"

Mensen kunnen weten dat ze op hun plaats gezet kunnen worden, maar volgens mij impliceert dat nog niet dat ze vogelvrij zijn. Toevoegingen als "Je ziet er niet uit" kunnen gewoon niet. Dat zeg je niet tegen iemand. Dat is gewoon respectloos. En volgens mij zijn we het er inmiddels wel over eens met zijn allen dat respect belangrijk is. Ja, ook in de auditieruimte van Idols. De juryleden willen toch ook met respect behandeld worden? Of denken jullie dat Jerney Kaagman het leuk vindt als iemand zegt dat het net is alsof ze een condoom over haar hoofd getrokken heeft? Of dat ze zo'n opmerking zelfs maar verdient?

Het klinkt wel als een koekje van eigen deeg. Alleen gun ik dat koekje Henkjan meer.
« Laatst bewerkt op: 30-10-2005, 20:20:05 door Starry Night »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #30 Gepost op: 31-10-2005, 09:26:49 »
Was dat vorige auditie in Eindhoven?
Die heb ik volgens mij niet gezien. Jammer...
Het moet met die auditie zijn geweest, ik denk dat Lowieke er dit jaar niet meer aan had mogen meedoen, als het vorig jaar was. Het was zaterdag te horen op L1-radio, en de opnames zullen eruit geknipt zijn.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #31 Gepost op: 31-10-2005, 11:40:59 »
Het moet met die auditie zijn geweest, ik denk dat Lowieke er dit jaar niet meer aan had mogen meedoen, als het vorig jaar was. Het was zaterdag te horen op L1-radio, en de opnames zullen eruit geknipt zijn.

Ik vraag me af of het op de idols-site wel te zien is...
Wel jammer dat alle audities, behalve degene die op tv te zien zijn geweest, betaald zijn. Ik had Anton's auditie wel graag gezien. Dat was die rus die vorig jaar ook aan Popstars mee deed en huilend bij Beau in zijn armen vloog.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #32 Gepost op: 31-10-2005, 12:27:52 »
Anton wed dan blijkbaar op meerdere paarden want hij zit nu als kandidaat in de NiX-factor. Filmpje van zijn auditie bij dit programma kan je hier zien. Dus misschien wordt hij toch nog een ster... ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #33 Gepost op: 31-10-2005, 18:22:14 »
Anton wed dan blijkbaar op meerdere paarden want hij zit nu als kandidaat in de NiX-factor. Filmpje van zijn auditie bij dit programma kan je hier zien. Dus misschien wordt hij toch nog een ster... ::)

Toevallig heb ik dat gezien  ;)
Mijn man wilde naar het programma kijken wat erna kwam en zette hem iets te vroeg aan en toevallig keek ik met een half oog mee en zag Anton. Volgens mij probeert hij gewoon alles om beroemd te worden.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #34 Gepost op: 31-10-2005, 20:19:09 »
Ik heb die jongen volgens mij vaker op tv gezien, toen zong hij andere klassieke liedjes, maar volgens mij had hij een lichte geestelijke handicap werd toen gezegd, dus als dat zo is hadden ze de jongen eigenlijk in bescherming moeten nemen.

Ik vond dit over Pim op 'n ander forum:

Pim Avondrood won op 31 oktober het Eurovisie Songfestival voor verstandelijk gehandicapten 2000 in Helsinki (Finland).
Hij kreeg al nationale bekendheid door zijn optreden in Henny Huismans RTL 4 programma Hennys House Party. Hij won met zijn optreden als Eros Ramazotti. (Bron: zetnet.nl)


Hij kwam mij idd ook al zo bekend voor.  :-\\

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #35 Gepost op: 4-11-2005, 00:43:26 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nou we hadden het over herman... hij stond net bij Jensen zijn "IM a Dancer" Te dansen/zingen... ik heb met kapot gelachen.. je moet maar eens gaan kijken op de site van jensen  ::rofl:: ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #36 Gepost op: 4-11-2005, 09:36:18 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nou we hadden het over herman... hij stond net bij Jensen zijn "IM a Dancer" Te dansen/zingen... ik heb met kapot gelachen.. je moet maar eens gaan kijken op de site van jensen  ::rofl:: ::jaja::

Onderschat Herman niet...
Hij heeft zelfs zijn eigen site waarop je hem kan boeken. En de prijzen zijn echt niet normaal. Als ik me niet vergis was dat iets van 300 euro voor 15 minuten.
Dus Herman heeft best goed geboerd met zijn optreden in Idols 2. En ook met Idols 3 heeft hij alleen voordeel opgedaan denk ik. Want mensen zien hem voor het eerst of herinneren hem zich en boeken hem misschien toch wel ??? (kan het me niet voorstellen, maar goed :P)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #37 Gepost op: 4-11-2005, 09:51:11 »
wordter heel selectief uitgezonden of wordt het nr Jessie echt zo vaak gezongen?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: auditie 2 (Amsterdam)
« Reactie #38 Gepost op: 4-11-2005, 14:57:01 »
wordter heel selectief uitgezonden of wordt het nr Jessie echt zo vaak gezongen?

Het is volgens mij wel een van de populairdere nummers, even als Killing Me Softly, Spanish Lullaby (isla bonita) enzo.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #39 Gepost op: 4-11-2005, 19:20:01 »
Ik vond dit over Pim op 'n ander forum:

Pim Avondrood won op 31 oktober het Eurovisie Songfestival voor verstandelijk gehandicapten 2000 in Helsinki (Finland).
Hij kreeg al nationale bekendheid door zijn optreden in Henny Huismans RTL 4 programma Hennys House Party. Hij won met zijn optreden als Eros Ramazotti. (Bron: zetnet.nl)


Hij kwam mij idd ook al zo bekend voor.  :-\\
Daarom zei ik dat ook al, die jongen deed me daar idd aan denken en heb hem daarna nog vaker op tv gezien.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2005, 19:24:04 door -ikke- »