Auteur Topic: auditie 2 (Amsterdam)  (gelezen 25149 keer)

Offline n@ncy

  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
auditie 2 (Amsterdam)
« Gepost op: 29-10-2005, 14:28:26 »
Vanavond is de tweede auditieronde vanuit Amsterdam.

Vanaf vanavond kun je in dit topic alles kwijt over de 2e aflevering.

Op de officiële site wordt alvast verklapt, dat de kandidaat op deze foto ook meedoet. Hij haalt de volgende ronde niet, maar toch heeft hij al wat succesjes op zijn naam staan. Wie het is? We zullen het vanavond zien  :D
« Laatst bewerkt op: 30-10-2005, 19:56:50 door n@ncy »
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2005, 15:16:41 »
hij doet me denken aan dolf jansen...maar dat zal wel niet ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2005, 15:39:36 »
Volgens mij is dat die jongen die vorig jaar dat liedje van madonna deed :P
« Laatst bewerkt op: 29-10-2005, 15:47:35 door -ikke- »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2005, 16:51:11 »
Dat is die gast met die bril die Madonna deed ja!
* denk ik! :P *
🜃

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2005, 20:53:56 »
Nou die gast heeft een Gebit  :o ik had echt de neiging om de suikerklontjes uit de keuken te halen....  ::)

Edit: Herman... klinkt ook als iemand die veel suikerklontjes eet  ::)

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2005, 21:02:16 »
waarschijnlijk zien Herman hem volgend jaar weer terug  ::)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #6 Gepost op: 29-10-2005, 21:13:39 »
Ik heb weer genoten!  ::tandpastasmiley::

Veel grappige mensen weer, maar gelukkig ook meer goede audities dan vorige week!  :D

Ik vond 't voor die jongen die 't Ave Maria zong en begeleid werd door beide ouders wel heel zielig hoe de jury deed. Jerney had gelukkig door dat ze hem niet zomaar kon gaan zitten uitlachen, maar ik vond Henkjan en Eric nogal respectloos.  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 29-10-2005, 21:15:21 door Han13 »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #7 Gepost op: 29-10-2005, 21:17:52 »
Nou, ik vond het anders wel erg grappig. Eerst 15 keer "Ave Maria" zingen en dan zeggen "...de rest van de tekst ben ik even kwijt." ::rofl:: Dat is waar ze zo dubbel om lagen. Trouwens erg raar om met een klassiek nummer te komen als je naar een popidols auditie gaat :-\\.
Geniet nooit met mate...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #8 Gepost op: 29-10-2005, 21:22:51 »
Ja is ook wel, maar bij deze jongen vond ik dat toch wel wat anders liggen. Volgens mij was deze jongen namelijk authistisch of heeft een ontwikkelingsachterstand of iets. Anders waren die ouders denk ik ook niet zo bezorgd om 'm. Dus daarom vond ik 't lachen van de jury dit keer eik niet echt kunnen.  :-\\

Anders ligt 't bij mensen die zelf precies weten wat ze doen en toch gewoon 'n totaal verkeerd zelfbeeld hebben. Ik kan 't gewoon eik echt niet begrijpen dat zulke mensen zelf geloven dat ze wel echt 't idool kunnen worden als ze zo vals zingen als 'n kraai. En vaak dan ook hun uitstraling niet bepaald meehebben. Dan moet er toch wel iemand in de omgeving zijn die dat wel 'n beetje beter kan inschatten en diegene kan behoeden voor zo'n enorme teleurstelling? Maar eik toch ook weer goed dat die er niet zijn of iig dat die idol-wannabe's er niet naar luisteren, want anders was er niet veel om te lachen bij de audities.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-10-2005, 21:27:57 door Han13 »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #9 Gepost op: 29-10-2005, 21:28:46 »
Was weer leuk! En het viel me op dat er veel goede waren! Vond het wel lullig voor dat meisje van 16! Ze kan zingen toch? Jim was 15! En die mag wel door! Ik snap het niet, maar ach, ik heb wel genoten! ::jaja::
🜃

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #10 Gepost op: 29-10-2005, 21:32:02 »
Tja die leeftijd. Jim was idd 15, maar kwam gewoon heel volwassen over. Ik denk dat 't daar vooral in ligt. Dus niet je daadwerkelijke leeftijd, maar meer hoe je over komt. Die jongen met 't afro-kapsel van vorige week was bv ook 16, maar kwam echt niet meer kinderlijk over. Dus ik denk dat de jury niet alleen naar de echte leeftijd kijkt maar vooral naar de leeftijd die je uitstraalt.  :)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #11 Gepost op: 29-10-2005, 23:26:15 »
En ook naar het liedje dat je zingt. Op je 16de bv een nummer als "Natural Woman" staat ook wel een beetje stom. Kies dan een nummer dat wat meer bij je past. Niet van die nummers waarbij je een ouder iemand verwacht en dat dan door een broekie van 15-16 gezongen wordt die nog niets meegemaakt heeft.
En nee, ook geen Sesamstraat, KvK of Calimero, daarvoor ben je dan weer te oud :P

Dat van die jongen die Ave Maria zong, was wel zielig. Hij had echt een dijk van een stem voor zulke nummers, maar hoorde in het idols-plaatje gewoon niet thuis. Ik kon wel begrijpen dat Henk-Jan en Erik in de lach schoten, Jerney deed dat eerst ook maar wist zich te corrigeren. Maar echt netjes was het niet nee :)

Die muzieklerares die ook een nummer zong van Alicia Keys zong echt super. Echt een lekkere soulstem ala Anastacia.

Dat meisje met dat zwarte haar (beetje oosters zag ze eruit) die Killing me Softly deed, vond ik echt een goeie stem hebben. Ik vond het wel leuk dat ze erdoor was, ook al waren niet alle juryleden enthousiast.

En Herman weer terug.. Tja.. weinig over te zeggen. Uitstraling mist ie nog steeds, evenals een goeie zangstem. Zoals Henk-Jan al zei:'Jij een popidool? Nu niet en nooit niet.' Overigens kan ik ook niet snappen dat ie wéér zo voor l*l wil staan. Ik las laatst in een interview (volgens mij hier op de site) met Kevin, de puber met puistjes die Greased Lightning deed in Idols II), dat hij achteraf heel goed beseft hoe ze misbruik van hem hebben gemaakt zoals het optreden in de Arena. Maar schijnbaar vindt Herman het allemaal nog even leuk en snapt ie nog steeds niet hoe hij voor l*l staat.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #12 Gepost op: 30-10-2005, 10:04:41 »
Nou, ik vond het anders wel erg grappig. Eerst 15 keer "Ave Maria" zingen en dan zeggen "...de rest van de tekst ben ik even kwijt." ::rofl::

Nou... Volgens mij wordt er wel meer tekst gezongen dan 'Ave Maria', en die tekst is niet al te gemakkelijk. Ik vond het zeer terecht dat Jerney ingreep. Ik vond de reactie van de twee heren echt nogal dom, eerlijk gezegd.

Wat ik ook jammer vind: dat de jury recht voor zijn raap is, dat weten we en dat weten de deelnemers ook. En dat maakt het programma ook aantrekkelijk. Maar de trappen na, die zouden wat mij betreft niet hoeven. Zo'n opmerking als "Ik zou haast zeggen, ik ben blij dat je geen betere stem hebt",  mwah... Moet dat nou echt? Ik weet dat de jury niet al te weg is van wat dikkere mensen, maar daarom hoef je hen nog niet te vernederen met dat feit.

Ik vind dat m.n. Henk Jan zich hier nogal eens schuldig aan maakt. Ik vind: zeg waar het op staat, lach als je lol hebt, maar trap niet na.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #13 Gepost op: 30-10-2005, 10:33:35 »
Wat ik ook jammer vind: dat de jury recht voor zijn raap is, dat weten we en dat weten de deelnemers ook. En dat maakt het programma ook aantrekkelijk. Maar de trappen na, die zouden wat mij betreft niet hoeven. Zo'n opmerking als "Ik zou haast zeggen, ik ben blij dat je geen betere stem hebt",  mwah... Moet dat nou echt? Ik weet dat de jury niet al te weg is van wat dikkere mensen, maar daarom hoef je hen nog niet te vernederen met dat feit.

Ja, nou ja, het was wel wat ik ook dacht toen ik haar zag staan. Met die bril enzo en dan heb ik het verder nog niet eens over het feit dat ze een maatje meer heeft. Alleen dat hele hoofd met die bril en dat haar zo, zorgde er al voor dat ik ook dacht:"Oooh help, ik hoop niet dat ze goed zingt, want als ze dat wel doet wordt ze om haar uiterlijk afgewezen." Dus toen ze zo slecht zong, had ik ook wel zoiets van:"Gelukkig maar." Dus ik kon Henk-Jan's reactie in deze wel begrijpen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #14 Gepost op: 30-10-2005, 10:46:59 »
Ik vind deze 2 een beetje op elkaar lijken:



en


Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #15 Gepost op: 30-10-2005, 11:23:33 »


en deze



toch meer op elkaar lijken  ::)


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #16 Gepost op: 30-10-2005, 11:27:18 »
Ik kijk het programma niet, maar ik hoorde dat een deelnemer uit Venlo Jerney Kaagman had beledigd, ene Lowieke, of was dat vorig jaar?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #17 Gepost op: 30-10-2005, 12:14:00 »
Nou... Volgens mij wordt er wel meer tekst gezongen dan 'Ave Maria', en die tekst is niet al te gemakkelijk. Ik vond het zeer terecht dat Jerney ingreep. Ik vond de reactie van de twee heren echt nogal dom, eerlijk gezegd.

Wat ik ook jammer vind: dat de jury recht voor zijn raap is, dat weten we en dat weten de deelnemers ook. En dat maakt het programma ook aantrekkelijk. Maar de trappen na, die zouden wat mij betreft niet hoeven. Zo'n opmerking als "Ik zou haast zeggen, ik ben blij dat je geen betere stem hebt",  mwah... Moet dat nou echt? Ik weet dat de jury niet al te weg is van wat dikkere mensen, maar daarom hoef je hen nog niet te vernederen met dat feit.

Ik vind dat m.n. Henk Jan zich hier nogal eens schuldig aan maakt. Ik vind: zeg waar het op staat, lach als je lol hebt, maar trap niet na.

Ach starry night, ik vind je een beetje gevoelig reageren hoor. Idols gaat ook om uiterlijk. Dat is duidelijk. Maar om nou meteen te zeggen dat kandidaten trappen na krijgen of vernederd worden. Nee, dat ben ik niet met je eens. De jury is hard en zegt waar het op staat. En soms zeggen ze dingen indirect juist om het minder hard te laten overkomen. Af en toe gaan ze tot de grens (wat mij betreft) maar ik kan me dan ook best voorstellen dat ze zich af en toe afvragen wat bepaalde mensen daar in hemelsnaam komen doen. Dat heb ik als kijker ook.

En dat hele Ave Maria gebeuren. Ach, het kwam gewoon grappig over. Iemand die 15 keer Ave Maria zingt en dan heel droog zegt de tekst niet meer te kennen... ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline n@ncy

  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #18 Gepost op: 30-10-2005, 13:14:16 »
Ik ben het wel met Test eens. Dit is de derde editie van idols, je zou toch onderhand wel mogen verwachten dat de kandidaten weten wat ze te wachten staat. Henkjan is wel recht voor z´n raap. Met de jongen die ´ave maria´ deed, ging hij ook wat mij betreft iets over de grens, maar aan de andere kant hadden zijn ouders hem in bescherming kunnen nemen, door hem gewoon niet te sturen.

Laten we eerlijk zijn, deze 4 afleveringen met auditieronden staan van het begin af aan in het teken van ´afzeiken´. Gelukkig hebben ze nu steeds meer goeie audities ertussen, want daar ben ik veel benieuwder naar. Ik kan dan ook niet wachten tot de theaterronden beginnen  :D

je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2e auditie (Amsterdam)
« Reactie #19 Gepost op: 30-10-2005, 13:33:04 »
Ach starry night, ik vind je een beetje gevoelig reageren hoor. Idols gaat ook om uiterlijk. Dat is duidelijk. Maar om nou meteen te zeggen dat kandidaten trappen na krijgen of vernederd worden. Nee, dat ben ik niet met je eens. De jury is hard en zegt waar het op staat. En soms zeggen ze dingen indirect juist om het minder hard te laten overkomen. Af en toe gaan ze tot de grens (wat mij betreft) maar ik kan me dan ook best voorstellen dat ze zich af en toe afvragen wat bepaalde mensen daar in hemelsnaam komen doen. Dat heb ik als kijker ook.

Jawèèèlll.... Dat ís natuurlijk ook wel zo, maar toch vind ik het soms wel degelijk over dat randje gaan, als het niet nodig is. Juist omdat je dat als kijker ook wel ziet. Geef mij dan als kijker de ruimte om binnenskamers op mijn bank te mompelen "Hemel, wat voor bizar outfitje heeft die nu weer bij elkaar gesprokkeld...?", zonder dat Henk Jan daar met zijn zware laarzen overheen moet.

Er was nog zo'n voorbeeld, dat volgens mij nog erger was, maar ik weet het niet meer precies en de quotes doen het nog niet.

Verder: Ave Maria behoort niet tot het repertoire voor Idols, dus in die zin mag je er best om lachen. Maar om met het argument te komen "Hij zingt steeds Ave Maria en dan is het lollig als hij zegt dat hij de tekst niet kent",  dat heeft toch echt met onbekendheid met dat repertoire te maken. Zo kan ik mij voorstellen dat mijn vader (wiens muzikale smaak is ingedommeld rond 1960) ook denkt dat de Rolling Stones alleen maar Satisfaction Satisfaction Satisfaction staan te zingen. Als iets je niet zo raakt, dan luister je slechts naar de oppervlakte. Nee, ik blijf erbij: punt voor Jerney.