Poll

Hoe komen we aan 2 afvallers per week? Help ons!

OPTIE 1
4 (10.8%)
OPTIE 2
5 (13.5%)
OPTIE 3
1 (2.7%)
OPTIE 4
6 (16.2%)
OPTIE 5
13 (35.1%)
OPTIE 6
1 (2.7%)
OPTIE 7
7 (18.9%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 5-11-2005, 00:08:04

Auteur Topic: 2 afvallers, hoe doen we dat?  (gelezen 10822 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
2 afvallers, hoe doen we dat?
« Gepost op: 30-10-2005, 23:26:38 »
Omwille van de commotie over de nieuwe regel die Daisy en ik ingevoerd hebben, en omdat het spel leuk moet blijven (want jullie moeten complotten tegen elkaar maken, niet tegen Dais en mij!), schotelen we jullie de volgende poll voor.

De 2 meest favoriete keuzes zullen toegepast worden. Daisy en ik beslissen welke keuze wanneer plaatsvindt.

Aangezien de opties hierboven niet helemaal terug te vinden zijn, staan ze hieronder nogmaals op een rijtje:

OPTIE 1: Het verliezende kamp gaat naar de eilandraad. De afvaller mag vervolgens de 2e afvaller aanwijzen. Het mag iemand van zijn/haar eigen kamp zijn, maar ook iemand van het andere kamp. Leiders zijn onschendbaar.

OPTIE 2: Alle survivors op Obscura leveren een lijst in. Bovenaan degenen die ze in het spel willen houden en onderaan die ze graag naar Obscura zien gaan. Leiders kunnen worden weggestemd, alleen als ze minstens door 3/4 van de Obscura bewoners onderaan worden gezet.

OPTIE 3: We openen een poll waar algemeen op gestemd kan worden (2 stemmen). De survivor met de meeste stemmen moet naar Obscura. Leiders kunnen alleen worden weggestemd als ze minstens 25% van het totaal aantal stemmen hebben behaald.

OPTIE 4: (Deze regel leg ik aan de hand van een voorbeeld uit, omdat het anders nogal lastig). Elke survivor levert zowel een stem in voor zijn eigen eilandraad (stem+rezervestem) als voor het andere kamp (alsof je daar iemand weg zou stemmen). Als eerste vind de gewone eilandraad plaats. Stel, Kamp Noord verliest en moet naar de eilandraad, stemmen zij als eerste iemand weg. Als daarvan de afvallers bekend zijn, kijken wij naar de lijstjes van Kamp Zuid en bepalen zij de 2e afvaller. Indien er stemmen gegeven worden aan de afvaller, tellen uiteraard de rezervestemmen. Hier geldt 'gewoon' dat leiders alleen unaniem kunnen worden weggestemd.

OPTIE 5: Iedereen levert een lijst in met alle eilandbewoners van Kamp Noord en Zuid. Bovenaan zet je degene die je het liefst erin wilt houden, onderaan die je eruit wilt. Degene met de minste punten valt af. Leiders kunnen worden weggestemd, alleen als ze minstens door 3/4 van de survivors onderaan worden gezet.

OPTIE 6: Ik heb een beter idee ... post het maar, misschien is het wel leuk. Als we het een interessante optie vinden voegen we het toe aan de poll. Daarom kan iedereen in de poll ook zijn stem wijzigen. Dus mocht iemand gestemd hebben, maar jou idee beter vinden, kan hij/zij dat nog wijzigen.

OPTIE 7: De minst populaire survivor van de populariteitspoll van die week valt af. Bij een gelijke stand wordt naar de overal poll gekeken (tussen die personen), wie daar dan de minste stemmen heeft valt af. (Met dank aan Chriz)

Er kan gestemd worden t/m donderdagavond 23.59 uur.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 17:22:33 door Daisy »
2024: wie is de Mol?

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #1 Gepost op: 30-10-2005, 23:28:14 »
De helft staat erop  :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #2 Gepost op: 30-10-2005, 23:28:58 »
Wordt aan gewerkt! ::ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2005, 23:29:40 »
Ik vind het trouwens wel erg.. dat wij daarover mee moeten beslissen.. kritiek is kritiek.. waarom moeten wij daarover beslissen??

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #4 Gepost op: 30-10-2005, 23:34:12 »
Ik vind het trouwens wel erg.. dat wij daarover mee moeten beslissen.. kritiek is kritiek.. waarom moeten wij daarover beslissen??

Jullie maken het spel, als er erg veel kritiek op een bepaalde beslissing komt, willen wij graag weten of en hoe het beter kan. Het moet tenslotte voor ons ook leuk blijven.
2024: wie is de Mol?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #5 Gepost op: 30-10-2005, 23:41:49 »
Ten eerste vind ik dat je gewoon je eigen plan moet trekken, jullie zijn de regiseur, de rest zijn spelers. Jammer voor hen dan als het even niet in hun tactiek (straatje) past. Er zitten een paar hele sterken tussen en die komen ondanks jullie regel echt wel verder denk ik  ::vergroot::

Maar als ik dan toch mag kiezen doe dan optie twee maar  ::tandpastasmiley:: dan heb ik ook nog iets in de melk te brokkelen  >:D

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2005, 23:50:16 »
Ten eerste vind ik dat je gewoon je eigen plan moet trekken, jullie zijn de regiseur, de rest zijn spelers. Jammer voor hen dan als het even niet in hun tactiek (straatje) past. Er zitten een paar hele sterken tussen en die komen ondanks jullie regel echt wel verder denk ik  ::vergroot::

Maar als ik dan toch mag kiezen doe dan optie twee maar  ::tandpastasmiley:: dan heb ik ook nog iets in de melk te brokkelen  >:D

Ach ja, sommigen zullen het met ons eens zijn, anderen dan weer niet.

Maar zelfs wij willen wel eens een toegevinkje doen, we zijn de slechtsten niet. ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2005, 07:38:52 »
Optie 4 en 5 lijken me wel wat. Zo kunnen de Survivors zelf nog bepalen en niet de buitenstaanders (de afvaller die wraak neemt of de Obscurianen die wraak nemen.)

Een ander simpel ideetje is gewoon dat degene met de minst aantal stemmen in de populariteitspoll afvalt.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2005, 09:17:50 »
ik ben er voor te blijven bij de oude, voorgestelde regel.
Om een ander kamp in ons kamp te laten snijden vind ik ook zo iets, omdat ze er de helft van de tijd niet bijzijn wat wij doen, obscura hetzelfde.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2005, 15:38:09 »
Optie 1 & 2! :)
🜃

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2005, 15:48:12 »
Optie 1 & 2! :)

 ::ohno:: Dat zijn juist de twee stomste regels :P Vooral die van Obscura :P

Optie 3 heeft ook nog wel charme, maar dan wordt er natuurlijk weer talrijke pmtjes rondgestuurd om iemand eruit te krijgen.

Eigenlijk zijn alleen opties 4 en 5 imo beter dan de huidige regel.  ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2005, 15:55:36 »
Ik vind die van Obscura wel leuk, kunnen wij ook nog wat doen en beteken! ::trots::
🜃

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2005, 16:03:38 »
optie 2 of 5...
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2005, 16:05:37 »
Ik vind die van Obscura wel leuk, kunnen wij ook nog wat doen en beteken! ::trots::
Ja :P

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2005, 16:08:06 »
Je zit op Obscura omdat je al verloren had. Vind ik niet dat je weer invloed mag hebben.. (Deze mogelijkheid zou in het echt ook niet mogelijk zijn)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2005, 16:09:31 »
Je zit op Obscura omdat je al verloren had. Vind ik niet dat je weer invloed mag hebben.. (Deze mogelijkheid zou in het echt ook niet mogelijk zijn)
Ik zit om een andere reden op Obscura :P

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2005, 16:10:50 »
Ik zit om een andere reden op Obscura :P

jij bent gewoon te traag  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2005, 16:13:52 »
jij bent gewoon te traag  ;)
Ja daar wordt ik dan ook nog eens voor gestraft ::) :P
« Laatst bewerkt op: 31-10-2005, 16:24:54 door -ikke- »

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2005, 16:26:03 »
Ik vind die van Obscura wel leuk, kunnen wij ook nog wat doen en beteken! ::trots::
jah, maar dat kun ej dan ook op een andere manier doen vind ik, dit vind ik heel erg oneerlijk. Mensen die eens in de week op rn komen en voor de rest niks doen aan weekopdrachten ed en nu op obscura zitten kunnen gewoon mensen eruit stemmen die misschien wel heel veel doen. DIt is leuk om te naaien, maar niet eerlijk.
Bovendien weten obscurianen niet watter binnen een team speelt
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2 afvallers, hoe doen we dat?
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2005, 16:28:07 »
jah, maar dat kun ej dan ook op een andere manier doen vind ik, dit vind ik heel erg oneerlijk. Mensen die eens in de week op rn komen en voor de rest niks doen aan weekopdrachten ed en nu op obscura zitten kunnen gewoon mensen eruit stemmen die misschien wel heel veel doen. DIt is leuk om te naaien, maar niet eerlijk.
Bovendien weten obscurianen niet watter binnen een team speelt
Ja je hebt gelijk, als ik bijv. nu in een team zat zou ik deze regel ook oneerlijk vinden, dus ik denk dat ik op een andere optie op ga stemmen.