Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153764 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #280 Gepost op: 18-12-2010, 23:51:04 »
Gelukkig wilde Enschede niet. Ik weet namelijk van iemand uit Groningen dat het niet allemaal zo mooi is als het lijkt...
het was wel mooi hoor ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #281 Gepost op: 18-12-2010, 23:53:15 »
ik denk dat LdH het financieel bedoeld

groningen had nou eenmaal rotweer, waardoor het moeilijk was voor het land om er te komen
met goed weer heb je zoveel mensen die er naar de stad komen en daar uitgaan en eten enzo
waardoor je financieel beter uitkomt
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #282 Gepost op: 18-12-2010, 23:58:21 »
en het geeft overlast, maar ja zeuren kan altijd.....

ik vind het geweldig ieder jaar weer ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #283 Gepost op: 19-12-2010, 08:14:24 »
Daar mag ik vast wel op antwoorden: met overlast bedoelde ik zeker niet de actie op zich, maar wel de gevolgen voor andere goede doelen in Groningen. Een van de eisen was dat namelijk geen enkel ander goed doel in die periode in het centrum van Groningen mocht collecteren, ook al zouden ze dat al ieder jaar doen. Ik weet van iemand uit het Leger des Heils korps dat ze daar bijv. niet met hun kerstpotten zouden mogen staan, en zouden ze dat toch doen dan zou al het geld naar het Glazen Huis moeten gaan. En mocht dit dus in Enschede het geval zijn, dan zou dat ons zo maar zo'n 1000 tot 1500 Euro schelen voor de kerstpakketten die je niet zo maar op een andere manier binnenkrijgt... Ik hoop dat jullie dus mijn standpunt over waarom ik blij ben dat ze niet in Enschede staan begrijpen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #284 Gepost op: 19-12-2010, 08:49:45 »
De actie vind ik leuk.

Alleen ben ik niet meer zo gecharmeerd van het Rode Kruis. Wat te denken van het volgende?


Het Rode Kruis begroot de opbrengst van bepaalde acties vooraf. Is de opbrengst (veel) groter dan begroot, dan wordt van dat extra geld een feest gegeven.

Eh, een feest? Ik geef niet aan het goede doel om daar een feest voor de medewerkers van te bekostigen, dat geld hoort in kas te blijven voor een volgende actie.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #285 Gepost op: 19-12-2010, 09:11:23 »
ldhmolletje ik begrijp je standpunt, maar ben het er niet mee eens. Stel nu eens dat het ldh dit idee had gehad, had je het dan net zo erg gevonden?

Mocht het jullie gebeuren (volgens mij is het volgend jaar Leiden, dus je hebt nog mazzel ;D) weet je dat op tijd en ga je snel wat anders verzinnen.

@bodejos bron ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #286 Gepost op: 19-12-2010, 09:29:45 »



@bodejos bron ?
verschillende ex-collectanten, en ex-bestuursleden, voor wie het feest bestemd was

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #287 Gepost op: 19-12-2010, 09:33:26 »
oké ik ben het ten dele met je eens, het zou niet zo horen zijn. Toch is het zo dat je ook vrijwilligers af en toe moet kietelen. Zo lang het geen exorbitante dure feesten zijn, kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.
Als je het ruim bekijkt komt het geld goed terecht want dankzij die feestjes blijven de mensen vrijwilliger.....

maar blijf het met je eens dat het vreemd is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #288 Gepost op: 19-12-2010, 10:16:12 »
Ik heb iemand opgebeld waarvan ik het hoorde, het waren  feesten waarbij de collectanten  NIET welkom waren, dus alleen voor de bestuurders.

Ik moet erbij zeggen: zelf ben ik jaren geleden collectant geweest voor de nierstichting, en daar hadden ze ook een dergelijk feestje, maar dan uitsluitend voor de collectanten. DAAR kan ik dus wel mee leven, ook bij het Rode Kruis.

Overigens staat die mevrouw straks zelf in Eindhoven achter een kraam, waarbij dingen verkocht worden waarbij een deel van de opbrengst ook naar SR10 gaat. Ze mochten niet op de markt staan, maar wel bij de route erheen (bij de Bijenkorf).

Het klopt overigens wat eerder gezegd werd over de andere goede doelen. Er was even sprake van het Glazen Huis in Maaastricht, maar door een lakse houding van Lei Meisen (hij verwachtte van de organisatie dat zij contact opnamen, terwijl de procedure was, dat de aspirant gast-gemeente een ''bid'' uit zou brengen), is dat niet door gegaan. Ook zou door Winterland veel te weinig plaats zijn op het Vrijthof en er was dus sprake van dat dat evenement voor SR moest wijken.

Een jaar later, dus dit jaar, had het al helemaal niet gekund, wangt nu staat het Vrijthof voller dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2010, 10:23:37 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #289 Gepost op: 19-12-2010, 19:16:03 »
ldhmolletje ik begrijp je standpunt, maar ben het er niet mee eens. Stel nu eens dat het ldh dit idee had gehad, had je het dan net zo erg gevonden?

Mocht het jullie gebeuren (volgens mij is het volgend jaar Leiden, dus je hebt nog mazzel ;D) weet je dat op tijd en ga je snel wat anders verzinnen.

@bodejos bron ?
Mocht de opbrengst zijn voor een actie van het LdH, dan zou dat natuurlijk super zijn. Echter vind ik wel dat actie's en collectes die altijd in die periode in de binnenstad worden gehouden, gewoon doorgang moeten kunnen vinden, zonder dat die organisaties daar de dupe van worden.

En jij zegt dat je makkelijk iets anders kan vinden, maar ik zou niet weten wat. Je kan niet al in november de kerstpotten neer gaan zetten, en in andere winkelbuurten van Enschede levert de collecte nauwelijks iets op... En 1000 tot 1500 Euro verdien je niet zo makkelijk op een andere manier. In dat geval zou het heel simpel betekenen dat er in plaats van 250 gezinnen er misschien maar 200 of 150 een kerstpakket krijgen. De gemeente betaalt er immers geen cent aan mee, maar verwacht in principe wel van de Voedselbank, Humanitas en ons dat we die pakketten maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #290 Gepost op: 19-12-2010, 21:56:33 »
ik zei snel iets anders verzinnen, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk was ;)

Ik vind het zo "Nederlands" worden om overal tegen aan te schoppen. Zo'n geweldige actie als SR, heeft vast een aantal keerzijden, waar ik mijn ogen niet voor zal sluiten maar zoals ik al zei er moeten andere mogelijkheden zijn voor het ldh. Van oliebollen actie tot sponsorloop tot extra concert tot ........ creatief blijven en niet altijd hetzelfde kan soms tot een verrassende resultaten leiden ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #291 Gepost op: 19-12-2010, 22:14:26 »
Oooooooooooooooooooow Ldh in de naam ldhmolletje staat voor legers des heils... ::dom::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #292 Gepost op: 19-12-2010, 22:16:40 »
Ja, en hij zorgt er dan voor dat er zo weinig mogelijk in die kerstpotten belandt. Dat komt door het tweede deel van zijn nickname.


Hoe toepasselijk............

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #293 Gepost op: 19-12-2010, 22:22:27 »
Ik weet dat het een scheve vergelijking is, maar iedereen klaagde er wel over dat als Nederland het WK voetbal had gekregen, dat bedrijven in de buurt van de stadions zich aan allerlei belachelijke eisen zouden moeten houden. En nu gebeurt op een andere schaal hetzelfde en dan vindt men het normaal...

En wat jij zegt over andere actie's, dat zijn leuke ideeën (!) maar daar heb je wel tientallen vrijwilligers voor nodig, en helaas hebben lang niet alle goede doelen die. En zelfs die actie's lopen niet al te goed in Enschede (hoe het in andere steden gaat weet ik niet...). Vlooienmarkten leveren hier meestal nog niet eens de helft op van wat vergelijkbare vlooienmarkten in Den Haag opleverden...

Maar hoe dan ook, ik sta absoluut achter die actie van het glazen huis. Het gaat alleen ten koste van plaatselijke goede doelen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #294 Gepost op: 19-12-2010, 22:23:14 »
Ik ben het volledig met LdH eens als ik dit zo lees... Sr is een geweldig initiatief, maar ik vind niet dat je je andere goede doelen kunt verbieden ook te collecteren op hun normale 'verzamelpunten'...
Mensen dienen zelf te beslissen aan wie ze willen geven. En als men dan liever aan het LdH geeft dan aan SR, wie is SR om het LdH (bv) een deel van zijn inkomsten te 'ontnemen'...

 
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #295 Gepost op: 19-12-2010, 22:23:41 »
MacMike heeft vanmorgen in de buurt stoepen sneeuwvrij gemaakt voor het glazen huis  :-*

En hij gaat hier in huis ook van alles doen voor geld  ::ok:: (alleen deze week  :-\\)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #296 Gepost op: 19-12-2010, 22:24:56 »
Ja, en hij zorgt er dan voor dat er zo weinig mogelijk in die kerstpotten belandt. Dat komt door het tweede deel van zijn nickname.


Hoe toepasselijk............
Dat valt wel mee... Ik denk dat ik gisteren in een uurtje tijd zo'n 80 Euro in de pot heb gekregen... Helaas sneeuwde het op dat moment niet, want dan vindt men ons zieliger en krijgen we meer. Ik heb vorig jaar in een uurtje zo'n 150 Euro binnengehaald in de dikke sneeuwvlokken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #297 Gepost op: 19-12-2010, 22:27:13 »
Dat valt wel mee... Ik denk dat ik gisteren in een uurtje tijd zo'n 80 Euro in de pot heb gekregen... Helaas sneeuwde het op dat moment niet, want dan vindt men ons zieliger en krijgen we meer. Ik heb vorig jaar in een uurtje zo'n 150 Euro binnengehaald in de dikke sneeuwvlokken...

(Off topic)Is ook mijn tactiek met kaartjes lopen langs de deuren ::ok::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #298 Gepost op: 19-12-2010, 22:53:12 »
(Off topic)Is ook mijn tactiek met kaartjes lopen langs de deuren ::ok::
Tja, alleen moet je daar in de gemeente Enschede (en ik neem aan ook in de rest van Nederland) toestemming van de gemeente voor hebben... ::jaja::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #299 Gepost op: 19-12-2010, 23:23:06 »
Ik had het over mijn krantenwijk ;)
Of moet je daar in Enschede ook toestemming voor hebben?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)