Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153771 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #300 Gepost op: 19-12-2010, 23:29:32 »
Nee hoor! Maar blijkbaar geven de mensen hier niet zo veel, want ze gooien bijna allemaal de kaartjes gewoon met de reclame of weekkrant in de brievenbus... Vorig jaar heb ik er maar 1 aan de deur gehad voor een fooi! En ik had iets van 4 of 5 van die kaartjes...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #301 Gepost op: 20-12-2010, 15:56:01 »
huis aan huisbladen krijgen ook standaard niets van mij. Daar heb ik niet om gevraagd. folders al helemaal niet.
Alleen het dagblad (kreeg) ( want heb geen krant meer, dat is zo 1900) wel een fooi.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #302 Gepost op: 20-12-2010, 16:24:11 »
In Maastricht heb je 6 of 7 huis aan huis-bladen, en daarbij nog eens een stuk of wat distributeurs van folders.

Ik geef niemand iets, en dat is niet om zuinigheidsoverwegingen. Op een gegeven ogenblik was het zo dat we hier maanden geen folders of huis aan huiskrantjes kregen, en ineens vlak na de kerst wel. Meteen vragen ze dan om een fooi (sommigen vragen het dus ronduit....).

Vervolgens krijg je die bladen enkele maanden gewoon niet meer. Omdat k niet echt meer kan bijhouden welk blad ik wel, en welk blad ik niet regelmatig krijg, heb ik besloten gewoon helemaal niets meer te geven.

Laatst had ik een poststuk dat niet door de brievenbus paste. Ik belde aan, en de bewoonster wilde me 5 euro geven voor het nieuwe jaar. Ik heb het geweigerd, voor een deel omdat we het niet eens MOGEN accepteren, op de tweede plaats is het nogal riskant om zomaar aan de deur geld te geven, dat vertelde ik die bewoonster ook (vrouw van rond de 90....).

Ik zei dat ik wel waardeerde dat ze me iets wilde geven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #303 Gepost op: 21-12-2010, 11:26:22 »
In Maastricht heb je 6 of 7 huis aan huis-bladen, en daarbij nog eens een stuk of wat distributeurs van folders.

Ik geef niemand iets, en dat is niet om zuinigheidsoverwegingen. Op een gegeven ogenblik was het zo dat we hier maanden geen folders of huis aan huiskrantjes kregen, en ineens vlak na de kerst wel. Meteen vragen ze dan om een fooi (sommigen vragen het dus ronduit....).

Vervolgens krijg je die bladen enkele maanden gewoon niet meer. Omdat k niet echt meer kan bijhouden welk blad ik wel, en welk blad ik niet regelmatig krijg, heb ik besloten gewoon helemaal niets meer te geven.

Laatst had ik een poststuk dat niet door de brievenbus paste. Ik belde aan, en de bewoonster wilde me 5 euro geven voor het nieuwe jaar. Ik heb het geweigerd, voor een deel omdat we het niet eens MOGEN accepteren, op de tweede plaats is het nogal riskant om zomaar aan de deur geld te geven, dat vertelde ik die bewoonster ook (vrouw van rond de 90....).

Ik zei dat ik wel waardeerde dat ze me iets wilde geven.
::oink::
Ik heb gisteren 120 euro opgehaald, een pak merci en een zak met lionballetjes...
ik loop huis-aan-huis folders en de mensen zijn gul!
Heb bij 5 mensen een briefje van 5 gekregen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #304 Gepost op: 21-12-2010, 12:01:49 »
Bij ons krijgt alleen de bezorger van de zaterdagkrant iets. En hij krijgt nog dubbelop ook want hij is tevens ook de folderbezorger.
De rest krijgt nadanoppesniets...moeten ze eerst maar eens trouw de krant bezorgen.
Vorig jaar liepen manlief en zoonlief zelf nog met de kranten en die haalden ook best veel op...och het was toch altijd een leuk zakcentje ook al vond manlief het gebedel bij de deur maar niets, dus liet hij het vaak aan Mike over ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #305 Gepost op: 21-12-2010, 12:16:16 »
Bij ons krijgt alleen de bezorger van de zaterdagkrant iets. En hij krijgt nog dubbelop ook want hij is tevens ook de folderbezorger.
De rest krijgt nadanoppesniets...moeten ze eerst maar eens trouw de krant bezorgen.
Vorig jaar liepen manlief en zoonlief zelf nog met de kranten en die haalden ook best veel op...och het was toch altijd een leuk zakcentje ook al vond manlief het gebedel bij de deur maar niets, dus liet hij het vaak aan Mike over ;D
en dan zoeken... waar zit toch die voordeur.. waar zit toch die bel?
is de bel bevroren ::).
ja, het bellen zat ik eerst ook een beetje tegen op...
maar het valt 100% mee!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #306 Gepost op: 21-12-2010, 15:33:32 »
Waarom zou je bezorgers eigenlijk iets moeten geven... heb ik nooit zo begrepen, het is gewoon hun werk, ze hebben er vrijwillig voor gekozen en ze krijgen ervoor betaald?

Als ze vinden dat ze te weinig krijgen lijkt het me verstandig om bij de baas aan te kloppen of ander werk te gaan zoeken, maar niet om te gaan bedelen bij de mensen bij wie ze bezorgen.

De postbode komt toch ook niet bedelen om een extraatje in deze dagen, of de kassajuffrouw of wie dan ook die gewoon zijn werk doet? Ik heb dat nooit begrepen, wie geeft me inzicht?

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #307 Gepost op: 21-12-2010, 16:00:57 »
ik ben net zo dom als jij ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #308 Gepost op: 21-12-2010, 16:01:16 »
ik kan je dat inzicht niet geven helaas. zo vervelend om kinderen aan de deur te krijgen die altijd bij ons thuis zijn komen spelen en nu komen schooien om een fooi omdat ze folders bezorgen. ::ohno::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #309 Gepost op: 21-12-2010, 16:02:11 »
fooien in restaurants ook nooit begrepen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #310 Gepost op: 21-12-2010, 19:13:13 »


De postbode komt toch ook niet bedelen om een extraatje in deze dagen,

zou ik 1 euro per adres krijgen, dan zou ik drie netto maandsalarissen bij elkaar krijgen.


Het geven van een fooi was vele jaren geleden traditie bij de vuilnisophaaldienst. Die liepen rond nieuwjaar met ratels door de straat, en dan kwamen de bewoners al naar buiten om ze een extraatje te geven.

Toen de vuilnisophalers ambtenaar werden, enkele tientallen jaren geleden, vonden veel gemeentes dat deze traditie niet meer door de beugel kon. Waar de traditie toch werd voortgezet, moesten de vuilnisophalers dit bekopen met ontslag op staande voet (ze namen ongeoorloofde giften aan). Maar omdat het uit een oude traditie stamde, werd dit ontslag weer ongedaan gemaakt.

Overigens vind ik eigenlijk ook dat die fooien niet meer bij deze tijd horen. Ik had al 1 reden gegeven: 11 maanden lang zie je geen folders, en ineens, rond de jaarwisseling, vallen ze plotseling op de deurmat.

De andere reden gaf Dwaastoo in zijn bericht, voor kinderen betaalt folder- en krantenlopen echt niet slecht.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #311 Gepost op: 21-12-2010, 19:22:09 »
Een vriend van mij had ook een folderbaantje, hij haalde ze op en gooide ze een week later weer weg
hij bracht ze slechts af en toe rond

en dat doen er volgens mij wel meer folderlopers
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #312 Gepost op: 21-12-2010, 19:26:31 »
De krantenbezorger krijgt wel iets van mij. Maar er waren laatst wat kinderen in de flat die de deuren rondgingen die folders bezorgden. Bij mij zijn ze niet geweest, maar wel bij andere mensen die, ook een nee nee sticker op de deur hebben. Die zouden van mij dus echt niks krijgen. De vraag was trouwens of 't wel folderbezorgers waren (beetje jong), of gewoon kids die door de ouders uit bedelen werden gestuurd.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #313 Gepost op: 21-12-2010, 19:28:47 »
Waarom zou je bezorgers eigenlijk iets moeten geven... heb ik nooit zo begrepen, het is gewoon hun werk, ze hebben er vrijwillig voor gekozen en ze krijgen ervoor betaald?

Als ze vinden dat ze te weinig krijgen lijkt het me verstandig om bij de baas aan te kloppen of ander werk te gaan zoeken, maar niet om te gaan bedelen bij de mensen bij wie ze bezorgen.

De postbode komt toch ook niet bedelen om een extraatje in deze dagen, of de kassajuffrouw of wie dan ook die gewoon zijn werk doet? Ik heb dat nooit begrepen, wie geeft me inzicht?

Volslagen off-topic dit eigenlijk he? ::)

Maar deel geheel je mening of vraag zoals je het eigenlijk stelt. Ik geef dan ook nooit wat. Neem heel beleefd het kaartje aan en bedank ze voor hun wens en kijk dan meestal in een teleurgesteld gezicht. ;D Maar ja, ik ga ook niet aan de klanten van mijn werk met kaartjes langs en verwacht dan een fooi. Dus inderdaad waarom doen die bezorgers dat dan eigenlijk wel?  ???
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #314 Gepost op: 21-12-2010, 20:00:38 »
Inderdaad aan de offtopic-kant dit. Maar wel een leuke discussie.

OT dan maar weer: zouden de DJ's erin slagen om (afgezien van de niet gegeven Rijkssteun) dit jaar het record van Grunn te breken (hoeveel was vorig jaar de bijdrage ook weer?)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #315 Gepost op: 21-12-2010, 20:05:27 »
Inderdaad aan de offtopic-kant dit. Maar wel een leuke discussie.

OT dan maar weer: zouden de DJ's erin slagen om (afgezien van de niet gegeven Rijkssteun) dit jaar het record van Grunn te breken (hoeveel was vorig jaar de bijdrage ook weer?)
Ik vind het nogal raar, iedereen praat over records breken, waar gaat het nou over, mensen moeten eerder stil staan bij het doel en waar ze het geld aan geven en niet aan "we moeten records breken"

bovendien vind ik het raar dat iedereen zeurt over het ontbreken van rijkssteun
ik bedoel, we zijn nu bezig met bezuinigen, er zijn zat mensen die het zwaar hebben in nederland en die niet aan SR willen doneren, die mensen moeten nu bezuinigen, krijgen het zwaarder en zien dan gewoon de overheid geld uitgeven
Dat kan de overheid toch niet maken, eerst bezuinigen en dan toch heel veel geld uitgeven ::ohno::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #316 Gepost op: 21-12-2010, 20:11:06 »
Het is maar hoe je het bekijkt.

Begin dit jaar was die Haiti-actie die 41,5 miljoen oplverde, en daar vond ook zomaar een verdubbeling plaats. Dat betekende dat er 83 miljoen naar Haiti ging. Dan zegt iemand plotseling: eenenveertig en een half miljoen? Het moet niet gekker worden.

OK, dat is een behoorlijk bedrag, maar reken het eens om naar een bedrag per inwoner, dan zit je nog niet op 3 euro.

Het is maar hoe je het bekijkt.


Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #317 Gepost op: 21-12-2010, 20:32:23 »
Het is maar hoe je het bekijkt.

Begin dit jaar was die Haiti-actie die 41,5 miljoen oplverde, en daar vond ook zomaar een verdubbeling plaats. Dat betekende dat er 83 miljoen naar Haiti ging. Dan zegt iemand plotseling: eenenveertig en een half miljoen? Het moet niet gekker worden.

OK, dat is een behoorlijk bedrag, maar reken het eens om naar een bedrag per inwoner, dan zit je nog niet op 3 euro.

Het is maar hoe je het bekijkt.


en waar is dat geld voor haïti terecht gekomen ;)

is in onderzoek bewezen dat meerendeel van het geld niet goed terecht komt
deze regering zegt ook niet dat we minder aan ontwikkelingshulp moeten doen, maar meer gericht
hoe het nu is, is dat we overal maar geld doneren als een soort schuld gevoel afkopen
en veel van het geld komt terecht bij de plaatselijke regering die het niet goed besteed

zo vertelde een vriendin van mij, haar moeder gaat vaak naar afrika om daar te helpen (wat natuurlijk hartstikke goed is). ze geeft dan bv geld aan een vrouw voor een kapperszaak en helpt die op te bouwen, die kapperszaak is natuurlijk nog redelijk vies
In nederland hebben wij een cultuur dat met het beetje geld dat we verdienen gaan investeren in de zaak, die cultuur hebben ze daar niet. waardoor ze opeens een week later die vrouw van die kapperszaak ziet rondlopen in supernieuwe kleren die ze had gekocht, en gelijk een feestje geven

weg geld, en winkel nog steeds vies

Als je echt wilt helpen moet je beginnen met het opleiden, die mensen leren hoe je financieel moet denken, ze leren met geld om laten gaan
Je moet er heen en ze begeleiden in een proces en niet alleen met de start

En er zijn zat goede doelen die het zo aanpakken, maar ook zat die dat niet doen

deze regering wilt heus wel veel geld aan ontwikkelingshulp besteden, als het maar echt goed terecht komt, en dat gebeurt ook vaak niet
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #318 Gepost op: 21-12-2010, 20:34:42 »
hoho, deze regering wil geld geven aan ontwikkelingshulp? Ik denk dat je vergeet dat er éen idioot rondloopt, die dit soort dingen allemaal wil tegenhouden onder het mom van ''linkse hobbies''.

Ik probeerde overigens het gesprek weer ontopic te krijgen......

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #319 Gepost op: 21-12-2010, 20:42:01 »
hoho, deze regering wil geld geven aan ontwikkelingshulp? Ik denk dat je vergeet dat er éen idioot rondloopt, die dit soort dingen allemaal wil tegenhouden onder het mom van ''linkse hobbies''.

::ohno:: ::ohno:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!