Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153754 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #320 Gepost op: 21-12-2010, 21:14:20 »
Deze discussie gaat helemaal de verkeerde kant op, ben ik voor een deel zelf schuld aan. Maar je moet eens heel goed de kranten lezen, en andere media volgen, dan zie je wat hij werkelijk van plan is. En heel erg veel mensen hebben al oprechte spijt van hun stem aan hem op 9 juni.

OnTopic dan maar weer: waar het mij om ging, is juist: hoe hoopt de organisatie van SR het wegvallen van de staatsteun te compenseren. Een evenement als Serious Request valt of staat juist met het bedenken van originele en spraakmakende manieren om geld voor het doel van het jaar in te zamelen. Dat het weer roet in het eten gooit, geloof ik niet, want vorig jaar in Groningen was het nog een graadje of wat kouder, en het werd desondanks een groot feest.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #321 Gepost op: 21-12-2010, 21:23:46 »
Voor mijn gevoel wordt er minder aandacht aan de actie besteed dan eerdere jaren. Misschien worden de mensen een beetje 'goede doelen actie'-moe?
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #322 Gepost op: 21-12-2010, 22:14:51 »
Voor mijn gevoel wordt er minder aandacht aan de actie besteed dan eerdere jaren. Misschien worden de mensen een beetje 'goede doelen actie'-moe?
Ik word er moe van dat het om de verkeerde redenen gebeurt, het gaat nu meer om schuld af te kopen dan om waar het geld heen gaat

Ook komt er tegenwoordig meer spraken van maatschappelijke druk, je bent asociaal als je niets doneert, dan ben je een krent
Hierdoor krijg je weer een verkeerde reden om te doneren, je doneert omdat je niet asociaal wilt lijken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #323 Gepost op: 21-12-2010, 22:21:45 »
pffff heel stuk getypt, maar weggehaald. Ik ging behoorlijk offtopic.

De 3 dj's zijn leuk, zorgen voor leuke tv en iedereen moet geven als hij dat wil.
Verder vind ik dat de regering best een bedrag kan overmaken (zoals de Vlaamse overheid). Geen verdubbeling dat kan denk ik niet in deze tijd van bezuinigingen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #324 Gepost op: 21-12-2010, 22:23:54 »
Deze discussie gaat helemaal de verkeerde kant op, ben ik voor een deel zelf schuld aan. Maar je moet eens heel goed de kranten lezen, en andere media volgen, dan zie je wat hij werkelijk van plan is. En heel erg veel mensen hebben al oprechte spijt van hun stem aan hem op 9 juni.


sorry bodejos voor mijn reactie, maar doordat er hier op het forum zo links wordt gedacht (ook op mijn studie btw) moet ik soms echt tegengas geven
mensen op een andere manier laten denken
mensen zijn nou eenmaal geneigd (ik ook) om slechts via 1 manier te denken
en niet een ander standpunt te willen begrijpen
ook word ik soms gewoon moe over hoe het in ons land werkt, iedereen vind dat er wel wat bezuinigt moet worden, als je zelf maar niet de lul bent
dan is het gelijk protest (lees oa Paul de Leeuw, die mag weleens wat van zijn salaris inleveren, voordat hij gaat zeiken over de bezuinigingen)

Ik kom nu rechtser over dan dat ik ben, puur omdat ik tegengas wil geven

Vanaf nu ga ik wel weer ontopic
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #325 Gepost op: 21-12-2010, 22:25:01 »


De 3 dj's zijn leuk, zorgen voor leuke tv en iedereen moet geven als hij dat wil.
Verder vind ik dat de regering best een bedrag kan overmaken (zoals de Vlaamse overheid). Geen verdubbeling dat kan denk ik niet in deze tijd van bezuinigingen.
daar heb je gelijk in, gewoon een standaard bedrag lijkt me idd een goed idee
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #326 Gepost op: 22-12-2010, 17:13:40 »
Waarom zou je bezorgers eigenlijk iets moeten geven... heb ik nooit zo begrepen, het is gewoon hun werk, ze hebben er vrijwillig voor gekozen en ze krijgen ervoor betaald?

Als ze vinden dat ze te weinig krijgen lijkt het me verstandig om bij de baas aan te kloppen of ander werk te gaan zoeken, maar niet om te gaan bedelen bij de mensen bij wie ze bezorgen.

De postbode komt toch ook niet bedelen om een extraatje in deze dagen, of de kassajuffrouw of wie dan ook die gewoon zijn werk doet? Ik heb dat nooit begrepen, wie geeft me inzicht?


omdat volgens mij alle werkende mensen een eindejaarsuitkering ofso krijgen. folderbezorgers krijgen dat niet ::ohno::.
verder is het toch niet verplicht, als je medelijden hebt omdat het zo koud is... ::)
ik nu in totaal 162 euro opgehaald!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #327 Gepost op: 22-12-2010, 17:17:02 »
ik nu in totaal 162 euro opgehaald!

Hup, naar Eindhoven jij  ::ok::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #328 Gepost op: 22-12-2010, 17:34:30 »
Hup, naar Eindhoven jij  ::ok::
voor wat? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #329 Gepost op: 22-12-2010, 17:37:19 »
Ik word er moe van dat het om de verkeerde redenen gebeurt, het gaat nu meer om schuld af te kopen dan om waar het geld heen gaat

Ook komt er tegenwoordig meer spraken van maatschappelijke druk, je bent asociaal als je niets doneert, dan ben je een krent
Hierdoor krijg je weer een verkeerde reden om te doneren, je doneert omdat je niet asociaal wilt lijken

die trend is ingezet, op het moment dat iemand de postcodeloterij bedacht. Die leidde in de eerste jaren een kwijnend bestaan, totdat de loterij gekoppeld werd aan een grote spelshow, eind jaen 80. Met als argument: je wil toch het risico niet lopen dat je buren, die WEL deelnemer zijn in dezelfde postcode, een prijs winnen, en jij niet?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #330 Gepost op: 22-12-2010, 17:59:18 »
omdat volgens mij alle werkende mensen een eindejaarsuitkering ofso krijgen. folderbezorgers krijgen dat niet ::ohno::.

[...]
Als ze vinden dat ze te weinig krijgen lijkt het me verstandig om [...] ander werk te gaan zoeken, maar niet om te gaan bedelen bij de mensen bij wie ze bezorgen.
[...]

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #331 Gepost op: 22-12-2010, 18:08:14 »
Ook krijgen heel veel mensen een kick dat ze geld geven terwijl ze op de tv komen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #332 Gepost op: 22-12-2010, 18:36:03 »
omdat volgens mij alle werkende mensen een eindejaarsuitkering ofso krijgen. folderbezorgers krijgen dat niet ::ohno::.

Zeker niet alle werkenden mensen. ::ohno::

Daarbij krijg je dat dan van je werkgever en niet van je klanten.
Geniet nooit met mate...

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #333 Gepost op: 22-12-2010, 18:49:04 »
voor wat? ::)

Voor een bepaald glazen huis dat daar staat  ;)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #334 Gepost op: 22-12-2010, 18:59:12 »
Voor een bepaald glazen huis dat daar staat  ;)
Die zullen inderdaad heel erg blij zijn met 162 Euro! En misschien mag je er ook nog een liedje voor laten draaien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #335 Gepost op: 22-12-2010, 19:08:21 »
omdat volgens mij alle werkende mensen een eindejaarsuitkering ofso krijgen. folderbezorgers krijgen dat niet ::ohno::.

Nee hoor niet elke werkende krijgt automatisch een dertiende maand ofwel eindejaarsuitkering...mijn man heeft niet eens een CAO dus ook geen extraatjes ;D

OT: wat is er ondanks de crisis toch al veel opgehaald zeg ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #336 Gepost op: 22-12-2010, 19:09:57 »
Zoals het er nu naar uitziet, gaat de actie dit jaar meer opleveren dan vorig jaar.
Zou het doel waarvoor de 3 DJ's in het huis zitten, meer aanspreken bij de mensen, dan het doel van vorig jaar? Of is het de bekendheid van de actie, die het nederlandse volk tot doneren oproept?
Ik weet het niet, maar ik vind het heerlijke tv, en de verhalen die Eric Corton iedere dag brengt, zijn ontroerend, boeiend, en met heel veel liefde gemaakt!
Super vind ik het allemaal!

(Nog maar eens sms'en naar 3333........)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #337 Gepost op: 22-12-2010, 20:16:43 »
Ik denk ook het feit dat de regering niks doet bij sommige mensen het idee aanwakkert 'Dat doen we het zelf wel'. Ik heb vanaf het begin geroepen dat ik denk dat ze 4 miljoen gaan ophalen (meer dus dan vorig jaar, als ik de regeringsverdubbeling niet mee tel) en volgens mij moet dat wel gaan lukken.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #338 Gepost op: 22-12-2010, 20:39:10 »
Ik denk ook het feit dat de regering niks doet bij sommige mensen het idee aanwakkert 'Dat doen we het zelf wel'. Ik heb vanaf het begin geroepen dat ik denk dat ze 4 miljoen gaan ophalen (meer dus dan vorig jaar, als ik de regeringsverdubbeling niet mee tel) en volgens mij moet dat wel gaan lukken.

Inderdaad, mijn idee ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #339 Gepost op: 22-12-2010, 23:27:28 »
Voor een bepaald glazen huis dat daar staat  ;)
daar heb ik vorig jaar al geld aan gegeven ::jaja::
dit geld gaat mooi naar de spaarrekening voor als ik volgend jaar uit huis ga!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human