Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153451 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #500 Gepost op: 11-11-2014, 14:32:54 »
Domien Verschuren, Coen Swijnenberg en Gerard Ekdom duiken dit jaar het Glazen Huis in, dat in december in Haarlem staat.

Dit werd net vrijgegeven via Twitter.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #501 Gepost op: 21-12-2014, 12:47:47 »
Er is hier sinds de start nog niks gepost over SR14. Geniale actie van Ekdom, en ook nog eens op nummer 1 in Itunes  :o


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #502 Gepost op: 21-12-2014, 12:50:29 »
Die bus moet nu ergens bij mij in de buurt staan ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #503 Gepost op: 21-12-2014, 12:51:44 »
Ik.heb ook enorm moeten lacheb om de grap met Gary Fomdeck ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #504 Gepost op: 21-12-2014, 12:53:21 »
Ik.heb ook enorm moeten lacheb om de grap met Gary Fomdeck ::rofl::
Het had een hint uit wie is de mol kunnen zijn, Gary = Gerard, Fomdeck = Eckdom met een F van effe Eckdom (zijn dagelijkse lunchprogramma). :P

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #505 Gepost op: 24-12-2014, 18:17:02 »
Dankzij die enorme gift van de ambtenaren, is de tussenstand nu 8,6 miljoen euro.

Tot nu toe is er ieder jaar een recordbedrag opgehaald. Zou dat nu weer lukken?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #506 Gepost op: 24-12-2014, 19:43:58 »
Dankzij, zeg je ???
Mede door de ambtenaren bedoel je. Er zijn ontzettend veel kleine kindjes die hun spaarpotje op z'n kop hebben gezet, mensen die muziek hebben aangevraagd, mensen die gewoon gedoneerd hebben, acties in het hele land. 
Ik vind dat je met die opmerking miljoenen Nederlanders schromelijk tekort doet!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #507 Gepost op: 24-12-2014, 19:57:27 »
Ik doe niemand tekort. Ik zeg helemaal niet dat zonder die bijdrage het hele evenement zou zijn mislukt.

Wat ik aangeef, is dat er nog nooit eerder (behalve bij de regeringsbijdrages in de eerste edities) een dergelijk bedrag ineens bekend werd gemaakt. Daarbij lag de tussenstand vanmiddag op een gegeven moment lager dan vorig jaar op hetzelfde tijdstip. Dat is het enige wat ik ermee wil aangeven.

Ik vind het juist prachtig dat het totaalbedrag juist, en vooral door die kleine bedragen tot stand is gekomen. Maar zo'n bedrag ineens, geeft het hele evenement een boost.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #508 Gepost op: 24-12-2014, 20:03:47 »
Andere formulering van je zin had meer gepast geweest Jos. Je doet op deze manier wel heel veel mensen tekort.
En dat gedoe met die ambtenaren: die zijn al een heel jaar bezig, en is een heel andere manier van geld bijeen harken.
Het is inderdaad veel geld, maar hier kun je meer spreken van een win-win situatie.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #509 Gepost op: 24-12-2014, 20:08:55 »
Iedereen draagt mijn steentje bij, en Nieky vindt het persoonlijk onzin dat het elk jaar lijkt alsof het 'record' gebroken MOET worden. Tuurlijk: Hoe meer geld hoe beter. Maar 11 miljoen zou ook een mooi bedrag zijn

Daarnaast heb ik nog wel eens het idee dat andere goede doelen ondergesneeuwd worden voor deze actie. Daarom heb ik dit jaar geld gegeven aan de voedselbank die hier op de markt een inzamelingsactie deden.  ::jaja::
You'll never walk alone

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #510 Gepost op: 24-12-2014, 20:16:46 »
Misschien heb je gelijk dat ik het iets genuanceerder had kunnen zeggen. Maar je kunt ook kijken naar de bedoeling achter die opmerking, die heb ik hierboven uitgelegd. Wie mij beter kent, weet dat ik nooit iemand tekort wil doen, en dat ik de inhoud van een spaarvarken van een 4-jarig meisje (of de bijdrage van dat joch dat vorig jaar of het jaar daarvoor, weet ik niet meer precies, die Gerard Ekdom aan het huilen bracht) even belangrijk vind dan een bedrag met 4 nullen (en iets ervoor) of nog meer, van een groot bedrijf.

Van die ambtenaren wist ik eerlijkgezegd niet, hoe dat tot stand is gekomen. Wellicht ook steeds met kleine bedragen, die nu bij elkaar driekwart miljoen opleverden.

Dankzij, had inderdaad beter ''mede dankzij'' kunnen zijn. Maar ik tikte het bericht straks in terwijl ik naar SR zat te kijken, en stond er dus niet bij stil dat dat ene (ontbrekende) woord, tot een misverstand kon leiden.


@Nieky, wat die andere doelen betreft, heb je gelijk: er is ooit gezegd dat binnen een straal van 1,5 of 2 kilometer geen andere inzamelingen mochten worden gehouden, en dat het Leger des Heils in 2010 in Eindhoven moest wijken met hun traditionele kerstpotten-actie. Voor zover ik weet, zijn zij daarvoor gecompenseerd.

« Laatst bewerkt op: 26-12-2014, 21:15:10 door Stormpie, Reden: privé opmerking verwijderd & bericht samengevoegd »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #511 Gepost op: 24-12-2014, 21:06:21 »
@Nieky: doneren aan het ene doel wil niet zeggen dat je niets kunt geven aan het andere doel. Ik heb ook producten in de dozen van de voedselbank gedaan bij de supermarkt. Alle kleine beetjes helpen, denk ik dan maar.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #512 Gepost op: 24-12-2014, 21:47:00 »
@Nieky: doneren aan het ene doel wil niet zeggen dat je niets kunt geven aan het andere doel. Ik heb ook producten in de dozen van de voedselbank gedaan bij de supermarkt. Alle kleine beetjes helpen, denk ik dan maar.

Klopt, maar ik wil ermee aangeven dat t bij veel mensen zo werkt dat ze aan 1 goed doel iets geven denk ik.
Ik heb jaren aan SR gegeven, dit jaar aan iets anders. En voel me geen slecht mens dat ik dat dit jaar niet aan 2 doelen heb gegeven ;) .
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #513 Gepost op: 24-12-2014, 22:41:47 »
Hoeft ook helemaal niet Niek. Iedereen mag gelukkig nog steeds zijn/haar eigen keuzes maken. Ik wilde eigenlijk maar zeggen dat het één het ander niet hoeft uit te sluiten.
En ik vind dat ze weer een fantastisch mooi bedrag bij elkaar hebben gebracht.

(En ja, ik gun het de Voedselbank net zo hard....)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #514 Gepost op: 25-12-2014, 05:51:25 »
Ze hebben inderdaad een mooi bedrag gehaald. Vond alleen wel de laatste 2 uren tenenkrommend. De paniek dat misschien het bedrag van vorig jaar misschien niet gehaald zou worden. 8,6 miljoen was ook geel mooi geweest toch? Ik vond het net overkomen of de donaties over de gehele week niks voorstelde. Dat die van de laatste dag het belangrijkste zijn, daarmee doe je iedereen tekort. Roepen dat het te rustig is bij het callcenter in het laatste kwartier ging wat mij betreft te ver. Een klein smetje op verder een mooie week radio en actie voor een heel goed doel. Het ging toch niet om vorig jaar te overtreffen, daar leek het op het einde namelijk voor mij gevoel wel op. Maar goed er is een mooi bedrag opgehaald en daar zijn heel veel vrouwen en meisjes mee geholpen en daar gaat het om.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #515 Gepost op: 10-11-2015, 16:36:55 »
De 3 DJ'S die dit jaar het huis in gaan zijn Paul Rabering, Domien Verschuuren & Giel Beelen. Nieuw dit jaar is dat elke 24 uur een 4de 3FM DJ in het huis te vinden is.

Eerder werd al bekend gemaakt dat het geld dat ingezameld wordt, bestemd is voor Jongeren in Oorlogs- en conflictgebieden. Het glazen huis staat dit jaar in Heerlen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #516 Gepost op: 10-11-2015, 16:38:28 »
Heerlen of all places ::)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #517 Gepost op: 10-11-2015, 18:55:09 »
is dat nog Nederland?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #518 Gepost op: 10-11-2015, 21:15:45 »
is dat nog Nederland?

::jaja:: Ik ben er vrijdag nog geweest, en ik had geen paspoort nodig, en ik kon de dame en heren die ik daar gesproken heb, zelfs verstaan ::trots::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #519 Gepost op: 10-11-2015, 21:30:07 »
en ik kon de dame en heren die ik daar gesproken heb, zelfs verstaan ::trots::

Dat is eigenlijk best wel knap!
Die hebben me vaak toch n accent... :-X
I won't worry my life away. I choose to be happy!