Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 6015 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 9
« Gepost op: 9-12-2005, 18:14:31 »
Samenzweringen in Oberon

Regentes Candida dwaalt door het kasteel met een bezwaard gemoed. Door haar foute inschatting van de situatie is haar beste vriendin, Riet, vorige week naar huis gestuurd. In haar plaats is Andreas in het kasteel gekomen. Ook Olivier leeft nu in het kasteel, daar terecht gekomen doordat Cor spoorslags naar huis moest. Zijn familie had hem immers nodig.
Iris, Olivier en Andreas sluiten een verbond met één van de armen. Ze zullen trachten regentes Candida het kasteel uit te werken. Maar dan moeten ze ervoor zorgen dat Candida de machtstrijd niet wint. Zullen ze in hun opzet slagen?

Zal het Candida zijn die de strijd om de halsketting moet staken?

Of wordt toch nog iemand anders naar huis gestuurd?



LET OP: Zaterdagavond “Oberon”, om 22u40 bij de TROS op Ned2.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #1 Gepost op: 9-12-2005, 23:41:52 »
Uhh... mag ik al dingen gaan verklappen? Ik heb uiteraard weer op één gekeken, zaterdagavond hebben de mensen wel iets anders te doen dan tv te kijken.
Vervelende sport altijd, laten ze dat lekker op Talpa gooien.
The British are not impressed.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #2 Gepost op: 9-12-2005, 23:45:02 »
Ja hoor Daedalus, ga gewoon je gang. Ik denk dat de meeste mensen toch wel gekeken hebben naar de Belgische uitzending. Moet de TROS maar niet zo zitten klooien met die uitzenddata. Vind het vrij triest dat een dergelijk programma moet wijken voor de loting van het WK. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #3 Gepost op: 9-12-2005, 23:53:32 »
én voor het schaatsen, niet te vergeten  ::)

vond het een leuke afl.  ::tandpastasmiley::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #4 Gepost op: 10-12-2005, 00:27:06 »
Dussss.....

Nu ben ik benieuwd naar hoe de aflevering was (en wat er gebeurde) want ik heb geen tv en zal dus moeten wachten tot uitzendinggemist het doet. En ja, ik ben nieuwsgierig, en nee, ik wil niet wachten.   ::hypocriet::
Zijn er Belgen die willen spoilen?? (of NLers die het op de Belg hebben gezien) ;D
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #5 Gepost op: 10-12-2005, 00:33:15 »
Ik kan je iig verklappen dat er heel erg tactisch gespeeld aan het worden is en dat door de kleinere groep zelfs Eric en Dolf weer in het spel zijn. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #6 Gepost op: 10-12-2005, 00:37:02 »
Hoeveel armen zijn er eigenlijk nog? Ben de draad een beetje kwijt sinds die "leven en dood" regel is ingevoerd.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 9
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2005, 00:41:36 »
Hoeveel armen zijn er eigenlijk nog? Ben de draad een beetje kwijt sinds die "leven en dood" regel is ingevoerd.

eh... Imelda - Erik - Dolf - Stella

meer niet geloof ik
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2005, 01:14:39 »
Ja, er wordt erg tactisch gespeeld, zoals Firefoot al zei. Eerst overleg tussen edelen wie de herendienst krijgt en wie de baljuw wordt, dan overleg tussen armen of zij de herendienst wel willen laten slagen, dan overleg tussen armen en edelen dat zij de herendienst wel willen laten slagen, maar dat de regent(es) daar dan wel enigszins iets tegenover moet stellen. De armen gaan desondanks beginnen aan de herendienst, maar of die slaagt...
Candida's derde termijn loopt ten einde, dus een nieuwe regentenstrijd. Dit wordt eigenlijk een strijd tussen twee van de edelen, omdat dit typisch iets voor hen is.
En dan is er nog een hoop gedoe op de binnenplaats. Armen die hard "Oorlog!" schreeuwen...
The British are not impressed.

anoniem 10311

  • Gast
Re: Aflevering 9
« Reactie #9 Gepost op: 10-12-2005, 11:18:21 »
middeleeuws votbal dat meer op rugby lijkt...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #10 Gepost op: 10-12-2005, 21:51:06 »
middeleeuws votbal dat meer op rugby lijkt...
Nou, idd... het spel zonder regels met bal. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #11 Gepost op: 10-12-2005, 22:34:29 »
Candida met gescheurde edelenjurk...
Ik moest trouwens steeds denken aan wat men op strocirkel steeds zegt, dat ze geen ondergoed hadden. :\
The British are not impressed.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Aflevering 9
« Reactie #12 Gepost op: 12-12-2005, 21:30:09 »
Ze mochten het Rugby van mij helemaal uitzenden! Gewoon hard tegen hard, geweldig!

Even een quote van strocirkel:  "De productie komt ons melden dat we zodanig hard tekeer zijn gegaan dat men niet weet of het wel uitzendbaar is"
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.