Auteur Topic: De slimste mens ter wereld  (gelezen 200106 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #100 Gepost op: 4-08-2012, 11:31:41 »
Ik vind het juist jammer dat Anne-Marie eruit is.  :( Veder had Arjen gister ENORME mazzel, maar leek wel alsof ie steeds leuk wilde zijn met zn getreuzel.. Maar heel WIDM doet zowat mee haha. En natuurlijk van Rossum. Haha geniaal die man!

En Jan Rot... Rot op..  :-X
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #101 Gepost op: 5-08-2012, 15:50:56 »
Ik zag net Frits Huffnagel in een promo voorbij komen. Weer een ex-WIDM kandidaat! ;) Maar goed, met al 8 seizoenen WIDM met BN'ers zijn er natuurlijk 80 potentiële kandidaten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #102 Gepost op: 5-08-2012, 16:32:46 »
Ik zag net Frits Huffnagel in een promo voorbij komen. Weer een ex-WIDM kandidaat! ;) Maar goed, met al 8 seizoenen WIDM met BN'ers zijn er natuurlijk 80 potentiële kandidaten.
Inderdaad dat klopt, en wellicht zit er tussen de kandidaten die zijn geweest/of nog gaan komen de komende weken ook wel een WIDM 2013 kandidaat :P

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #103 Gepost op: 13-08-2012, 21:35:05 »
Tactisch niet erg slim gespeeld van Karina Wolkers. Als ze nou bij 9 seconden 'Pas' had gezegd, had ze bij de volgende vraag maar één goed antwoord hoeven te geven om Pepijn weg te spelen.

Wanneer zal Arjen weer terugkeren?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #104 Gepost op: 15-08-2012, 14:40:53 »
Tactisch niet erg slim gespeeld van Karina Wolkers. Als ze nou bij 9 seconden 'Pas' had gezegd, had ze bij de volgende vraag maar één goed antwoord hoeven te geven om Pepijn weg te spelen.

Wanneer zal Arjen weer terugkeren?

Volgens mij had ze er in de finale gewoon geen zin meer in. Dit was haar manier om zeker te zijn dat ze eruit zou liggen, maar ik vond het verder ook wel opmerkelijk inderdaad.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #105 Gepost op: 17-08-2012, 19:37:13 »
Ik vind dat 't bij de slimste mens vooral afhangt van welke BN-ers op de stoel zitten. Alleen met BN-ers die niet grappig proberen te doen vind ik het leuk. Ik vond bijvoorbeeld de aflevering van Soundos/Maarten/Anne-Marie verschrikkelijk omdat ze niet erg grappig waren, maar laatst de aflevering met Bart/Pepijn/Sophie was wel heel erg leuk 

En Maarten van Rossum en Philip zijn goed gekozen als jurylid en presentator  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #106 Gepost op: 18-08-2012, 08:57:31 »



Wanneer zal Arjen weer terugkeren?
volgende week vrijdag.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #107 Gepost op: 18-08-2012, 16:50:24 »
Leo is echt lachen  ::rofl:: Neemt ie zomaar even de aftiteling van het programma op zich  ::rofl:: Hij mag er van mij nog wel een tijdje inblijven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #108 Gepost op: 19-08-2012, 22:34:57 »
ps even bovenaan gezet: pas op, dit is even een lekkere zeur-post. Had ik zin in  ;)




Heb voor het eerst een aflevering van dit programma gezien. De herhaling van afgelopen vrijdag, degene waarin JBC figureerde.

Vind de naam eigenlijk wat miskozen. Even voorbijgaand aan het 'ter wereld'-deel, en het feit dat slechts BN'ers meedoen.

Waar het meeste hier op neerkomt is dat er iets wordt aangedragen, zoals een naam of begrip, waar vervolgens bij moet worden geassocieerd. Een uitzondering daarop wellicht degene waar twaalf woorden worden verworden tot 3 thema's.
Desalniettemin is het gros slechts conceptkennis. Een spinnenweb met sterkere en zwakkere associaties. Dat kan natuurlijk prima werken, maar dan moeten de kiesbare associaties wel logisch zijn. En niet bijvoorbeeld Nederlander bij Vincent van Gogh ten gunste van zelfmoord; of zonnebloemen.
Mogelijkerwijs komt het doordat ik slechts een uitzending heb gezien, maar nogaleens waren er onlogische maar uitzonderlijk basic opties goed; in tegenstelling tot veel beter passende maar onbekendere opties. Daarentegen wil men blijkbaar niet de kijker voor het hoofd stoten of deze iets leren - zodat het allemaal laagdrempelig blijft. Wat vreemd is bij de pretentie van de titel.

Daarnaast, en dit is een veel belangrijker punt, kan je aan dit alles niet 'slimheid' aflezen. Over wat dit wel is wordt natuurlijk nog uitgebreid gedebatteerd onder enkele vooraanstaande psychologen in hun specifieke literatuur - maar hoofdcomponenten zijn toch vaak dingen als patroonherkenning; het vaststellen van verbanden; orde in de chaos: Orde. Of, om dit convergeren wederom iets te divergeren: Het bevatten van de omgeving, daarin orde te scheppen, om zodoende de optimale volgende stap te maken.


Slimheid om in het leven vooruit te komen zegmaar. Dat is wat complex, maar is zeer eenvoudig te simplificeren. Dan kom je in de wereld van de spellen - die wellicht grandioos kunnen zijn als middel om zo'n slimheid te achterhalen.
Niet het soort spellen waarbij men na vele maanden van spelen heeft uigevonden hoe enorme risico's genomen kunnen worden voor vrijwel altijd winst; niet iets als schaken waarbij simpelweg kennis van de opening en motieven uitzonderlijk belangrijk is.
Spellen met steeds veranderende context, steeds veranderende regels; zodanig dat steeds opnieuw moet worden ge-evalueerd, steeds opnieuw moet worden bedacht wat ditmaal een goed plan zou kunnen zijn.

Dat is slimheid.

Geen feitjes-associatie.

Maar misschien maakt dat geen goede tv.

En misschien ben ik te kritisch.

Of geen standaard tv-kijker.
« Laatst bewerkt op: 19-08-2012, 22:37:35 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #109 Gepost op: 19-08-2012, 22:46:38 »
Je neemt het gewoon te letterlijk  ;)

ik vind het gewoon een leuke quiz. Leuk concept met de tijd rn het ranglijstsysteem en dat maakt het voor mij een vd leukste en gevarieerde quizzen. Het is meer dan vraag-antwoord
You'll never walk alone

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #110 Gepost op: 20-08-2012, 08:41:58 »
Tis idd gewoon een leuke quiz, en geniet er elke dag van.

Alleen weet niet hoe oud die regie is die daar zit, of degene van de graphics, want vooral bij het onderdeel 'ingelijst' duurt het afentoe zo lang voordat een juist antwoord in beeld komt.. En dan tikken de secondes gewoon nog steeds af van die kandidaat,.. Terwijl dit veel sneller en vlotter kan..  :-\\ van de gewonnen 10 seconden blijven er altijd maar zo'n 5 over..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #111 Gepost op: 20-08-2012, 09:28:10 »
Alleen weet niet hoe oud die regie is die daar zit, of degene van de graphics, want vooral bij het onderdeel 'ingelijst' duurt het afentoe zo lang voordat een juist antwoord in beeld komt.. En dan tikken de secondes gewoon nog steeds af van die kandidaat,.. Terwijl dit veel sneller en vlotter kan..  :-\\ van de gewonnen 10 seconden blijven er altijd maar zo'n 5 over..  :-\\

 ;D

Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft, maar vind ook dat dat vaak veel te lang duurt.
Geniet nooit met mate...

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #112 Gepost op: 20-08-2012, 18:05:13 »
Het heet ook niet meer De slimste mens ter wereld, HDD, maar De Slimste Mens ;)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #113 Gepost op: 20-08-2012, 19:28:08 »
Ja ik weet het Janneman - maar als je lekker aan het zeuren bent, dan maakt de waarheid even niet zo uit ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #114 Gepost op: 20-08-2012, 21:11:55 »
Ik heb de eerste afleveringen gemist, maar ik begin het spelletje steeds leuker te vinden.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #115 Gepost op: 21-08-2012, 09:30:42 »
Bij mij is het net andersom.
...maar soms even niet :)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #116 Gepost op: 25-08-2012, 15:27:52 »
Kan iemand mij uitleggen hoe het met de aanstaande finaleweek zit?
Als ik de principes volg van het origineel uit Belgie dan kom ik er niet helemaal uit.

Aanstaande maandag zitten Marian en Arjen er samen met Kluun
maar dan kom je daarna toch met een probleem?
Daarna moeten namelijk in volgorde Sofie, Pepijn, Anne-Marie, Jan en Mark nog terugkeren. Dan heb je dus precies 1 dag tekort. Doe ik iets fout??

Offline belg

  • Forumlid
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #117 Gepost op: 25-08-2012, 15:47:35 »
Pepijn komt niet meer terug omdat hij andere verplichtingen heeft.

Maar ik vind Nederlandse systeem wel erg raar: Mark verliest expres om enkel vrijdag nog te moeten spelen.
In de Belgische versie zou hij ook bij winst (in de finale) pas vrijdag moeten terugkeren en zouden er maandag twee 'nieuwkomers' zijn.
(Mocht Marian de finale verloren hebben zouden er in principe zelfs drie 'nieuwkomers' zijn: Kluun, Sophie en de persoon die na Kluun stond in het klassement, Arjen staat namelijk hoger in het klassement dan Sophie.)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #118 Gepost op: 25-08-2012, 22:45:08 »
Er was vanavond een persiflage bij koefnoen ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #119 Gepost op: 26-08-2012, 00:43:54 »
Ja, was wel leuk  ;D

Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)