Auteur Topic: Aflevering 12  (gelezen 23717 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 12
« Gepost op: 29-12-2005, 16:36:49 »
De Eindstrijd

De edelen hebben vorige week hun slag thuisgehaald. Dolf en Stella hebben Oberon verlaten. Alleen Imelda zit nog in het armenhuis…
Maar wat doet de raadsheer in het armenhuis? Heeft hij een nieuwe opdracht voorbereid? Of wil hij Imelda gewoon een beetje gezelschap houden?
Neen, de raadsheer vertrekt. Zijn taak is volbracht in Oberon. Weldra weten we wie de nieuwe koning of koningin van dit kleine rijk is.
Raadsheer Zebardijn geeft Imelda nog goede raad en verlaat Oberon. Andreas, Iris, Silke en Olivier zullen in drie proeven onderling moeten uitmaken wie de halsketting mag dragen.
Opeens weerklinkt er hoefgetrappel op de binnenplaats. De vier edelen haasten zich naar buiten. Is het een bode met de opdrachten voor de eindstrijd? Of heeft de raadsheer nog een laatste verrassing in petto?

Wie volgt koning Darius op als heerser over Oberon?

Vrijdagavond “Oberon”, om 23u10 bij de TROS op Ned2.
Het verhaal en meer op www.tros.nl/oberon.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2005, 21:42:09 »
Wat een gedoe met die Iris & Silke. Eerst maken ze een Fab-4 afspraak om met Olivier & Andreas de finale te halen en de anderen weg te krijgen, gaan ze daarna zeuren dat het 'niet netjes' is als Dolf voor de 100% voor de overwinning gaat.  :-X
« Laatst bewerkt op: 30-12-2005, 21:45:26 door Art »
Nog even niks.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2005, 22:13:11 »
Andreas regent  ::bravo::

Gefeliciteerd jongen  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 12
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2005, 22:13:41 »
Wat een gedoe met die Iris & Silke. Eerst maken ze een Fab-4 afspraak om met Olivier & Andreas de finale te halen en de anderen weg te krijgen, gaan ze daarna zeuren dat het 'niet netjes' is als Dolf voor de 100% voor de overwinning gaat.

inderdaad, en ik was blij dat de heren wonnen want die 2 dames doen me meer aan een pyamaparty denken dan aan een toekomstige regentes  ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2005, 22:14:28 »
Dit voelt toch wel als een anticlimax. :( Het was een verschrikkelijk mooi programma met een aantal superdeelnemers, alleen jammer dat het op zo'n lullige (egoïstische?) manier moet eindigen.

 ::ok:: voor Olivier en Erik dat zij wel bereid waren hun 'tegenstanders' te helpen, ook al waren ze het niet altijd met hen eens.
Nog even niks.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2005, 22:17:37 »
Ok, dat Jengaspel wordt niet echt meer orgineel  ::ohno::

Ook jammer dat het Silke was die het bepaalde. Ik vind het goed dat je naar je hart luistert, maar ja, probeer het nu wel je best te doen, dat maakt het laatste spel eerlijk.

En Imelda is veel beter dan Zebardijn  ::bravo::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 12
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2005, 22:33:47 »
Om het even over Jenga te hebben: ik meen dat Jenga als finalespel eerder werd gespeeld, dan het jengaspel in Expeditie Robinson. Het was niet zo sportief om het zo te laten eindigen. Maar ook niet tegen de regels.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2005, 22:37:53 »
Ik zei niet dat Oberon later was, maar ik vind het gewoon niet zo leuk dat er nu zoveel Jenga is.....

Hoewel ik eigenlijk wel op een groter duel had gehoopt

hoewel dit natuurlijk reuze spannend was  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 12
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2005, 23:15:04 »
Er zaten een paar onverwachte wendingen in, en een ervan was dat het niet beslist werd door de twee finalisten. Ik zou het graag anders gezien hebben, maar het zij zo.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #9 Gepost op: 30-12-2005, 23:29:49 »
Wat een anti-climax. ??? Als ik als raadsheer wist dat zo het eindspel werd gespeeld was ik hem ook gesmeerd. :P Bestond jenga ook al in de middeleeuwen? ;D
Andreas gefeliciteerd. Dolf : jammer. Silke, je valt me tegen.
Maar.... allemaal de beste wensen voor 2006 ::hug::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #10 Gepost op: 30-12-2005, 23:40:49 »
Ik vond het wel goed van Silke.... Dolf was toch echt geen Koning waardig. De fab 4 hadden zo goed hun best gedaan... Ik ben echt blij dat het Andreas werd, mijn 2de keuze...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 12
« Reactie #11 Gepost op: 31-12-2005, 00:13:42 »
Dat ben ik niet met je eens. Dolf is als enige uit zichzelf naar het armenhuis gegaan. Hij speelde het eindspel tactischer dan Andreas. Eerst de wat gematigder deelnemers en pas later je troeven gebruiken. Daar kun je wel een veldslag mee winnen. Als je eerst je beste ridders het slafveld op stuurt, worden die bedolven door tegenstanders. Als dan pas je middelmatigere ridders de laatste hoop bieden, is het snel afgelopen met het koninkrijk Oberon.
Ik gun het Andreas uiteindelijk wel, maar na de eindstrijd moet ik zeggen dat ik Dolf waarschijnlijk beter zou hebben gevonden. Juist zijn eerste regentschap brak hem op, denk ik, omdat hij daarna veel tijd kwijt was een plekje in de groep te vinden. Een plekje dat Andreas al vanaf het begin had.
The British are not impressed.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #12 Gepost op: 31-12-2005, 00:55:04 »
Ik deel de mening van Daedalus. Andreas is een superkandidaat en is zeer volwassen voor zijn leeftijd. Desalniettemin was hij absoluut niet besluitvaardig als regent en was hij zeer beïnvloedbaar door anderen. Dolf van zijn kant heeft het spel veel tactischer gespeeld en heeft als eerste regent ook bewezen dat hij onpopulaire maatregelen durfde te nemen waar hij zelf achterstond, die hem maw niet opgedrongen werden door zijn mede-edelen. Alles bij elkaar genomen kan ik me uiteindelijk wel vinden in Andreas als koning, maar Dolf was mijns inziens toch de meest aangewezen persoon hiervoor. 

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #13 Gepost op: 31-12-2005, 07:45:46 »
Ik had het Dolf zeer zeker gegunt ik vond hem wel sterk en hij is misschien niet sociaal genoeg maar eh soms moet je als koning ook niet sociaal zijn!
Andreas gun ik het vooral mezelf omdat ik hem op zowel de 1e als 2e plek had gezet in de pool...maar als koning zal hij snel ontroond worden denk ik.

Wat betreft de aflevering zelf vond ik het duel tussen Olivier en Dolf meer een finale, want de spanning droop er van af...jenga vond ik niet middeleeuws en ik had dan ook veel liever iets anders gezien dan jenga ::niet-ok::

en ik miste Zebardyn heel erg al deed Imelda haar best en deed ze het goed hoor!, al kwam het wel heel voorgekauwd over ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 31-12-2005, 08:29:08 door bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #14 Gepost op: 31-12-2005, 10:14:14 »
Dolf was toch echt geen Koning waardig.

Hoezo niet?  ???
Nog even niks.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 12
« Reactie #15 Gepost op: 31-12-2005, 10:17:50 »
Het is te hopen dat de vijandschappen IN het spel, na afloop een beetje zijn gaan liggen. Onthoud: het is maar een spel, niet waard om elkaar na maanden nog de ogen (figuurlijk dan) uit te krabben.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 12
« Reactie #16 Gepost op: 31-12-2005, 10:20:01 »
Dit voelt toch wel als een anticlimax. :( Het was een verschrikkelijk mooi programma met een aantal superdeelnemers, alleen jammer dat het op zo'n lullige (egoïstische?) manier moet eindigen.

 ::ok:: voor Olivier en Erik dat zij wel bereid waren hun 'tegenstanders' te helpen, ook al waren ze het niet altijd met hen eens.
Amen to that!  ::joehoe::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Aflevering 12
« Reactie #17 Gepost op: 31-12-2005, 11:27:43 »
Het is te hopen dat de vijandschappen IN het spel, na afloop een beetje zijn gaan liggen. Onthoud: het is maar een spel, niet waard om elkaar na maanden nog de ogen (figuurlijk dan) uit te krabben.

Ik hoop dat dit wel zal meevallen. In de meeste gevallen (lees Peking Express en Expeditie Robinson) konden de "vijanden" het wel goed met elkaar vinden. Denk aan Rinck en Krieke uit PE2.

Wat ik denk is dat er een paar groepjes zijn gevormd.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #18 Gepost op: 31-12-2005, 17:44:02 »
Ik heb de aflevering gezien, gisteravond had ik er ff geen zin in. :)

Jammer van Silke dat ze de toren om duwde, maar ach. Ik had wel liever Dolf zien winnen, Andreas is nog veel te jong vind ik. Was wel erg spannend. ::ok::
🜃

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 12
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2006, 17:55:07 »
Stella heeft verklaard dat de toren tot twee maal toe door de wind omver was gevallen, maar steeds weer opnieuw opgebouwd werd.
The British are not impressed.