Auteur Topic: Hotelgast Bonnie st. Claire  (gelezen 4343 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Hotelgast Bonnie st. Claire
« Gepost op: 7-01-2006, 00:57:57 »
Hier Alles over Bonnie st. Claire.

Op 18/11/1949 komt aan boord van een schip in de gemeente Rozenburg "Bonje Cornelia Swart" ter wereld. Haar ouders waren woonachtig in Amsterdam, haar vader was binnenschipper.

In 1966 leerde zij Peter Koelewijn kennen:
Bonnie: "Peter leerde ik kennen toen ik met drie vriendinnen,
met wie ik in Zeeland was, een optreden van hem bijwoonde. Ik was zeventien en Peter was in die tijd een echt idool,
tegen wie je hoog opkeek. Op een zeker moment tijdens zijn optreden vroeg hij: Wie kan hier zingen? Ik stak mijn vinger
omhoog en mocht het podium op om mee te zingen. Na afloop zei hij: "Jij zou hier verder in moeten gaan."
"Ik trad in die periode op met twee vriendinnen op in het amateurcircuit in Amsterdam. We noemden ons de Drie Toppy's.
Maar Peter was daar niet in in geïnteresseerd. Je moet solo gaan werken zei hij, bel me eens op.
"ik heb in die periode enorm veel moeite moeten doen om een afspraak met hem te maken. Zeker honderd keer
heb ik hem gebeld voor ik hem aan de telefoon kreeg." "

In 1967 biedt hij haar een platencontract aan en verzint haar artiestennaam: Bonnie St.Claire is geboren!
Haar debuutsingle; Tame me Tiger, wordt ook door hem geschreven, en komt datzelfde jaar nog uit. Het bereikt de tipparade.

2 jaar later, in 1969 verschijnt de single Marley Purt Drive/ Let me come home mama, dit wordt een bescheiden hit. Tijdens deze eerste jaren van haar carriere wordt ze begeleid door diverse groepen: de Utrechtse Jets bij haar debuutsingle, de Haagse Nicols (tot 1969), Cloverleaf en de Brabantse band Lotusland (1969-1972).

In september 1970 heeft Bonnie haar eerste echte hit:
I Won't Stand Between Them. Ondertussen oogst ze veel succes op internationale songfestivals, waaronder die van Sopot en Tokyo. Ook brengt ze de single "I'll write your name through the fire", samen met Martin.

Onder de naam Alias Bonnie & Lewis zingt ze samen met D.C. Lewis (Rudi Eggenhuizen) in 1972 het duet "That's Why". In april bereikt de single Mañana Mañana de 11e plaats in de top 40. Halverwege 1972 vervangt ze Robert Long in de band Unit Gloria en scoort met hen in december de top drie-hit Clap Your Hands And Stamp Your Feet.
Het nummer scoort in 1973 ook hoog in de hitparades van andere landen: België, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Duitsland. De groep werd meteen één van Philips bestlopende produkten. Het is jammer dat diverse cover versies van het nummer de hitparades in o.a. Zuid Afrika en Zuid Amerika bereikten. Het album "Clap your Hands and Stamp your Feet" komt uit.

In mei 1973 scoort Unit Gloria opnieuw een hit:"Waikiki Man", de groep is nu bekend in Europa en ze doen tijdens hun toer dan ook bijna elk Europees land aan.

In 1974 hebben veroveren zij opnieuw een plaats in de hitparade, ditmaal met het nummer "Voulez-Vous (Yes I Do, I Love You)". Er wordt een compilatiealbum uitgebracht. Hierop veel materiaal uit Bonnie's solo periode maar ook origineel Unit Gloria materiaal, inclusief de hits natuurlijk. Op dit album vind je een paar geweldige versies van echte Rock'n'Roll klassiekers als: "Tallahassee Lassie", wat Freddy Cannon beroemd maakte, en "Telephone Baby", de Johnny Otis oldie. Vandaar ook de titel: "The Rock goes On"

Peter Koelewijn voegt zich even bij de groep en ze brengen de single "Rocco (don't go)" uit, het wordt een klein hitje in oktober 1975
In december van dat jaar verschijnt "Een Heel Gelukkig Kerstfeest" van Bonnie St.Claire, Ronnie Tober, Ciska Peters, Nico Haak, Willeke Alberti, Harmen, Ome Jan & Peter, allen prominente amusementsartiesten.

Bonnie besluit zich wat meer op de het nederlandstalige repertoire te storten. Met het geweldige, niet te evenaren nummer "Dokter Bernhard" (bijgestaan door Ron Brandsteder) bereikt ze in juli 1976 de top tien.
Een breuk met Unit Gloria lijkt definitief en de zangeres besluit haar muzikale koerswijziging verder uit te diepen. De opvolger "Ik Ben Gelukkig Zonder Jou" wordt een bescheiden hit. Het album "Dokter Bernard En 11 Andere Grote Hits" verschijnt.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2006, 10:06:15 door Nîcky »

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hotelgast Bonnie st. Claire
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2006, 23:52:09 »
Ik wil d'r niet beledigen hoor, maar..Vonden jullie ook niet dat ze er dus 's ochtends echt niet uit zag?  ::schaam::
Kennis is macht.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Hotelgast Bonnie st. Claire
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2006, 12:32:45 »
bonnie is van de drank afgebleven ;D
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hotelgast Bonnie st. Claire
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2006, 23:37:51 »
Hhaha doet ze goed en ze ziet er smorgens grappig uit.  ::ok::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Hotelgast Bonnie st. Claire
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2006, 23:41:22 »
Bonnie vind ik tot nu toe erg meevallen ze doet het best  ::ok:: voor haar doen.  ::jaja::