Auteur Topic: Bobsleeën, rodelen en skeleton  (gelezen 5256 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Gepost op: 7-01-2006, 14:42:21 »
Hier kan je alles kwijt over bobsleeën, rodelen en skeleton…





De razendsnelle ijsbaan van Cesana Pariol is het strijdtoneel voor de Olympische bobslee-, rodel- en skeletonwedstijden. Snelheid en stuurmanskunst bepalen wie het eerst over de finish komt.

Lees meer »»»
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2006, 13:00:22 »
een verschil van nog geen 2 seconden met de nr 1 en dan 18e staan  :o ::)

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2006, 13:32:11 »
Dat idee houdt me al heel lang bezig. Het relative van de tijd. Niet alleen bij bobsleeën, maar eigenlijk bij alle sporten waarbij tijd de winnende factor is. Vandaag hoorde ik een reporter over een deelnemer zeggen: "het is leuk dat hij meedoet, maar een topsporter is het niet." En dat terwijl die deelnemer maar een fractie langzamer was dan de winnaar. Eigenlijk vond ik het nogal beledigend.
er was eens......

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2006, 13:36:18 »
inderdaad, je moet eigenlijk perfect zijn, een soort robot, wil je bij de top horen
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2006, 13:37:46 »
juist die mensen die op eigen kracht, dus zonder sponsoren, tot sporten komen vind ik topsporters...ook al behalen ze mss geen eerste plaats of wat dan ook, maar ze hebben er soms meer plezier in dan de gesponderde sporters ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2006, 13:48:53 »
En dat terwijl die deelnemer maar een fractie langzamer was dan de winnaar. Eigenlijk vond ik het nogal beledigend.

Misschien moet je je ook beseffen dat juist om die "fractie" sneller te gaan je vaak héél véél meer moet trainen. Ik kan me goed voorstellen dat je daar de grens tussen sporter en topsporter legt.
Geniet nooit met mate...

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2006, 13:53:01 »
Misschien moet je je ook beseffen dat juist om die "fractie" sneller te gaan je vaak héél véél meer moet trainen. Ik kan me goed voorstellen dat je daar de grens tussen sporter en topsporter legt.

dat realiseer ik me zeker.. Ik kon me alleen niet voorstellen dat iemand die 1 seconde langzamer is, eigenlijk min of meer afgeschreven werd als topsporter.
er was eens......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2006, 13:47:24 »
Iemand de crash van Broeders en Pennings gezien? Die zag er best heftig uit, die slee stopte maar niet :o! Gelukkig goed afgelopen, al natuurlijk wel triest dat je Olympische droom zo eindigt.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2006, 14:04:18 »
Ja ik zag de crash ook. De bob slingerde 100 meters op zijn kant naar beneden. Niet alleen de pijn van frustatie maar ook nog van de letsels. Gelukkig beperkt tot schrammen.
Op één dag kende Nederland vreugde en verdriet :

VREUGDE :




VERDRIET :


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bobsleeën, rodelen en skeleton
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2006, 00:20:35 »
De Braziliaanse bob is 2x onderuit gegaan, die 2e klap was een harde hoor! :o Maar gelukkig zijn ze ongedeerd gebleven.

Ik blijf bobsleeen wel spectaculair vinden, al zie ik er niet zo veel van. Met 130 km/h naar beneden suizen in zo'n sleetje, nou mij niet gezien!