Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 146102 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #360 Gepost op: 13-03-2006, 19:45:36 »
Het gezicht heeft ook wel iets weg van René, uit serie 4!! ??? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #361 Gepost op: 13-03-2006, 19:52:22 »
Het is Toine bij het overzicht van de geldpot... hij haalt in deze serie het meeste geld van iedereen binnen namelijk!  ::rofl::

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #362 Gepost op: 13-03-2006, 23:01:45 »
Goed werk opa. Ik wou net een plaatje posten waarop ik aan wou geven dat bepaalde lijnen bij de rare elementjes (4 en 5) hoorden. Maar jij hebt de oorsprong nu al gevonden.

Toch nog maar.

EDIT> Zou er trouwens iets met die outline van argentinië zijn. dat er een afwijking in zit of dat een bepaald punt in het land samenvalt met een ander ding in de banner?
Ik krijg tot nu toe kaarten op internet niet goed uitgelijnt met de outline in de header.

zoek de verschillen  >:D

wow bob wow

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #363 Gepost op: 13-03-2006, 23:23:56 »
en nog ff het statistieken plaatje ontleed  ;)

(trouwens het enige plaatje wat niet zomaar op te slaan is)


links dezelfde boot die op de Argentijnse biljetten staat
http://www.pomexport.com/N%20-%20Argentina%20Movie%20Money/PNC%20-%20%20Argentina%20Movie%20Money_2x.html
(plaatje is te groot om ff te posten)

rechts een deel van het Euro teken...

de cijfers en getallen zijn Campeonato de España Cadete, oftwel Het Kampioenschap van de Kadet van Spanje...
(Google hits hier http://www.google.com/search?q=motr+stan+inde+caib&hl=en&lr=&start=0&sa=N

verder staat er nog een duidelijke lijntekening geplaatst tussen het schip en het euro teken...
alleen heb ik deze nog nergens terug kunnen vinden.

lijkt nix in te zitten dus  :\'(
wow bob wow

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Over de foto's met vingerafdruk het volgende
: Van de letters die in de foto's zelf te zien zijn van de namen van de kandidaten, zou je misschien iets kunnen afleiden.

Op foto Chris Tates: staat het woord IS
Op foto van Peggy:   staat het woord GY
Op foto van Roderick staat het woord RICK

Dus is gij rick? Is Rick de Mol? Of is Chris de Mol, verwijzing van mol is en dan zijn foto?
 ???

Volgens mij zijn dat de laatste letters van hun voornaam  ;)

chrIS
peggGY
rodeRICK

Dus ik denk zelf niet dat 't wat is, wel goed gevonden 8)

Gegroet ::tandpastasmiley::

Tom

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #365 Gepost op: 14-03-2006, 16:10:07 »
1 van de hints op de .nl site is verdwenen weet even niet welke ik geloof dat er een was met Geert en die zie ik niet meer kan niets zijn maar niets is wat het lijkt

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #366 Gepost op: 14-03-2006, 17:47:43 »
1 van de hints op de .nl site is verdwenen weet even niet welke ik geloof dat er een was met Geert en die zie ik niet meer kan niets zijn maar niets is wat het lijkt

Klopt: Ik keek even naar de kopie die ik direct na de uitzending gemaakt heb:

Hint 4,
Geert haalt duizend euro van de pot af.

Wellicht is het een service, dat bij afvallers de hints verwijderd worden. Dit was voorgaande jaren niet het geval volgens mij....

Of zouden ze het gedaan hebben omdat er nu (teveel?) aandacht wordt gegeven aan het feit dat er 1000 euro door Milouska uit de pot is gehaald ?
Carpe Diem

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #367 Gepost op: 14-03-2006, 18:01:45 »
Die hint had er nooit op gemoeten. De site was pas na de uitzending online, Geert was dus al afgevallen. Waarom hem dan nog verdacht maken?
The British are not impressed.

Offline Nic0le

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #368 Gepost op: 14-03-2006, 18:13:33 »
Die hint had er nooit op gemoeten. De site was pas na de uitzending online, Geert was dus al afgevallen. Waarom hem dan nog verdacht maken?

 Dit vond ik al vreemd!
Maar nu ze het weg hebben gehaald nog vreemder... waarom zouden ze het eroop zetten in de 1e plaats..
en waarom halen ze het er vervolgens weer af?

xx CO!! ::bravo::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #369 Gepost op: 14-03-2006, 22:09:22 »
ik kan me nog vaag herinneren dat vorig jaar een stukje uit het dagboek van de mol verwijderd was iets in de richting van: op het strand keek ik toe hoe het verdiende geld uit de pot verdween.
Dit was een duidelijke hint naar yvon die alleen maar heeft staan kijken en zich niet heeft bemoeit met de rest van de goep..... (helaas wilde ik het niet zien en koos voor mm als mol)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #370 Gepost op: 15-03-2006, 09:19:12 »
Heeft iemand al eens gedacht de songtekst van de Argentijnse straatmuzikant onder de loep te nemen cq te vertalen? Ik spreek geen Spaans maar zou dit ook een 'muzikale hint' kunnen zijn? De jongen was net iets te lang in beeld om alleen maar als coleur locale te kunnen dienen om de aflev op te leuken...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #371 Gepost op: 15-03-2006, 10:09:06 »
Lijkt me een goed plan... euh... de vertaling van deze Spaanse Bob Dylan.
Het enige wat ik denk te verstaan is -Terminaal- hij zingt dat met zoveel passie. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zo'n woord in een liedje zit, maar mijn oor blijft er elke keer op hangen.
terminaal...stervende dus......  ???
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Nic0le

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #372 Gepost op: 15-03-2006, 14:02:01 »
Ik leer spaans op school, dus misschien kan ik het vertalen.
Gaat misschien best heel lang duren, maar in principe zou het moeten kunnen (met behulp van een woordenboek)
Het enige probleem is... ik heb het niet opgenomen, misschien heeft iemand dit en kan de woorden ongeveer opschrijven en vervolgens op het forum zetten.
Dan kijk ik wat ik kan, maar helaas heb ik zoiets niet.
 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

xx CO!!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #373 Gepost op: 15-03-2006, 18:22:38 »
Lijkt me een goed plan... euh... de vertaling van deze Spaanse Bob Dylan.
Het enige wat ik denk te verstaan is -Terminaal- hij zingt dat met zoveel passie. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zo'n woord in een liedje zit, maar mijn oor blijft er elke keer op hangen.
terminaal...stervende dus......  ???


Terminaal kun je inderdaad linken met stervende, maarrr..  wat dacht van je een 'Terminal' op een vliegveld.
Aangezien WIDM op een vliegveld begon zou het hier misschien betrekking op kunnen hebben. Misschien zingt hij ook een getal? Als hij bijvoorbeeld 'Tres' zingt, dat je dan bij Terminal 3 moet kijken?

De spaanse getallen die ik zo uit mijn hoofd ken (zonder dat ik weet of ik ze goed spel)

1: Un / Uno
2: Dos
3: Tres
4: Quattro
5: Cinqo
6: Seis
7: Siete
8: Ocho
9: Nueve
10: Diez

Verder lukt me niet, misschien een Spaans genie op het forum?
Ik weet niet of 't wat is, maar als er een 'Terminal' duidelijk (of juist onduidelijk ;)) te zien is, wie weet is 't wat.....

Misschien nog even de aflevering terugkijken??


Gegroet ::tandpastasmiley::


Tom

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #374 Gepost op: 15-03-2006, 18:25:12 »
Ik heb ook spaans op school, best leuk vak, maar soms wel moeilijk
......

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #375 Gepost op: 15-03-2006, 18:25:48 »
Via internet is het toch ook best makkelijk te vertalen?  :-\\
......

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #376 Gepost op: 15-03-2006, 18:30:41 »
Niet dat ik als dyslect mij in deze discussie zou moeten mengen, maar kan het ook 'terminar' zijn. Dat heeft volgens de (bijna heilige) vertaalsite http://www.interglot.com/ namelijk een stuk meer betekenissen dan 'terminal'. Van moord tot perfectioneren en van zaakafwikkeling tot beslissen.

EDIT> Sinds ik dit bericht heb geplaatst hoor ik duidelijk 'terminar'.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2006, 18:35:52 door Rat »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #377 Gepost op: 15-03-2006, 19:17:56 »
Is het spaans dat ze in peru praten hetzelfde als in argentinië ( want dan kan ik de enige peruaan die ik ken misschien wel inschakelen ;))?
Ik heb het opgenomen en kan vast wel een mp3 maken als niemand anders dat al aan het doen is..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #378 Gepost op: 17-03-2006, 22:26:30 »
Op de site staat in foto's altijd een overzicht van de afleveringen. Op 1 foto staat Liz, terwijl ze naar een dansend tango stel zu moeten kijken. Maar ze kijkt helemaal niet: zou het haar niets interesseren? Vreemd....
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #379 Gepost op: 17-03-2006, 22:48:30 »
Nog eens over de 'pasfoto's' op widm.nl.
Ik heb ze op volgorde van lichte naar donkere achtergrond proberen te zetten (was denk ik al gedaan, maar kon het zo snel niet terugvinden). Ik vind het toch vrij opvallend dat de personen met de lichtste en de donkerste achtergrond als eerste moesten vertrekken  ;)
Theorietje: de mensen gaan om en om vertekken, volgende aflevering dus Milouska, dan Roderick, dan Peggy, Mary-Lou etc.
De achtergronden van Liz en Richard vind ik erg moeilijk omdat de achtergrond niet egaal is, dus waar die precies horen in het rijtje...
Ik geloof er (nog) niet helemaal in dat het echt zo is, maar als Milouska er volgende week uitgaat vind ik het toch wel heel toevallig worden  ;)