Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4  (gelezen 19059 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2002, 23:03:27 »

Citaat

damn....ik had graag een naam geschrapt uit het lijstje!  ;) trouwens een aflevering waar je als mollevanger waarschijnlijk niet echt veel aan hebt omdat de Mol niet de enige was die saboteerde, het zou dus best kunnen dat de Mol zelf redelijjk afzijdig is gebleven vandaag .

De mol hoefde idd niets te doen. De opdracht werd vanzelf wel gesaboteerd door een van de kandidaten die aasde op 'n vrijstelling.

Trouwens zal Kerstin niet uitgesloten worden van 'n vrijstelling. In de brief stond namelijk dat ze 't er met niemand over mochten hebben en zij vroeg aan Prince, John en George of ze misschien 'n vrijstelling konden krijgen met 't laten mislukken van de driehoeksopdracht.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Fashionably_Late

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2002, 23:04:05 »
Wat een verwarrende uitzending!!!!
Ik vond eigenlijk niemand echt verdacht overkomen....
Die opdracht met dat telefoontje was zowiezo niet te doen, en dat paralellen kun je ook niemand op aanvallen dat zijn of haar hartslag te hoog of te laag was. Volgens mij kunnen alleen monniken in Tibet hun eigen hartslag omlaag krijgen...

Wat ik wel raar vond was dat Karen voordat ze op het touw ging, kniebuigingen deed-->positief voor de uitkomst van de opdracht. Verder leek het alsof niemand haar voorbeeeld volgde.

Die rugzakken kwestie was wel heel vaag...maar Harry en Ellen zeiden vervolgens precies wat ik mezelf al afvroeg: Waarom ze niet gewoon weigerde en waarom ze niet in de rugzakken keken etc....

Beter laat dan nooit....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2002, 23:09:38 »
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze echt alle bagage verbrand hebben. Er kunnen toch spullen inzitten die voor de kandidaat in kwestie van zulke emotionele waarde is, dat kun je nooit meer terugkrijgen. 't is zelfs wettelijk verboden om spullen zonder iemands toestemming te vernielen.

Ik neem dus eigenlijk aan dat de rugzakken gewoon opgevuld waren met andere spullen en dat we later in de serie nog wat te horen krijgen of de bagage van Jantien en Karen. (misschien kunnen ze hun bagage terugverdienen?) Of we krijgen er niets meer van te zien en ze laten ons geloven dat echt alles is verbrand. Maar dan nog denk ik dat zowel Karen als Jantien hun bagage weer netjes terugzien als ze op weg terug naar Nederland gaan.

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2002, 23:11:12 »

Citaat

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze echt alle bagage verbrand hebben. Er kunnen toch spullen inzitten die voor de kandidaat in kwestie van zulke emotionele waarde is, dat kun je nooit meer terugkrijgen. 't is zelfs wettelijk verboden om spullen zonder iemands toestemming te vernielen.

Ik neem dus eigenlijk aan dat de rugzakken gewoon opgevuld waren met andere spullen en dat we later in de serie nog wat te horen krijgen of de bagage van Jantien en Karen. (misschien kunnen ze hun bagage terugverdienen?) Of we krijgen er niets meer van te zien en ze laten ons geloven dat echt alles is verbrand. Maar dan nog denk ik dat zowel Karen als Jantien hun bagage weer netjes terugzien als ze op weg terug naar Nederland gaan.

Ik denk dat jij eventjes in slaap lag Han. 's Morgens wacht Angela de kandidaten op, met de 2 rugzakken in haar handen.

Offline Chareldegaul

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2002, 23:12:14 »

Citaat

Op een gegeven moment kregen Karen en Jantien hun bagage terug van Angela, er was dus inderdaad gebruik gemaakt van dummy bagage

Offline Hondje

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2002, 23:12:48 »

Citaat

Ik heb ook vernomen dat George vroeger aan bungeejumpen zou gedaan hebben. In dat geval heeft hij geen hoogtevrees en is het poepsimpel, dan is hij de Mol. Kan iemand dat van dat bungeejumpen natrekken aub ???

Ik las ergens op de.nl site dat een meisje op school teken- en handvaardigheidles had gehad van George, en dat hij heel trots allerlei foto's had getoond van bungeejumping. daarbij dus geen spoor van angst. :-/

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2002, 23:17:20 »

Citaat

Ik denk dat jij eventjes in slaap lag Han. 's Morgens wacht Angela de kandidaten op, met de 2 rugzakken in haar handen.

Meen je dat nu? Ik heb 't werkelijk gemist. En ik zit iedere week nog wel zo inspannend te kijken. Nou ja, vergeet m'n vorige post dan maar. Ik ben 'n beetje dom zal ik maar zeggen.  :-[

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2002, 23:19:34 »

Citaat

Meen je dat nu? Ik heb 't werkelijk gemist. En ik zit iedere week nog wel zo inspannend te kijken. Nou ja, vergeet m'n vorige post dan maar. Ik ben 'n beetje dom zal ik maar zeggen.  :-[

no worries Han13, wellicht heb je ook wel last gehad ve paar slapeloze nachten. maar jah, inderdaad die bagage werd (zoals verwacht) terug gegeven door Angela....

cheerz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2002, 23:27:02 »
nog even over die eerste opdracht, die met het middelpunt:

een driehoek heeft 3 soorten 'middens', ik zal het even uitleggen.

Je kan de de hoek in tweeen delen. De lijnen die je dan trekt komen bij elkaar in een bepaald punt.
Je kan ook de lijn van de tegenover liggende zijde in tweeen delen, zo krijg je een ander punt, namelijk het zwaartepunt.
Verder kan je ook een lijn loodrecht op de tegenover liggende zijde trekken, zo vind je een derde punt. (Dit punt ligt niet per se in de driehoek)

Alleen bij een gelijkzijdige driehoek vallen deze punten samen, dat is hier ongeveer het geval, maar op 2 (!) kilometer per zijde is ongeveer een onmogelijke opgave, vind ik.

Meningen?

Jane

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Miek

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2002, 23:31:30 »
Ik lees hier dat voor de vrijstelling diverse keren John wordt genoemd omdat hij dacht dat er 5 i.p.v. 6 mensen de overkant zouden halen.

Maar dat kan onmogelijk een molactie zijn geweest!!

De mol kan toch nooit van te voren met zekerheid hebben geweten of er 5 dan wel 6 mensen aan de overkant zouden geraken. Dat valt immers niet van te voren te voorspellen of iemands hartslag wel of niet omhoog zou gaan tijdens het touwlopen?

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 1-03-2002, 23:31:50 »

Citaat

Voor als je het nog niet weet, morgenmiddag is er een herhaling...
Da's waar, maar helaas kan ik het dan niet opnemen.
Zal verder niet uitwijden over het 'waarom niet', want dat is lang en oninteressant verhaal. ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2002, 23:32:28 »
Als je geen afmetingen hebt, en dat hadden ze niet, was deze opdracht idd gedoemd te mislukken. George had de telefoonkabel kunnen volgen, en Prince of John waarschijnlijk ook iets. Dan hoefden ze alleen maar te wachten op de 3e. De opdracht was misschien ook wel gelukt als er maar 2 mensen op het punt aangekomen zouden zijn.
Trouwens nog iets: de mol heeft niets ondernomen deze aflevering, tenzijn hij/zij een vrijstelling had, maar mijn mollen hadden dat niet. Wie blijven er dan nog over: George, Harry, Prince (john misschien ook, ik weet niet of hij nou wel of niet een vrijstelling had kunnen verdienen).
btw, ik vond deze aflevering echt helemaal TOP! geweldig, echt geweldig (en george was zo schattig, ik ben nog steeds helemaal weg van hem).
:-* Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2002, 23:33:19 »

Citaat

De mol kan toch nooit van te voren met zekerheid hebben geweten of er 5 dan wel 6 mensen aan de overkant zouden geraken. Dat valt immers niet van te voren te voorspellen of iemands hartslag wel of niet omhoog zou gaan tijdens het touwlopen?

vind ik nu ook, dus dat was niet echt een goeie positie voor de Mol. volgens mij zat de Mol in het andere groepje

greetz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2002, 23:35:23 »
blijft de vraag of de mol inderdaad al die voorkennis heeft. Nico vorig jaar had dat in ieder geval niet, niet altijd

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Fashionably_Late

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2002, 23:40:32 »

Citaat

Ik lees hier dat voor de vrijstelling diverse keren John wordt genoemd omdat hij dacht dat er 5 i.p.v. 6 mensen de overkant zouden halen.

Maar dat kan onmogelijk een molactie zijn geweest!!

Das precies wat ik ook zei...

Beter laat dan nooit....

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2002, 23:40:51 »

Citaat

vind ik nu ook, dus dat was niet echt een goeie positie voor de Mol. volgens mij zat de Mol in het andere groepje

greetz
vlaming

IN het andere groepje was sabotage niet mogelijk. Je kan toch niet zeggen 1,2 of 3 (zelfs niet 4). Op een uur tijd moet iedereen wel aan de overkant geraken (10' per persoon), tenzij er iemand tussenloopt met hoogtevrees, dan zou ik ook twijfelen. Dus 5 of 6 is het juiste antwoord.
Maar dat deze opdracht net toch in de laatste minuut lukt... net een triller, goeie televisie. En wie heeft hiervoor geezorgd (behalve dank U 10000x Avro en IDTV) ????
Voor dit antwoord : zie topic over het paralellen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2002, 23:44:03 »
Tnx vlaming, voor de volgorde van voorstellen.  :-* Waren de filmpjes ook precies hetzelfde?

Ondanks de verdenkingen die ik al in de richting van John geuit heb, denk ik ook niet dat het noemen van 5 overstekers een mollenstreek genoemd kan worden. Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat je er niet vanuit gaat dat ze het allemaal halen met hartslagvoorwaarde.

Over dat bellen naar de Mol: Volgens mij moet Prince ook gebeld hebben (als hij de Mol niet is), want hij zei toch ook iets van 'een vrijstelling betekent 2 dagen extra, dus daar ga je voor' o.i.d.? De enige die volgens mij niet over het bellen of de vrijstelling aan het woord is geweest is George. Of heb ik iets gemist?

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2002, 23:47:04 »
En John toch ook niet ??????

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2002, 23:48:05 »

Citaat

Trouwens nog iets: de mol heeft niets ondernomen deze aflevering, tenzijn hij/zij een vrijstelling had, maar mijn mollen hadden dat niet. Wie blijven er dan nog over: George, Harry, Prince (john misschien ook, ik weet niet of hij nou wel of niet een vrijstelling had kunnen verdienen).

btw, ik vond deze aflevering echt helemaal TOP! geweldig, echt geweldig (en george was zo schattig, ik ben nog steeds helemaal weg van hem).
:-* Doris

Hmm, volgens mij was er bij John sprake van een mollenstreek. (En ik ben nog wel zo op Harry).
Hij belde bij die bouwvakker naar Angela, en geeft vervolgens aan de rest van de groep door dat ze een telefoon moeten zoeken die over 16 minuten afgaat, dus ze moeten goed luisteren.
Blijkt dat ze die telefoon al hadden moeten vinden voordat ie afging, en dus te laat waren.

verder vind ik dit geweldige tv, iedereen wordt tegen elkaar uitgespeeld.
Ik denk dat van te voren al bepaald was dat er niemand uit zou gaan, en dat iereen die een vrijstelling had kunnen verdienen nu in twijfel is of het hun vrijstelling was, die de doorslag heeft gegeven. Dus of ze er zonder vrijstelling nu wel of niet hadden uitgelegen. Want ze weten niet of en zo ja wie er nog meer een vrijstelling kon hebben. Pff ingewikkelde theorie, ik zla er nog eens op gana broeden.
Zou wel erg toeval zijn als degene met de vrijstelling ook daadwerkelijk de slechtste was.

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2002, 23:48:55 »
Er werd overigens als volgt gestemd:

Prince    -> Ellen
John      -> Karen