Auteur Topic: Kamperen  (gelezen 9363 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Kamperen
« Gepost op: 10-02-2006, 10:22:21 »
Niet alleen een vakantieland is van belang, maar vooral ook HOE je je vakantie daar doorbrengt.
Wij gaan het liefst kamperen. Dat is me met de paplepel ingegoten. Vanaf 1963 trokken onze ouders met m'n zus en mij ieder jaar 6 weken lang van camping naar camping. Soms bleven we ergens iets langer (5 dagen) staan, maar meestal trokken we na een dag of 3 verder. De tent en alle bagage werd dan weer in de auto gepropt (Renault 4) M'n zus en ik zaten op de dekens, met de voeten op de slaapzakken. En als we naar een land gingen waar de hond ook meemocht, lag die op de achterbank in het midden. Het koken gebeurde op twee propaanbrandertjes en het kistje waar ze in vervoerd werden diende dan als kooktafeltje. Een koelkastje of koeltas hadden we niet en dat betekende alle dagen vers eten halen.
Zo primitief als ik met mijn ouders kampeerde, heb ik met m'n gezin nooit gedaan. Wij begonnen met een caravan en de jongens in een tentje. En dat doen we (nu zonder kinders, want die gaan niet meer mee) nog steeds!!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2006, 10:23:54 door Stormpie »
er was eens......

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Kamperen
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2006, 12:38:15 »
wij gaan ook bijna altijd kamperen maar de laatste jaren vind ik kamperen creperen

Menno is gek

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Kamperen
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2006, 12:40:09 »
wij gaan ook bijna altijd kamperen maar de laatste jaren vind ik kamperen creperen



 ;D Ja je word ook groter he maar het is wel gezellig en knus, voor jouw en Lieke is het gezellig Menno.  ;) ;D

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Kamperen
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2006, 12:41:57 »
;D Ja je word ook groter he maar het is wel gezellig en knus, voor jouw en Lieke is het gezellig Menno.  ;) ;D
ja dan is het ook wel leuk maar met mijn ouders niet meer maar dat komt ook omdat je dan verplicht dingen met je ouders moet doen omdat er verder nix anders is
Menno is gek

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Kamperen
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2006, 12:42:54 »
ja dan is het ook wel leuk maar met mijn ouders niet meer maar dat komt ook omdat je dan verplicht dingen met je ouders moet doen omdat er verder nix anders is

 ::jaja:: dat is waar. Wij zaten te denken om eens te gaan kamperen dat is ook lekker goedkoop een caravan of hotel kost meestal heel duur.  :)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Kamperen
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2006, 12:45:08 »
::jaja:: dat is waar. Wij zaten te denken om eens te gaan kamperen dat is ook lekker goedkoop een caravan of hotel kost meestal heel duur.  :)

ja het is veel goedkoper dan een hotel of bungalow
Menno is gek

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Kamperen
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2006, 12:50:17 »
ja het is veel goedkoper dan een hotel of bungalow

Klopt!

Leuke foto van Storm.  ;D ::ok::

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kamperen
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2006, 17:11:41 »
Bah, ik haat kamperen  ::ohno::

Wij huren altijd een huisje in de midle of nowhere  :D ::ok::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kamperen
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2006, 19:40:10 »
Het leuke van een (onze) camping (en daarmee het kamperen) vind ik de grote verscheidenheid aan mensen die je ontmoet. En het gemak waarmee deze mensen met elkaar om gaan. Jongeren die echt heel primitief met een rugzak, klein tentje, dunne matjes zodat je na een nacht slapen alle botjes voelt, één gaspitje (iedere avond pasta) en een minikrukje om buiten op te zitten. Ouderen, vutters, die met een zelfde uitrusting als de jongeren de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella lopen. Gezinnen met kleine/grote kinderen die het avontuur zoeken, met meer of minder gemakken in hun onderkomen. En al deze mensen bij elkaar vormen een grote campingfamilie onder het alziend oog van Madam en Philipe.
Een hanekam, tattoos, de degelijke huismoeder, de opa met z'n kleinzoon, alles gaat samen.
ECHT GENIETEN   ::ok::
er was eens......

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Kamperen
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2006, 19:48:58 »
heb net de fotoos gekeken vant kamperen eik toch wel heel vet, wil het eik nog een × mee maken  :)
Menno is gek

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kamperen
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2006, 20:08:42 »
Dat is het juist, ik ben niet zo'n type dat graag snel onbekende mensen ontmoet. Snap je  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kamperen
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2006, 23:57:34 »
Wij kamperen elk jaar..

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kamperen
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2006, 00:52:26 »
Bah, ik haat kamperen  ::ohno::
Ik ook. Ik hou ook niet van die ongediertes die daar lopen en dan dat je bezweet wakker wordt omdat het zo heet is. Oké ik moet toegeven het is wel gezellig maar nee geef me dan maar een gezellig mooi luxe hotel. ;D
🜃

Offline Annemarietjuhhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kamperen
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2006, 01:03:34 »
tot afgelopen zomervakantie kampeerden wij ook elk jaar, en me ouders in caravan, maar toen kregen we een crash op de snelweg richtin luik (gelukkig op de terugweg van, vakantie naar huis) en nu durven me ouders niet meer met een caravan te rijden. Kan ik me voorstellen, caravan EN auto waren total loss. Maar wij haddne bijna niks.

Dat was echt een wonder gewoon.
I am busy and very important

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kamperen
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2006, 08:14:22 »
Ik ben net als Stormpie opgegroeid met kamperen en ik zou ook echt niet anders willen. een luxe hotel of resort is aan mij niet besteedt.
Als klein kind trok ik samen met mijn ouders, broers en zussen er uit op het mooie eiland Terschelling. Later hadden mijn ouders en jaarplaats in Hellendoorn en Ommen.
Aaangezien wij met ons zevenen thuis zijn, was één caravan neitg enoeg, dus mochten mijn beide broers in een tentje slapen naast de caravan. Zij waren dus verlost van het heftige gesnurk van mijn vader...toch wel het meest negatieve puntje aan het kamperen ;D

Omdat we met ons zevenen waren betekende dat voor mijn moeder enorme hoeveelheden was. Zij deed dit dus allemaal zelf en dacht er niet aan om de was in de wamachine te stoppen, die bij de camping aanwezig was. Gebruikmakend van zo'n campingwasmachientje en de kinderen als wringers, zorgde ze er voor dat de was weer schoon in de kastjes kwam te liggen. Nog altijd heb ik daar bewondering voor, want als ik ga kamperen weet ik de wasmachien wel te vinden ;)

Ik vind kamperen leuk omdat je zo veel verschillende mensen tegenkomt, en daardoor ontstaan er zulke leuke contacten over en weer. Men is zo superrelaxed over het algemeen en er kan ontzettend veel.

Omdat wij meestal ajren en ajren op één camping stonden kenden je het gros van de mensne ook, daardoor wkam het wel eens voor dat het hele veld lekker met zijn allen zat te BBQ-en. Iets wat ik hier thuis niet zo gauw zal meemaken met de buren ;D

helaas is het kamperen voor mij opgehouden nadat we ene jaar of vier geleden voor het laatst zijn wezen kreperen op Terschelling. begin mei trokken wij er samen met een stel vrienden  er op uit naar Terschelling, om mijn man en kinderen kennis te laten maken met het mooie van Terschelling. Alleen het was 's nachts zo koud dat je bang was dat je tenen er af zouden vriezen. Wij sliepen in ene tentje en de kids in de caravan bij onze vrienden. Tijdens die vakantie is mijn man voorgoed genezen van kamperen volgens hem, maar ik denk dat ik hem binnen een aantal jaren wel weer in een tentje krijg hoor. Want de liefde voor de bossen gaat dan toch wel voor op de barre omstandigheden die volgens hem horen bij kamperen. En geloof me ik ken hele mooie capmings, die midden in de bossen liggen ;D

tja en anders wordt het gescheiden op vakantie gaan...hij richting ene luxe resort en ik richting camping...maar of we dan beiden zullen genieten.. ik denk van niet.... ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Kamperen
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2006, 09:02:16 »
het nadeel van kamperen is ook je word sochtends gewoon je nest uit gebrand, maar het is wel gezellig altijd
Menno is gek

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Kamperen
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2006, 10:43:02 »
het nadeel van kamperen is ook je word sochtends gewoon je nest uit gebrand....

Dan is het vast wel tijd om op te staan :P :P
er was eens......

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: Kamperen
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2006, 23:05:58 »
Ik ga dit jaar met 3 vrienden met de auto een Eurotrip maken met de tent achterin. We kijken wel waar we heen gaan (sowieso Kroatië en Barcelona) maar de rest vullen we onderweg in en we zetten de tent op waar de auto ons brengt!

Kamperen is geweldig! Goedkoop, leuk, gezellig!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Kamperen
« Reactie #18 Gepost op: 24-02-2006, 16:11:33 »
We kijken wel waar we heen gaan (sowieso Kroatië en Barcelona)

dat ligt niet bepaald naast elkaar... hoe lang ga je?

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: Kamperen
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2006, 14:50:27 »
dat ligt niet bepaald naast elkaar... hoe lang ga je?



3,5 week ongeveer... Vorig jaar helemaal naar Zuid Portugal gereden. Dan moet dit makkelijk kunnen.