hoi,
leuk Forum!
mn eerste post haha, ik hoop dat dit helpt, alles is uit mn hoofd behalve de citaten..
afl.1
ik zag ergens op dit forum in een interview met Karel, dat hij zei dat ze deze widm iets gingen uitproberen wat nog nooit eerder was gedaan, Binnen het programma.
wat mij betreft heeft Liz meteen al een paar dingen gedaan die erg mollerig overkomen
--- "mag ik nu al zeggen dat ik de mol ben??"
ik geloof niet dat de eerdere mollen dit zeiden bij hun eerst vertoon gesprekje.

EN!!
niet te vergeten, afzondering van de groep van dag 1,
is volgens mij ook nooit eerder gebeurd met een mol.
EN!!
liz loop op het vliegveld met roderik (TOEVAL?)
zegt ze ineens tegen roderik,
"misschien moeten we helemaal naar de andere kant van het land?" oid.
EN!
ze zegt aldoor maar, met klem, dat het
maar raar voelt zo weg van de groepnog een bijzonderheid die ik terloops zag:
Liz speelde in stukken van Pinter,
als je in wikipedia op liz zoekt, zijn er o.a. stukken van pinter te zien, klik de link en je ziet dit:
Kenmerken
In het vroege werk van Pinter is een aantal opvallende kenmerken te bespeuren. De handeling speelt zich steeds af in een gesloten ruimte, meestal een kamer, en de personen worden in hun veiligheid bedreigd door onverklaarbare vijandigheden van een buitenstaander. Dreiging is altijd een belangrijk motief in Pinters werk gebleven, zij het dat in zijn latere stukken de dreiging minder expliciet vanuit de buitenwereld afkomstig is, maar meer uit een geheimzinnige interactie tussen de personages ontstaat. Deze verschuiving gaat gepaard met een verandering in het sociale milieu waartoe zijn karakters behoren. Hun dialogen dragen de kenmerken van alledaags taalgebruik. De situatie lijkt aanvankelijk heel normaal. Allengs ontstaat door het binnendringen van een buitenstaander een spanning die kan uitlopen op gewelddadigheid.
Pinter weet door middel van tegenstrijdige beweringen en oncontroleerbare uitspraken vragen op te roepen die niet te beantwoorden zijn, en juist dat maakt zijn stukken zo fascinerend.In The Caretaker, waarin een zwerver tijdelijk onderdak krijgt in het huis van twee broers, maakt Pinter subtiel gebruik van dit middel. In de opvatting van de auteur bestaat tussen waarheid en onwaarheid geen duidelijk verschil, evenmin als tussen werkelijkheid en onwerkelijkheid. Niets is te verifiëren, en dit leidt tot een effect van raadselachtige onwezenlijkheid.
Seksuele verwarring speelt een rol in eenakters als The Collection en The Lover. In het eerste stuk worden een heteroseksueel en een homoseksueel met elkaar geconfronteerd. Gefingeerd overspel is het thema van The Lover. Beide stukken werden als televisiespel geschreven.
mbt tot laatste kan dat duiden op: is de mol MAN OF VROUW? we zullen toch Moeten kiezen.
hmmm kan ook als mollerig uitgelegd worden toch??
mijn uitslag van de wie is de mol stemwijzer is dan ook niet verassend op nr 1 en 2
Uitslag WieIsDeMol.Com stemwijzer Aflevering 1
1. Liz 26.7%

2. Roderick 20%
3. Frédérique 13.3%
misschien hebben jullie hier iets aan.
groetjes Dutchgirl