Auteur Topic: Liz is niet de mol!  (gelezen 48973 keer)

Offline flupke01

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Liz is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 17-03-2006, 23:16:01 »
Overigens wel weer ver gezocht, maar ik noem het hier toch maar. Er is elders al geopperd dat er een hint zou zitten in het koningshuis: Maxima, Argentinie etc. Nu zie ik dat de zoon van Liz op 30 april 1987 is geboren: koninginnedag.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #61 Gepost op: 17-03-2006, 23:22:42 »
Liz & Roderick verpesten volgende week het dansen en Liz moet naar huis. Ze weet immers helemaal niks over de mol (en Roderick's leader filmpje is nog niet geweest en komt volgende week (waarschijnlijk) weer niet)

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 18-03-2006, 14:44:56 »
Wat me opvalt van Liz is dat ze wel heel veel rokjes/jurken mee heeft genomen. Ik weet het in Argentinie kan het warm en koud zijn, maar als ze mij zouden vragen om mee te doen met de mol als kandidaat zou ik, met de wetenschap dat je overal in, op, tussen, onder moet kruipen, lopen, zitten, vliegen enz. als vrouw zijnde liever wat broeken, lees korte, lange danwel kniebroeken, meenemen en desnoods 1 leuk jurkje/rokje voor een leuke avond maar niet bijna m'n hele garderobe jurken. En liz heb ik bijna nog niet anders gezien (ze ging overigens met Roderick nog wel op zoek naar nog eens een jurk voor de tango).

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 18-03-2006, 17:18:21 »
Ik denk eerlijk gezegd dat ze die daar gewoon geleend heeft. Lijkt me idd ook niet dat je alleen maar jurken mee gaat nemen.

Het valt me trouwens wel op dat alleen maar Liz zegt dat het zo moeilijk is om niet te weten wat er in de groep gebeurt. Roderick hoor je daar niet over.

Helaas kan je nu nog niet op basis van echte feiten de tangodansers beoordelen, hopelijk gaat dat volgende week wel als ze weer terug zijn in de groep.

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 18-03-2006, 17:41:10 »
Ze kijkt op een gegeven moment, tijdens de tango, wel recht in de camera, wat op zich ook wel vreemd is.

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 18-03-2006, 17:42:25 »
Ze kijkt op een gegeven moment, tijdens de tango, wel recht in de camera, wat op zich ook wel vreemd is.

Ja, dat viel me ook al op, dat stukje zie je best vaak
......

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-03-2006, 19:11:08 »
nog een opvallende uitspraak van Liz: Ik had niet verwacht dat het zo warm zou zijn.

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #67 Gepost op: 18-03-2006, 19:14:58 »
Ja, dat viel me ook al op, dat stukje zie je best vaak
jah het zit in de leader ;)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 18-03-2006, 19:15:29 »
jah het zit in de leader ;)

Ja, dat bedoel ik  :P
......

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 18-03-2006, 19:16:13 »
Ik heb het gevoel dat Liz en Roderick pas helemaal een het eind van aflevering 3 terugkomen, en dus nog steeds niks verdachts hebben kunnen zien doen  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #70 Gepost op: 18-03-2006, 19:18:54 »
omdat er zoveel geld is binnen gehaald al begin ik haar ook steeds meer te verdenken
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 18-03-2006, 19:22:16 »
ik vind Roderick natuurlijker overkomen dan Liz

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #72 Gepost op: 19-03-2006, 15:24:22 »
In uitzending 2 was één van de vragen tijdens de test: "Kan de mol paardrijden?"
De antwoorden bij deze vraag waren zover ik mij kan herinneren: "Beetje", "Ja", "Nee", "Twee keer gedaan".

Is het mogelijk voor de kandidaten om hier een zinnig antwoord op te geven als Roderick of Liz de mol is?
Er stond zo ver ik weet geen antwoord bij met de strekking "Dat kan ik niet weten". Nou kunnen de kandidaten natuurlijk ook al in het vluigtuig over zoiets gesproken hebben, maar de kans acht ik klein. Dit betekend IMHO dus één van de volgende twee dingen:

• Liz en Roderick zijn niet de mol.

of

• De kandidaat hebben een vraag gekregen waarop ze het antwoord niet konden weten en geluk was daardoor een factor in de test.

Beide is mogelijk... maar als je dan ook nog het chatlog van DEE er bij pakt en nog een paar dingen, dan wordt de kans toch wel erg klein dat één van de dansers de mol is.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 19-03-2006, 15:26:45 »
En denk je dat die andere zeven tegen elkaar toen hebben gezegt bij die opdracht: 'Ja, ik kan een beetje, ja ik twee keer, ja ik heb het nog nooit gedaan.' en dat iedereen dat dan ook daadwerkelijk gehoord heeft?

Dat lijkt me niet  :-\\

Daarbij, Fred heeft ook niet paardgereden  ;)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #74 Gepost op: 19-03-2006, 15:39:42 »
En denk je dat die andere zeven tegen elkaar toen hebben gezegt bij die opdracht: 'Ja, ik kan een beetje, ja ik twee keer, ja ik heb het nog nooit gedaan.' en dat iedereen dat dan ook daadwerkelijk gehoord heeft?

Dat lijkt me niet  :-\\

Daarbij, Fred heeft ook niet paardgereden  ;)
Ik kan mij toch wel voorstellen dat ze vooraf en achteraf over de opdracht praten. (En ook gewoon zonder echt met de mol bezig te zijn.) Over hoeveel last ze van hun kont hebben gekregen, of wat het paard allemaal wel en niet deed.
Dat zegt inderdaad niet dat elke kandidaat van elke andere kandidaat heeft gehoort hoe en wat ze met paarden hebben, maar het is mogelijk dat ze het weten.
Van Roderick en Liz is het ook mogelijk dat ze het weten, maar die kans is gewoon veel kleiner.

Van Fred is idd ook de kans weer groter dat ze het er niet over heeft gehad... maar ook zij kan volgens mij de uitspraak doen: "bla, bla, bla... ik in de #$@* hol en dan ook nog kaartlezen, ik had veel liever paardgereden, dat kan ik tenminste wel."

Ik wil dus niet zeggen dat kandidaten het van sowieso van elke andere kandidaat weten, alleen dat de kans dat ze het van Roderick of Liz weten heel erg klein is.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 19-03-2006, 16:14:54 »
ja ok, dat klopt  :D

Offline dutchgirl

• Forumlid
  • 1 tip voor de AVRO:haal Angela Groothuizen terug!
« Reactie #76 Gepost op: 19-03-2006, 19:37:14 »
hoi,

leuk Forum!
mn eerste post haha, ik hoop dat dit helpt, alles is uit mn hoofd behalve de citaten..

afl.1

ik zag ergens op dit forum in een interview met Karel, dat hij zei dat ze deze widm iets gingen uitproberen wat nog nooit eerder was gedaan, Binnen het programma.

wat mij betreft heeft Liz meteen al een paar dingen gedaan die erg mollerig overkomen

--- "mag ik nu al zeggen dat ik de mol ben??"
ik geloof niet dat de eerdere mollen dit zeiden bij hun eerst vertoon gesprekje.  ::vergroot::

EN!!

niet te vergeten, afzondering van de groep van dag 1,

is volgens mij ook nooit eerder gebeurd met een mol.

EN!!

liz loop op het vliegveld met roderik (TOEVAL?)
zegt ze ineens tegen roderik, "misschien moeten we helemaal naar de andere kant van het land?"  oid.

EN!

ze zegt aldoor maar, met klem, dat het maar raar voelt zo weg van de groep

nog een bijzonderheid die ik terloops zag:

Liz speelde in stukken van Pinter,

als je in wikipedia op liz zoekt, zijn er o.a. stukken van pinter te zien, klik de link en je ziet dit:

Citaat
Kenmerken
In het vroege werk van Pinter is een aantal opvallende kenmerken te bespeuren. De handeling speelt zich steeds af in een gesloten ruimte, meestal een kamer, en de personen worden in hun veiligheid bedreigd door onverklaarbare vijandigheden van een buitenstaander. Dreiging is altijd een belangrijk motief in Pinters werk gebleven, zij het dat in zijn latere stukken de dreiging minder expliciet vanuit de buitenwereld afkomstig is, maar meer uit een geheimzinnige interactie tussen de personages ontstaat. Deze verschuiving gaat gepaard met een verandering in het sociale milieu waartoe zijn karakters behoren. Hun dialogen dragen de kenmerken van alledaags taalgebruik. De situatie lijkt aanvankelijk heel normaal. Allengs ontstaat door het binnendringen van een buitenstaander een spanning die kan uitlopen op gewelddadigheid.

Citaat
Pinter weet door middel van tegenstrijdige beweringen en oncontroleerbare uitspraken vragen op te roepen die niet te beantwoorden zijn, en juist dat maakt zijn stukken zo fascinerend.In The Caretaker, waarin een zwerver tijdelijk onderdak krijgt in het huis van twee broers, maakt Pinter subtiel gebruik van dit middel. In de opvatting van de auteur bestaat tussen waarheid en onwaarheid geen duidelijk verschil, evenmin als tussen werkelijkheid en onwerkelijkheid. Niets is te verifiëren, en dit leidt tot een effect van raadselachtige onwezenlijkheid.

Citaat
Seksuele verwarring speelt een rol in eenakters als The Collection en The Lover. In het eerste stuk worden een heteroseksueel en een homoseksueel met elkaar geconfronteerd. Gefingeerd overspel is het thema van The Lover. Beide stukken werden als televisiespel geschreven.

mbt tot laatste kan dat duiden op: is de mol MAN OF VROUW? we zullen toch Moeten kiezen.

hmmm kan ook als mollerig uitgelegd worden toch??

mijn uitslag van de wie is de mol stemwijzer is dan ook niet verassend op nr 1 en 2

Uitslag WieIsDeMol.Com stemwijzer Aflevering 1
 1. Liz 26.7%  ::niet-ok::
 2. Roderick 20%
 3. Frédérique  13.3%

misschien hebben jullie hier iets aan.
groetjes Dutchgirl

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 19-03-2006, 19:47:49 »
@Dutchgirl: Liz en Roderick zitten niet aan de andere kant van het land maar in Buenos Aires nog steeds...Bovendien zei Liz dat volgens mij nadat zij al waren afgezonderd van de groep.

@Rat: VOlgens mij is die halve test een gok hoor. Er zitten ook wel vragen tussen als: "Wat is het favoriete tijdschrift van de mol" en dan kiezen uit tina, yes, margriet, libelle, donald duck en autoweek, ofzo.

Offline annigje10

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 19-03-2006, 23:25:30 »
Ik vind het raar dat het begin Filmpje van Liz zo oud is! waarom hebben ze niet voor meiden van de wit, phileine zegt sorry enz.. gekozen? misschien zit daar wel iets achter.  :-\\

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #79 Gepost op: 20-03-2006, 19:16:38 »
Ik vind het raar dat het begin Filmpje van Liz zo oud is! waarom hebben ze niet voor meiden van de wit, phileine zegt sorry enz.. gekozen? misschien zit daar wel iets achter.  :-\\

Misschien een link naar de 2e hint uit de Avrobode? (al die kinderfoto's)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in