Auteur Topic: Liz is niet de mol!  (gelezen 48947 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Liz is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 21-03-2006, 11:54:13 »
In uitzending 2 was één van de vragen tijdens de test: "Kan de mol paardrijden?"
De antwoorden bij deze vraag waren zover ik mij kan herinneren: "Beetje", "Ja", "Nee", "Twee keer gedaan".

Is het mogelijk voor de kandidaten om hier een zinnig antwoord op te geven als Roderick of Liz de mol is?
Er stond zo ver ik weet geen antwoord bij met de strekking "Dat kan ik niet weten". Nou kunnen de kandidaten natuurlijk ook al in het vluigtuig over zoiets gesproken hebben, maar de kans acht ik klein.

Dat klopt, maar dat is toch eigenlijk ook het doel van veel vragen op de test. Je wilt ook vragen die zo moeilijk zijn dat de kandidaten geen flauw idee hebben wat te antwoorden. Dan voelen ze zich nog meer richtingloos dan alleen al op basis van het spel. Het gaat erom dat ze het gevoel dat ze alles in eigen hand hebben verliezen.
Het is natuurlijk ook leuk als je het niet weet, maar wel had kunnen weten, dat voedt de frustratie van de kandidaten nog meer.
(Het is eigenlijk een heel sadistisch spel)

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 21-03-2006, 11:58:43 »
Hoe heet(te) de vader van de mol?
A. Geert
B. Hannes
C. Johan
D. Karel
E. Fred
F. Jurgen

Offline Dumke

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 21-03-2006, 18:04:52 »
In uitzending 2 was één van de vragen tijdens de test: "Kan de mol paardrijden?"
De antwoorden bij deze vraag waren zover ik mij kan herinneren: "Beetje", "Ja", "Nee", "Twee keer gedaan".

Ik denk dat die antwoorden horen bij de vraag: "Heeft de mol (de 1e dag) gelogen?". Deze vraag is weliswaar niet te zien in de aflevering, maar de antwoorden worden zo een stuk logischer, waarbij "twee keer gedaan" slaat op de uitspraak van Chris in de 1e aflevering.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #83 Gepost op: 21-03-2006, 18:28:51 »
Ik denk dat die antwoorden horen bij de vraag: "Heeft de mol (de 1e dag) gelogen?". Deze vraag is weliswaar niet te zien in de aflevering, maar de antwoorden worden zo een stuk logischer, waarbij "twee keer gedaan" slaat op de uitspraak van Chris in de 1e aflevering.
Het "beetje" antwoord is dan wat raar IMHO. "Ik heb een beetje gelogen." Volgens mij heb je dan gewoon gelogen.
In de uitzending lijkt het (zover ik me het goed herrinner) in elk wel of die antwoorden bij die vraag hoorde. Maar ook hier kan weer creatief geknipt en geplakt zijn. Het lijkt af en toe bijna of ze deze aflevering aan het monteren waren, toen die loods af fikte waar ze naast zaten en toen in alle haast alle al geknipte stukjes film op de grond hebben laten vallene en vervolgens maar willekeurig aan elkaar geplakt. (Wordt dit trouwens wel op film opgenomen of is 't video of iets digitaals?)

Na alles wat ik onderhand alweer gehoort heb, zie ik dit in elk geval niet meer als doorslaggevende aanwijzing (dat R&L het niet zijn).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #84 Gepost op: 21-03-2006, 18:35:56 »
Het zal wel op DigiBeta, HD of XD-Cam opgenomen zijn. Film is veel te duur en wordt tegenwoordig niet meer zo vaak gebruikt. Alleen voor film (en dan ook nog niet eens altijd) en dramaseries.
Ik denk dat ze voor die helmcamera's mini-DV gebruiken.
The British are not impressed.

Offline kaesey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 22-03-2006, 19:01:45 »
Ik vind het raar dat het begin Filmpje van Liz zo oud is! waarom hebben ze niet voor meiden van de wit, phileine zegt sorry enz.. gekozen? misschien zit daar wel iets achter.  :-\\

Misschien de link naar het koningshuis als hint (vergezocht, maar ik heb me hetzelfde afgevraagd. De serie is uit '84!)

Liz speelt daar Anna van huppeldepup, vrouw van Willem van Oranje
Maxima is de vrouw van de verre nazaat van Willem v. Oranje

Overeenkomst tussen beide dames: Argentinië. Maxima komt uit Argentinië. Liz is de mol(?) in Argentinië  :-\\ :-X

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #86 Gepost op: 22-03-2006, 19:02:50 »
Misschien de link naar het koningshuis als hint (vergezocht, maar ik heb me hetzelfde afgevraagd. De serie is uit '84!)

Overeenkomst tussen beide dames: Argentinië. Maxima komt uit Argentinië. Liz is de mol(?) in Argentinië  :-\\ :-X
Vergezocht.nl

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 22-03-2006, 21:14:28 »
zeg even over Liz he
Liz is toch al wat ouder enzo
en ze is ook wel een dame
zien jullie Liz al op een vlot, peddelen, of abseilen, of wat dan ook
het lijkt erop dat Liz precíes de opdracht heeft gekregen die bij haar past

Offline annigje10

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 22-03-2006, 21:17:04 »
zeg even over Liz he
Liz is toch al wat ouder enzo
en ze is ook wel een dame
zien jullie Liz al op een vlot, peddelen, of abseilen, of wat dan ook
het lijkt erop dat Liz precíes de opdracht heeft gekregen die bij haar past

Idd! En daarom moest ze wel zo snel haar hand opsteken dat ze wel uit de groep wil. Anders hadden de andere misschien wel iemand anders aangewezen!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #89 Gepost op: 22-03-2006, 22:09:32 »
Liz zit morgen in De wereld draait door. Ned 3, 19.00 uur  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

« Reactie #90 Gepost op: 23-03-2006, 00:48:51 »
Vergezocht.nl

Ja, maar wel slimgezocht.nl... :P

Offline kimmuts

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 23-03-2006, 12:32:56 »
Grr, ik verdenk Liz al vanaf het begin. Vanaf het moment dat ik wist wie de kandi's waren, dacht ik: Liz!! Vorige serie had ik dat bij Yvon...Dit komt wel door dat ik rollen van Liz heb gezien, bijv. in Meiden van de Wit & Phileine zegt Sorry, heeft Liz iets...iets verdachts. Heel stom hoor, maar het is geowon 'n soort voorgevoel..Ik vind Liz sneaky. In alle rollen waarin ik haar heb gezien heeft ze iets 'sneaky'. Ik weet niet. Ik vind Liz gewoon echt verd8. Meteen ook haar vinger opsteken. Oh, en wat iemand zei over de rok, dat ze die ook in Argentinie gekocht kon hebben, toen ze had gehoord dat ze moest dansen: ik heb die zwarte rok met die witten dingetjes erop ook, en die komt van de H&M, niet in ieder land is de collectie hetzelfde...
Ik verdenk Liz, ook zeker na het lezen van de muzikale hints discussies. Warning sign: "pas op, de mol komt eraan!"
WIDM rules :)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #92 Gepost op: 23-03-2006, 15:17:59 »
Vanavond is Liz te gast bij De Wereld Draait om 19.00 uur op Nederland 3 bij de vara.

Weet niet of er ook over de Mol wordt gesproken. Ik ga ieder geval even kijken.  ::vergroot:: Je weet maar nooit....

O, ik zie net dat Tweety dit gisteren ook al gepost had  ::schaam::
Mijn excuses  :-X

Maar beter 2x dan geen 1x gemeld  ::ok:: :D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline annigje10

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 23-03-2006, 19:30:27 »
Liz bij de wereld draait door:

Toen Giel vanuit het niets riep: En ze is de mol! Zag je echt een soort van schrik reactie en begon ze aan haar haar te plukken...

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #94 Gepost op: 23-03-2006, 19:31:13 »

Toen Giel vanuit het niets riep: En ze is de mol! Zag je echt een soort van schrik reactie en begon ze aan haar haar te plukken...
::vergroot::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #95 Gepost op: 23-03-2006, 19:57:32 »

Heeft iemand dit opgenomen... of weet iemand of dit online komt? Ik heb het begin van het programma gemist en wil dit stukje erg graag zien.

Offline annigje10

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 23-03-2006, 20:08:58 »
Heeft iemand dit opgenomen... of weet iemand of dit online komt? Ik heb het begin van het programma gemist en wil dit stukje erg graag zien.

Vanaf morgen of misschien al wel vanavond kan je de uitzendig terug kijken op http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken.php

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #97 Gepost op: 23-03-2006, 20:10:46 »
Morgen komt de herhaling denk ik.
Meestal begin van de middag.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #98 Gepost op: 23-03-2006, 21:57:36 »
Bij Liz blijft het momenteel bij een gevoel. Maar ik krijg exact hetzelfde gevoel nu bij haar, als bij Yvon Jaspers: ze liegt. En actrices kunnen in het echt volgens mij helemaal niet zo goed verbloemen dat ze liegen, dus dat toont. Bij Yvon Jaspers dacht ik vorige keer: het zou toch niet zó makkelijk zijn, maar dat was het dus wel.

Nu Liz dus.

En jongens van het forumbeheer:
"Het bekendst werd ze waarschijnlijk in haar rol van Jacqueline Karstens in de tv-serie Vrouwenvleugel."!!

Nee, dat werd ze vooral met "Dossier Verhulst!"  ::tandpastasmiley::

Ik ga helemaal niet meer letten op aanwijzingen, behalve als ze weer enorm duidelijk zijn, zoals de foto in zee van Yvon Jaspers, waar als enige "De Mol" op stond.

Liz valt trouwens enorm op in de trailer (te grote close-up, alsof het beeld onder een loep ligt).

Maar wie weet zit ik er wel enorm naast.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2006, 21:59:07 door fruitdruifje »
C'est le Fruit!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 24-03-2006, 00:41:58 »

Ter aanvulling - maakt het allemaal nóg meer passend - :
Liz speelt in die serie Anna van Buren.
Nu nog altijd is "van Buren" de naam waaronder sommige leden van het koningshuis incognito gaan. Bijvoorbeeld prins Willem Alexander, die onder de naam W.A. van Buren de elfstedentocht uitreed. Die naam hebben de Oranje's dus georven van de verre voorouder die Liz in die serie speelt. En wie wil er beslist incognito blijven in WIDM? Ja, de mol natuurlijk!