Auteur Topic: Mary-Lou is niet de mol!  (gelezen 38634 keer)

Offline IDM

• Forumlid
Re: Mary-Lou is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 24-03-2006, 22:52:54 »
Oh ja... die eekhoorn...  :D
Laten we jabberen joekelen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #61 Gepost op: 24-03-2006, 22:53:55 »
Mary Lou is niet de mol. Denk ik

Offline Nachtjapon

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
« Reactie #62 Gepost op: 24-03-2006, 23:12:48 »
Dat hoogtevrees/foetsie vond ik wel erg vreemd  ???
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #63 Gepost op: 24-03-2006, 23:13:56 »
::vergroot:: ::jaja::
Erg scherp!
Er is inderdaad niks over hoogtevrees gezegt.

Maar goed, ik heb zoiets ook gedaan in Frankrijk, en dat was ook behoorlijk hoog. En weet je hoe erg ik hoogtevrees heb? Ik heb echt al hoogtevrees bij 2 meter... en ik kijk daar op terug als iets wat ik echt fantastisch vond
« Laatst bewerkt op: 24-03-2006, 23:25:27 door Willemson »

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 24-03-2006, 23:23:08 »
Een hoog molgehalte vind ik. Zeer low profile. En met de tango proef toen Peggy als eerste zij dat het koppel nr4 was zei ze: ja ik ga ook dan maar voor 4. Haha slim gedaan van Mary-Lou. ::jaja::

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2006, 07:54:10 »

Na het zien van aflevering 3 weet ik het zeker. Hebben jullie die tip ook gezien? Als ze de test moet maken is er een shot van bovenaf. Je kan de straat buiten de hotelkamer zien. Tijdens het maken van de test rijden er 3! auto's langs dit raam. Het zijn achtereenvolgens een Mercedes, een Opel en een Lada.

Trek de conclusie zelf maar! (ze is het) 8)

Ik heb het net even met de pause knop in de aanslag gekeken. Het klopt inderdaad dat er 3 auto's voorbij komen, maar ik vind het echt heel knap van jou dat je daar iets uit kan halen omdat de balustrade van het balkon in de weg zit kun je er alleen maar onderdoor kijken of overheen. Ik haal er niet meer uit als dat de 1e een bestelbusje is de 2e een personenwagen de 3e een vrachtwagen

Offline Zartan

• Forumlid
  • I am smarter than the average bear...
« Reactie #66 Gepost op: 25-03-2006, 11:31:03 »

Dit viel me ook al meteen op. Abseilen zonder enige vorm van angst. Verdacht....
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2006, 16:18:56 »
Ik ben van mijn verdachte Frederique afgestapt want het is toch Mary-Lou, want dat abseilen vond ik toch vreemd dat ze geen hoogtevrees had en die foto van haarzelf dat ze dacht dat Peggy het was, maar Peggy is denk ik te jong om nog zwart-wit foto's te hebben dus vind ik raar dat ze denkt dat Peggy het is  :-\\  ???
Mijn gevoel zegt ML, of Milouska toch
« Laatst bewerkt op: 25-03-2006, 16:26:10 door mirtjuh »
I'm a real big goblin..

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2006, 16:52:14 »
Begin Mary-Lou ook wat meer te verdenken, maar eigenlijk niet door dat hoogtevrees-verhaal...

Er zijn verschillende soorten hoogtevrees (ook al aangekaart in topic 'aflevering 3), zelf herken ik veel in die van Mary-Lou (of dat van haar nu wel of niet gespeeld is). Over een hele hoge, winderige, open brug lopen terwijl je naar beneden MOET kijken kan iets anders zijn dan stevig ingesnoerd tussen bomen zwiepen, terwijl je voor je kunt kijken. Kan psychisch (das hoogtevrees tenslotte) een groot verschil zijn.

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 25-03-2006, 17:36:58 »
Ook ik verdenk Mary-Lou al vanaf het begin. Om de reden dat ze wel heel goed het vertrouwen van de groep wist te winnen bij de eerste (spoorbrug)opdracht. Al ben ik er van overtuigd dat ze echt bang was hoor. Dat zou ik ook geweest zijn, terwijl ik geen hoogtevrees in de zin van abseilen heb...

Wat me echter opviel in deze aflevering:

- bij de foto-opdracht is Mary-Lou schuin van achteren in beeld, zodat je heel even de achterkant van haar jas ziet. hierop staat met witte letters iets geschreven, het lijkt het logo van de mol te zijn...

- bij de tango-opdracht hield ze zich redelijk afzijdig. Tót iemand zei te twijfelen over duo 4, toen ging ze ineens mee. Heel netjes om zo te mollen, namelijk niet gelijk de verdenking op je laden maar eerst iemand anders laten twijfelen en dan de twijfel nog groter maken...

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #70 Gepost op: 26-03-2006, 12:08:29 »
- bij de foto-opdracht is Mary-Lou schuin van achteren in beeld, zodat je heel even de achterkant van haar jas ziet. hierop staat met witte letters iets geschreven, het lijkt het logo van de mol te zijn...

Daar staat iets van MLK of iets dergelijks. Lijkt me niet dat er op staat Ik Ben De Mol !?!
Zou wel erg makkelijk voor de andere kandidaten zijn  ;) ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 26-03-2006, 14:28:18 »
De hint van de auto's (als het echt waar is) zou wel weer eens een erg leuke verstopte hint zijn van de programma makers.(beter als het mol-logo achterop de foto van Yvon vorig jaar)
En ook erg goed gespot!!
Ook door het eekhoorn verhaal begin ik steeds meer naar Mary Lou te neigen als mol.
Ik denk trouwens dat er niks bijzonders op die jas heeft gestaan, dan was het wel erg makkelijk geweest voor haar 'boomtopzwaaipartner'om te spotten.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 26-03-2006, 14:34:19 »
Mary-Lou is nu ook mijn mol. Ik heb in het topic van aflevering 3 al het volgende gepost:
1. Alle teams bij de foto-opdracht bestaan uit twee mensen. Frédérique en Milouska, Richard en Peggy, Toine en Mary-Lou. Alle teams, met uitzondering van Toine en Mary-Lou, zijn bij alle platforms in de boomtoppen samen te zien, terwijl men er probeert achter te komen van wie de foto's zijn. Toine en Mary-Lou zijn bij foto #1 (van Roderick) níet samen te zien, als enigen. Richard en Peggy zijn daar bijvoorbeeld wél samen te zien. Als je goed oplet in de montage kun je dat zien. Je ziet tweemaal (bij de foto's van Roderick en Mary-Lou) Toine zeggen "daar zie ik een foto", en dan komt Mary-Lou in beeld, maar het is een ander shot en je ziet ze niet in één shot en je ziet ze ook niet overleggen.

Het opvallende hieraan is dat Mary-Lou bij foto #1 Toine noemt (en niet Roderick, die het was), de enige voor de hand liggende vergissing (Chris en Geert zitten niet meer in het spel, Richard was duidelijk een andere foto, dus dan moet het óf Roderick óf Toine zijn). Toine is notabene haar partner uit het groepje! Als zij samen met Toine daar had gestaan, zouden ze wel tot de conclusie Roderick gekomen zijn, zeker omdat de foto van Toine ook heel duidelijk was!

Ook heb ik deze twee niet samen het hele rijtje zien herhalen, zoals Milouska en Frédérique, en Richard en Peggy wel deden. Naderhand praten ze wel, Toine geeft toe dat hij bang was, en Mary-Lou vraagt zich af waarom.

Dat kan twee dingen betekenen; óf Toine is telkens te snel verdergegaan bij het platform, en heeft zo een streek uitgehaald met de hoop dat Mary-Lou de verkeerde zou noemen. Zelf noemde hij wel de juiste persoon. Dat kan een mollenstreek zijn.

Óf Mary-Lou heeft weer met haar hoogtevrees geschermd, of was te langzaam, of er is iets anders misgegaan, om zo te mol te kunnen uithangen bij foto 1. Zelf herkende ze haar eigen foto ook niet, want dan wel weer vreemd is.

Kortom: De uitleg van de opdracht over het werken in teamverband is niet in de uitzending gemonteerd. Van Toine en Mary-Lou zijn volgens mij alleen ná de opdracht beelden samen. Je ziet Mary-Lou in beeld twijfelen bij opdracht 1. Toine en Mary-Lou overleggen daar níet. Verder kwam niet duidelijk aan de orde in de uitzending waarom ze niet samen alle foto's hebben gedaan.

Conclusie: Hier is iets vreemds aan de gang. Mary-Lou heeft het in aflevering 1 over het zijn van een eekhoorn vliegend van boomtop tot boomtop. De montage probeert te verdoezelen dat zij niet met elkaar op een platform in een boomtop hebben gestaan. Mary-Lou herkent de foto verkeerd. Ik zeg: Mollenstreek!

2. Mary-Lou herkent haar eigen foto niet. Nu vraag ik me af; ís het wel Mary-Lou op de foto, of is Mary-Lou de mol, en is dit bijvoorbeeld haar broertje met lang haar, en is dit gedaan om de anderen te misleiden? Dat zou natuurlijk de ultieme mollenstreek zijn! Iedereen raakte door de foto in de war. De foto is bovendien vrij oud en zwart-wit. De kleding op de foto lijkt ook vrij ouderwets en het kind heeft bretels aan. Toine, Frédérique en Roderick zijn eigenlijk nauwelijks ouder dan Mary-Lou, dus of zwart-wit nu nodig was geweest vraag ik me af.

De auto-hint zou wel héél goed zijn.

Offline bastie

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 26-03-2006, 15:07:07 »
Autohint is idd heel erg goed! Ik heb 'ns effe gekeken met autoboekjes bij de hand, en ik geloof dat tedforrest gelijk heeft!!! Idd mercedes - opel - lada

Eig best jammer dat ze deze hint al in de 3e aflevering doen... Weten we het eig nu al :(

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2006, 15:36:55 »
Ik ga dit even bekijken op de nl site.

Edit: nou, ik snap echt niet dat jullie daar chocola van kunnen maken! Dat donkerrode bestelbusje zie je nog enigszins duidelijk, maar die 2e lichtere auto zie je zó kort in beeld. En zo onduidelijk achter dat balkon. En met de 3e auto bedoelen jullie die bus?

Mss kan het liggen aan dat ik een vrouw ben ::tandpastasmiley:: maar ik kan hier geen chocola van maken!
« Laatst bewerkt op: 26-03-2006, 15:42:31 door IDM »
Laten we jabberen joekelen.

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 26-03-2006, 16:03:55 »
ik heb hoogtevrees en zou kruipend die brug over komen.
de pet zou ik in mij  jaszak doen of idd aan iemand anders (milouska?? cameraman?).

kan iemand uit leggen welke cnclussie we uit die auto's moeten halen ik vat hem niet helemaal eerlijk gezegd

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #76 Gepost op: 26-03-2006, 17:17:03 »
Als je het beeld ziet vanaf het balkon bij M-L dan zie je 3 auto's langsrijden
en volgens iemand (sorry ik weet niet meer wie  ::ohno:: ::oink::)
zijn dat:

1. Mercedes
2. Opel
3. Lada

MOL dus

xx CO!!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 26-03-2006, 17:28:06 »
Ik moet zeggen; deze is zó goed gevonden (Mercedes Opel Lada) dat het gewoon een hint zou moeten zijn. Het zou de hint der hints zijn, de hint waarmee je eenaward scoort. Als je zo'n hint verzint en uitvoert, op een dusdanig subtiele wijze, dan verdien je alle lof. En ik zal diep door het stof gaan als dit idd een hint blijkt te zijn. Maar ik geloof niet dat het er één is.  ::hypocriet::

Offline bastie

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 26-03-2006, 18:34:07 »
Die auto's moeten het gewoon zijn. Eig best debiel dat ze dat zo duidelijk doen.

Offline Lutek

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 26-03-2006, 19:33:01 »
die autos zijn never nooit een mercedes, een opel, en een lada.
een vrachtauto van lada!?!?!? kom op zeg.
ja, bij mij moet je zijn voor de mol op dvd