Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 161675 keer)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2006, 19:18:59 »
Roderick Veelo --> Velo ---> muzikale aanwijzing: Queen - Bicycle race, Skik - Op fietse
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2006, 20:00:06 »


De mol geeft altijd subtiele hints. Op deze foto van Roderick tijdens de officiele perspresentatie van WIDM is duidelijk te zien dat hij een letter uitbeeld met z'n rechterhand. Uiteraard is dit de M van Mol. Of is het toch de W van Winnaar??

Ik had in een ander topic hetzelfde gezegd, ik heb het niet van je gepikt maar ik had het ook gezien (en had nog niet gezien dat jij het ook gezien had)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2006, 20:23:42 »


De mol geeft altijd subtiele hints. Op deze foto van Roderick tijdens de officiele perspresentatie van WIDM is duidelijk te zien dat hij een letter uitbeeld met z'n rechterhand. Uiteraard is dit de M van Mol. Of is het toch de W van Winnaar??

of de L van Loser
of de V van verliezer

volgens mij gewoon een onbedoeld rare poze  ::jaja:: Mede omdat de foto op een niet heel bekend weblog staat naar ik aanneem. Er zullen denk ik alleen hints op de officiële site geplaatst worden (als die al geplaatst worden).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Nachtjapon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2006, 20:34:22 »
Op die site stond dat Roderick vrij gespannen was tijdens het interview...  :-\\
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2006, 09:45:35 »
Zou ik ook zijn met zo'n boeteclausule! ;)
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Ca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Je was een geweldig mens...
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2006, 11:43:20 »
Op die site stond dat Roderick vrij gespannen was tijdens het interview...  :-\\

Op welke site stond het interview dan? Ben wel benieuwd.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 8-03-2006, 19:01:28 »
Zou ik ook zijn met zo'n boeteclausule! ;)

Ja precies, daar wordt je vanzelf gespannen van.  >:D
Denk dat de mol juist níet gespannen zou zijn. Die is het immers al veel langer gewend  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2006, 19:56:19 »
Volgens Karel is de boete nog veel te laag, zou minimaal 1 miljoen euro moeten zijn. En terecht.
The British are not impressed.

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2006, 20:00:10 »
Ja, dan is gelijk voor iedereen de lol eraf   ::niet-ok::
......

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 9-03-2006, 09:34:28 »
Wel grappig.
Wij zitten op dit forum al druk te speculeren en alle mogelijke trucs uit te halen om de mol al te ontmaskeren  ::ok::

Maar eigenlijk is het wat Karel ook zegt: als je het nu al zou weten is de lol er al af!!
Ik zou bijna stoppen met zoeken en discussiëren op het forum.....

Nee toch maar niet. Veel te leuk/verslavend!! ::jaja:: ::rofl:: ::tandpastasmiley::

btw: als iemand zeker te weten wie de mol is wordt dit toch niet altijd gelooft. Iedereen zit pas op 1 lijn ná de laatste aflevering. Voor de één prachtig (want die wist het al), voor de ander jammer, want die zat er keihard naast en is in de lure gelegd door de Mol  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 9-03-2006, 14:33:11 »
Wel grappig.
Wij zitten op dit forum al druk te speculeren en alle mogelijke trucs uit te halen om de mol al te ontmaskeren  ::ok::

Maar eigenlijk is het wat Karel ook zegt: als je het nu al zou weten is de lol er al af!!
Ik zou bijna stoppen met zoeken en discussiëren op het forum.....

Nee toch maar niet. Veel te leuk/verslavend!! ::jaja:: ::rofl:: ::tandpastasmiley::
Is idd zo....ik w8 met hints zoeken tot dat de serie begonnen is.....nog 1 dag en 6 uur ::trots::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2006, 21:44:55 »
In het dagboek staat "Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt, VOORLOPIG TEMINSTE." Ook word er iets gezegt over Liz. Er zijn 2 mensen niet bij de groep: Liz&Roderick. Roderick (en Liz) komen over paar dagen pas weer bij de andere, en dan aps kan iemand het te weten komen....dus ik denk Roderick..(of Liz, dat ze in haar dagboek over zichzelf schrijft) 

 ::) ::vergroot:: ::tandpastasmiley::
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2006, 21:51:02 »
Roderick zegt in zijn intro-filmpje (een stukje uit het nieuws) ... de aandelen van endemol... hint of geintje?
Ik weet de precieze tekst niet meer, ook niet van de rest... misschien eens opzoeken? Wie weet wijst het niet direct naar de mol, maar vormt het toch een aanwijzing...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2006, 22:01:40 »
In het dagboek staat "Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt, VOORLOPIG TEMINSTE." Ook word er iets gezegt over Liz. Er zijn 2 mensen niet bij de groep: Liz&Roderick. Roderick (en Liz) komen over paar dagen pas weer bij de andere, en dan aps kan iemand het te weten komen....dus ik denk Roderick..(of Liz, dat ze in haar dagboek over zichzelf schrijft) 

 ::) ::vergroot:: ::tandpastasmiley::

Je kan het ook ander opvatten: aan het begin weet niemand wie de Mol is. Aan het eind van het spel zal de winnaar het wel weten uiteraard. Hoeft dus niks te maken te hebben met afscheiding van de groep.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2006, 22:03:23 »
Roderick zegt in zijn intro-filmpje (een stukje uit het nieuws) ... de aandelen van endemol... hint of geintje?
Ik weet de precieze tekst niet meer, ook niet van de rest... misschien eens opzoeken? Wie weet wijst het niet direct naar de mol, maar vormt het toch een aanwijzing...

Ik heb mijn twijfels of Roderick de mol is. Waarom zondert hij zich af van de rest van de groep? Dat zou ik als mol nooit doen omdat hij bij de andere opdrachten veel meer kan uithalen (geld uit de pot middels memory e.d.)
Met de tango kan hij alleen vrijstelling verdienen, maar ja, die heeft hij uiteraard niet nodig.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2006, 22:11:22 »
Ik heb mijn twijfels of Roderick de mol is. Waarom zondert hij zich af van de rest van de groep? Dat zou ik als mol nooit doen omdat hij bij de andere opdrachten veel meer kan uithalen (geld uit de pot middels memory e.d.)
Met de tango kan hij alleen vrijstelling verdienen, maar ja, die heeft hij uiteraard niet nodig.

Ja dit is altijd een van die eeuwige discussie: zondert de mol zich juist wel of niet af? Het zou raar zijn, aangezien de rest dan 3 afleveringen lang als een kip zonder kop rondloopt, want zij zien de mol helemaal niet. Aan de andere kant is het een ideale truc om de verdenking heel erg bij iemand anders te leggen, want iedereen denkt: de mol zou dat nooit doen.
We moeten de volgende aflevering maar afwachten. Blijven die twee helemaal apart van het spel, dan lijkt het me wel vreemd dat de mol daar bij zou zitten... er valt dan helemaal niet te mollen... maar niets is wat het lijkt :D!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 10-03-2006, 22:14:39 »
Ik heb mijn twijfels of Roderick de mol is. Waarom zondert hij zich af van de rest van de groep? Dat zou ik als mol nooit doen omdat hij bij de andere opdrachten veel meer kan uithalen (geld uit de pot middels memory e.d.)
Met de tango kan hij alleen vrijstelling verdienen, maar ja, die heeft hij uiteraard niet nodig.

Dat van de Endemol aandelen neem ik met een korreltje zout. Er zijn bij meerdere kandidaten verwijzingen naar namen met Mol erin. En als Roderick de mol is, waarom hij toch zich samen met Liz afzondert en geen kans aangrijpt om flink de pot te jennen? Omdat hij er misschien wel geen zin in heeft?  :P Of omdat hij liever wacht tot er tig spelers uit zijn voordat ie weer in de groep beland samen met Liz. Je weet wat hij zei:

"Een goede mol is in mijn ogen 1) introvert 2) op zijn tijd ... en 3) stiekem. Ik ben zo nu en dan introvert, bij vlagen  ... en altijd stiekem"

Waarom zou je als mol direct actief moeten zijn met saboteren, je kan de rest van de groep lekker aanklooien en wanneer je opmerkt dat sommigen jouw gaan verdenken, dan pas kom je fel in actie. Althans, zo zou ik het doen  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 10-03-2006, 23:18:23 »
Was mol George ook niet een poosje afgezonderd van de rest?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 10-03-2006, 23:33:22 »
Ik geloof niet dat de productie de mol drie afleveringen uit het spel houdt. Roderick en Liz zijn voor mij uitgesloten

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 10-03-2006, 23:40:38 »
Kan toch? Kan de mol zelf voor kiezen.
The British are not impressed.