Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 161632 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 12-03-2006, 11:41:41 »
Karel zie zelf dat de die-hardfans van hun stoel zouden vallen en dat dit het hele spel door door zou werken. Nou dan vind ik het aannemelijk dat de mol Liz of Roderick is.

Verder de 1e aflevering; Dat met die brug was op een bepaalde manier vrij onzinnig. Dan was er het memoryspel maar daaraan was ook niet al teveel te sabotteren.

Ik acht het heel erg goed mogelijk dat de mol in aflevering 2 een hulpmol inschakelt in de groep. In aflevering 3 komen Liz en Roderick dan terug met de tango, een opdracht die ongetwijfeld zal mislukken. Door kleine foutjes te maken bij de danswedstrijd, kan de mol de opdracht zo sturen dat men op een lage plaats zal eindigen (wat waarschijnlijk betekent: weinig geld).


Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2006, 11:44:10 »
blijft het punt dat de mol 2 afleveringen lang niet op een mollenstreek betrapt kan worden en Geert en Afvaller 2 er uitgaan zonder dat ze het spel hebben kunnen spelen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2006, 11:45:56 »
Nou je hele concept valt weg he? Het hele spel is erop gebaseerd dat 1 iemand de bende saboteert. Als dit persoon in 20% van de hele serie daar buiten gesloten wordt, wordt het wel een verdomd moeilijk spelletje. Maar ik ben het wel met je eens, de mogelijkheid is er en voor het psychologisch effect is het leuk. Ik zeg alleen dat je dan pas in de derde aflevering kan beoordelen of Rod en Liz mogelijke mollen zijn of niet

Ja, tuurlijk dat is zo. Pas vanaf aflevering 3 kan je op hun gedrag en acties letten. In de tussentijd moet je de anderen in de gaten houden. Maar ik heb ook andere kandidaten die ik in de gaten ga houden. Wat te denken van Milouska of Frederique? Dus ik heb nog genoeg kandidaten die ik uit mezelf wil volgen, want ik vind niet alleen Liz en Roderick verdacht. Ik zit nu op Roderick maar tegelijkertijd kan het in principe ook Liz zijn. Dus tja, het is nog koffiedik kijken na 1 aflevering. Des te reden meer om aflevering 2 ook goed onder de loep te nemen!  ::vergroot::

Karel zie zelf dat de die-hardfans van hun stoel zouden vallen en dat dit het hele spel door door zou werken. Nou dan vind ik het aannemelijk dat de mol Liz of Roderick is.

Verder de 1e aflevering; Dat met die brug was op een bepaalde manier vrij onzinnig. Dan was er het memoryspel maar daaraan was ook niet al teveel te sabotteren.

Ik acht het heel erg goed mogelijk dat de mol in aflevering 2 een hulpmol inschakelt in de groep. In aflevering 3 komen Liz en Roderick dan terug met de tango, een opdracht die ongetwijfeld zal mislukken. Door kleine foutjes te maken bij de danswedstrijd, kan de mol de opdracht zo sturen dat men op een lage plaats zal eindigen (wat waarschijnlijk betekent: weinig geld).

En niet alleen weinig geld of geen geld, maar ook geen vrijstelling. ;)

blijft het punt dat de mol 2 afleveringen lang niet op een mollenstreek betrapt kan worden en Geert en Afvaller 2 er uitgaan zonder dat ze het spel hebben kunnen spelen.

Dat is wel een gemene manier om het spel te spelen, twee kandidaten het spel laten verlaten doordat ze de mol nooit in actie gezien hebben. Maargoed, daar is het nu net WIDM voor. Dus tja. Ik vind het een achterbakse manier van spelen en enorm stiekem, wel duidelijk wie ik als mol heb, niet dan?  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vlerk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2006, 13:35:56 »
Ron, je hebt het over mogelijke mollen, oftewel: dat kan natuurlijk al meteen vanaf het begin, ipv in aflevering 3. Tijdens de aflevering laten ze namelijk toch meer blunders dan mollestreken zien (voor zover wij kunnen beoordelen, denk aan George die buiten beeld een paar keer heen en weer rent in een straatje om moe te worden).

De eerste dagen kan je toch niet teveel doen zonder verdacht te lijken en.. hij kan wel de andere kandidaten leren kennen!!! (dankzij de opnames van de rest) Waarschijnlijk kan hij een goede slag maken in aflevering 3!

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2006, 13:49:41 »
Dat klopt Vlerk, maar ik bedoel eig nog meer vanuit de kandidaten gezien. Zij zien niet wat Roderick en Liz doen. Niemand gaat tijdens de test bv. op Roderick stemmen, omdat hij toch wel erg stilletjes tijdens de vlucht was of omdat hij afstandelijk is. Dit zijn wel indicators, maar niet iets waar je een mol op kunt beoordelen. Het is totaal niet eerlijk tov de afvalllers die de mol dan niet aan het werk hebben kunnen zien. De kans ontbreekt simpelweg. Dan kun je zeggen: 'Die kans is er ook niet voor Roderick en Liz.' Maar voor hen geldt dat ze ervoor gekozen hebben. 2 vrijstellingen in ruil voor informatie over de mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2006, 17:26:50 »
Dat klopt Vlerk, maar ik bedoel eig nog meer vanuit de kandidaten gezien. Zij zien niet wat Roderick en Liz doen. Niemand gaat tijdens de test bv. op Roderick stemmen, omdat hij toch wel erg stilletjes tijdens de vlucht was of omdat hij afstandelijk is. Dit zijn wel indicators, maar niet iets waar je een mol op kunt beoordelen. Het is totaal niet eerlijk tov de afvalllers die de mol dan niet aan het werk hebben kunnen zien. De kans ontbreekt simpelweg. Dan kun je zeggen: 'Die kans is er ook niet voor Roderick en Liz.' Maar voor hen geldt dat ze ervoor gekozen hebben. 2 vrijstellingen in ruil voor informatie over de mol.

Ik ben het met je eens Ron.  ::ok::

Daarnaast staat in het dagboek van de mol het volgende:
In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen.

Er bieden zich gelukkig voor de mol 2 vrijwilligers aan om zich af te zonderen. Dit loopt dus volgens plan want als dat niet was gebeurd had het lot beslist en had het dus kunnen zijn dat de Mol zich moest afzonderen. En naar ik aanneem blijft de Mol liever bij de anderen omdat daar meer te mollen valt gezien daar veel meer opdrachten en geld te winnen (verliezen) is.
Ik sluit dus uit dat Roderick of Liz de Mol is.
Daarnaast weet Ik: niets is wat het lijkt, maar ik zou het sneu voor de andere kandidaten vinden (omdat zij dan zouden kunnen afvallen zonder de Mol in actie te hebben gezien) en stom van de Mol. ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2006, 19:24:33 »
Karel zei bij Schiffers dat er iets ging gebeuren wat nog nooit verzonnen was, wat nog nooit gebeurd was, en dat de die-hard fans van hun stoel zouden vallen.

"Je gaat van je stoel vallen. Er gaat iets gebeuren dat nog nooit verzonnen is. Niet een raar spel ofzo, maar er gaat iets in het programma zelf, wat nog nooit gebeurd is, gaan we doen. En dat heeft zulke wezenloos intrigerende consequenties."

Ik maak hier toch uit op dat de mol Liz of Roderick is.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2006, 20:23:42 »
Karel zei bij Schiffers dat er iets ging gebeuren wat nog nooit verzonnen was, wat nog nooit gebeurd was, en dat de die-hard fans van hun stoel zouden vallen.

"Je gaat van je stoel vallen. Er gaat iets gebeuren dat nog nooit verzonnen is. Niet een raar spel ofzo, maar er gaat iets in het programma zelf, wat nog nooit gebeurd is, gaan we doen. En dat heeft zulke wezenloos intrigerende consequenties."

Ik maak hier toch uit op dat de mol Liz of Roderick is.

Dat hoeft natuurlijk niet persé.
Het is m.i. verbazingwekkend dat Liz en Roderick nu al 2 afleveringen voorsprong hebben op de rest. Eigenlijk niet eerlijk, maar ja de rest had ook vrijwillig hiervoor kunnen kiezen.
Daarnaast zijn de jokers volgens mij ook voor het eerst. Het kan dus zijn dat als je veel foute antwoorden hebt, maar wel veel jokers, je er toch langer in blijft.
Hoewel dat laatste niet altijd zo hoeft te zijn, hè Geert ??  ;) ::tandpastasmiley::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2006, 20:40:16 »
Ik heb dit ook in het topic van Geert geplaatst, maar zal het hier ook plaatsen... Door de opmerkingen dat het niet eerlijk zou zijn t.o.v. de eerste afvaleers, én omdat je met elke week een afvaller al in afl.8 zou beginnen met 3 kandidaten, heb ik een theorietje bedacht  ;D

Stel dat de eerste twee afvallers terug komen? En die komen dan net als Roderick en Liz in aflevering 3 terug. Die twee dansen hun tangootje en worden weer bij de groep gevoegd. Dan komt een mededeling van Karel dat Liz en Rod wel een achterstand hebben omdat ze de Mol niet in actie hebben kunnen zien. Máár, misschien hebben de eerste twee afvallers de Mol ook niet in actie gezien, omdat de Mol aan het tangoën was. Dus die twee komen ook weer terug. De groep doet dan een opdracht samen, zodat iedereen de Mol in actie kan zien. Ter compensatie komt Karel met nóg een mededeling: er gaan deze aflevering 2 mensen weg n.a.v. hun test.
Zo begin je in aflevering 4 met 8 kandidaten, en met elke week een afvaller, kom in aan het begin van afl.9 uit op 3 mensen.  ::ok::

Oh, en nog iets... Geert mocht z'n jokers 'mee naar huis nemen' of aan iemand geven. Wat moet je thuis met een paar blokjes hout?? Hij had ze gewoon kunnen bewaren voor z'n terugkomst en dan weer in kunnen zetten  ;)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 21:05:12 door Iris_77 »

Offline Nachtjapon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2006, 21:06:19 »
Oh, en nog iets... Geert mocht z'n jokers 'mee naar huis nemen' of aan iemand geven. Wat moet je thuis met een paar blokjes hout?? Hij had ze gewoon kunnen bewaren voor z'n terugkomst en dan weer in kunnen zetten  ;)

whaaa echt waar? Die is goed  8)

*begint steeds overtuigder te worden van de Geert-komt-terug theorie :P*
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2006, 22:09:21 »
Hij Gaf ze aan M.L. die heeft nu nog 6 jokers (2 van zichzelf en 4 van Geert)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 13-03-2006, 00:41:35 »
'Naar huis nemen' in de zin van uit het spel halen. Natuurlijk neemt hij ze niet ècht mee naar huis.
The British are not impressed.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 16-03-2006, 11:08:33 »
Als Roderick de mol zou zijn, zou het slim zijn van hem om Liz de vrijstelling toch te geven. Als Liz namelijk de test moet maken terwijl ze NIKS weet van de andere groep en toch in het spel blijft, vergroot het de kans dat Roderick de mol is aanzienlijk. Als ze het spel uitgaat, is de kans klein dat Roderick de mol is. (Dat geldt natuurlijk in het geval van Liz)

Maar aan de andere kant, de groep die nu nauw samenwerkt komt ook niet meer meer over de mol te weten als ze/hij er niet bij is...

Overigens vind ik het best een mollenstreek om de verdenkingen op elkaar te gaan leggen, als jij lekker een end verderop een beetje de tango staat te dansen en iedereen in het duister laat tasten.

Wat lul ik eigenlijk allemaal?  ;D :-X
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 13:18:09 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline FalconMatrix

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 16-03-2006, 16:19:31 »
Valt het dan niemand op dat je juist veel voordelen haalt om als Mol uit het spel te stappen voor 2 afleveringen? Zoals eerder werd gezegd loopt de groep nu als een kip zonder kop rond, zoekend naar de Mol, terwijl hij lekker in Buenos Aires op Tango les is en invloed uitoefend op Liz. Terwijl je op Tango les bent met één ander heeft Mollen helemaal geen zin en heb je er meer aan om haar vertrouwen te winnen. Zodat als je later weer terug komt in het spel en de groepjes eigenlijk al zijn gevormd ze toch weer bij jou rondhangt. Want jij bent toch de aardige en vriendelijk man die mee heeft geholpen om je een vrijstelling te verdienen?

Zo heeft Roderick best veel invloed op Liz aangezien ze dan maar gaan samenwerken om zo ver mogelijk te komen. Zo kan hij haar ook meer sturen op andere mensen en als de tijd daar is pint hij haar vast op iemand die ook nogal erg aan het mollen is (net zoals Toine). Dus door invloed op haar uit te oefenen en haar op een dwaalspoor te zetten zijn er al 3 mensen die in ieder geval niet de winnaar zal worden.

Zo lijkt het me ook logisch dat de Jokers in het spel zijn gebracht, men kan niet weten wie de Mol is omdat hij niet in de groep zit! Dus draait het er eigenlijk meer om wie de meeste Jokers in durft te zetten en de andere vragen goed weet te gokken. Waarschijnlijk heeft iedereen maar 1 of 2 vraagjes goed van de test en is de rest op basis van de Jokers gebeurd. Vergeet niet dat Geert samen met Milouska maar 2 Jokers in had gezet, zij hoefde maar één vraag meer goed te hebben om door te gaan en dat hij eruit vloog. De rest heeft er allemaal 3 ingezet (Chris zelfs 5!) en hebben er dus automatisch meer goed dan Geert. En natuurlijk niet te vergeten dat Toine zelfs een vrijstelling heeft én nog 6 Jokers opgespaard heeft liggen. Op de 'kippen-zonder-kop' groep heeft Toine overduidelijk een voorsprong op de rest en zal Roderick daar toch nog wel een zware aan krijgen.

Ik vindt trouwens ook raar de Roderick €1000,- veel geld vindt. Als je ziet wat er afgelopen jaren er door heen is gevlogen en dat hij zelf presentator is van RTL Z. Als je dan niet met bedragen boven de €1000,- te maken krijgt weet ik het niet meer :P
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 16:40:03 door FalconMatrix »
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 16-03-2006, 16:45:56 »
Ik denk ook dat Roderick de mol is  ::jaja::

Iedereen uit de groep is nu elkaar aan het verdenken en probeert tegelijkertijd zichzelf verdacht te maken, terwijl ze niets over Roderick te weten kunnen komen. En dat filmpje waarin hij iets zei over 9 euro en Endemol zou kunnen beteken 9 kandidaten en de mol (Roderick dus). Maar eigenlijk is dat misschien iets te simpel...  :-\\

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 16-03-2006, 16:56:22 »
Ik vindt trouwens ook raar de Roderick €1000,- veel geld vindt. Als je ziet wat er afgelopen jaren er door heen is gevlogen en dat hij zelf presentator is van RTL Z. Als je dan niet met bedragen boven de €1000,- te maken krijgt weet ik het niet meer :P

Ik vind dit niet raar juist. Je begint het spel met niets en dan is 1000 euro als 'beginkapitaal' een leuke start. En dat neemt de verdenking weer wat weg bij de andere kandi's omdat die dan denken: oh, hij is de mol niet omdat hij zich vrijwillig uit de groep laat zetten!! Goeie actie dus juist van Roderick. Verder Falcon: ik ben het he-le-maal met jouw verhaal eens, je haalt me de woorden uit mijn mond!! Chapeaux!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline FalconMatrix

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 16-03-2006, 17:20:06 »
Ik vind dit niet raar juist. Je begint het spel met niets en dan is 1000 euro als 'beginkapitaal' een leuke start. En dat neemt de verdenking weer wat weg bij de andere kandi's omdat die dan denken: oh, hij is de mol niet omdat hij zich vrijwillig uit de groep laat zetten!! Goeie actie dus juist van Roderick.

Ja ik was er eigenlijk vergeten toe te voegen dat als je ziet hoe de anderen met geld zitten te smijten (1000 eraf, 2000 erbij, 1000 eraf, 2000 laten liggen etc.) dan vindt ik het toch vreemd dat hij zich voor 3 afleveringen eruit laat gooien zodat ze dan geen 1000 euro 'mislopen'. Iedereen gaat er van uit dat er later een flinke pot komt (daar doen ze het natuurlijk voor ;-)) en dan zal 1000 euro niet zo'n probleem zijn lijkt me. Maarja, daar voegt het natuurlijk wel weer toe ja dat je dan wel populairder wordt bij de anderen omdat je jezelf 'opoffert' en dus ook minder kans hebt om de Mol te ontmaskeren.

Verder Falcon: ik ben het he-le-maal met jouw verhaal eens, je haalt me de woorden uit mijn mond!! Chapeaux!!

Zo zou ik het tenminste spelen, in de grote groep op de Toine manier (ieder voor zich, al vanaf aflevering 1)en dus heel erg focussen op het winnen (hier en daar geld laten liggen, daarom staat Toine bij als winnaar op 1 en als Mol op 2, morgen zal ik meer weten ;)). En als je je eigen afzonderd met iemand anders ga je de personen één voor één beïnvloeden en weg werken terwijl zij andere mensen verdenken  >:D
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 17:59:35 door FalconMatrix »
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 16-03-2006, 18:14:47 »
Als Roderick de mol zou zijn, zou het slim zijn van hem om Liz de vrijstelling toch te geven.
Dit zou idd misschien tactisch zijn... maar ik zou er niet blij van worden... dit zou namelijk betekenen dat Roderick:

1. 1000 euro heeft gered door zichzelf beschikbaar te stellen.
2. 2/3 Afleveringen niet heeft kunnen mollen
3. Met de tango opdracht geld verdient.

Het doel van de mol is het saboteren van opdrachten, NIET het onontdekt blijven IMHO. Een mol die zo veel geld verdient is geen mol... dan zijn er waarschinlijk andere kandidaten die opzettelijk meer geld niet verdienen om zichzelf verdacht te maken... dat mag niet mogen.
Als Liz en Roderick de opdracht halen, schrijf ik ze permanent af als mol.

Offline FalconMatrix

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 16-03-2006, 18:26:06 »
Dit zou idd misschien tactisch zijn... maar ik zou er niet blij van worden... dit zou namelijk betekenen dat Roderick:

1. 1000 euro heeft gered door zichzelf beschikbaar te stellen.
2. 2/3 Afleveringen niet heeft kunnen mollen
3. Met de tango opdracht geld verdient.

Het doel van de mol is het saboteren van opdrachten, NIET het onontdekt blijven IMHO. Een mol die zo veel geld verdient is geen mol... dan zijn er waarschinlijk andere kandidaten die opzettelijk meer geld niet verdienen om zichzelf verdacht te maken... dat mag niet mogen.
Als Liz en Roderick de opdracht halen, schrijf ik ze permanent af als mol.

Als in verweeer van je drie punten zou ik graag wat argumenteren ;)

1: Net zoals ik in mn vorige post heb vermeld, 1000 euro is niet zoveel als je ziet dat ze dadelijk waarschijnlijk gaan spelen om bedragen rond de €5000,-. En de kans was best groot dat als Roderick zich niet zo snel had aangemeld iemand anders het waarschijnlijk wel zou hebben gedaan (misschien opgevallen dat Roderick meteen 'ik ga wel' zei toen de rest 'nee' zeiden. Had hij dat dan niet eerder kunnen zeggen? Ik zou liever 1000 euro zijn verloren dan een kans missen om de Mol in actie te kunnen zien.).

2: De eerste afleveringen heeft Mollen weinig nut als je ziet dat iedereen toch massal op elkaar afspringt en dat de groep nog te groot is om echt mensen te gaan verdenken. Dan zou ik er liever een paar afleveringen uitstappen zodat de rest als een stelletje gekken met vingers naar elkaar gaan zitten wijzen en dat ze pas in aflevering 7 naar mij gaan kijken dan wat vroeger in aflevering 4.

3: Door júist dat beetje geld te verdienen haal je juist de aandacht van je af. Daarna kan je er toch zoveel geld afmollen als je wilt. En je kan altijd Liz aanwijzen natuurlijk ;) Als je op dat moment een uit de hand gelopen mollenstreek maakt kijken de mensen eerder naar jou dan naar een ander. Roderick hoeft de eerste paar afleveringen weliswaar minder moeite te doen om mensen weg te krijgen, maar daar staat wel de prijs tegenover dat ie die vrijstelling moet verdienen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 18:27:45 door FalconMatrix »
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 16-03-2006, 18:44:24 »
mijn verdenking ligt op roderick:

* de isolatie van tweetal hindert het spel in geen enkel opzicht. het zou namelijk gewoon om een placebo-effect gaan.

* de eerste actie van de mol lijkt precies op de actie van george. door zich als vrijwillger op te werpen wint hij, terwijl de overigen zich onzeker tonen over de afzondering, direct de sympathie van de groep. hij voorkomt immers dat karel mensen moet aanwijzen, wat de groep geld kost.

* uit de vorige serie met bn'ers weten we maar al te goed dat dit soort personen nog erg aanwezig kunnen zijn en (ook zonder mol) voor een hoop groepsdynamiek garant staan.